Viimeisin DVD/Blu-Ray-ostoksesi?

  • 92 648
  • 651

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Kuinka monta elokuvaa Sinulla on? Siis DVD:tä ja Blu-Raytä?

Itsellä pikaisella laskulla 153 kpl (joista 7 Blu-Raytä).

Tila on meikäläisellä suurin ongelma. DVD-kasasta löytyy noin 400 eri nimikettä. Bokseja on viime laskun mukaan 96 ja Blu-Ray-läpysköjä noin 250.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tällä hethellä keräilen dvd-leffoja ja keräilen niin kauan kunnes päätän hankkia blu-ray-soittimen eli suunnilleen tämän kevään ajan.

Minulla on bluray-soitin ollut hieman yli puolitoista vuotta (vai onko jo yli kaksi vuotta, en enää muista tarkasti). Koska samalla soittimella voi katsoa vanhat DVD:t ja uudet blurayt, niin DVD-elokuvia edelleen ostan pääasiassa, tosin bluray-leffojakin on kertynyt ajan myötä nelisenkymmentä. Pari on kausiboksia. Sanoisin, että suhdeluku bluray/dvd-ostoksieni välillä lienee tällä hetkellä noin 20/80.

Nykyisin bluray-elokuvia saa jo suht edullisesti sekä Suomesta (Anttilassa oli äsken poistomyynnillä vitosella per levy) että Play.comista ja muualta ulkomailta, joten niiden ostaminen on lisääntynyt. En ole kuitenkaan mikään hifistelijä ja elokuvan sisältö on paljon efektejä ja kuvanlaatua tärkeämpää, joten en lähde ostamaan elokuvaa blurayna vain siksi, että se on tarjolla blurayna. Ja turha sitä on ostaa mitään "Pekka ja Pätkä neekereinä"-tyyppistä teosta tai jotain Visa Mäkisen antiklassikkoa blurayna muutenkaan, ei sen (kuvan)laatu siitä enää parane. Myöskään tv-sarjat eivät ole tarpeellisia bluray-levyinä, vaikka pari kausiboksia onkin blurayna (lähinnä siksi, että olivat sillä hetkellä halvempia kuin dvd-versiot).

Toki sen vitosen leffan ostan blurayna, mutta täyteen hintaan ostan vain harvat ja valitut teokset. Bluray-soittimen ostin aikanaan Watchmenin pidennetyn erikoispainoksen takia, jota ei dvd-soittimeen saanut. Sitten olen ostanut Taru Sormusten Herrasta -elokuvat uudestaan, sekä normiversiot että extended editionit (jotka minulla on ennestään special goddamn expensive gift set -versioina Klonkku-patsaineen päivineen).

Joskus myös bluray-versio on bonuksiensa takia parempi hankinta: esimerkiksi Clint Eastwoodin Hereafterin bluray-version mukana tuli kokonaisuudessaan Eastwoodista tehty dokumentti The Eastwood Factor, jota on ollut erikseen myynnissä. Eastwood kiinnostaa, minulla on kaikki hänen ohjaamansa elokuvat hyllyssä poislukien Bird (jota ei tunnu mistään saavan suomen- tai edes englanninkielisillä teksteillä, sen olen kyllä nähnyt mutta sitä en omista) ja uusin J. Edgar Hooverista kertova elokuva.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
BD. Pilkunnussintaa, mutta Blu-Ray-levyn virallinen lyhenne on BD.

Näinhän se on, mutta mistä sanoista tuo BD on lyhenne?

Ja kyllä on komia kokoelma Musta Nuolella. Luulin, että minulla on paljon leffoja, mutta mähän olen pelkkä amatööri keräilyssä :)

CD-levyjä mulla on reilu sata ja siitä olen ylpeä, että kaikki 2Pacin julkaisut löytyy hyllystä (tai tarkemmin sanottuna CD-tornista).
 

Jalasvaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja WSH Capitals
Näinhän se on, mutta mistä sanoista tuo BD on lyhenne?

Eikös se tule Blu-Ray Discistä se lyhenne? Tämä on ihan villi veikkaus.

Ja sitten ketjun aiheeseen, nimittäin sorruin ostamaan tuon maailmanmestarit 2011 DVD:n. Ei mitään maata mullistavaa mutta oli ihan mukavaa verestää muistoja.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Ei tule enää oikein DVD-leffoja hommattua kun kiehtoo nyt enemmän Blu-rayn parempi kuvan- ja äänenlaatu. Blu-rayt ovat vaan vielä sen verran kalliimpia ettei niitä tule ostettua niin kuin DVD-kiekkoja konsanaan. Olen pitänyt tollasta köykästä dokkaria omista leffoista ja se näyttää nyt: 135 DVD + 5 Blu-ray -leffaa. Olen miettinyt että päivittäisin nuo parhaat leffani DVD -> Blu-ray, mutta kattoos nyt. Vielä tähän ketjun aiheeseen niin viimeisin ostokseni on Drive bd!
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Independence day – Maailmojen sota (2xDVD) 4,50€
2012 5,50€

Ostopaikkana tuttu Huuto.net.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Discshopista tuli tilattua kolme Blu-Ray leffaa kun oli tarjous; 3kpl/20€

Speed
Robocop
Karate Kid
(2010 versio)

Sitten Huuto.netistä myös kolme leffaa, nämä DVD:itä:

X-Files - Usko Koetuksella
X-Files - Taistelu Tulevaisuudesta
Traffic


Näille kolmelle hintaa kertyi posteineen 14€

Kirpparilta sitten tarttui käteen kotimainen Helmiä ja Sikoja hintaan 2,80€
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Anttilasta:

- Conan The Barbarian (se uusin) 9,99 €
- 48 tuntia / Toiset 48 tuntia tuplapakkaus 5,95 €

Jyväskylän Videodivarista

- Veteen Piirretty Viiva 5,95 €
- Apinoiden Planeetan Synty 5€
- Underworld: Rise Of The Lycans 5€ (setti toistaiseksi täynnä)
-Komediadynamo 6, 95 €
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Yksi lensi yli käenpesän vaihtui 6,99 euroon Kaakkurin multigigaplexsupersupplexgoogolplex-Teboililla.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Itella toi:

Ching-Po Wong'in Revenge - Lupa tappaa (Fuk sau che chi sei). Hongkongilainen trilleri, joka Antti Selkokarin mukaan "Yhdistelee silpomistehosteita sentimentaalisuuteen". Voi olla mielenkiintoinen tuttavuus.

Januz Metzin Armadillo. Sota menee ihon alle. Inttikaveri seikkailee Afgaanien keskuudessa.

Svetozar Ristovskin Dear Mr. Gacy tuli hankittua lähinnäkin erään palstalaisen mielenkiintoisen viestin tähden.

vlad.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
That Mitchell and Webb Look, kaudet 1 ja 2. David Mitchellin ja Robett Webbin mainio ja sopivan absurdi brittisketsisarja. Neljä kautta tätä kai tehty on, täytyy varmaan ne loputkin hommata ennen pitkää.

Ja sitten pari Blu-ray -leffaa:
- Network
- The Italian Job (1969)
- Iron Man 2
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Prisman halpalaarista singahti kärryyn 60-luvun sotaelokuvaklassikko Vihreät baretit. Blu-ray ja hintaa siedettävät 4,95 egeä. John Wayne mm.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Itella - kuluttaja-asiakkaille Posti - toi tänään lisää leffoja:

Pier Paolo Pasolinin ensimmäiseksi mestariteokseksi mainittu Matteuksen Evankeliumi on toinen hankinnoista. Pasolinin elokuva kuuluu Peter von Baghin "Elämää suuremmat elokuvat" kirjassa mainittuihin elokuviin, joten odotukset ovan jonkinsorttiset.

Toinen hankinnoista on sitten jatkoaikalaisten Delterin ja Ted Raikkaan suosittelema Watchmen. Katsotaan kuinka supersankarieepos maistuu minulle.

vlad.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Anttilasta alennuksesta löytyi kauan etsimäni ja himoitsemani loistava Memento. Ehkäpä eräs parhaimmista lajityyppinsä elokuvista, jotka on tehty vuosituhannen vaihteen jälkeen (Memento menee juuri tähän kategoriaan kun on tehty v. 2000). Olen nähnyt kyseisen elokuvan vuosia sitten mutta kuului pakkohankintoihin ja todella kauan olenkin sitä etsinyt - hyvä etten jo tilannut sitä jotain kautta.

Tänään lähti tilaukseen Amazonin kautta venäläinen/valkovenäläinen v. 2010 valmistunut Fortress of War (Brestskaya krepost). Elokuva sijoittuu toiseen maailmansotaan Brestin taistelun ensimmäiseen päivään, sekä muisteloihin vuosia tämän jälkeen. Tuntuu varsin mielenkiintoiselta elokuvalta. Saas nähdä millaisen näkökulman tämä tuo toisen maailman sodan itärintaman taisteluihin.

vlad.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Heh! jälleen asiaa tähän ketjuun. Ehkäpä pitäisi pitää pienehkö tauko filmien ostamisen suhteen.

Posti toi:

Clint Eastwoodin ohjaaman ja Leonardo DiCaprion tähdittämän J.Edgarin. Kyseessä siis elokuva FBI:tä lähes viidenkymmenen vuoden ajan johtaneesta J. Edgar Hooverista.

John Carpenterin th Thing - "se" jostakin tuli myös postin toimittamana. Saas nähdä kuinka vuodet ovat kullaneet muistot vai onko leffassa edelleen "potkua".

Anttilasta "haaviin tarttui" Scorsesen ohjaama Cape Fear, joss erityisesti Robert De Niro vetää todella huikaisevan roolityön Max Cadyna. Pakko hankinta!

vlad.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jaahas sitä on meikäläinen taas tilaillut leffoja, tällä kertaa vain kolme.


- Samaa Verta (Blood in, Blood out) 3,20€
- Godzilla 3,20€

Nämä kaksi samalta myyjältä Huuto.netistä, postikuluja kertyi yht. 1€

- Kummeli Jackpot 4,00€ + 2,50€ postit

Tämäkin huuto.netistä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Anttilasta "haaviin tarttui" Scorsesen ohjaama Cape Fear, joss erityisesti Robert De Niro vetää todella huikaisevan roolityön Max Cadyna. Pakko hankinta!

Hommasin Play.comista Cape Fear -tuplaboksin, jossa ovat siis sekä alkuperäinen Cape Fear että Scorsesen Cape Fear. En ole noita vielä katsonut, katson sitten kummatkin putkeen samana tai peräkkäisinä päivinä ja odotan vain sopivaa Scorsese-mielentilaa.

Hyllyyn on viime aikoina tullut lisää mm. Vaarallinen Tehtävä IV (Ghost Protocol) -bluray, Coriolanus-bluray, pari Marty Feldmanin 70-luvun ohjausta, Carpenterin Näkymättömän miehen muistelmat -toimintakomedia, Pedro Almodovarin uusin, hollantilainen sotadraamaelokuva Winter In Wartime (suosittelen), Sigourney Weaverin tähdittämä 80-luvun trilleri Silminnäkijä sekä Lucio Fulcin New York Ripper. Ja Bud Spencer -"klassikko" Rautakoura.

Jos lista kuulostaa omituiselta, niin kirjoitin Jatkoajan leffakerho -ketjuun sivulle 197 hieman pohdintojani hankintapolitiikastani ja elokuvamaustani yleensä. Mikään ei estä hankkimasta eurooppalaisia taide-elokuvia, mutta mikään ei myöskään estä hankkimasta halpoja 80-luvun eurotoimintakomedioita, joissa hikinen, mustapartainen lihava mies vetää konnia lättyyn.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tänään lähti tilaukseen seuraavat elokuvat: klassikko Kwai-joen silta (suosituksien perusteella), kulttielokuvan maineeseen noussut Amerikan psyko (olen nähnyt tämän vuosia sitten, mutta nyt on kiva verestää muistoja ja samalla koettaa palautella kirjaakin mieleen, joskin sellainen mielikuva minulle on jäänyt, että kirja on elokuvaakin verisempi ja brutaalimpi) ja näiden kahden ohella lähti tilaukseen Inception.

vlad.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään tuli kirppiksiltä bongattua pari leffaa + huuto.netistä yksi.

Basic 3€
Kauna 1€

Matrix 4€ kuluineen
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Viimeisimmät ostokset lienevät Grind 1,95e ja Emily Rosen riivaaja 4,95 ja Anttilasta tietenkin. Jaah niin toi riivaaja oli kyllä blu-ray. Mielenkiintoista oli kun löysin tuon riivaajan niin ensimmäisenä hyllystä napattu kappale oli 9,95e kunnes löysin pahnan pohjimmaisen alelaatikosta joka oli tuon vitosen halvempi. Tuli sitten kassalla ihan kysyttyä tästä että miten toimivat kun ovat päivittäneet hinnaksi 4,95e ja jos asiakas tuo kalliimman kassalle. Menee kuulemma asiakkaan piikkiin jos ei löydä halvempaa..?? Jäin sitten vähän että jaaha.. Tulee varmaan jatkossa pengottua vielä enemmän hyllyjä.

Mulla on ollut blu-ray soitin nyt tarkalleen 1,5wee mutta itse blu-ray leffoja on kertynyt vain 10kpl. Dvd:llä elokuvia löytyy lähes 400kpl joista noin 20kpl on tyttöystävän. Lisäksi jotain tuottareita on sitten se reilu parikymmentä varmaan. Olen ajatellut että joskus kun noista dvd:istä aika jättää niin vain parhaimmat tulen ostamaan myös blu-raylle. Esim Harry Potterit, Taru sormusten herrasta special extended, Stephen Kingin tuotantoa, Avatar, Underworld jne.

Hauska harrastus ja lähellä sydäntä kyllä tämä elokuvien ostaminen ja varaston kartuttaminen =]

Lisätään vielä että pitkään on ollut hakusesa DiCaprion elokuva The Basketball diaries, mutta tuntuu ettei löydy niin mistään.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Lisätään vielä että pitkään on ollut hakusesa DiCaprion elokuva The Basketball diaries, mutta tuntuu ettei löydy niin mistään.
Toi kyllä tulisi ostettua, jos sattuisi jostain vastaan, melko hyvä elokuva kaikkineen.

Vaimokkeella oli jotain filmikerho-boonuksia kertynyt ja sai viisi blu-ray-leffaa ilmaiseksi, mä tottakai valitsin:

J. Edgar
Name of the Rose
127 tuntia
Black Swan

ja joku viides joka ilmestyy vasta kesäkuussa, en nyt millään muista, mutta laatua pitäisi olla kuitenkin.

Ja kaikki vielä katsomatta, tottakai.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Jos kelpaa "New Yorkin Kadut" ilman tekstityksiä, niin play.comista löytyisi (käytettynä alkaen 8,50 € + rahti ja uutena alkaen 34.12€) ja ebay.co.uk vieläkin halvemmalla.. Suomalaisilla tekstityksillä ei enää saatavilla ainakaan dvd-formaatissa ellei käytettynä jostain löydä eikä BD-formaattina ole vielä ainakaan ilmestynyt suomalaisilla teksityksillä.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huuto.net toimi jälleen ostopaikkana:

Eagle Eye
Cujo
Maissilapset
Mission Impossible (Special Collectors edition)
M:i-2
M:i:III
Constantine
Cleaner


Hinnat siinä 2€ luokka per leffa (+pk:t). Tuo M:I on kolmen leffan paketti, joku 5xDVD spesiaali julkaisu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös