Viimeisin DVD/Blu-Ray-ostoksesi?

  • 92 675
  • 651

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Öh, olin smarketissa ruokaostoksilla ja sattumalta eteeni ilmestyi Nicolas Winding Refnin Pusher (IMDB) hintaan 3 euroa. Tuleepa tämäkin kovasti kehuttu leffa katsastettua vihdoin. Driven nähtyäni kiinnostus ohjaajaa kohtaan ainakin nousi.

Ei kannata unohtaa jatko-osia. Kakkonen on yksi parhaimmista elokuvista koskaan. Itse ostin koko trilogian tyylikkäässä boksissa joskus cdon:sta noin seitsemällä eurolla, yksi parhaista ostoksista dvd-rintamalla hinta/laatu -suhteeltaan mitä on tullut tehtyä. Tuorein ostos itselläni The Social Network ja Taxi Driver blu-rayt play:sta, noin kymmenen euroa per leffa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ei kannata unohtaa jatko-osia. Kakkonen on yksi parhaimmista elokuvista koskaan. Itse ostin koko trilogian tyylikkäässä boksissa joskus cdon:sta noin seitsemällä eurolla, yksi parhaista ostoksista dvd-rintamalla hinta/laatu -suhteeltaan mitä on tullut tehtyä.
Selkeästi Driven suosio vetänyt hintoja ylöspäin, boksi maksoi ja kympin ja hiluja play.comista, tosin postikuluja ei tule. Pakkohan tuo oli ostaa, Drive on ihan parhaita leffoja hetkiin ja myöskin Bronson vakuutti.

BD:nä ostin vähän aikaa sitten Sin Cityn (9.90e) ja Kick-Assin (11,90) Stockalta.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kirpparilta tarttui kolme leffaa mukaan:

AVP 2 (2-Disc Extended Combat Edition) 3,50€
Tyttö Sinä Olet Tähti 2€
The Whole Nine Yards (Koko Potti) 2€

Sitten Huuto.netistä on tullut ostettua jokunen leffa, ovat vielä matkalla tänne.

Boondock Saints 3€ + postit
Painajainen Elm Streetillä 4€ + postit
Kuudes Aisti 3€ + postit
Blu-Ray: Liar Liar (Valehtelija Valehtelija) 4€ + postit

Nyt on kyllä sellainen tilanne, että tila alkaa käymään vähiin. Toistasataa leffaa hyllyssä ja mitään uusia kalusteita ei kämppääni mahdu.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Liffapinot kasvavat kasvamistaan, jälleen tuli hankittua kolme loistoleffaa!

Chan-wook Park: Lady Vengeance - jatketaan korealaisleffojen katsomista ja jos on samaa tasoa kuin I saw the Devil tai Oldboy, voin pitää ostosta loistavana.

Stanley Kubrick: Tappava suudelma - jo ohjaajan nimi kertoo sen, että odotukset ovat todella korkealla.

Nicolas Winding Refn: Drive - kehuja, kehuja, kehuja joten olihan tämä ostettava hetimmiten sen ilmestyttyä myyntiin.

vlad.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Stanley Kubrick: Tappava suudelma - jo ohjaajan nimi kertoo sen, että odotukset ovat todella korkealla.

Kubrickia ostin itsekin, kun pitkään hankintalistalla ollut Kellopeliappelsiini tuli ostettua. Tyly, mutta puhutteleva elokuva tuo.

Musiikkipuolella DVD-pino on viimeksi kasvanut Strapping Young Ladin For Those Aboot to Rockilla ja Gatheringin Noise Severellä.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Pari klassikkoa halvalla tuli hankittua. Yksi homomaisimmista mainstream leffoista eli Top Gun sekä upea Scorsesen Kundun. Molemmat kahden euron hintaan paikallisesta halpiskaupasta.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kirpparilta tuli löydettya kaksi leffaa:

Face/Off 2€
Bruce - Taivaanlahja 2,50€


Sitten Huuto.netistä on tulossa pari leffaa:

Yes Man 5€
Kauhea Kankkunen (Pidennetty versio) 5€
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt on kyllä tullut ostettua ihan älyttömästi leffoja viime aikoina, viimeisen kuukauden sisään varmaan pitkälti toistakymmentä DVD:tä mutta kun on halvalla saanut niin... Mm. Coenin veljesten leffoja useampikin, pari Hallströmin leffaa, jotain tosi halpoja kirpparilöytöjä joiden joukossa ainakin Boheemielämää ja Rööperi jne. Ihan viimeisimmät hankinnat taitaa olla nuo Hallströmin Cider House Rules ja Gilbert Grape.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Discshopin tarjous tuli käytettyä hyödyksi ja leffahylly sai täydennystä legendaarisella elokuvalla: Reservoir Dogs. Samaan tilaukseen mahtui vielä itselleni uudet tuttavuudet eli Lord of War ja JCVD.

Pitänee edellisistä viesteistä innostuneena alkaa noita kirppareita taas kiertelemään. Kyllähän sieltä usein löytöjä tekee pikkurahalla.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Viimeisin DVD-ostos on kaikki viisi kautta sisältävä Boston Legal-boksi. Blu-raylla taas ostin viimeksi Kevin Smithin Red State-leffan ja Jurassic Park-trilogia on postissa tulossa kun halvalla irtosi.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Itse en enää pahemmin ostele DVD:itä, vaikka niitä jossakin vaiheessa tuli hankittua enemmänkin. Tajusin tuossa tovi sitten, että en minä enää jaksa katsoa joitakin leffoja uudelleen, ja pistin tylysti kirpparille niitä myyntiin. Saan pari egee per leffa, joka vain pölyttyisi hyllyssä. Klassikkokamaa jaksaa vielä katsoa, ja kieltämättä muutamia poikkeuksia (lähinnä huonoa huumoria - mulla on outo pehmeä kohta esimerkiksi Jackass-idiotismille) lukuunottamatta "yleisesti kriitikoiden hyväksymät" leffat ovat niitä, joita en myyntiin sitten pistänyt.

Nykyisin ostellut vain hyviä sarjoja ja lähinnä komediapuolta, koska niitä jaksaa katsoa useammin uudelleen. Eli The Thick of It-kolmostuotantokausi, todella tiukkaa kamaa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ei mitään niin vallan ihmeitä, mutta viimeaikojen ostoksia ovat:

Paul Schrader: Mishima - elämän neljä lukua (directror's cut).

Steven Soderberghin ohjaama ja Benicio del Toron tähdittämä Che Sankari & Che Kapinallinen.

vlad.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tälläisiä leffoja on tullut taas hankittua:

Double Pack: Pelastakaa Sotamies Ryan/Forrest Gump
Double Pack: xXx/xXx 2
Blair Witch Project
Raid

Double Packit maksoi yhteensä hieman yli 6€ NetAnttilasta, kaksi muuta yht. 4,40€ + postit Huuto.netistä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikki 22 "virallista" Bond-leffaa sisältävä Ultimate DVD Collector's Edition lähti mukaan Anttilasta 80 eurolla. Mukavan kompakti paketti hyllyyn. Olihan noista varmaan n. puolet jo ennestäänkin hyllyssä, mutta tulipa täytettyä kokoelma kerralla.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tänään Anttilassa haahuilun tuloksena mukaan tarttui kaksi "klassikkoa":

Robert Rodriguez: Machete. Oikeastaan vaikea edes sanoa mitkä odotukset leffan suhteen ovat. Jos ei muuta niin verta, väkivaltaa ja toimintaa liene tarjolla riittämiin mutta mihinkä saakka se sitten piisaa. Pitkällekin jos leffa on hyvin toteutettu mutta tämän näkee sitten aikanaan.

Liliana Cavanin mielipiteet jakanut Yöportieeri on sitten toinen ostokseni. Odotukset ovat vieläkin vähäisemmät mutta samalla leffa vaikutti jotenkin kiehtovalta, joten oli ostettava muutaman euron hintaan: "Yöportieeri on intensiivinen valtapelin kuvaus, joka lävistää hienosti häpeän ja nautinnon pimeän puolen ja tutkii ihmisen ominaisuuksia syvällisesti". Näin "seisoo" dvd:n takakannessa.

vlad.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huuto.netistä tuli kaksi leffaa poimittua:

Vares - Yksityisetsivä (4€ sis. postit)
Lord of War (2€ + postit)

Välikysymys:

Kuinka monta elokuvaa Sinulla on? Siis DVD:tä ja Blu-Raytä?

Itsellä pikaisella laskulla 153 kpl (joista 7 Blu-Raytä).
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Välikysymys:

Kuinka monta elokuvaa Sinulla on? Siis DVD:tä ja Blu-Raytä?

98 elokuvaa tai boksia ja vähinään saman verran VHS:siä päälle. Nurkasta löytyy ikivanha VHS-nauhuri, joten en ole viitsinyt juurikaan hommata samoja leffoja DVD:lle, jotka löytyy jo videolta. DVD-kokoelma on viime aikoina täydentynyt sellaisella 3 kpl/kk vauhdilla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pelkästään DVD:itä löytyy minulta koska pidän teknistä laatua tärkeämpänä itse elokuvan laatua ja toisaalta DVD on vähän kustannustehokkaampi ratkaisu tällaiselle keräilijälle. En ole nyt tarkkaan laskenut mutta noin äkkiseltään arvioiden hyllystä löytynee jotain 250 DVD-levyä ja muutama boxi siihen päälle vielä.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vastaus välikysymykseen:

430 dvd-elokuvaa tai -boxia sekä 21 dvd-dokumenttielokuvaa. Toistaiseksi ei ole blu-raytä, koska ei ole vielä soitintakaan.

vlad.

No huh huh sullahan on melkoinen kokoelma! Miten olet tilaa löytänyt niille?

Mullahan Blu-Ray -soittimena toimii PS3, jolla kyllä hyvin pyörii nuo leffat.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
No huh huh sullahan on melkoinen kokoelma! Miten olet tilaa löytänyt niille?

Mullahan Blu-Ray -soittimena toimii PS3, jolla kyllä hyvin pyörii nuo leffat.

Tilanpuute alkaa ollakin jo ongelma, joten nyt leffoja on kasoissa lattialla sen ohella, että yksi iso kirjahyllyllinen on täynne leffoja ja toinen mokoma jo osin niitä täynnä. Leffojen ohella hyllyistä löytyy nimittäin 325 erilaista kirjaa.

Olen miettinyt tuon PS3:n ostamista, mutta toistaiseksi se on jäänyt tekemättä, koska pelkään, että innostun sitten ostamaan pelejä ja sen myötä vietän iltani pelaamalla ties millaisia väkivaltapelejä. Silloin aikoinaan kun pelasin, niin käytännössä PC:llä pyörivät Doom versioineen, Quake I ja II sekä Half Life tms. pelit, joissa sai tappaa vihulaisia tavalla tai toisella.

vlad.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tilanpuute alkaa ollakin jo ongelma, joten nyt leffoja on kasoissa lattialla sen ohella, että yksi iso kirjahyllyllinen on täynne leffoja ja toinen mokoma jo osin niitä täynnä. Leffojen ohella hyllyistä löytyy nimittäin 325 erilaista kirjaa.

Minulla on tilanne vielä pahempi, en voisi enää muuttaakaan kaksiota pienempään ainakaan näillä tavaramäärillä. Olen valitettavasti keräilijäluonne, ja erilaista aineistoa on kertynyt.

Vuosikausia (lähes 18 vuotta) kirjasin kaikki kokoelmani osa-alueet uskollisesti excel-taulukoihin, oli kyse sitten sarjakuvalehdistä/albumeista, kirjoista, elokuvista tai musiikista. Sitten kävi niin, että taulukon päivittämistahti harveni ja luetteloimatonta kamaa oli suht paljon. Ajattelin päivittää nämä sitten kerralla, mutta sitten sairastuin vakavasti moneksi kuukaudeksi ja homma jäi. En sitten päässyt enää luetteloinnin makuun kotona, joten tällä hetkellä hyllyissä (ja lattialla pinoissa) on elokuvia, cd-levyjä ja jokunen kirjakin, jota ei ole kirjoissa ja kansissa.

Viime vuoden alussa päivitetyn dvd-listauksen mukaan minulla on 844 elokuvaa, sen jälkeen on luetteloimatta kymmeniä elokuvia. Sanoisin, että kokonaismäärä on noin 950 paikkeilla. Tässä mukana myös lukuisat kausiboksit kuten esim. kaikki 29 Star Trek -kausiboksia todistuksena siitä, että olen luultavasti liian nörtti ansaitakseni enää naista/parisuhdetta. Pon farr!

Kirjoja oli vuoden 2010 lopussa 1545. Nykyisellään varmaan vähän alle 1600. Karkeasti vähän alle puolet menee scifi-kauhu-fantasiakolminaisuuden alle, sitten on sotahistoriallista kirjallisuutta ja historiallisia romaaneja ynnä muuta, sekä tietysti tietokirjallisuutta eri aloilta. Sarjakuvalehtien ja -albumien taulukko on ihme kyllä vain pari kuukautta myöhässä, niitä on vähän yli 3200 kappaletta. Mukana siis yksittäiset lehdet ja lähinnä englanninkieliset albumit ja tpb:t.

Musiikkikokoelmaa ei ole myöskään päivitetty sitten vuoden 2010 lopun, siinä oli viimeksi 4411 nimekettä. Tämä sisältää tosin laaja-alaisesti nimekkeitä kaiken maailman vanhoista c-kaseteista, ns. promo- ja demolevyistä ja sinkuista yms. alkaen, varsinaisia täyspitkiä cd-levyalbumeita minulla lienee vain vähän yli toista tuhatta. Waretettuja levyjä minulla ei ole, sellaista en harrasta. Tosin 1990-luvun puolella joitain levyjä lainasin ja poltin cdr-muotoon (mikä toki on täysin laillista), mutta näistäkin olen parhaat ostanut ns. aitoina ja osan heittänyt menemäänkin. Kaikkia levyjä en ole ostanut vaan saanut, mutta paljon noita on tullut ostettua. Tein kerran laskelman, että kokoelmastani noin 99,8% on laskettavissa tavalla tai toisella heviin tai metalliin kuuluvaksi. Toisin sanoen tuhannesta cd-levystä noin 20 on jotain muuta.

Olen kyllä monesti harkinnut vakavasti, että pienentäisin kokoelmiani tai ainakin siirtäisin osan jonnekin kellariin. Pari vuotta sitten aloitin projektin, jossa siirsin cd-levyjäni mp3-muotoon ulkoiselle kovalevylle tarkoituksenani saada levyhyllyjä fyysisesti tyhjemmäksi ja siirtää ns. b-kastin levyjä pois, mutta niinhän siinä kävi, että ulkoinen kovo päätti mennä paskaksi ja koko projekti karahti kiville, joten toiste en moiseen rippausurakkaan ryhdy.

Tietokonepelejä on kymmeniä, veikkaisin noin sataa. Nykyisin olen ostanut monet vanhat hyvät pelit digitaalisesti uudestaan http://www.gog.comista, vanhoja cd/dvd-rom-pelejä en näiden osalta kaipaa. Tietokonepelejä en tosin nykyisin enää juuri kauheasti pelaa muuta kuin näitä vanhoja kunnon pelejä GOGista. Ennen olivat pelit parempia, uudet pelit harvoin kiehtovat.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Minulla on tilanne vielä pahempi, en voisi enää muuttaakaan kaksiota pienempään ainakaan näillä tavaramäärillä. Olen valitettavasti keräilijäluonne, ja erilaista aineistoa on kertynyt.

En voi muuta kuin todeta, että olet minuakin pahemmassa jamassa.

Pahimmillaan minulla oli VHS-leffoja satoja eli ennen ennenkuin siirryin hankkimaan dvd-leffoja. Tällä hethellä keräilen dvd-leffoja ja keräilen niin kauan kunnes päätän hankkia blu-ray-soittimen eli suunnilleen tämän kevään ajan.

Musiikkia minulta löytyy käytännössä laidasta laitaan eli klassisesta hyvinkin raskaaseen metalliin mutta vain reilut 150 kpl. Mutta musiikkia en ole koskaan osannut keräillä, kokoelmiini kuuluu vain muutamia tuotantoja, joita olen ollut halukas hankkimaan kaikki mahdolliset julkaisut tai edes jotakuinkin kaikki mahdolliset julkaisut.

vlad.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Vastaus välikysymykseen:

430 dvd-elokuvaa tai -boxia sekä 21 dvd-dokumenttielokuvaa. Toistaiseksi ei ole blu-raytä, koska ei ole vielä soitintakaan.

vlad.
Hyvä alku kokoelmalle. Mulla aikalailla sama tarina. Mulla näyttää olevan 399 nimikettä omassa kokoelmassani ja yksi nimike on sitten mikä tahansa elokuva, boksi tai televisiosarjan tuotantokausi tuossa kätevässä Inveloksen DVD Profiler tietokannassa.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viimeisin ja viimeinen DVD-hankinta on Claude Berrin maalaistragedia Jean de Florette ja Rakkauden lähde. Sen jälkeen on seinään nakutettu BR-hylly joka on jo alkanut täyttyä. Yhtäkään DVD-levyä en enää hanki ja osaa olen jo harkinnut myytäväksi - toki vain siksi että voin sitten ostaa BR-version..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös