Viimeisen tipan syndrooma

  • 3 593
  • 7

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Moi. Ajattelin ensin kirjoittaa ongelmastani "kaikkien on pakko kirjoittaa......" ketjuun, mutta koska olisi mielenkiintoista kuulla onko kohtalontovereita, niin ajattelin sitten perustaa oman ketjun ettei "kaikkien on pakko kirjoittaa...." ketju mene ihan kusemiseksi. Eli nyt kun on taas luvattu pakastuvaa, niin se tarkoittaa sitä minun kohdalla, että tekee mitä vaan, niin kusen jälkeen on viimeiset tipat reisissä. Tämä on sikäli ihmeellistä, että tosiaan plussakeleillä näin ei tapahdu, vaan ainoastaan pakkasilla. Ja ihmetystäni lisää se, että itse kuseminen kuitenkin tapahtuu lämpimässä sisätilassa, eli en voi ymmärtää miksi pakkanen asiaan vaikuttaa, mutta niin se vain vaikuttaa. Vaikka itse kusemisen jälkeen ravistaisin pippeliä minuutin verran, niin että sivustakatsojasta se voisi jo vaikuttaa runkkaamiselta, mitä se ei siis ole, niin silti jostain vielä puristuu viimeinen tippa reisille kun olen vetänyt housut jalkaan. Olen jopa kokeillut jättää käsiä pesemättä, koska ajattelin että jos veden lorina aktivoi tipan, mutta ei sekään kokeilu auttanut. Mitään vitsaamiseen liittyviä ongelmia minulla ei ole ja itse virtsasuihku on ihan normaali. Tietenkin ikä voi tässä jo tehdä tehtäviään, en tiedä. Mutta jokatapauksessa olisi kiva kuulla jos on kohtalontovereita, sillä vertaistukea on aina hyvä saada. Ja pyydän myös niitä kenellä ei näitä ongelmia ole jättäytymään vastaamatta tai ainakin pilkkaamatta. Olkaa te muut onnellisia siitä, että teidän munanne on täydellinen.

Ystävällisin terveisin nimimerkki housut vaihtoon
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Aikoinaan lukiossa muistan nähneeni fysiikan / kemian luokassa taulun, jossa luki "Arkhimedeen toinen laki: Vaikka kuinka ravistaa, niin viimeinen tippa tulee aina housuun.".
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Käsittääkseni mm. Tena valmistaa monenmoisia hygieniatuotteita vastaaviin ja vähän tukalampiinkin ongelmiin. Mitäpä tuota häpeilemään, siitä vain tutkimaan sopivaa ratkaisua.

Asia ei ole minulle henkilökohtaisesti tuttu, ainakaan vielä. En siis ole omakohtaisesti huomannut enkä mistään muualtakaan kuullut pelkästään pakkassäällä vaivaavista tippaongelmista. Tai sitten olet kiinnittänyt asiaan huomiota korostuneesti, ettet ehkä huomaa, ettei asialla kenties olekaan mitään tekemistä pakkasen kanssa. Mene ja tiedä.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Ei vittu ensin repesin ääneen nauramaan @Pisin Kääpiö 186cm tolle tenaehdotukselle, mutta mikä ettei loppujen lopuksi. Kunnon miesvaippa kehiin. Sitten voi huoletta krapulassa piereskelläkin, kun ei tarvitse pelätä sinappirantuja. Ei huono, ei todellakaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Moi. Ajattelin ensin kirjoittaa ongelmastani "kaikkien on pakko kirjoittaa......" ketjuun, mutta koska olisi mielenkiintoista kuulla onko kohtalontovereita, niin ajattelin sitten perustaa oman ketjun ettei "kaikkien on pakko kirjoittaa...." ketju mene ihan kusemiseksi. Eli nyt kun on taas luvattu pakastuvaa, niin se tarkoittaa sitä minun kohdalla, että tekee mitä vaan, niin kusen jälkeen on viimeiset tipat reisissä. Tämä on sikäli ihmeellistä, että tosiaan plussakeleillä näin ei tapahdu, vaan ainoastaan pakkasilla. Ja ihmetystäni lisää se, että itse kuseminen kuitenkin tapahtuu lämpimässä sisätilassa, eli en voi ymmärtää miksi pakkanen asiaan vaikuttaa, mutta niin se vain vaikuttaa. Vaikka itse kusemisen jälkeen ravistaisin pippeliä minuutin verran, niin että sivustakatsojasta se voisi jo vaikuttaa runkkaamiselta, mitä se ei siis ole, niin silti jostain vielä puristuu viimeinen tippa reisille kun olen vetänyt housut jalkaan. Olen jopa kokeillut jättää käsiä pesemättä, koska ajattelin että jos veden lorina aktivoi tipan, mutta ei sekään kokeilu auttanut. Mitään vitsaamiseen liittyviä ongelmia minulla ei ole ja itse virtsasuihku on ihan normaali. Tietenkin ikä voi tässä jo tehdä tehtäviään, en tiedä. Mutta jokatapauksessa olisi kiva kuulla jos on kohtalontovereita, sillä vertaistukea on aina hyvä saada. Ja pyydän myös niitä kenellä ei näitä ongelmia ole jättäytymään vastaamatta tai ainakin pilkkaamatta. Olkaa te muut onnellisia siitä, että teidän munanne on täydellinen.

Ystävällisin terveisin nimimerkki housut vaihtoon
Istu alas ja käytä paperia, oliko muita arkisia huolia mille tarvitaan oma ketju? Kuka helvetti edes haluaa kusta johonkin pisuaariin, kun siellä ei ole paperia? Ilmeisesti muilla miehillä on melkoisen pakottava tarve kävellä ympäriinsä kalsarit kusessa, kukapa minä olen heiltä tätä oikeutta kiistämään. Pesisivät edes kätensä.
 

Christian74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins ja Tappara
Voihan rähmä mikä sattuma, itse olen tänään kiroillut samaa ongelmaa! Olen tähän samaan ilmiöön kiinnittänyt huomiota muutaman viime vuoden aikana ja ihan sama havainto että tämä liittyy pakkasiin. Kesällä saatan kitata kaljaa kuumana päivänä valtavat määrät mikä tietysti kusettaa kovasti mutta minkälaista ongelmaa ei ole tullut vaan kuset menee sinne minne halusinkin eikä housuihin tule ennen eikä jälkeen ainakaan mainittavaa määrää. Mutta annas olla kun talvi ja pakkaset saapuu niin alkaa tämä probleema joka laittaa kalsareita pyykkiin turhan tiuhaan tahtiin. Ihmettelin samaa onko ikä tehnyt tehtävänsä tms joka asiaan vaikuttaisi mutta en usko siihen koska tämä tapahtuu todellakin VAIN pakkaskeleillä. Pari vuotta sitten luin jostain että pakkasella virtsan erittyminen kiihtyy ja se saa aikaan jatkuvaa kusihädän tunnetta. Asian toinen mielenkiintoinen pointti on se että palellessa sitä jännittää lihaksiaan hytistessä jolloin sisälle kuselle päästessä on jo kova kiire vessaan eikä lihakset ennätä rentoutua. Tämä aiheuttaa sen ettei kaikki virtsa poistu rakosta vaikka se siinä iloisesti suihkuaakin hetken. Vaikka ravistelisi huolella niin sinne jää silti nestettä em. syystä ja vasta kun kiskoo housut ylös ja lähtee poistumaan niin silloin sitä sieltä vielä tulee kalsareitten turmaksi ja omaksi vitutukseksi sen verran että haittaa jo. Tiivistettynä tämä johtuu kylmällä lisääntyvästä virtsanerityksestä ja lihasjännityksestä joka estää kaikkea kusta poistumasta. Vittumainen asia kerta kaikkiaan vaikkei se isolta jutulta kuulosta sellaisen korvaan joka ei tästä itse kärsi. Vaippoja en taivu käyttämään vielä toviin mutta yritän kylmällä pukeutua entistä lämpimämmin ja yritän käydä kusella tavallista useammin enkä vasta sitten kun on ihan pakko. Nuo auttavat melko hyvin vaikka eivät tätä viheliäistä ilmiötä kokonaan poistakaan mistä todisteena on pyykkikorissa lojuvat muutamat kalsarit jälleen kerran. Kesää odotellessa....
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Syvä kiitos kun jaoit tarinasi @Christian74 sillä olisi varmaan ollut helpompi olla kirjoittamatta kuin kirjoittaa, joten vielä kerran todella lämmin kiitos. Sain kaipaamaani vertaistukea, sekä myös hieman tieteellistä pohjaa tälle vaivalle. Kesää odotellessa.....
 

Löysäranne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Oranje
Erittäin merkittävä ketjunavaus ! Olen keskustellut saunaillassa tuttavapiiriin kuuluvan varhaiskeski-ikäisen urologin kanssa ja hän vetosi nimenomaan tuohon @SteelGate linkittämään Arkhimedeen toiseen lakiin pitäen tapahtumaa lähes luonnonvoiman omaisena, väistämättömänä asiana. Istualtaan kuseminen tuo toki muita etuja (Korkeajännityksiä helpompi lukea, pienentynyt "collateral damagen" riski..) mutta ei ratkaise ongelmaa, koska virtsarakon ja -tiehyiden anatomiaan liittyen pystyynnoussessa sieltä tatin päästä pyrkii kuitenkin puristautumaan ulos ne viimeiset tipat. Tenojen käyttö muutamien tippojen takia tuntuu taasen hiukan ylimitoitetulta, varsinkin kun useimmat vaihtanevat kalsarinsa kuitenkin päivittäin puhtaisiin (eikö..?). Mikä siinäkin on, että naisten kohdalla virtsankarkailua pidetään ihan normi juttuna (no okei, tässä aloitusviestin kuvaamassa tapauksessa ei ole kyse varsinaisesta virtsankarkailusta) ja pikkuhousuissa voi olla milloin kusitippoja, milloin jotain muuta äklöä, mutta miehet käsitykseni mukaan kokevat tämän asian kovasti vaikeana. Päät pystyyn vaan, viimeinen tippa tulee aina housuun !
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös