Vihjekysymys-tietokilpailu 6

  • 7 349
  • 238

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mainittakoon muuten vielä, että FASlapsen lisäksi myös ainakin @Pleksi(t) ja @Rara tekivät oman uuden sijoitusennätyksensä.

Moto puolestaan suorittaa äärimmäisen tasaisesti, ihan kysymyksistä riippumatta: hänen kaikkien aikojen pistesarjansa on nimittäin nyt 45 - 41 - 46 - 50 - 47 - 47.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taitaa tulla vakiona joka visasta nelosella alkava pistemäärä. Mielessäni jo laskeskelin, että nyt tulisi tasan 50, mutta vasta kun katsoin kaikki vastaukset käytettyäni muiden vastauksia, tajusin että nyt meni kaksi daamia sekaisin. Tajusin jälkijunassa sen ovivihjeen viittaavan Titaniciin, mutta jostain mielensopukoista tuli sitten Danes Winsletin tilalle. Taisi sekin jörniä Leksaa, Romeossa ja Juliassa kai (en ole nähnyt).

Ja RinneRadion Rok on tuttu levy, mutta enpä sitä tosiaan olisi keksinyt aiemmin. Koitin kyllä miettiä tuota kysymystä joka kerta levyhyllyni ohi kävellessä, niin ehkä sen silmään osuminen olisi auttanut, jos omistaisin levyn... Seireeniä (Don Huonot) mietin vahvasti viimeistään 8 pisteen kohdalla, olisi se kai voinut olla listoilla vasta 96, vaikka albumi tuli edellisenä vuonna. Enkä arvellut, että täällä olisi sellaista nimimerkkiä, vaikka tietysti tavallaan Siren osuu.

E: Jahas, on se 50 mennyt näemmä rikki kertaalleen.
Toinen E: On täällä näemmä nimimerkki Seireeni, mutta ei ole kirjoittanut viestiäkään.
 
Viimeksi muokattu:

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Kas kas! Sehän meni hienosti sitten! Kiitossii visasta taas Everton. Raskaaksi käy aivoille nää sun visat kyllä.... Autolla ajaessa mietin paljonkin näitä sun vinkkejäs, pääasiassa tuloksetta. Kyllä ne hoksaamiset tuli sitten melko pian vinkkien jälkeen aina kuitenkin. Oisko seuraavaksi musavisan aika, voisin kokeilla tuplamestaruutta! >:)
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
U2:n, siemensyöksylasku, hana ja Kate Winslet jäi eniten harmittaan. Varsinkin tuo U2 olisi pitänyt harmaiden aivosolujeni jostakin kaivaa, eikä jotain ihme B4:sta:D.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ai jumalauta, mitalisija tämmösissä visa-hommissa, eihän tää ole tottakaan. F1-mestaruudesta ja jäähystä oon kyllä ylpeä, vaikka jäähy olikin minusta ihan paska yritys mutta jokin ääni pääni sisällä käski minua laittamaan sen, vaikka olen yrittänyt malttaa mieleni enkä vastata mitään jos en oo kovinkaan varma. Lentävän myyttisen olennon kanssa maltoin onneksi mieleni enkä tunkenut mitään lohikäärmettä sinne, kun se jotenkin väärältä tuntui.

Ja mitä vittua, eikö Alexandre Dumas muka ole Korsikalta? Miksi minulla on sellainen mielikuva, että se on sieltä, Napoleon ja muskettisotureista kirjotellut Dumas molemmat korsikalaisia ukkoja, varma tieto. Mistähän perkeleestä tuommonen harhaluulo aivoihini on pesiytynyt? No, jokunen vuosi sitten olin auringonvarma että olen kerran lentänyt Rauman lentokentälle, kunnes täällä Jatkoajassa joku kertoi että ei Raumalla oo lentokenttää, ja se olikin sitten Pori mihin joskus lentelin. Tuohon verrattuna jonkun kirjailijan kotipaikan väärin tietäminen on aika pientä.

Ai että nämä ovat kyllä mukavia visoja, varsinkin nyt kun pärjäsin niin hyvin! Toivottavasti tulee vielä monia lisäkiekkoja, ja toivottavasti en nyt taas ens kerralla romahda takas all in -taktiikkaan.
 

Myrsky74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Real Madrid, Nottingham Forest
Kiitos taas kerran visasta @Everton

Sai taas miettiä ja miettiä, mutta on se oivaltamisen tunne vaan niin mahtavaa. Tuntui, että nyt oli tähän astisista vaikein visa, mutta hyvinhän tuo meni taas tällä varman päälle pelaamisella.

Onnittelut voittajalle @Anselm Raato
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mitäs muute @Everton jos käviskin niin että pisteet ois menny tasan? Olisitko arponut vai tyytynyt jakamaan voiton?

Kai se sitten olisi vaan tasapeli ja seistävä vähän ahtaammin palkintokorokkeella. En ole keksinyt mitään hyvää tie-brakeria tähän kisaan tasatilanteiden varalle.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
H, Hana ja Korsika menivät hyvin. Toki tuossa viimeisessä olisi pitänyt malttaa ja olla arvaamatta eka kierroksella. Olisi tullut 6 pojoa helposti lisää. Tämä se onkin tämän visan suola. U2 ja Viulunsoittaja katolla toivat minulle yhteensä 2 pistettä, hävettää.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Kai se sitten olisi vaan tasapeli ja seistävä vähän ahtaammin palkintokorokkeella. En ole keksinyt mitään hyvää tie-brakeria tähän kisaan tasatilanteiden varalle.
Se olisi varmasti ihan jepa jee! No, nyt saan pönötellä yksinäni pää vähän korkeammalla ja hitto että nuppi palelee tässä viimassa. Taidan suosiolla istua tässä keskijakkaran reunalla...

Kiitos vielä visasta. Ei oo mikään itsestäänselvyys että tämmösiä visoja kukaan jaksaa pitää ainakaan siinä määrin miten sinä.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Hanasta jäi sen verran hampaankoloon, että en jostain kumman syystä vastannut siihen 4 pisteen vihjeen kohdalla, koska kukapa ei näillä seuduilla maalitykki Matti Hanaa muistaisi. Sillä olisi sijoitus noussut yhdellä pykälällä, mutta edelleenkin olisi oltu sijoilla ynnä muut.

Ei tuo yltiövarovainen taktiikkakaan tuottanut sen parempaa lopputulosta kuin nuo rohkeammat. Pitänee seuraavalla kerrralla olla taas pari pykälää rohkeampi, meni sitten syteen tai saveen.

Edit. Ei tuo suunta olekaan alaspäin, vaan pohjakosketus saavutettiin neljännellä tuotantokaudella, niin sijoituksen kuin pisteidenkin osalta. Parissa viimeisessä visassa on taas ollut lievää nousevaa suuntausta.
 
Viimeksi muokattu:

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Pikkasen olen pettynyt siihen, että tuosta myyttisen olennon vihjeissä ei ollut mainintaa, että kyseinen myyttinen olento esiintyy myös Heroes of Might and Magic 3:n erään factionin yksikkönä.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Kiitos! Tiukka ja hyvä mähinä oli! Mitäs muute @Everton jos käviskin niin että pisteet ois menny tasan? Olisitko arponut vai tyytynyt jakamaan voiton?

Eipä sillä, hopea ei ole tässä kisassa häpeä. Eikä ronssi.
Kai se sitten olisi vaan tasapeli ja seistävä vähän ahtaammin palkintokorokkeella. En ole keksinyt mitään hyvää tie-brakeria tähän kisaan tasatilanteiden varalle.
Itse ehdottaisin tasapelin ratkaisuun seuraavaa: Se menee edelle, jolla on enemmän arvokkaampia pisteitä. Eli jos nimimerkillä A on 1 oikein 10 pisteen vihjeessä, mutta B:llä on 2 oikein 10 pisteen vihjeessä, niin B menisi tällöin tasatilanteessa edelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös