Vielä yksi ulkomaalainen?

  • 6 833
  • 48

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kuulin tuossa huhun että Bluesiin olisi vielä tulossa yksi kova ulkomaalainen pelaaja. En yleensä kirjoittele tänne huhuja, mutta tämä tuli sellaiselta taholta, josta ei yleensä väärää tietoa tule. En kyllä oikein itsekään jaksa uskoa juttuun, mutta kun se lähde on sellainen...

Jos ajatellaan asiaa järjellä, niin Murphy on pelannut alkukauden ainakin minun mielestäni alakanttiin ja alta odotusten. Varsinkin miehen puolustuspelaaminen on ollut heikkoa. Olisiko Murphy lähdössä jonkun paremman tieltä?

Katsellaan ja kuulostellaan. Huhuhan tämä todellakin on, mutta aika varmalta tämä lähde vaikutti.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti Espoonmies
Kuulin tuossa huhun että Bluesiin olisi vielä tulossa yksi kova ulkomaalainen pelaaja. En yleensä kirjoittele tänne huhuja, mutta tämä tuli sellaiselta taholta, josta ei yleensä väärää tietoa tule. En kyllä oikein itsekään jaksa uskoa juttuun, mutta kun se lähde on sellainen...

Jos tuo pitäisi paikkansa uskoisin että Murphy lähtee. Uskoisin että miehelle löytyy Suomesta ottaja helpostikin. Esimerkiksi HPK etsii kuumeisesti pakkia ja siellä olisi ulkomaalaispaikka vapaana. Vaihdossa voisi tulla jotain, mutta ehkä parempi olisi kuitenkin loppukauden laina.

Mahdollisena tulijana lienee maalintekijä jota on odotettu. Jos ei ulkomailta tule, toivottavasti Blues pitää silmät ja korvat auki josko Viitakoski olisi lähdössä Ilveksestä jossain vaihteessa. Miehellä on varmaan myös suht iso liksa ja Ilveksen luulisi viimeistään tammikuussa heittävän kirveen kaivoon lopullisesti ja keskittyvän ensi kauteen.

Edit. Ei tästä mahdollisesta tulijasta ollut mitään tietoa tahi vinkkiä?
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ei ole enempää tietoa. Lähteeni ei voinut kertoa muuta kun että kovemman luokan kaverista pitäisi olla kyse kun Sarno tai Stapleton. Eihän Corya kannata mihinkään tusinamieheen vaihtaakaan. Ikävä kyllä mä en voi kertoa lähdettäni eikä lähde voinut kertoa minulle enempää. Kaveri on kuitenkin näissä hommissa aika vahvasti sisällä. Mutta korostan silti, että huhusta on kysymys. En ole kuullut asiasta muualta enkä ole vielä menossa ostamaan sikaria. Katsellaan kuin käy. Ainakin snaipperille olisi kyllä tilausta. Toisaalta jos Murphy vaihdetaan snaipperiin, niin puolustus kyllä heikkenee. En oikein jaksa uskoa että Viitasesta olisi Coryn korvaajaksi. Olisiko sitten tiedossa joku kotimainen pakki?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti Espoonmies
Toisaalta jos Murphy vaihdetaan snaipperiin, niin puolustus kyllä heikkenee. En oikein jaksa uskoa että Viitasesta olisi Coryn korvaajaksi. Olisiko sitten tiedossa joku kotimainen pakki?

Lähinnä menetettäisiin käsiä puolustuksesta. _Jos_ Murphy lähtisi, vaihdossa kannattaisi pyrkiä saamaan suomalainen pakki. Kädellinen olisi hyvä, kädetönkin vielä ihan ok. Kiekollista taitoa on itse asiassa ihan hyvin. Vyko on hyvä, Sulku ja Laatikainen ihan ok. Murphy on kuitenkin ollut omassa päässä suurin riski meidän pakeista, oman pään pelaamisen voisi moni pakki paikata, käsiä ei oikeastaan kukaan saatavissa oleva suomalainen.

Ihanne olisi iso, väkivaltainen peruspakki malli Willman, mutta sellaista ei Hanneksen jengissä tulla näkemään...
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onhan tuolla rapakon takana Kultasen Jarno, jolle on kuulemma annettu lupa palata Suomeen pelaamaan. Jos mies on terve, osaa vielä jotakin, olisi hän aika hyvä hankinta... Murphy pois, Kultanen tilalle, ja ulkomaalaispaikka olisi vapaa. Tosin sekin pitäisi täyttää vaan, jos todella hyvä, ns. "varma" tapaus olisi saatavilla, sillä se tarkoittaa automaattisesti sitä, että Nieminen tai Näätänen tippuu pelaavan kokoonpanon ulkopuolelle, ja se olisi jo yksinkertaisuudessaan typerä ratkaisu, sama kuin sahaisi oksaa altaan.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kassu takaisin Espooseen, Murphy maakuntaan ja "vahvistus" hyökkäyspäähän? Toimii...
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kassu takaisin Espooseen, Murphy maakuntaan ja "vahvistus" hyökkäyspäähän? Toimii...
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Niin elikkä paluumuuttaja pakkeja löytyy vain Haakana ja Kultanen? No saa nyt sitte nähdä, mutta mun mielestä Bluesilla on aika vahva paketti kasassa joten ei sitä välttämättä ole pakko mennä sotkemaan.

Espoonmies, sanoko lähde että kyseessä on ulkomaalainen?
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Vielä yksi ulkomaalainen?

Viestin lähetti Footless

Mahdollisena tulijana lienee maalintekijä jota on odotettu. Jos ei ulkomailta tule, toivottavasti Blues pitää silmät ja korvat auki josko Viitakoski olisi lähdössä Ilveksestä jossain vaihteessa. Miehellä on varmaan myös suht iso liksa ja Ilveksen luulisi viimeistään tammikuussa heittävän kirveen kaivoon lopullisesti ja keskittyvän ensi kauteen.


Tuskin Viitakoski mihinkään Tampereelta lähtee. Mikäli ilves kauppaa Viitakosken muualle, niin menee ainakin allekirjoittaneelta kunnioitus kyseistä seuraa kohtaan. Toivotaan Viitakoskelle kaikkea hyvää.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti MrBluus
Espoonmies, sanoko lähde että kyseessä on ulkomaalainen?

Itse asiassa kaveri kysyi multa, että onko mulla käsitystä siitä kuka nykyisistä ulkomaalaisista on tulilinjalla kun sieltä on vielä yksi kova kaveri tulossa.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Viestin lähetti Espoonmies
Itse asiassa kaveri kysyi multa, että onko mulla käsitystä siitä kuka nykyisistä ulkomaalaisista on tulilinjalla kun sieltä on vielä yksi kova kaveri tulossa.

Hmm.. tällä hetkellä kukaan ei näyttäisi olevan tulilinjalla.
Jan Caloun - Ei puhettakaan
Jiri Vykoukal - Ei puhettakaan
Mike Stapleton - Ei puhettakaan
Cory Murphy - Hyökkäyspäässä ok, mutta omassa päässä vaikeuksia, Sulku täydentää.
Peter Sarno - En usko, mutta ei kuitenkaan mikään valovoimainen.

Miten olis jos Blues ottaa jo kuudennen ja sitten kierrättää Murphy ja Sarnoa? :)

Tai sitten samassa paketissa tarvitaan joko uusi suomalainen hyökkääjä tai puolustaja riippuen tulevan pelaajan pelipaikasta.

Et viitsisi tiedustella lähteeltä josko tietäis tai viitsis kertoa enemmän!
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Haa, uusi palsta. Vähän vaikea uskoa tuohon vaikka itsekin olen tuoota sniperin puutetta mankunut. Jokatapakusessa minä veikkaisin lähtijäksi Sarnoa. Ensinnäkin puolustus on kyllä hyvä mutta ei se Murphyn jättämää aukkoa kaipaa, ilman kunnon korvaaja. Kassu ilmoitti pelaavansa vaikka farmissa, joten siihenkään en usko. Btw, Murphy on selkeästi parantanut otteitaan ja ttehnyt jo 6 maalia. Miksi Sarno? Sentteriosastolle riittää kyllä miehiä. Ylönen, Mike, Hurme, Kalto, Ahonen.....Hienoa jos joku vielä tulee mutten oikein koe sitä tarpeelliseksi. Sen verran ovat verkot viime peleissä olleet tötteröllä...
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
En oikein jaksa uskoa, että vielä olisi ulkomaalainen pelaaja tulossa, se ei kuulosta mitenkään mielestäni uskottavalta. Mutta jos sieltä tosiaan joku (hyökkääjä) tulee, niin luulisin ainakin että se olisi Sarno joka lähtee, jos se olisi Murphy joka joutuisi pakkaamaan kamansa niin silloin vielä vähemmän uskon siihen, että sieltä olisi joku tulossa koska tuskin Blues hankkisi uutta ulkomaalaista hyökkääjää ja sitten vielä korvaajaa Murphylle, Pelkosesta / Määtästä / Viitasesta / Virtasesta ei ole kukaan niin hyvä, että korvaisi Murphyn.

Hmm, hieman sekavasti tämän kirjoitin mutta toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Viestin lähetti SSeightyeight
En oikein jaksa uskoa, että vielä olisi ulkomaalainen pelaaja tulossa, se ei kuulosta mitenkään mielestäni uskottavalta. Mutta jos sieltä tosiaan joku (hyökkääjä) tulee, niin luulisin ainakin että se olisi Sarno joka lähtee, jos se olisi Murphy joka joutuisi pakkaamaan kamansa niin silloin vielä vähemmän uskon siihen, että sieltä olisi joku tulossa koska tuskin Blues hankkisi uutta ulkomaalaista hyökkääjää ja sitten vielä korvaajaa Murphylle, Pelkosesta / Määtästä / Viitasesta / Virtasesta ei ole kukaan niin hyvä, että korvaisi Murphyn.

Hmm, hieman sekavasti tämän kirjoitin mutta toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan.

Kukaan ei ole hyökkääjästä puhunut vaan yleisesti pelaajasta.
 

Dr. Karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Viestin lähetti MrBluus


Miten olis jos Blues ottaa jo kuudennen ja sitten kierrättää Murphy ja Sarnoa? :)


Tästäkin on täällä puhuttu joskus aikoinaan, mutta käsittääkseni palstalla tultiin siihen lopputulokseen, että seuralla saa olla vain viisi ulkomaalaista palkkalistoillaan; vierastyöläisten kierrättäminen kokoonpanosta reserveihin ei siis ole mahdollista.
Mahtaisiko uusi tulokas olla muuan vanhaherra Emerson. Chrisu on tarjonnut neuvotteluja, mutta Nelssoni halusi katsastaa mahdolliset NHL-jatkomahikset. Hän on kuitenkin edelleen ilman seuraa. Kieltämättä olisi hieman riskihankinta, koska ei ole pelannut moneen kuukauteen ja on kärsinyt aivotärähdyksistä, mutta silti... kuitenkin hän voisi olla SM-liigan valovoimaisin pelaaja, tehokas sniper; harvoin nimittäin löytyy kahtena kautena yli 70 pistettä tehnyttä kaveria tähän liigaan.
Vaikka Sarno tuntuisi sentterien ylitarjonnasta johtuen helpolta poisheitettävältä, en usko Ruutun olevan niin tyhmä tai sokea, että hän palkkaisi miehen jos edes joku hänen listallaan olevista huipuista voisi olla mahdollinen tulokas, eikä Sarnon sopimuksenteosta ole kuin reilu viikko. Murphy siis pois vaan. Kultanen voisi hyvinkin tulla kyseeseen, sillä HIFK keskittyy Jereensä eikä Jokereihin mahdu ja oletan, että Jenkeistä tuleva kaveri haluaa palata vain ja ainoastaan pk-seudulle. Haakanakin voisi olla vähintään yhtä mahdollinen. Mutta tuli kuka tuli, Blues tarvitsee paikkaajan mikäli Smurf lähtee, pakisto on kuitenkin aika kapea mitalia metsästävälle joukkueelle, eikä jotain Viitasta voi harkita korvaajaksi.
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Viestin lähetti MrBluus
Kukaan ei ole hyökkääjästä puhunut vaan yleisesti pelaajasta.

Kappas, no näitä sattuu välillä paremmissakin piiireissä.

Tässä tapauksessa kaikki on kyllä mahdollista, mutta mielestäni Murphy ei ole kauhean huonosti pelannut tai ainakaan niin huonosti, että korvaajaa täytyisi etsiä.

Espoonmies, sattuiko lähteesi kertomaan onko mahdollinen vahvistus hyökkääjä vaiko puolustaja? (Ilmeisesti ei, mutta kysynpähän kuitenkin)

Kahtellaan.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Itse asiassa seuroilla on herrasmiessopimus että kukaan ei PUE 5:ttä ulkomaalaista enempää per matsi, pelaajia saa ringissä olla vaikka 1000...
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti SSeightyeight
Espoonmies, sattuiko lähteesi kertomaan onko mahdollinen vahvistus hyökkääjä vaiko puolustaja? (Ilmeisesti ei, mutta kysynpähän kuitenkin)

Ei sanonut. Eikä suostunut kertomaan muutakaan. Tosta ulkomaalaiskiintiöstä sen verran, että tietääkseni tälle kaudelle on sovittu, ettei ottelupöytäkirjaan saa merkitä enempää kuin viisi ulkomaalaista. Palkkalistoilla niitä saa olla vaikka kaksikymmentä. Viimekaudella tilanne oli toinen. En kyllä usko, että Blues pitäisi kuutta ulkomaalaista. Se on vähän turhan kallista puuhaa.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Tuota noin...

Tietääkseni tilanne Bluesissa on nyt rauhoitettu Miken tulon jälkeen, eli uusia miehiä ei enää ole tulossa ellei jotain todella dramaattista tapahdu (lue: joku runkopelaajista loukkaannu pahoin).
Jokaisella ulkomaalaisella on vakaa pesti Bluesissa eikä edes Murphyllä ole pelkoatulla poispotkituksi.

Noista pakkikuvioista en sitten tiedäkään sen enempää (siis Haakana etc.),mutta enpä usko toteutuvan... edellämainituista perusteista johtuen.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Viestin lähetti MrBluus
Niin elikkä paluumuuttaja pakkeja löytyy vain Haakana ja Kultanen

Eikös listaan olisi mahdollista lisätä Janne Laukkanen, käsittääkseni hänellä on ollut ongelmia Pingviineissä?
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Viestin lähetti Socrates
Eikös listaan olisi mahdollista lisätä Janne Laukkanen, käsittääkseni hänellä on ollut ongelmia Pingviineissä?

Jannella oli ongelmia, mut mun mielestä pelas loistavan pelin Montrealia vastaan (Canal- ottelu) ja sai vastuutakin aika paljon, sinänsä mielenkiintoista, että mies oli juuri ollut waiver-listalla ja heti oli taas pelaavassa kokoonpanossa. Eipä ole kovinkaan normaalia.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Viestin lähetti MrBluus
Jannella oli ongelmia, mut mun mielestä pelas loistavan pelin Montrealia vastaan (Canal- ottelu) ja sai vastuutakin aika paljon, sinänsä mielenkiintoista, että mies oli juuri ollut waiver-listalla ja heti oli taas pelaavassa kokoonpanossa. Eipä ole kovinkaan normaalia.

Itse asiassa viittaisi siihen, että nimenomaan Montreal on kysellyt Jannen perään tai sitten mahdollisen kiinnostuneen seuran scoutti on ilmoittanut tulevansa halliin katsomaan Jannea. Siirtolistalla olevat pelaajat pistetään useinkin näytille, jotta joku ne haluaisi poimia pois.

Itse olen sitä mieltä, että jos Chrisu pitää nyt silmät auki, Kultaselle pitää tarjota paperia. Puolustus kaipaa juuri Kultasen kaltaista kohtuullisen varmaa ja kokenutta kotimaista kiekolliseen peliin pystyvää pelaajaa, Kultanen yksi parhaista tarjolla olevista. Laukkanen jäänee NHL:aan ja Haakana ei ole tällä hetkellä ns tarpeellinen, koska puolustuksen ongelmat eivät ole niinkään Karin vahvimmilla alueilla. Tulevaisuudessa kuitenkin näkisin Haakanankin mielelläni Espoossa, tällä hetkellä ei ole kuitenkaan tarvetta.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Viestin lähetti E

Itse olen sitä mieltä, että jos Chrisu pitää nyt silmät auki, Kultaselle pitää tarjota paperia. Puolustus kaipaa juuri Kultasen kaltaista kohtuullisen varmaa ja kokenutta kotimaista kiekolliseen peliin pystyvää pelaajaa, Kultanen yksi parhaista tarjolla olevista. Laukkanen jäänee NHL:aan ja Haakana ei ole tällä hetkellä ns tarpeellinen, koska puolustuksen ongelmat eivät ole niinkään Karin vahvimmilla alueilla. Tulevaisuudessa kuitenkin näkisin Haakanankin mielelläni Espoossa, tällä hetkellä ei ole kuitenkaan tarvetta.

Samaa mieltä pakeista ja Laukkanen tuskin on edes ajankohtainen, kyllä miehen taidot tunnetaan NHL:ssä.

Kultanen taas on ihan kova kotimaan tason puolustaja, ei mikään luunmurskaaja, ihan hyvä kiekollisena, jos joku IFK fani lukee tätä niin voisitko kirjoittaa hiukka analyysiä, ku teillä lienee parempi kuva.

EDIT: "Agenttini Bill Zito on alustavasti kysellyt kaikilta pääkaupunkiseudun SM-liigaseuroilta kiinnostusta. Kahdesta muusta en tiedä, mutta sen tiedän, että IFK on valmis ottamaan minut, Kultanen kertoi. "
PRKL Espoossa nyt kans vois esittää mielenkiintoa!!
 
Viimeksi muokattu:

Punavalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti MrBluus


EDIT: "Agenttini Bill Zito on alustavasti kysellyt kaikilta pääkaupunkiseudun SM-liigaseuroilta kiinnostusta. Kahdesta muusta en tiedä, mutta sen tiedän, että IFK on valmis ottamaan minut, Kultanen kertoi. "
PRKL Espoossa nyt kans vois esittää mielenkiintoa!!

Asiasta kolmanteen eikö juuri tämä Bill Zito ole myös Murphyn agentti? Ainakin sellaisia muistikuvia minulla on tuossa viime syksyltä. Tietysti muistini voi taas kerran tehdä tepposet.
 

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
Viestin lähetti E
Itse olen sitä mieltä, että jos Chrisu pitää nyt silmät auki, Kultaselle pitää tarjota paperia. Puolustus kaipaa juuri Kultasen kaltaista kohtuullisen varmaa ja kokenutta kotimaista kiekolliseen peliin pystyvää pelaajaa, Kultanen yksi parhaista tarjolla olevista. Laukkanen jäänee NHL:aan ja Haakana ei ole tällä hetkellä ns tarpeellinen, koska puolustuksen ongelmat eivät ole niinkään Karin vahvimmilla alueilla. Tulevaisuudessa kuitenkin näkisin Haakanankin mielelläni Espoossa, tällä hetkellä ei ole kuitenkaan tarvetta.

Jos pakkia haetaan, niin tottakai Kultanen olisi noista se kovin vaihtoehto tollaiseksi puolen vuoden pelaajaksi. Laukkanen tuskin tulee ainakaan vähään aikaan Suomeen.

Toisaalta tulee vaan semmoinen juttu mieleen, että jos Kassu olisi tulossa takaisin ja mahdollisesti pidemmäksikin aikaa (eli kaveri toteaisi sen NHL:n olleen nyt jo nähty ja kierretty eikä enää välttämättä sinne joka kausi lähtisi kokeilemaan), niin Kassulle varmaan silloin hiottaisiin samantien pidempää paperia... Ja tottakai jos kaveri on nyt tarjolla, niin tulevaisuutta silmälläpitäenhän se on otettava nyt, koska keväällä se ei enää välttämättä olekaan vapaana (tod.näk Suomeen tullessaan tekee pidempää sopimusta kuin puoli vuotta)....

P.S.: Olis muuten hienoa nähdä taas vanha kunnon Kari pelaamassa kotona Espoossa, Bluesin paidassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös