Videot

  • 436 478
  • 1 049

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
.

Tuosta 87-turnauksesta on jauhettu ihan riittämiin. Moraalinen voittaja oli Neuvostoliitto, sillä sen verran apuja Kanada sai tuomareilta. "Voittohan" perustui kokonaan tuomaripeliin.

Inhottaa vieläkin ajatella, mitä kaikkea tuossa ottelusarjassa tapahtui. "Vapaa" ja "demokraattinen" länsi todellakin näytti parhaat puolensa vuoden 1987 Kanada Cupissa.

En tiedä johtuuko nuo iänikuiset Venäjää sorretaan valitukset fanaattisesta kiihkosta Venäjää kohtaan vai onko tarkoituksesi "herättää keskustelua". Melkein toivoisin että kyse olisi jälkimmäisestä vaihtoehdosta, se ei vaikuttaisi kuitenkaan ihan niin säälittävältä.

Kuule, fakta on tuon 1987 turnauksen kohdalla se että paras voitti ja tuo fakta löytyy tilastoista ottelutulosten kohdalta, sieltä voit käydä sen itsekin toteamassa.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Kuule, fakta on tuon 1987 turnauksen kohdalla se että paras voitti ja tuo fakta löytyy tilastoista ottelutulosten kohdalta, sieltä voit käydä sen itsekin toteamassa.

Nimenomaan fakta ei ole tämä. Paras ei voittanut, vaan huonompi. Itse asiassa Neuvostoliitto oli turnausvoittaja, koska ei kai vilpin avulla saatu "voitto" ole laillinen. Eiköhän tämä ole selvä. Turha tästä on pidempää jankata.
 

kovalev

Jäsen
Se riippuu kai siitäkin kuinka sitä " parhautta " mitataan. Oli DDR;n urheilijatkin parhaita aina kun voittivat, ainakin jos tilastoista katsotaan niin oli ne !
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Se riippuu kai siitäkin kuinka sitä " parhautta " mitataan. Oli DDR;n urheilijatkin parhaita aina kun voittivat, ainakin jos tilastoista katsotaan niin oli ne !

Jep, ja Suomen urheilijat menestyivät Lahden MM-kisoissa oikein hyvin. Näinhän tilastot meille kertovat. He hiihtivät nopeammin kuin kanssakilpailijansa. Joten kai heidän mitalejaan voidaan pitää laillisina.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nimenomaan fakta ei ole tämä. Paras ei voittanut, vaan huonompi. Itse asiassa Neuvostoliitto oli turnausvoittaja, koska ei kai vilpin avulla saatu "voitto" ole laillinen. Eiköhän tämä ole selvä. Turha tästä on pidempää jankata.

Yhden fanaattisen neukkufanin väite ei tee tuomaritoiminnasta vilppiä. Ihan yksi lysti mitä sinä väität. Fakta on edelleen se että Kanada on tuon em. turnauksen virallinen ja oikeutettu voittaja. Olen nyt muutaman vuoden saanut lukea maajoukkue osion kirjoitteluasi ja on ikävä kyllä todettava ettei mielipiteelläsi oikeudenmukaisuudesta ole enää kauheasti painoarvoa. Olet ihan liian usein onnistunut väittämään että venäjää kohdeltaisiin tahallisesti väärin ja että tuomarit olisivat etukäteen päättäneet tuomita venäläisiä vastaan. Usko ihan huviksesti ettei sellaista tapahdu 2000-luvun kansainvälisessä jääkiekossa. Unohdat sen ettei ne "lainalaisuudet" jotka pätevät venäjällä, päde muualla.

Niin ja Lahden MM-kisojen viralliset tulokset voit kaivaa jostain, etkä taatusti löydä sieltä kärynneitä Suomalaisia.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Yhden fanaattisen neukkufanin väite ei tee tuomaritoiminnasta vilppiä.

Ei tietenkään, mutta videota katsomalla voit itsekin havaita vilpin jos vain pidät silmäsi auki.


Ihan yksi lysti mitä sinä väität. Fakta on edelleen se Kanada on tuon em. turnauksen virallinen ja oikeutettu voittaja.

Tietysti Kanada on turnauksen "virallinen voittaja", koska turnauksen viralliset säännöt sallivat kanadalaisten tuomareiden käyttämisen Kanadan peleissä, jotka vihelsivät räikeästi Kanadan hyväksi. Mutta eihän tämä tee Kanadasta turnauksen oikeaa, todellista voittajaa.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Turha tästä on pidempää jankata.

Tämä on ainoa asia josta näköjään voimme olla samaa mieltä, joten tätäkään "keskustelua" ei kannata jatkaa, koska olet niin fanaattinen venäjän suhteen, ettet kykene edes kahdenkymmen vuoden jälkeen hyväksymään rehellistä tappiota. Joten sovitaan niin että sinä saat pitää fantasiasi ja minä uskon siihen mitä viralliset tilastot kertovat.
 

kovalev

Jäsen
En tiedä 2000-luvusta noin yleensä, mutta kyllä vähän pisti naurattamaan, kun Torinossa Kanada vs. Tshekki ottelun (joka Kanadan oli käytännössä pakko voittaa) vihelsi kanadalainen tuomari. Ja se ainakin tapahtui vuonna 2006.
Olisikohan Olympiafinaalin saanut viheltää ruotsalainen tuomari, jos se kuviteltu ruotsalainen olisi ollut vain NHL-tuomari ?

Ja tässä vielä nyt ainakin muutama esimerkki lähihistoriasta, jolloin ainakaan minun mielestäni tuomaritoiminta ei ole ollut aivan reilua ja tasapuolista ;

96 - World Cup - Kanada vs. Venäjä.
97 - MM-kisat - Kanada vs. Tshekki.
98 - Nagano - Kanada vs. Tshekki.
04 - World Cup - USA vs. Venäjä (puolivälierä)
04 - World Cup - Kanada vs. Tshekki.
04 - World Cup - Kanada vs. Suomi.
05 - MM-kisat - Kanada vs. Venäjä.
06 - Torino - USA vs. Suomi.

Tuosta 2002 MM-välierästä Venäjä vs. Suomi. Siinähän Venäjä pelasi erittäin rumaa peliä, mutta voitti, koska oli tilastojen mukaan parempi. Mutta kuinkahan tuossa pelissä jakautui jäähyt, sitä en muista ?
Vaikka ei sillä sinänsä ole väliä, koska parempi joukkue voittaa aina, siis ihan aina.
Joku voisi silti valaista ?
 

mainio

Jäsen
..ettet kykene edes kahdenkymmen vuoden jälkeen hyväksymään rehellistä tappiota.
Anteeksi vain jos keskeytän jotain. Nyt (vasta) ensimmäisen kerran nuo videot nähneenä voi tuosta sanoa, että aika kaukana rehellisestä tappiosta tuo on. Enkä ole mikään sen suurempi neukkufani. Varmaankin jauhettu tästä asiasta kaikenlaista, joten en enää itse soppaa suuremmin hämmennä. Selväähän tuo on, että Kanada voitti ja tuomari veti siinä sivussa railakkaasti kotiinpäin. Ei kai tuosta jälkimmäisestä voi kukaan edes tosissaan vastaan väittää.

Mukavan näköisesti nuo kanukit sukelteli. Onkohan sittenkään slaavien aloittamaa tuo filmaaminen?
 
Viimeksi muokattu:

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Anteeksi vain jos keskeytän jotain. Nyt (vasta) ensimmäisen kerran nuo videot nähneenä voi tuosta sanoa, että aika kaukana rehellisestä tappiosta tuo on. Enkä ole mikään sen suurempi neukkufani. Varmaankin jauhettu tästä asiasta kaikenlaista, joten en enää itse soppaa suuremmin hämmennä. Selväähän tuo on, että Kanada voitti ja tuomari veti siinä sivussa railakkaasti kotiinpäin. Ei kai tuosta jälkimmäisestä voi kukaan edes tosissaan vastaan väittää.

Mukavan näköisesti nuo kanukit sukelteli. Onkohan sittenkään slaavien aloittamaa tuo filmaaminen?

Ottamatta kantaa siihen, kuka nyt on oikeassa ja väärässä tai kenen olisi pitänyt voittaa on pakko ottaa huomioon sekin, että aika monesta pelistä kautta historian pystyy kokoamaan melko kyseenalaisen videon, jos ottaa mukaan sopivat kohdat ottelusta. Meistä varmasti kaikki ovat nähneet pelejä, joissa tuomarit ovat epäonnistuneet, ja kyseisistä peleistä olisi helppo koota vastaava video, jossa vain toinen osapuoli saadaan kärsijän rooliin jättämällä toisin päin tapahtuneet ''epäreiluudet'' videosta pois. En toki ole tuota kyseistä ottelua nähnyt kokonaisuudessaan, mutta olisi mukava nähdä jonkun kokoama video pelkästään sellaisista tilanteista, jotka ovat menneet jollain tavalla kanadalaisia vastaan. Myönnettäköön kuitenkin, että tuon tason otteluista kun on kyse, on melko kestämätöntä, että tuomarina viheltää toisen osanottajamaan kansalainen. Sanomista tulee, aina.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Spiit,

Ymmärrä ero tuomarin epäonnistumisen ja tietoisen toisen joukkueen suosimisen välillä. Jälkimmäinen ei ole epäonnistumista, vaan tietoinen valinta, jonka motiivia jokainen voi arvailla.

Vuoden 1987 Kanada Cupissa tuomari ei epäonnistunut, vaan suosi tietoisesti toista joukkuetta. Ottelut nähneenä muuta ei voi sanoa, sillä pelkkä tuomarin "epäonnistuminen" ei voi selittää sitä, että tuomiot ovat järjestäen vain toista joukkuetta suosivia.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jokainen tehkööt omat johtopäätöksensä siitä, että suosivatko tuomarit Kanadaa 1987 Canada Cupin loppuottelussa:

http://www.youtube.com/watch?v=RCh4PtteLuY

Itse kallistun samalle kannalle kuin TOJ. Suosittelen kaikkia katsomaan pätkää objektiivisesti ilman ryssävihaa.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ja tässä vielä nyt ainakin muutama esimerkki lähihistoriasta, jolloin ainakaan minun mielestäni tuomaritoiminta ei ole ollut aivan reilua ja tasapuolista ;
...

Yksi pahimmista kotiinpäin vedoista oli 1996 vuoden välierässä Ruotsi-Kanada, jonka jälkimmäinen vei jatkoajalla. Ruotsin tähtipelaajia Sundin etunenässä sai hakata kuin vierasta sikaa, taklata päähän jne. ilman, että NHL:n tuomarit tekivät elettäkään.

Ruotsi pelasi tuolloin näyttävää kiekkoa ja P-Amerikan joukkueilla oli ilmeinen pelko perseessä, että ensimmäistä kertaa World Cup-nimellä kulkeneen turnauksen voitto olisi karannut Eurooppaan.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Yksi pahimmista kotiinpäin vedoista oli 1996 vuoden välierässä Ruotsi-Kanada, jonka jälkimmäinen vei jatkoajalla. Ruotsin tähtipelaajia Sundin etunenässä sai hakata kuin vierasta sikaa, taklata päähän jne. ilman, että NHL:n tuomarit tekivät elettäkään.

Muistan tuosta ottelusta edelleen sen (vaikka en ole katsonut ottelua videolta jälkeenpäin), kun joku Kanadan pelaajista taklasi Forsbergin pää edellä päin laitaa. Tilanteesta tuli jäähy - Forsbergille. Yksi uskomattomimmista jäähyistä mitä olen koskaan todistanut.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Muistan tuosta ottelusta edelleen sen (vaikka en ole katsonut ottelua videolta jälkeenpäin), kun joku Kanadan pelaajista taklasi Forsbergin pää edellä päin laitaa. Tilanteesta tuli jäähy - Forsbergille. Yksi uskomattomimmista jäähyistä mitä olen koskaan todistanut.
Tämä oli aivan käsittämätön. Kanadalainen taklasi Forsbergia selästä ja piti sen jälkeen tätä kiinni laitaa vasten. Forsberg yritti päästä painiotteesta irti ja palkittiin siitä jäähyllä. Fopan hämmästynyt ilme on jäänyt myös elävästi mieleen.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sp

Vuoden 1987 Kanada Cupissa tuomari ei epäonnistunut, vaan suosi tietoisesti toista joukkuetta.

Tuollaisella valituksella ei ole sinun kirjoittamana mitään arvoa, koska näet tuota venäläisten syrjimistä joka ottelussa. Viimeksi valitit kesken voitto-ottelun, miten USAn joukkuetta suosittiin. Näitä salaliittoja on mielestäsi ollut vuosien varrella kovin usein venäjän hävitessä.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Tuollaisella valituksella ei ole sinun kirjoittamana mitään arvoa

Enhän minä ole ainoa joka näin väittää, vaan myös useat muut (puolueettomiksi ilmoittautuneet) ovat väittäneet samaa.

Oletko vielä katsonut sitä videota?
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Enhän minä ole ainoa joka näin väittää, vaan myös useat muut (puolueettomiksi ilmoittautuneet) ovat väittäneet samaa.

Oletko vielä katsonut sitä videota?

Ihan sama, mitä mitä kukakin väittää jonkun neukkufanin tekemän kosteen perusteella. Ja kuule, voit olla ihan varma ettei minulle ole jollain 20 vuoden takaisella matsilla niin paljoa merkitystä että viitsisin sen kokoinaisena jostain kaivaa ja vielä katsella. Minulle riittää numerofakta, joka on saatavilla. Ja kuten moneen kertaan olen todennut sinun väitteesi ei ole neukkujen kohdalla minkään arvoinen. Olet nimittäin väittänyt niin monta kertaa täysin vailla mitään todellisuuspohjaa että venäläisiä syrjitään tuomareiden taholta.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Oletko vielä katsonut sitä videota?

Itsekin ehdotan Dieppelle tuon pätkän katsomista, aina ei TOJ ole väärässä/värilasit päässä! Mutta jos et ole peliä nähnyt, eikä kiinnostus riitä sitä uusintana katsomaan, niin en näe miksi sinun sanoillasi olisi painoarvoa?!?

Kyllä tuossa pätkässä mikä ylempänä on, ja 1996 WC:ssa (CAN - SWE) voi aika helposti sanoa tuomaripelin olleen selkeästi Kanada myönteistä..

Samoin joskus muinnoin, kuin Rod Brind`Amour(?) veti Kurrilta jalat alta ja Kanada iski vastahyökkäyksestä kassin..
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Ihan sama, mitä mitä kukakin väittää jonkun neukkufanin tekemän kosteen perusteella.

En tiedä onko kyseessä neukkufani, mutta hän on koonnut materiaalin vuoden 1987 Kanada Cupin tapahtumista eikä sillä liene merkitystä kuka sen kokoaa, koska samalta tapahtumat näyttävät oli kokoaja sitten neukkufani tai kanadafani.


Minulle riittää numerofakta, joka on saatavilla.

Niinpä, tällä asenteella numeroiden ja tilastojen taakse ei varmasti pysty näkemään.


Ja kuten moneen kertaan olen todennut sinun väitteesi ei ole neukkujen kohdalla minkään arvoinen.

Itsensä toistamisen uhallakin pitää taas mainita, että allekirjoittanut ei ole ainoa täällä, joka on väittänyt tuomarityöskentelyä vuoden 1987 Kanada Cupissa puolueelliseksi.
 

Atte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves ja Tampere United
Sveitsin MM-kisoissa 1998 Suomi tasoitti lukemiksi 3-3 kymmenisen sekuntia ennen loppua. Kapasen Sami taisi tuon maalin tehdä. En tosin usko että Randford olisi ollut maalissa. Tuon maalin selostuksessa kuultiin muuten n. puolet Ihanaa Leijonat Ihanaa -biisistä.

Itse etsiskelisin Hagmanin ratkaisumaalia junnukisoista v.98. Ei löytynyt Youtubesta, kiitollinen olisin jos joku uppaisi.

Ei kun Peltosen Ville riparista lähes nollakulmasta sipaisi tasoituksen tasan 11 sekuntia ennen loppua. Kaksi ja puoli minuuttia aikaisemmin oli Kimmo Timonen kaventanut 2-3:een. Oli muuten mahtava peli tuon lopun osalta. Olisi mahtavaa jos joku tuon nettiin lataisi.
 

kovalev

Jäsen
Ottamatta kantaa siihen, kuka nyt on oikeassa ja väärässä tai kenen olisi pitänyt voittaa on pakko ottaa huomioon sekin, että aika monesta pelistä kautta historian pystyy kokoamaan melko kyseenalaisen videon, jos ottaa mukaan sopivat kohdat ottelusta. Meistä varmasti kaikki ovat nähneet pelejä, joissa tuomarit ovat epäonnistuneet, ja kyseisistä peleistä olisi helppo koota vastaava video, jossa vain toinen osapuoli saadaan kärsijän rooliin jättämällä toisin päin tapahtuneet ''epäreiluudet'' videosta pois. En toki ole tuota kyseistä ottelua nähnyt kokonaisuudessaan, mutta olisi mukava nähdä jonkun kokoama video pelkästään sellaisista tilanteista, jotka ovat menneet jollain tavalla kanadalaisia vastaan. Myönnettäköön kuitenkin, että tuon tason otteluista kun on kyse, on melko kestämätöntä, että tuomarina viheltää toisen osanottajamaan kansalainen. Sanomista tulee, aina.

Tätä moni kanadalainenkin väittää tuolla youtubessa, että pystyisi tekemään samanlaisen 5-10 min. videon toisinpäin.
Minä taas väitän, että se on käytännössä mahdotonta. Neukuilta jätettiin viheltämättä ehkä muutama jäähy (ainakin ottelusarjan yleisen neukkulinjan mukaan) tilanteista, joista jäähyn olisi voinut oikeasti antaa. Mutta vastaavasti heille vihellettiin aivan käsittämättömiä jäähyjä ja esim. finaalisarjan ainoa "liikaa pelaajia kentällä" jäähy tuli neukuille, vaikka nimenomaan Kanada teki vaihtovirheitä jatkuvasti ja niin paljon, että Antero Karapalokin katsoi aiheelliseksi asiaa kommentoida.
Tähän kun vielä lisätään Semenovin maalin täysin perusteeton hylkääminen toisessa finaalissa ja Homutovin julkinen teloitus kolmannessa, sekä TILASTOIDUT FAKTAT siitä, että Kanada ei saanut yhtään jäähyä 4n keskinäisen ottelun päätöserissä, ei ainuttakaan jäähyä alkusarjan ottelussa ja kokonaisuutenaan 15 x 2 min. jäähyä neljässä ottelussa, neukkujen 21 x 2 min. vastaan, on silloin aika vaikea puhua puolueettomasta tuomarilinjasta.

Ja mistä ne ryssät ylipäätään sai niitä jäähyjä, kun ne vain sukeltelivat ?
Ja Gretzkyhän ei muuten sukellellut, niin kuin noista videoistakin näkyy, eihän ?!
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itsensä toistamisen uhallakin pitää taas mainita, että allekirjoittanut ei ole ainoa täällä, joka on väittänyt tuomarityöskentelyä vuoden 1987 Kanada Cupissa puolueelliseksi.

Minä puolestani toistan itseäni toteamalla faktan että ottelu pelattin yli 20 vuotta sitten eikä sillä ole minulle mitään merkitystä. Osallistuin tähän "keskusteluun" ainoastaan piikitelläkseni hiukan tuolle sinun yltiöfanaattisuudelle, joka saa joskus melko huvittavia piirteitä. Totta puhuen minulla ei ole juurikaan muistikuvia tuosta ottelusta.
 

kovalev

Jäsen
Yksi pahimmista kotiinpäin vedoista oli 1996 vuoden välierässä Ruotsi-Kanada, jonka jälkimmäinen vei jatkoajalla. Ruotsin tähtipelaajia Sundin etunenässä sai hakata kuin vierasta sikaa, taklata päähän jne. ilman, että NHL:n tuomarit tekivät elettäkään.

Ruotsi pelasi tuolloin näyttävää kiekkoa ja P-Amerikan joukkueilla oli ilmeinen pelko perseessä, että ensimmäistä kertaa World Cup-nimellä kulkeneen turnauksen voitto olisi karannut Eurooppaan.
No joo. Tämän ottelun voi kyllä lisätä listaan.
Sääli, tuokin ottelu oli kaikesta huolimatta yksi viihdyttävimmistä koskaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös