Videoklippejä Ässien otteluista

  • 141 373
  • 438

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ko. otsikko on tainnut pyöriä vähän missä milloinkin Ässien voittaessa Hesassa, mutta itselläni on myös mielikuva, että otsikko olisi ollut juuri tuon Jokeri-voiton jälkeen iltapulussa ja Korppi kuvassa...

Kumpikin muistatte osan oikein, osan väärin. Tuo "Ässänä läpi Helsingin" tosiaan oli otsikkona Ässien tiputettua Jokerit. Kuvassa ei kuitenkaan ollut Korppia, vaan väsynyt ja hikinen Kari Takko, joka näytti voitonmerkkiä istuessaan vielä kamat päällä pukukopissa.
Muistan tuon hyvin, koska kyseinen lehti on arkistossani ( Jazzin mestaruus- yms-uutisten vierellä ).

Toinen usein kuultu väärä tieto (ainakin itse olen kuullut tämän usein) ,liittyy
lehtiotsikkoon Satakunnan Kansassa Ässien mestaruusjuhlien jälkeen. Monet (ehkä nuoremmat) muistelevat otsikon kuuluneen " Ruusuja hopeamaljassa ". Itse asiassa tuo taitaa olla kuitenkin otsikko vuoden 79` hopeamitalien jälkeen. Itse en ollut tuolloin edes syntynyt, mutta lehtileike löytyy.
 

Jack Ace

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kumpikin muistatte osan oikein, osan väärin. Tuo "Ässänä läpi Helsingin" tosiaan oli otsikkona Ässien tiputettua Jokerit. Kuvassa ei kuitenkaan ollut Korppia, vaan väsynyt ja hikinen Kari Takko, joka näytti voitonmerkkiä istuessaan vielä kamat päällä pukukopissa.
Muistan tuon hyvin, koska kyseinen lehti on arkistossani ( Jazzin mestaruus- yms-uutisten vierellä ).

Toinen usein kuultu väärä tieto (ainakin itse olen kuullut tämän usein) ,liittyy
lehtiotsikkoon Satakunnan Kansassa Ässien mestaruusjuhlien jälkeen. Monet (ehkä nuoremmat) muistelevat otsikon kuuluneen " Ruusuja hopeamaljassa ". Itse asiassa tuo taitaa olla kuitenkin otsikko vuoden 79` hopeamitalien jälkeen. Itse en ollut tuolloin edes syntynyt, mutta lehtileike löytyy.


Vaikkakaan kyse ei nyt ole videoklipeistä. Niin nyt sitten skanneri käyttöön (taikka digikameralla hyvä kuva) ja jakoon kuvat ko. lehtien leikkeistä. Siinäpä jälleen yksi kulttuuriteko sitten.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Vaikkakaan kyse ei nyt ole videoklipeistä. Niin nyt sitten skanneri käyttöön (taikka digikameralla hyvä kuva) ja jakoon kuvat ko. lehtien leikkeistä. Siinäpä jälleen yksi kulttuuriteko sitten.


Hahaa, voin kyl kattoa, jos kihlatun digikameralla sais tosta hyvän kuvan.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yleisön pyynnöstä:

Jokerit - Ässät 5. puolivälierä 9.3.1993

YouTube
RapidShare

EDIT: Kolmas puolivälierähän tuo tietysti oli, aivot taas vaihteeksi ihan jäässä.
Ei muuten tarvitse ihmetellä Sporden silmäpusseja. Äijä oli tekemässä edellisenä iltana juttua tuosta jatkoajalle venyneestä arkipäivän ottelusta ja heti seuraavana aamuna oli Huomenta Suomen urheilu-uutisten ankkurina. Ei turhaan kutsuta miestä mestariksi. Rispekt!

Kiitokset nimimerkille Lawless!
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Onkos jollain narulla niitä Ahon hehkutuksia, mitkä oli Radio Porin sivuilla? Tai muita hopeakauden hehkutuksia by The Jussi!
 

Johnny Freak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Popa, sympatiat Alfred Oerterille
Yleisön pyynnöstä:

Jokerit - Ässät 5. puolivälierä 9.3.1993

YouTube
RapidShare

EDIT: Kolmas puolivälierähän tuo tietysti oli, aivot taas vaihteeksi ihan jäässä.


Joo mutta korpee vieläkin toi korpin kommentti, että mestaruuteen asti...kettu ei kuittaa täältä!
 

Pohjanpoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllä touch and go saa aina kylmät väreet menemään pitkin selkää! Vielä reilu viikko...

Jostain olisin saattanut tiedon löytääkin mutta kysytään nyt silti: Muistaako/tietääkö kukaan mistä saakka tuo biisi on soinut Isomäessä?
 

Paksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Porin Koirat
Kyllä touch and go saa aina kylmät väreet menemään pitkin selkää! Vielä reilu viikko...

Jostain olisin saattanut tiedon löytääkin mutta kysytään nyt silti: Muistaako/tietääkö kukaan mistä saakka tuo biisi on soinut Isomäessä?

Itse en tiedä milloin se o ensimmäisen kerran ollut sisääntulo biisinä, mutta ainakin jokunen vuosi sitten oli yksi kausi välissä, kun sen tilalla oli se todella kamala kantri-henkinen biisi "It's good old hockey game"...
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kyllä touch and go saa aina kylmät väreet menemään pitkin selkää! Vielä reilu viikko...

Jostain olisin saattanut tiedon löytääkin mutta kysytään nyt silti: Muistaako/tietääkö kukaan mistä saakka tuo biisi on soinut Isomäessä?
Ainakin divarikaudesta 1989-90 alkaen, en muista soiko jo ennemmin. Maalibiisinä oli ainakin 90-luvun alussa Rock around the clock.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Näistä linkeistä tunnelmaa viime viikon A-nuorten harjoitusottelusta Ässät-Lukko. Tasaisessa, numeroihin 2-2 päättyneessä, pelissä tipahtivat hanskat kaksi kertaa. Parit menivät toisessa erässä Rahkola ja Koponen:

http://www.youtube.com/watch?v=TIYwCyFSzZw

...sekä kolmannessa erässä Palonen ja Jaatinen:

http://www.youtube.com/watch?v=cg3fla9JApY

Ensimmäisestä erästä kaikin tuomariäänin voitto keltaiseen nurkkaan. Toista tanssiparia luonnehtisin ratkaisemattomaksi...
 

mikkou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Kajo
En tiedä kuuluuko tänne tai minnekään mutta koska sitä minulta kyseltiin niin vastataan täälläkin.

Eli hyllystä löytyy Tappara-Ässät 3.Finaali vuodelta 77-78 ja samasta paketista vielä Hifk-Tappara "5. välierän kooste samalta vuodelta". En nyt tiedä näiden tekijänoikeuksista yhtään mitään enkä halua niitä rikkoa mutta jos jollakulla ei näitä satu olemaan niin voi kysellä joko viestiketjussa tai muuten. Samat pelit saattavat löytyä hyvinkin netistä muualta mutta itse en osaa niitä "sieltä" löytää.

Niin, ja jos joku tietää tämän räikeästi rikkovan tekijänoikeutta tms. niin laittakoon sen samalla tähän ketjuun koska sitä emme toki halua.
 

Zauli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Red Wings
onko noista 78 finaalien Isomäen otteluista minkäänlaista materiaalia olemassa?
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
onko noista 78 finaalien Isomäen otteluista minkäänlaista materiaalia olemassa?

Tietääkseni ei pahemmin ainakaan videomateriaalia. Neljännestä loppuottelusta on kuulemma jotain näytetty Urheiluruudussa, mutta eri asia on, että onko mitään jäänyt mihinkään arkistoon. Kovasti olen koittanut joskus kysellä sen ottelun perään vähän joka puolelta. Tietysti tyhjää parempi on, että edes tuo Tampereella pelattu kolmas peli on taltioitu.

Ratkaiseva finaalihan tuli kokonaisuudessaan kaiketi vain radiosta Raimo Häyrisen puolueellisella selostuksella höystettynä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös