Viaplay – yleinen keskustelu

  • 291 048
  • 1 264

Freewind

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Omaan elämääni tällä ei ollut minkäänlaista muutosta, mutta itseäni mietityttää että kuka lähtee seuraavaksi, eli jättävätkö kaverit nyt uppoavan laivan? Hintoja tuskin nyt sitten enää voidaan korottaa, kuten edellä jo mainittiinkin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eipä tällä ole vaikutusta palvelun laatuunkaan.
Tämän sisällön osuus hinnasta on ollut ehkä euron verran?
Joo ei tuo kyllä kovin paljon voi hinnassa näkyä. Joskus aikoinaan vanha Viaplayn viihdepaketti oli 9,99e/kk ja kun tuo Elisa Viihde siihen tuli niin hinta oli 12,99. Total-paketin hintaan en kyllä usko että vaikuttaa mitenkään, sen paketin hinnat taitaa olla sidottu urheiluoikeuksiin.

Semisti kyllä kiinnostaa sellainen että mitenkähän tuo Elisa Viihde integroituu Ruutu+:aan? Ei nyt sillä että ihan ykköspalvelu olisi, mutta jotain sarjoja sieltä olen katsonut. Mulla tuo Ruutu+ kuuluu Urheilulehden vuositilaukseen, eli en voi Ruudun sisäisiä ostoja edes tehdä tuolla. Jos tuosta pitää erikseen maksaa niin en siis saa edes näkyville sitä, koska maksan Urheilulehden laskun vuodeksi ja siinä menee se perus Ruutu+ sitten samalla.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eiköhän Viaplay-hinta "pysy samana" ja Ruutu-palvelun hinta nousee, kun on "uutta sisältöä".

Eiköhän tuo ole juuri näin. Itse katson Ruudusta pelkästään Ilveksen vieraspelit ja hinta on tällä hetkellä 11,99 kk (Mukana on mainokset, koska urheilulähetyksissä ihan sama). Saa nähdä mitä jatkossa tulee maksamaan.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Muutoksia tulossa. Elisa viihde vaihtaa Ruutu+ palveluun.



Ei kuitenkaan näy Viaplayn hinnassa.

Eli Viaplayllä on melkoinen runtu päällä. Sisältöä karsitaan, mutta hinta pysyy.

Edit. Olinkin vähän myöhässä, kun tätä oli jo kommentoitu useampaan kertaa. No kertaus on opintojen äiti.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
"Muutoksella ei ole vaikutusta palvelun hintaan"
Jep jep. Sisältö tipahtaa toisaalle ja urheilun ystävät saavat pulittaa senkin. Jos nyt vielä olet urheilun ystävä ja syystä tai toisesta haluat sarjojakin katsoa niin ei muuta kuin tilaamaan Ruutu+. Tosin Elisan lisäksi voi tässä kyllä vähän maalittaa tiedottamista: tuossa kuitenkin mainitaan, että kaikki pysyy myös Elisa Viihde Viaplayn valikoimassa kuten ennenkin.

Elisa on vissiin todennut, että Viaplay on sen verran raskas ja huonomaineinen kaveri, josta olisi hyvä päästä eroon kokonaan.
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Olisiko vielä jossain vaiheessa, että viihteen perässä seuraisi joku urheilukin. Mistä Viaplay voisi luopua ja Ruutu+ saada itselleen haluamaansa lisäystä urheilun puolelle?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei siinä muuta mutta kyllähän 12,99e suoratoistopalvelusta ilman noita Elisan ohjelmia melko paljon kun samaan aikaan Disney 8,99, netflix alkaen 7,99, HBO 9,99, Ruutu 6,99 (hinta varmaan nousee), skyshowtime 6,99, Prime 5,99. Eikä ohjelmistoa taida olla ainakaan enempää kun yhdessäkään näissä palvelussa.
 

Laiskiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, AC Oulu
Olisiko vielä jossain vaiheessa, että viihteen perässä seuraisi joku urheilukin. Mistä Viaplay voisi luopua ja Ruutu+ saada itselleen haluamaansa lisäystä urheilun puolelle?
Itselle tulee mieleen yhtenä Ruudun päättäjiä mahdollisesti kiinnostavana vaihtoehtona mieleen Uefan konferenssiliiga. Oikeudet lienee suht kohtuuhintaisia, minkä lisäksi suomalaisjoukkueiden jonkinlaiset mahdollisuudet päästä sinne voisivat tuoda jonkinlaista lisä-arvoa yhdessä Veikkausliigan näyttämisen kanssa. Yksinään kyseinen liiga sen sijaan luultavasti ei ole maailman mediaseksikkäin urheilutuote, joten Viaplay tuskin on kyseisellä turneella kovin montaa pakettia myynyt. Kyseessä voisi siis olla kenties molempia toimijoita hyödyttävä oikeuksien siirto

Edit lyöntivirhe pois, ja muotoilua hieman järkevämmäksi
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itselle tulee mieleen yhtenä Ruudun päättäjiä mahdollisesti kiinnostavana vaihtoehtona mieleen Uefan konferenssiliiga. Oikeudet lienee suht kohtuuhintaisia, minkä lisäksi suomalaisjoukkueiden jonkinlaiset mahdollisuudet päästä sinne voisivat tuoda jonkinlaista lisä-arvoa yhdessä Veikkausliigan näyttämisen kanssa. Yksinään kyseinen liiga sen sijaan luultavasti ei ole maailman mediaseksikkäin urheilutuote, joten Viaplay tuskin on kyseisellä turneella kovin montaa pakettia myynyt. Kyseessä voisi siis olla kenties molempia toimijoita hyödyttävä oikeuksien siirto

Edit lyöntivirhe pois, ja muotoilua hieman järkevämmäksi
Tosin en tiedä kuuluuko Konferenssiliiga samaan pakettiin Eurooppaliigan kanssa. Toki ei sillä että sekään ihan kärkituote olisi, mutta siellä on kuitenkin paljon niitäkin jengejä joiden pelejä näytetään esim. Valioliigasta. Mutta voisihan nuo kokonaisuutena jotain säästöä tuoda.

Toinen mitä mietin niin varmaan noita koripallosisältöjä voisi ajatella, nythän Ruudussa on maajoukkue ja NBA. Ja vissiin Suomen korisliiga?
 

Parson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat. NHL - Suomipelaajat
Kun tietää, ettei noiden sarjojenkaan tekeminen ihan halpaa ole, korostaa tämä vain noiden urheiluoikeuksien hintoja. Sarjat poistuu, eikä vaikutusta hintaan.

Harmi. Olen kyllä noita alkuperäisjuttuja useita katsellut: Ivalo, Pohjolan Laki jne. Sanomalle ei enää extraa viitsisi maksaa. Toki nythän ne tulevat aikaa myöden vapaalle kanavallekin kuten Koskinen ja Piiritys jne. Tai näin ainakin luulisin.

Tilaus pysykööt vielä. Toistaiseksi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Pari viikkoa vielä Elisa Viihde Viaplayta ja sitten se katkeaa.
Irtisanoin kesällä määräaikaisen sopimuksen ja eipä kaduta, kun taas sai tosiaan lukea, että sisältö vähenee, mutta hinta pysyy samana.
Itse olen noita Elisa Viihteen alkuperäissarjoja katsellut, Ivalo, Pohjolan Laki, Sipoon Herttua, Piiritys jne.
Ihan kiva lisä ollut sen urheilutarjonnan päälle.

Katsotaan nämä jatkossa sitten Neloselta/Ruudusta, kun tulee ilmaisjakeluun.
 

Pantteli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Voikohan määräaikaisen tilauksen yleensäkin katkaista, jos operaattori vähentää sisältöä yksipuolisesti? Tällöin tilattu paketti ei vastaa enää tilaushetkellä markkinoitua.
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nuo Elisa Viihteen sarjat mitä olen itse katsonut (mm. Downshiftaajat, Renki, Munkkivuori, Kolmistaan) ovat olleet yllättävän katsottavia suomalaistuotannoksi. Ei näiden sarjojen lähteminen ainakaan lisää halua tilata Viaplayta ilman hinnan tiputusta.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Voikohan määräaikaisen tilauksen yleensäkin katkaista, jos operaattori vähentää sisältöä yksipuolisesti? Tällöin tilattu paketti ei vastaa enää tilaushetkellä markkinoitua.
Voi. Siihen on ainoastaan kaksi poikkeusta, jos kuluttajaneuvontaa on uskominen:

a) palvelun tarjoaja joutuu lakisääteisesti nostamaan hintaa eli esimerkiksi todistettavasti kustannukset kasvaneet ja siten, että se on vietävä kuluttajahintaan tuotteen takaamiseksi.
b) palvelun tarjoaja ajaa koko palvelun alas kolmannen osapuolen määräyksestä ilman omaa aloitteellisuutta.

Jos on määräaikainen sopimus ja tilaushetkellä tilattu sisältö muuttuu niin kuluttajalla on oikeus purkaa sopimus, koska eihän sopimus ole tehty enää siitä samasta tuotteesta, jonka kuluttaja on alun perin hankkinut. Elisalle on vaan tullut Viaplaysta sellainen riippakivi, että palvelun maine on alkanut heikentyä ja nyt se sama tarttuu Elisa Viihteeseen. Tämä on se syy, miksi Elisa lähtee irtautumaan Viaplaysta selvästi ja todennäköisesti kokonaan. Jos sinulla siis on ollut V Premium tai Viaplay Total niin kyllä, paketin sisältö vaihtuu ja hinta pysyy samana eli irtisanominen on täysin perusteltu.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nuo Elisa Viihteen sarjat mitä olen itse katsonut (mm. Downshiftaajat, Renki, Munkkivuori, Kolmistaan) ovat olleet yllättävän katsottavia suomalaistuotannoksi. Ei näiden sarjojen lähteminen ainakaan lisää halua tilata Viaplayta ilman hinnan tiputusta.

Ylipäätänsä näkisin että suoratoiston maksimihinta on aikalailla perustilaukselle 9,99e, tuon yli on jo riistoa ellei ole joku pro palvelu jolla parempaa kuvanlaatua ja monta käyttäjätiliä usealle eri laiteelle. Tuolla sisällöllä pitäisi olla jotain 6-8e. Urheilun kanssa sitten 30e tasolla.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Jotain positiivista Viaplaysta. Eilen katsellessa formulaa ja valioliigaa kahden ruudun taktiikalla, huomasin että lähetyksen vaihto laitteesta toiseen onnistuu nykyään käytännössä välittömästi, kun lähetys on suljettu toisella laitteella. Eli enää ei ole tuota muutaman minuutin odottelua välissä.

Jotain negatiivista. Aiemmin on tullut formuloita katseltua niin, että telkkarissa pyörii itse päälähetys ja kun huomaa Bottaksen olevan ohitusetäisyydellä, olen avannut toiseen laitteeseen Bottaksen onboard-lähetyksen. Tuo ei enää nykyisin ole mahdollista, vaan herjaa tuota saman lähetyksen katsomista, jolloin olisi valittava toinen näistä. Esim eilen jäi Valtterin pistesijakamppailu kokonaan näkemättä tämän takia.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jotain negatiivista. Aiemmin on tullut formuloita katseltua niin, että telkkarissa pyörii itse päälähetys ja kun huomaa Bottaksen olevan ohitusetäisyydellä, olen avannut toiseen laitteeseen Bottaksen onboard-lähetyksen. Tuo ei enää nykyisin ole mahdollista, vaan herjaa tuota saman lähetyksen katsomista, jolloin olisi valittava toinen näistä. Esim eilen jäi Valtterin pistesijakamppailu kokonaan näkemättä tämän takia.
Noi on niitä, että kannattaa laittaa jollain palautekanavalla noottia, että tyhmä homma. Saat toki automaattivastauksen, että "ihan kiva kun huomasit, emme kuitenkaan tee asialle mitään".
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Noi on niitä, että kannattaa laittaa jollain palautekanavalla noottia, että tyhmä homma. Saat toki automaattivastauksen, että "ihan kiva kun huomasit, emme kuitenkaan tee asialle mitään".
Näin se taitaa olla. Tosin voihan tuossakin olla realisti ja todeta ettei se Valtteri kuitenkaan pääse ohi, niin turha sitä edes katsella. Eilen tosin sekin ihme tapahtui.
 
Noi on niitä, että kannattaa laittaa jollain palautekanavalla noottia, että tyhmä homma. Saat toki automaattivastauksen, että "ihan kiva kun huomasit, emme kuitenkaan tee asialle mitään".

Toisaalta tuolle viiveelle laitetta vaihdettaessa oli tehty parannuksia ylempänä olevan viestin perusteella. Joten ehkä on toivoa tämänkin suhteen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös