Viaplay – yleinen keskustelu

  • 272 582
  • 1 176

Hubacek

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vegas Golden Knights, altavastaajat
Mä katson just yläkerrassa Detroit matsia ja poika tuli synttäreiltä kotiin ja katsoo Pool peliä samaan aikaan jälkilähetyksenä.
Tuo on onnistunut kait kokoajan. Muistaakseni samaa lähetystä ei pysty katsomaan samaan aikaan kahdesta eri päätelaitteesta.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuo on onnistunut kait kokoajan. Muistaakseni samaa lähetystä ei pysty katsomaan samaan aikaan kahdesta eri päätelaitteesta.

Ok, mulla ei kyllä antanut joskus sanotaan nyt joulukuussa katsoa mitään samanaikaista eri lähetystä yhdellä sopimuksella. Mökillä muistan kun testattiin poikieni kansaa katsotaanko futista vai lätkää ja antoi aina toisella laitteella jonkun virheilmoituksen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mulla ei ole ikinä tullut herjaa kahden eri lähetyksen katsomisesta. Teen sitä kohtuullisen säännöllisesti. Ainoa herja tuli kerran siitä, kun testasin kaikilla eri selaimilla jotain hassua pätkimistä, mikä alkoi aina samasta kohdasta jälkilähetystä katsoessa. Mulla tuli laiteraja vastaan. Ei voi samana päivänä katsoa kuin viidellä eri laitteella. Eri selaimet tulkittiin eri laitteiksi. Sen jälkeen ei ole tuokaan tullut vastaan.
 

Jaskaseiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue
Onko muilla ollut viime päivinä kuvanlaatu ongelmia? Lähinnä NHL:ää olen katsellut. Tallenteista on minulla suuri osa on nykivää ja heikkotasoista, ei pysty pelejä katsomaan. Osa ok laatuista eli ei liene nettiyhteydessä syy. Jos tuollaisena jatkuu, tilaukseni loppuu.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onko muilla ollut viime päivinä kuvanlaatu ongelmia? Lähinnä NHL:ää olen katsellut. Tallenteista on minulla suuri osa on nykivää ja heikkotasoista, ei pysty pelejä katsomaan. Osa ok laatuista eli ei liene nettiyhteydessä syy. Jos tuollaisena jatkuu, tilaukseni loppuu.
Ei ole. Näissä kitinöissä kannattaisi aina mainita myös laitteisto, millä katsotaan. Mä katson nyt ihan normilaadulla viime yön änärimatsia. Ohessa katsoin läppärillä dartsia. Chrome jaksaa ehkä 20 minsaa, ja varsinkin ajansiirron jälkeen kuvanlaatu romahtaa. Laatu palaa normaaliksi, kun katkaisee striimin ja aloittaa uudelleen. Tämä johtuu Chromesta, ei Viaplaystä. Enemmän sääntö kuin poikkeus. Onhan tää läppärikin hiukan mopo, mutta ei mennä siihen.
 

Majoneesi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki voijjaan tuhota
Mulla on viime päivinä käynyt niin telkun (pari vuotta vanha LG) kuin kännykänkin (iPhone 13) sovelluksilla kolme-neljä kertaa niin, että kuva näkyy, mutta ääni ei kuulu. Tämä niin sarjoissa kuin urheilulähetyksissäkin. Ongelma on toistaiseksi korjaantunut, kun sulkee ohjelman ja aloittaa uudelleen. Flirttaillaanko käänteisesti Vode Liukkoselle vai alkaako hommat rapautua?
 

Jaskaseiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue
Ei ole. Näissä kitinöissä kannattaisi aina mainita myös laitteisto, millä katsotaan. Mä katson nyt ihan normilaadulla viime yön änärimatsia. Ohessa katsoin läppärillä dartsia. Chrome jaksaa ehkä 20 minsaa, ja varsinkin ajansiirron jälkeen kuvanlaatu romahtaa. Laatu palaa normaaliksi, kun katkaisee striimin ja aloittaa uudelleen. Tämä johtuu Chromesta, ei Viaplaystä. Enemmän sääntö kuin poikkeus. Onhan tää läppärikin hiukan mopo, mutta ei mennä siihen.
Ehkä mulla on laitteisto muuttunut sellaiseksi että osa tallenteista näkyy ok ja osa nykii. Veikkaisin kuitenkin ongelmien olevan tallenteissa. Kiitos ja anteeks.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Mulla on vähän sellainen fiilis, että formulafanit on uskollista porukkaa. Ei tuonne välttämättä uusia formulafaneja saada, sillä se vaatisi uuden suomalaiskuskin ja sellaisia ei ole nyt nähtävillä.
Sama fiilis, että niin formula- kuin rallikansakin on aika uskollisia, eli kisat katsotaan ja tilaus pyörii, ajoi kisoissa ketä tahansa ja miten tahansa. Sitten ne merkittävät tilauspiikit näkyy niillä kausilla, kun joku suomalainen ajaa voitoista.
Tuo on onnistunut kait kokoajan. Muistaakseni samaa lähetystä ei pysty katsomaan samaan aikaan kahdesta eri päätelaitteesta.
On onnistunut kokoajan, itselläkin melko usein kahden lähetyksen taktiikka käytössä kun katsoo esim änäriä telkkarista ja valioliigaa pädiltä. Se tuli viime vuonna uutena, että esim formuloista ei voi katsoa kahta eri lähetystä samaan aikaan (esim. telkkarissa päälähetys ja pädillä Bottas onboard).
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mulla on ollut jo pitkän aikaa pätkivää ja puuroutuvaa striiimiä. Chrome selaimena ja lähes poikkeuksetta on auttanut tuo, kun käynnistää selaimen uudestaan. Joskus vaatii myös läppärin restartin. Mulla on paha tapa jättää selain päälle ja läppäri lepotilaan, kun en sitä käytä. Se varmasti vaikuttaa jonkin verran.

Voi olla vainoharhaisuutta mutta mielestäni tuo pätkiminen ja puuroutuminen yleistyi samoja aikoja loppuvuodesta, kun alettiin uutisoimaan viaplayn ongelmista. Mene ja tiedä. Voisikohan sillä saada kustannussäästöjä jos vähän "pienemmällä kapasiteetilla" tyrkkää tuotetta ulos asiakkaille? Ala on minulle tuntematon, joten toivottavasti kukaan ei vedä hernettä nenään noista edellisen virkkeen sanavalinnoista.

Pari päivää sitten oli myös tuo ääniongelma, kun yritin katsoa stars-jets peliä. Joskus läppärikin oikuttelee äänien kanssa. Muutaman kerran tuli käynnistettyä uusiksi sekä kone että selain, ennenkuin huomasin muutoin äänten toimivan normaalisti...:D tuossa pelissä ne eivät kyllä alkaneet kuulumaan missään vaiheessa.
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Mulla on ollut jo pitkän aikaa pätkivää ja puuroutuvaa striiimiä. Chrome selaimena ja lähes poikkeuksetta on auttanut tuo, kun käynnistää selaimen uudestaan. Joskus vaatii myös läppärin restartin. Mulla on paha tapa jättää selain päälle ja läppäri lepotilaan, kun en sitä käytä. Se varmasti vaikuttaa jonkin verran.

Voi olla vainoharhaisuutta mutta mielestäni tuo pätkiminen ja puuroutuminen yleistyi samoja aikoja loppuvuodesta, kun alettiin uutisoimaan viaplayn ongelmista. Mene ja tiedä. Voisikohan sillä saada kustannussäästöjä jos vähän "pienemmällä kapasiteetilla" tyrkkää tuotetta ulos asiakkaille? Ala on minulle tuntematon, joten toivottavasti kukaan ei vedä hernettä nenään noista edellisen virkkeen sanavalinnoista.

Pari päivää sitten oli myös tuo ääniongelma, kun yritin katsoa stars-jets peliä. Joskus läppärikin oikuttelee äänien kanssa. Muutaman kerran tuli käynnistettyä uusiksi sekä kone että selain, ennenkuin huomasin muutoin äänten toimivan normaalisti...:D tuossa pelissä ne eivät kyllä alkaneet kuulumaan missään vaiheessa.

Sama täällä, mutta firefoxilla. Tosi ärsyttävää.
 

MikeSilence

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hokki
Mulla on ollut jo pitkän aikaa pätkivää ja puuroutuvaa striiimiä. Chrome selaimena ja lähes poikkeuksetta on auttanut tuo, kun käynnistää selaimen uudestaan. Joskus vaatii myös läppärin restartin. Mulla on paha tapa jättää selain päälle ja läppäri lepotilaan, kun en sitä käytä. Se varmasti vaikuttaa jonkin verran.

Voi olla vainoharhaisuutta mutta mielestäni tuo pätkiminen ja puuroutuminen yleistyi samoja aikoja loppuvuodesta, kun alettiin uutisoimaan viaplayn ongelmista. Mene ja tiedä. Voisikohan sillä saada kustannussäästöjä jos vähän "pienemmällä kapasiteetilla" tyrkkää tuotetta ulos asiakkaille? Ala on minulle tuntematon, joten toivottavasti kukaan ei vedä hernettä nenään noista edellisen virkkeen sanavalinnoista.

Pari päivää sitten oli myös tuo ääniongelma, kun yritin katsoa stars-jets peliä. Joskus läppärikin oikuttelee äänien kanssa. Muutaman kerran tuli käynnistettyä uusiksi sekä kone että selain, ennenkuin huomasin muutoin äänten toimivan normaalisti...:D tuossa pelissä ne eivät kyllä alkaneet kuulumaan missään vaiheessa.
Samoja kokemuksia itelläkin. Yleensä padelia katsoessa alkaa keskellä ruutua ympyrä pomppimaan ja kuva puuroutuu. Samat toimenpiteet auttaneet minullakin. Chromea käytän itsekin tai television kautta katson.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Valioliiga osittain pois, Ruotsissa.
On toi Viaplay vaan sekaisin:

– Muutos ei ole suuri. Tulemme jatkossakin näyttämään noin 90 prosenttia Valioliigasta yksinoikeudella, Viaplay Ruotsin toimitusjohtaja Christian Albeck sanoi.

Ihanko oikeasti toimitusjohtaja ajattelee, että asiakkaat pysyvät vaikka se kärkimatsi ei näykään koskaan kanavalla? No mutta Crystal Palace - Bournemouth peli tulee, joten ei kukaan jää kaipaamaan Pool - ManU peliä.

Yrittäisivät nyt päästä formuloista eroon.
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
On toi Viaplay vaan sekaisin:

– Muutos ei ole suuri. Tulemme jatkossakin näyttämään noin 90 prosenttia Valioliigasta yksinoikeudella, Viaplay Ruotsin toimitusjohtaja Christian Albeck sanoi.

Ihanko oikeasti toimitusjohtaja ajattelee, että asiakkaat pysyvät vaikka se kärkimatsi ei näykään koskaan kanavalla? No mutta Crystal Palace - Bournemouth peli tulee, joten ei kukaan jää kaipaamaan Pool - ManU peliä.

Yrittäisivät nyt päästä formuloista eroon.

Eiköhän tuo homma ala olemaan enemmän ja enemmän vaan ajan kysymys koska menee nurin. Aivan järkyttävää viestintää tapauksesta toiseen.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
On toi Viaplay vaan sekaisin:

– Muutos ei ole suuri. Tulemme jatkossakin näyttämään noin 90 prosenttia Valioliigasta yksinoikeudella, Viaplay Ruotsin toimitusjohtaja Christian Albeck sanoi.

Ihanko oikeasti toimitusjohtaja ajattelee, että asiakkaat pysyvät vaikka se kärkimatsi ei näykään koskaan kanavalla? No mutta Crystal Palace - Bournemouth peli tulee, joten ei kukaan jää kaipaamaan Pool - ManU peliä.

Yrittäisivät nyt päästä formuloista eroon.
Samaa itsekin mietin, että paljon lämmittää jonkin huippujengin faneja, kun ne isoimmat pelit jää jatkossa näkemättä vaikka maksaa itsensä kipeäksi paketista.

Se on lopun alkua.
 
Ihanko oikeasti toimitusjohtaja ajattelee, että asiakkaat pysyvät vaikka se kärkimatsi ei näykään koskaan kanavalla?

Ei se varmasti niin ajattele. Mutta eihän se voi sanoa, että muutos on suuri ja jatkossa huippupelit eivät meidän kautta Ruotsissa näy. Ei kuluttaja silti tyhmä ole. Ja kaipa tuossa on laskettu, että säästö oikeuksien hinnassa on suurempi kuin mahdollisen asiakaskadon tuoma tappio.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Ei se varmasti niin ajattele. Mutta eihän se voi sanoa, että muutos on suuri ja jatkossa huippupelit eivät meidän kautta Ruotsissa näy. Ei kuluttaja silti tyhmä ole. Ja kaipa tuossa on laskettu, että säästö oikeuksien hinnassa on suurempi kuin mahdollisen asiakaskadon tuoma tappio.

Ei sillä sinällään merkitystä ole mitä sanoo vaan mitä ajattelee. Miksi ihmeessä jättää itselle sarjasta "vain kurat", kun ei kukaan tuota enää Valioliigan takia sitten osta? Eikö parempi olisi myydä ne koko oikeudet jostain urheilulajista? Kyllä mää tuossa päätöksenteossa osoitan melko vahvasti toimarin suuntaan riippumatta siitä kenen kuningasidea tuo on ollut.

Mielestäni oli täysin käsittämätön ratkaisu, mutta kohtahan se varmasti nähdään nostaako päätös Viaplayn jaloilleen.
 
Mielestäni oli täysin käsittämätön ratkaisu, mutta kohtahan se varmasti nähdään nostaako päätös Viaplayn jaloilleen.

Ei varmastin yksinomaan tämä. Mutta jos/kun suurin ongelma on siinä, että kulurakenne on täysin pielessä kiitos sen, että ovat haalineet ylikalliita oikeuksia. Niin silloinhan lääke tähän on jälleenmyydä niitä oikeuksia. Tästä samasta asiasta tässäkin ketjussa on sivukaupalla jauhettu.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Miksi ihmeessä jättää itselle sarjasta "vain kurat", kun ei kukaan tuota enää Valioliigan takia sitten osta?
Eihän tässä nyt näin edes olla tekemässä? Nehän myi kaikki lauantain 14.30 matsit ja sitten muut Amazon saa valita paitsi arkikierroksilta. Eli lauantain aamukävelyt+arkikiekat, niin Amazon saa valita itse jonkun kymmenen kierroksen matsit. Eiköhän siellä siis riitä valioliigan huippupelejä viaplayllekin, päätöskierros lienee ainut oikea harmi, kun aamupäivällä ei pelata ja mahdollisesti kierroksella voi olla joku todellinen timantti.
 

Fishstick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Islanders
Huomasiko kukaan muu ongelmia kesäaikaan siirtymisen yhteydessä änäripeleissä? Ainakin Islandersin ja Tampan ottelulähetys loppui kesken, onneksi peli oli jo "selvä" siinä vaiheessa, mutta ärsyttää kuitenkin kun nyt täyttä kuukausi hintaa tästä tuotteesta maksaa.
 

Bianconeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Juventus
Onko muilla hiljattain alkanut Viaplay TV-äpissä äänet rätisemään / ikäänkuin kaikumaan. Itsellä Phillipsin Android-töllö (on kyl vanha), jossa yks kaks alkoi tuota tekemään. Uudelleen asensin sovelluksen ja luulin että ratkas homman, mutta tänä aamuna taas Vegas - Vancouver matsia katellessa äänet sekaisin. Ja ongelma tuntuisi olevan livelähetystä katsoessa, koska saman pelin kooste tai vaikka jälkilähetys ei rätise.

Muut äpit ei töllössä tuota tee ja töllössä on myös sisäänrakennettu "chromecast", johon jos luurista peilaa Viaplayn niin toimii normaalisti. Lähinnä sillä kyselen että jos muillakin vastaavaa ongelmaa niin voisi ehkä jaksaa raportoida Viaplaylle asti ongelmasta.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Huomasiko kukaan muu ongelmia kesäaikaan siirtymisen yhteydessä änäripeleissä? Ainakin Islandersin ja Tampan ottelulähetys loppui kesken, onneksi peli oli jo "selvä" siinä vaiheessa, mutta ärsyttää kuitenkin kun nyt täyttä kuukausi hintaa tästä tuotteesta maksaa.

Joo tämä on edelleen vuosittainen ilmiö. Bostonin peli katkesi kolmannessa erässä, siihen asti oli jännä ja tasainen peli. En sinällään ihan ymmärrä, että miten ei voida laittaa aikaslottia sen verran pitkäksi, että näin ei varmasti kävisi. Kellojen siirto nyt tuskin tuli yllätyksenä ja tämä on ollu aiemminkin suoratoistopalveluille vaikeaa aikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös