Vetoomus HIFK:lle - saisimmeko maalivahdin ensi kaudeksi, kiitos!

  • 28 895
  • 125

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Tsekkasin omaksi mielenrauhakseni ne kaksi isoa peliä, jotka pitkälti Janneen hävittiin: Blues ja Jyp. Olen näistä todennut, että myös pakkipelimme on ollut aivan paskaa ja esimerkiksi Lasse Korhonen on aiheuttanut suuren osan toteutuneista maalipaikoista. Siltikin vedot olisivat olleet kiinniotettavissa. Halusin vielä käydä läpi sen, antoiko Janne kuitenkin joukkueelleen imutkin huomioiden hänen normaalisti parhaan puolensa eli hyvän torjuntaprosentin. Ei antanut, tämäkin kielii totaalisesta mv-pelin epäonnistumisesta: Blues-ottelussa Jannen prosentti oli 83,3% , Jypiä vastaan 81%. Ei näistä saa paatuneinkaan Janne-fani kehitettyä mitään aiheetonta ajojahtia, Lunkan maalivahtipeli on ollut aivan skeidaa kauden kahdessa tärkeimmässä ottelussa. Tänään on sitten AA:n vuoro ja olen satavarma, että kokenut Pietilä käyttää sumeilematta hyväkseen HIFK:n maalivahtipeliä koskevan kriisin; laukauksia tulee satamaan helvetin paljon ja ympäri kenttää nollakulmia ja punaviivaa myöten. Jos HIFK voittaa, AA;n on pakko saada jatkaa maalinsuulla. Jos hävitään ja AA on silti tarjonnut yli 90;n torjuntaprossan, hänen pitäisi silloinkin mielestäni jatkaa. Jos AA imuroi 80 prossan pintaan, olemme totaalisessa kusessa maalivahtiosastolla.

Kappaleen alun voi sanoa myös näin:

Hyvä maalivahti saattaa paikata kenttäpelaajien virheitä siten, etteivät virheet näy tulostaululla. Sen sijaan maalivahdin virhe näkyy valitettavan usein tulostaululla. Tässä on myös se käytännön ero, että maalivahti on myös osittain yksilöurheilija jääkiekkojoukkueessa.

Omasta mielestäni tehtäisiin fiksusti jos:

- AA:lle sanottaisiin nyt, että hoitaa seuraavat kolme peliä maalilla. Ja jos otteet eivät ole katastrofaalisia (pakko vaihtaa mv:tä), niin hän myös ne pelaa alusta loppuun asti. Täysin riippumatta Jannesta.

- Jannelle annetaan nyt keskittymisrauha ja aikaa nollata viimeisimmät otteet. Ja samalla annetaan viesti, että hän on tulessa AA:n putken jälkeen, joten on syytä keskittyä seuraavaan näytönpaikkaan.

Parhaassa tapauksessa tämän jälkeen meillä on kaksi pelituntumaa omaavaa kaveria, jotka voivat torjua joukkueelleen voiton. Pahimmassa tapauksessa meillä on kaksi epävarmaa kaveria, joista kumpikaan ei tiedä, missä mennään ja kumpi on ykkönen.

Ja sanokaa mitä sanotte, niin mielestäni nykytilanteen suurin syy on se, että meillä ei ole kyvykästä mv-valmentajaa. Samalla AA on istunut helvetisti liikaa penkillä, vaikka kaveri hommattiin meille lahjakkaana juniorina.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Analyytikko

Tuollaista kutsutaan myös toisella nimellä; suojatyöpaikka. Sellainen on ollut sekä Sakari Lindforsilla että Jan Lundellilla ( plussana tod.näk. edullisuus ).

Penan aikakautena Jannen kanssa on kilpaillut ainoastaan Dave Stathos, joka aloittikin hyvin, mutta floppasi myöhemmin, sekä tietenkin Tom Askey joka Penamaiseen tapaan ryssittiin narreihin, juuri silloin kun HIFK;lla oli maalivahtitilanne paras miesmuistiin! Kiitos siitäkin Pentti! Upeata suorastaan!

Ja mitä tulee Sakkeen, niin mv-valmentajaksi ei hänestä ole, klubi-isäntä ja ehkäpä joukkueenjohtajana menettelee.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla ei ole mitään hajua suomalaisesta mv-valmennuksesta ja siitä, onko mistään saatavilla kovan luokan veskarikoutsia ensi kaudeksi. Luulisi kuitenkin, että jostain saisi ammattitaitoa hankittua sille saralle ostopalveluna tms., jotta saadaan se osasto kuntoon ensi kaudeksi.

Jannen näkisin mielelläni jatkossa IFK:n mv-koutsina, mutta se vaatinee jonkinasteista kouluttautumista, eikä ehkä vielä ensi kaudella ole mahdollista. Siksi tulikin mieleeni, että Janne voitaisiin palkata organisaatioon vastaamaan mv-valmennuksesta siten, että samalla kun mahdollisesti opiskelee alaa, vastaa hän junnuveskareista. Kun mahdolliset opinnot on loppu, Janne siirtyisi vastaamaan liigajengin mv-koutsauksesta. Tämä saattaa kestää muutaman vuoden, mutta samaan aikaan junnuveskarit saisivat arvokasta oppia Jannelta. Jannen palkan maksaisi sitten joko liigajengi tai junnut, mutta loppupeleissä ko. raha on aika pieni hinta siitä, että hyvissä ajoin saadaan veskareiden treenaus oikeille urille.

Käsittääkseni Janne on mitä esimerkillisin treenaaja ja jos en ihan väärin muista, olisi jopa käyttänyt jotain lanttumaakaria apunaan mielikuvaharjoitteissa. Vaikka aina kohistaan, ettei Jannen pää kestä painetta, itse en näe sitä niin. Minä taas uskon, että Janne kyllä kestää paineet, mutta ajatus ei pysy kasassa ja herpaantumiset johtuvat lähinnä siitä. En oikein usko, että tästä "vammasta" pääsee koskaan eroon lopullisesti, vaikka tiettyyn pisteeseen asti sen välttämistä voi harjoitella.

Mun maailmani ei kaadu, vaikka Janne kakkosena jatkaisikin vielä ensi kaudella. Uskon kuitenkin, että Jannelle olisi organisaatiossamme jatkossa käyttöä ihan muissa tehtävissä. Enkä puhu nyt todellakaan mistään suojatyöpaikasta, vaan kuten totesin, Jannen annettaisiin kouluttautua rauhassa IFK:n palkkalistoilta, mutta samalla alettaisiin panostaa Jannen avustuksella huippuveskareiden kouluttamiseen jo junnuista. Kyllä niistä omista jätkistä aina joku breikkaisi myös meillä. Ehkä. Ja jos ei breikkaa, näitä junnuveskareita voisi sitten kaupata pitkin maakuntia ja ulkomaita ja saaduilla rahoilla ostaa sitten joku todellinen huippu. Ei se ole huono homma lainkaan, että omille junnuille hankitaan pelipaikka vaikkapa sitten vuokrasopparilla jostain muualta. Ja jos joku veskari kiinnostaa NHL:ssä asti, ne rahat ei sitten enää mitään pähkinöitä olisikaan. Luulisi, että edes mahdollinen suuri raha poikisi halua laittaa asiat sellaiseen kuntoon, että tulevaisuudessa IFK voisi valita veskarinsa sellaisista pelaajista, joilla on tausta omissa junnuissa.
 

Kipelov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiovan fasistijuntta
Missäs Aku Limnell pelaa?

Jos tälle linjalle lähdetään, naftaliinista voitaneen samalla kaivaa Jyrki Katajamäki, Mikael Granlund ja Tomi Nyman.

Ei vaan, suosittelisin naapurille laadukasta (lue: kallista, todennäköisesti ulkomaalaista) kassaria, jolle voisi ottaa aisapariksi jonkun nuoren vaan ei aivan keltanokkaisen kotimaisen tyyliin Tuokkola. AA:ssa olisi oikeasti potentiaalia, mutta vaikea uskoa, että luottoa yhtäkkiä tulisi ensi kaudellakaan, joten siirtyminen johonkin toiseen liigaremmiin lienee fiksu vaihtoehto. Jannen uran uskoisin jatkuvan vielä kauden tai pari esim. Norjassa, Tanskassa tai Itävallan kakkossarjassa.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Penan aikakautena Jannen kanssa on kilpaillut ainoastaan Dave Stathos, joka aloittikin hyvin, mutta floppasi myöhemmin, sekä tietenkin Tom Askey joka Penamaiseen tapaan ryssittiin narreihin, juuri silloin kun HIFK;lla oli maalivahtitilanne paras miesmuistiin! Kiitos siitäkin Pentti! Upeata suorastaan!

Ei nyt kannata kuitenkaan unohtaa Vokounia. Helppo on aina syyttää, mutta kyllä Janne on ansainnut paikkansa kaikkia noita herroja vastaan ykkösenä. Jopa tämä jälkeenpäin hehkutettu Askey torjui huonommin Janneen verrattuna. Siinä mielessä keskustelu tuntuu oudolta, että sanotaa, että aina vaan Janneen luotetaan. Aika nopeasti unohtuu Vokounin, Askeyn ja Stathosin huonot otteet.

Maalivahdit IFK:lla:
03-04 Stathos- Lundell
04-05 Vokoun- Lundell
05-06 Askey- Lundell
06-07 Lundell- Ahlqvist

Noista kaikista voipi sitten miettiä, että torjuiko Lundell oikeasti huonommin kuin se ykköseksi hommattu tai onko Lundellilla ollut suojatyöpaikka jne. Itse näkisin, että Lundelliin luotettiin vasta kun se ykköseksi ostettu tuli floppaamaan tänne tarpeeksi monta kertaa. Olen kuitenkin sitä mieltä, että nyt olisi aika yrittää saada joku todellinen nimi maalinsuulle ensikaudeksi.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käsittääkseni Janne on mitä esimerkillisin treenaaja ja jos en ihan väärin muista, olisi jopa käyttänyt jotain lanttumaakaria apunaan mielikuvaharjoitteissa. Vaikka aina kohistaan, ettei Jannen pää kestä painetta, itse en näe sitä niin.

Samma här. En vain voi uskoa, että kaveri, joka on uransa aikana noussut siivouskomerosta useammin kuin kerran - tällä kaiffallako ei kestä pää? Kun kukaan muu ei ole uskonut, on Janne itse uskonut.

Mutta se on sivuseikka nyt - näillä mennään tämän kauden loppuun. Janne on parhaimmillaan silloin kun joutuu kilpailemaan peliajasta, joten nyt liittimet yhteen, että Aleksi pelaisi hyvin jokusen ottelun.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Samma här. En vain voi uskoa, että kaveri, joka on uransa aikana noussut siivouskomerosta useammin kuin kerran - tällä kaiffallako ei kestä pää? Kun kukaan muu ei ole uskonut, on Janne itse uskonut.
Joku irvileuka (en minä) voisi tähän kysyä, että miksi noita heilahteluita torjuntakapasiteetissa tapahtuu niin paljon ja niin jyrkällä asteikolla, jos pää kestää?
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla jäi psykologian opinnot just sen verran kesken, etten osaa vastata :)
Moni muu täällä osaa tehdä diagnoosin paljon löyhemminkin eväin. Köh.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Käsittääkseni Janne on mitä esimerkillisin treenaaja ja jos en ihan väärin muista, olisi jopa käyttänyt jotain lanttumaakaria apunaan mielikuvaharjoitteissa. Vaikka aina kohistaan, ettei Jannen pää kestä painetta, itse en näe sitä niin. Minä taas uskon, että Janne kyllä kestää paineet, mutta ajatus ei pysy kasassa ja herpaantumiset johtuvat lähinnä siitä. En oikein usko, että tästä "vammasta" pääsee koskaan eroon lopullisesti, vaikka tiettyyn pisteeseen asti sen välttämistä voi harjoitella.

Janne on todellakin yltiötunnollinen treenaaja. Siksi hän pelaa käytännöllisesti katsoen ilman loukkaantumisia kaudesta toiseen ikävuosistaan huolimatta. Kyllä Nupella jo paukkuivat nivuset tuossa vaiheessa, sen verran oli herralla kilpailupainoakin yli ns. sallittujen rajojen. Tämä on ihan semantiikkaa, mutta lainaamassani kappaleessa kuvailet nimenomaan Jannen paineensietokykyä, joka on huono. Perusteluna on se, että hän suorittaa huonosti paineenalaisena ja se on tulosurheilussa ainoa järkevä mittari paineensietokyvylle. Ja paineensietokykyhän on pään sisäinen asia, ei Jannen tekniikka huonone tärkeissä matseissa. Kyseessä on siis mitä klassisin pollan pettäminen. En usko, että maalivahti pelaisi normaalitasoaan huonommin, jos hän kestäisi paineet, kuten uskot Jannen tekevän. Joku pään sisäinen asia kovassa paineessa saa hänet alisuorittamaan = hän kestää huonosti painetta, eikö?

Ajatus Jannesta valmennusteamissa on hyvä. Mutta ei hän sinne voi suoraan hypätä kaukalossa lopetettuaan. Tässäkin kohtaa katseet kääntyvät officelle ja erityisesti Sakkeen; ei ole näköjään ollut intressiä ajatella niin, että joku tulisi mahdollisesti täydentämään mv-koutsaamista. Tällöinhän Sakella olisi oma duunipaikka uhattuna, joten hänelle on sopinut mainiosti, että HIFK ei ole tehnyt yhtään mitään kasvattaakseen esimerkiksi Jannesta mv-koutsia vähitellen.

Vokounhan oli hankala tapaus. Hän oli runkosarjassa kenties liigan paras maalivahti, playoffeissa aivan paska. Ja ikävä kyllä playoffit ratkaisevat. Janne ei ole koskaan torjunut sillä tasolla, millä Vokoun torjui runkosarjan ja myöhemmin MM-kisat. Aivan käsittämättömän oudossa asennossa olivat tähdet tuolloin, enkä edelleenkään pidä Vokounia yksinään syyllisenä playoffeissa floppaamiseen. Koko joukkue floppasi ja Vokoun ei saanut minkäänlaista koutsausta playoffeihin, jolloin pelityyli muuttui rankasti. Kyllä siinäkin voi HIFK katsella peiliin ja kysellä miksi juuri meillä saadaan todistetusti maailmanluokan veskari floppaamaan playoffeissa.

Askey-Lundell oli nimenomaan kokonaisuutena parasta, mitä HIFKin maalinsuulla on 2000-luvulla nähty. Mulle on aivan yhdentekevää, kumpi näistä heeboista mielletään / miellettiin ykkösveskariksi, laitoin nimet aakkosjärjestykseen. Oli täydellistä penailua hajottaa näin toimiva kaksikko. Kaksikko, joka näytti sen, mistä olen tässäkin ketjussa puhunut: Janne ei ole järkevä 2-mv siinä tapauksessa, että joukkueella on Tim Thomas -tyyppinen lähtökohtaisesti yli 80% otteluista pelaava veskari. Sen sijaan Lunkka on ollut parhaimmillaan kahden suhteellisen tasavahvan veskarin vuorottelusysteemissä. Jälkiviisaana voidaan todeta, että kenties tällä kaudella Lundell-Riksman (jälleen aakkosjärjestys) ei sittenkään olisi ollut hullumpi mv-kuvio.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Pyöritystä pyörityksen jälkeenkin....

... on tämä ketju. JHag sanoi asiasta kaiken tarvittavan ketjun avauksessa, mutta nyt Längell-fanit ovat ehtineet pyyhkiä verestävät silmänsä ja ilmeisesti kadottaa verkkokalvoiltaan kaiken sen paskan, jota Längellin hörppäykset edustavat surkeimmillaan. Katsokaa tiistain matsia tai mitä tahansa Längell-esityksiä. Paska ei syömällä parane.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Askey-Lundell oli nimenomaan kokonaisuutena parasta, mitä HIFKin maalinsuulla on 2000-luvulla nähty. Mulle on aivan yhdentekevää, kumpi näistä heeboista mielletään / miellettiin ykkösveskariksi, laitoin nimet aakkosjärjestykseen. Oli täydellistä penailua hajottaa näin toimiva kaksikko. Kaksikko, joka näytti sen, mistä olen tässäkin ketjussa puhunut: Janne ei ole järkevä 2-mv siinä tapauksessa, että joukkueella on Tim Thomas -tyyppinen lähtökohtaisesti yli 80% otteluista pelaava veskari. Sen sijaan Lunkka on ollut parhaimmillaan kahden suhteellisen tasavahvan veskarin vuorottelusysteemissä. Jälkiviisaana voidaan todeta, että kenties tällä kaudella Lundell-Riksman (jälleen aakkosjärjestys) ei sittenkään olisi ollut hullumpi mv-kuvio.

Mutta ainakin minä olen sitä mieltä, että minun ifk:hon ei kelpaa tasainen esim Lundell-Riksman kaksikko, vaan haluan ihan oikean maalivahdin, joka kestää paineet, kuin paineet. Tuollaisella kaksikolla saa aina pelätä, että kuka floppaa tänään. Selkeä ykkönen, esim "Thomas" ja kakkoseksi potentiaalinen "AA", joka voi pelata ajoittain ns. helpompia pelejä ja joka saa oppia selkeästi paremmaltaan. Kuitenkin kakkosen tulisi olla sellainen nuori, kehityskelpoinen ja kunnianhimoinen, joka tarvittaessa avustaisi kokeneempaa venymään parhaimpaansa.
Ja pirun hyvä, että maalivahtivalmennuksesta puhutaan, mutta onko ketään, saatavilla olevaa ja hyvää valmentajaa edes saatavilla tuolle paikalle?
Sakella me ei pitkälle mennä, kuten JHag tuossa aikaisemmin totesi, hän onnistui ryssimään taidon pois Vokounistakin... No, ehkä väärä sana, mutta eipä kukaan sen aikaisista valmentajista onnistunut saamaan Vokounista irti sitä potentiaaliakaan. Seuraavissa MM-kisoissa kuitenkin siitä äijästä revittiin irti ihan erilailla tehoja. Syynä valmennus vai mikä?
 
B

Brenahan

Itse näkisin maalivahti kaksikkona mieluisesti "Noronen" - Iiro Tarkki/Ville Hostikka. Kumpikin Saipan maalivahti sopisi minulle vallan mainiosti. Näyttöjä on kummallakin tällä kaudella minulle riittämiin, pitänyt joukkuetta pystyssä melko keskinkertaisen puolustuksen takana. Ongelmaksi tulee vaan sopimustilanne, tai ei se mikään ongelma ole sillä rahalla saa. Tarkin sopimusta on jäljellä vielä vuosi, kun taas Hostikalla sitä on aina vuoteen 2011 saakka.

Noronen oli vain esimerkki ykkösmaalivahdiksi. Ei menisi ainakaan ulkomaalaispaikkaa. NHL:stä pitää tietenkin kyttäillä, josko joku haluaisi palata rapakon takaa kohti kotoista liigaa. Tämä on vain aika epätodennäköistä, kun katselee suomalaisnimiä sieltä suunnalta.

Eli varma ykkönen. Ja kakkosmaalivahdiksi kehityskelpoinen, joka on näyttänyt jo osaamistaan jonkin verran.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli varma ykkönen. Ja kakkosmaalivahdiksi kehityskelpoinen, joka on näyttänyt jo osaamistaan jonkin verran.

Kakkosmaalivahdiksi voisi mielestäni kiinnittää Jani Niemisen. Nuori ja lupaava kaveri, jolla yläkertakin näyttää kestävän, ainakin Lundellia paremmin. Lundellille sanoisin nyt HETI kiitos ja näkemiin. Ei käyttöä ensi vuonna, edes kakkosena.

Ykköseksi pitää löytyä kova EHT-tason veskari, mielellään kotimainen. Helppoa sellaisen löytäminen ei ole niiltä kuuluisilta tyhjiltä markkinoilta. Myös muiden liigajoukkueiden maalivahdeista kelpaisi molemmat Tarkit tai Vehanen. Kyseisten herrojen sopimustilannetta en tunne.

Jos ketään ei, The Pentin perinteitä kunnioittaen, löydetä ykkösmaalivahdiksi, niin kokeilisin rohkeasti kaksikkoa Ahlqvist-Nieminen. Potentiaalia molemmilla löytyy, ja huippuveskariksi kehittyy parhaiten pelaamalla. AA on ehkä kuitenkin katsomaton kortti, joten pitäisin vielä yhden kauden. Mutta jos pitäisi valita kakkosmaalivahdiksi toinen kaksikosta AA-Nieminen, ottaisin jälkimmäisen.

Riittäisikö joukkueen johdolla ja kannattajilla kärsivällisyys odotella menestystä AA - Nieminen -kaksikolla, on kokonaan toinen asia.
 

julle-jr

Jäsen
On todella hienoa, että Nieminen pärjää, mutta en nyt muutaman pelin perusteella lähtisi vetämään isoja johtopäätöksiä pään kestävyyden ylivertaisuudesta yms. Tietysti toivon, että kaveri tulee viemään jengin pitkälle jne. mutta puskista tullut veskari, jolla ei ole mitään hävittävää on pärjännyt ennenkin. Ei sillä, että Niemisen saavutukset todellakaan mitään väheksyttäviä olisi, mutta pelejä ei ole vielä tarpeeksi jotta mitään pidemmälle meneviä johtopäätöksiä tulevaisuudesta kannattaisi tehdä.

Ja muistetaan nyt vaikka Lundell muutaman kauden takaisessa Ilvestä vastaan pelatussa puolivälieräsarjassa, jossa Stathos floppasi. Tuon sarjan perusteella Lundellin voisi sanoa olevan huomattavan kylmäpäinen kaveri kun torjui IFK:n jatkoon melko epätoivoisista lähtökohdista. Muutama peli ei yksinkertaisesti anna riittävää kokonaiskuvaa ja takaa on hyvä tulla, kuten viisaat miehet sanovat.

Mutta, Niemiselle tsemppiä jatkoon, tähän mennessä näyttää hyvältä.

Edit. Lisätään vielä, että toki Nieminen on varmasti kakkosmaalivahdiksi hyvä valinta ensi kaudelle, mutta pariksi pitää ehdottomasti saada kokenut ja varma ykkönen. Näin ainakin uskon, varma en ole, koska kyse on tulevaisuuden tapahtumista.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Riittäisikö joukkueen johdolla ja kannattajilla kärsivällisyys odotella menestystä AA - Nieminen -kaksikolla, on kokonaan toinen asia.

Otan helvetin paljon mieluummin tämänkin vaihtoehdon kuin sen, että Lunkka on toinen veskarimme. Penailun hengessähän Lunkan saanee ensi kaudelle vieläkin halvemmalla kuin täksi kaudeksi, mutta joku raja paapomisellekin. Ei HIFK ole mikään sosiaalitoimisto tai Kela, tämän pitäisi olla kilpaurheilujoukkue.

Hyvä uutinen on se, että maalivahtien kartoitus sai eilen lisäpotkua. Norosta yrittää moni muukin ja hänestä joutuu maksamaan Markkasen verran. Tästäkin huolimatta pitää ottaa riski, HIFKin ykkösmaalivahdin on vaihduttava ja jostain se nyt herranjumala pitää aloittaa. Vaikka täällä ammutaankin alas takuuvarmasti jokainen tulija. Kun emme voi olla varmoja, onko hän Jannea parempi. Tämä selitys ei enää kelpaa, nyt voimme olla varmoja, että tuleva maalivahti on 99,9% varmuudella Lundellia parempi.

Nybarille terveiset: maalivahdista on hyvä aloittaa joukkueen rakentaminen, kun valmentaja on jo hallussa.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Jos Ropponen olisi mv-valmentaja niin pärjättäisiin Ahlqvist, Nieminen -kaksikolla.

Missäs muuten Jukka Ropponen nykyään vaikuttaa, minulla on ainakin jäänyt sellainen kuva, että hän on Jokereiden miehiä? Ropposelle kannattaisi kyllä tarjota iso palkkapussi siitä että tulisi HIFKiin maalivahtivalmentajaksi pygmin tilalle. Taustat pitää myös olla kunnossa, jos Sakke saa kouluttaa Norosta, niin silloin me saadaan SM-liigan kovinta palkkaa ansaitseva "Lundell".

Itse en kyllä lähtisi Ahlqvist-Nieminen kaksikolla, mutta Ahlqvistillekin voisi sopparia tarjota jos hän suostuu ja sitten kasvamaan korkoa johonkin pikkuseuraan tai mestikseen. Tästä lähtien HIFKin ykkösmaalivahdin tulee olla kansainvälistä tasoa joka vuosi ja niin sen olisi pitänyt olla aina.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Missäs muuten Jukka Ropponen nykyään vaikuttaa, minulla on ainakin jäänyt sellainen kuva, että hän on Jokereiden miehiä?
Ropponen taitaa olla statukseltaan yrittäjä eli puuhailee kaikkea mahdollista mv-valmennuksen saralla. Onhan hänellä sitten leirien ym. lisäksi ilmeisesti vielä omiakin valmennettavia, jotakin yhteistyötä on pitkään ollut mm. Sulanderin kanssa.

Mun mielestä Hifk:n pitäisi antaa Jannelle mahdolisuus.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi tapa edetä olisi yrittää Norosta tai vastaavan tason veskaria isolla rahalla tässä kevään mittaan. Jos ei onnistu niin sitten Ahlqvist-Nieminen kaksikolla liigan alkuun. Takaporttina tässä on, että yksi ulkomaalaispaikka pitää tässä tapauksessa olla auki liigan (ja pitäisi muutenkin olla) alkaessa, että tämä voidaan käyttää tarvittaessa uuteen maalivahtiin. Ahlqvistin tai Niemisen breikatessa se paikka voidaan sitten käyttää jollekin muulle paikalle ja voihan sitä kesken kaudenkin löytyä kotimainen maalivahti.

Kahdella nuorella maalivahdilla kauteen lähteminen tietysti on riski ja en usko Jalosen moiseen riskinottoon edes suostuvan.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Mun mielestä Hifk:n pitäisi antaa Jannelle mahdolisuus.

Kyllä. Saihan Valjakkalakin uuden mahdollisuuden.

Toi Ropponen olisi kyllä pätevä kaveri mv-valmentajaksi. Toinen kaveri, joka täyttäisi tän postin, olisi Urpo Ylönen. Harmi vain, että ei taida Turusta mihinkään liikahtaa. Joka tapauksessa ensi kaudella tämän osaston täytyy olla kuosissa ja siellä pitää olla touhuilemassa jonkun muun kuin Lindforsin.

Lunkasta vielä sen verran, että jopa Pena tajusi, ettei Janne vain yksinkertaisesti riitä ja hommasi meille työsulkukaudella Vokounin. Penan pahaksi onneksi, Vokounilla ei juuri silloin ollut käyttöä Suomen mestaruudelle, vaan ainoastaan maailmanmestaruudelle.

Kaikista eniten minua ihmetyttävät nämä ehdotukset Jannesta maalivahtivalmentajaksi (ja mahdollisesti HIFK:n mv-valmentajaksi). Kovin on vaikea uskoa että längnell-tyylillä voitaisiin tulevaisuudessa voittaa mestaruuksia tai korvata nykyiset perhostyylin huippuosaajat. Toki maailma muuttuu ja voin olla väärässä.

Jannen kannalta toivon selän tulevan kuntoon, jotta mies voi mahdollisesti vielä jatkaa uraansa muualla kuin HIFK:ssa.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli tässä vain mieleeni taas kerran, että kuinkakohan monta pudotuspelisarjaa enemmän IFK olisi voittanut tässä vuosien mittaan, jos se olisi satsannut 100 000 euroa enemmän kaudessa huippumaalivahtiin tai jos maalivahtina olisi ollut edes sellainen perustasainen suorittaja.

Olisiko esimerkiksi Aravirran ensimmäisellä kaudella Kärpät kaatunut semifinaaleissa, jossa IFK:lla oli jo neljännessä pelissä saumat pistää sarja poikki? Tässä tapauksessa meillä olisi yksi mestaruus enemmän. HPK:kin olisi paremmalla maalivahtipelillä saattanut laulukuoroon ainakin kertaalleen lähteä, vaikka ei me millään maalivahdilla oltaisi viime vuosina päätyyn asti menty. Se on myönnettävä, mutta pidemmälle, kuin ensimmäiselle kierrokselle olisi monesti ollut eväitä.

Onhan IFK:n joukkueen rakentamisessa muitakin puutteita toki ollut, kuin maalivahtipeli, mutta kun eilen katseli sitä Niemisen jäätävää touhua jatkoajalla niin maalilla seisoi ihan perustason juniori maalivahti ja se oli noin paljon parempi ja varmempi kuin Lundell? Nieminen otti aivan vastaavanlaisen vedon kiinni TPS ylivoimalla, josta Luttinen iski jatkoajalla. Tuo taso olisi riittänyt IFK:lle monella kaudella.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
HPK:kin olisi paremmalla maalivahtipelillä saattanut laulukuoroon ainakin kertaalleen lähteä, vaikka ei me millään maalivahdilla oltaisi viime vuosina päätyyn asti menty. Se on myönnettävä, mutta pidemmälle, kuin ensimmäiselle kierrokselle olisi monesti ollut eväitä.

No mutta hyvänen aika. Nythän sinä rikot pyhää HIFK-fanin mantraa! Toista perässäni tarpeeksi kauan, niin uskot itsekin: "Ei me olla Janneen kaaduttu, ei me olla Janneen kaaduttu, ei me olla Janneen kaaduttu...."
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No mutta hyvänen aika. Nythän sinä rikot pyhää HIFK-fanin mantraa! Toista perässäni tarpeeksi kauan, niin uskot itsekin: "Ei me olla Janneen kaaduttu, ei me olla Janneen kaaduttu, ei me olla Janneen kaaduttu...."

Ei me olla Janneen kaaduttu, ei me olla Janneen kaaduttu, ei me olla Janneen kaaduttu, ei me olla Janneen kaaduttu, ei me olla Janneen kaaduttu...

Jo helpotti. IFK kiittää, IFK tackar.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei me olla Janneen kaaduttu, ei me olla Janneen kaaduttu, ei me olla Janneen kaaduttu, ei me olla Janneen kaaduttu, ei me olla Janneen kaaduttu...
Meillä täällä naapurissa vihreämmän nurmen puolella tuo menee vähän toisin päin. Anna meille taas veskari joka tuo meille mestaruuden. Sulo/Make parista alkaen on löytynyt Nupea, Thomasia, Lehtosta jne. Noilla on ollut kiava lähteä pleijareihin ja kyllähän esim. Lehtonen suoraan toi yhden kattilan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Meillä täällä naapurissa vihreämmän nurmen puolella tuo menee vähän toisin päin. Anna meille taas veskari joka tuo meille mestaruuden. Sulo/Make parista alkaen on löytynyt Nupea, Thomasia, Lehtosta jne. Noilla on ollut kiava lähteä pleijareihin ja kyllähän esim. Lehtonen suoraan toi yhden kattilan.

Thomas toi meillekin sen kuuluisan Nakkikattilan. Teillä Sohlman auttoi Kanada-maljan siirtymistä "ei narrien" pukukoppiin Nordiksella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös