Vertaillaan maalilauluja

  • 10 602
  • 81

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Vähän ot mut olen huomannut kun Tapparan peleissä alkaa soimaan ennen toisen ja kolmannen erän alkua Alan Parsons Projectin Sirius niin jengi alkaa palaileen katsomoon. On muuten ollut sama biisi ties vaikka kuinka kauan tässä roolissa.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Vähän ot mut olen huomannut kun Tapparan peleissä alkaa soimaan ennen toisen ja kolmannen erän alkua Alan Parsons Projectin Sirius niin jengi alkaa palaileen katsomoon. On muuten ollut sama biisi ties vaikka kuinka kauan tässä roolissa.

Ilveksellä tässä on ollut jo vuosikymmeniä Lämäristä tuttu Maxine Nightingale: Right Back Where We Started From. Areenaikana alkaa soimaana jo viisjapual minuuttia enne, Hakametsässä tais alkaa 3 tai kolme ja pual ennen
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihan tosi vai? Biisihän on tuolloin tullut ulos. No, annetaan Lukolle sitten synninpäästö tästä pitkien perinteiden vuoksi, vaikka ei se tietysti omaa mielipidettäni sopivuudesta muuta. Aikansa klassikko toki, mutta tarina on maalibiisiksi vähän erikoinen. Voi olla, että henkilökohtainen suhtautuminen biisiin vaikuttaa, enkä pysty ihan objektiivisesti ajattelemaan juuri tätä laulua jonkin jääkiekkojoukkueen maalilauluksi.

Olen kyllä onnistunut missaamaan Lukon maalilauluvalinnan sitten täysin, kun itse luulin että tämä on joku alle 10v sitten tehty valinta.

Mä olen käynyt hallilla sen noin 30 vuotta pikkuskidistä alkaen enkä kyllä ikinä osaisi edes kuvitella muuta maalibiisiä. Final Countdown tuo melkein kylmät väreet ihan missä tahansa kuultuna.

Ymmärrän toki että ilman mitään tunnesiteitä voi vaikuttaa ulkopuoliselle vähän huonolta valinnalta, mutta meille raumalaisille se on perinteinen ja niin vahvasti Lukkoon yhdistyvä kappale että harva siitä olisi ikinä valmis luopumaan.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Final Countdown oli suosikkibiisini heti ilmestyessään. Mutta sitten kun tajusin, että Lukko soittaa tuota maalibiisinään, niin se alkoi kuulostamaan huonolta. En edelleenkään tykkää kuulla tuota ollenkaan, koska niin vahvasti se yhdistyy Lukon tekemään maaliin. Aikamoinen aivopieru oli Radio Porin toimittajalta laittaa tuo soimaan viime keväänä Ässien play off -ottelun erätauolla. Pakosti tuli mieleen, että minkäköhän joukkueen kannattaja tuokin juotaja on. Toivottavasti sai edes vihaista palautetta ja varoo vastaisuudessa moisia virheitä.

HPK:n ja TPS:n biisit toimivat hyvin ja ovat sopivan ärsyttäviä. Ilveksen biisistä tykkään muuten vaan, koska siinä on Popeda-tyyppisiä soundeja. Tapparalla on toimiva klassikko ja Pelicansin kappale kuulostaa myös ihan mukavalta. KooKoo on ihan ookoo, samoin Kärpät. En tiedä, voinko ottaa Ässien biisiin kantaa, mutta sijoittaisin kuitenkin top5 -osastolle. HIFK:n mamamaa on kaikkein hirvein ja loput (Jyp, KalPa, Sport, SaiPa, Jukurit) sellaisia, etten edes tiedä mitä siellä soitetaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ipe_
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös