Veron palautuksia ja mätkyjä...

  • 3 732
  • 38

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
735,- palutuksia, eivät tosin tulleet vielä keskiviikkona.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Muistaakseni sellaiset 4100mk piti tulla takaisin, en ole vielä katsonut että tuliko.
 

Tammerforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Heitetään nyt vaikka tähän ikivanhaan ketjuun kysymys kotitalousvähennyksestä tietäville:

Saako kotitalousvähennyksen sellaisenaan miinus 100e omavastuu tililleen jos muuten vero menee "päiksiin" eli ei tule palautusta eikä mätkyjä? Esim jos saa maksimi kotitalousvähennyksen 2400e, niin tuleeko siitä sitten 2300e puhtaana käteen seuraavan vuoden palautuksissa?
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Heitetään nyt vaikka tähän ikivanhaan ketjuun kysymys kotitalousvähennyksestä tietäville:

Saako kotitalousvähennyksen sellaisenaan miinus 100e omavastuu tililleen jos muuten vero menee "päiksiin" eli ei tule palautusta eikä mätkyjä? Esim jos saa maksimi kotitalousvähennyksen 2400e, niin tuleeko siitä sitten 2300e puhtaana käteen seuraavan vuoden palautuksissa?


Ei saa, vähennys koskee verotettavaa tuloa, eikä veroa.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Heitetään nyt vaikka tähän ikivanhaan ketjuun kysymys kotitalousvähennyksestä tietäville:

Saako kotitalousvähennyksen sellaisenaan miinus 100e omavastuu tililleen jos muuten vero menee "päiksiin" eli ei tule palautusta eikä mätkyjä? Esim jos saa maksimi kotitalousvähennyksen 2400e, niin tuleeko siitä sitten 2300e puhtaana käteen seuraavan vuoden palautuksissa?

Jos laskut on jo maksettu, niin säädä loppuvuoden veroprosenttisi uusiksi. Saat vähennyksen hyvitykseen luultavasti suurimmalta osaltaan jo tänä vuonna.
 

PePo_17

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Ei saa, vähennys koskee verotettavaa tuloa, eikä veroa.

Duoda duoda. Miten minusta tuntuu, että kotitalousvähennys ei vähennä verotettavaa tuloa vaan on nimenomaan suora vähennys maksettuihin veroihin. Toisin sanoen jos verotus muuten menee tasan, niin tuon vähennyksen verran saa takaisin. Muutamana vuotena olen näitä hakenut. Haen takkini jos olen väärässä.

E:Kirjoitusvirhe
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Duoda duoda. Miten minusta tuntuu, että kotitalousvähennys ei vähennä verotettavaa tuloa vaan on nimenomaan suora vähennys maksettuihin veroihin. Toisin sanoen jos verotus muuten menee tasan, niin tuon vähennyksen verran saa takaisin. Muutamana vuotena olen näitä hakenut. Haen takkini jos olen väärässä.

E:Kirjoitusvirhe

Olinkin väärässä, verohallinnon sivusto osasi kertoa saman.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Millo pitää mätkyt maksaa? Unohtu koko homma kun vaihtu työpaikka ja tuli mätkyjä. Hyvä että bongasin tän triidin, toivottavasti eräpäivä on loppuvuodesta.
 

Juzsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid, Espanja, Raul
Millo pitää mätkyt maksaa? Unohtu koko homma kun vaihtu työpaikka ja tuli mätkyjä. Hyvä että bongasin tän triidin, toivottavasti eräpäivä on loppuvuodesta.
25.11. Jäännösveron ensimmäisen erän maksupäivä(jäännösveron 2. erän eräpäivä on 1.2.2017)
 

BaronFIN

Jäsen
Jäännösvero ilmaantuu e-laskuna suoraan verkkopankkiin kunhan verottajan kanssa on sopimus e-laskuista. Ihan näppärää sillä itse olin ihan onnellisesti unohtanut koko jäännösveron.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Jäännösvero ilmaantuu e-laskuna suoraan verkkopankkiin kunhan verottajan kanssa on sopimus e-laskuista. Ihan näppärää sillä itse olin ihan onnellisesti unohtanut koko jäännösveron.

Toi oli muuten iloinen yllätys myös minulle, olin autuaasti unohtanut laittaa kiinteistöveron maksuun ja verkkopankkiinhan se tupsahti. Kätevää.
Toki ihmetyttää miksi kiinteistöverolippu tulee jo keväällä, maksu vasta syyskuussa. Varmasti moni unohtaa - ja mikäli on iltapaskoihin luottamista, niin useampi satatuhatta vuosittain unohtaa, tai "unohtaa".
 

Tammerforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Duoda duoda. Miten minusta tuntuu, että kotitalousvähennys ei vähennä verotettavaa tuloa vaan on nimenomaan suora vähennys maksettuihin veroihin. Toisin sanoen jos verotus muuten menee tasan, niin tuon vähennyksen verran saa takaisin. Muutamana vuotena olen näitä hakenut. Haen takkini jos olen väärässä.

E:Kirjoitusvirhe
Kiitoksia tästä. Toisin sanoen voin siis nyt maksaa yrityksestäni itselleni hieman enemmän palkkaa jos haluan hyödyt heti ilman verorasitetta, eikö niin? Vähennykseen oikeuttavat laskuthan on siis jo maksettu ja ilmoitettu tuohon palkka.fi järjestelmään.
 

PePo_17

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Kiitoksia tästä. Toisin sanoen voin siis nyt maksaa yrityksestäni itselleni hieman enemmän palkkaa jos haluan hyödyt heti ilman verorasitetta, eikö niin? Vähennykseen oikeuttavat laskuthan on siis jo maksettu ja ilmoitettu tuohon palkka.fi järjestelmään.

No siis jos nyt oletetaan, että tällä hetkellä sinun maksamasi ennakkopidätykset kattavat sinulle koituvan verotaakan ja toisaalta olet saamassa vaikka nyt tuon 2300 Eur kotitalousvähennystä, niin kyllä minusta voit vetää tuota palkkatulon ennakkopidätystä pienemmälle. Tulipa pitkä lause. Vastuu siirtyy kuulijalle juuri nyt, mutta mikäli haluat tämän verovuoden lopussa olla verottajan kanssa sujut, niin siitä vaan. Maksa vähemmän pidätystä palkasta loppuvuoden ajan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös