Verenpunainen Boikottilista!

  • 21 650
  • 182

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on siinä?

Viestin lähetti Henkku
Ääh, Hjallis ei todellakaan ole tuonut itä-Helsinkiä Jokereihin, pikemminkin päinvastoin.

Kostiaisen ns. hengentuotetta olen joskus selannut ja siitä jäi jonkinlainen "perskärpäsen muistelmat" - jälkimaku päälle. Mutta ei itä-Helsinki kuitenkaan ole mikään Kostiaisen tai Hjalliksen keksintö. Aiemminkin mainittu Seppo Aalto kirjoittaa mainiossa kokoelmateoksessa "Helsingin historia vuodesta 1945" tämän otsikon off-topic - keskustelun aiheesta näin:

"HIFK ja Jokerit olivat kulttuurisesti ja pelillisesti kaksi ääripäätä, jne.............

Kiitos Henkku. Osu ja uppos. Seppo Aallolta loistava analyysi. Voinemme lopettaa stadilaisuus keskustelun tähän ?

Toinen hyvä kommentti joka on tullut esille tässä ketjussa, (jota on saatu hyötykäyttöön lapsellisesta aloituksestaan huolimatta = innovatiivinen prosessi lähtee liikkeellä mistä vaan) on tuo JeH (Jokerit ennen Hjallista) ja Jokerit tänään. Tässä on ehkä koko Jokeri-identiteettiongelman ydin. Aidot perinteiset Jokerifanit (ajalta JeH), ja eri identiteetillä varustetut nykyiset Jokerifanit, ja mukaan tulleet gloryhunterit. Olisikin mielenkiintoista tietää mistä Jokerien aukitorisoidut Ugh-fani-päädyn jäsenet ovat kotoisin. Edustavatko he tätä Lähiöhelsinkiläistä isältä-pojalle menevää Jokeriutta, vaiko tätä JeH aikaista uusJokerilaisuutta, vai elävätkö nämä kaksi kulttuuria rinnan sulassa sovussa.

Aallon analyysin mukaan myöskin osa Helsinkiin muuttaneista halusivat liittyä HIFK:n kannattajiksi koska se vahvisti heidän omaa uutta Helsinkiläistä identiteettiä. He halusivat tulla stadilaisiksi!

Aallosta tietämättä kirjoitinkin tähän ketjuun bozikille pai päivää sitten, että eräs tapa päästä sisään stadilaisuuteen on HIFK kannattajaksi ryhtyminen....:-)
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En viitsi lainailla pitkästi edellisiä viestejä. Tämä siis edellisiin viesteihin perustuen, mutta ilman lainauksia.

Voi pärkkele Roope S ja muut. Tätä menoa mä ajaudun identiteettikriisiin ja silloin mulla ei ole kivaa. Nyt mä en enää tiedä mikä minä olen, olen kannattanut Jokereita noin 25 vuotta, en ole koskaan asunut lähiössä, olen neljännen polven paljasjalkainen (vähintään) ja nyt minun kannattamani joukkue on tuomittu "lähiöjengiksi". Mitä mun pitäisi tehdä ? (Mä taidan muuttaa maalle ja äänestää Keskustaa, olisivat uusia kokemuksia molemmat)

Ps. Hieno homma muuten, että ketju "Verenpunainen boikottilöista" saadaan sekin valjastettua käyttöön taistelua Hifk- Jokerit varten. Tää tekee gutaa niin sanoakseni.

Edit. Korjailtu ilmeinen moka (puhdasjalkainen vaihdettu oikeaan muotoon paljasjalkainen). Tarkemmat tiedot seuraavista viesteistä. Oppina se, kannattaa olla tarkkana mitä kirjoittelee. My mistake.
 
Viimeksi muokattu:

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Senior
Tssiiisa. Se termi on PALJASjalkainen, ei puhdas-. Riippumatta jalkojesi kondiksesta.

Oikeassa olet. Sorry, laitan tän krapulan piikkiin ja editoin aikaisempaa viestiä. Virhe mikä virhe. Perkele.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Kontulan Ottawa
eikös täällä jatkoajassa ole ollenkaan "krapulatopiccia "?

Vapaan keskustelun puolella taitaa olla. Kävi kuitenkin niin, että viimeksi vapaata osiota lukiessani "sain" kankkusen, vaikka en ollut edes dokannut. Tässä olotilassa en siis uskalla edes vilkaista vapaalle puolelle.

Mielelle terveempää on pysytellä näissä tutuissa ja turvallisissa boikotti-aiheissa tai vaihtoehtoisesti Hifk-Jokerit väännöissä. Niitä lukiessa huomaa, ettei eilen ole ainakaan lopullista tuhoa aiheuttanut. Kaikki on niin kuin ennenkin. Hyvä näin ja rauha päälleni.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hoida krapulasi rauhassa

Viestin lähetti bozik
En viitsi lainailla pitkästi edellisiä viestejä. Tämä siis edellisiin viesteihin perustuen, mutta ilman lainauksia.

Voi pärkkele Roope S ja muut. Tätä menoa mä ajaudun identiteettikriisiin ja silloin mulla ei ole kivaa. Nyt mä en enää tiedä mikä minä olen, olen kannattanut Jokereita noin 25 vuotta, en ole koskaan asunut lähiössä, olen neljännen polven paljasjalkainen (vähintään) ja nyt minun kannattamani joukkue on tuomittu "lähiöjengiksi". Mitä mun pitäisi tehdä ? (Mä taidan muuttaa maalle ja äänestää Keskustaa, olisivat uusia kokemuksia molemmat)

Ota ihan rauhassa rakas bozik. Jokaisessa säännössä on poikkeuksia. Mieti asiaa näkökulmalta "Kiva olla erilainen nuori"....:-)

Jos menet landelle rauhoittumaan niin tule äkkiä takas, muuten voi käydä hassusti = kriisisi syvenee. Jos äänestät Keskustaa aikaansaat minulle huonoa omatuntoa ja mielenterveydellisiä ongelmia. En haluaisi omalle omalletunnolleni yhtäkään ääntä sille jengille. Joten pls säästä minua kadotuksesta.

Mitä tulee siihen, että tämä olisi muuttunut Jokerit - HIFK väännöksi, uskallan olla erimieltä. Minun mielestäni viimeisissä viesteissä on ollut asiaa ihan sosiaaliantropologisella tasolla. Olisi ihan kiva jatkaa analyysiä. Onhan HIFK:n kannattajienkin sisällä erilaisia "sub-kulttuureja".

Huom. minäkin käytän enemmän tai vähemmän asiallisissa viesteissä "Jokerit" käsitettä, ja taas "narri" käsitettä asiattomammissa viesteissäni :-)
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
Täällä on käytetty käsitettä Jeh = Jokerit ennen Harkimoa. Minusta pitäisi kyllä käyttää termiä Je97. (jokerit ennen vuotta 97) Kyllä Jokerit oli kauteen 97-98 asti samanlaisin jääkiekkoillisin elementein toimiva seura kuin kaikki muutkin. Menestystä toki etsittiin ja sitä saatiinkin.

Kun Harkimo osti (omilla ja erään eiralaiskaverinsa) rahoilla Jokerien osake-enemmistön 90-luvun alussa, ei (varmaankaan ) mitään ajatusta omasta hallista ja jopa euroopan valtaamisesta ja yleensä urheilubisneksen muuttA)umisesta nykykonsernin muotoon ollut kuin korkeimmissa "päiväunissa".

Harkimo ymmärtääkseni näki nuoren ja silloin vielä "stadilaisen " isoin osin omista junioreista koostuneen joukkueen mahdollisuudet urheilullisella ja luonnollisesti myös taloudellisella puolella. jokerien mainehan oli 80-luvun lopulla enempi vähempi "katupoikamainen " divarirämpimisineen ja taloudellisinen ongelmineen.

Luulen, että nimi "selänne" ja hyvä onni hankinnoissa malliin "janetsky" saivat ensin urheilullisen menestyksen ja perään taloudellisen, koska Jokereiden kannatus oli kuitenkin hyvää .

HIFK-han julisti Mobergin sanoin, että hyvä kun Jokerit tippuivat divariin kuljeksimasta ja laskivat saavansa osan yleisöstä ja sponsorirahat HIFK:n taakse. Näin ei Jokerien onneksi käynyt, vaan HIFK:n yleisömäärä jopa laski. sinänsä sivujuonne, mutta Harkimo " osasi " arvioida Jotenkin menestyksen.

Toki tuuriakin oli Otto oli odotettua parempi ja muutkin hankinnat onnistuivat. ei v 92 joukkue kuitenkan ollut mikään varsinainen ostettu tähtiryhmä.

näin mentiin ja mestaruuksia tuli ja myös ostettuja tähtiä. Ongelmaksi alkoi tulla yleisön viihtyvyys. Helsinki ei suostunut remontoimaan hallia Harkimon halujen mukaan ja piti sitten tehdä jotain muuta, ja sitten rakennettiin oma halli. Kyllähän lipputulotkin olivat ratkaisevia, koska Harkimo sanoi jo aiemmin, että hän myisi loppuotteluun 20 000 lippua, jos vain olisi paikka, minne mahtuu väkeä.

No halli tuli ja samaan aikaan piti sitten tehdä vielä"dream team"
. samaan aikaan haluttiin kansaa "viihdyttää" NHL-keinoin.

Onneksi Dream team epäonnistui (siis 97-98) joukkue. NHL-keinot ovat kyllä vastoin vanhempien fanien mielipiteitä.

Eli minusta ratkaiseva muutos tuli silloin uuden hallin valmistumisen aikaan.Piti keinolla millä hyvänsä voittaa ja viihdyttää. halli itsessään on ihan OK.
Jotenkin ottelusta on tehty tai on tullut "ihan kiva koko perheen ja "myyntipäällikkö"porukan kiva illanvietto ilman todellisia tunteita.

jo kuulutus "kiekko saattaa lentää katsomoon, olkaa varovaisia" kyllä kertoo aika paljon nykytouhusta.

Onneksi se kammottava "clap joor hands " video on poistettu ja kentällekin on saatu "helsingin poikia". Muutos on tulossa....

Jokerien Itä-helsinkiläisyydestä voidaan kyllä pohtia., että oliko fanius Kanada-sarjan tulosta vai tuliko Kanada-sarja, kun kannustus idässä oli vahvaa ?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös