Venäjä hyökkää Ukrainaan

  • 10 268 804
  • 62 286

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Niin, tässä tilanteessa noiden viljakuljetusten turvaamisen pitäisi kaiketi kuulua YK:lle, koska terroritunkio on heittäytynyt hankalaksi, mutta ovat niin rähmällään terroritunkion uhkailujen edessä, että tämä(kään) ei tule toteutumaan:



Sääntöjä pitäis muuttaa, mutta kokonaan luopumalla YK:sta ei kyllä saa positiivista muutosta aikaan. Joskus aikanaan Stalinille annettiin porkkanaksi tuo veto-oikeus, jotta NL liittyisi myös tuohon järjestöön kun sitä perustettiin. Ilman tuota NL ja kommunistiset maat sekä sen satelliitit olisi jääneet pois YK:sta ja sen sisarjärjestöistä kuten UNESCO, IMF jne

Nykyään millään maalla ei tulisi olla veto-oikeutta, ei edes Yhdysvalloilla
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Omasta puolestani koko Venäjä voitaisiin lähettää takaisin kivikaudelle ilman ruokaa, sähköä ja juoksevaa vettä vaikka seuraavaksi sadaksi vuodeksi.

Taitaa suurin osa maasta täyttää jo tuon määritelmän. No, ruokaa siellä kyllä riittää. Kansa on oppinut elämään omavaraistaloudessa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Jos tuo lääkkeiden vientikielto noin niin kuin konkretisoidaan. Tilanteessa, jossa minä saisin päättää, että annanko edessäni olevalle 7-vuotiaalle venäläistytölle lääkettä, joka pelastaa hänen henkensä, vai vedän ne pois, ja sanon, että vitut, niin ei minulla ainakaan sydän siinä kohtaa antaisi periksi toimia vaihtoehdolla kaksi.

Siinä minun edessäni on silloin lapsi, eikä ohjuksia ja pommeja viattomien ihmisten niskaan syytävä ryssä, jollaisia tuo koko valtionjohto on täynnä. Ne on sitten eri asia, ja heille ei tästä maailmasta minullakaan löydy minkäänlaista ymmärrystä tai myötätuntoa.

Täällä on helppoa tietysti huudella kaikenlaista, mutta olen melkoisen varma, että tuollaisessa tilanteessa myös moni täällä suu vaahdossa huutava päätyisi toimimaan ihan samalla tavalla.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos tuo lääkkeiden vientikielto noin niin kuin konkretisoidaan. Tilanteessa, jossa minä saisin päättää, että annanko edessäni olevalle 7-vuotiaalle venäläistytölle lääkettä, joka pelastaa hänen henkensä, vai vedän ne pois, ja sanon, että vitut, niin ei minulla ainakaan sydän siinä kohtaa antaisi periksi toimia vaihtoehdolla kaksi.

Täällä on helppoa tietysti huudella kaikenlaista, mutta olen melkoisen varma, että tuollaisessa tilanteessa myös moni täällä suu vaahdossa huutava päätyisi toimimaan ihan samalla tavalla.
Tottakai. Nyt vaan tilanne ei ole tuo kuvaamasi.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos tuo lääkkeiden vientikielto noin niin kuin konkretisoidaan. Tilanteessa, jossa minä saisin päättää, että annanko edessäni olevalle 7-vuotiaalle venäläistytölle lääkettä, joka pelastaa hänen henkensä, vai vedän ne pois, ja sanon, että vitut, niin ei minulla ainakaan sydän siinä kohtaa antaisi periksi toimia vaihtoehdolla kaksi.
Asiaan löytyisi niinkin helppo ratkaisu, että Venäjä lopettaisi vaan sotimisen ja vetäisi joukkonsa pois Ukrainasta. Sitten sille venäläistytölle voi siitä lääkettä antaa.

Samaan aikaan ne venäläiset kuitenkin Ukrainassa kohdatessaan 7-vuotiaan ukrainalaistytön todennäköisesti raiskaavat hänet ja murhaavat koko hänen perheensä tyttö mukaanlukien.

Ei paljon omatunnon tuskat painaisi, jos saisin mahdollisuuden kieltää kaiken lääkeviennin Venäjälle.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos tuo lääkkeiden vientikielto noin niin kuin konkretisoidaan. Tilanteessa, jossa minä saisin päättää, että annanko edessäni olevalle 7-vuotiaalle venäläistytölle lääkettä, joka pelastaa hänen henkensä, vai vedän ne pois, ja sanon, että vitut, niin ei minulla ainakaan sydän siinä kohtaa antaisi periksi toimia vaihtoehdolla kaksi.

Siinä minun edessäni on silloin lapsi, eikä ohjuksia ja pommeja viattomien ihmisten niskaan syytävä ryssä, jollaisia tuo koko valtionjohto on täynnä. Ne on sitten eri asia, ja heille ei tästä maailmasta minullakaan löydy minkäänlaista ymmärrystä tai myötätuntoa.

Täällä on helppoa tietysti huudella kaikenlaista, mutta olen melkoisen varma, että tuollaisessa tilanteessa myös moni täällä suu vaahdossa huutava päätyisi toimimaan ihan samalla tavalla.
Entä sitten kun sen 7-vuotiaan viattoman lapsen isä on juuri antamassa käskyä laukaista ohjus kohti ukrainalaista lastentarhaa aamukymmeneltä?

Ei nämä asiat missään tyhjiössä tapahdu, ja tuollainen tekemäsi älytön vertaus ei tietenkään tähän kohtaa sovi.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Se, että EU asettaisi tuollaisen vientikiellon omille jäsenmailleen, ei vielä estäisi luultavasti mitään. Jotain muuta kautta ne lääkkeet sinne kuitenkin valuisivat.

YK:n pitäisi asettaa Venäjä kauppasaartoon, mutta onko tuollainen edes mitenkään mahdollista, kun Venäjällä itsellään on siellä veto-oikeus?
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Kyllä ainoa syy Wagnerin siirtäminen Valko-venäjälle on että pakotetaan Ukrainaa varmistamaan selustaansa kun katsoo missä ne on "harjoitteluleirillä".
 

Liitteet

  • wagner harjoitusleiri.PNG
    wagner harjoitusleiri.PNG
    745,5 KB · kertaa luettu: 181

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Voidaanhan tuolle lääkeviennille asettaa ehdoksi viljakuljetusten jatkuminen. Ei tämä niin vaikeaa ole. Venäjä voi ihan itse valita, että haluaako se lääkkeitä kansalaisilleen.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Voidaanhan tuolle lääkeviennille asettaa ehdoksi viljakuljetusten jatkuminen. Ei tämä niin vaikeaa ole. Venäjä voi ihan itse valita, että haluaako se lääkkeitä kansalaisilleen.
Suhtaudun erittäin skeptisesti sen onnistumiseen, Euroopasta Sveitsi veisi ja vie koska ”neutraali”, samoin Turkki, Armenia, Iran, Kirgiisia, Kiina, Mongolia, Kazakshtan yms ”arovaltiot” vuotavat jo nyt kuin seula. Harmaatuontia ei voi välttää ja Kiinasta, Intiasta ja Saudi-Arabiasta saavat sen minkä voivat ottaa.

Vastaliikkeenä saattaisivat sitten tietenkin estää lääkemateriaalien ja raaka-aineiden sekä vielä erikseen luonnonvarojen vientikiellon tännepäin.
 

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
Suhtaudun erittäin skeptisesti sen onnistumiseen, Euroopasta Sveitsi veisi ja vie koska ”neutraali”, samoin Turkki, Armenia, Iran, Kirgiisia, Kiina, Mongolia, Kazakshtan yms ”arovaltiot” vuotavat jo nyt kuin seula. Harmaatuontia ei voi välttää ja Kiinasta, Intiasta ja Saudi-Arabiasta saavat sen minkä voivat ottaa.

Vastaliikkeenä saattaisivat sitten tietenkin estää lääkemateriaalien ja raaka-aineiden sekä vielä erikseen luonnonvarojen vientikiellon tännepäin.
Se voi tosiaan olla niin, että sitä pakoterintamaa ei millään saada tarpeeksi tiiviiksi, mutta pitäisi laittaa todella kovat sanktioit maille tai toimijoille ketkä tätä pakoterintamaa rikkovat. Mutta joo esim. Sveitsistä taitaa löytyä n. 400 miljardia dollaria tunkioterroristien verirahoja:



Switzerland ranks first in Europe for the transfer of components for Russian weapons, and Swiss banks keep Russian cash in the amount of up to 200 billion dollars, experts reported during the meeting of the Helsinki Commission in the US Congress, - VOA.

Swiss banks are helping Moscow avoid sanctions as well as export controls to replenish military supplies, experts said.

According to Drew Sullivan, co-founder of the OCCRP project, Swiss banks control far more Russian funds than official data indicate.

"The total amount of Russian money controlled by Swiss banks is most likely twice as large and amounts to 400 billion dollars . We believe that the figure of 200 billion Russian funds in Swiss banks is greatly underestimated."

Switzerland ranks first in Europe in the production of components that were found in Russian weapons, noted the director of the NAKO anti-corruption committee Olena Tregub.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Suhtaudun erittäin skeptisesti sen onnistumiseen, Euroopasta Sveitsi veisi ja vie koska ”neutraali”, samoin Turkki, Armenia, Iran, Kirgiisia, Kiina, Mongolia, Kazakshtan yms ”arovaltiot” vuotavat jo nyt kuin seula. Harmaatuontia ei voi välttää ja Kiinasta, Intiasta ja Saudi-Arabiasta saavat sen minkä voivat ottaa.

Vastaliikkeenä saattaisivat sitten tietenkin estää lääkemateriaalien ja raaka-aineiden sekä vielä erikseen luonnonvarojen vientikiellon tännepäin.
Suurin osa Venäjän rajanaapureista on semmoisia, joille on ihan samantekevää mitkään pakotteet, ja tavara kulkee aivan kuten ennenkin. Tämä tästä Jatkoajan keskustelusta vähän tuntuu unohtuvan. Kauppasaartoa voi tietysti omien tunteiden tuulettamisen nimissä huudella, mutta ei sen toteuttamiseen reaalimaailmassa ole mitään edellytyksiä. Erittäin huomattava osa maailman asukkaista elää semmoisissa maissa, jotka eivät ole tuominneet Venäjän hyökkäystä, ja jatkavat kaupankäyntiä heidän kanssaan aivan normaalilla tavalla.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Se voi tosiaan olla niin, että sitä pakoterintamaa ei millään saada tarpeeksi tiiviiksi, mutta pitäisi laittaa todella kovat sanktioit maille tai toimijoille ketkä tätä pakoterintamaa rikkovat. Mutta joo esim. Sveitsistä taitaa löytyä n. 400 miljardia dollaria tunkioterroristien verirahoja:



Sveitsille Venäjä on asiakas ja puolustavat heidän etujaan niin kauan kuin voivat. Ainakin niin kauan kuin rahan alkuperä on selvillä (eli valtion kassasta pestynä) eikä boikotti perustu pelkkään humaaniin ajatukseen (Sveitsiläisille raha on tärkeämpää kuin etiikka). Varmaan tästä johtuen estävät kans aseiden viennin ettei vaan menettäisi rahoja. Tollaisen summan poistuminen aiheuttaisi akuutin pankkikriisin joka on muutenkin ollut Sveitsissä ovella…

Aasian maat taas ovat yhtä syvällä pihdeissä kuin YYA-Suomi oli 50-70 luvulla
 

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
Suurin osa Venäjän rajanaapureista on semmoisia, joille on ihan samantekevää mitkään pakotteet, ja tavara kulkee aivan kuten ennenkin. Tämä tästä Jatkoajan keskustelusta vähän tuntuu unohtuvan. Kauppasaartoa voi tietysti omien tunteiden tuulettamisen nimissä huudella, mutta ei sen toteuttamiseen reaalimaailmassa ole mitään edellytyksiä. Erittäin huomattava osa maailman asukkaista elää semmoisissa maissa, jotka eivät ole tuominneet Venäjän hyökkäystä, ja jatkavat kaupankäyntiä heidän kanssaan aivan normaalilla tavalla.
Ei se nyt myöskään niin ole, että suunnilleen kaikki heti kiertävät näitä pakotteita, etenkin jos sanktiot ovat kovat. Kyllä kauppasaarrolla merkitystä olisi, mutta olisiko tarpeeksi niin se onkin sitten toinen kysymys.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ei se nyt myöskään niin ole, että suunnilleen kaikki heti kiertävät näitä pakotteita, etenkin jos sanktiot ovat kovat. Kyllä kauppasaarrolla merkitystä olisi, mutta olisiko tarpeeksi niin se onkin sitten toinen kysymys.
Sitä olen yrittänyt tässä sanoa, että kauppasaarron toteuttaminen on ihan mahdotonta. Me puhumme täällä asiasta niin kuin se olisi yksin USA:n ja EU:n päätettävissä.

Maailmasta kuitenkin löytyy iso joukko maita Kiinasta alkaen, joita eivät ikinä tule mihinkään kauppasaartoon osallistumaan. Kauppasaarrosta päätetään YK:ssa, ja siellä ei veto-oikeuden omaavat Venäjä ja Kiina tule ikinä mitään kauppasaartoja hyväksymään.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sitä olen yrittänyt tässä sanoa, että kauppasaarron toteuttaminen on ihan mahdotonta. Me puhumme täällä asiasta niin kuin se olisi yksin USA:n ja EU:n päätettävissä.

Maailmasta kuitenkin löytyy iso joukko maita Kiinasta alkaen, joita eivät ikinä tule mihinkään kauppasaartoon osallistumaan. Kauppasaarrosta päätetään YK:ssa, ja siellä ei veto-oikeuden omaavat Venäjä ja Kiina tule ikinä mitään kauppasaartoja hyväksymään.

Useat noista puolikehitysmaista ovat täysin riippuvaisia taloussuhteista lännen kanssa. Jos kieltotavaroiden viennistä Venäjälle annettaisiin kunnon taloudelliset sanktiot, romahtaisi halu auttaa terroristivaltiota olennaisesti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös