Venäjä hyökkää Ukrainaan

  • 10 065 596
  • 61 687

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki

Huolestuttavaa, kun nyt aletaankin paskomaan housuun. Sieltä tuleekin kohta vain Suomen aselähetys perille ja sitten vähän kylmää hikeä voi pukata.

Kyse ei niinkään ole housuunpaskomisesta, vaan todennäköisesti osin Ukrainan (erittäin oikeutetusta ja erittäin fiksusta) mielipidevaikuttamisesta, jolla pyritään sovittua tai keskusteltua parempaan lopputulokseen kyseisessä asiassa tai suosiollisiin lopputuloksiin tulevissa asioissa. Muitakin esimerkkejä tulee heti pari mieleen:

- Kun Suomi lupasi Ukrainalle rahallista lisätukea 14 miljoonaa euroa, Ukraina kiitti Suomea eri tilien kautta (myös Zelenskyin oman tilin kautta) lähetetyissä twiiteissään 40 miljoonasta eurosta.

- Ukrainan keskustellessa Turkin kanssa Bosporinsalmen sulkemisesta venäläisiltä sotalaivoilta, Ukraina kiitteli julkisesti Turkkia (myös Zelenskyin oman tilin kautta), vaikka Turkki asiasta ei ollut mitään edes vielä päättänyt. Varsinainen Turkin oma päätös ja ilmoitus tuli paljon myöhemmin.

Toki olen itse sitä mieltä, että Ukrainalle voisi lähettää paljon enemmänkin hävittäjiä, jos vain semmoisia EU-mailta liikenee.
 

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo




Tässä video venäläisestä sotavangista. Kertoo kuinka pihalla sotilaat ja niiden perheet ovat tilanteesta.

Mulla valitettavasti loppui täysin sympatiat näitä kavereita kohtaan, kun on nähnyt noita videoita missä surutta lahtaavat siviileitä ja juttuja näistä myös netti täynnä. Se mikä tässä ihmetyttää on se, että osaavat kyllä tappaa siviileitä, tekeytyä jopa ukrainalaisiksi hämätäkseen, mutta hups kun jäävät kiinni niin kukaan ei ikinä tiedä mistään mitään.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Kevennys tähän väliin.
 

Liitteet

  • FB_IMG_1646152155067.jpg
    FB_IMG_1646152155067.jpg
    51 KB · kertaa luettu: 414

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Siellä sitä apua sitten menee, tämä ilmeisesti laskeutui Puolan Rzeszowiin lähelle Ukrainan rajaa.
Samaan mestaan on mennyt myös esim Ruotsista.
 

Liitteet

  • Capture.JPG.8749f3cea39827923c88942f595f2cac.JPG
    Capture.JPG.8749f3cea39827923c88942f595f2cac.JPG
    24,7 KB · kertaa luettu: 300

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Mitä jos Zelenskyin tappaminen olisikin yksi skenaario, jossa Putin voisi vetäytyä menettämättä täysin kasvoja? Voidaan viestittää kotimaahan, että Ukrainan fasistien lohikäärmeen pää on nyt katkaistu ja rauhanoperaatio laitetaan tämän jälkeen hetkiseksi jäihin NATO:n imperialististen ja raukkamaisten provokaatioiden vuoksi. Venäjän kansalaisten turvallisuus olisi joka tapauksessa turvattu, kun fasistilinnakkeen johtaja olisi neutralisoituna.
Jos Venäjä pääsee ensin laittomasti Ukrainaan aseineen, murhaa matkalla siviilejä ison kasan ja lopuksi maan presidentin ilman vastuuta mistään, niin tällöin alkaa mun mielestä ollakin länsi se joka niitä kasvojaan menettää. Ainakin Ukrainalaisten silmissä. Ja eihän tämä tuossa tapauksessa jää viimeiseksi retkeksi ryssältä.
 

Lohipoika

Jäsen




Tässä video venäläisestä sotavangista. Kertoo kuinka pihalla sotilaat ja niiden perheet ovat tilanteesta.

Oon täysin Ukrainan puolella, mutta jännästi tuossakin videolla poika sanoo just oikeat sanat.

"We were the aggressors."

Kun on ollut puhetta, että sodassa propagandaa tulee molemmilta puolilta. En usko, että olisi lavastettu, mutta on saatettu ohjata käyttämään tiettyjä fraaseja.
 
Itse olen ikävä kyllä valmistautunut ajatukseen että venäjä pommittaa Kiovan paskaksi ja saa lahdattua Zelenskyin (jos tosiaan meinaa tuolla Kiovassa pysyä). Mutta mitäs Putin meinaa sen jälkeen tehdä ? Ukraina ei tule taipumaan , etenkään kaiken tämän jälkeen, ja milläs helvetillä meinasi tuota hallita ? Ja pakotteet eivät katoa minnekkään. Inhorealisti minussa ei näe vaihtoehtoina kuin a) Putinin antautuminen/syrjäyttäminen tai b) sodan eskaloituminen vitusti pahemmaksi ja länsimaiden ajautuminen siihen mukaan ja suurella todennäköisyydellä myös ydinaseiden käyttö.

Todellisuus ei tahdo koskaan taipua omatekoisiin vaihtoehtojen rajaamisen raameihin, vaan tapahtumat kulkevat omaa kulkuaan piittaamatta sitä mitä me olemme kuvitelleet niille ainoiksi vaihtoehdoiksi.
Ja kuten sanottu, itse pitäisin todennäköisenä että pakotteet peruutetaan tai jäädytetään vastineeksi siitä että Venäjäkin tekee jotain myönnytyksiä.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä video venäläisestä sotavangista. Kertoo kuinka pihalla sotilaat ja niiden perheet ovat tilanteesta.
Kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että propagandasotaa käydään molemmin puolin, joten vahvan varauksellinen suhtautuminen tällaisiin videoihin on suotavaa. Saattaa olla totta tai sitten ukrainalaisten lavastama tilanne, vahvistusta asialle on vaikea saada.

Edit. nimimerkki Lohipoika näköjään ehti ensin.
 

Snoppen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes
Se on mielenkiintoista kuinka täällä vaaditaan vaikka minkälaisia tekoja Venäjälle. Miten arvelette että ihmiset reagoisi esimerkiksi Ranskassa jos siellä ilmoitettaisiin että nyt ollaan sodassa ry××ien kanssa? Onko siellä kansalaiset yhtä innokkaita lähteä sotimaan kuten moni tuntuu tällä palstalla olevan?

Kyllä me eurooppalaiset osataan varmasti olla solidaarisia, mutta se että me vuonna 2022 olisimme yhtäkkiä valmiita vaihtamaan turvallisen kodin poteroon on melko utopistinen ajatus.

Vaikka minua vituttaa ja ahdistaa aivan hulluna tämä tilanne, niin kyllä minä mielummin haluan olla kotona turvassa omien lasten kanssa kuin lähteä kostamaan ukrainalaisten puolesta.
 

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
Alan yhä enemmän olla sitä mieltä, että puten syrjäyttäminen voi tapahtua ainoastaan venäjän oman armeijan toimesta.
Kyllä samaan päätelmään tullut, tavallinen kansa on aivan liian aivopesty ja uhkailtu, siltä se vaikuttaa. Voisiko onnistua, että Venäjän armeija luovuttaa Putlerin jos tämä urvelo tuomitaan Haagin sotatuomioistuimessa?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitähän varten kaikki neukkujen vahvat johtajat on aina -in? Lenin, Stalin, Putin.

Mietin samaa yksi päivä. Joskus olen kuullut kyynisen sanonnan: "Jos maan nimi päättyy '-stan', se tulee aina olemaan niin sanotusti härövaltio". Ehkä tässä johtajien kohdalla on samasta kyse. Jeltsin tosin taisi olla poikkeus.

No, toivottavasti Putin on kohta "Putout".
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Oon täysin Ukrainan puolella, mutta jännästi tuossakin videolla poika sanoo just oikeat sanat.

"We were the aggressors."

Kun on ollut puhetta, että sodassa propagandaa tulee molemmilta puolilta. En usko, että olisi lavastettu, mutta on saatettu ohjata käyttämään tiettyjä fraaseja.
Eiköhän tuo ole melkein sanasta sanaan käsketty opetella paperilta. Mitä pidempään sota jatkuu, sitä vaikeampaa on uskoa tietämättömyyteen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiovassa iskettiin täsmäaseella TV-torniin, tai tarkemmin sen viereen. Ilmeisesti ainakin kaksi täsmäpommia, jonkin verran kuolleita. Masto on tukevasti pystyssä.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Oon täysin Ukrainan puolella, mutta jännästi tuossakin videolla poika sanoo just oikeat sanat.

"We were the aggressors."

Kun on ollut puhetta, että sodassa propagandaa tulee molemmilta puolilta. En usko, että olisi lavastettu, mutta on saatettu ohjata käyttämään tiettyjä fraaseja.

On täysin päivänselvää että noin on käsketty sanoa. Propaganda toimii molempiin suuntiin.
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että propagandasotaa käydään molemmin puolin, joten vahvan varauksellinen suhtautuminen tällaisiin videoihin on suotavaa. Saattaa olla totta tai sitten ukrainalaisten lavastama tilanne, vahvistusta asialle on vaikea saada.

Edit. nimimerkki Lohipoika näköjään ehti ensin.
Kyllähän tuo on täysin propagandavideona kuvattu ja tarkoituksella tehty. Pojalle on varmasti kerrottu mitä pitää sanoa. Normaalista propagandasta tuo eroaa siinä, että siinä puhutaan totta.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että propagandasotaa käydään molemmin puolin, joten vahvan varauksellinen suhtautuminen tällaisiin videoihin on suotavaa. Saattaa olla totta tai sitten ukrainalaisten lavastama tilanne, vahvistusta asialle on vaikea saada.

Edit. nimimerkki Lohipoika näköjään ehti ensin.
Kyllähän tuo mielessäni oli. En kuitenkaan itse halua ajatella niin. On helpompaa ajatella omassa päässä ihmisten olevan tyhmiä ja tietämättömiä, kuin psykopaatteja tappajia. Sydämeni osoittaa Ukrainan suuntaan ja ukrainalaisille.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tässä video venäläisestä sotavangista. Kertoo kuinka pihalla sotilaat ja niiden perheet ovat tilanteesta.

Toivon näiden videoiden olevan aitoja. Tosin en yhtään ihmettelisi, vaikka osassa näistä on ukrainalainen kaveri esittämässä sotavankia. Nämä videot kun noudattavat aika lailla samaa kaavaa. Joissain videoissa taisi olla jotain joukko-osastotunnuksia mukana, joten niissä taisi olla aito tapaus kyseessä.
 

Rush

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Mitähän varten kaikki neukkujen vahvat johtajat on aina -in? Lenin, Stalin, Putin.
"All In"
Tästä oli joku pitempikin twitter-ketju, mutta käytännössä tuo maahanlaskualue olisi ollut vahvasti miinoitettu, alttiina tykistö- ja droneiskuille ja tuolla vesi on vain pariasteista tällä hetkellä, niin ymmärrettävästi ei oikein venäläisiä joukkoja ei hirveästi napannut.
Löytyisikö sitä pidempää twitter-ketjua vielä?
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Kyllä samaan päätelmään tullut, tavallinen kansa on aivan liian aivopesty ja uhkailtu, siltä se vaikuttaa. Voisiko onnistua, että Venäjän armeija luovuttaa Putlerin jos tämä urvelo tuomitaan Haagin sotatuomioistuimessa?

Eipä kansa mahda mitään niin pitkään kuin armeijan ja poliisivoimien johto ovat lojaaleja, kuten Valko-Venäjällä nähty. Vaatii tavan kansan elinoloissa niin totaalista romahdusta että poliisienkin kotona ymmärretään kenen joukoissa kannattaa jatkaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös