Venäjä hyökkää Ukrainaan

  • 10 144 004
  • 61 900

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En päässyt hetkeen palstalle. Joko ne ryhtyivät hyökkäämään rajan takaa tätäkin keskustelua vastaan?

Ollaan me perkeleen merkittäviä mielipidevaikuttajia. :)
 

Morgoth

Jäsen
Yanukovuch on jo tovin saanut odotella Minskissä. Ei tämä tarkoita sitä että hetki olisi käsillä kun vallanvaihto tapahtuu. Huoh.
Tämä jotenkin ihan absurdia. Ensin tapatetaan sodassa ties montako tuhatta ihmistä ja pommitetaan maata raunioksi. Sitten nukkehallitsijaksi istutetaan jo valmiiksi epäsuosittu tyyppi ja jotenkin kuvitellaan, että homma lähtee toimimaan? Ei vaan enää pysty ymmärtämään tätä ajatuksenjuoksua. Tälläisestä se kai on, kun ei olla tässä todellisuudessa.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tutut keinot käytössä venäläisillä…
Herää kysymys, että onko ne venäläiset sotilaat ihan oikeasti niin tyhmiä, että pukeutuvat ukrainalaisiksi, lähtevät käskystä vähän ammuskelemaan V-Venäjän rajalle ja parhaimmassa tapauksessa ammutaan suuremman tarkoituksen tähden kuoliaaksi?

No, siinä tapauksessa melkein jopa voisi sanoa, että luonto korjaa tyhmät pois.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Tämä jotenkin ihan absurdia. Ensin tapatetaan sodassa ties montako tuhatta ihmistä ja pommitetaan maata raunioksi. Sitten nukkehallitsijaksi istutetaan jo valmiiksi epäsuosittu tyyppi ja jotenkin kuvitellaan, että homma lähtee toimimaan? Ei vaan enää pysty ymmärtämään tätä ajatuksenjuoksua. Tälläisestä se kai on, kun ei olla tässä todellisuudessa.

Kai siellä on todella valtion johdollakin voimassa se ajatus, että ukrainalaiset ovat venäläisiä, jotka on aivopesty länsimielisten johtajien toimesta tai ovat muuten vaan sorrettuina.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Herää kysymys, että onko ne venäläiset sotilaat ihan oikeasti niin tyhmiä, että pukeutuvat ukrainalaisiksi, lähtevät käskystä vähän ammuskelemaan V-Venäjän rajalle ja parhaimmassa tapauksessa ammutaan suuremman tarkoituksen tähden kuoliaaksi?

No, siinä tapauksessa melkein jopa voisi sanoa, että luonto korjaa tyhmät pois.
Eiköhän tuo ole vain teatteria paukkupanoksin, jota kutsuttu ”todistamaan” muutama ”journalisti”.
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Palsta kun katkesi olin just vastaamassa jollekin Ottawan sopimuksesta. Ei kait mitään rahallisia sanktiota tiedossa, jos toimii sopimuksen mukaisesti. Eli 6kk on aika jonka jälkeen miinat voi ottaa käyttöön, kun tehnyt ilmoituksen että irtautuu sopimuksesta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hexa

MaV

Jäsen
Tämä jotenkin ihan absurdia. Ensin tapatetaan sodassa ties montako tuhatta ihmistä ja pommitetaan maata raunioksi. Sitten nukkehallitsijaksi istutetaan jo valmiiksi epäsuosittu tyyppi ja jotenkin kuvitellaan, että homma lähtee toimimaan? Ei vaan enää pysty ymmärtämään tätä ajatuksenjuoksua. Tälläisestä se kai on, kun ei olla tässä todellisuudessa.
Onhan tuossa tavallaan olemassa sisäisesti looginen tarina. Tuodaan takaisin vanha hallitsija, jonka kuulemma narkkarinatsit ovat syrjäyttäneet USA:n tuella laittomasti. Omalle kansalle ainakin voisi kertoa tätä Venäjällä.
 

Morgoth

Jäsen
Eiköhän tuo ole vain teatteria paukkupanoksin, jota kutsuttu ”todistamaan” muutama ”journalisti”.
Venäläinen teatteri on kokenut melkoisen inflaation sitten jonkun 1800-luvun. Mistäköhän lie näyttelijät ja käsikirjoittajat löydetty tuohon vai tuleeko kässäri ihan suoraan bunkkerista?

Miksi tuollaista lavastusta edes tarvitaan. Valko-Venäjähän on jo sotiva osapuoli tai no kai se V-Vn kansalle on jotenkin myytävä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En päässyt hetkeen palstalle. Joko ne ryhtyivät hyökkäämään rajan takaa tätäkin keskustelua vastaan?

Ei muuten ollut ainoa suomalainen sivu, mikä oli jonkin aikaa nurin. Ja Nordeassahan on palvelunestohyökkäys jatkunut myös tänään (tosin pari tuntia sitten verkkopankki toimi lähes normaalisti, eli hyökkäys on ehkä saatu jo torjuttua).
 

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tampa Bay Lightning
Herää kysymys, että onko ne venäläiset sotilaat ihan oikeasti niin tyhmiä, että pukeutuvat ukrainalaisiksi, lähtevät käskystä vähän ammuskelemaan V-Venäjän rajalle ja parhaimmassa tapauksessa ammutaan suuremman tarkoituksen tähden kuoliaaksi?

No, siinä tapauksessa melkein jopa voisi sanoa, että luonto korjaa tyhmät pois.

Kyllähän tässä on nähty, että ihminen yleisestikin on ihan vitun tyhmä eläin. Nytkin tuolla käydään jonkun suuruuden hullun kääpiön puolesta sotaa ja kansa uskoo kaiken propagandan. Ja tämä pätee kaikkiin muihinkin sotiin.
 

Paha Elvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tällä kaverilla ei uho lopu, lääkkeet kylläkin näymmä

Vituttaa nähdä Suomenliput ja Mannerheimin kuva ton paskakasan pöydällä.
Olisit varoittanut, että ei kannata vetää safkaa samalla kun tsiigaa tuota klippiä. "TAJUUTTEKO!!" Kohdassa vedin nuudelit nenään, meinasin saatana tukehtua nauruun. V*ttu mikä pelle toi Anus, sanan varsinaisessa merkityksessä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei muuten ollut ainoa suomalainen sivu, mikä oli jonkin aikaa nurin. Ja Nordeassahan on palvelunestohyökkäys jatkunut myös tänään (tosin pari tuntia sitten verkkopankki toimi lähes normaalisti, eli hyökkäys on ehkä saatu jo torjuttua).

Minä olen siis tähtäimessä. Kirjoitan tälle palstalle ja olen Nordean asiakas. Pitääkin vähän seurailla, että minkä näköistä kaveria pyörii kotikulmilla.

Vladimir, anteeksi siitä vahanukke-vitsistä. Se oli mauton, mutta en ole oikein tyytyväinen viime päivien käytökseesi, niin tuli tehtyä ylilyönti. Älä jooko enää hyökkää Jatkoaikaa vastaan.
 

MegaForce

Jäsen
Tämä kriisi on ollut itselleni, kuten varmasti monelle muulle poikkeuksellisen rankka henkisesti. Muutama päivä meni niin, ettei uskonut mitä on tapahtunut, tunteet ovat heitelleet ahdistuksesta vihaan, ja epätietoisuudesta pelkoon. Eilen ei onnistunut opiskelu ja töiden teko etänä tuntui vaikealta. Taidan nyt laittaa itseni uutispimentoon hetkeksi aikaa, se koskee myös tätä ketjua..
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Kröhöm, keskustelin miinoista erään sotilaan kanssa, ja tuolle Ottawan sopimukselle lähinnä naureskeltiin. Suomella on valmius vaikka mihin miinoihin, tarvittaessa omilla teippivirityksillä. En siis itse näistä jaksa olla huolissaan.
Siis, se on juurikin näin, että jos tosipaikka tulee, niin varastoista luulis löytyvän muutakin kuin turhia toiveita. Kyllä suomalainen nyt sopimuksia kunnioittaa, mutta ei silti pitäisi ihan niin sinisilmäinen olla.
 

Wild-Chester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Pientä raporttia tähän väliin: Laitoin Tinderissä sijainniksi Moskovan, ikähaarukaksi 18-100v., etäisyydeksi suurimman mahdollisen (olisiko ollut 160km), bioon Google translaten avulla Venäjäksi "Putin kills in Ukraine! Your government is lying to you! You need to stop him!", käytin yhden ilmaisen tinder-boostin, ja aloin swaippailemaan.

Kaikki, joiden kanssa olen saanut keskusteluyhteyden aikaiseksi, ovat tietoisia mitä Ukrainassa tapahtuu, ja vihaavat Putinia. Yksi on ollut jopa protestoimassa kaduilla. Pakotteet ovat alkaneet jo isosti vaikuttamaan. Aloin tuntemaan isoa sympatiaa tätä nuorta naista kohtaan joka putkan uhalla on ollut protestoimassa kaduilla Putinia ja sotaa vastaan ja silti joutuu kärsimään pakotteista, mutta me kummatkin ymmärrettiin tilanne, ja että nyt on vain kärsittävä. Hän myös valitteli että hän on 20-vuotta joutunut elämään saman saatanan "presidentin" alaisuudessa, ja että muutosta on yritetty saada aikaiseksi mutta se on kovin vaikeaa.

Eli jonkin verran toivoa siis on! Kyllä se taitaa olla niin että nuorissa on tulevaisuus. Ainakaan vielä en ole jutellut kenenkään kanssa joka ei olisi tietoinen siitä mitä tapahtuu.

ps. Venäläiset naiset ovat uskomattoman kauniita.
Kiitos tästä. Olet selkeästi nähnyt vaivaa. Tämä oli itselleni hyvin rauhoittava tieto. Itse olen ajatellut tämän kansan olevan jo menetetty propagandalle, mutta tämä luo uskoani Venäjän kansaa kohtaan. Heidän täytyy ymmärtää, että heillä on epävakaa johtaja, joka hyvinkin saattaa käyttää ydinaseita suuruudenhulluudessaan. Ainoastaan oma kansa voi Putinin syrjäyttää, mutta tähän tarvitaan myös avuksi armeijaa ja oligarkkeja. Maailma ei pysty Putinia yksin pysäyttämään.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minä olen siis tähtäimessä. Kirjoitan tälle palstalle ja olen Nordean asiakas. Pitääkin vähän seurailla, että minkä näköistä kaveria pyörii kotikulmilla.

Samma här. Nokitan vielä Mestis.fi -sivuilla, jotka olivat samoihin aikoihin nurin ja jonne yritin päästä. Kuulemma oli muitakin sivuja poissa pelistä, mutta niistä ei ole omakohtaisia kokemuksia.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Mitähän vittua. Putin hakemalla hakee tilanteen eskaloitumista ja länsivaltioiden mukaantuloa? Jotta saa tekosyyn käyttää ydinasetta? Vai onko "kotona" helpompi selittää epäonnistunut rauhanturvaoperaatio parhain päin, jos saa houkuteltua useamman maan kähinöimään?
Ei tuo ole kuin sisäpolitiikkaa, lännen mielestä Valkovenäjä on jo kiistaton osapuoli.
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Mitähän vittua. Putin hakemalla hakee tilanteen eskaloitumista ja länsivaltioiden mukaantuloa? Jotta saa tekosyyn käyttää ydinasetta? Vai onko "kotona" helpompi selittää epäonnistunut rauhanturvaoperaatio parhain päin, jos saa houkuteltua useamman maan kähinöimään?
Yrittää hakea oikeutusta, joka voidaan esittää sitten omalle kansalle. Tämän takia Ukraina "ei valmistautunut" hyökkäykseen, USA paljasti venäjän kaikki hyökkäyssuunnitelmat etukäteen ja tämän takia esim. Sauli Niinistö puhuu TV:ssä kieli keskellä suuta. venäjällle pitää antaa mahdollisimman vähän materiaalia propagandaa varten. Tämän takia NATO:n väliintuloa ja kaikkea suoraa interventiota vältellään viimeiseen asti, jotta venäjällä ei päästä näyttämään materiaalia tyyliin: "katsokaa kuinka NATO hyökkää". venäjä pitää saada näyttämään siltä roistolta, mikä se on ja venäjän pitää laittaa tekemään mahdollisimman suuri osa propagandasta jollain kummelitason videoilla.
 
Minä olen siis tähtäimessä. Kirjoitan tälle palstalle ja olen Nordean asiakas. Pitääkin vähän seurailla, että minkä näköistä kaveria pyörii kotikulmilla.

Vladimir, anteeksi siitä vahanukke-vitsistä. Se oli mauton, mutta en ole oikein tyytyväinen viime päivien käytökseesi, niin tuli tehtyä ylilyönti. Älä jooko enää hyökkää Jatkoaikaa vastaan.
Pyydä Kontio ja Parmas suojaamaan
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös