Vemppa-gallup!

  • 24 821
  • 110
Yhdentoista kuukauden aikana makasin neljä (tai kolme) päivää kuumeessa varuskuntasairaalassa. Siinäpä se taisi olla. Miehet pysyvät rivissä.
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
11 kuukauden palvelusta 2 päivää VUP:pia. Syy silmätulehdus.
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
6 kk tuli Säkylässä vietettyä. Huikeana vemppasaldona 2 päivää VeMiTeLiä ja Burana-pussukka.

-paze-
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
30-35/270..Eli tulihan noita. Siinä oli nilkkaleikkausta ja sen semmoista. Asennevemppa? Mitä se on? En tunnusta.
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
VUP tai VMTL ei ole vapautus vaan elämäntapa. Itselläni oli vapautuksia enemmän kuin laki sallii (tai ainakin enemmän kun skapparit sietää) ja suurin osa vapautuksista leirien aikana, kun ei noi leirit oikein sytyttänyt niin paljoa että niihin olisi viittinyt osallistua. Kotihoitokin oli ihan jees.
Puolivuotta tuli oltua ja paska keikkahan se oli, mutta tulipan käytyä ja A-miehen paperit tuli kuitenkin. Sanokaa mitä sanotte, mutta itseäni ei armeija todellakaan jaksanut kiinnostaa, sain nimittäin leikkiä lapsena ihan tarpeeksi.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
180 päivää viihdyin.
2x VMTL
1x VUP
1x VP
3x NKV

Oikeasti en tainnut kuin kerran olla sairas, silloin kuume nousi lähemmäs 40 astetta. Muulloin ei vaan huvittanut.
 

Seti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Vemppa

Viestin lähetti frank
Pistetäämpä vähän haastetta.
Vempassa 105vrk/330 :D
(Sisältää kaikki vapautuksen alaiset päivät)

125 / 240 tai jotain. Toiset rynnii skutsissa. Toiset lymyää veskissä.

Ikimuistoinen ruodis muisto. Olin "lievästi" vempan maineessa ja kun 20 KM marssin päivä koitti niin tupatoverit eivät olleet järin yllättyneitä kun meikäläinen oli, taas, vempassa. Tällä kertaa tosin oli syytä. Viisaudenhammas revittiin munnarista pikku pintapuudutuksella. Heikko kun olen niin tajuhan tuossa meni. Tupakaverit, luonnollisesti, ajattelivat että siinä meillä on oikea Italo. Itkee kaikesta pienestä.

Lääkärin sana oli kuitenkin laki. Muut marssille. Minä nukkumaan. Kahden kolmen aikaan kaverit könyävät tupaan ja tietenkin kunnon möykällä. 10 hengen tupa. 1 nukkumassa, munnari puuduksissa. Sen kummemmin miettimättä ärjäisin että "turpa kiinni mä yritän nukkua !" ........ seuraus yhdeksän täyspakkausta syliin.
 

wade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ,Maple Leafs ,Blackburn Rovers
Alokasaikana en päivääkään ,mutta toiseksi viimeinen leiri joka oli hyökkäysleiri ei kiinnostanut joten valitin sählypelissä mennyttä jalkaa.
Jalka hiukan vääntyi ,mutta kyllä sillä halutessaan olisi pystynyt leirille lähtemään.
Oli tosin hiukan turvoksissa ja sillä heltisi siis tuo 8 päivää.
Tuloksena 8 päivää VUP:tä eli vältyin leiriltä ,mutta samalla paloi lomat tuloksena 17 päivää peräkkäin armeijan harmaissa ja lukuisia yöpäivystyksiä tuon 2 viimeisen viikoa aikana loppusotaan toki piti päästä.
Lisäksi 1 päivä vemppaa verenluovutuksen takia ja 3 päivää poskiontelotulehduksen ja punkteerauksen takia.
Lisäksi 3 yötä osastolla ,ku kuume oli 39,6.
eli yhteensä 15 päivää ,josta 8 siis tahallisia.
Palvelusaikahan oli 240 päivää lopputulos kk-mies.
 
Viimeksi muokattu:

suuris

Jäsen
Pulustusvoimien alaisuudessa ei oikeastaan muuta kivaa ollutkaan, kuin katsella muiden hommia ja itse vempata vieressä..

Ensimmäisen kahden kuukauden aikana olin vempassa yli 30pv, ja pääsin näin 6 kuukaudeksi kotiin.. Takaisin mennessäni yritin saada C:n papereita, mutta ei herunut kuin bemarin pahvit. Bemarin aikana ei vemppaa juurikaan jaksanut hakea, kun veksiin lähtemisen vaihtoehto oli sängyssä makoilu ;)

Summa Summarum - 180 vrk:n aikana noin 40pv.. :P
 

Damien

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja suomen maajoukkueet.
Mitähän niitä olis ollut jotain 65 tms/108 kun pääsin c papereilla ulos...

osastollakin tuli maattua kuukaudenpäivät erinäkösten keuhkoputkentulehdusten ja astman takia tilkassakin kävin pariin otteeseen, mun keuhkot ei vaan kestänyt sitä paikkaa. tosin ei oikein pääkään..
 

tigger

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, 301 päivää takana Playa dél Hyrylän
keitaalla ja tasan nolla vemppapäivää.
vähiin käy ennen kun loppuu....

p.s älä jumppaa, hae vemppaa!
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
E. Hautamäki vietti armeijassa 9 kuukautta, joista viimeiset 2 vempassa. Syynä oli olkapääleikkaus, joka kannatti tietysti tehdä inttiaikana koska valtio maksoi viulut. Muuten en sitten vempassa tainnut ollakaan.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
neljä päivää 180. Kaikki oli alokaskaudella ja täysin aiheesta. Loppuaikana vempuilusta ei olisi ollut edes mitään muuta kuin haittaa, vessojen siivoaminen vemppana kun on melko rankkaa verrattuna siihen miten helpolla pääsin 'pommivarastolla'.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
285 vrk, joista 3 päivää makasin veksissä vatsataudissa alokasaikana. Myöhemmin oli NKV:tä ja VMTL:ää selkävaivojen vuoksi yhteensä muistaakseni 4-5 päivää.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
180 vrk

VMTL- päiviä oli yhteensä about 30 parin erilaisen murtuman vuoksi, VP-päiviä noin 10 saatuani heti ensimmäisellä leirillä saatanan sitkeän flunssan sekä kuumeen ja myöhemmin keväällä ei sitten vain kiinnostanut.
 

frank

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
vapautuksia

100/330 erilaisia vapautuksia.
Yleensä ne oli motivaatio mallia.
Ei olisi voinut vähempää kiinnostaa suksisulkeiset tai muut vastaavat.

Klesalla polvella on mukava pelleillä.
Sillä saa vaikka päivän reissun Helsinkiin
 

Tuamas

Jäsen
180 vrk palvelusta, kolme vemppapäivää, kaksi kertaa kävin vastaanotolla. Ensimmäiselle kerralla iski penikat sääreen saapasmarssin jälkeen ja toisella kerralla ei kiinnostanut Lampalle lähtö.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
suuris kirjoitti:
Ensimmäisen kahden kuukauden aikana olin vempassa yli 30pv, ja pääsin näin 6 kuukaudeksi kotiin.. Takaisin mennessäni yritin saada C:n papereita, mutta ei herunut kuin bemarin pahvit. Bemarin aikana ei vemppaa juurikaan jaksanut hakea, kun veksiin lähtemisen vaihtoehto oli sängyssä makoilu ;)



Itse olin reilu 30pvää vempassa mosakaudella, himaan lähtemättä. Tämä tosin johtui polven hajoamisesta ekalla yöreissulla. E-papereihin ei kuulemma ollut aihetta, syytä tähän en tiedä. Tosin monet varmaan muistavat Hyrylästä Lääkintäkapteeni Kärkkäisen aka. eläinhammaslääkärin?? Ei tuo kaveri pahemmin tutkinut, yleensä joko sai tai ei saanut vemppaa, mutta pussillisen burana600 oli aina vakio.

Se vaan on armeijassa vähän ärsyttävää että jos oikeasti olet kipeä tai sulla on paikat kipeät niin heti on "moven" leima otsassa.

Vmtl:ää taisi olla joku 50pvää aina saman eli polven takia, vp tai vup tuli yleensä kuumeen seurauksena, jota ei armeijassa voi yksinkertaisesti välttää.

Kerran lomilta palatessani oli veksissä päivystämässä lämi joka ei tykännyt movettajista ja tulin sinne sitten ja valitin että on kuumeinen olo ja mittauksen tulos oli 39,4. No tämä lämi otti sitten crp:n ja se oli jotain 15. Käski tupaan nukkumaan koska ei ollut mahdollista että olisi tulehdus. No aamulla sitten uudestaa veksiin ja kuume pysynyt samana ja myös crp, mutta hoitaja lähetti mut Hyrylän terveyskeskukseen josta tuli tämmöinen diaknoosi: Korvatulehdus, keuhkoputken tulehdus, nielurisatulehdus ja poskiontelot täynnä limaa ja erittäin vaikea yskä ja osittainen hengitystieahtauma.

Ei ollut paljon sanottavaa lämärillä tähän asiaan enään, hoitaja sanoi että heti potilashuoneeseen sänkyyn ja et missään tapauksessa saa mennä patterille.

Leirimovettajista tuli tämmöinen mieleen. Eli yleensä ku leiri tuli eteen niin oli jätkät tyyliin kaikki hakemassa vemppaa. Mutta tällä kertaa sanottiin että oli teillä miten paljon vp:tä tai osastoa niin Lohtajalle lähdette ja olette sitten leirialueen veksissä. Tulos: ei yhtään vemppaa Lohtajan ilmatorjuntaleirillä.. :)

Näillä mentiin.

-Cactus-
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minä niin tarkalleen muista paljonko olin vempassa 6 kuukautta kestäneeni armeija-aikanani. Herranlettas, kuka nyt tuollaista muistaisi?

Mutta kyllähän sitä vempassa tuli oltua. Kuukauden podin poskiontelontulehdusta ja myös aika ajoin siinä samalla lähes 40- asteen kuumetta. Sitten minulle sattui myös toinen inhottava tauti, korvatulehdus. Sitä kesti noin viikon. Vittumaisin tauti, mitä koskaan minulla ollut. Korvat soivat viikon verran yhteen kyytiin. Tuon taudin kataluutta ei osaa tietää, jos sitä ei joudu itse kokemaan.

Mutta tuon poskiontelotulehduksen aiheuttaman kuukauden vempassa olon takia missasin "valitettavasti" sotilaskeittäjän peruskurssin ja niinpä pääsinkin sotilaskodin leipomoon töihin armeijan loppuajaksi.

Tuota leipomoaikaa on ikävä... Siinä, missä muut söivät kaurapuuroa aamupalakseen, niin minä pääsin syömään aamupalalla ties mitä hyvää, lihapiirakkaa, pasteijaa, pitsaa ja jopa parina aamuna täytekakkua...
Ja saihan tuolta aina leivonnaiset mukaansa päivän päätteeksi.

Jos joskus kannattaa olla kipeänä, niin paikka ja aika kannattaa valita oikein...
 

Shelter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
240 päivää palveluksessa, josta tais olla nilkan kipeytymisen takia 4 päivää vmtl:ää, muuten ei vemppaa tarvinnut hakea, johtuen että kun oli kirjuri, niin ei tuolle asennevempalle ollut tarvetta, kun toimistossa pystyi lusmuileen muutenkin. Ja jollain ihmeellä onnistuin välttämään flunssat inttiaikana.
 

Haoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, pipi
Palveluksessa 180vrk. Vemppa saldoksi tuli 1vp ja 1vup.

Edessä olisi ollut marssi ja päälle vielä tilapäismajoitus harjoitus, joten pitihän sitä lähteä koittamaan onneaan veksiin ja vp+vup sieltä irtosi.
Vastaanotolla tuli kyllä vierailtua monia kertoja varsinkin loppuaikana, kun ei oikein aamureippailut enään napanneet.
 

Tumbi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Red Wings (Oilers), Liverpool, La Selección
362 vrk ja vemppapäiviä yhteensä 6, joista kolme päivää varuskuntasairaalassa angiinan takia. Ei motivaatiovemppaa tms.
 

Jamais Vu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
"Cactuksen" tarina oli TODELLA tutun kuuloinen...

Olisin voinut kertoa suunnilleen samantyyppisen tarinan omista kokemuksistani, mutta en taida nyt viitsiä vaivautua.

Mutta, palvelusta 180 päivää, vempassa noin... 140... saattaa olla enemmänkin, mutta eiköhän tuo ole aika lähellä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös