Veikkausliiga ja muut suomalaiset jalkapallosarjat kaudella 2024

  • 106 741
  • 1 328

Kuka voittaa Veikkausliigan kaudella 2024?

  • HJK

    Ääniä: 60 32,4%
  • KuPS

    Ääniä: 20 10,8%
  • VPS

    Ääniä: 25 13,5%
  • SJK

    Ääniä: 7 3,8%
  • FC Honka

    Ääniä: 8 4,3%
  • FC Inter

    Ääniä: 3 1,6%
  • AC Oulu

    Ääniä: 9 4,9%
  • Ilves

    Ääniä: 20 10,8%
  • Haka

    Ääniä: 3 1,6%
  • FC Lahti

    Ääniä: 2 1,1%
  • IFK Marienhamn

    Ääniä: 2 1,1%
  • EIF

    Ääniä: 3 1,6%
  • Gnistan

    Ääniä: 18 9,7%
  • KTP

    Ääniä: 5 2,7%

  • Äänestäjiä
    185

Outsider

Jäsen
Ahaa eli omaa turvallisuutta ajatellaan. Sittenhän tuo on oikein hyvä ja perusteltu juttu. Samoin hammassuojat. Turvallisuus ennen kaikkea.

Olen kyllä nähnyt noita aiemminkin katsomoissa jos sitä tarkoitit kysymykselläsi. Mutta hyvä, että tähän saatiin vastaus.

Ja kiitos myös tarkennukseen siitä mainosaidan hajottamisesta. Täysin looginen ja ymmärrettävä syy sekin. Kun ei sitä tifoa pystynyt muutoin toteuttamaan.
Joku syy sinullakin keksiä ja vääristellä asioita? Minä en ole hammassuojista kirjoittanut yhtään mitään, mutta oletan että niitä ei kyllä minkään satunnaisiin kohdistuvan väkivallan takia kanneta mukana, vaan vastapuoleksi löytyy samanhenkistä porukkaa erivärisessä hiihtopipossa. En myökään kirjoittanut, että mainoksen harjoittaminen olisi mitenkään hyväksyttävää tai, että se liittyisi millään tavalla tifoon, mutta kuten vähän ounastelin, niin se saatiin kyllä väännettyä väärin.

Mitä toiseen viestiisi tulee, niin minun havaintojeni mukaan en rinnastaisi näitä onnettomuuksiin, mutta ehkä olen omassa kuplassani ja sinulla on päinvastaisia kokemuksia.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Siis. Korjatkaa nyt. Ennen peliä poliisi takavarikoi paljon katsomoon kuulumattomia esineitä. Katsomossa soihdutettiin, joka on kiellettyä, ja edellisessä vierasottelussa soihtuja heitettiin mm. katsomon taakse jossa mm. lähetysauto vaurioitui. Kannattajat myös hajottivat omaa katsomoaan repimällä mainoksia ja olivat pukeutuneet kommandopipoihin ja hammassuojiin

Ja sit ihmetellään miksi poliisi käy puoliajalla katsomossa?
Tää on vaa sitä paremmin kannattamista. Muu on vain kateellisten kaakatusta.

Ihan rehellisesti ja vakavissaan, niin katsomohäiriökäyttäytymiseen pitää puuttua todella tiukasti nyt ja jatkossakin. Suomessa ongelma ei todellakaan ole samaa tasoa, kuin muualla ja se täytyy pitääkin näin. Ongelma ei ole vain Klubin kannattajien, vaan hölmöilyä on tapahtunut muillakin. Ei tässä ole mitään salaliittoa Klubia vastaan. Klubin kannattajat tuntuvat myös provosoituvan tällä hetkellä kaikesta. Sielläkin voisi ehkä niitä kierroksia ottaa alaspäin ja miettiä omaa toimintaa.
 

Nysse

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KooKoo, Jokerit sekä Tukholman joukkueet
Eikö järkevintä poliisin näkökulmasta olisi ollut tämä "ratsia" tehdä ennen peliä? Silloin on katsomossa väljempää ja oltaisiin saatu laittomat pyrot haltuun? Nyt mentiin täyteen katsomoon ja aiheutettiin myös monelle ylimääräiselle ulkopuoliselle vaaratilanne, aika ryminällä ilmeisesti katsomoon tulivat. Myös nämä pyrot oltiin keretty jo polttamaan.

Mielestäni Soihdut ja savut oikein käytettynä luovat upeaa tunnelmaa. Muuten en sitten perseilyä tai lain rikkomista symppaakaan.
 
Joku syy sinullakin keksiä ja vääristellä asioita?

Ei missään nimessä ainakaan tarkoituksella. Yhdistelin vain tähän lankaan kirjoitettuja viestejä. Tuolla tavalla ajateltuna hammassuojilla ja hiihtopipolla varustautuminen futismatsiin on ihan perusteltua. Samoin kuin vaikkapa tuo soihduttaminen. Täysin turvallista ja harmitonta, tunnelmaa kohottavaa toimintaa jos sen noin haluaa ajatella. Ymmärrän kuitenkin oikein hyvin myös päinvastaisia näkemyksiä.

Tämä viesti sisältää ihan yleisen tason huomioita eli ei kohdistettu suoraan lainatulle kirjoittajalle, joten ei suotta tarvitse uhriutua.
 

Outsider

Jäsen
Ei missään nimessä ainakaan tarkoituksella. Yhdistelin vain tähän lankaan kirjoitettuja viestejä. Tuolla tavalla ajateltuna hammassuojilla ja hiihtopipolla varustautuminen futismatsiin on ihan perusteltua. Samoin kuin vaikkapa tuo soihduttaminen. Täysin turvallista ja harmitonta, tunnelmaa kohottavaa toimintaa jos sen noin haluaa ajatella. Ymmärrän kuitenkin oikein hyvin myös päinvastaisia näkemyksiä.

Tämä viesti sisältää ihan yleisen tason huomioita eli ei kohdistettu suoraan lainatulle kirjoittajalle, joten ei suotta tarvitse uhriutua.

No täällä on useampi kirjoittaja keksinyt asioita omasta päästään minun väittämiksi. Jos niiden korjaaminen on uhriutumista, niin sitten on. Hienoa kyllä tuollainen, että yhdistellään asioita mitä olen kirjoittanu asioihin mitä en ole kirjoittanut. Sen ymmärrän että esim. pyroista ollaan eri mieltä, kun niitä olen puolustanut, mutta ihan yleisellä tasolla ihmettelen millä logiikalla näitä itse keksittyjä juttuja vedetään mukaan?
 

Il Gladiatore

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, AS Roma
Ihmettelin vaan, kun erikseen mainitsit, että Suomessa ja Suomeen et tällaista toivo, mutta sitten kuitenkin suosikkijoukkueesi on ulkomailta ja heidän kannattajillaan pyrot kuuluu ns. vakiovarustukseen.
Joo saahan sitä ihmetellä. Oma mielipide/fiilis on se että soihduttelu on vielä niin alkutekijöissään ja pientä vs. mitä on muualla maailmalla. Sen takia Suomesta nuo olisi hyvä kitkeä systemaattisesti pois ennen kuin siitä tulee jonkinlainen yleisempi tapa.

Ja vielä siis tarkennuksena että mun puolesta nuo soihdut yms. sais kaikista muistakin paikoista heittää helvettiin jos se on enää tässä kohdassa mahdollista (myös Roomassa). Poltelkoot halukkaat sitten vaikka sädetikkuja uutena vuotena tmv.
 
Sen ymmärrän että esim. pyroista ollaan eri mieltä, kun niitä olen puolustanut, mutta ihan yleisellä tasolla ihmettelen millä logiikalla näitä itse keksittyjä juttuja vedetään mukaan?

Vaikka et minulta kysynytkään, vaan ihan yleisellä tasolla, niin kysyn nyt kuitenkin juuri sinulta, että mihin viittaat noilla keksityillä jutuilla?
 

Outsider

Jäsen
Vaikka et minulta kysynytkään, vaan ihan yleisellä tasolla, niin kysyn nyt kuitenkin juuri sinulta, että mihin viittaat noilla keksityillä jutuilla?

No yleensä riittää, kun lukee @Valle viestejä, mutta oli täällä joltain muultakin sitä samaa huttua miten minun mukaani Klubifaneissa ei ole ikinä mitään vikaa ja joku sai alunperin toisen kirjoittajan keksityn kuvauksen väännettyä jotenkin niin, että se olikin minun kuvaus todellisista tapahtumista eiliseltä jne.
 

Katto

Jäsen
Illalla Pohjanmaan derby VPS-SJK, soihtuja luvassa. Vieläköhän pöyristyminen jatkuu tässä ketjussa?

Eilisessä pelissä monta hienoa maalia, suosittelen ottelukoosteen katsomista. Kuinkahan monta maalia Topi vielä tekee tällä kaudella?

Hienoa että Veikkausliiga herättää tunteita. Minulle se on se tärkein sarja.
 

Outsider

Jäsen
Illalla Pohjanmaan derby VPS-SJK, soihtuja luvassa. Vieläköhän pöyristyminen jatkuu tässä ketjussa?

Eilisessä pelissä monta hienoa maalia, suosittelen ottelukoosteen katsomista. Kuinkahan monta maalia Topi vielä tekee tällä kaudella?

Hienoa että Veikkausliiga herättää tunteita. Minulle se on se tärkein sarja.

Ei kyllä millään jaksaisi odottaa viikkoa seuraavaan peliin, koska olihan se taas hieno pitkästä aikaa. Toukokuussa Klubilla onkin sitten neljä kotipeliä ja varmaan Turkuun tulee lähdettyä myös, eli toivotaan hyviä kelejä alkukesälle. Eilen oli vielä vähän viileää. Kelien lisäksi toki pelikin saisi olla enemmän eilisen kuin viikonlopun kaltaista.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Olet menossa Klubin matsiin, mitä pistät päälle?
 

Liitteet

  • IMG_8288.jpeg
    IMG_8288.jpeg
    1,1 MB · kertaa luettu: 146

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Melkoisen paljon polemiikkia tilanteesta, jossa saaliina siis ilmeisesti:
- Rikottu mainos
- Soihtuja
- Poliisi sai haluamansa myllyt nakaten paskat pienimmän haitan periaatteelle kuin Venäjällä konsanaan
- Teineillä hiihtopipot

Melkoista saarnaamista häiriökäyttäytymisestä. Sitten kun ollaan kuin jossain Puolassa, että fanibussissa on Fiskarsin työvälineitä kuin metsäsavotalla, niin liityn itsekin pöyristyjien joukkoon.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, VPS
Johan täällä on erikoisia vääntöjä, pipo päässä tai jotain muuta erikoista.

Illan derpy VPS-SJK ja auton mittari näyttää +9 ja aurinko paistaa, joten pikkuhiljalleen kohti Lemonsoft Stadionia, mutta täytyy varustautua silti rehdillä hiihtopipolla, ettei "järki" palellu.

Odotettavissa melko tunnelmallinen, vauhdikas ja kiihko ottelu hyvissä olosuhteissa.
 

Outsider

Jäsen
Viesti ei liity aiheeseen ja oli muutenkin mauton heitto. Pelikielto annettu.
Olet menossa Klubin matsiin, mitä pistät päälle?
Miksi Mikko ei ottanut kommandopipoa mukaan, kun pääsi tapaamaan suosikkijoukkueensa omistajia?

Mikko tietää, että tapaamisen jälkeen ei ole käyttöä enää minkäänlaiselle päähineelle
 

rauta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, VPS & HIFK
Johan täällä on erikoisia vääntöjä, pipo päässä tai jotain muuta erikoista.

Illan derpy VPS-SJK ja auton mittari näyttää +9 ja aurinko paistaa, joten pikkuhiljalleen kohti Lemonsoft Stadionia, mutta täytyy varustautua silti rehdillä hiihtopipolla, ettei "järki" palellu.

Odotettavissa melko tunnelmallinen, vauhdikas ja kiihko ottelu hyvissä olosuhteissa.
Vaasassa tuulee aina enemmän tai vähemmän, onhan se merenranta siinä 200 metrin päässä linnuntietä stadionilta. Vepsu näyttää lähtevän samalla kokoonpanolla kuin Hakaa vastaan, Vahtera taitaa käytännössä pelata vähän Hytösen ja Borchersin alapuolella kymppipaikkaa kuten viimeksikin. Tänään odottaisi kyllä jo Huddia kentälle toisella puoliskolla ellei mitään loukkia ole mutta saa nähdä. Mielenkiintoinen derby tulossa kun ei tiedä mitä SJK:lta odottaa, pianhan sen näkee millä tyylillä taplaavat. 3-3-4 ainakin paperilla.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
No näytä minulle nyt sitten alkuun edes yksi ihminen joka koki tänään päädyssä olonsa uhatuksi sen takia kun siellä heiteltiin soihtuja ympäriinsä ja rikottiin paikkoja. Tai kerro se syy mihin niitä mellakkavarusteisia poliiseja sinne kesken peliä tarvittiin?

Itse pohdin, että Suomen Poliisilla saattaa näissä tilanteissa, kuten monesti muutenkin, olla enemmän tietoa omassa käytössään, kuin muilla tavallisilla tallaajilla paikalla olijoilla on tiedossa. Voisiko se selittää poliisin reagointia eilen? Vaikka se näyttäytyy monelle katsojalle ylimitoitetulta, saattaa heillä olla ollut käytössä jotakin tietoja, joka pakotti toimimaan.

Kommandopipo lämmittää muuten mukavasti viileällä säällä!

Pohdin myös, että mitkä ovat hyviä syitä käyttää tuollaista kasvot peittävää pipoa. Tuo toki yksi, mutta onko muita?
 

rauta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, VPS & HIFK
Onhan tämä kivaa ja jännää olla taas Lemon Soft stadionilla.

Vepsun pitää ottaa tarkasti vastustajan Morenon ja ehdottomasti nokkelan Hannolan.
Hieno 100-vuotistifo Geezerseillä :). Studiossa hehkutettiin Hannolan ja Bashkirovin kaksintaistelua, itse laittaisin lisäksi Vahteran tuohon kun taitaa pelata kuitenkin hyökkääjien tukena jakelemassa palloja.
 

Outsider

Jäsen
Itse pohdin, että Suomen Poliisilla saattaa näissä tilanteissa, kuten monesti muutenkin, olla enemmän tietoa omassa käytössään, kuin muilla tavallisilla tallaajilla paikalla olijoilla on tiedossa. Voisiko se selittää poliisin reagointia eilen? Vaikka se näyttäytyy monelle katsojalle ylimitoitetulta, saattaa heillä olla ollut käytössä jotakin tietoja, joka pakotti toimimaan.
No sieltä haettiin kolme lasta pois ja syyksi poliisi on kertonut soihdut ja väkivallan uhan. Ei ainakaan itsellä riitä mielikuvitus siihen, että siellä olisikin torjuttu salaisesti jotain isompaa kiireellistä uhkaa, mutta kai se mahdollista on.

Mutta eiköhän tämä riitä tästä, siellä on jo uudet pelit menossa.

Edit: lisätään vielä sen verran, että nyt poliisin mukaan soihdut eivät olleetkaan mikään syy toiminnalle. Ihan ymmärrettävää, kun hankalahan se olisi ollut perustella miksi heti tänään ei sama linja jatkunut, mutta hyvä näin. Hieno meininki näytti olevan Vaasassakin tänään jo heti ennen alku vihellystä. Edelleenkään en kyllä osta sitä, että operaatio olisi ollut jotenkin järkevä ja tarpeellinen tuohon paikkaan, mutta väkivaltaan syyllistyneille mielellään vaikka ikuiset porttikiellot.
 
Viimeksi muokattu:

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Pohdin myös, että mitkä ovat hyviä syitä käyttää tuollaista kasvot peittävää pipoa. Tuo toki yksi, mutta onko muita?
Jos on niin perkeleellisen ruma, että on kohteliasta muita kohtaan naama peittää.

Kun nuo tyhmät lapset tulee aikanaan Tammelan uudelle komealle stadionille, olisivat särkemällä paikkoja, se oli kallis paikka rakentaa.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Tasapeli derbyssä. Tiedä sitten oliko ansaittu lopputulos kun en matsia nähnyt. Tilastot ainakin tasaisia. Hyvä tästä on kuitenkin jatkaa molemmilla. Alkukausi vasta ja molemmilla paljon uusia pelaajia. SJK:lla vielä uusi valmennus. Vähän hymähdin Haukiojan maalille. Aina se käy noin että ex-pelaajat onnistuvat. Elokuussa uudestaan derbyä.
 

rauta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, VPS & HIFK
Olipas hyväintensiteettinen Pohjanmaan-derby ja mielestäni oikeutettu lopputulos pelitapahtumiin nähden. Ei voi sanoa että oma koira mutta entinen koira Haukioja puri hevosenpotkulla about 35 metristä heti toisen puoliajan alkuun ja hieno onnistuminen miehelle ja tärkeä avausmaali Vepsulle. SJK:n maali oli odotetun tekijän käsialaa kun Moreno puski hienosti Gascin kulman sisään. Hannola vei tavallaan keskikenttämiesten kamppailun ja veteli hyviä vapareita ja ruokki hyvin, Vahtera ehkä vähän pimennossa, Bashkirov ei myöskään niin näkyvä, uusi mies Vlitjer ja Hudd tulivat 81 minuutilla kentälle ja heti alkoi tapahtua. Erittäin hyvä kaksikko ja toivottavasti jatkossa aikaisemmin kentälle tai vaikka avaukseen koska nyt on hyviä vaihtoehtoja katsoa kenellä kulkee. Multanen vielä näkymätön mies.

Vepsulla tappioton putki jatkuu, nyt 19:sta peräkkäinen, forkan mukaan Vepsu on jo ottanut Veikkausliigaennätyksen tappiottomien vierasottelujen putkessä 10 pelillä kun entinen oli Klubilla 8 peliä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös