Veikkauksen arvat + asuminen ulkomailla

  • 13 806
  • 14

Carlos

Jäsen
Mitenkäs, onko jollain täällä tietoa, onko Veikkauksen arpojen voitoissa jotain rajoituksia ulkomailla asumisen suhteen? Sanotaan vaikka että asun ulkomailla, ostan Suomesta veikkauksen joulukalenterin, ja heipparallaa sieltä tuleekin vaikka voitto 3000EUR.

Jos marssin lunastamaan voiton Veikkauksen konttoriin, sanovatko ne siellä että "sori, tähän saa osallistua vain Suomessa asuvat, ei makseta mitään"?

Eli JOS sattuisi käymään kivasti, niin miten kannattaisi lunastaa voitot?
 
Muistaakseen tuommoisissa tapauksissa on joku arpajais pykälä, että euroopan sisällä asuttaessa ei pitäisi olla mitään ongelmia.

Voithan tietysti antaa kalenterisi jonkun muun tuttavan lunastettavaksi..
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itsekin joskus tata miettynyt ja taalla kysynytkin. Vastaus oli muistaakseni, etta ei pitaisi olla ongelmaa, koska voittoa ei ole sidottu esim. kansalaisuuteen tai asuinpaikkaan. Entisessa koulussani vaihto-oppilaat pelasivat Suomessa lottoa ja tulimme siihen lopputulokseen, etta jos sielta 5 miljoonaa pamahtaisi niin pitaisi vain tehda suomalainen pankkitili, marssia Veikkauksen konttoriin ja homma olisi silla selva. Viisammat korjatkoon.

Itse asun ulkomailla ja mulla on Veikkauksen onlinetili + tietty suomalainen pankkitili. Olen paivittanyt osoitetiedot sun muut Veikkauksen tilille (tosin siella ei voi antaa asuinpaikaksi toista maata kuin Suomi, mutta laitoin kuitenkin kaupungin ja maan samaan kohtaan) ja jos lauantaina nyt se 7,3 miljoonaa tulee niin ei kai mikaan esta mua lentamasta taalta Suomeen ja menemasta Veikkauksen konttoriin, josta sitten siirtavat rahat tilille Suomeen ja lennan takaisin Saksaan miljonaarina? Voisi kylla paa rajahtaa, jos sanoisivat, etta sori, et asu Suomessa, potti menee uudelleen jakoon.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Voisi kylla paa rajahtaa, jos sanoisivat, etta sori, et asu Suomessa, potti menee uudelleen jakoon.

Kehottaisin kysymään asiasta. Mun piti avata ulkomailla asuvana itselleni Veikkauksen pelitili, mutta se ei onnistunut. Tuli muistaakseni joku "sinulla ei ole oikeuksia avata blaablaablaa" -viesti näytölle. Tästä on tosin jonkun verran jo aikaa.

Ajattelisin näin, että valtionyhtiönä ja tuottonsa suomalaiselle kulttuurille jakavana Veikkaus voi hyvinkin olla alistettu joiden määräyksien alaisuuteen.

Eli soittakaa nyt ihmeessä Veikkaukselle ennen kun teiltä evätään joku miljoonavoitto. Ei se Suomeen soittaminen nyt niin paljoa maksa, etteikö se tässä tapauksessa kannattaisi :)
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Veikkauksen nettipalvelun säännöissä sanotaan että se on tarkoitettu ainoastaan Suomessa vakituisesti asuville. Sitä en sitten tiedä voisiko Veikkaus tuohon vedoten jonkun voiton jättää maksamatta kun paljastuisi ettei voittaja asukaan Suomessa.

Jos taas Suomesta kioskilta ostaa arvan tai loton niin tuskin siitä ulkomailla asuvalta voittoa evättäisiin (en nyt ainakaan pikaisella vilkaisulla mitään sellaista säänötä nähnyt), tietenkin ennen lunastusta tämä kannattaisi tarkistaa koska olisi ainakin helppo kiertää antamalla kuponki jollekin täällä asuvalle.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kehottaisin kysymään asiasta. Mun piti avata ulkomailla asuvana itselleni Veikkauksen pelitili, mutta se ei onnistunut. Tuli muistaakseni joku "sinulla ei ole oikeuksia avata blaablaablaa" -viesti näytölle. Tästä on tosin jonkun verran jo aikaa.

Ajattelisin näin, että valtionyhtiönä ja tuottonsa suomalaiselle kulttuurille jakavana Veikkaus voi hyvinkin olla alistettu joiden määräyksien alaisuuteen.

Eli soittakaa nyt ihmeessä Veikkaukselle ennen kun teiltä evätään joku miljoonavoitto. Ei se Suomeen soittaminen nyt niin paljoa maksa, etteikö se tässä tapauksessa kannattaisi :)

Olen avannut pelitilin viela Suomessa asuessani ja kun muutin Saksaan niin paivitin vain osoitetietoni tilille. Kuten sanoin niin "Maa"-vaihtoehtoa siella ei ole, mutta laitoin Asuinpaikka-kohtaan "KAUPUNKI, SAKSA". Mista naista siis tietaa.

Pienemmat voitot ovat tulleet aina tahan mennessa suoraan Veikkauksen tilille.
 

Carlos

Jäsen
Olen avannut pelitilin viela Suomessa asuessani ja kun muutin Saksaan niin paivitin vain osoitetietoni tilille. Kuten sanoin niin "Maa"-vaihtoehtoa siella ei ole, mutta laitoin Asuinpaikka-kohtaan "KAUPUNKI, SAKSA". Mista naista siis tietaa.

Pienemmat voitot ovat tulleet aina tahan mennessa suoraan Veikkauksen tilille.

Itsellä oli joskus vuonna 2004 tai 2005 sama tilanne, että oli tuo online-tili ja asuin ulkomailla. Jonkun aikaa meni ihan mukavasti, mutta sitten Veikkaus lähetti sähköpostia kertoen että ko. palvelu on tarkoitettu vain Suomessa asuville, ja ulkomailla asuvia pyydetään sulkemaan ko. tili.

Tyhjensin sitten tilin, ja suljin sen. Siltä pohjalta vähän tätäkin ketjua virittelin, että mahtaako sama päteä myös fyysisiin arpoihin.

Että suosittelisin että lopetat ko. tilin, koska tosiaan isomman potin kohdalle osuessa voi mennä hankalaksi. Saksassakin voi pelata netissä lottoa kuitenkin.
 

ScottStevens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, NasKi
Jos taas Suomesta kioskilta ostaa arvan tai loton niin tuskin siitä ulkomailla asuvalta voittoa evättäisiin (en nyt ainakaan pikaisella vilkaisulla mitään sellaista säänötä nähnyt), tietenkin ennen lunastusta tämä kannattaisi tarkistaa koska olisi ainakin helppo kiertää antamalla kuponki jollekin täällä asuvalle.

Jos kyseessä olisi vähänkin isompi voitto, minä en ainakaan antaisi voittokuponkia kenellekään toiselle, vaan tarvittaessa vaikka muuttaisin hetkeksi Suomeen.

Jos joku toinen nostaa voiton (isot voitot nostettava tilille) ja sitten antaa rahat sinulle niin lahjaveroa pitää maksaa melkoinen summa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä mitä sieniä olet syönyt jos asut ulkomailla ja haluat silti pelata nimenomaan Veikkauksen pelejä. Veikkauksella on paskat palautusprosentit, kapea valikoima pelejä ja älyttömiä rajoituksia (mm juuri nettisivujen maarajoitus).
Toisinsanoen Veikkauksella ei ole mitään sellaista mitä et saisi muualta halvemmalla. (unibet, ladbrokes jne näitä on vaikka kuinka vitusti)
Ei pahalla, kunhan vain mainitsin...
 

ferro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NY Rangers, Liverpool, 49ers
Toisinsanoen Veikkauksella ei ole mitään sellaista mitä et saisi muualta halvemmalla. (unibet, ladbrokes jne näitä on vaikka kuinka vitusti)

Veikkauksella ei tarvitse luottokorttia? Pointtisi on toki totta, esim. harvemmin ne veikkauksen kertoimet parhaita ovat...
 

motamoro

Jäsen
Veikkauksella ei tarvitse luottokorttia? Pointtisi on toki totta, esim. harvemmin ne veikkauksen kertoimet parhaita ovat...

Keskustelu alkaa mennä väärille urille, mutta lisätään tähän että eipä sitä luottokorttia tarvitse Unibetillä, Nordicbetillä tai monella muullakaan EMU/ETA(?)-alueella olevassa firmassa. Ihan perus nettipankki käy hyvin monessa firmassa, muutamia mainitakseni em. lisäksi mm. Betfair ja Sportingbet.

Itse kysymykseen sanoisin mutulla, että "fyysisiä" pelejä eivät nämä asumisrajoitukset koskisi.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Carlosin kysymykseen sanoisin minäkin, että tuskin tuo rajoitus näitä fyysisiä arpoja koskee.

Ulkomailta yksi esimerkki: Italiassa oli lotossa joku Euroopan ennätyspotti vähän aikaa sitten. Itävaltalaiset, jotka lähellä rajaa asuivat vaelsivat sankoin joukoin Italiaan pelaamaan sikäläistä lottoa. Siinä ei ollut mitään ongelmaa.

Ymmärrän hyvinkin, miksi Veikkaus on sivunsa ulkomailta ilmoittautumisten suhteen sulkenut. Esimerkiksi lotossa menisi kuviot vähän uusiksi, jos käytännössä kaikki maailman nettiin käsiksi pääsevät ihmiset saisivat alkaa halutessaan pelaamaan Suomen lottoa. Luulisin, että muidenkin maiden valtiolliset veikkausfirmat ovat sulkeneet pelisivustonsa ulkomailta.

Veikkauksen pelisivut halusin käyttööni juuri Suomen loton takia. Mun rivissä on seitsemän numeroa ja täkäläisessä lotossa saa valita vain kuusi (tietenkin useammasta vaihtoehdosta) :)
 

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
Itse kysymykseen sanoisin mutulla, että "fyysisiä" pelejä eivät nämä asumisrajoitukset koskisi.

Eivät koske. Ainakin vielä pari vuotta sitten kun myin kyseisiä tuotteita isoimmissakin voitoissa (200-1000 €) riitti henkilöllisyyden todistamiseksi myös ulkomaalainen henkilöllisyystodistus, eikä suomalaista henkilötunnusta tarvittu. Eiköhän säännöt ole samat myös tätä suuremmille voitoille niin lotossa, taitopeleissa kuin arvoissakin, tosin silloin henkilöllisyyden todentaminen tapahtuu Sampo-pankin konttoreissa (150 000 euroon asti) tai Veikkauksen pääkonttorissa Vantaalla.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ymmärrän hyvinkin, miksi Veikkaus on sivunsa ulkomailta ilmoittautumisten suhteen sulkenut. Esimerkiksi lotossa menisi kuviot vähän uusiksi, jos käytännössä kaikki maailman nettiin käsiksi pääsevät ihmiset saisivat alkaa halutessaan pelaamaan Suomen lottoa. Luulisin, että muidenkin maiden valtiolliset veikkausfirmat ovat sulkeneet pelisivustonsa ulkomailta.

Veikkauksen sivuille rekisterointiin tarvitsee suomalaisen henkilollisyystunnuksen (SOTU), joka minulla luonnollisesti on. Ulkomaalaiset eivat siis voisi Veikkauksen onlinepeleja pelata. Mulla on myos suomalainen pankkitili. Ainoa ero ns. "normaaliin" on siina, etta osoite on ulkomailla.

Lahetin Veikkaukselle sahkopostia, mutta eivat ole viela vastanneet.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Veikkauksen sivuille rekisterointiin tarvitsee suomalaisen henkilollisyystunnuksen (SOTU), joka minulla luonnollisesti on. Ulkomaalaiset eivat siis voisi Veikkauksen onlinepeleja pelata. Mulla on myos suomalainen pankkitili. Ainoa ero ns. "normaaliin" on siina, etta osoite on ulkomailla.

Lahetin Veikkaukselle sahkopostia, mutta eivat ole viela vastanneet.

Tietääkseni ulkomailla vakituisesti asuvat (Väestörekisterikeskuksen mukaan muualla kuin Suomessa) eivät voi - paremmin sanottuna saa - pelata netin kautta Lottoa tai muitakaan Veikkauksen pelejä riippumatta siitä onko suomalainen sotu ja pankkitili. Tämä tieto tosin muutaman vuoden takaa, jolloin parempi puoliskoni oli Veikkauksella duunissa ystäväni asuessa muualla, asia nousi tätä kautta esille.

Voisin veikata (heh), että suurissa voitoissa tulisi ongelmia lunastuksen suhteen.

Pienissäkin voitoissa Veikkaus vois varmastikin jättää maksamatta jos vain tarkastaisivat. Mutta joka voiton tarkistukseen (muuttoja tulee ja menee) ei kuitenkaan kenelläkään riitä voimavarat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös