Vedonlyönti

  • 3 966 869
  • 21 674

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Tottakai on olemassa jengiä, jotka vedonlyönnillä tekevät elantonsa, mutta tämä porukka on aivan marginaalissa.

Sinun ja minun tavoin 99% pelaajista kaatavat tilinsä lopulta kankkulan kaivoon, mutta eihän tällä väliä ole, kun kyse on viihteestä ja jännityksestä. Siis kunhan pelaaminen ei lähde lapasesta.

En ole ainakaan tähän mennessä vielä kaatanut kankkulan kaivoon ;) Pelattu on netissäkin kohta kymmenen vuotta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
En ole ainakaan tähän mennessä vielä kaatanut kankkulan kaivoon ;) Pelattu on netissäkin kohta kymmenen vuotta.

No onnittelut, kuulut sitten tähän erittäin, erittäin harvalukuiseen joukkoon.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pitkässä juoksussahan nimenomaan me kaikki teemme persnettoa, muuten peliteollisuutta ei olisi. Toki voi olla joukossa se yksittäinen tekijämies, joka pelailee välillä voitollisesti..
Tarkoitus ei ollut ottaa kantaa yleisesti vedonlyönnillä tienaamiseen, vaan siihen, että perustellut vihjeet, joissa on positiivinen odotusarvo, tuottavat pitkässä juoksussa voittoa.
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
No onnittelut, kuulut sitten tähän erittäin, erittäin harvalukuiseen joukkoon.

En väitä että ammatikseen pelaisin, mutta ei se sitä tarkoita että katkoisi itsensä joka tapauksessa. Panokset ovat kuitenkin eri luokkaa kuin täyspäiväisellä ammattilaisella, vaikkakin pystyy tekemään voittoa tai joskus vähintään break-eveniä.
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Tarkoitus ei ollut ottaa kantaa yleisesti vedonlyönnillä tienaamiseen, vaan siihen, että perustellut vihjeet, joissa on positiivinen odotusarvo, tuottavat pitkässä juoksussa voittoa.

Juurikin näin. Yhdelle saitille laittanut nyt jonkun puoli vuotta vihjeitä perusteluineen, palautus vähän alle 108%, keskiverto voitto kerroin ~1.95, voitettuja vihjeitä 125, push 15 ja hävittyjä 100. Eihän noita vihjeitä paljoa ole, mutta markkinatopeilla uskon kyllä että pitkässä juoksussa ei tappiolle jää jos tietää mitä tekee.
 
Viimeksi muokattu:

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä vedonlyönnissä kohtuullisella työmäärällä pääsee hiukan yli sadan prosentin palautukseen. Mielestäni tämä ei itse asiassa vaadi paljoa muuta kuin kohtuullisen määrän taustatyötä tietyistä sarjoista, johon laittaa käytännössä kaikki panostukset, pelkästään singelejen pelaamista, maltillisen panostuksen (tasapanos hyvä ratkaisu alkuun) ja hyvissäkin kohteissa astetta seiftimpää linjaa (esim. +0 on huomattavasti turvallisempi kuin suora voitto).

Se on sitten eri asia miten tuosta pääsee seuraavalle tasolle. Oikeasti tienaaminen vaatii satoja ja tuhansia tunteja työtä. Itse olen vedonlyönnin kanssa siinä tilanteessa, että minulla on joku haju, mitä seuraavalle tasolle pääseminen vaatisi, mutta koska se vaatii niin järjettömän työmäärän ja koska minulla ei ole varaa kasvattaa pelikassaa sellaiseksi, että voisi nostaa panoksia todellisen tienaamisen mahdollistamiseksi, pysyttelen toistaiseksi reilun sadan prosentin harrastepelaajana pienillä panoksilla.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Pitkässä juoksussahan nimenomaan me kaikki teemme persnettoa, muuten peliteollisuutta ei olisi. Toki voi olla joukossa se yksittäinen tekijämies, joka pelailee välillä voitollisesti.
Jos mitään ymmärtää tilastomatematiikasta ja todennäköisyyslaskennasta, niin pitäisi olla itsestäänselvää, että Veikkauksella on todella paljon vaikeampi pelata voitollisesti kuin mitä parhailla bookkereilla. Pelkän palautusprosentin ymmärtäminen ja vertaaminen riittää jo alkuun. Varianssin ymmärtäminen on seuraava askel, jopa yli 10 000 vetoa voitollisesti lyönyt vedonlyöjä saattaa olla oikeasti selvästi tappiollinen ja sama pätee myös toiseen suuntaan.

Vedonlyöntipörssit ovat sitten aivan oma maailmansa ja niissä parhaat tekevät seitsemän-kahdeksannumeroisia voittoja vuodessa. Suurin osa suurimmista voittajistakin on keskittynyt vain yhteen lajiin.

Itse pelaan Veikkauksen kautta ainoastaan kahta lajia joihin omaan mielestäni selkeää ekspertiisiä, eli muihin lajeihin en koske kuin äärimmäisen harvoin (lue, selvä markkinatoppi tms). Loppuun haluan sanoa, että jos betsaisin pitkässä juoksussa tappiollisesti, niin lopettaisin sen saman tien, koska en näkisi siinä mitään järkeä.
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
@Patapakka hyvin sanottu! Itse olen aikalailla samassa tilanteessa "junnannut" pitempään, koska ei ole haluakaan ryhtyä ammattimaiseen vedonlyöntiin, koska se stressin määrä olisi vielä kymmenen kertaa suurempi ja suoraan voin sanoa että ei jaksaisi pitkään. Se vaatii kuitenkin suuren määrän työtä niin kuin sanoit, ja normityö itse asiassa helpompaa siihen verrattuna ( toki palkinto sitten pienempi). Hattu päästä niille jotka jaksavat vuodesta toiseen. Nytkin menee joskus joihinkin kohteisiin mitä miettii niin "researchiin" paljon aikaa ja monesti helposti tunti tai pari päivässä yhteensä. Mutta nyt tosiaan lajit mistä uskon tietäväni tarpeeksi on 2-3 sarjaa lätkästä, futiksesta useampi sarja, miesten tennis ja varauksella NBA.
 
Viimeksi muokattu:

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
@Patapakka hyvin sanottu! Itse olen aikalailla samassa tilanteessa "junnannut" pitempään, koska ei ole haluakaan ryhtyä ammattimaiseen vedonlyöntiin, koska se stressin määrä olisi vielä kymmenen kertaa suurempi ja suoraan voin sanoa että ei jaksaisi pitkään. Se vaatii kuitenkin suuren määrän työtä niin kuin sanoit, ja normityö itse asiassa helpompaa siihen verrattuna ( toki palkinto sitten pienempi). Hattu päästä niille jotka jaksavat vuodesta toiseen. Nytkin menee joskus joihinkin kohteisiin mitä miettii niin "researchiin" paljon aikaa ja monesti helposti tunti tai pari päivässä yhteensä.

Joo, kyllä itsellänikin helposti menee tunteja päivässä. Ja omalla kohdallani puhun nyt sellaisesta alle 105% palautusprosentista. Pelaan kohteet 10-15 euron panoksilla, eli lähellä tuota mainitsemaani tasapanostusta. Siitä jokainen ymmärtää, että oikeastihan tästä jää korkeintaan vähän taskurahaa tällä hetkellä. Mutta tämä on harrastus ja monesta harrastuksesta joutuu maksamaan enemmän kuin mitä siitä rahallisesti saa. Tässä harrastuksessa se on itselläni tällä hetkellä kuitenkin toisin päin ja siitä olen mielissäni :) Ja harrastukseni onnistumista mittaa palautusprosentti, ei kotiutettavat rahat.

Tuosta aiemmasta viestistäni unohtui se, että tosiaan Veikkauksella pelaamalla ei taatusti jää pidemmän päälle voitolle. Ellei sitten pelaa Veikalta muuta kuin markkinatopit, joita sielläkin säännöllisesti kyllä on. Mielestäni kohtuulliseen palautusprosenttiin kuitenkin riittää, jos pelaa markkinoiden korkeimpaan kolmannekseen kuuluvia kertoimia. Itse en markkinatoppeja oikein edes etsi johtuen siitä, että ei tällaisella pienituloisella ihmisellä ole varaa talletella jatkuvasti eri pelitileille rahaa. Rahani ovat Pinnaclella ja se on erinomainen peliyhtiö, keskimäärin kertoimet varmasti tuossa korkeimmassa kolmanneksessa. Toki sitten tulee Veikalta pelattua silloin tällöin jotain ja joskus johonkin spesiaalikohteisiin talletettua esim. Nordicille tai Unibetille.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tarkoitus ei ollut ottaa kantaa yleisesti vedonlyönnillä tienaamiseen, vaan siihen, että perustellut vihjeet, joissa on positiivinen odotusarvo, tuottavat pitkässä juoksussa voittoa.

Minun ei ollut tarkoitus kanssanne viisastella, vaan todeta, että vedonlyöntibisnes on viihdettä, jossa rahat menetetään näille bisneksille, ei toisin päin. Sen takia palstan "voittajabetsaajille" näitä palveluita tarjotaan, niitä ei makseta välittäjän pussista, vaan tappiollisten pelaajien. Toki varmasti on niitä, jotka jotain rahaakin tekevät, mutta mielestäni on hivenen epäuskottavaa, että heitä löytyykin useampia tältä palstalta.

Sinällään etenkin nuorille suunnattu betsauksen tai vaikka pokerin mainostaminen on täysin edesvastuutonta ja sitten paetaan sen tekosyyn taakse, että kohdeyleisö on jo 18v ja siten muodollisesti "täysi-ikäisiä", joka ei ole sama asia kuin vastuullinen ja rationaalisesti ajatteleva aikuinen.
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Ymmärrän @MustatKortit kantasi, mutta se on eri asia olla ammattilainen ja tehdä siis pitkässä juoksussa elantonsa vedonlyönnillä, kuin se että pitää sitä "harrastuksena" mutta pystyy silti päälle 100% palautukseen, tai vähintään joinakin aikoina break-eveniin. Siinä olet oikeassa että näitä ammattilaisia on murto-osa, tälläkin palstalla pari korkeintaan mutta ei ne vedonvälittäjät paljoa siis tälläisille harrastepelaajile häviä pitkässä juoksussa jotka pystyvätkin positiiviseen tulokseen, verrattuna taas niihin jotka häviävät paljon näille bookkereille pitkässä juoksussa. Ja tosiaan monella bookkerilla pystyy pelaamaan ns. voitollisesti pienimmillä/keskiverto panoksilla, mutta sitten ammattilaiset eivät yleensä. Yleensä vaan Pinnacle on sellainen mikä ei rajoita pelaajien panoksia, jos huomaa että joku pelaa voitollisesti isommilla panoksilla.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Olipahan suorastaan käsittämätön beat. Yhteensä 33 menetystä, Kouvot 3p 5/28, Vilpas vaparit 14/22. Matsi päättyy VIITEEN ohiheittoon ja over jää KAKSI pinnaa vajaaksi.
Edellinen Vilpas-Kouvot oli lopussa ohiheittojen juhlaa.

Tänään pelataan Game-5 Kouvolassa ja under 150.5 pisteelle saisi nyt kertoimen 1.98 Pinnaclelta.
Kahdessa edellisessä Kouvolassa pelatussa pelissä pisteitä on tullut yhteensä vain 134 ja 127, joten näen marginaalista rajatapaus-valueta underissa.

Mitä mieltä Saul Goodman on tästä kohteesta?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Miten olisi overia tuohon Kärpät - Tappara peliin? Yli 4,5 antaa Veikolla 2,30 ja yli 5,5 muhkeat 3,65. Kärpillä ongelmia puolustuksen loukkaantumisten kanssa ja saako Rajaniemi Laineen kuteja kiinni? Myös Kuusela palaa vahvistamaan vierailijoiden hyökkäystä. Näkisin myös pelkästään Tapparan maalimäärävedot mielenkiintoisina kohteina. Tapparan yli 3,5 maalia tuottaisi 7,40 kertaa, kova kerroin vaikkei mitään maalijuhlia ole tässä sarjassa vietetty. Napsahtaisiko tänään ja verkko heiluu Raksilassa olan takaa?
 
Viimeksi muokattu:

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toki varmasti on niitä, jotka jotain rahaakin tekevät, mutta mielestäni on hivenen epäuskottavaa, että heitä löytyykin useampia tältä palstalta.

Sinällään etenkin nuorille suunnattu betsauksen tai vaikka pokerin mainostaminen on täysin edesvastuutonta ja sitten paetaan sen tekosyyn taakse, että kohdeyleisö on jo 18v ja siten muodollisesti "täysi-ikäisiä", joka ei ole sama asia kuin vastuullinen ja rationaalisesti ajatteleva aikuinen.

Niin, itse tuolla aiemmin perustelin, millä keinoilla mielestäni pääsee hiukan yli sadan prosentin palautukseen. Kyllä mä ainakin uskon aidosti, että se on pitkässä juoksussa mahdollista harrastepelaajalle. En tiedä onko mielikuvasi vedonlyönnistä se, että kaikki lyövät jatkuvasti isoja rekkoja. Varmasti hyvin iso osa pelaajista näin tekeekin. Jos niin tekee, niin taatusti jää tappiolle ja paljon. Edes tuplia ei ole mitään järkeä pelata, jos haluaa pelata voitollisesti. Itse uskon, että Suomessakin on jopa jonkin verrankin pelaajia, jotka pääsevät hiukan yli sadan prosentin palautukseen. He tietävät mitä se vaatii ja toimivat sen mukaan.

Betsaamisen ja pokerin mainostaminen on onkin epäeettistä ja mielestäni jopa iljettävää (terveisiä vaan näille Esko Seppäsille ym., en viitsi tähän kirjoittaa mitä sanaa teistä pitäisi käyttää), mutta siinä puhutaan kokonaan eri asiasta kuin mistä minä tai vaikka @Captain K ollaan täällä puhuttu. Siinähän uskotellaan, että jotain uskomattomia rekkoja pelaamalla voisi tienata isoja summia pitkässä juoksussa. Tuo on se mielikuva, mitä siinä myydään. Tämä pienesti voitollisen palautusprosentin harrastepelaaminen on ihan kokonaan eri asia. Ja ammattivedonlyönti sitten taas ihan eri asia pienesti voitolliseen harrastepelaamiseenkin nähden.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Edellinen Vilpas-Kouvot oli lopussa ohiheittojen juhlaa.

Tänään pelataan Game-5 Kouvolassa ja under 150.5 pisteelle saisi nyt kertoimen 1.98 Pinnaclelta.
Kahdessa edellisessä Kouvolassa pelatussa pelissä pisteitä on tullut yhteensä vain 134 ja 127, joten näen marginaalista rajatapaus-valueta underissa.

Mitä mieltä Saul Goodman on tästä kohteesta?
Ottelun tärkeydellä on kyllä kieltämättä ainekset kunnon under-painiin mutta toisaalta edelliset pelit on menty 150 ja lähes 180 tempoa. Toisaalta näistä murskajutuista ei voi suoraan päätellä. Mutta aikaisen ratkeamisen takia lopun vaparihommat on jääneet pois, joka voi olla helposti 10-15 pisteen lisä.

Jos underia haluaa ottaa niin Veikon 151,5 on itseasiassa parempi 1.83 kertoimellakin, kun jatkoajan arvo on n. 1,5-2 pinnaa.

Itsellä ei ole vetoja tähän peliin.
Antoiko ne isot pojat mitään perusteluja?

Veikkaus näyttää puoltavan vierasvoittoa aika vahvasti.
Eivät pirut kertoneet.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Miten olisi overia tuohon Kärpät - Tappara peliin? Yli 4,5 antaa Veikolla 2,30 ja yli 5,5 muhkeat 5,50.
Olin jo menossa painamaan tuota huikeaa ylikerrointa isosti, mutta oli varsin selvää tuon olleen näppäilyvirhe tms. Oikea over 5,5 kerroin on siis 3.65 ja se on myös markkinatoppi.
Ottelun tärkeydellä on kyllä kieltämättä ainekset kunnon under-painiin mutta toisaalta edelliset pelit on menty 150 ja lähes 180 tempoa. Toisaalta näistä murskajutuista ei voi suoraan päätellä. Mutta aikaisen ratkeamisen takia lopun vaparihommat on jääneet pois, joka voi olla helposti 10-15 pisteen lisä.

Jos underia haluaa ottaa niin Veikon 151,5 on itseasiassa parempi 1.83 kertoimellakin, kun jatkoajan arvo on n. 1,5-2 pinnaa.
Olen aika samoilla linjoilla. Tuo jatkoajan mahdollisuus on >2%, mutta se kyllä vaikuttaa tuohon kertoimen pelattavuuteen hieman.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... En tiedä onko mielikuvasi vedonlyönnistä se, että kaikki lyövät jatkuvasti isoja rekkoja...

Ei ole, tiedän kyllä että joku voi rahaakin tehdä, tosin ei näillä mitään valavuoria tehdä, vaan kyseessä on kova duuni.

Ainoa mitä olen sanonut, niin suurin osa jengistä häviää rahansa vedonlyönnissä, joukossa myös suuri määrä niitä, jota eivät pelaa rekkoja, vaan luulevat pystyvänsä lyömään systeemin. En myöskään usko sitä, että täällä kaikki voitollisina tai "omillaan" esiintyvät pelaajat todella olisivat tätä, vaan suhdeluku lienee sama kuin ulkomaailmassa, jossa jengi puhuu usein voitoistaan ja harvemmin tappioista.

Tässä olisi muuten loistava ketjunaihe kierrätyskeskuksen puolelle, johon voi tarjotua kirjanpitäjän rooliin: eli laitetaan vaikka kuukaudeksi tai kahdeksi nämä ketjun aktiivit postaamaani kaikki vetonsa ja katsotaan, pääseekö kuinka moni yli sadan prosentin palautuksen.
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Olen aika samoilla linjoilla. Tuo jatkoajan mahdollisuus on <2%, mutta se kyllä vaikuttaa tuohon kertoimen pelattavuuteen hieman.
Eikö jatkoajan todennäköisyys ole lähempänä viittä prosenttia, jos peilaa ihan kertoimista? Tietenkin mahdollistahan on että jatkoista huolimatta peli jää underiksi.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
FASlapsi ja Jari Porttila
En myöskään usko sitä, että täällä kaikki voitollisina tai "omillaan" esiintyvät pelaajat todella olisivat tätä, vaan suhdeluku lienee sama kuin ulkomaailmassa, jossa jengi puhuu usein voitoistaan ja harvemmin tappioista.

Suhdeluku saattaa olla vielä heikompi, kun ulkomaailmassa se sentään on sanottava kasvotusten.

Ketjuun kirjoittaa pari Jatkoaikalaista, joille vedonlyönti perustuu sellaiseen kivijalkaan, jolla on mahdollista rakentaa tuottavaa vedonlyöntiä. Vedonlyönnin harjoittaminen siten, että muuta tulonlähdettä ei tarvita onkin sitten kokonaan toinen juttu.

Muutenkaan en ymmärrä tässä ketjussa esiintyvää rehentelyä/ilkkumista, jos joku haluaa pelata pelinsä siellä missä parhaalta tuntuu. Ketju koskee vedonlyöntiä ja kaikki eivät siihen suhtaudu niin, että olisi edes järkevää alkaa availemaan pelitilejä eripuolille.

Saattaa silti minultakin sarkasminpaskainen viesti irrota kun kirjoitetaan, että löin tonnin vetoa X:n puolesta kertoimella 1.09 koska se on varma.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Eikö jatkoajan todennäköisyys ole lähempänä viittä prosenttia, jos peilaa ihan kertoimista? Tietenkin mahdollistahan on että jatkoista huolimatta peli jää underiksi.
On kyllä. Nuoli meni väärään suuntaan, eli jatkoajan todennäköisyys on yli kaksi prosenttia, about sellaista 3-4% luokkaa.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
FASlapsi ja Jari Porttila
En pysty vastustamaan kiusausta... etenkin kun peliä tulee seurattua. Kun nyt on muodikasta kertoa etukäteen näitä betsauksiaan, niin itse ajattelin sijoittaa tuularihengessä vähän Tapparan voitolle ja suurimman potin Tappara over 1,5.

Ahven on uimassa katiskaan.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Kummallinen alku Kouvot-Vilpas pelissä. Ekat 4 min. 0-9, seuraavat 6 min. 23-13.

Vilppaan Wiggins on tehnyt 16/25 Vilppaan pisteistä ensimmäisen 11 minuutin aikana.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siis minkä helvetin takia veikkauksella on jotain koriskohteita, jotka sulkeutuvat keskellä päivää mutta jotka pelataan keskellä yötä? Hirveellä kiireellä kävin laittamassa vetoa ja sitten selviääkin, että matsin alkuun on jotain 12 tuntia. On kyllä mahtava firma.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Harvoin palaa käämi mitään urheilua katsoessa, mutta nyt se oli varsin lähellä. "Huipputuomari" Janne Muurinen veti kyllä niin pahasti vituiksi kuin tuomari vain mitenkään voi. Muurinen vihelsi pallon osuman jalkaan, kun pallo osui 20 cm jalan yläpuolella olevaan käteen. Miten helvetissä tuon tason tuomari voi viheltää sellaista mitä ei todellakaan näe tai voi mitenkään nähdä?

Lisäksi hän ei pystynyt myöntämään virhettään, vaikka sen olisi voinut tehdä, kun toinen tuomari kävi mainitsemassa mitä tapahtui. Lopuksi Muurinen tuomitsi tekun aivan aiheellisesta pienestä protestoinnista. Tuohon tämä korispeli taisi ratketa. Tuomarina tuollainen ottaa suunnattomasti päähän huipputasolla, kun tehdään pahin virhe minkä tuomari voi tehdä. Vedon osumisella tämän kanssa ei ole mitään tekemistä.

Järjettömistä betseistä tuli mieleen, kaverillani on aika hyvä rekka tänään kilpailua varten: SJK, HIFK ja Ilves osuivat jo ja Tapparan peliajan voittoa tuo vielä huutaisi. Kerroin on kohtalainen 67, panosta toki vain 20 euroa.

Edit: oli muuten huikein ja käsittämättömin korispeli mitä olen koko kaudella nähnyt. Huh ja HUH!
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös