Vedonlyönti

  • 3 967 107
  • 21 674

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
JYPiä itsekin pelasin, että onnea vaan Tapparalle pisteistä ja Tapola voi laittaa mukavan paketin Tapolan mustaa tulemaan kiitokseksi työpaikan jatkumisen johdosta, puolukkahilloa on jääkaapissa. Olen ollut viime aikoina sen tason jinxaaja ettei mustimman Afrikan väkevin noitatohtorikaan pysty samaan.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Pari viimeisintä pelaamaani tulosvetoa( viime pe, ana-chi 1-4 ja eilinen Sai- Kal 2-0) on saanut aikaan veikkauksella pelitilini kasvamisen suurimpaan summaan kenties ikinä. Riskillä laitetaan rahat tänään likoon. Pelattuna tänään on Ilves, Lukko, Kärpät ja JYP. Sinkkuja tasoituksella ja ilman sekä tuplina.
 

pikkusikaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kapteenit tanskalaisen taxin takapenkillä
Kyllä Ilvestä kannattaa lyödä, eilinen painaa vielä TPS:n kärkiäijien jaloissa. Sm25 Smolenak ja lasch pelasi eilen molemmat yli 25 minuuttia. Muista hyökkääjistä Koskiranta, Lucenius ja Pikkarainen vielä yli 20 min. Perjantaipeli ja hyvin levännyt kotijoukkue vastassa. Oma veikkaus Ipa 3,4 - Tepsi 0,1. Sinkkuna Ilvestä.
 

pikkusikaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kapteenit tanskalaisen taxin takapenkillä
No eipä olisikaan kannattunut sitä Ilvestä pelata. Lassila torjui tasurin Tepsille. Yöllä korjataan tilanne, kun St. Louis palaa takaisin voittojen tielle.
 
Arvelin että Lukko tällä kertaa voittaisi Sportin, mutta ajassa 59.46 tuli tasoitus. Vähän samaa sarjaa sen kanssa kun toissapäivänä livevedossa joku potkispeli oli lopuillaan ja tilanteessa 0-0, ja veikkasin siihen, että yksi maali tulee kertoimella 2,94. No, 88. minuutilla tulikin rangaistuspotku, mutta eihän siitä maalia sitten tullut.
Onneksi päivällä hiihdot osui.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No eipä olisikaan kannattunut sitä Ilvestä pelata. Lassila torjui tasurin Tepsille. Yöllä korjataan tilanne, kun St. Louis palaa takaisin voittojen tielle.

Ihan hirveätä rahajuhlaa ei kannata odotella vielä tältä yöltä, jos St.Louis Bluesia meinaat. Heillä seuraava peli on nimittäin huomisiltana klo 20 alkaen.

Itse pelasin tälle yölle Chicago ML. Kerroin ei päätä huimaa, mutta kelpaa nykyisillä arvioilla. Winnipeg houkuttelisi kovasti, mutta puolustajien loukkaantumiset pistävät vähän epäilyttämään.
 

RonSwanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, HIFK, Pittsburgh Steelers, Die Mannschaft
Mulla on Chicago -1,5 ja Boston Celtics ML, yhteiskerroin yli neljä. JYP+Ilves tuplassa oli samaa luokkaa, ja yhen maalin päähän jäi se joku 150e tulematta. Josko yöllä tärppäisi..
 

Azteca

Jäsen
Itse nappasin yölle myös Chicago ML ja kaveriksi Vihjemedialta peesattuna LA Kings Philaa vastaan. Nordicbetiltä otin tuon vaikka vähän jo kyllästyttää uusi käyttöliittymä. Hyvätkin puolet tosin. Kings-phila ottelun paras puoli että tulee katsottavaan aikaan huomenna illalla :D Toivottavasti veto vielä silloin elossa.
 

pikkusikaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kapteenit tanskalaisen taxin takapenkillä
Ihan hirveätä rahajuhlaa ei kannata odotella vielä tältä yöltä, jos St.Louis Bluesia meinaat. Heillä seuraava peli on nimittäin huomisiltana klo 20 alkaen.


Heh, niinpäs onkin. Hetken aikaa tuijottelin vedonlyöntitilin summaa ihmetellen, että eikö mikään muka eilen osunut. Sitten katsoin livetuloksista, että joka lapussa on vielä pelejä pelaamatta. no, säästyypä jännitys vielä täksi illaksi.Lapulla on siis vielä Pittsburgh, toisella lapulla PIT-OTT yli 5,5 ja kolmannella STL. Toivotaan parasta, pelätään pahinta.
 

dändi

Jäsen
Osaisko joku auttaa.. Eli otin eilen ärrältä puolihuolimattomasti kiekkovakion mukaan. Liigaa ja mestistä. Toistaiseksi kaikki oikein, viimeinen kohde eli lukko-ilves pelataan tänään ja lapulla X2. Huomasin vain eilen kun riviä tarkistin että kyseessä haravasysteemi, pt-1, 8 osittain ja 4 täysin vaihdeltua. Yritin ottaa selvää mitä nämä tarkoittaa mutta aivokapasiteettini ei tähän riitä. Lähinnä sitä mietin, että minkälaisista summista mahtaa olla kyse mahdollista seiftausta ajatellen.. Mikäli ymmärsin oikein niin vaikka lappu osuisikin niin päävoitto jää silti useimmiten saamatta?
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Osaisko joku auttaa.. Eli otin eilen ärrältä puolihuolimattomasti kiekkovakion mukaan. Liigaa ja mestistä. Toistaiseksi kaikki oikein, viimeinen kohde eli lukko-ilves pelataan tänään ja lapulla X2. Huomasin vain eilen kun riviä tarkistin että kyseessä haravasysteemi, pt-1, 8 osittain ja 4 täysin vaihdeltua. Yritin ottaa selvää mitä nämä tarkoittaa mutta aivokapasiteettini ei tähän riitä. Lähinnä sitä mietin, että minkälaisista summista mahtaa olla kyse mahdollista seiftausta ajatellen.. Mikäli ymmärsin oikein niin vaikka lappu osuisikin niin päävoitto jää silti useimmiten saamatta?

Itsekään en tuosta haravasta osaa sanoa, mutta muutenkin vakion kohdalla seiftaukset on aika hankalia tehdä. Lopullinen voittosumma riippuu monesta tekijästä (peliprosentit, kuinka paljon pelattu jne), että ei hirveän isolla kannata alkaa seiftaamaan. Haravassa tosiaan usein jää päävoitto tulematta, vaikka kaikki kohteet osuisivatkin. Se, että millä perusteella näin tapahtuu.. Ei mitään hajua.

Omista vedoista, että eiliseltä se Chicago natsasi ihan hyvin. Winnipegin laitoin lopulta pienellä ja sekin osui helposti.
 

Ölly

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cardiff City
Pt-1 = paras tulos -1 eli jos saat kaikki 12 oikein niin takuu on 11 oikein. Jos saat 11 oikein, takuu 10 oikein jne. Jackpot mahdollinen myös. Harava nimensä mukainen. Ja on paljon halvempi normi järjestelmään verrattuna. Täysin vaihdeltu tarkoittaa 1X2 ja osittain vaihdeltu kahta merkkiä. Tuloksen voi tarkistaa Veikkauksen sivuilta löytyvästä Rastipekasta. Summista en osaa sanoa mitään.

Välillä tulee tehtyä pt-2 viidellä omalla varmalla ja loput 1X2 jolloin hinta tietysti vieläkin halvempi -1:seen verrattuna. Haen ylläreitä laittamalla 1X2 kohteisiin jossa selkeä ennakkosuosikki ja omat varmat epävarmempiin kohteisiin.
 

meciar81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, UP-V, HC Rebel Havl Brod
Aloin vuoden alussa pitämään fb:ssä nyrkkeilyn (suljettua) vedonlyöntivihjeketjua. Nyt ehdin viimeinkin päivittämään ryhmän vetovihjeiden tilastot. Ketju alkoi hienolla putkella, mutta sitten tuli 10 vuotisen vedonlyönti"urani" kovin, syvin ja pisin kuoppa, mitä mulla on koskaan ollut nyrkkeilyn saralla. Siinä hupeni hetkessä hankittu reilun 600e plussat ja pahimmillaan meni jonkun verran miinuksellekin!

Nyt tällä hetkellä ratkenneiden vetojen osalta panokset ovat olleet yhteensä reilu 10ke ja palautus% 107,51% ja kaikkien vetojen kerroin keskiarvo noin 1,85. Tämä siis 11kk jaksolla. Tuo ryhmä jatkuu vielä vuodenvaihteeseen ja sitten olisi uuden ryhmän aika mahdollisesti.

Mutta on tämä tosiaan käsittämätöntä tämä vedonlyönti. Välillä tulee sellaisia jaksoja, kun mikään ei osu, ei sitten millään; ei edes itseluottamuksen palauttamiseksi laittamani 1,2 kertoimen vedot! Nyt tällä hetkellä on taas ollut syyskuun puolivälistä alkaen hyvä jakso; 31 osumaa ja 5 hutia, kun taas esim kuopan aikana mukaan mahtui muun muassa jaksot, joissa 2 osumaa ja 7 hutia ja 4 osumaa ja 8 hutia.

Mutta itselle kuitenkin positiivinen asia tuossa tilastossa, että pitkällä aikavälillä nuo nyrkkeilyvedot ovat jääneet plussalle. Mutta mielenkiintoista olisi tietää, että missä luokassa oikeasti taitavilla pelaajilla / vihjaajilla nuo palautusprosentit liikkuvat?
 
mielenkiintoista olisi tietää, että missä luokassa oikeasti taitavilla pelaajilla / vihjaajilla nuo palautusprosentit liikkuvat?
Joskus googlen kautta luin artikkelin jossa Valavuori sanoi lyövänsä miljoonalla vetoja vuodessa, mutta voittoa tulee 3-5 prosenttia siitä. "Marginaalit on pienet", sanoi Valavuori, ja sen olen itsekin huomannut, että näin on. Joskus vaan tulee niitä karmeita tappioputkia ja "mikään ei osu".
Parasta kai olisi jos voittoputken päällä ollessa malttaisi pitää pienen tauon, koska lopulta se aina kääntyy laskuun. Tai ainakin pienentää panoksia jos on mennyt hyvin.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joskus googlen kautta luin artikkelin jossa Valavuori sanoi lyövänsä miljoonalla vetoja vuodessa, mutta voittoa tulee 3-5 prosenttia siitä. "Marginaalit on pienet", sanoi Valavuori(...)

Tämähän on nyt ihan hirveää paskapuhetta. Aleksi Valavuori on kaukana voitokkaasta vedonlyöjästä, vaikka itse väittäisi mitä muuta. Ilman tuota Valavuoren nimeä tuo lainaamani kohta on kuitenkin totta, eli ammattilaiset pyrkivät parin prosentin voitollisuuteen. Panokset ovat jo sen verran suuria, että 2-4 prosentin voitotkin tuovat aika hyvin voita leivän päälle. Tuo meciar81:n 107,51% on erittäin hyvä prosentti. Itse pystyin F1-puolella tällä kaudella 116 palautusprosenttiin, mutta nämä voitothan sulavat muihin lajeihin alta aikayksikön..
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Tämähän on nyt ihan hirveää paskapuhetta. Aleksi Valavuori on kaukana voitokkaasta vedonlyöjästä, vaikka itse väittäisi mitä muuta. Ilman tuota Valavuoren nimeä tuo lainaamani kohta on kuitenkin totta, eli ammattilaiset pyrkivät parin prosentin voitollisuuteen. Panokset ovat jo sen verran suuria, että 2-4 prosentin voitotkin tuovat aika hyvin voita leivän päälle. Tuo meciar81:n 107,51% on erittäin hyvä prosentti. Itse pystyin F1-puolella tällä kaudella 116 palautusprosenttiin, mutta nämä voitothan sulavat muihin lajeihin alta aikayksikön..
Kaikki yli 105% on todella hyvin.

Mulla on yksi tuttu, joka kuuluu varmasti Suomen suurimmat vedonlyöjät TOP-3:een. Ainakin vuosien 2009-2013 voitot ovat olleet seitsennumeroisia ja sisään on oman arvioni mukaan lyöty joka vuosi yli 50 megan edestä betsejä. Tosin homma menee siihen, että et saa tuossa vaiheessa kuin yhdelle-kolmelle vedonvälittäjälle sisään suurempia betsejä riippuen vähän lajista. Vedonlyöntipörsseissähän nuo ammattilaiset pääasiassa betsaavat, koska silloin rajoitukset eivät tule vastaan samalla tavalla.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Mutta on tämä tosiaan käsittämätöntä tämä vedonlyönti. Välillä tulee sellaisia jaksoja, kun mikään ei osu, ei sitten millään; ei edes itseluottamuksen palauttamiseksi laittamani 1,2 kertoimen vedot!

Tämä on kyllä täysin totta. Olen sen verran taikauskoinen, että olen havainnut jokaisen tappioputken saavan alkunsa jostain yhdestä epäonnisesti pieleen mennestä vedosta. Esim. pari viikkoa sitten itselläni oli suht. iso voitto Napolin päässä. He pääsivät ensimmäisellä puoliajalla 2-0 johtoon ja ajattelin varmistaa livessä, mutta en sitten viitsinyt koska hukkaan olisivat kuitenkin menneet hukkaan. No tasuriinhan tuo lopulta päättyi ja tästä lähti sellainen putki ettei yhtään mikään osu. Tai osuu, muttalä lapuissa on aina se yksi peli joka kusee. Pitäisi vain malttaa pelata singlejä ja tuplia ja jättää "turhat" kohteet pois, mutta kun ei vain malta..

Ja noista valavuorista ja eskoseppäsistä sun muista "urheilujätkistä" sen verran, että voisin lyödä mistä tahansa vetoa, että tekevät tappiota. Mutta väliäkös sillä, kun eivät pelaa omilla rahoillaan. Tuo pelityyli on vähän sama kuin oma missä räiskitään lapulle se 4-5 peliä ja toivotaan parasta. Tuo ei vain ole voitollista toimintaa. Sitten kun kerran sattuu osumaan, niin kovaan ääneen hehkutetaan somessa ja lisäillään BOOM -kuvia, joista näille fanipojille ja betsijonneille tulee kuva voitollisesta pelaamisesta.
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Tämä on kyllä täysin totta. Olen sen verran taikauskoinen, että olen havainnut jokaisen tappioputken saavan alkunsa jostain yhdestä epäonnisesti pieleen mennestä vedosta. Esim. pari viikkoa sitten itselläni oli suht. iso voitto Napolin päässä. He pääsivät ensimmäisellä puoliajalla 2-0 johtoon ja ajattelin varmistaa livessä, mutta en sitten viitsinyt koska hukkaan olisivat kuitenkin menneet hukkaan. No tasuriinhan tuo lopulta päättyi ja tästä lähti sellainen putki ettei yhtään mikään osu. Tai osuu, muttalä lapuissa on aina se yksi peli joka kusee. Pitäisi vain malttaa pelata singlejä ja tuplia ja jättää "turhat" kohteet pois, mutta kun ei vain malta..

Ja noista valavuorista ja eskoseppäsistä sun muista "urheilujätkistä" sen verran, että voisin lyödä mistä tahansa vetoa, että tekevät tappiota. Mutta väliäkös sillä, kun eivät pelaa omilla rahoillaan. Tuo pelityyli on vähän sama kuin oma missä räiskitään lapulle se 4-5 peliä ja toivotaan parasta. Tuo ei vain ole voitollista toimintaa. Sitten kun kerran sattuu osumaan, niin kovaan ääneen hehkutetaan somessa ja lisäillään BOOM -kuvia, joista näille fanipojille ja betsijonneille tulee kuva voitollisesta pelaamisesta.

Tämä on sanasta sanaan totta. Kummallakaan näillä ei riitä näkemys eikä halu "viitsiä" tutustua kohteisiin mitkä ovat +EV, kunhan räiskitään lapulle jotain mikä tuntuu hyvältä.
 

turo-urpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Happee
Tuo voitto-/tappioputki on aika mystinen juttu ja suhteellisen pitkiä putkia on tullut molempiin suuntiin tässä vuosien varrella. Nuorempana voittoputkien jälkeen saatto lähteä mopo pahastikkin käsistä kun kaikki tuntu osuvan ja panokset nous siihen tahtiin, että voitot suli suhteellisen nopeesti, kun "onni kääntyi". Viime aikoina oon pyrkiny minimoimaan tappiota ja välttämään antamasta suosikeille liikaa tasoitusta, pelannu draw no bet- tai 1X/X2-vetoja jne. Esim. NHL:ssä tasapelit ja maalin voitot on yllättävän yleisiä ja melkosen paljon oon säästynyt tappiolta jättämällä -1,5 kohteet rauhaan. NBA:ssa sama juttu isompien tasotusten kanssa. Suhteellisen hyvin on voittoja tullut tuon jälkeen kun oon alkanu varovaisemmin pelaamaan, mutta tuskin tuolla tyylillä pitkässä juoksussa voittoa tekee, kun pistän liian monta kohdetta samalle lapulle, enkä pelaa ylikertoimia vaan niitä, joiden luulen voittavan. Yksi tapa mistä pitäisi päästä eroon on "varmat tuplaukset", joita välillä teen. Silloin otan muutaman pienikertoimisen kohteen sarjoista, joista en tajua yhtikäs mitään ja toivon, että kaikki osuu. Nykyään on koko aijan jossain päin maailmaa pelejä menossa, mutta pitäisi vaan malttaa valita ne muutama kohde mitä lyödä, eikä yrittää hakea väkisin pikavoittoja ajan kuluksi.


En kauheasti seurannut Valavuoren ja EskoS:n vihjeitä, mutta niillä taitaa osua silloin hyvin kun pelissä tulee paljon maaleja ja ennakkosuosikki voittaa. Ainakin Valavuoren jalkapallon MM-kisojen vihjeet oli sellasia, mitä vähän seurailin. Jaajon sivua seuraan suhteellisen aktiivisesti ja niillä vihjeillä silloin tällöin jotain voittaakin, kuten viime yönä, mutta tiedä sitten miten pidemmän päälle menee. Ylikerroin.com-foorumiltakin katson vihjeitä ja niitä välillä peesailen, jos tuntuvat hyvältä, mutta loppupeleissä omalla perstuntumalla menen aika pitkälle.
 

mustaseiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yllä onkin aika tyhjentävästi selitetty tuo haravan toimintatapa. Lisäisin vielä, että mikäli haravassa on sekä osittain-, että täysinvaihdeltuja kohteita, niin riippumatta kohteiden järjestyksestä kupongilla, tarkastetaan harava aina niin, että ensin kaikki osittainvaihdellut ja sen jälkeen kaikki täysinvaihdellut kohteet omassa keskinäisessä järjestyksessään.

Minulla oli joskus tallella Veikkauksen 20-sivuinen haravaopas mitä sai R-kioskeilta vielä 2000-luvun alussa. Siinä oli kaikkien haravien rivit.
Haravaopas löytyy Veikkauksen sivuilta PDF-muodossa. Siinä paremmin selitetty se, mitä itse yritin.
https://www.veikkaus.fi/idc/groups/games/documents/document/haravaopas.pdf
 
Äsken tuli mieleen katsoa mitä Unibetin politiikka-osiossa onkaan tarjolla. Aika mielenkiintoista kun politiikan asioistakin voi vähän tehdä vetoja, vaikka Suomen eduskuntavaaleihin on kuitenkin vielä neljä kuukautta aikaa.

Sijoitin näin:
Seuraava pääministeri on Juha Sipilä 1,35 (maksimipanos joku 570 joten laitoin 500).
Suurin kannatus Keskusta 1,38 (antoi myös laittaa 500).
Keskustalla suurempi kannatus kuin Kokoomuksella 1,25 (maksimipanos 800 joten laitoin sen).

Muutamia päiviä sitten Keskustan kannatus oli kyselyssä 26,7% ja toisena Kokoomus 17,3. Aika paljon saa tapahtua jos tuo tasoittuu ja Kokoomus menisi vielä edelle. Laajaltihan Sipilää on jo pidetty seuraavana pääministerinä. Aika varman tuntuisia sijoituksia nuo, kunhan ei sitten vaaleissa ennenkin Kokoomusta kannattaneet palaa äänestämään heitä.
 

RonSwanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, HIFK, Pittsburgh Steelers, Die Mannschaft
Stubbin kerroin pääministeriksi(vaiko siis Kokoomuksen puheenjohtajaksi?) oli viime syksynä 4,0 Unibetilla. Kaksi tyyppiä oli ennen häntä, toinen muistaakseni nainen. Politiikkaa enemmän seuraavat tietävät todnäk ketkä ne kaksi oli ja mitä tapahtui, että Stubb sen kisan voitti.

Eikä persujenkaan pitänyt olla toiseksi suurin puolue silloin vähän aikaa sitten. Uudelle aluevaltaukselle plussaa rohkeasta yrityksestä, mutta aika riskillä tunnut vetävän :D
 
Jossakin sanottiin, että tuota 26,7 prosenttia korkeampia kannatuslukemia on viimeksi nähty parikymmentä vuotta sitten, joten siihen nähden voinen olla melko luottavaisin mielin. Ero seuraaviin on harvinaisen selvä.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jossakin sanottiin, että tuota 26,7 prosenttia korkeampia kannatuslukemia on viimeksi nähty parikymmentä vuotta sitten, joten siihen nähden voinen olla melko luottavaisin mielin. Ero seuraaviin on harvinaisen selvä.

Nuo Keskustan puolesta olevat vedot ovat ainakin minun mielestä ihan ok, vaikken niihin itse koskekaan. Sen sijaan tuohon Sipilä-vetoon en itse koskisi ikinä, koska vaaleihin on vielä niin pitkä aika. Se ei tarvitse kun yhden tyhmän kommentin Sipilältä ja kelkka kääntyy puoleen sisälläkin jonkin toisen puoleen.

Stubbin kerroin pääministeriksi(vaiko siis Kokoomuksen puheenjohtajaksi?) oli viime syksynä 4,0 Unibetilla. Kaksi tyyppiä oli ennen häntä, toinen muistaakseni nainen. Politiikkaa enemmän seuraavat tietävät todnäk ketkä ne kaksi oli ja mitä tapahtui, että Stubb sen kisan voitti.

Kaksi muuta taisivat olla Jan Vapaavuori ja Paula Risikko.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Pienet asiat kyllä tässäkin harrastuksessa pistää vituttamaan. Pelasin Betsafella muutaman NFL-kohteen eilen ja ulostin voitot saman tien joskus aamuyöstä. Ei ole vieläkään tulleet Skrilliin. Tokihan siinä sanotaan että 24h voi kestää, mutta miksi helvetissä kun useimmiten maksetaan parissa minuutissa. Ja sitten mitä pikkurahoja sinne jäi pelasin aamun kohteisiin, jotka osuivat mutta voittoja ei ole maksettu vieläkään vaikka ottelut olleet ohi yli tunti sitten.

PIkkujuttuja, mutta painaa aina vaakakupissa kun pitää bookeria valita eikä tää nyt ainakaan mua vakuuta. Pakko oli panna pelaajaerikoisia eilen kun oli niin erikoisia, mm. LeVeon Bell rushing yards raja 82.5, CJ Anderson kantojen määrä 16 ja Drew Brees attempts vs. Newton +0.5. Jos vaan olisi jossain muualla näitä kohteita niin varmaan vaihtaisin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös