Vedonlyönti

  • 3 971 479
  • 21 674

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Ducks, KalPa, KuPS, BVB ja Eagles
Tänään Joensuussa ravataan toto5 ravit. Lähtö numero 6 ja I.P.Osuma. Luultavasti kerroin pyörii välillä 2-2,5. Fintotolta nämä. Voittaa lähdön ilman ulkopuolisia ongelmia aivan pystyyn. Hevosurheilu on helppo tapa ottaa rahat pois kuljeksimasta.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Onko täällä pokerinpelaajia? Osaatteko sanoa paljonko raken osuus on prosentteina? Ts. paljon nettipokerin "palautusprosentti" on, jos sitä sellaiseksi voi kutsua? Kannattaako pelata turnauksia vai normaalia? Turnauksissa näyttäisi olevan kohtalaisen huono palautus, 90%.

Entä mikä tuolla on yleinen taso? Olen pelannut sen verran vähän, että vaikea sanoa olenko riittävästi parempi kuin muut jäädäkseni voitolle, vai olenko jopa keskitasoa huonompi. Onko täällä voittavia pelaajia, jotka keskittyvät lähinnä vedonlyöntiin ja pelailevat pokeria vain huvikseen? Vähän herää sellainen epäilys että ne isot ja pelottavat pokeripelaajat vievät ensin rahat eksyneiltä vedonlyöjiltä ja sitten nauravat perään. :(

Ohi aiheen menee, mutta parempaakaan ketjua en löytänyt.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Onko täällä pokerinpelaajia? Osaatteko sanoa paljonko raken osuus on prosentteina? Ts. paljon nettipokerin "palautusprosentti" on, jos sitä sellaiseksi voi kutsua?

Ohi aiheen menee, mutta parempaakaan ketjua en löytänyt.
Tässä linkki Jatkoajan Pokerikeskustelu-ketjuun, ole hyvä.

Ja jottei tule banaania ohi aiheen puhumisesta, vihjataan Hyvinkään suoraa kotivoittoa (1,68) Kiteestä tämän illan Superpesis-kierroksella.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Sini-puna-valkoinen, Kupittaan ylpeys!
Pokeri vs. vedonlyönti

Mulla ei ole kokemusta pokerista mutta lainasin juuri kirjastosta tuon Erolan ja Pyysingin kirjan, ja tarkoitus olisi näin kesän kunniaksi opiskella sitäkin osa-aluetta tässä pelien kiehtovassa maailmassa.

Uskoisin, ettei pokerissa voittaminen ainakaan vaikeampaa ole kuin vedonlyönnissä. Pinnacle Sports tutki joskus asiakkaitaan. Lopputulos oli aika tyly: 2 % heidän asiakkaistaan on voitollisia vedonlyöjiä. Yli 20 000 dollaria vuodessa ansaitsevia on kaikista asiakkaista promille. Ja nyt puhutaan siis sivustosta, joka on todella monien järkipelaajien ykkösbookkeri ja jossa palautukset ovat isoissa lajeissa luokkaa 97-98 %. Näin ollen vedonlyönnissä ihan käsittämättömän suuri massa hakkaa sitä niukasti tappiollista tulosta tai yltää juuri ja juuri break-eveniin.

Pokerista olen lukenut sellaisia arvioita, että pelaajapopulaatiosta vähintään 5 %, jopa kymmenys pelaisi voitollisesti. Se ei ehkä kuulosta paljolta, mutta pitää muistaa että suurin osa pelaa pelkkää viihdepeliä rahoilla, jotka on ansaittu jotenkin muuten kuin pelaamalla.

Urheiluvedonlyönnissä on myös sellainen ongelma, että omaa vastusta ei pysty optimoimaan. Pokerissa vaikuttaisi olevan kokonaan aloittelijoille suunnattuja pöytiä, ilmaisturnauksia, senttipelejä ym. Näin ollen aloittelijan ei tarvitse kyetä biittaamaan niitä kovimpia legendoja heti kättelyssä.

Sen sijaan vedonlyönnissä joutuu väkisinkin itseään kovempaan seuraan. Itsekin olen kantapään kautta oppinut sen, ettei mitään Valioliigaa kannata lähteä betsaamaan pienellä kassalla. Tällä hetkellä tutkin lähinnä yksilölajeja (erityisesti pyöräilyä), joissa panosrajat ovat sen verran alhaalla että markkina on aika pehmeä ja tehoton. Myös live-vedonlyönti vaikuttaa lupaavalta. Monet voittavat pelaajat ovatkin siirtyneet kokonaan liveen, jossa tapahtuu paljon villimpää kerroinkehitystä. Käytännössä live-vedonlyöntiin täytyisi kuitenkin kehittää sellaisia laskureita/apuohjelmia, jotka laskevat muuttuneet kertoimet tapahtumien perusteella. Eli minkä verran esim. tenniksessä syötönmurto vaikuttaa erän/ottelun voittotodennäköisyyksiin. Tai missä vaiheessa futiksessa maali-intensiteetti alkaa laskea ja joukkueet alkavat varmistella tasuria kun tilanne on esim. 1-1. Tällaisten laskureiden/apuohjelmien kehittäminen vaatisi käytännössä viisinumeroisen ottelumäärän perkaamista läpi, eikä ohjelmointitaidoistakaan olisi haittaa.

Pokerissa on myös paljon erilaisia apuohjelmia, opetusvideoita, kirjoja jne. Vedonlyönnissä kukaan voittava pelaaja ei anna kunnollista tietoa omista menetelmistään. Näin ollen kaikki täytyy vedonlyönnissä oppia itse, ja useimmilta jää se viisasten kivi löytämättä.

Sitten voi tietysti yrittää peesaamista, mutta ei sekään helppoa ole. Jos joku oikeasti hyvä vihjaaja antaa tipsin esim. Twitterissä, lentelee paikalle hirmuinen määrä peesikärpäsiä painamaan sitä kerrointa alas pää märkänä. Maksullisissa palveluissa ei ole tätä ongelmaa, mutta kyllä niissäkin on helmet vähissä ja tietysti vihjemaksut estävät ko. palveluiden käytön kun puhutaan pienten pelikassojen vedonlyöjistä.

Uskoakseni pokeri on myös ajankäytöllisesti inhimillisempää puuhaa. Pokerissa ideana ei ole kerätä mahdollisimman kovia työtunteja, vaan koko sen ajan kun pelaa täytyy olla skarppina ja terävänä. Jos yrittää uhrata kaiken aikansa pelaamiseen, alkaa se työn rajahyöty helposti kärsiä. Sen sijaan vedonlyönnissä on paljon tilastointia ja sellaista aika kaavamaistakin työtä, jota jaksaa tehdä väsyneenäkin. Otteluarvioissakin tietokone tekee usein suurimman työn. Näin ollen monet ammattivedonlyöjät tekevät aivan sairaita työviikkoja siinä missä pokeriammattilaisilla on usein selvästi enemmän vapaa-aikaa kuin normiduunareilla. Ajankäyttö on sellainen asia, jossa on aika vaikea kilpailla muita vastaan. Jos on itse valmis tekemään 15 h päivässä, on joku muu valmis 16 h päiviin.

Vielä yksi ikävä juttu vedonlyönnissä on tuo verotus. Betfair sijaitsee onneksi Gibraltarilla, mutta esim. Pinnacle ja SBOBET ovat ETA-alueen ulkopuolisia firmoja. Näin ollen osa voitoista jää väkisinkin verottajan haaviin siinä missä pokerissa todella monella hyvistäkin firmoista on se ETA-lisenssi.

Eli summa summarum, näin nolla pokerikättä elämäni aikana pelanneena voisin todeta että pokeri vaikuttaa suorastaan lupaavalta verrattuna tähän vedonlyöntirunkkaamiseen.
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pinnacle Sports tutki joskus asiakkaitaan. Lopputulos oli aika tyly: 2 % heidän asiakkaistaan on voitollisia vedonlyöjiä.

Tuo kuulostaa kyllä aika hurjalta, mutta totta se varmaan on. Niin moni vetelee hölmöjä vetoja. Nettipokerista mä en ymmärrä mitään, mutta vedonlyöntiä harrastelen aina välillä pienillä panoksilla ja voitollisesti olen pelannut kun sen ensimmäisen talletuksen jälkeen ei ole uudestaan tarvinnut sinne suuntaan rahaa siirrellä. Käteen taas olen nostellut rahaa.
 

meciar81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, UP-V, HC Rebel Havl Brod
Kuulostaa hyvältä. Pidähän meidät ajan tasalla suunnitelmastasi.
Nyt kuluvan viikon lopulla alkaa tuo vihjeketju Caramelito Promotions -nyrkkeilytallin sivuilla. (linkki CP:n sivuille vetovihjeketjupohjustukseen). Päivitykset tulevat tosiaan useimmiten ke-pe, sillä silloin pelikohteet päivittyvät paremmin. Jatkoaikaan kirjoittelen jatkossa harvemmin niitä enää...

Jos täältä foorumilta joku lukijoista lähtee noita seuraamaan ja jos haluaa vapaaehtoisesti tuolloin joulun tietämissä osallistua siihen nuorisourheilulahjoitukseen, niin voi ottaa yv:llä yhteyttä.
 

lebak

Jäsen
Tänään 18:30 pelataan suomen potkupallon ykköstä Valkeakoskella ja itse otin lähisalelta veikkauksen kertoimen 3,20 kiinni Ilveksen vierasvoitolle. Hakalla on ollut ongelmia organisoiduissa hyökkäyksissä ja Ilves on ollut voittoputkessa kun Kaarlo Rantanen laitettiin avaukseen dominoimaan. Ilves voitti kotonaan sarjajumbon Jippon edellisessä pelissä 5-0 kun taas Haka pelasin tasan viikkoa aikaisemmin. Kummallakin on hyvät joukkueet eikä kumpikaan ole suuri ennakkosuosikki, siksi Ilveksen yli 3 kerroin on kokeilun arvoinen (jostain saa kuulemma lähemmäs 5 kerrointa). Myös tasuri hyvin mahdollinen. Terveiset rannalta!
Haka - Ilves 2 3,20

Sent from my Lumia 800 using Board Express


Edit.
Eihän se osunut, kun Haka otti selvän 3-0 kotivoiton. 1. puoliajan olisi voinut arpoa tasatulokseen, mutta Hakan tähdet olivat tänään pelipäällä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
Tänään 18:30 pelataan suomen potkupallon ykköstä Valkeakoskella ja itse otin lähisalelta veikkauksen kertoimen 3,20 kiinni Ilveksen vierasvoitolle. Hakalla on ollut ongelmia organisoiduissa hyökkäyksissä ja Ilves on ollut voittoputkessa kun Kaarlo Rantanen laitettiin avaukseen dominoimaan. Ilves voitti kotonaan sarjajumbon Jippon edellisessä pelissä 5-0 kun taas Haka pelasin tasan viikkoa aikaisemmin. Kummallakin on hyvät joukkueet eikä kumpikaan ole suuri ennakkosuosikki, siksi Ilveksen yli 3 kerroin on kokeilun arvoinen (jostain saa kuulemma lähemmäs 5 kerrointa). Myös tasuri hyvin mahdollinen. Terveiset rannalta!
Haka - Ilves 2 3,20

Sent from my Lumia 800 using Board Express

Itse otin PAfilta aamulla kiinni kans Ilveksen voiton kertoimella 4.15 ja panosta pari kymppiä. Eihän se perkele ikinä osu kun minä laitan...
 
Eli summa summarum, näin nolla pokerikättä elämäni aikana pelanneena voisin todeta että pokeri vaikuttaa suorastaan lupaavalta verrattuna tähän vedonlyöntirunkkaamiseen.

Kannattaa lukaista Cityn sivuilla Miikka Anttosen blogia, jossa saa aika realistisen kuvan pokeriammattilaisen arjesta, joka ei todellakaan aina ole niin ruusuista.

En tunne ammattimaista vedonlyöntiä, mutta nettipokerissa lätkii helposti korttia kymmenenkin tuntia ilman merkittävää voittoa. Juju onkin kärsivällisyydessä ja kylmän analyyttisessa ajattelumallissa, kun puhutaan voittavasta pokerin pelaajasta.

Miikka Anttonen -blogi City.fi
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Ainoa vihjeeni vakiota koskien on se, ettei kannata pelata. Paljon mielekkäämpää koota vaikka isoja järjestelmiä itse, joihin pääsee itse valitsemaan kohteet ja niiden määrän. Normivakiossahan voittoluokkien määräkin saattaa tippua, mikäli helppo rivi osuu kohdalle.

Eipä siitä sen enempää, meciar81:n vinkkejä tässä kovasti odotellaan :)
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Italia ja Ruotsi haettu!

Melkein voisi Venäjää tuolla kertoimella koittaa Portugaliakin vastaan, mutta korkeintaan pienellä panostuksella.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Miksiköhän Paffilla annetaan VPS:n voitolle FC Lahtea vastaan 3.25 kerroin? Sarjaa ei tule liiemmin seurattua, mutta sarjataulukon katsottuani kiireen vilkkaa otin siihen kiinni. Lisäsin samaan lappuun vielä toisen pelin jolloin riviksi jäi:

FC Lahti - VPS 2 3.25
HJK - FC Inter Turku 1 1.65

Kympillä kiinni kokonaiskertoimen ollessa 5.36. Toivottavasti osuu.
 

RonSwanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, HIFK, Pittsburgh Steelers, Die Mannschaft
Unibet oli ennen tämän päivän pelejä avannut nuorten EM-kisoissa kohteen, jossa voi veikata voittajaa, ja sijoittuuko joukkue sijoille 1-2. Noh, nyt, kun toisen lohkon pelit ovat käynnissä, he eivät ole korjanneet kertoimia/ottaneet kohdetta pois. Espanja johtaa Hollantia 2-0,ja tulee voittamaan lohkonsa. Välieriin vastustajaksi Norja. Jos tuon kohteen kautta veikkaa Espanjan pelaavan finaalissa, saa kertoimeksi 1,35. Veikkaan, ettei Espanjan Moneyline kerroin ennen välierää olisi kuin korkeintaan 1,1. Ite kävin nyt 200e lyömässä.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Ihan hyvälle vaikuttaa tuo Espanjan kerroin. Eilen kun tiedot Subbanin Norriksesta vuotivat julkisuuteen Twitteissä kävin betsaamassa kolmesataa 1,9 kertoimella. Tänään tietenkin olivat sitten tuon mitätöineet. Olin sen verran ajoissa liikkeellä, että luulin jo selvinneeni. Noh, aina kannattaa koittaa...
 

turo-urpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Happee
Kerkesin peesailla Ronin Espanja-finaaliin vetoa, mutta palauttivat panokset. Ovat näköjään valpastuneet Unibetillä kun jokunen vuosi pysty pelaamaan jo ratkennutta tennisvälieräpaikkaa, eikä vetoa edes mitätöity.
 

RonSwanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, HIFK, Pittsburgh Steelers, Die Mannschaft
Panokset tuli takaisin.. Mitäs sit keksittäis noilla just sijoitetuilla rahoilla :D

Oisko Bostonin moneyline kertoimella 2.24?

Huomenna Superpesiksen kärkikamppailu, Vimpeli-Sotkamo, kotijoukkueen moneyline 2.0?

Nou vihjeitä tänään. Ei tässä mitään meciar81 olla....
 

meciar81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, UP-V, HC Rebel Havl Brod
HUOMIO!!!
Unibetillä perjantai-illan nyrkkeilykohde Ruotsista: Patrick Bogere - Patrick Allotey. Bogeren kerroin 1,55. Räikeä ylikerroin. Yritin lyödä 1000e kiinni, mutta rajoittivat 200e suuruuteen panoksen.

Pistäkää ehdottomasti heti kiinni. Perustelen kohta paremmalla ajalla.

edit: Bogere on maailmanlistalla 100 sijaa korkeammalla ja lisäksi kotikehäläinen ja otellut aikoinaan olympialaisissakin. Allotey on tappioton ghanalainen jolla on upea ottelulista numerollisesti, mutta ottelee nyt vasta ensimmäistä kertaa ulkomailla ammattilaisena. matsi on bogerelle pedattu. Mies on taitava... itse arvioisin bogeren kertoimen oikeammaksi suuruusluokaksi 1,15-1,20 tietämissä.

edit2: nyt kerroin 1,45 jo, mutta edelleen ylikerroin! vielä betsit kannattaa laittaa sisään.

edit3: kerroin enää 1,30 :( no ilmeisesti muutamat ehtivät peesaamaan tai huomaamaan omatoimisesti tuon ylikertoimen
 
Viimeksi muokattu:

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksiköhän Paffilla annetaan VPS:n voitolle FC Lahtea vastaan 3.25 kerroin? Sarjaa ei tule liiemmin seurattua, mutta sarjataulukon katsottuani kiireen vilkkaa otin siihen kiinni. Lisäsin samaan lappuun vielä toisen pelin jolloin riviksi jäi:

FC Lahti - VPS 2 3.25
HJK - FC Inter Turku 1 1.65

Kympillä kiinni kokonaiskertoimen ollessa 5.36. Toivottavasti osuu.

Kiitokset VPS:stä. Peesiin lähti ja kotia tuli nätisti, kuten sinulla lisänä ollut HJK:kin.
 

bart

Jäsen
Kiitokset VPS:stä. Peesiin lähti ja kotia tuli nätisti, kuten sinulla lisänä ollut HJK:kin.

Itsellä oli vielä Maarianhamina kolmantena ja veikkauksellakin kerroin oli mukavahko 10,93. Rovaniemen vierastilasto on sen verran huono, että uskalsin kokeilla. Tosin joskushan se tilastovoittokin kyllä tulee. Harmittaa vain kun ei tullut tehtyä yhtä riviä kaikista peleistä edes pienellä panoksella, kun kerrankin olisin arvannut kaikki oikein (helppohan se on jälkikäteen huudella).

Onkohan palstalaisilla kokemusta Suomessa avatuilla tileillä pelaamisesta ulkomailla? Kannattaako kokeilla vai pelaanko suosiolla veikkauksella siihen saakka, kun palaan Suomeen. Tietenkin oikean vastauksen saisi parhaiten (ehkä) kysymällä suoraan heiltä. Veikkauksella kun olen pelannut jo kymmenkunta vuotta silloin tällöin ulkomailla ja mitään ongelmaa ei ole tullut eteen.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Onkohan palstalaisilla kokemusta Suomessa avatuilla tileillä pelaamisesta ulkomailla? Kannattaako kokeilla vai pelaanko suosiolla veikkauksella siihen saakka, kun palaan Suomeen. Tietenkin oikean vastauksen saisi parhaiten (ehkä) kysymällä suoraan heiltä. Veikkauksella kun olen pelannut jo kymmenkunta vuotta silloin tällöin ulkomailla ja mitään ongelmaa ei ole tullut eteen.

En nyt tiedä ymmärsinkö oikein. Tarkoitatko että olet avannut tai avaamassa pelitilin johonkin vedonlyöntifirmaan suomalaisella pankkitilillä? Jos näin, mitään ongelmaa ei ole. Toki jotkun vedonlyöntisivustot on blokattu tietyissä maissa, esim. bet-at-home Ranskassa. Olen ulkomailla asuessani ja matkaillessani käyttänyt kaikkia vedonlyönti-tilejäni ihan normaalisti. Tokihan pankki- ja tilitiedot pitää olla kunnossa, mutta se nyt ei liene ongelma.

Vaikka Veikkaus mukava laitos onkin ja suomalainen voittaa aina, kyllähän maailmalta (EU-alueeltakin) löytyy niin paljon parempia vedonlyöntitoimistoja että kannattaa tutustua.
 

bart

Jäsen
En nyt tiedä ymmärsinkö oikein. Tarkoitatko että olet avannut tai avaamassa pelitilin johonkin vedonlyöntifirmaan suomalaisella pankkitilillä? Jos näin, mitään ongelmaa ei ole.

Tarkoitin siis sitä, että olen avannut Suomessa n kpl pelitilejä eri vedonlyöntifirmoille. Sitä nyt pähkäilen tässä, että uskallanko kirjautua niille Suomen ulkopuolella vai tuleekohan jotain ongelmia. Kyllähän ne viimeistään IP:stä näkee, että kirjaudun jostain muusta maasta pelitililleni. Viimeistään ongelmia tulee siinä vaiheessa, jos tuttavani täällä haluaa avata samalla firmalle oman tilin samasta IP:stä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös