Vastalahko?

  • 4 187
  • 37

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
Kun erinäisissä thriideissä on nyt käsitelty Lahkoa, johon myönnän itsekin kuuluvani päätin perustaa ketjun joka käsittelee Lahkon verivihollisia, eli henkilöitä jotka uskovat Kalen, Erkan ja Mister Hockey:n ylivertaisuuteen jääkiekkotietämyksessä. Siis gaytä he ovat, mikä ajaa heitä julistamaan sanomaansa ja miksi he häiritsevät mielipiteillään meidän tosifanien nettisaittia? Ovatko he kenties SJL:n palkkalistoilla vai onko itse iso K palkannut heidät vaientamaan kantamme? Mikä on siis totuus ja missä se totuus sijaitsee?

Omasta mielestäni tälläiset (nimimerkkejä mainitsematta) maanpetturit pitäisi viedä viipymättä saunan taakse ja laittaa M.Kiprusoff teloittamaan ns."lepakoilla" nämä saatanan kätyrit. HOOVEE HOMOT!!!!
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti ApZu
Kun erinäisissä thriideissä on nyt käsitelty Lahkoa, johon myönnän itsekin kuuluvani päätin perustaa ketjun joka käsittelee Lahkon verivihollisia, eli henkilöitä jotka uskovat Kalen, Erkan ja Mister Hockey:n ylivertaisuuteen jääkiekkotietämyksessä. Siis gaytä he ovat, mikä ajaa heitä julistamaan sanomaansa ja miksi he häiritsevät mielipiteillään meidän tosifanien nettisaittia? Ovatko he kenties SJL:n palkkalistoilla vai onko itse iso K palkannut heidät vaientamaan kantamme? Mikä on siis totuus ja missä se totuus sijaitsee?


Totuus sijaitsee jääkiekkotoimittajan irvikuvan, Pekka Jalosen, kirjoituksissa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Jaa oikein vastalahko, lahkolle jota ei ole olemassa.

Kalelle kenkää ketjua ei olisi varmaankaan ikinä luotu, jos Kale olisi pitänyt kisojen alla suunsa kiinni kieltäytymisistä. Summasen erottaminen oli myös virhe, mutta samalla kuulee myös, että Summanen ei itsekkään tiennyt halusiko valmentaa vai ei.

Oli miten oli, minä peesaan pelaajia. Kaikille pitää antaa työrauha. Ja tämä meinaa sitä, että Kale pitää sunsa kiinni ja tiedottaja Timo tiedottaa, jos on tarvetta (vai onko tiedottaja Timo vielä maajoukkueen leivissä).
Valmentajat saavat keskittyä omaan tekemiseen, ja GM Kurri omaan ilman, että jokapuolelta tulee paskaa niskaan. Westerlund ja Kurri ovat syyttömiä koko sotkuun (kait?).
Ja oli syyllinen kuka tahansa, niin vastakkain asetelulla asiat ei ainakaan parane. Jos iltalehden jutut pitää yhtään paikkaansa, niin pelaajat alkavat olla kyllästyneitä koko touhuun. Ja jos meillä ei ole jatkossa parhaita pelaajia maajoukkueessa, niin eipähän tarvitse ainakaan miettiä mistä pitäisi erottaa ja ketä, huonon menestyksen takia.
 

ElBimbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ilmoittaudun vastalahkoon. Aamulla lähden keräämään nimiä adressiin.

WC 04 kommentaattori Hannu Jortikka piti alkulohkon Tsekki ja Ruotsi ottelujen saamista kotiotteluiksi suurena voittona. Jortikan mukaan Suomi vihdoinkin pärjäsi IIHF:n kabinettipeleissä niinkuin pitikin. Tämä Tsekki ja Ruotsi matsien kotiotteluiksi saaminen oli Kalervo Kummolan pitkän kokemuksen tulos. Parempaa miestä IIHF:n kabinettipeleihin ei ole Suomesta vielä toistaiseksi lähettää.

Jos päävalmentajaksi palkattu henkilö ei tiedä haluaako hän joukkueen päävalmentajaksi, valmennuksen koordinaattoriksi, manageriksi vai miksi, niin potkut olivat ansaitut. Kuin kaksi marjaa Summanen MM 04 - Westerlund 05.

Kuka olisi muka valmis Kalervo Kummolan saappaisiin? Raimo Summanen, Petteri Sihvonen, Juhani "Tami" Tamminen, Juha " Moskova" Hautamaa vai kuka? Paras mahdollinen seppä pihalle, mutta kuka tilalle?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
ApZu kirjoitti:
Siis gaytä he ovat, mikä ajaa heitä julistamaan sanomaansa ja miksi he häiritsevät mielipiteillään meidän tosifanien nettisaittia? Ovatko he kenties SJL:n palkkalistoilla vai onko itse iso K palkannut heidät vaientamaan kantamme?

Uskon että suurin osa Kummolan kannattajista eivät kannata Kummolaa, vaan kallistuvat Kummolan puolelle kahdesta syystä; vihasta Raimo Summaseen ja/tai kateudesta Petteri Sihvoseen. Sen takia luulenkin että suurin osa heistä on toimittajia tai muita median edustajia.
 

Voittaja

Jäsen
Gags kirjoitti:
kateudesta Petteri Sihvoseen.


Hitto mitä koomikoita täällä on. Ihan mielenkiinnosta, sano yksikin asia miksi esim. minun pitäisi olla tai miksi olisin kateellinen Petteri Sihvoselle?
 

ElBimbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minä ainakin kannatan Kummolaa, koska hän on paras mahdollinen hoitamaansa tehtävään. Kuka Kalervo Kummolan paikalle?
Minä en vihaa Raimo Summasta. Jos hän ei tiennyt WC 04:n jälkeen mikä hänen rooli mj:ssa on , niin miten hän voi johtaa mj:tta? Petteri Sihvoselle, joka ei ole pärjännyt pelaajana, valmentajana tai kaikella kunnioituksella "toimittajana" aika harva on kateellinen.

Kuka Kummolan tilalle? Kuka Westerlundin tilalle? Kuka Kurrin tilalle?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Voittaja kirjoitti:
Hitto mitä koomikoita täällä on. Ihan mielenkiinnosta, sano yksikin asia miksi esim. minun pitäisi olla tai miksi olisin kateellinen Petteri Sihvoselle?

Niin, en tiedä minkä alan toimittaja mahdollisesti olet, mutta ainakin valtaosalla urheilutoimittajista lajitietous ja -ymmärrys on selkeästi valovuosia Sihvosen vastaavasta. Lisäksi Sihvonen kirjoittaakin paremmin kuin moni toimittaja, vaikkakin varsin usein raflaavasti ja tahallisen kärkevästi. Sinun syystäsi kateuteen en voi arviota antaa, koska en ole toimittamiisi juttuihin ainakaan tietoisesti tutustunut. Toki voit olla poikkeus massasta, josta olen iloinen!
 

ElBimbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Petteri Sihvonen on urheilutoimittajana Jari Porttilan tasoa. Esitetään asiantuntemusta ja etsitään kohua. Sihvonen ei kaikessa mouhoamisessaan ole käsittänyt Kummolan roolia WC 04 menestyksessä, vaikka onkin lajitietämykseltään aivan toiselta planeetalta kuin muut.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
ElBimbo kirjoitti:
Minä ainakin kannatan Kummolaa, koska hän on paras mahdollinen hoitamaansa tehtävään. Kuka Kalervo Kummolan paikalle?
Minä en vihaa Raimo Summasta. Jos hän ei tiennyt WC 04:n jälkeen mikä hänen rooli mj:ssa on , niin miten hän voi johtaa mj:tta? Petteri Sihvoselle, joka ei ole pärjännyt pelaajana, valmentajana tai kaikella kunnioituksella "toimittajana" aika harva on kateellinen.

Kuka Kummolan tilalle? Kuka Westerlundin tilalle? Kuka Kurrin tilalle?

Kummola hoiti tehtävänsä Suomen jääkiekon hyväksi ansiokkaasti aina Raimo Summasen erottamiseen saakka. Pitkä ja lajille menestyksellinen Kummolan kausi on saamassa nolon lopun. Raimo Summasen erottaminen maajoukkueen päävalmentajan tehtävistä saattaa osoittautua kohtalokkaaksi koko Suomen jääkiekkoilulle. Tällä hetkellä ei yksikään täällä JA:n kirjoittajista usko Suomen menestykseen Torinon olympialaisissa tai Latvian MM-kisoissa. En ole huomannut tälläistä uskoa olevan Westerlundin valmentajataitoihin JA:n viesteistä päätellen.
Kysyt, ElBimbo, miten Raimo Summanen voi johtaa maajoukkuetta. Summanen päävalmentajana johti maajoukkueen koko henkilöstön ja pelaajat toimimaan yhden päämäärän eteen: kultaa Torinosta. WC 2004 hopea loi uskottavuuden Summasen asettamalle tavoitteelle ja sille, että Raimo Summanen pystyy tavoitteen joukkueen päävalmentajana saavuttamaan. Raimo Summanen pani itsensä 100%:sti likoon ja yritti vetää myös muun maajoukkueen johtoportaan vastuulliseen työskentelyyn kaikissa tilanteissa tuloksen saavuttamiseksi.
Luotatko/uskotko, ElBimbo, että Suomi pystyy taistelemaan Torinon kultamitalista Erkka Westerlundin ja Jari Kurrin johdolla? Mikäli näin uskot, ymmärrän, että pidät Kummolan päätöksiä oikeina. Mikäli et usko menestykseen Torinossa Erkka Westerlundin johdolla, niin Kummola on tehnyt ison virheen erottamalla Raimo Summasen. Vai onko kansainvälisellä menestyksellä mitään merkitystä Suomen jääkiekolle sinun mielestäsi?

Mistä tiedät, ettei Summanen tiennyt tehtäviään maajoukkueessa WC:n jälkeen? Summasella oli tarkat visiot siitä, miten edetään. Summasella oli tottakai tietyt ehdot jatkamiselleen maajoukkueessa. Kummola joutui kahden tulen väliin ja päätyi Summasen erottamiseen, kun oli sopinut Westerlundin kanssa hyvissä ajoin päävalmentajan tehtävistä. Kummola ei saanut Summasta eroamaan vaan joutui tekemään näennäisneuvotteluiden jälkeen Jääkiekkoliitolle kalliimman ratkaisun ja erotti Summasen. Nyt tuo Summasen erottaminen on nousemassa Kummolan suurimmaksi virheeksi, jonka hinta saattaa olla liian suuri Suomen jääkiekkoilulle.

Kysyt nimiä Kummolan, Kurrin ja Westerlundin tilalle. Niistä on oma viestiketjunsa. Minun esitykseni ovat Juhani Rantasila, Juhani Tamminen ja Raimo Summanen. Hannu Aravirta on myös vahva ehdokkaani Jääkiekkoliiton johtotehtäviin.
 

Woland666

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Chelsea, New York Jets
Voittaja kirjoitti:
Hitto mitä koomikoita täällä on. Ihan mielenkiinnosta, sano yksikin asia miksi esim. minun pitäisi olla tai miksi olisin kateellinen Petteri Sihvoselle?

Mies on sentään valmentaja eli tietää jääkiekosta ja osaa "asiansa" paremmin kuin keskiverto lajin seuraaja.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
siffa kirjoitti:
Raimo Summasen erottaminen maajoukkueen päävalmentajan tehtävistä saattaa osoittautua kohtalokkaaksi koko Suomen jääkiekkoilulle.

Tarkoitatko tällä todella "koko Suomen jääkiekkoilua" vai Suomen maajoukkuetta? Ne kun ovat kuitenkin kaksi eri asiaa.
 

ElBimbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tottakai minä uskon, että Westerlund ja Kurri tuovat Torinosta kultaa. Kummolan ainut virhe oli se, että Summanen palkattiin liian aikaisin mj-valmentajaksi. Enimmät höyryt pihalle nuorten kanssa, niin hyvä olisi tullut. Westerlund ei ole vielä valmentanut kuin yhdet kisat samalla menestyksellä kuin Summanen ja jo sen perusteella ollaan erottamassa koko organisaatiota.

Summanenhan pelatessaan heitettiin pihalle useammastakin joukkueesta. Nyt Summasen mj- valmentajan pestistä erottamisen jälkeen ei paljon ole pelaajien taholta puolesta puhujia ollut. Jotkut "toimittajat" kirjoittavat Summasen klaanista. Ketä siihen kuuluu?

Niinkuin tähän ketjuun kuuluukin, kysyin kuka Kummolan tilalle? Juhani Rantasila, Juhani Tamminen ? Ei saatana, millä eväillä.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Maple Leaf kirjoitti:
Tarkoitatko tällä todella "koko Suomen jääkiekkoilua" vai Suomen maajoukkuetta? Ne kun ovat kuitenkin kaksi eri asiaa.

Tarkoitin, mitä kirjoitin. Summasen erottaminen saattaa koitua kohtalokkaaksi koko Suomen jääkiekkoilulle. Maajoukkueen menestyksellä on niin laajakantoiset seuraukset koko Suomen jääkiekkoilulle, että palataan asiaan myöhemmin. Mutta nyt nukkumaan. Pink Floydin esitys oli parasta, mitä Live 8 tarjosi. Minun mielestäni.

ElBimbo, asia tuli selväksi. Sinä uskot Suomen menestyvän Torinossa paremmin Westerlundin kuin Summasen valmennuksessa. Silloin ymmärrän, että sinun mielestäsi Kummola teki oikein, kun erotti Summasen. Vain tuloshan ratkaisee.
 

ElBimbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
siffa kirjoitti:
ElBimbo, asia tuli selväksi. Sinä uskot Suomen menestyvän Torinossa paremmin Westerlundin kuin Summasen valmennuksessa. Silloin ymmärrän, että sinun mielestäsi Kummola teki oikein, kun erotti Summasen. Vain tuloshan ratkaisee.

Vain tulos ratkaisee. MM - kisa tatameilla Summasen ja Westerlundin saavutukset ovat 1-1. En malta olla hehkuttamatta Jortikan Kummola ylistystä viime syksynä WC 04 tiimoilta. Rantasila, Tamminen? Jotain uutta? Kale alkaa olla kabineteissä jo niin kuumaa kamaa, ettei Suomella yksinkertaisesti ole varaa vaihtaa hänet mihinkään neverhöödeihin.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
ElBimbo kirjoitti:
Tottakai minä uskon, että Westerlund ja Kurri tuovat Torinosta kultaa. Kummolan ainut virhe oli se, että Summanen palkattiin liian aikaisin mj-valmentajaksi. Enimmät höyryt pihalle nuorten kanssa, niin hyvä olisi tullut. Westerlund ei ole vielä valmentanut kuin yhdet kisat samalla menestyksellä kuin Summanen ja jo sen perusteella ollaan erottamassa koko organisaatiota.

Se on hyvä ettei sinulta usko lopu Suomen jääkiekkoiluun. Mutta sitä en ymmärrä, että miten jotkut ovat niin sokeita vertailessaan Westerlundia ja Summasta. Westerlundin luotsaama Suomi ei pelannut niin pelillisesti kuin tuloksellisestikaan niin hyvin kuin Summasen luotsaama Suomi. Westerlundin johdolla Suomi voitti ainoastaan ennakkoon selkeästi heikompia maita, joiden avulla pääsi kahdeksan joukkoon. Lisäksi näissä kisoissa johtoasema menetettiin varmaan ennätyksellisen monta kertaa, eikä pelattu ainoatakaan hyvää kokonaista ottelua.

Minä en ainakaan millään pysty luottamaan Suomeen läheskään niin paljon, mitä olisin voinut esimerkiksi Summasen tai Aravirran johdolla. Minä jopa melkein pelkään, että Suomi jatkaa "lammaslauma"-esityksiään Torinossa ja tippuu aivan liian aikaisin jatkosta.

Tottakai minäkin toivon Suomelle menestystä, mutta edellisten MM-kisojen jälkeen voittaminen Torinossa ei tule lähellekään niin helposti mieleen, mitä se tuli esimerkiksi World Cupin jälkeen.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
ElBimbo kirjoitti:
Vain tulos ratkaisee. MM - kisa tatameilla Summasen ja Westerlundin saavutukset ovat 1-1. En malta olla hehkuttamatta Jortikan Kummola ylistystä viime syksynä WC 04 tiimoilta. Rantasila, Tamminen? Jotain uutta? Kale alkaa olla kabineteissä jo niin kuumaa kamaa, ettei Suomella yksinkertaisesti ole varaa vaihtaa hänet mihinkään neverhöödeihin.

Täst mie piän! Karjala pojall on selkeet mielipiteet.

Varsinkin tuo "Vain tulos ratkaisee" on hyvä lähtökohta minunkin mielestäni. Olen heti ylistämässä Kalea, Jaria ja Erkkaa, jos tuovat vaikka mitalinkin Torinosta. Jääkiekon tulevaisuus tarvitsee kansainvälistä menestystä. Sveitsi ja Latvia on pidettävä vähintään selän takana. Muuten aletaan jäädä muiden lajien jalkoihin. Kilpailu on kovaa.

Jortikka tosiaan hehkutti Kummolaa WC-kommentaattorina. Summasesta ei puhunut sanaakaan kuten ei analysoinut Suomen pelisysteemiä. Ymmärremme varmasti molemmat syyn Jortikan käyttäytymiseen. Itse odotin Jortikkaa päävalmentajaksi Aravirran jälkeen. Summasen valinta siinä tilanteessa oli yllätys minulle.

Kummolasta sen verran, että olen kirjoittanut hänestä ylistävästi siihen asti, kun hän erotti Summasen. Minulle oli henkilökohtaisesti helpottavaa kuulla, kun WC-finaalin jälkeen Kummola kertoi suorassa tv-lähetyksessä sen olevan nyt ainakin 100%:n varmaa, että Summanen jatkaa päävalmentajana.
Kun Kummola käänsi vielä kerran kelkkansa Summasen erottamista vaativien mukaisesti, tulin siihen tulokseen, että rautakansleri on väsynyt ja on aika vaihtaa miestä. Kukaan ei ole korvaamaton, ei edes Kummola.
 

Voittaja

Jäsen
Woland666 kirjoitti:
Mies on sentään valmentaja eli tietää jääkiekosta ja osaa "asiansa" paremmin kuin keskiverto lajin seuraaja.


Ja sinä satut tietämään että minä en olisi valmentaja?
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
siffa kirjoitti:
Kummolasta sen verran, että olen kirjoittanut hänestä ylistävästi siihen asti, kun hän erotti Summasen.

Mihin olet kirjoittanut? Kummola erotti Summasen vuoden 2004 lokakuussa, ja Sinä olet laskeutunut Jatkoaikaan vasta runsaat pari kuukautta tämän jälkeen.

Oli miten oli, odotan mielenkiinnolla tarkempaa analyysiasi siitä, miten Summasen erottaminen tulee osoittautumaan turmiolliseksi koko suomalaiselle jääkiekkoilulle. Onko Summas-uskosi todella niin vahva, että näet kymmenien tuhansien pelaajien ja taustahenkilöiden vuosikymmeniä kehittyneen kulttuurin olevan vaarassa kaatua yhden miehen siirtymiseen maajoukkueen päävalmentajan paikalta SM-liigajoukkueen johtotehtäviin?

Ei suomalainen jääkiekkoilu tuhoudu yhden miehen (ei edes Kummolan) tekemisiin tai tekemättä jättämisiin. Suomalainen kiekkoilu ei ole vaarassa Summasen potkujen vuoksi, eikä se olisi ollut vaarassa, vaikka Summanen olisi jatkanut maajoukkueen valmentajana eläkeikäänsä asti. Jos minä väittäisin, että esimerkiksi koko ruotsalainen kiekkoilu on vaarassa Hardy Nilssonin saatua potkut maajoukkueen päävalmentajan paikalta, pitäisit väitettäni todennäköisesti vähintäänkin... no, outona.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
ElBimbo kirjoitti:
Petteri Sihvonen on urheilutoimittajana Jari Porttilan tasoa. Esitetään asiantuntemusta ja etsitään kohua. Sihvonen ei kaikessa mouhoamisessaan ole käsittänyt Kummolan roolia WC 04 menestyksessä, vaikka onkin lajitietämykseltään aivan toiselta planeetalta kuin muut.

Jari Porttila nyt on valovuosia päässä Sihvosesta. Minusta tämä Jatkoaika-sivustokin on pullollaan tietävämpiä tyyppejä kuin Jari Porttila.

Yleensähän se on niin, että sellaisia toimittajia sitä ruvetaan arvostamaan korkealle, jotka ajavat omia näkemyksiään - oli sitten heidän ammattitaitonsa kuinka syvältä tahansa.
 

Woland666

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Chelsea, New York Jets
Voittaja kirjoitti:
Ja sinä satut tietämään että minä en olisi valmentaja?

No mitä sm-liiga joukkuetta valmennat?
Olen minäkin "valmentanut" poikani päiväkodin joukkuetta...
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Woland666 kirjoitti:
No mitä sm-liiga joukkuetta valmennat?
Olen minäkin "valmentanut" poikani päiväkodin joukkuetta...

Täytyy kuitenkin muistaa myös se, että ei valmentaja aina automaattisesti tee ihmisestä "tietävämpää". Voihan jollain ihmisellä olla monenkin vuosikymmenen kokemus jääkiekosta ja joskus myös hyvinkin läheltä seurattuna. Minusta "valmentaja-status" ei ainakaan tee ihmisestä mitenkään parempaa. Tottakai täytyy arvostaa valmentajien mielipiteitä/kommentteja asioista, mutta mitään maagista heissä ei ole.
 

Woland666

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Chelsea, New York Jets
Taitopelaaja kirjoitti:
Täytyy kuitenkin muistaa myös se, että ei valmentaja aina automaattisesti tee ihmisestä "tietävämpää". Voihan jollain ihmisellä olla monenkin vuosikymmenen kokemus jääkiekosta ja joskus myös hyvinkin läheltä seurattuna. Minusta "valmentaja-status" ei ainakaan tee ihmisestä mitenkään parempaa. Tottakai täytyy arvostaa valmentajien mielipiteitä/kommentteja asioista, mutta mitään maagista heissä ei ole.

Joo. Rupesi vaan v-käyrä nousemaan tämän juupas-eipäs keskustelun suhteen.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
repe_joke kirjoitti:
Jaa oikein vastalahko, lahkolle jota ei ole olemassa.

Niinpä. Tälläisissä ketjuissa tämä Jatkiksen touhu menee täysin yli. Onneksi täällä esitellyillä mielipiteillä ei ole mitään painoarvoa todellisessa maailmassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös