Vastaisku cheerleader-keskusteluun...

  • 2 208
  • 22

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
"Aina" puhutaan, että naiset katsovat jääkiekkoa komeiden miesten takia. Mutta välillä aina herää ajatus, miksi jotkut miehet käyvät jääkiekko-otteluissa. Jokaisen joukkueen fanisivukeskusteluissa keskustellaan cheerleadereista ja niinpä täälläkin aina ajoittain. Itse tiedän, että isäni käy Turussa katsomassa vain Mustia Kobria...

Kysynpä siis kaikilta niiltä keskustelun edustajilta, jotka ovat kiinnostuneita maskuliinisesta sukupuolesta, ketkä pelaajat saavat sinut raahautumaan hallille ja miksi?

Itseni saa hallille raahautumaan Marko Palo. Olen varmaan tuonut sen täällä jälleen esille miljoona ja yksi kertaa, mutta kertaushan on opintojen äiti. Marko Palo on mielestäni loistava pelaaja. Hänellä on pilke silmäkulmassa, joka saa ainakin minut hyvälle tuulelle. Hän ei jätä peliä kesken, eikä valita turhista. Lisäksi hänessä on jotain, mikä saa minut ainakin aivan, jos ei nyt kuumaksi, mutta lämpimäksi.

Toinen, jota nyt on ilo päästä katsomaan, on Pasi Nielikäinen. Tyypissä on samoja ominaisuuksia kuin Palossa yhdistettynä kovuuteen. Myös Pasi Peltonen on yksi suosikkini. Nyt ei ole kyse jälleen ulkonäöstä, vaan siitä, kuinka Pasi pelaa. Kun Pasi menettää hermonsa, on aina ottelun kohokohta... Näitä miehiä, kun ajattelee nousee hymy huulille ja tulee aivan loistava mieli ja lisäksi vatsanpohjassa tuntuu lämpimältä.
 

aNkkU

Jäsen
Suosikkijoukkue
LUKKO
Ja sittenkun sitä menee sanomaan jollekkin, että cheerleaderit
ovat perseestä, niin heti sanotaan, sä olet kateellinen tai jotain muuta vastaavaa.. :mad:

mä olen täysin sitä mieltä, että ainakin Lukon kohdalla, nämä
tytöt käyttäytyvät minun mielestäni huoramaisesti. Se ei johdu
siitä että he ovat cheerleadereita, vaan he käyttäytyvät joka
tapauksessa huoramaisesti.. Ja minä en ole kateellinen niille.
Minä en arvosta sitä jos joku pitää mua huorana tai arvio netin
palstoilla rintojeni kokoa. :D

Mutta mutta. Mun puolesta saavat olla siellä katsomossa
pomppimassa ja tekemässä aivan mitä heitä itseään huvittaa. Ei
mun ole henkilökohtaisesti katsottava siihen suuntaa katsomoa.
Ja jos joku haluaa heitä katsoa niin katsokoot.

Itse käyn peleissä Lukon joukkueen takia. Ei ole ketään lempipelaajaa, viimeksi oli joskus parisen vuotta sitten Roman Oksjuta ja Timo Peltomaa.

Joskus sanotaan, että naiset käyvät peleissä miesten takia, ettemme ymmärrä mitään itse lätkästä.
Minä en käy miesten takia, vai onko Roman teistä hyvännäköinen? Ei ainakaan minun mielestäni ole.:D

On niitäkin naisia, jotka käyvät peleissä katsomassa miehiä, ja
voin sanoa, että minun arvostukseni on heitä kohtaan pieni.
Yleensä ne ovatkin 12-18 vuotta vanhoja teinejä, jotka käyvät
peleissä miesten vuoksi ja rakastuvat tulisesti johonkin
lätkäpelaajaan ja ovat varmoja saavansa hänet.. (noloa myöntää,
mutta joskus itsekin kuuluin samaan ryhmään...
myöhemmin olen todella nauranut itselleni ja lapsellisuudelleni)
*hävettää*:D
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Se on todella kumma, että jos nainen arvostelee toista naista, hän on heti kateellinen vain toisen saamasta huomiosta. Joskus varmaan onkin näin, mutta hmm... en minäkään tahtoisi itsestäni keskusteltavan erinäisillä keskustelukanavilla...

Kuulosti todella tutulta toi teiniaikainen unelmointi lempipelaajasta. Muistelen joskus silloin Tepsissä pelasi aivan ihana Steve Graves... Mutta tosiaan, vaikka mainitsin lempipelaajiani, eihän yksi mies tee joukkuetta. Noi tyypit saa mun vaan aina hyvälle tuulelle... niin ja saahan tyttö unelmoida.

Harvoinpa tosiaan noi lätkäpelaajat ovat mitään kovinkaan hyvännäköisiä, päinvastoin. Mutta täytyy myöntää, että jotain eläimellistä niissä sentään on. Etenkin tappion hetkellä...
 
Toni Koivunen! Olen kyllä valitettavasti ihan tavallinen ja tylsä hetero, mutta Tonissa on jotain jännää imua...

Niin...Miksiköhän minun piti tähänkin viestiketjuun mennä vastaamaan. Anteeksi.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Tässä naisille jotain kuolattavaa ;)
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Näin miehenä täytyy sanoa, että minä vastustan jyrkästi tätä cheerleadereille kateellisten naisten seksististä keskustelua ja miesten esineellistämistä!

Asiasta toiseen, on muuten mojovat ne IFK:n cheerleadereiden uudet punaiset asut...
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Viestin lähetti vilpertti
Tässä naisille jotain kuolattavaa ;)

Ei paha, mutta anteeksi täysi tyhmyyteni ja ihmisten ulkonäön unohtaminen, mutta siis kukahan kyseinen hlö on???

Kiitoksia vain vielä kerran, kyllä tuollaisia kelpaa katsella.

Toinen asia, joka hämmentää on se, että pelaajista on vain tuollaiset pääkuvat, mutta esim. cheerleadereista näytetään muutakin, kuten varmaan hyvin tiedätte. Kyllähän ainakin minua hlökohtaisesti kiinnostaisi kovastikin myös nuo muut, nyt peittoon jäävät, osat kyseistä hlöä... Todellinen ongelma, jota olen jälleen koko päivän pohtinut.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Se on Mike Ricci, Denverin alueen seksikkäin miesurheilija vuodelta 97.

Yleisesti tituleerattu NHL:n rumimmaksi pelaajaksi :)
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sehän on San Jose Sharksin Mike Ricci,kaikkien takatukkien ja vääntyneiden naamojen äiti!
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Olinpa nopeampi, heh...
 

sani

Jäsen
Suosikkijoukkue
lukko, kärpät, ujk
En käy hallilla kannattaa ketään tiettyä tyyppiä, vaan joukkuetta. Joskus ennen ku serkku viel pelas ni tuli sitä ehkä enempi kannustettua. En kyl tajuu miks naiset noin yleensä kävis hallilla muka kattoo pelaajia, ei peliä. Eihän niit pelaajia edes erota toisistaan. Saati et näkis jonkun lihakset tai pepan. Aaaah...


Cheeleaderit ei mua haittaa. Joskus kyl vähä nolottaa niitten puolesta, mut ei voi mitään. Se on kait sit mun ongelma.

Mut kylhä siel hallil tietty näkee söpöjä mies katsojia...

Mut se on vaan plussaa kaiken muun hyvän päälle.
 

Linda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kieltämättä kyllä todellakin hävettää näiden "liidereiden" puolesta joskus... ja jos vielä rehellisiä ollaan niin todella useesti :D


Pelaajista aikanaan suosikkini oli tietenkin J.Boumedienne.
Tässä tulee jotain hävettävää kiekkopesän ajoilta mieleen.
:eek:
Bumeen sopi juuri ne samat kuvailut mitkä Annuli Nielikäisesti sanoi.
Ja Marko Ojanen on taas Tapparasta se joka vaikuttaa aina olevan hyvällä tuulella. Piristävää...
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Annuli valitit pääkuvista, TPS jakoi viime syksynä pelaajakortteja, joissa pelaajat poseerasivat mailan kanssa, ilman paitaa....

Mä lähden itse katsomaan peliä TPS:aa kannustaakseni, ihan vaan välimatkoistakin johtuen. Mutta silti sieltä joukkueesta löytyy aina joku, joka pistää naisihmisen silmään...:D Mutta enää en mene pelin jälkeen nimmareita metsästämään tai valokuvaamaan, kuten vielä pari kautta sitten, nyt kun pelaajat saattavat olla samanikäisiä!

Ja kyllä pelaajat erottaa, luistelutyyli voi olla erilainen, mutta tunnistaminen vaatii silmän harjaantumista ;) . Ja itse voin kertoa nähneeni Kimmo Timosen ja Antti Aallon pelkät pyyhkeet lanteilla erään JYP-TPS pelin jälkeen muutama vuosi takaperin...joskus sitä onnistaa:D , mutta en minä kenenkään ulkonäön takia hallille mene, vaan pelin takia.
 

Babe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Joo-o.

Täytyypä tuoda omakin mielipide tänne vaikka oma miehaa palstaa lukeekin...

Ensin cheerleadereistä. Mielestäni nuo tavallaan kuuluvat peliin. Ei tosin yhtä kiinteästi kuin pelaajat ja kiekko eli pelata voidaan ilmankin, mutta kyllähän ne hallin tunnelmaan vaikuttaa.

Tarina tosielämästä: Pari ensimmäistä kertaa kun käytiin tulevan miehen kanssa yhdessä peleissä, niin kyllähän se vähän harmitti että pitääkö niiden nyt siinä ketkutella itseään. Mutta kun niitä liikkeensä osaavia hymyileviä cheerleadereitä on kenen tahansa ilo katsoa, niin kävi sitten niin, että Babekin katsoi ja juuri sillä hetkellä jäi oman joukkueen maali näkemättä. Ja voi sitä v*ttuilun määrää kun mies tajusi tapahtuneen.. Eli sen jälkeen en ole yhtään hernettä nenukkiin ottanut :o

Se mikä lähinnä oksettaa on ne keski-ikäiset miehet, joilla valuu kuola suupielestä ja melkein voi kuulla niskan rusahtavan kun pää on jo kääntösäteen rajoilla. Sääliksi kävisi tyttöjä, elleivät olisi siellä vapaaehtoisesti.


Sitten nämä silmänilot. Pelaajien ollessa jäällä kiinnitän (pelin lisäksi tietysti) eniten huomiota olemukseen. Sopusuhtaisuuteen ja liikkumiseen. Siihen miten pelaaja hallitsee kehonsa ja luistelunsa. Joku (jolla on vilkkaampi mielikuvitus kuin Babella, tietysti) voisi vain kuvitella.. ;)

Jään ulkopuolella komistuksiin laskettakoon
-IFK:sta: #13, #15, #39, #40, #75..
-muista: onhan noita.


PS. Keke-tyttöä Babesta ei saa tekemälläkään...
 

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Nii-in, on se kumma, kun ei edes vuosikalenteria ole mikään joukkue (KalPallahan taisi jonkinlainen olla?) kait ainakaan viime vuosina julkaissut. Joskus tuli sitä Diskoksen kalendaaria vilkaistua, siitä ei kyllä sen enempää sitten. Nyt sitten vain projektia vireille ja vaikka nettiin uusi 'Sexiest men in the NHL'-tyyppinen sivusto. Sääli nimittäin, että tuota on päivitetty viimeksi vuonna 1999. Kyllä tuolla aina saa muutamat hermot miehiltä irti revittyä...

Näistä cheerleadereista vielä. Oikeastaan sääli, että liigassa on vain pari joukkuetta, jolla on todellakin cheerleaderit eikä mitään typeriä portaillapomppijoita. Pyramideja, huutoja, sitä se oikea cheer-liike on. Ei ne pari huiskaa ja tiukka toppi tee kenestäkään mitään cheerleaderia. Mutta määhän kiinnitänkin liikaa huomiota epäoleellisiin asioihin, kuten tanssitaitoon, rytmitajuun ja liikkeisiin :) Kaitpa sitä on menneiltä vuosilta jäänyt jonkinlainen kipinä, kun diskotanssia harrastelin.

Näyttäs muuten että nää Hippoksen omat huiskijatkin ovat jopa kehittyneet kauden aikana! Tai ainakin tää uudempi ohjelma oli paljon parempi kuin se alkusyksyinen. Jotenkin ei vain sopinut Scooterin How much is the fishiin hiljainen, lainehtiva käsien heiluttelu ja huojunta.. huoh.
 
Viimeksi muokattu:

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti salla
Sääli nimittäin, että tuota on päivitetty viimeksi vuonna 1999. Kyllä tuolla aina saa muutamat hermot miehiltä irti revittyä...

Eipä tuollainen ainakaan minua häiritse. Harrastan itsekin painonnostoa ja olen aina lähtenyt siitä, että jos joku saa treenattua itsensä niin hyvään kuntoon, että voi tienata sillä elantonsa, aina parempi vaan hänelle. Tämä pätee poikakalentereihin, Chippendale's-tanssijoihin, ammattipainijoihin, taistelulajien harrastajiin ja muihin vastaaviin.

Vaikka kaksi ensimmäistä ei minua kiinnostakaan, en minä niitä kieltäisikään.
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
Lätkämatsit ovat tosiaan erityisesti paikan päällä katseltuna todella huono mieskauneudenihailupiste. Telkkarista katsottuna on jo vähän parempi, mutta ei hyvä siltikään. Jääkiekkoilijat ovat vielä lähes järjestään aika rumia ja kropatkaan eivät niitä parhaita. Eli pelin takia tulee lähinnä käytyä.

Sen sijaan on muita urheilulaijeja, joita voi katsella vaikka ihan vain tässä mielessä. Ensimmäisenä tulee mieleen pesäpallo, siinä pelaajat ovat tarpeeksi lähellä, keskimäärin ok-näköisiä ja ihan hyvä kroppaisia ja miesten sääriä on aina kiva tuijotella. Jalkapalloilijat taas ovat ihan liian kaukana, mutta telkkarista laji on tässä suhteessa aika bueno. Sitten on tietysti yleisurheilu (telkkarista), esimerkiksi 10-ottelussa ei pahemmin huonokroppaisia miehiä ole.

Toki kiekkoilijoidenkin ulkonäöstä voi joitain havaintoja tehdä varsinkin telkkarin välityksellä. Siinä tosin painaa enemmän koko olemus ja tapa liikkua ym. kuin se miltä nassu näyttää tai minkälainen kroppa on. Täytyy silti myöntää, että kyllä niitäkin pelaajia on, joita jää katsomaan hetkeksi ylimääräistäkin. Mainitaan nyt vaikka kolme ja nämä ovat sitten puhtaasti ulkoisiin avuihin perustuvia arviointeja, vaikka yhdenkään herran pelitaidoissakaan ei välttämättä hirveästi valittamista ole. Tietysti voisi myös sanoa, että pelityyli vaikuttaa aika paljon olemukseenkin ja siitä saatuun kuvaan.

Jere Karalahti, ruma kuin synti, mutta jotain kumman vetoavaa siinä miehessä on. Tässä luettelossa edustaa seksikkyyttä, ei niinkään hyvää ulkonäköä.

Sitten puhtaasti kaunis mies. Ville Peltonen, tämä on täydellä lärvikertoimella. On vain komea.

Ja viimeiseksi sitten söpöläinen. Juha Lind. En ymmärrä miten senkin kokoinen mies, joka ei edes ole ihan rääpäle voi muistuttaa niin paljon uitettua kissanpentua aina pelitauoilla. Pelin ollessa käynnissä ei kyseistä vaikutelmaa synny, mutta pelikatkoilla aina.
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
Viestin lähetti aNkkU
On hiukan keskustelunaihe muuttunut. Kysymyshän oli
cheerleadereista, ei hyvännäköisistä pelaajista.



Minun sisälukutaitoni alkaa näköjään rapistua. Minusta kun avauksessa puhuttiin nimenomaan vastaiskusta cheerleader-keskusteluun ja sen myötä sykähdyttävistä pelaajista. Cheerleadereista tai tanssitytöistä minulla ei heteronaisena ja naisvoimistelulle allergisena ole pahemmin sanottavaa.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tunteista

Viestin lähetti Annuli
"Aina" puhutaan, että naiset katsovat jääkiekkoa komeiden miesten takia. Mutta välillä aina herää ajatus, miksi jotkut miehet käyvät jääkiekko-otteluissa. Jokaisen joukkueen fanisivukeskusteluissa keskustellaan cheerleadereista ja niinpä täälläkin aina ajoittain. Itse tiedän, että isäni käy Turussa katsomassa vain Mustia Kobria...

Kysynpä siis kaikilta niiltä keskustelun edustajilta, jotka ovat kiinnostuneita maskuliinisesta sukupuolesta, ketkä pelaajat saavat sinut raahautumaan hallille ja miksi?

Ässät on se, joka saa minut raahautumaan hallille. Pelaajat tulevat ja menevät, vaikka toisista toki jää paremmat muistot kuin toisista, mutta Ässät pysyy. Jos nuo kauheimmat visiot Ässien tulevaisuudesta pitäisivät paikkansa, eikä Ässät enää "pysyisikään", olisi koko kiekko minulle yhdentekevää.

Seuraa rakastaa omituisen sokealla kiihkolla. Se tuntuu kiukun ja petetyksi tulemisen tunteidenkin keskellä kaikkein kauneimmalta, parhaalta ja juuri minulle kuuluvalta, vaikka se muiden silmissä, ja heikoimpina hetkinä omissakin silmissä, olisi kuinka ruma, tyhmä, huonostikäyttäytyvä, kiittämätön, virheitään toistava, saamaton ja avuton.

Ässien pelaajia en katsele muuten kuin pelilliseltä kannalta. Varsinkin näinä vaikeina aikoina olen tullut hyvinkin vaativaksi. Lämpimiä ailahduksia ja hymyjä saa aikaan ainoastaan pelaamalla hyvin.

Jos ulkonäöstä kuitenkin jotain on mainittava, niin tyylikkäin tämän kauden Ässistä olisi kenties Jan Lipiansky. Tunnearvosta puhuttaessa enimmät sympatiat keräävät luonnollisesti perusporilaiset (Peltonen, Salonen, Tähtinen, Wesslin, Rontti ja muu nuori porilaiskaarti) ja Ässä-ikoniksi laskettava Korpisalo.

Maajoukkueiden yhteenotoissa voi ulkonäköseikkoihin kiinnittää ihan eri tavalla huomiota.

http://jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?threadid=3191&highlight=naispuoliset+palstalaiset
 
Viimeksi muokattu:

aNkkU

Jäsen
Suosikkijoukkue
LUKKO
joo luin ensimmäisen jutun itsekin uudestaan...

silti, en voi sanoa mitään muuta kuin keskustelun taso on samaa
sarjaa kuin miespuolisten keskustelu cheerleadereista. Eli
huonoa ja tyhmää. Otsikoksi sopisi siinä tapauksessa
paremmin "keskustelua komeista/rumista jääkiekkopelaajista."
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Siitä, onko aihe asiallinen, typerä, tylsä, samanlainen kuin miesten vastaava tms., en nyt jaksa alkaa väittelemään. Onko sillä edes merkitystä? Hetken mielijohteessa keksitty otsake tuskin vesittää ideaa.

Itse ainakin jälleen näin kevään kynnyksellä, kun hormonitkin alkavat jälleen jyllätä kuin naapurin kissalla, haluan nauttia vastakkaisesta sukupuolesta, enkä koe siinä mitään väärää. Se, että saanko kicksit lätkämatsissa vai kotona, on yhdentekevää. Tosin harvemmin niitä kicksejä pelissä saa. Ainakin eilen Hpk-peli sai sydämen lyömään nopeammin vain jännityksestä. Paikan päällä harvemmin katselee pelaajia sillä silmällä, sillä siellä on koko joukkuen pääasia ja se kuinka taistelu sujuu. Eilen sentään Porin poijjaat taistelivat mielestäni hienosti. Tosin illalla kotona oli kiva katsella lähikuvia telkusta...

Itse en Porissa pahemmin cheerleadereita edes näe, kun eivät useinkaan hypi sielläpäin, missä itse katselen. Omapa on tosiaan asia, jos haluavat keikutella siellä. Luulen, että Porin leadereita katselevat enimmäkseen nuoret pojat, jotka ovat tyttöjen ikäisiä. Niin tai mistä sitä miehen ajatuksenjuoksua osaa ennustaa...
 

Babe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Viestin lähetti Annuli
Siitä, onko aihe asiallinen, typerä, tylsä, samanlainen kuin miesten vastaava tms., en nyt jaksa alkaa väittelemään. Onko sillä edes merkitystä? Hetken mielijohteessa keksitty otsake tuskin vesittää ideaa.

Samaa mieltä. Mitä sitten jos onkin huonoa ja tyhmää? Ei avauksessa mielestäni luvattukaan mitään ylevää pitsinnyplääjäkeskustelua jossa kauhistellaan ja haukutaan cheerleadereita kun ovat niin <täytä tähän valitsemasi adjektiivi>.

Onko tämänkaltainen pohdinta vain miesten oikeus? Ja jos luet yhtään tarkemmin, ulkonäkö ei tunnu monellekaan olevan se pääasia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös