Vastaamon tietomurto

  • 74 858
  • 426

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole lääkäri, mutta vilkaisin…

Mielestäni Kivimäki kärsii varsin selvästi jonkinlaisesta autismikirjon häiriöstä (lähde: kaypahoito.fi):

  • Autismikirjon häiriö (autism spectrum disorder, ASD) on keskushermoston kehityksellinen häiriö, jonka ydinoireita ovat toimintakykyä haittaavat, laaja-alaiset ja pysyvät sosiaalisen vuorovaikutuksen ja kommunikaation erityispiirteet sekä rajoittuneet, toistavat ja joustamattomat käytösmallit, kiinnostuksen kohteet tai aktiviteetit.

Se, mikä on saanut hänet käyttämään myös erityislahjakkuuttaan väärin juuri Vastaamoa ja ennen kaikkea sen muita asiakkaita vastaan, onkin sitten mielenkiintoinen kysymys.

Onko Vastaamossa ollut töissä joku häntä aiemmin hoitanut lääkäri/terapeutti? Eikö hän ole saanut hoitoa, vaikka on hoitoon hakeutunut? Eikö hoito ole tuottanut Kivimäen odottamia tuloksia? Onko potilaiden joukossa joku, jonka Kivimäki kokee kohdelleen häntä huonosti tai jopa väärin? Eli, kyseessä olisikin jonkinlainen kosto? Ja muut uhrit ovat vain collateral damage? Mun on vaikea uskoa, etteikö tässä olisi ollut taustalla jotain henkilökohtaista agendaa.

Oli miten oli, Kivimäen toiminta ei ole millään tapaa terveen ihmisen toimintaa. Eikä varsinkaan oikeutettua. Selkeästikään hän ei erota oikeaa väärästä enkä usko, että kuulemme Kivimäestä viimeistä kertaa, mikäli hän on tulevaisuudessa vapaa jatkamaan toimintaansa ilman rajoituksia.

Seitsemän vuotta vankeutta ensikertalaisena on joka tapauksessa naurettavan pieni tuomio tämän mittakaavan keississä.
 

rpeez

Jäsen
Se, mikä on saanut hänet käyttämään myös erityislahjakkuuttaan väärin juuri Vastaamoa ja ennen kaikkea sen muita asiakkaita vastaan, onkin sitten mielenkiintoinen kysymys.

Onko Vastaamossa ollut töissä joku häntä aiemmin hoitanut lääkäri/terapeutti? Eikö hän ole saanut hoitoa, vaikka on hoitoon hakeutunut? Eikö hoito ole tuottanut Kivimäen odottamia tuloksia? Onko potilaiden joukossa joku, jonka Kivimäki kokee kohdelleen häntä huonosti tai jopa väärin? Eli, kyseessä olisikin jonkinlainen kosto? Ja muut uhrit ovat vain collateral damage? Mun on vaikea uskoa, etteikö tässä olisi ollut taustalla jotain henkilökohtaista agendaa.
Toivottavasti en muista väärin kun sanon, että syy oli niinkin yksinkertainen kuin että skannaus tyyppinen murtautuminen onnistui tuonne huonon tietoturvan takia. Kohde olisi voinut olla joku toinenkin.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se, mikä on saanut hänet käyttämään myös erityislahjakkuuttaan väärin juuri Vastaamoa ja ennen kaikkea sen muita asiakkaita vastaan, onkin sitten mielenkiintoinen kysymys.

Onko Vastaamossa ollut töissä joku häntä aiemmin hoitanut lääkäri/terapeutti? Eikö hän ole saanut hoitoa, vaikka on hoitoon hakeutunut? Eikö hoito ole tuottanut Kivimäen odottamia tuloksia? Onko potilaiden joukossa joku, jonka Kivimäki kokee kohdelleen häntä huonosti tai jopa väärin? Eli, kyseessä olisikin jonkinlainen kosto? Ja muut uhrit ovat vain collateral damage? Mun on vaikea uskoa, etteikö tässä olisi ollut taustalla jotain henkilökohtaista agendaa.
Niin siis meinaat että Kivimäellä on jokin henkilökohtainen missio ollut tässä ja sattumalta Vastaamon tietoturva on ollut täysin 0? Olisi lottovoittoon verrattava todennäköisyys, joten pysyn ainakin itse loogisemman selityksen puolella.

Vastaamon tietoturva oli samalla tasolla kuin Sim-kortin, jonka tunnusluku on 1234. Joten eiköhän sinne ole menty vain helppoudesta johtuen.

Hieman hymähdin myös sanalle "erityislahjakkuus". Toki osasi astua sisään avoinna olevasta ovesta.
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Hieman hymähdin myös sanalle "erityislahjakkuus". Toki osasi astua sisään avoinna olevasta ovesta.
En ole muusta viestistäsi eri mieltä, mutta pakko kommentoida tätä kohtaa. Kivimäellä on kyllä melkoinen tausta hakkerointiin liittyen, josta voi lukea jonkin verran alle linkkaamastani Long Playn maksullisesta artikkelistakin. En osaa arvioida onko Kivimäki varsinaisesti "erityislahjakkuus" hakkeroinnin saralla, mutta on hän varmasti kyvykkäämpi kuin keskiverto foliohattuun pukeutuva kansalainen.

 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulkku Kivimäki ainakin on oikeusistuntojen virnuilun perusteella. Vaikka oma mahdollinen kohtalo joutua syyttömänä vastuuseen ei huolettaisi, niin ei-mulkku ihminen kyllä ymmärtäisi siinä määrin asian vakavuuden ainakin Vastaamon asiakkaiden kannalta, että osaisi olla virnuilematta kameroiden edessä.

Erilaiset diagnoosit ovat tietysti tärkeitä, kun pyritään selittämään ihmisten tekoja, mutta joskus on myös ihan hyvä vain todeta tyypin olevan mulkku. Virheitä Kivimäki selvästikin tekee, kun skoudet ovat hänet ylipäätään onnistuneet yhdistämään tapaukseen ja vieläpä löytäneet kaverin fyysisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mulkku Kivimäki ainakin on oikeusistuntojen virnuilun perusteella. Vaikka oma mahdollinen kohtalo joutua syyttömänä vastuuseen ei huolettaisi, niin ei-mulkku ihminen kyllä ymmärtäisi siinä määrin asian vakavuuden ainakin Vastaamon asiakkaiden kannalta, että osaisi olla virnuilematta kameroiden edessä.

Erilaiset diagnoosit ovat tietysti tärkeitä, kun pyritään selittämään ihmisten tekoja, mutta joskus on myös ihan hyvä vain todeta tyypin olevan mulkku. Virheitä Kivimäki selvästikin tekee, kun skoudet ovat hänet ylipäätään onnistuneet yhdistämään tapaukseen ja vieläpä löytäneet kaverin fyysisesti.
Ärsyttävää virnuilemista josta tulee niin ylimielinen kuva. Kuvatkaa nyt, kun olen niin taitava, ja ette pysty mitään todistamaan.

Täytyy myöntää, että siedän silti paremmin tuota kuin sitä, että ensin on lahdattu ihminen ja sitten istutaan oikeudessa pyyheliina naaman edessä. Eivät kuitenkaan osaa hävetä, itseään vain luulevat naamioitumalla suojelevansa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisi varmaan pitänyt oikein erikseen kirjoittaa, että Vastaamo itse on kaikkein suurin syyllinen koko vuotoon. Täysin anteeksiantamatonta toimintaa yritykseltä.

Mun ihan ensimmäinen reaktio Kivimäen nähtyäni oli tuo aiemmin mainitsemani autismiepäilys. Se on ihan totta, että Kivimäki virnuilee vittumaisesti. Mutta hänen virnuilunsa ei mun silmiini ole sellaista "psykopaatin" ylimielistä virnuilua, vaan ennemminkin peura ajovaloissa-tyyppistä, vähän reppanan kaverin reagointia, kun ei muutakaan osaa. Ja tämäkin viittaisi minusta jonkinlaiseen autismikirjon häiriöön.

En todellakaan ole atk-asiantuntija, melkeinpä päinvastoin, joten siinä menin varmaan metsään, kun kuvittelin, että teko olisi ollut jotenkin teknisesti haastava. Ilmeisesti ei siis ole ollut? Mutta varmaan hän on sitten kuitenkin osoittanut jonkinlaista erityistä kiinnostusta "alaan", kun on oikein etsinyt mahdollisuutta. Enkä nyt varmaan osaa käyttää oikeita termejä.

Mutta autistithan eivät kategorisesti ole mitään kehitysvammaisia, usein melkeinpä päinvastoin. Voivat olla hyvin omassa kiinnostuksen kohteessaan suorastaan nerokkaita ja hyvin osaavia. Näkemykset voivat vain olla kovin suppeita ja esim. moni autisti, ei kaikki, voi olla hyvinkin sosiaalisesti rajoittuneita. Ja jotenkin tästä Kivimäestä oikein paistaa se, että hänen lähes koko elämänsä ollut verkossa, tavalla tai toisella. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettei hänellä voisi olla ystäviä tai hän ei selviytyisi arjessa. Tai olisi tyhmä. Mulkkukin hän voi olla, mutta kokemukseni mukaan autistien mulkkuus johtuu ennemminkin siitä, että eivät vain osaa käyttäytyä ja ilmaista sanoilla tai ilmeillä itseään "normaalisti", mikä aiheuttaa väärinymmärryksiä ja ikäviä tilanteita kuin että olisivat vain vittumaisia tyyppejä. Lopputulos voi toki olla sama, mutta kyllä mulla sille on normitapauksessa eroa, onko joku mulkku siksi, että on häikäilemätön tyyppi vai siksi, että ei vain esim. juuri keskushermoston kehityksellisten häiriöiden takia kykene toimimaan oikein. Ainahan voi kysyä joltain, että miten missäkin tapauksessa tulisi toimia oikein, jos ei itse tiedä. Silti täysin anteeksiantamatonta toimintaa sekä Kivimäeltä että Vastaamolta.

Ja on ihan mahdollista, että mä olen ihan pihalla spekulaatioideni kanssa. Mutta mä olen usein hyvin tarkkanäköinen, koska tarkkailen ihmisten käytöstä, ilmeitä ja eleitä ja olen aikaisemminkin tulkinnut vähän vastaavia asioita ihan oikein. Ja siksi alunperin kirjoitinkin omista "fiiliksistä".
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mun ihan ensimmäinen reaktio Kivimäen nähtyäni oli tuo aiemmin mainitsemani autismiepäilys. Se on ihan totta, että Kivimäki virnuilee vittumaisesti. Mutta hänen virnuilunsa ei mun silmiini ole sellaista "psykopaatin" ylimielistä virnuilua, vaan ennemminkin peura ajovaloissa-tyyppistä, vähän reppanan kaverin reagointia, kun ei muutakaan osaa. Ja tämäkin viittaisi minusta jonkinlaiseen autismikirjon häiriöön.

Aamu-tv:ssä näin lyhyen pätkän oikeuskäsittelystä ja nyt ennemminkin näytti hernostuneelta ja siltä, että kaveri on aivan paskat housuissa. Hyvä! Toivottavasti saa pitkän tuomion ja isot korvaukset maksettavaksi.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei nyt ihan terävimmältä ukolta vaikuta, aika alkeellisella tavalla jäänyt kiinni. Syyllisyys on ainakin tämän perusteella luokkaa 100% varma, ja nyt vaan yritetään rimpuilla mahdollisimman pieni tuomio.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jari Aarnio jäi kiinni plussapisteitten keräilyn vuoksi ja Kivimäki OnlyFansin tilauksen vuoksi. Onneksi meidän superrikollisetkin ovat mukavan kotikutoisia.
Nuuskan salakuljettajan rötökset paljastuvat laivayhtiön kanta-asiakaskortin käytön takia.

Ei näköjään Aleksanteri ollut yhtään kummempi ihminen, vaikka nähtävästi itseään nerona pitää.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Aika kovaa näyttöä näkyy Kivimäen syyllisyydestä olevan. Vaikea nähdä, että tuomiota ei tulisi.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Aamu-tv:ssä näin lyhyen pätkän oikeuskäsittelystä ja nyt ennemminkin näytti hernostuneelta ja siltä, että kaveri on aivan paskat housuissa. Hyvä! Toivottavasti saa pitkän tuomion ja isot korvaukset maksettavaksi.
Sehän sanottiin jo tovi sitten, että seitsemän vuotta on käytännön maksimi.. koska täysin puusilmäisesti Suomen lainsäädäntöä kirjoitettaessa ei oltu otettu lainkaan huomioon sellaista mahdollisuutta, että mitäs sitten kun joku tekee yli 30 000 rikosta, joilla on yli 20 000 uhria

Nyt kun noita lukuja muuten katsoo, niin voi jumankauta mikä alhainen paska koko jätkä. Ottamatta nyt kantaa mihinkään väitteisiin/epäilyihin jostain autismeista tms. kehitysviivästymistä
 
Viimeksi muokattu:

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Ei nyt ihan terävimmältä ukolta vaikuta, aika alkeellisella tavalla jäänyt kiinni. Syyllisyys on ainakin tämän perusteella luokkaa 100% varma, ja nyt vaan yritetään rimpuilla mahdollisimman pieni tuomio.
BTK-killer jäi aikoinaan kiinni kun kirjoitti tietokoneella viestin ja tallensi sen korpulle minkä läheti poliisille.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Aamu-tv:ssä näin lyhyen pätkän oikeuskäsittelystä ja nyt ennemminkin näytti hernostuneelta ja siltä, että kaveri on aivan paskat housuissa. Hyvä! Toivottavasti saa pitkän tuomion ja isot korvaukset maksettavaksi.
Ainoa pienenpieni plussa niljakkeelle siitä, että esiintyy oikeussalissa naama näkyvillä eikä huputettuna.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ainoa pienenpieni plussa niljakkeelle siitä, että esiintyy oikeussalissa naama näkyvillä eikä huputettuna.
En antaisi tuota pientäkään plussaa omalla naamalla esiintymisestä oikeudessa. Mitä enää hyödyttäisi piilotella hupun tai takin sisällä, kun jampan pärstä on jo ollut tiedotusvälineissä esillä lukemattomat kerrat.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
BTK-killer jäi aikoinaan kiinni kun kirjoitti tietokoneella viestin ja tallensi sen korpulle minkä läheti poliisille.
Hänellä oli tapana viestitellä jotain kautta poliisien kanssa. Hän sitten kysyi poliiseilta että pystyvätkö he jäljittämään korpun jos hän sellaisen poliiseille lähettäisi jossa olisi jotain tietoja (en nyt muista äkkiseltään mihin liittyen) ja poliisit valehtelivat että eivät pysty jäljittämään. BTK sitten lähetti korpun, poliisi tutki sen ja sai herran kiinni vuosia sen jälkeen kun tämä oli edellisen kerran murhannut ketään.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Ai ai, nerotkin aina sortuvat vietteihinsä lankeamalla.
Jätkä mikään nero ole; kusipää ja runkkari*, joka aiheutti valtavasti tuskaa ja ikävää, mutta pääs(s)ee siitä lopulta aivan liian vähällä.

Onneksi oli sentään niin daiju, että jäi kiinni ko. tavalla.

* = anteeksi kaikki runkkarit, se on sentään kategorisesti ihan normaalia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös