Vasemmistoliitto

  • 711 510
  • 5 718

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
En ymmärrä miksi tällaista ongelmaa tarvitsee miettiä joka on jo vuosia sitten ratkaisu South Parkista. Alkoholia lasiin ja Barry Whitea stereoihin, niin sillä ne pariutumisongelmat ratkeavat. Ei siis tarvitse esim säädellä naisten työssäkäyntiä ja yksityisomistusoikeutta tai muuten heikentää heidän sosioekonomista asemaansa suhteessa miehiin Aasian tapaan, että saadaan lisää synnystyskoneita.
 
Viimeksi muokattu:

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Mielenkiintoinen tuo asenne, josa oletetaan kirjoittajan automaattisesti tarkoittavan vaimojen hankkimista idästä ja kaukoidästä.
Voidaan puhua myös Mehmetin ja Abdulin tulemisesta Irman mukaan. Pointtia se ei muuta mihinkään. Ei meidän tarvitse edistää tällaista toimintaa, suomalaisten kanssa pariutuvat ulkomaalaiset (oli motiivi mikä tahansa) kyllä pääsevät tänne. Isompi kysymys on, miten saadaan "laadukkaampaa" maahanmuuttoa mm. huoltosuhteen helpottamiseksi.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Oletko omin silmin nähnyt vaikutukset myös puolison lähtömaassa? Onko sielläkin hyvä diili vai haiseeko hyväksikäyttö ja imperialismi?

Rajaan ajatukseni siihen mitä näen. Näen näitä perheitä työssäni ja pääsen aistimaan lapsia. Näiden perheiden lapset eivät voi ainakaan huonommin kuin muiden asiakasperheiden keskimäärin.

Myönnän, että havaintokenttäni on rajallinen, mutta se sisältää kuitenkin useita perheitä (yhdellä paikkakunnalla).
Tältä pohjalta katson oikeudekseni luopua aiemmin omaamistani "ressukka mies ja postimyyntimorsian" mielikuvista ja samalla pyydän anteeksi sitä että joskus olen niin kokenut.

Kyllä usein on niin, että tuollaisessa kotitaloudessa on vain yksi tosiasiallinen elättäjä, mutta toisin kuin humanitäärisen maahanmuuton osalta, minulle näyttää siltä että se ilmiö jäänee yhteen sukupolveen.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Kiinassa olisi kieltämättä yhden lapsen politiikan ansiosta aivan tolkuton määrä vapaita miehiä joista varmasti osa varsin varakkaitakin. Minusta ajatus, että heidän pariutumistaan suomalaisten kanssa lähdettäisiin tukemaan on suorastaan mielenkiintoinen ja raikas!

Ehdottomasti, jos tähän löytyy suomalaisia naisia innokkaiksi. Ei vaan taida olla suurta tarvetta heidän joukostaan.
En todellakaan tarkoittanut edes vitsillä, että rahaa pitäisi antaa näihin juttuihin. On vaan ollut absurdeja esimerkkejä julkisuudessakin, miten suomalaisen miehen vaimo ei pääse suomen kansalainen lapsensa kanssa koronatoimien vuoksi maahan, mutta veljensä pääsee tänne mustikkaan.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Isompi kysymys on, miten saadaan "laadukkaampaa" maahanmuuttoa mm. huoltosuhteen helpottamiseksi.

Tästä olen ehdottomasti samaa mieltä. Sosiaaliturvan palvelukseen tulevia maahanmuuttajia Suomeen ei tarvita ensimmäistäkään, mutta töihin tulevien ja veroja maksavien Suomeen muuttamista pitää kaikin keinoin edistää ja ennen muuta sitä estävät byrokraattiset rakenteet purkaa (ja tätähän Marinin hallitus on osin tekemässä, mainitaan se nyt tässä kun kerrankin on mahdollista valehtelematta sanoa jotain positiivista ko. jengistä).
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Naurattaa ihan helvetisti vassareiden touhu Turussa (ja miksei muutenkin). Pormestariehdokkaaksi laitetaan joku täysin nobody, joka vielä paljastuu pikkutyttöjen kuvaamiseen sekaantuneeksi pervoksi. Way to go! Plussat ensimmäisen kerran ikinä Li Anderssonille, joka uskalsi sentään suoraan heittää satulanhaistelijan vittuun pitkän saikun sijaan.
 

molari

Jäsen
Tässä vielä jatkoa Kerkkoon kansantaloyhdistyksestä. Juttuun liittyen ei yhdistyksen (Vasemmistoliiton) puuhamiehiä ja -naisia ainakaan kauppamiehiksi voi kehua, mutta ehkä se on jopa eduksi noissa piireissä, ainahan voi nostaa veroja.

Edustajisto teki päätöksen myydä kansantalon kiinteistön paikallisen yrittäjän tekemän 35 000 euron tarjouksen perusteella.
Hintaa ei voi pitää kovana hyvällä paikalla olevasta 6000 neliön tontista ja yli 400 neliömetrin rakennuksesta. Vuonna 2012 kansantalon uusi omistaja myi remontoidun talon ja puolet kiinteistöstä edelleen 265 000 eurolla ja omaksi tontikseen lohkaistun tontinpuolikkaan 45 000 eurolla.


linkki juttuun Jussi Saramo mukana salailevan vaalirahayhdistyksen muovaamisessa (iltalehti.fi)
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Naurattaa ihan helvetisti vassareiden touhu Turussa (ja miksei muutenkin). Pormestariehdokkaaksi laitetaan joku täysin nobody, joka vielä paljastuu pikkutyttöjen kuvaamiseen sekaantuneeksi pervoksi.

Ei kai Turun vasemmiston puheenjohtaja nyt täysin nobody Turussa ole?

Andersson toimi hyvin ja reagoi julkisesti kuten pitää. Plussat siitä.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Naurattaa ihan helvetisti vassareiden touhu Turussa (ja miksei muutenkin). Pormestariehdokkaaksi laitetaan joku täysin nobody, joka vielä paljastuu pikkutyttöjen kuvaamiseen sekaantuneeksi pervoksi.
Turun Sanomat kirjoitti asiasta jotenkin niin, että tuo salakuvauskeissi "paljastui toisen rikoksen tutkinnan yhteydessä", joten ei olisi varmaan suuri yllätys, jos tuossa oli vasta jäävuoren huippu tai pieni sivujuonne koko asiassa.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Turun Sanomat kirjoitti asiasta jotenkin niin, että tuo salakuvauskeissi "paljastui toisen rikoksen tutkinnan yhteydessä", joten ei olisi varmaan suuri yllätys, jos tuossa oli vasta jäävuoren huippu tai pieni sivujuonne koko asiassa.

Se onkin. Olihan jo jossain paljastettu että kansainvälisen tutkinnan takia oli tuo tietokone takavarikoitu. Tyyppi on tyttöystävineen myös kadonnut täysin maan alle.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
miten saadaan "laadukkaampaa" maahanmuuttoa mm. huoltosuhteen helpottamiseksi.
Otan tämän virkkeen tarkasteluun yleisellä tasolla enkä kohdista viestiä erityisesti nimimerkki @Barnes.

Nythän koronan yhteydessä on kauhistelu "ilmasiltaa" Balkanilta, Ukrainasta ja ties mistä. Eli nykyaikana "työperäinen maahanmuutto" ei vaadi maahanmuuttoa lainkaan. Raksa-, telakka- ja konepajojen ulkomaalaiset karvaperseet eivät edes muuta Suomeen. Kuukausi pari töissä ja sitten kotiin viikoksi pariksi laskemaan mukulat.

IT-alalla ja muissa korkeamman osaamisen hommat hoituvat yhtä hyvin Chennaista tai Bukarestista käsin.

Oikeastaan akateeminen tutkimus ja jonkin verran yritysten RD-hommat vaativat paikan päällä oleskelua syvemmän ryhmätyöskentelyn vuoksi.

Edellisten poikkeuksena voi mainita lähialueiden virolaiset ja venäläiset jotka saattavat perheen koheesion ja käytännön syistä muuttaa "väliaikaisesti pysyvästi" Suomeen. Molempia ryhmiä on täällä paljon ja voidaan "ryhmäytyä" oman väen kanssa ja erityisesti virolaisilla ei myöskään kielen ja elämisen mentalitentinkään puolesta ole ongelmia "sujahtaa" suomalaiseen yhteiskuntaan. Mutta rohkenen arvella että tuntemani täällä asuvat virolaiset (mm. kolme lääkäriä) häipyvät eläkepäivillään kotitantereille.

Oikeastaan ainoat todellisen maahanmuuton motiivit ovat nykyään humanitäärinen maahanmuutto ja parisuhdeperäiset syyt. Jonkin verran myös kehitysapuun liittyvät opintopalvelut kehitysmaiden kansalaisille.

Eli maahanmuuttoa on bagdadilaisten ja kabulilaisten katujätkien haaliminen vihervassareiden halattavaksi. Jotkut tosin saattavat pystyttää parturin tai pizzerian. Mutta ei niillä bisneksillä mitään kestävyysvajetta paikata. Päin vastoin, nettotulos on negatiivinen. Somaleja tuskin tarvitsee tässä kalkyylissä edes mainita.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Mun kaveri joka on työperäinen maahanmuuttaja ihmetteli että miten hän joka on 15 vuotta maassa asunut, verot maksanut ja omistusasunnon omaavana on huonommassa valossa kuin tien toisella puolella oleva pakolainen ja kolleega. Hän sai kansalaisuuden, asunnon ja auton ilmaiseksi, mun kaveri maksoi kaikesta itse. Ainoa vastaus mitä pystyn antamaan on kommunismi ja sairas suomalainen yhteiskunta, Kiiitos vasemmisto!
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun kaveri joka on työperäinen maahanmuuttaja ihmetteli että miten hän joka on 15 vuotta maassa asunut, verot maksanut ja omistusasunnon omaavana on huonommassa valossa kuin tien toisella puolella oleva pakolainen ja kolleega. Hän sai kansalaisuuden, asunnon ja auton ilmaiseksi, mun kaveri maksoi kaikesta itse. Ainoa vastaus mitä pystyn antamaan on kommunismi ja sairas suomalainen yhteiskunta, Kiiitos vasemmisto!

Millä tavalla hän on huonommassa valossa? Eikös hänellä ole ihan hyvä meininki ja varmasti jengi ihan yleisestikin pitää tuota arvossa.

Ja tosiaan, kaikenlaista paskaa sinäkin uskot.
 

Ruoppaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pääkaupunkiseutu
Mun kaveri joka on työperäinen maahanmuuttaja ihmetteli että miten hän joka on 15 vuotta maassa asunut, verot maksanut ja omistusasunnon omaavana on huonommassa valossa kuin tien toisella puolella oleva pakolainen ja kolleega. Hän sai kansalaisuuden, asunnon ja auton ilmaiseksi, mun kaveri maksoi kaikesta itse. Ainoa vastaus mitä pystyn antamaan on kommunismi ja sairas suomalainen yhteiskunta, Kiiitos vasemmisto!
Mutta eihän sulla ole kavereita. Vai onko tämä samaa sarjaa, kun ne "haastellut mummot" tai se "lounaalla tavattu henkilö".
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Väitätkö, ettei noita kaikkia tarjota ilman työtä oleville pakolaisille ilman vastiketta? Asuntoa ei nyt tietenkään omaksi, mut ilmaiseksi käyttöön.
Väitän. Ja olen oikeassa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Et ole. Kaikille noita ei tule, mutta osa nämä saa. Käytännöt vaihtelee kunnittain ja vielä virkailijasta riippuen.
Nämä on näitä samoja urbaanilegendoja mitä aina on pyörinyt, ei saa kukaan ilmaiseksi kansalaisuutta, autoa ja asuntoa Suomessa. Eikä edes sateliittiantennia.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Persujen jutut on usein typeriä, myönnetään. Mutta ei Vasemmistokaan vakuuta:


Tää on kyllä hienoa että kun meillä on tämä korona, niin muista asioista ei saisi puhua. Hyvin on Sanna joukkonsa opettanut.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Pakolaisia vastaan mulla ei ole mitään ja alkuun pääsyyn pitää heitä tukea. Mutta osa ihmisistä pakolais-statuksella jatkavat vielä 20 vuoden jälkeen sitä sosiaaliriistoa, kiitos vasemmiston. Eikö tuossa ajassa pitäisi jo sopeutua yhteiskuntaan?

Mun mielestä se on väärin jos ihminen on työperäinen maahanmuuttaja, maksanut verot 15 vuotta Suomeen ja joutuu kustantamaan kansalaisuudesta vielä 500e! Eikö tuon passin voisi antaa näille henkilöille ilmaiseksi kuten muillekkin? Ei tietenkään voi, kiitos vasemmiston. Tienaaminen ja toimeen tuleminen on pahasta heille. Ei mene mun ymmärykseen kuten ei moni muukaan kommareiden juttu. Eikö sen aatteen mukaan kaikilla pidä olla samat etuudet? Nomenklatuura vallitsee ja vain harvat ovat valittuja!
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä se on väärin jos ihminen on työperäinen maahanmuuttaja, maksanut verot 15 vuotta Suomeen ja joutuu kustantamaan kansalaisuudesta vielä 500e! Eikö tuon passin voisi antaa näille henkilöille ilmaiseksi kuten muillekkin? Ei tietenkään voi, kiitos vasemmiston. Tienaaminen ja toimeen tuleminen on pahasta heille. Ei mene mun ymmärykseen kuten ei moni muukaan kommareiden juttu. Eikö sen aatteen mukaan kaikilla pidä olla samat etuudet? Nomenklatuura vallitsee ja vain harvat ovat valittuja!
Miten ihmeessä Vasemmistoliitto jollain 6-8 prosentin kansanedustajamäärällä on tällaisessa asiassa määräävässä asemassa?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Miten ihmeessä Vasemmistoliitto jollain 6-8 prosentin kansanedustajamäärällä on tällaisessa asiassa määräävässä asemassa?
Vasemmistoon kuuluu myös demarit 21%:llaan ja Ohosalon aikaan myös vihreät. Tuollaisella 30-40% kannatuksella on tukeva enemmistö hallituksesta ja voi harjoittaa sellaista politiikkaa kuin haluaa.

Mukavaa että pystyin selventämään.
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vasemmistoon kuuluu myös demarit 21%:llaan ja Ohosalon aikaan myös vihreät. Tuollaisella 30-40% kannatuksella on tukeva enemmistö hallituksesta ja voi harjoittaa sellaista politiikkaa.

Mukavaa että pystyin selventämään.
Tämä ketju on nimetty Vasemmistoliitto ei vasemmisto.

Mukavaa että pystyin selventämään.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tämä ketju on nimetty Vasemmistoliitto ei vasemmisto.

Mukavaa että pystyin selventämään.
Joskus ketjuissa puhutaan laajemminkin asioista kun mitä pelkästään otsikko on nimetty. TJEU persut-ketju.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös