Vasemmistoliitto

  • 715 760
  • 5 728

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Lindström itse puhui yhteiskuntarauhan häilymisestä Ylen tv-uutisten haastattelussa perjantaina.

Niin? Se on yllä tekstinä. Sanooko hän, että raiskaukset ovat uhka yhteiskuntarauhalle?
 
Viimeksi muokattu:

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Niin? Se on yllä tekstinä. Sanooko hän, että raiskaukset ovat uhka yhteiskuntarauhalle?

Hei, korjaapa mun lainauksessa oleva yhdyssanavirhe. Pääsi tapahtumaan vahinko, enkä näköjään ehtinyt korjata sitä ajoissa. Sori siitä.

Ei sanonut, että raiskaukset ovat uhka yhteiskuntarauhalle, vaan kantaväestön osoittama viha.
 

Fordél

Jäsen
Siis oman käsitykseni mukaan ne, jotka nyt "öyhöttävät" turvapaikanhakijoiden tekemistä raiskauksista, ovat myös aiemmin "öyhöttäneet" raiskauksista, vaatien mm. kovempia tuomioita. Suomalaisia raiskaajia emme voi karkottaa muiden maiden kontolle, vaan meidän on huolehdittava että he saavat täällä kunnolliset rangaistukset. Muiden valtioiden tulisi toimia samoin, ja kantaa vastuu omasta roskasakistaan. Suomen ei tule huolehtia muiden maiden rikollisista, joten heidät tulisi aina karkottaa. Totta kai näistä nyt meuhkataan, koska emme kaipaa ylimääräisiä ongelmia.

@Fordél Laitoin sinulle kysymystä tuossa aiemmin. Esim. persut ovat siis jo paljon aiemmin linjanneet haluavansa kovempia tuomioita raiskauksista (kuten monista muistakin rikoksista). Eli miten niin ei ole aiemmin kiinnitetty huomiota?

Sori, jäi tossa toisen keskustelun lomassa vastaavatta tähän.

Kyllä, niin perussuomalaiset kuin varmasti moni muu puolue tai taho on linjannut haluavansa kovempia tuomioita raiskauksista. Pointti vaan oli se, että silloin sitä on ajettu ihan omana aiheenaan. Nyt näyttää sille, että raiskauksiin kiinnitetään yhtäkkiä huomiota, kun se voidaan samalla kiinnittää maahanmuuttopolitiikan ajamiseen. Eihän tässä ole uutisoitu juuri nyt mistään merkittävästä raiskausmäärien kasvusta (niin kantaväestön kuin maahanmuuttajien osalta), johon olisi reagoitu vaan kyse on muutamasta turvapaikanhakijaan kohdistuvasta epäilystä, minkä takia on herätty keskustelemaan raiskauksista. Anna Kontulan mielestä vielä kummalisella kärjellä.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Hei korjaapa mun lainauksessa oleva yhdyssanavirhe. Pääsi tapahtumaan vahinko, enkä näköjään ehtinyt korjata sitä ajoissa.

Ei sanonut, että raiskaukset ovat uhka yhteiskuntarauhalle, vaan kantaväestön osoittama viha.

Aivan. Tohtorisnainen Kontula on siis ymmärtänyt vain väärin tai tahallaan väärin. Minä veikkaan jälkimmäistä vaihtoehtoa, rohkenetko sinä lähteä arvuuttelemaan?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Eikö Kontulan alkuperäinen väite ole itse asiassa väärä?

Periaatteessahan Kontula arvostelee poliitikkoja (=persuja?) siitä, ettei raiskauksista jne olla ennen oltu huolissaan?

Mielestäni Kontula on tässä väärässä, kyllä mm. persujen toimesta on myös julkisuudessa puhuttu jo kauan raiskausten ja muiden väkivaltarikosten tuomioiden korotuksista...

edit. hups, tästä näytetty keskustelevan tällä sivulla. Kirjoitin oman kommenttini tuon parin sivun takaisen keskustelun perusteella, näin käy välillä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Aivan. Tohtorisnainen Kontula on siis ymmärtänyt vain väärin tai tahallaan väärin. Minä veikkaan jälkimmäistä vaihtoehtoa, rohkenetko sinä lähteä arvuuttelemaan?

Uskon Kontulan kritisoineen koko kuviota, jossa sekä ulko- että varsinkin pääministeri ottaa raiskauksiin kantaa juuri nyt. Uskon myös, että Kontula tuntee enemmän raiskauksen urheiksi jotuneita henkilöitä enemmän kuin minä, enkä siksi tuomitse hänen kommenttejaan.

Periaatteessahan Kontula arvostelee poliitikkoja (=persuja?) siitä, ettei raiskauksista jne olla ennen oltu huolissaan?

Periaatteessa asia on näin, mutta minä tulkitsen asian niin, että vasta nyt on alettu puhua uhreista ja ennen vain tekijöistä ja tuomioista. En yhtään ihmettele, vaikka moni raiskauksen uhri pitää tätä keskustelua epämiellyttävänä.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Mielestäni Kontula on tässä väärässä, kyllä mm. persujen toimesta on myös julkisuudessa puhuttu jo kauan raiskausten ja muiden väkivaltarikosten tuomioiden korotuksista...

Väärä agenda. Samasta syystä Li Andersson pohdiskeli, pitäisikö vasemmiston käynnistää oma kansalaisaloite Eurosta eroamiseksi. Sehän ei passannut, että olisi lähdetty mukaan Väykän kiihkokansallismielisellä öyhötyksellä hyöstetyyn nimienkeruuseeen. Mahtoikohan jäädä puheen asteelle?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Uskon Kontulan kritisoineen koko kuviota, jossa sekä ulko- että varsinkin pääministeri ottaa raiskauksiin kantaa juuri nyt.

Ehkä, mutta miksi juuri nyt on väärä hetki ottaa kantaa raiskauksiin? Vain onko aiheyhteys vain hänen kannaltaan epämiellyttävä?

Uskon myös, että Kontula tuntee enemmän raiskauksen urheiksi jotuneita henkilöitä enemmän kuin minä, enkä siksi tuomitse hänen kommenttejaan.

Voi olla tuntee, mutta en oikein ymmärrä asian merkitystä tässä yhteydessä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Li Andersson ei aio osallistua linnan juhliin, koska "valokeilassa oleminen ja ulkonäöllisten asioiden korostaminen häiritsee". Linnan juhlista poisjäämistä en sinänsä paheksu, minusta turhanpäiväinen pönötystapahtuma mutta jos Andersson ei halua olla valokeilassa niin puolueen puheenjohtajuus ei ehkä olekaan hänen juttu.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Li Andersson ei aio osallistua linnan juhliin, koska "valokeilassa oleminen ja ulkonäöllisten asioiden korostaminen häiritsee". Linnan juhlista poisjäämistä en sinänsä paheksu, minusta turhanpäiväinen pönötystapahtuma mutta jos Andersson ei halua olla valokeilassa niin puolueen puheenjohtajuus ei ehkä olekaan hänen juttu.

Voi johtua myös siitä ikävästä tosiasiasta, että mitä olen fb:n blogipostauksia ja Anna Kontulan avautumista seuraillut, niin nähdäkseni esim iltapuvun julkinen kommentointi on raiskaus.

Ja pakko ollakin. Jotta siis päästään Kontulan ilmoittamaan lukuun 15.000 raiskausta / vuosi. Joka siis tarkoittaa kutakuinkin, että suomalaisista naisista keskimäärin joka toinen on raiskauksen uhri.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Vaikken Kontulan persoonasta enkä aatemaailmasta juurikaan perusta niin uskon hänen olevan vähän paremmin perillä esimerkiksi avioliitossa tapahtuvista raiskauksista kun jonkun porilaisen ÄIJJJÄN. Keksittekö te ihan päästänne noita "iltapuvun kommentointi on raiskaus" juttujanne vai luetteko te jostain plokista?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Voi johtua myös siitä ikävästä tosiasiasta, että mitä olen fb:n blogipostauksia ja Anna Kontulan avautumista seuraillut, niin nähdäkseni esim iltapuvun julkinen kommentointi on raiskaus.

Ja pakko ollakin. Jotta siis päästään Kontulan ilmoittamaan lukuun 15.000 raiskausta / vuosi. Joka siis tarkoittaa kutakuinkin, että suomalaisista naisista keskimäärin joka toinen on raiskauksen uhri.
Tätä olen myös itsekin miettinyt että mistä tuo luku koostuu, tämä kieltämättä selittäisi.

edit: jos Kontulalla on joku lähde (eri kuin Stubbilla), niin hänellä on vapaus se ilmoittaa. Siihen asti siihen voidaan suhtautua asianmukaisella vakavuudella.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Vaikken Kontulan persoonasta enkä aatemaailmasta juurikaan perusta niin uskon hänen olevan vähän paremmin perillä esimerkiksi avioliitossa tapahtuvista raiskauksista kun jonkun porilaisen ÄIJJJÄN. Keksittekö te ihan päästänne noita "iltapuvun kommentointi on raiskaus" juttujanne vai luetteko te jostain plokista?

Totesin vain, että tuo on ainoa selittävä tekijä Kontulan antamalle luvulle, jonka mukaan keskimäärin joka toinen suomalainen nainen on raiskauksen uhri.

Vai osaatko itse tarjota parempaa selitystä?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Vaikken Kontulan persoonasta enkä aatemaailmasta juurikaan perusta niin uskon hänen olevan vähän paremmin perillä esimerkiksi avioliitossa tapahtuvista raiskauksista kun jonkun porilaisen ÄIJJJÄN. Keksittekö te ihan päästänne noita "iltapuvun kommentointi on raiskaus" juttujanne vai luetteko te jostain plokista?

ÄIJJÄT vähättelevät naisiin kohdistunutta väkivaltaa. Kun esimerkiksi kuuntelee seksuaaliterapeuttien ja muiden psykologien jatkuvia juttuja siitä, miten monessa parisuhteessa toinen pihtaa, ei ole ollenkaan ihme, että perheensisäisiä raiskauksia tapahtuu. Suomessa elää edelleen valitettavan epätasa-arvoinen kulttuuri ja ajatus, että mies on perheen pää, jonka sana on laki.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Millaisella laskutoimituksella päädyit siihen tulokseen, että tuo 15 000 raiskattua vuodessa tarkoittaa joka toisen suomalaisnaisen olevan raiskauksen uhri?

Kontula kertoo, että joku arvioi (kuka? En tiedä) raiskauksia tapahtuvan 15.000 / vuosi. Joku myös arvioi naisten syntyvyyden olevan luokkaa 30.000 / vuosi. Nopeasti laskettuna joku voisi arvioida joka toisen naisen päätyvän väistämättä Suomessa elämänsä aikana raiskatuksi.

Ihan oikeasti. Jos nyt ensin vaikka joku (esim Kontula itse) kertoisi mihin tuollainen arvio perustuu ja kenen arvio se on, niin voisimme sitten laskeskella vähän tarkemmin. Siihen asti kuulemma arvioidaan, että laskutoimitus on validi.

Totta kai toki sekin on mahdollista, että nuo 15.000 raiskausta / vuosi kohdistuvat pääasiassa kouralliseen uhreja vuodesta toiseen. Sitä en näillä tiedoilla voi todentaa, joten käytin sanaa "keskimäärin".
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Totesin vain, että tuo on ainoa selittävä tekijä Kontulan antamalle luvulle, jonka mukaan keskimäärin joka toinen suomalainen nainen on raiskauksen uhri.

Vai osaatko itse tarjota parempaa selitystä?

En minä tiedä kun en edes tiedä minkälaisia tekoja Kontula pitää raiskauksina. Miten sinä muuten määrittelet raiskauksen?
 
Totta kai toki sekin on mahdollista, että nuo 15.000 raiskausta / vuosi kohdistuvat pääasiassa kouralliseen uhreja vuodesta toiseen.

Pääosa 15 000:sta naisesta ei ole mikään "kourallinen", mutta jos Suomessa raiskataan joka vuosi noin monta naista, on melkoisen todennäköistä, että moni näistä 15 000:sta on raiskattu jo aiemmin elämässään. Ei toki läheskään kaikkia.
 
Viimeksi muokattu:

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
ÄIJJÄT vähättelevät naisiin kohdistunutta väkivaltaa. Kun esimerkiksi kuuntelee seksuaaliterapeuttien ja muiden psykologien jatkuvia juttuja siitä, miten monessa parisuhteessa toinen pihtaa, ei ole ollenkaan ihme, että perheensisäisiä raiskauksia tapahtuu. Suomessa elää edelleen valitettavan epätasa-arvoinen kulttuuri ja ajatus, että mies on perheen pää, jonka sana on laki.

Ja kun on kuullut ja lukenut näiden tietyistä uskonlahkoista pois päässeiden naisten tarinoita joissa nainen valjastetaan synnytyskoneeksi niin ehkä sieltäkin jotain jää ilmoittamatta. Mutta aina voidaan tottakai käydä Kontulan persoonan kimppuun ja vähän naureskella sille ku on vähän rumakin. Ja lihava.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Li Andersson ei aio osallistua linnan juhliin, koska "valokeilassa oleminen ja ulkonäöllisten asioiden korostaminen häiritsee". Linnan juhlista poisjäämistä en sinänsä paheksu, minusta turhanpäiväinen pönötystapahtuma mutta jos Andersson ei halua olla valokeilassa niin puolueen puheenjohtajuus ei ehkä olekaan hänen juttu.

Ehkä se riippuu valokeilasta, jos hän on mielummin julkisuudessa tekojensa ja puheidensa vuoksi. On hän kuitenkin niin paljon ollut julkisuudessa etten mitään kammoa ole huomannut.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Ehkä se riippuu valokeilasta, jos hän on mielummin julkisuudessa tekojensa ja puheidensa vuoksi. On hän kuitenkin niin paljon ollut julkisuudessa etten mitään kammoa ole huomannut.

Kyllä mutta puheenjohtajana hän ei voi väistellä valokeilassa olemista. Tulee pakostakin arvioiduksi muidenkin kuin puheidensa puolesta. Toki valitettavaa on että se johtuu paljolti sukupuolesta.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Kyllä mutta puheenjohtajana hän ei voi väistellä valokeilassa olemista. Tulee pakostakin arvioiduksi muidenkin kuin puheidensa puolesta. Toki valitettavaa on että se johtuu paljolti sukupuolesta.

Hyvää väärin ymmärtämistä. Media toki tulee tekemään tulevaisuudessakin juttuja eri edustajien ulkonäöstä, pukeutumisesta ja muusta mutta en ymmärrä miten se liittyy siihen että Li Andersson ei halua mennä linnan juhliin arvioitavaksi. Tiedät varmaan itsekin ne kymmenet jutut joissa arvioidaan eri pukuja, kampauksia jne. Se ei liity mitenkään siihen että puheenjohtaja on valokeilassa esim. jonkun kunnanvaltuutetun päättömien lausontojen takia.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Suomessa elää edelleen valitettavan epätasa-arvoinen kulttuuri ja ajatus, että mies on perheen pää, jonka sana on laki.
Onneksi Irakista ja Afghanista saapuneiden perheiden keskellä on täydellinen tasa-arvo miesten ja naisten välillä. Ehkäpä suomalaisten kannattaisi ottaa heistä mallia? Tämän takiahan suomalaisia feministinaisiakin muuttaa jatkuvasti lähi-itään kun ilmapiiri Suomessa on niin sovinistinen.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
No en mä tiedä miten se olis pitänyt oikeinymmärtää. Ajattelin vain niin, että puheenjohtajana joutuu pakostakin kaikenlaisen päemiellyttävän arvioinnin kohteeksi. Mulla ei ole mitään Li Andessonia vastaan toisin kuin aika monilla muilla tähän tai Li Andersson -ketjuun kirjoittavilla tuntuu olevan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös