Vasemmistoliitto

  • 716 039
  • 5 729

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Puolustelijat voisivat laittaa Paavon paikalle 46v. ulkomaalaistaustaisen miehen tai saman ikäisen suomalaisperäisen narkkarinaisen ja miettiä, olisiko vielä ihan jees homma.
Varmasti olisi jees, koska rasismi ja misogynia mutta laitappa siihen Paavon paikalle vaikkapa joku persupoliitikko niin tämä sivusto kaatuisi näiden "puolustelijoiden" raivosta.
 

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Olisi kyllä parempi, jos jännä-Paavo ei saisi päättää mistään suuremmasta asiasta kuin siitä, ottaako iltamaidon kanssa pullaa vai kakkua. Arvostelukyky on kovin heikkoa: ryyppääminen ministerinä Sotshissa, Audin potkiminen, graffitit, "ei valtion tarvitse maksaa velkaa takaisin" ym.

On todella outoa, että joku vielä puolustelee hänen tekosiaan.
Jos rikos valtuustossa vakavaksi koetaan, niin he voivat äänestää luottamuksesta ja erottaa Paavo Arhinmäen. Ei tämä sen hankalampi asia ole. Se demokratiassa on hienoa, että asioista päätetään yhdessä. Omasta mielestä tämä ei ole erityisen vakava rikos, mutta sopimatonta käytöstä joka tapauksessa. Paavo on jäänyt kiinni ja Paavo maksaa viulut sekä mahdolliset muut seuraumukset. Mielestäni rikokseen nähden täällä on hysteeristä housuun paskantamista käynnissä. Suttauksetkin on tehty johonkin rotan kusemaan tunneliin johon ei ihmisillä ole muutenkaan mitään asiaa.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Suttauksetkin on tehty johonkin rotan kusemaan tunneliin johon ei ihmisillä ole muutenkaan mitään asiaa.
Silti jotkut pöljät siellä heiluvat, vaikka se on kiellettyä. Ymmärtäisin tuon paremmin, jos kyseessä olisi joku rajojaan hakeva teini, mutta Arhinmäen olisi jo pitänyt kasvaa myös henkisesti yli noista ajoista. Näyttää olevan kuitenkin liikaa vaadittu.
 

Tuuletin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps, änäri suomalaiset
Puolustelijat voisivat laittaa Paavon paikalle 46v. ulkomaalaistaustaisen miehen tai saman ikäisen suomalaisperäisen narkkarinaisen ja miettiä, olisiko vielä ihan jees homma.
Olisi ihan hyvä jos taso graffiteissa on enemmän kuin pelkkä töherrys. Kyllä seiniin maalia mahtuu kunhan ei tehdä töherryksiä.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Kyllä sitä miettii että kuinka helvetin tyhmä tuo Arhinmäki on? Ja kuka tuon ikäinen ylipäätään on enää maalaa graffiteja?
 

Tuuletin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps, änäri suomalaiset
Kyllä sitä miettii että kuinka helvetin tyhmä tuo Arhinmäki on? Ja kuka tuon ikäinen ylipäätään on enää maalaa graffiteja?
Ottamatta enempää kantaa Arhinmäkeen mutta missä iässä menee raja jolloin ei graffittien maalaaminen on ole enää ok. Mun mielestä hieno taiteen muoto. Graffitteja pitäisi kaupunkikuvassa olla huomattavasti enemmän.

Edit typo
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Ottamatta enempää kantaa Arhinmäkeen mutta missä iässä menee raja jolloin ei graffittien maalaaminen on ole enää ok. Mun mielestä hieno taiteen muoto. Graffitteja pitäisi kaupunkikuvassa olla huomattavasti enemmän.

Edit typo
Ei siihen mitään ikärajaa ole, eikä pidäkään olla, mutta nythän keskustellaan Helsingin apulaispormestarin rikollisesta toiminnasta. Lailliset teokset ovat tietenkin ok.
 

Tuuletin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps, änäri suomalaiset
Tätä mieltä itsekin olen mutta tuossa ylhäällä kun ihmeteltiin että tuon ikäinen ihminen maalaa graffitteja niin aloin ihmettelemään missä se raja kulkee milloin pitää jättää kannut ostamatta.
En ole tätä kyseistä keissiä seurannut alusta asti joten on jäänyt epäselväksi kuinka Paavon maalailu päätyivät julkisuuteen? Jäikö kiinni vai julkaisiko itse kuvia?
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Tätä mieltä itsekin olen mutta tuossa ylhäällä kun ihmeteltiin että tuon ikäinen ihminen maalaa graffitteja niin aloin ihmettelemään missä se raja kulkee milloin pitää jättää kannut ostamatta.
En ole tätä kyseistä keissiä seurannut alusta asti joten on jäänyt epäselväksi kuinka Paavon maalailu päätyivät julkisuuteen? Jäikö kiinni vai julkaisiko itse kuvia?
Jäi kiinni. Vartijat soittivat myös poliisit paikalle.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Tätä mieltä itsekin olen mutta tuossa ylhäällä kun ihmeteltiin että tuon ikäinen ihminen maalaa graffitteja niin aloin ihmettelemään missä se raja kulkee milloin pitää jättää kannut ostamatta.
En ole tätä kyseistä keissiä seurannut alusta asti joten on jäänyt epäselväksi kuinka Paavon maalailu päätyivät julkisuuteen? Jäikö kiinni vai julkaisiko itse kuvia?
Tarkoitin lähinnä laittomia sellaisia. Laillisen taiteen teko tekee kaikille hyvää.
 

444

Jäsen
Käyttäjä on saanut kokonaisuudesta rikepisteen.
Persujen ulina on kuin sinfoniaa korvilleni. Nyt on ihan kaupunkitason varajohtaja käynyt maalaamassa seinään. Hurjaa.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ymmärrän erittäin hyvin hienojen graffitien tekemisen, mutta en ymmärrä miksi ne pitää poistaa paikoilta jossa ne eivät varmasti ketään häiritse. Kuten siltojen alta. Se jos mikä on veroeurojen tuhlaamista. Viikon päästä tilalla on kuitenkin jo uusi maalaus.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Persujen ulina on kuin sinfoniaa korvilleni. Nyt on ihan kaupunkitason varajohtaja käynyt maalaamassa seinään. Hurjaa.

Veikkaisin jonkin asteista psykoosia.

Kaikella ystävällisyydellä, voisi olla paikallaan hieman rauhoittua. Kaikkien eri kantaa edustavien toistuva leimaaminen hitl... persuiksi on yksinomaan lapsellista ja erikoinen tapa sallia itselleen vapaata ajattelemisesta. Yllä esim. nimimerkki @Ötökkä ei kenenkään mielestä liene persu saati edes oikeistolainen. Itsekään en äänestänyt hallituspuolueita enkä ole koskaan äänestänyt persuja enkä usko että voisin niin tehdäkään.

Vasemmistoliiton olen kuitenkin jo pitkään nähnyt jonkinlaisina "punapersuina" eikä tämä Arhinmäen jatkuva törttöily erityisemmin pakota tarkistamaan näkemystä siltäkään osin. Puolueiden kannattajia vaikuttaa yhdistävän myös muista poikkeavan kriittinen suhtautuminen perinteiseen mediaan, joskin vasemmistoliiton äänestäjät luottavat Yleen jopa keskimääräistä enemmän.

 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätä mieltä itsekin olen mutta tuossa ylhäällä kun ihmeteltiin että tuon ikäinen ihminen maalaa graffitteja niin aloin ihmettelemään missä se raja kulkee milloin pitää jättää kannut ostamatta.
En ole tätä kyseistä keissiä seurannut alusta asti joten on jäänyt epäselväksi kuinka Paavon maalailu päätyivät julkisuuteen? Jäikö kiinni vai julkaisiko itse kuvia?

Vietin teinivuoteni keskustan/E-Helsingin skeittiporukoissa, joissa näitä bommaajia(?) sun muita pyöri mukana. Olin siis ihan mitat täyttävä katulapsi. Sanoisin, että ensimmäinen raja menee yläasteelta lukioon siirryttäessä, toinen lukiosta intin jälkeen yliopistoon ja pikkuhiljaa työelämään silrryttäessä. Itellä kaikki kaduilla pelleily loppui aika luontaisesti lukion alkupuolen aikana; toisaalta tuolloin vaihtui suht iso osa koulukavereista. Monet keräili 15-18 -vuotiaina ihan turhaan tulevaisuuden kannalta haitallisia merkintöjä rekistereihinsä, ja onhan tuolta joillekin jäänyt käteen merkittäviä taloudellisia rasitteita vahingonkorvausvastuiden muodossa.

Arhinmäestä on jäänyt lapsellinen kuva. Joku aikuistuistumisen vaihe jäänyt vajaaksi ja nyt varmaan päällä on vielä joku ikäkriisi. Arhinmäki myös antaa esimerkkiä sellaisille ihmisille, joilla harvemmin on vastaavia mahdollisuuksia ja (perhe)taustaa puskurina suojaamassa pelleilyjen mahdollisilta seurauksilta kuin Paavolla itsellään.
 
Viimeksi muokattu:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Suosikkijoukkue
HIFK
Ymmärrän erittäin hyvin hienojen graffitien tekemisen, mutta en ymmärrä miksi ne pitää poistaa paikoilta jossa ne eivät varmasti ketään häiritse. Kuten siltojen alta. Se jos mikä on veroeurojen tuhlaamista. Viikon päästä tilalla on kuitenkin jo uusi maalaus.
Samaa mieltä muuten, mutta tässä tapauksessa nähty riskinä varmaan se, että junaradalle olisi menty kuvaamaan tätä nähtävyyttä eli parempi poistaa se.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Samaa mieltä muuten, mutta tässä tapauksessa nähty riskinä varmaan se, että junaradalle olisi menty kuvaamaan tätä nähtävyyttä eli parempi poistaa se.
Ja ehkä niiden pikainen poistaminen vähän hillitsee niiden maalaamista vaarallisille paikoille?
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jos rikos valtuustossa vakavaksi koetaan, niin he voivat äänestää luottamuksesta ja erottaa Paavo Arhinmäen. Ei tämä sen hankalampi asia ole. Se demokratiassa on hienoa, että asioista päätetään yhdessä. Omasta mielestä tämä ei ole erityisen vakava rikos, mutta sopimatonta käytöstä joka tapauksessa. Paavo on jäänyt kiinni ja Paavo maksaa viulut sekä mahdolliset muut seuraumukset. Mielestäni rikokseen nähden täällä on hysteeristä housuun paskantamista käynnissä. Suttauksetkin on tehty johonkin rotan kusemaan tunneliin johon ei ihmisillä ole muutenkaan mitään asiaa.
Se ei ole "hysteeristä housuunpaskantamista", että Arhinmäen arvostelukykyä kritisoidaan. Hänen tulisi käyttäytyä asemansa mukaisesti. Jos on pääkaupungin johtotehtävissä, kerta kaikkiaan pitää osata käyttäytyä ja toimia vastuullisesti. Lisäksi Arhinmäen selittelyt jälkikäteen osoittavat, että hän ei ota edes opiksi.

Olisiko sinusta ok, jos opettaja menisi vaikkapa muutaman kasiluokkalaisen kanssa pikkuisen varastelemaan kaupasta karkkia? Siitäkin ope varmaan saisi kannustusta ja katu-uskottavuuspisteitä tiettyjen joukkojen silmissä. Lisäksi vahinko olisi yhteiskunnalle pienempi kuin Arhinmäen tapauksessa.

Itse tulkitsisin kummassakin tapauksessa, että henkilö ei ymmärrä vastuutaan. Päästäisin ensimmäisellä kerralla kirjallisella varoituksella.

Arhinmäen tapauksessa ei kuitenkaan ole kyse ensimmäisestä hölmöilystä. Hän voisi ja hänen pitäisi oikeasti kasvaa anarkistisesta ikiteinistä aikuiseksi. Jos näin ei nytkään käy, hänen ei todellakaan tulisi olla päättäjänä.
 

444

Jäsen
Pidän hyvin tekopyhänä puolustella oman "suosikin" kaikkia tekoja, oli sitten kyse lätkästä tai politiikasta. Kaikissa porukoissa on idiootteja ja kaikille porukoille käy joskus ylilyöntejä.
Mä en ole vasemmistoliittoa äänestänyt n. ikinä enkä myöskään puolustellut Arhinmäen tekoa. Kyllä, teko oli tyhmä ja siitä kuuluu saada sakkorangaistus. Hyvätuloisena ihmisenä Arhinmäki maksanee tuon mukisematta pois. Tämän lisäksi hänelle koituu tästä luultavasti valtaosan silmissä jonkinasteinen mainehaitta. Mutta tosiaan. Helsingin kaupungin apulaispormestari (vai mikä lie) on käynyt töhrimässä seinää. Tämä on kuluneen viikon suurin puheenaihe palstan päivystävien persujen mielestä. Toki myös muutaman fiksun ihmisen mielestä. Ja rikos on vakavuudeltaan samaa luokkaa kuin aiemmin mainittu punaisia päin käveleminen. Siis aivan järkyttävä kriminaali on hän. Jokainen tyylillään.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ja rikos on vakavuudeltaan samaa luokkaa kuin aiemmin mainittu punaisia päin käveleminen.
En nyt ihan samaksi näkisi. Varmasti lähes jokainen on joskus kävellyt punaisia päin jos näkyvissä ei ole yhtään autoa. Siitä ei nyt oikeasti ole haittaa kenellekään.

Töhriminen tuollaisella alueella sen sijaan aiheuttaa vaaraa ja materiaalin tuhoamista. Lisäksi tuo on usein osin ideologista.

Periaatteessa olen sitä mieltä että aktivismi ei kuulu politiikkaan. Tuossa on jo vähän sellaista. Lisäksi ihan turhaan antaa lyömäaseita niille "vassarien vihaajille".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös