Vappu 2004

  • 8 816
  • 86

Olarii

Jäsen
Jos kaiken perustais viinan juonnille ja naisten jahtaamiselle. Kaikki muu toiminta menee siinä ohessa, kuten mahdolliset lätkä matsit ;)
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Minä kyllä ymmärrän, että vappu on akateeminen kevään juhla, kun korkeakouluopiskelut päättyvät näillä main, mutta minkä helvetin takia proletariaatin pitää juhlia jotain työn päivää? Taas jotain marxisleninisiä iloja sille, että saa käydä töissä. Palkallisten vapaapäivien liksathan kyllä revitään pienyrittäjien selkänahasta.

Koskakohan tässä maassa järjestetään päivä jolloin laiskanpulskea ja jatkuvilla palkankorotuksilla tyytyväisenä pidettävä proletariaatti maksaa yrittäjille, noille yhteiskuntamme tukipilareille, palkan vaikka Sauli-päivältä (nimetään se nyt entisen valtionvarainministerimme mukaan, olen valmis hyväksymään myös Iiro-päivän) jotta nämä niska limassa duunia painavat elinkeinoharjoittajat saisivat vetää julkisesti pään täyteen ja olla typerän näköisiä ja toipua siitä sitten palkallisella vapaalla? Mä vaan kysyn.

Vappu on tässä vaiheessa kun ei vielä opiskele, ehkä yksi vuoden turhimpia juhlia. Kisailee kyllä tittelistä lujaa juhannuksen kanssa. Kerran vuodessa dokailevat it-ingenjöörit ja piirimyyjät vetävät ykköset ylle, painuvat baanalle.. Ensin juodaan sivistyneesti pari lasia punkkua, sitten yksi iso A-olut ja kaiken kruunaa kossuvissy. Sitten onkin jo aika oksentaa ja kuseskella pitkin kaupunkia ja haastaa riitaa haalaripukuisten kanssa, siis niiden kanssa, joille vappu oikeasti on juhla.

Pissaliisojen vapusta kerrottakoon omassa ketjussaan..

Ai minun vappuni? Veikkaisin kisastudiota jonkun kaverin luona ja siinä rauhassa kaljanottoa. Ehkä johonkin rauhalliseen juottolaan, mutta ei missään tapauksessa hulinoihin..
 

DeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
Perjantaina jurrissa tallibileissä ja lauantaina hallitus vanhan rohjon rattiin (jos ja kun itsellä ei oo ajokuntoa) ja paikallisia mobilisteja moikkaamaan. Illemmalla varmaan pari olutta kun on talvilomakin menossa
 

theref

Jäsen
Viestin lähetti Aksu
Ryyppyjuhlat ála kansainvaellus ovat aika perseestä, loppujen lopuksi.

Juuri näin.

Tulee siis oltua vappu kotosalla tai jonkun tuttavaperheen luona, otettua ehkä pari saunakaljaa ja siinähän se. Jos kiekkoa tulee, sitä tulee katseltua kyllä.

Baareihin ei nappaa lähteä pätkän vertaa tuolloin. Porukkaa on hemmetisti ja härdelli sen mukainen. Kaukana baareista siis.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eipä kummempaa ole tiedossa. Jos pääsen yhteen duuniin, olen raivoraitis, jos taas en, lähden svedulaan vetämään perseet...
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vappu menee mukavasti töitä tehdessä kahdessa eri paikassa koko viikonlopun ajan. Ohjelmassa on siis humalaisten jatkuvaa vittuilua, painimista, iloisen naaman esittämistä sekä muuta mukavaa työhön kuuluvaa. No, rahaa tulee ainakin, mutta aika paskana sitä saattaa taas olla viikonlopun jälkeen.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koska vappu menee tänä vuonna täysin hukkaan, sitä ei huomaa muusta kuin siitä, että kaupat on lauantaina kiinni. Perkele.

Tällaiset turhat juhlapyhät pitäisi määrätä olemaan aina viikon varrella, niin saisi edes sen ylimääräisen vapaapäivän.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Viestin lähetti JanJ
Ajattelin mennä Porto Santon hiekkarannalle nudisteja katsomaan serpentiinit päällä.

Älä tolla tavalla rupea paikallisia pelottelemaan. Pelästyvät vielä, raukat.

Minähän olen vappuna oikein kultturelli ja lähden vappuaattona Brysseliin käyttäytymään sivistyneesti ja juomaan punaviiniä pikkurilli pystyssä*. Jääkää te juntit tänne Suomeen ja sammukaa sateeseen, minä poika se vedän croisantteja aurinkoisella terassilla ja harrastan small talkia keski-eurooppalaiseen tapaan... ;)

* Eli todennäköisesti vietän yöni paikallisessa putkassa, kun olen saanut kolmen kossun konttauskunnossa kuningasidean ja kusaissut Manneken Pissin päälle... ihan vaan näyttääkseni, että pystyn siihen.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Koska kuulun korkeimpaan eliittiryhmään tässäkin asiassa, niin nautin hyvästä ruoasta, juomasta ja seurasta kotonani. Maistelemme erilaisia viinejä, katselemme mahdollisesti Suomen peliä televisiosta ja selitämme toisillemme, miten ikävää on, kun niin moni muukin juhlii, vaikka senhän pitäisi olla nimenomaan juuri meidänlaistemme ihmisten erityisoikeus.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt on varmistunut sen verran, että Suomella on peli vappuaattona. Voitto tai tasapeli huomenna, niin peli alkaa klo 21.15, tappion tullessa jo 17.15 ja siinä tapauksessa peli myös vappupäivänä. Näin mennään siis mikäli Iltalehdestä lukemaani kaavioon on uskominen eikä aikatauluja muuteta. Aaton vastustaja todennäköisesti Venäjä tai Ruotsi (tai voihan se olla Japanikin teoriassa). Jos se on Ruotsi ja peli on samanlainen kuin viime keväänä, niin montakohan telkkaria lentää ikkunasta ulos..

Simakisastudiota siis ohjelmassa.
 

Rygge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jaro
Allekirjoittaneen vapun viettoon kuulunee lätkämatsin seuraamista jossakin sopivassa paikassa, siinä sivussa ehkä hieman joutuu ruokaa ja juomaa nauttimaan. Matsin jälkeen kaupungille, ehkä johonkin kuppilaan piipahtamaan.

Tässäkin ketjussa on jo tuotu esiin näkökanta, johon myös itse yhdyn täysin. Vappu on todellakin siinä mielessä huono päivä dokata, koska silloin liikenteessä on aivan liikaa ihmisiä joiden elämän tarkoitus tuntuu olevan muiden ihmisten illan pilaaminen esim. riitaa haastamalla.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
JanJ:n Vapun viettotapa vaikutti eksoottisimmalta ja muutenkin parhaalta! :D
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Muistakaa sitten, kun äänestätte minua presidentiksi ennen kuin teen valtaan päästyäni totalitaristisen vallankaappauksen, että silloin loppuu ensimmäisenä KAIKKIEN juhlien vietto. Ovet vaikka naulataan kiinni vanhoina juhlapävinä, jotta KUKAAN ei pääsisi ulos pakkojuhlimaan. Vihaan kaikkia juhlia, mutta kaksi nousee ylitse muiden: vappu ja ylioppilasjuhlat. Jälkimmäistä en aikoinaan voinut jättää väliin, mutta onneksi voin itse valita mitä teen edellisenä. Pidän ikävää! Ja sitä lakkia en KOSKAAN enää päähäni laita.

Vituttaa jo ennakkoon tämä kohu. Vappu erityisesti, kun se on kaupunkilaisten elitistien naurettava kivakiva-tapahtuma. Eikö kukaan tajua kuinka ääliömäiseltä, idioottimaiselta ja ankealta se vaikuttaa. Aina suurten "juhlien" aikoihin vakuutun siitä, että demokratia on varmasti aivan hirveä hallintotapa, sillä KANSA ei tajua mistään mitään. Moukkien maa on Suomi, mutta niin on kai moni muukin.

Tukehtukaa tippaleipään. Minä en astu ulos vappuna, kun olisin edes maalla, siellä tätä paskaa voisi vältellä.

Ai niin, hyvää kevättä.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Vappu alkaa olemaan turhista juhlista turhin.
Tässä on nyt usea suunnitelma, sillain...kohtuu valmis.
Yksi niistä ei sisällä lainkaan alkoholin ottoa ja se ei tunnu tällä hetkellä lainkaan huonolta.
Tod.näk. vasta perjantaina saan sen kunkkuidean ja menen tilanteen mukaan.
Mut jos Reffillä on sauna lämpöisenä kotona, niin voisin vaikka lähteä siellä käymään ;)


EDIT: Vaihtoehtoisesti voin alistua ja lähteä Turkuun.
Joka on kyllä kaikkein idioottimaisin idea.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jooh paaluahan ei olisi käyttää kuningasalkoholiin. Kaippa tässä siis joutuu oleen kännissä. Kaupungille joutunee meneen myöskin.
Tunnelma on vielä vaisu mutta oletettavasti perjantain ollessa kohdalla taas mennään.

Sauna tosiaan on päällä.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Viestin lähetti dude
Koskakohan tässä maassa järjestetään päivä jolloin laiskanpulskea ja jatkuvilla palkankorotuksilla tyytyväisenä pidettävä proletariaatti maksaa yrittäjille, noille yhteiskuntamme tukipilareille, palkan vaikka Sauli-päivältä (nimetään se nyt entisen valtionvarainministerimme mukaan, olen valmis hyväksymään myös Iiro-päivän) jotta nämä niska limassa duunia painavat elinkeinoharjoittajat saisivat vetää julkisesti pään täyteen ja olla typerän näköisiä ja toipua siitä sitten palkallisella vapaalla? Mä vaan kysyn.


Niin, itse olen sitä mieltä, että yrittäjät, nuo joka paikassa ja asiasta itkevät sekä kaikkia kusettavat hampuusit eivät ansaitse mitään muuta kuin lisää työtä.

Tällä varmistettaisiin se, että yrittäjät olisivat entistä paremmin piikomassa ja tarjoamassa palveluitaan meille oikeissa töissä kävijöille ja kunnon veronmaksajille.

Täältä tähän
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Vappuaattona olisi tarkoitus mennä Dipoliin kuuntelemaan broidin bändin keikkaa ja tsekata myös Suburban Tribe. Vapunpäiväksi ei ole mitään erityisiä suunnitelmia, ellei sitten käy niin hyvin, että joku mukava ihminen myy Egotripin keikkalippunsa minulle...
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Rauman Äijänsuon harjoitusjäähallissa esiintyy aattona Yö sekä Jean S. Isot bileet ilmeisesti luvassa. Lippu hankittu ennakosta ja sinne pitäisi mennä heilumaan "suhtkoht selvinpäin".
 

Flamez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, VT-HT
Vappu kuului pitkään niihin juhlapäiviin jolle ei mitään erityisiä suunnitelmia ollut. Muutama vapun aatto tuli vietettyä ihan selvinpäin. Suurimpia syitä tähän kulttuuritekoon oli se, että elettiin välivaihetta, lukio oli loppunut eikä jatkokoulutuksesta ollut tietoa.

Kaikki kuitenkin muuttui ensimmäisen kerran viime vappuna jolloin oli elämäni ensimmäinen teekkarivappu. Kaverin luona aloimmme pohjustaa tulevaa iltaa hyvissä ajoin ennen suomen pelin alkua. Pelin alkaesssa olikin sitten jo ensimmäisen välikuoleman paikka ja pelin alun seuraaminen jäi vähemmälle.
Siitä sitten toivuttua olikin jo kolmannen erän vuoro, jonka seuraaminen, silmiä peittävästä punaisesta kalvosta huolimatta sujui mallikkaasti.

Baariin sisäänpääsykään ei tuottanut ongelmia, kiitos ajoissa hankitun ennakkolipun joka takasi pääsyn ineen ennen klo 23 ja ystävällismielisen ovihenkilökunnan. Sisällä oli tunnnelma katossa, haalarikansa näemmä osasi ottaa kaiken ilon irti työväen juhlasta.

Nyt kyseessä on siis elämäni toinen opiskelija vappu, arvelluttavin asia tässä vaihessa on enää ilmojen haltijan suosiminen ja maksan kestävyys. Vapun päiväkin kun sattuu tänä vuonna olemaan lauantai.
 

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti Flamez
Muutama vapun aatto tuli vietettyä ihan selvinpäin. Suurimpia syitä tähän kulttuuritekoon oli se, että elettiin välivaihetta, lukio oli loppunut eikä jatkokoulutuksesta ollut tietoa.

Mikäs helvetin tekosyy muka tuollainen on?

Nojoo, itse ajattelin vappuna heittä ihan perussettiä, kaljaa, kiekkoa ja suomalaistyylistä "vittumäoonkännissä" - rellestämistä. Mikäli kisastudion jälkimainingeista selvitään, sukellamme Porin ydinkeskustan neonvalojen ja diskopallojen hellään syleilyyn. Aamunkoitteessa grillille, makkaraperunat naamariin, oksennus ja apteekin kautta kotiin lepäämään. Että sellasta...vappu on iloinen asia, ai ei vai?

Edit. Ihan pääsi unohtumaan, kiitos Kapa. Kirjurista teiniritsa kainaloon ja kotiin lepäämään. Näillä mennään!
 
Viimeksi muokattu:

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti hörkkö
Mikäs helvetin tekosyy muka tuollainen on?

Nojoo, itse ajattelin vappuna heittä ihan perussettiä, kaljaa, kiekkoa ja suomalaistyylistä "vittumäoonkännissä" - rellestämistä. Mikäli kisastudion jälkimainingeista selvitään, sukellamme Porin ydinkeskustan neonvalojen ja diskopallojen hellään syleilyyn. Aamunkoitteessa grillille, makkaraperunat naamariin, oksennus ja apteekin kautta kotiin lepäämään. Että sellasta...vappu on iloinen asia, ai ei vai?

Unohdit mainita sen Kirjurin....

Itse vietän ihan perinteisen vapun. Grillaussessio, Mantan lakitus, yleistä ajankulua, aamusillis, Ullis ja Lintsi. Ooonx mä tzadilainen. No en ole.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti Flamez
alkua. Pelin alkaesssa olikin sitten jo ensimmäisen välikuoleman paikka ja pelin alun seuraaminen jäi vähemmälle.
Siitä sitten toivuttua olikin jo kolmannen erän vuoro, jonka seuraaminen, silmiä peittävästä punaisesta kalvosta huolimatta sujui mallikkaasti.



Mää en tiedä tästä mitään. Voisitko kertoa lisää?

Oma Vappu (vai oikein Wappu?) 2004 menee toisaalla kuin Porissa. Täällä toisaalla saa nauttia oman rakkaan kanssa ajasta, ja menemme varmaan vain "perinteisesti" johonkin paikalliseen yökerhoon. Samalla lipulla pääsee myös toiseen paikkaan, joten jos paikka A ei miellytä, niin B suunnitelma on valmis. Niin, nyt ei puhuttu rapuista.

Kai tässä muutama alkoholipitoinen juomakin pitäisi juoda, kun kisakuntoa haettiin edellisviikonloppuna hyvissä merkeissä. Sammuin kotiin tulessa kuin tatti ja aamulla lensi laatta. Tämä ei ole huomenna tavoite, mutta hauskanpito on tavoite. Eiköhän se onnistu, kun jo näen alkoholia..
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Eiköhän tuo wappu ala sillä, että hommataan riittävästi urheilujuomaa. Sitten pidetään nestetasapainoa yllä samalla matsia sihruttaen. Pelin jälkeen saunaan, joka tietenkin pelin tiimellyksessä kunnon penailuhengen mukaan jää laittamatta päälle. No ei se mitään, saunan voi sitten korvata tulemalla jatkoaikaan ja mokata sitten itsensä jollain typerällä mielipiteellä.

Lauantaina sitten yritetään kömpiä pojan kanssa tivoliin. Iltapuolella nestetasapaino onkin jo järkkynyt ja tankaaminen aloitettava alusta. Sunnuntaina kömmitään ylös jostain serpenttiini hässäkästä tai koiran makuupaikalta, puhalletaan pilliin ja avataan veneilykausi nauttien Rauman kauniista saaristosta.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Aurinkoista ja iloista Wappua kaikille! Olkaahan ihmisiksi, jotta hyviä kiakkokirjoituksia voimme lukea myös ensi kaudella.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Kaverin luo juhlimaan, todennäköisesti jo peliä katsomaan. Hieno asia tänä vuonna on se, ettei tarvitse ketään gimmaa yrittää pokailla. Löytyy jo omasta takaa, ja hänkin on tulossa. Vappusauna, anyone? Jonkun verran alkoholia voisi ottaa, mutta yritän pysyä mahdollisimman selvänä. Tiedossa lie jonkinlaista reviirinmerkitsemistä, samaisissa juhlissa on paikalla myös minun aiempi "kiinnostuksen kohteeni".

Hienoa aikaa tiedossa, itse haluaisin tässä kohtaa toivottaa hyvät waput kaikille jatkoaikalaisille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös