VandenBusschen koeaika ei johtanut sopimukseen

  • 14 568
  • 61

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Gags kirjoitti:
Taitaa Masalla olla Afrikan kartta vaan kädessä, kun keskustelua näistä toilailusta lukee. Lipunmyynnistä nyt tähän viimeisimpään.

Ottamatta nyt kantaa siihen, kuinka VdB ja Pulkki luistelussa pärjäävät isossa kaukalossa, eniten itseäni ihmetyttää Virmasen toimintatapa. Valmentaja haluaa pitää pelaajan, joten Virmanen tarjoaa pelaajalle jälleen uutta try outtia. Tällä tavalla Virmanen siirtää vastuun päätöksestä pelaajalle itselleen. Jota pidän hyvin merkillisenä tapana rakentaa jääkiekkojoukkuetta. Virmanen oli siis pitämässä myös ainakin VdB:ta, samoin Shedden, mutta lopputulos oli se, että VdB lähti. Jokin tässä hommassa mättää.

Toivottavasti toiminta on edes vähän järkevämpää seuraavien vahvistusten osalta.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
cobol kirjoitti:
Toivottavasti toiminta on edes vähän järkevämpää seuraavien vahvistusten osalta.
Toivoa saa aina, mutta en mä näe ainakaan mitään toivoa paremmasta, Masan suhteen. Shedden voisi pikkuhiljaa ruveta ohittamaan Masan näissä asioissa ja jutella vain Harry-sedän kanssa. Masa voi sitten hoitaa Hartsportia jätkille.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
ON VAIN VIRMANEN

kun kauden alussa olisi singnattu Heleniuksen Sami homma olisi hanskassa mutta kun ei niin ei. Nyt ulkkareita on ollut 4 ja loppua ei näy. Eiköhän seuraava try out kaveri luistele jo torstaina mukana.

Kysymys Virmaselle (kun kuitenkin TÄMÄNKIN LUET )kai olet jo hoitanut Latvalle sen jatko pahvin,onhan teillä samanlainen tukkamuotikin.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
liigajyrä kirjoitti:
kun kauden alussa olisi singnattu Heleniuksen Sami homma olisi hanskassa mutta kun ei niin ei. Nyt ulkkareita on ollut 4 ja loppua ei näy. Eiköhän seuraava try out kaveri luistele jo torstaina mukana.

Kysymys Virmaselle (kun kuitenkin TÄMÄNKIN LUET )kai olet jo hoitanut Latvalle sen jatko pahvin,onhan teillä samanlainen tukkamuotikin.

Vandylla ei ollut SM-liigassa mitään käyttöä varsinkaan tässä ilmapiirissä ja tämän Shedden myös toteaa tän päivän Iltapulussa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Meinaako flint että Virmanen sooloili tarjoten VdB:lle jatkoa try outtiin jouluun asti ilman Sheddenin suostumusta? Mikään ei enää yllättäisi, mutta eiköhän asia mennyt oikeasti niin, että Shedden olisi halunnut pitää, Virmanen tarjosi to-jatkoa hampaat irvessä ja VdB katsoi parhaammaksi häipyä kun perheellisenä ei pätkätyö kiinnosta pitempään. Päätös lähdöstä oli hänen, kuten kaikki osapuolet asian kertovatkin, eikä Shedden voinut antaa enempää peliaikaa kun pelaaminen ei ole VdB:n vahvin osa-alue.

Se on totta, että VdB:n rooli liigassa putosi ministerien käskystä ja hänen pitämisensä oli omasta mielestäni siinä ja siinä. Flinthän vaati miehekkäästi VdB:lle kovasti jatkoa vielä viime ja sitä edellisellä viikolla :)
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
cobol kirjoitti:
Meinaako flint että Virmanen sooloili tarjoten VdB:lle jatkoa try outtiin jouluun asti ilman Sheddenin suostumusta? Mikään ei enää yllättäisi, mutta eiköhän asia mennyt oikeasti niin, että Shedden olisi halunnut pitää, Virmanen tarjosi to-jatkoa hampaat irvessä ja VdB katsoi parhaammaksi häipyä kun perheellisenä ei pätkätyö kiinnosta pitempään. Päätös lähdöstä oli hänen, kuten kaikki osapuolet asian kertovatkin, eikä Shedden voinut antaa enempää peliaikaa kun pelaaminen ei ole VdB:n vahvin osa-alue.

Se on totta, että VdB:n rooli liigassa putosi ministerien käskystä ja hänen pitämisensä oli omasta mielestäni siinä ja siinä. Flinthän vaati miehekkäästi VdB:lle kovasti jatkoa vielä viime ja sitä edellisellä viikolla :)

Minä olin ja olen edelleen sitä mieltä että valmentaja päättäkööt ketä miehiä haluaa joukkueessaan olevan vaikka kuten olen todennut niin en todellakaan itse nähnyt Vandylla mitään varsinaista käyttöä Jokereissa. Ja mitä tulee Sheddenin sanomisiin niin joka tapauksessa Iltapulussa Shedden toteaa että Vandyn tyyliselle pelaajalle ei vain nyt ole SM-liigassa käyttöä. Että ihan turhaan sinä siitä minulle kuittailet, minä vain kerroin sen mitä Shedden tuolla lehdessä sanoi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Yritän tässä nyt vaan päästä selville siitä, mitä asiassa on todellisuudessa tapahtunut. Se mitä tiedetään varmasti, on tämä:

1. Shedden halusi alunperin tehdä Pulkin kanssa loppukauden sopimuksen.
1.1. Virmanen suostui try outtiin ja uusi lyhyet try outit kaksi tai kolme kertaa. Neljättä ei enää tullut.
1.2. Pulkki lähti Vantaalle.

2. Shedden halusi alunperin tehdä VdB:n kanssa loppukauden sopimuksen.
2.1.Virmanen suostui try outtiin ja teki esityksen uudesta try outista jouluun asti VdB:n mukaan.
2.1. VdB päätti olla ottamatta lisää pätkätyötä ja lähti Uuteen Meksikoon.

3. Jokerit on tehnyt loppukauden sopimukset Staplen ja Wilmin kanssa
3.1. Dagenaisin koeaika jatkuu tai sitä on jatkettu uudella try outilla
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sanatarkka lainaus päivän IL:sta:

"Jokerit tarjosi minulle jouluun asti kestävää jatkosopimusta."

- Ryan VanDenBussche
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
oikeusjuttu (siellä ison veden takana)

Perustuuko siihen VDB:lle tarjottu sopimus vai puhtaasti siihen, että Virmasella ei oikeasti ollut halua pitää VDB:tä?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
arpa80 kirjoitti:
Perustuuko siihen VDB:lle tarjottu sopimus vai puhtaasti siihen, että Virmasella ei oikeasti ollut halua pitää VDB:tä?

Saisiko tästä käännöksen suomeksi?
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Vattujen kevät

Ei perkele. Pulkki ja Vandy ulkona. Takaisin Kari Mäkisen "50-luvun taitokiekkoon"? Tylsää. Hajutonta, mautonta ja väritöntä. Hohhoijaaa.. krääh. Mielenkiintoa katoaa kyllä aimo osa joukkueesta.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
laredo kirjoitti:
Ei perkele. Pulkki ja Vandy ulkona. Takaisin Kari Mäkisen "50-luvun taitokiekkoon"? Tylsää. Hajutonta, mautonta ja väritöntä. Hohhoijaaa.. krääh. Mielenkiintoa katoaa kyllä aimo osa joukkueesta.

Niin. Pulkkihan toi joukkueeseen helvetisti väriä istumalla katsomossa/vaihtopenkillä koko pelin. VandenBussche kävi kai joskus jäälläkin asti, mutta ei se mielestäni hirveästi sinne väriä tuonut alun hypetyksen ja hössötyksen jälkeen.
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Saisiko tästä käännöksen suomeksi?
Niin eikös Bussen tule olla oikeuden edessä Canadan maalla joulukuun aikoihin?
Niin oliko ko. jutulla vaikutusta tuohon, että Virmanen tarjosi vain try outtia?
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
flintstone kirjoitti:
Vandylla ei ollut SM-liigassa mitään käyttöä varsinkaan tässä ilmapiirissä ja tämän Shedden myös toteaa tän päivän Iltapulussa.
Vääristelet nyt Sheddenin sanomisia. Shedden totesi, että Vandylle ei varsinaista korvaajaa hankita, koska hänen kaltaiselle pelaajalle ei ole tarvetta. Se on täysin eri asia, kuin että Sheden olisi todennut, että Vandylle ei ollut mitään käyttöä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
arpa80 kirjoitti:
Niin eikös Bussen tule olla oikeuden edessä Canadan maalla joulukuun aikoihin?
Niin oliko ko. jutulla vaikutusta tuohon, että Virmanen tarjosi vain try outtia?

Voi ollakin, minä en vastausta tiedä.

Itse odotan, että Virmanen hoitaa yhden todella kovan kaverin Jokerien rosteriin ennen seuraavaa paikallispeliä. Kirjoitellaan mitä kirjoitellaan, mutta tässä kukkahattujen ringette-liigassa kyse on myös siitä, että kun kaikki taitopelaajat on muualla, saadaan edes jotain tapahtumia otteluun. En minä jaksa pelkästään Pakan ja Tomekin maaleista enää innostua. Jääkiekko on miesten alkukantainen peli, jossa tuhansien vuosien saalistajan vaistot nousevat esiin. Voi olla hyvinkin niin, että vika on minun jääkiekko-näkemyksessäni.

Ja jos joku väittää, että esim Norton oli turha jätkä viime kauden liigassa ja Jokereissa, niin sitten väittää. Itse haluan nähdä juuri sellaista jääkiekkoa. Niiden maalien lisäksi.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
VT kirjoitti:
Vääristelet nyt Sheddenin sanomisia. Shedden totesi, että Vandylle ei varsinaista korvaajaa hankita, koska hänen kaltaiselle pelaajalle ei ole tarvetta. Se on täysin eri asia, kuin että Sheden olisi todennut, että Vandylle ei ollut mitään käyttöä.

Minusta tuo tarkoittaa aivan yksiselitteisesti että Vandyn tyylisille tappelijoille ei ole tarvetta (=käyttöä) SM-liigassa.

cobol kirjoitti:
Ja jos joku väittää, että esim Norton oli turha jätkä viime kauden liigassa ja Jokereissa, niin sitten väittää. Itse haluan nähdä juuri sellaista jääkiekkoa. Niiden maalien lisäksi.

Tuskin kukaan näin alkaa väittämään, sillä Norton osasi tappelutaitojen lisäksi oikeasti pelata. Norton olisi vahvistus lähes mihin tahansa SM-liiga joukkueeseen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
flintstone kirjoitti:
Norton osasi tappelutaitojen lisäksi oikeasti pelata. Norton olisi vahvistus lähes mihin tahansa SM-liiga joukkueeseen.

Näin juuri. Uskon että erittäin suuri osa kannattajista haluaa pelikykyisen rauhaturvaajan olevan rosterissa sekä viihteen (jota nyt vähemmän saadaan nähdä sattuneista syistä) että ennen kaikkea sen estämiseksi, että vastustaja hiillostaa playoffeissa ykköspelaajiamme liikaa. Se vaan on ongelma, että tällaisia kavereita on vaikea saada liigaan ja jos saakin, vielä vaikeampi on pitää liigassa. Vaikea yhtälö.

Playoffeista jos puhutaan, niin ne tärkeimmät vahvistettavat asiat ovat edelleen taidon puolella. Jos siis halutaan tavoitteellisesti mennä pitemmälle kuin turistit ekalla kierroksella. Finaaliin voi toki päästä, vaikka ketään ei hankittaisi. Mutta se pääseminen helpottuisi kummasti oikealla tavalla vahvistuksia hankkien tai ellei se ole mahdollista, oikealla tavalla hankkimatta jättäminen.

Mutta se tästä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
cobol kirjoitti:
Näin juuri. Uskon että erittäin suuri osa kannattajista haluaa pelikykyisen rauhaturvaajan olevan rosterissa sekä viihteen (jota nyt vähemmän saadaan nähdä sattuneista syistä) että ennen kaikkea sen estämiseksi, että vastustaja hiillostaa playoffeissa ykköspelaajiamme liikaa. Se vaan on ongelma, että tällaisia kavereita on vaikea saada liigaan ja jos saakin, vielä vaikeampi on pitää liigassa. Vaikea yhtälö.

Todella vaikea, koska tällaiset kaverit on haluttuja molemmin puolin rapakkoa. Norton oli lyhyt ja onnekas lottovoitto joka tuli ja lähti kesken kauden.

Eli vaikka minä jaksankin vääntää taitokiekon ja omien junnujen puolesta niin kyllä minä sen myönnän että myös minä nukun yöni paremmin jos ja kun Jokereilla on tarvittaessa ison kaliberin mies pistettäväksi talkoisiin. Ja ettei Nielikän tyyliset pelaajat saa vapaasti hämmentää soppaa, varsinkaan pleijareissa.
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Ikijokeri kirjoitti:
Niin. Pulkkihan toi joukkueeseen helvetisti väriä istumalla katsomossa/vaihtopenkillä koko pelin. VandenBussche kävi kai joskus jäälläkin asti, mutta ei se mielestäni hirveästi sinne väriä tuonut alun hypetyksen ja hössötyksen jälkeen.


Kyllä se vaan tuo kummasti lisää "VÄRIÄ" pakkopullapaikallispeliin jos tietää että vaihtopenkillä istuu Pulkki ja jäällä käy silloin tällöin VandenBussche. Vastavuoroisesti vituttaa kuin pientä oravaa kun meidän äijillä pyyhitään jäätä. Silloin ei paljoa lohduttele nämä "me pelataan reilua jääkiekkoa eikä tappelut kuulu lajiin" -fraasit.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
laredo kirjoitti:
Kyllä se vaan tuo kummasti lisää "VÄRIÄ" pakkopullapaikallispeliin jos tietää että vaihtopenkillä istuu Pulkki ja jäällä käy silloin tällöin VandenBussche. Vastavuoroisesti vituttaa kuin pientä oravaa kun meidän äijillä pyyhitään jäätä. Silloin ei paljoa lohduttele nämä "me pelataan reilua jääkiekkoa eikä tappelut kuulu lajiin" -fraasit.

Eipä se tilanne taida naapurinkaan puolella taida sen kummoisempi olla tällä hetkellä. Onhan siellä Lostedteja ja Nielikäisiä, mutta mitä olen otteluketjuja lueskellut, niin melkoista muniinpuhaltelua on naapurinkin pelit olleet.

Itse veikkaan, että joku kova kaveri meille tulee. Shedden haluaa taatusti sellaisen ja uskon että Masa sellaisen myös hommaa. Ei Virmanen ole ennenkään näiden kovien äijien suhteen tinkinyt pl. Jortikan aika ja silloinkin taisi valmentajan tahto olla päätekijä hommassa.
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Minulle on ihan sama kuka on päätöksen tehnyt ja mitä kuka on sanonut kenelle, mutta lopputulos on hyvä, sillä yksi heikompi hankinta (VanderBussche) lähtee Jokereista ja luo tilaa muille. Ihan mukava mies ja asennetta riitti, mutta Vandyllä ei kertakaikkiaan taidot ja pelinluku riittäneet. Uskon että molemmat osapuolet tämän havaitsivat jo viikkoja sitten ja että homma on paljon vähemmän dramaattinen kuin mitä eräät täällä luulevat.

Ja se kovuus... Jos nyt hankitaan joku "kova" jätkä jonka ainoa tehtävä on suojata taitopelaajia, niin hankitaan edes sellainen joka saadessaan mahdollisuuden todella ANTAA turpiin nilsiän spedelle.
 

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
Ottaa kyllä pannuun, kun Vandy ja Pulkki on pois. Eiköhän sitä keväällä pölytkin ala taas tappelujen suhteen pölistä, kun poliitikoilla on muutakin tekemistä kuin nostatella egojaan lätkän avulla. Joten ei muutakuin korvaaja kehiin! Maksetaan Knattertonille vähän enemmän kuin Ässät, kerrotaan sille, että stadissa on enemmän pissiksiä kuin Porissa ja täällä saa vielä enemmän julkisuutta.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Kyllähän se nyt näyttää siltä, että VdB sai väistyä uuden maalivahdin tieltä. DS on niitä miehiä, jotka supliikillaan ottavat yleisönsä ja myös lehdistön, joten aika "sopivasti" VdB itse halusi lähteä kun Riksmannin selkä teki tenän. Enkä ihmettelisi vaikka DS:llä olisi näppinsä mukana myös VdB:n uuden peli/koutsipaikan suhteen. Tai sitten ei.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Itsekin olen sitä mieltä, ettei VDB täyttänyt missään vaiheessa vahvistukselta vaadittavia kriteereitä.Tosin koko hankintakin oli tässä mielessä vähän kyseenalainen, kyllähän Jokerit taitoa tarvitsi ja tarvitsee edelleen - ja tältä kaverilta en sitä odottanutkaan, kaikella kunnioituksella.

Yksi turha episodi mahtui matkaan, tappelu olisi liian hieno sana sille showpainille, tosin siinäkin suurin mestari oli julli-Nielikäinen. Mutta eipä VDB kuitenkaan syyllistynyt mihinkään riehumiseen, tätähän moni odotti ja ehkä joku toivoi. Ei hyökännyt vastustajan pelaajiin suoraan aloituksissa, ei uhkaillut jälkitilanteissa, ei saanut kuin tuon yhden ulosajon...Tietysti jo pelaajan maine piti suurimmat sankarit loitolla yhtä lukuunottamatta.

Pähkinänkuoressa : turha hankinta, ei välttämättä kuitenkaan huono. Vilpittömästi hyvää jatkoa ja kiitos - silti olen tyytyväinen, ettei sopimusta jatkettu. Nyt on ainakin periaatteessa taas jollain omalla pelaajalla mahdollisuus lisätä peliaikaansa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös