Valioliiga ja Football League (ja cupit) 2022–2023

  • 193 310
  • 2 395

Jeffrey

Jäsen
Olihan tuolla jo jotain huhua siitäkin, että Saudit lähtisi Unitedin kelkkaan ja hylkäisivät Newcastlen. Tämän skenaarion toteutuminen olisi jollain perverssillä tavalla hauska nähdä.

Tänään on ilmeisesti jonkin asteinen soft-deadline toimittaa oma tarjouksensa seurasta. Eli saattaisi tulla jonkinlaista tietoa siitä ketkä siellä lopulta ovat oikeasti tarjoamassa ja kenen kanssa ollaan siirtymässä seuraavaan vaiheeseen viilaamaan niitä tarjouksia.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Pari hauskaa knoppia tuli vastaan:

- Marraskuun 4. jälkeen Chelsea on tehnyt kuusi maalia, Rashford 18.

- Thomas Partey on missannut Arsenalissa pelit seuraavia vastustajia vastaan:
Spurs
Chelsea
City
City
Chelsea
City
Chelsea
United
Spurs
Newcastle
United
City

Voisi tuon perusteella veikkailla että on pelikunnossa Villaan vastaan.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Tuosta vähän lisätietoa ManUn tilanteesta.


Qatarin isoin etu on se, että Glazereiden jäljiltä uusittavaa infraa on sen verran paljon, että tällaiset porukat jotka pystyvät ostamaan ilman lainarahaa ja lupaamaan uutta infraa ovat vahvoilla.

Itse en vielä jaksa hirveästi alkaa keuhkota suuntaan enkä toiseen ennen kuin asiat tästä etenee. Kaikki kuitenkin vielä täysin auki.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winners
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Siis mitä helvettiä? Oikeus on voittanut taas sanoisi Hassisen Kone. Jo oli aikakin, että reagoivat oikein. Vielä kun pistävät sen toisen kaverin pihalle joka Brightonia kairasi kakkoseen niin olen edes varovaisen toiveikas, että tulevaisuus on parempi.

Mädät omenat pitää toki poistaa, mutta mitä tehdä sille, kun koko järjestelmä on mätä tai valuvikoja on vaikka muille jakaa?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winners
Mädät omenat pitää toki poistaa, mutta mitä tehdä sille, kun koko järjestelmä on mätä tai valuvikoja on vaikka muille jakaa?
En ota kantaa muuhun kuin tuohon, että siellä istuu kopissa miehet jotka niitä viivoja piirtelevät ammatikseen. Ja varsinkin siihen jos unohtavat piirtää niitä vitun viivoja joista heille maksetaan ja mitä varten tuo koko systeemi on luotu.

Tai no otan kantaa sen verran, että periaatteessa tuo VAR on varmasti toimiva juttu jos sitä osattaisi käyttää. Ja varsinkin ne jotka siellä niitä päätöksiä jakavat telvisioruutujen takana ovat ne joiden sitä pitäisi osata käyttää. Paljon se antaa mahdollisuuksia kyllä, mutta toteutus on ontunut jo pidempään.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
L'Equipen mukaan Al Thanin tarjous Unitedista on 4,5mrd£. Lyhyt lause, mutta siitä nousee kolme asiaa heti esille:

1. L'Equipe on varsin lähellä PSG:tä ja sitä(kin) kautta hyvin perillä Qatarin urheiluasioista
2. Al Thani on Qatarin emiiri. Tuota selkeämpää "state ownershipiä" ei olekaan. Lisäksi tässä olisi sama omistaja kuin PSG:llä, mikä tuskin menisi läpi muille kuin läpilahjotulle UEFA:lle
3. 4,5 miljardia on huomattavasti vähemmän kuin mitä Glazerit haluavat (vähintään 5mrd)

Eli nyt vain kaikki sormet, varpaat ja @Jeffrey n kivekset ristiin, että Ineos tarjoaa huomattavasti enemmän.

Edit. Ja siis tämä tarjouksen tehnyt Al Thani ei ole se emiiri, vaan tämän (lähi)sukulainen.

Edit2. Tästä vielä Delaneyn ketju aiheesta:


 
Viimeksi muokattu:

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winners
L'Equipen mukaan Al Thanin tarjous Unitedista on 4,5mrd£. Lyhyt lause, mutta siitä nousee kolme asiaa heti esille:


2. Al Thani on Qatarin emiiri. Tuota selkeämpää "state ownershipiä" ei olekaan. Lisäksi tässä olisi sama omistaja kuin PSG:llä, mikä tuskin menisi läpi muille kuin läpilahjotulle UEFA:lle
3. 4,5 miljardia on huomattavasti vähemmän kuin mitä Glazerit haluavat (vähintään 5mrd)

Eli nyt vain kaikki sormet, varpaat ja @Jeffrey n kivekset ristiin, että Ineos tarjoaa huomattavasti enemmän.

Edit. Ja siis tämä tarjouksen tehnyt Al Thani ei ole se emiiri, vaan tämän (lähi)sukulainen.
Eli Valioliigalla ei ole mitään estettä hyväksyä tätä tarjousta? Tämä on se kysymys mikä itselleni nousee kaikesta eniten esiin? UEFA on nyt niin korruptoitunut paska, että ne kyllä muuttavat vaikka sääntöjä tuon kaupan toteutumiseen.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Eli Valioliigalla ei ole mitään estettä hyväksyä tätä tarjousta? Tämä on se kysymys mikä itselleni nousee kaikesta eniten esiin? UEFA on nyt niin korruptoitunut paska, että ne kyllä muuttavat vaikka sääntöjä tuon kaupan toteutumiseen.
Kauppa hylätään suoraan, jos käy ilmi, että Qatarin valtio on omistaja.

Asia ei toki tietenkään ole noin mustavalkoinen, sillä tuota voidaan yrittää kiertää. Jokainenhan tietää, kuten Delaneykin indikoi, että kaikki Qatarissa kerrytetty jättiomaisuus on valtio-omistusta jossain määrin, mutta tämän todistaminen juridisesti on konstikasta. Tuo on hyvä nosto, että valtion QIA osaomistaa QIB:tä, jonka kautta Sheikki Al Thanin tarjouksen rahoitus tulisi.

Newcastlen kaupassahan kävi niin, että ostaja antoi "laillisesti sitovan dokumentin" siitä, ettei Valio ole mukana omistamassa seuraa. No... sehän oli tietysti täyttä kusetusta toisin kuin varmaan kukaan pystyi arvaamaan. Toive on, että tuosta ollaan viisastuttu, vaikka Valioliiga ei olekaan tähän liittyvää sääntöään muokannut.

Mutta Valioliigan lisäksi näin isoon kauppaan liittyy Britannian valtion tekemä selvitys ja hyväksymis-, tai itse asiassa hylkäämisprosessi. Tästähän Delaney tuossa ohi mennen mainitseekin. Poliittisesti tällainen kauppa on epäsuotuisa etenkin, kun rinnakkain ovat vastatuulessa oleva Qatar ja englantilainen Retcliffe.

En voi sanoa olevani luottavainen, mutta toiveikas kyllä.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winners
Kauppa hylätään suoraan, jos käy ilmi, että Qatarin valtio on omistaja.

Asia ei toki tietenkään ole noin mustavalkoinen, sillä tuota voidaan yrittää kiertää. Jokainenhan tietää, kuten Delaneykin indikoi, että kaikki Qatarissa kerrytetty jättiomaisuus on valtio-omistusta jossain määrin, mutta tämän todistaminen juridisesti on konstikasta. Tuo on hyvä nosto, että valtion QIA osaomistaa QIB:tä, jonka kautta Sheikki Al Thanin tarjouksen rahoitus tulisi.

Newcastlen kaupassahan kävi niin, että ostaja antoi "laillisesti sitovan dokumentin" siitä, ettei Valio ole mukana omistamassa seuraa. No... sehän oli tietysti täyttä kusetusta toisin kuin varmaan kukaan pystyi arvaamaan. Toive on, että tuosta ollaan viisastuttu, vaikka Valioliiga ei olekaan tähän liittyvää sääntöään muokannut.

Mutta Valioliigan lisäksi näin isoon kauppaan liittyy Britannian valtion tekemä selvitys ja hyväksymis-, tai itse asiassa hylkäämisprosessi. Tästähän Delaney tuossa ohi mennen mainitseekin. Poliittisesti tällainen kauppa on epäsuotuisa etenkin, kun rinnakkain ovat vastatuulessa oleva Qatar ja englantilainen Retcliffe.

En voi sanoa olevani luottavainen, mutta toiveikas kyllä.
Eli miten tämä mahdollinen ManUn kauppa eroaisi vaikkapa Newcastlen tai Cityn kaupasta? Ja pakko kysyä, että miksi olet toiveikas tämän mahdollisen omistajan suhteen? Olet kuitenkin moralisoinut kaikkea mahdollista mikä liittyy toisiin seuroihin jotka ovat ostettu öljyrahalla. Aika kaksinais moralismia etten sanoisi.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Eli miten tämä mahdollinen ManUn kauppa eroaisi vaikkapa Newcastlen tai Cityn kaupasta? Ja pakko kysyä, että miksi olet toiveikas tämän mahdollisen omistajan suhteen? Olet kuitenkin moralisoinut kaikkea mahdollista mikä liittyy toisiin seuroihin jotka ovat ostettu öljyrahalla. Aika kaksinais moralismia etten sanoisi.
Nyt en ihan ymmärrä mitä tarkoitat. Jos Qatar saa tämän kaupan läpi, se ei eroaisi Newcastlen kaupasta juuri mitenkään muuten kuin hintansa kautta. Juuri tätähän minä avasin. No tietysti senkin voi mainita, että Saudi-Arabia on vielä yhden napsun kamalampi maa kuin Qatar. Toiveikkuus liittyy siihen, että tässä on mahdollisuuksia, että Qatarin ostoaikeet epäonnistuvat joko kilpailevan tarjouksen takia tai sitten siksi, että kauppa blokataan.

Mutta siis hä? Mitä ihmeen kaksinaismoralismia olet nyt havainnut? Olen kritisoinut Qataria tällä palstalla huomattavasti enemmän kuin Saudi-Arabiaa tai Arabiemiraatteja yhteensä - johtuen MM-kisoista ja United-linkistä, mutta jotenkin tämä logiikkasi ei nyt avaudu ollenkaan: Koska olen kritisoinut Newcastlen ja Cityn omistajia, en saisi toivoa ettei United päädy Qatariin? Todella kummallinen kehä, jota saisit avata.

Niin ja en kyllä todellakaan lukeudu edes lähelle tämän palstan isoimpiin Newcastle-kriitikkoihin, koska palstan käytännössä ainoa Harakka-fani, eli @mikko600 on kyllä tuonut mielipiteensä omistajista ilmi enkä ole kokenut tarvetta lähteä siihen suuntaan suuremmin nokkaani koputtelemaan.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winners
Nyt en ihan ymmärrä mitä tarkoitat. Jos Qatar saa tämän kaupan läpi, se ei eroaisi Newcastlen kaupasta juuri mitenkään muuten kuin hintansa kautta. Juuri tätähän minä avasin. No tietysti senkin voi mainita, että Saudi-Arabia on vielä yhden napsun kamalampi maa kuin Qatar. Toiveikkuus liittyy siihen, että tässä on mahdollisuuksia, että Qatarin ostoaikeet epäonnistuvat joko kilpailevan tarjouksen takia tai sitten siksi, että kauppa blokataan.
Siis ymmärsin viestisi, että olet toiveikas Qatar kaupan suhteen. Mulle kertoo paljon myös se, että olet valmis selittelemään Qatarin puolesta myös jos kauppa toteutuu. Jos tähän samaan jeesusteluun lähdetään, niin en ymmärrä miksi joku Qatar olisi parempi omistaja kuin Saudit? Ihmisoikeuksistahan tässä vissiin puhutaan? Tai ei sitten puhuta jos se ei sinulle passaa...
 
Viimeksi muokattu:

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Siis ymmärsin viestisi, että olet toiveikas Qatar kaupan suhteen. Mulle kertoo paljon myös se, että olet valmis selittelemään Qatarin puolesta myös jos kauppa toteutuu. Jos tähän samaan jeesusteluun lähdetään, niin en ymmärrä miksi joku Qatar olisi parempi omistaja kuin Saudit? Ihmisoikeuksistahan tässä vissiin puhutaan? Tai ei sitten puhuta jos se sinulle passaa...
Anteeksi että tiedustelen, mutta oletkohan mahdollisesti humalassa?

- Olen säännönmukaisesti inhonnut Qataria ja sen ambitioita liittyen jalkapalloiluun.
- En ole selittelemässä yhtään mitään; olen sanonut joutuvani lopettamaan Unitedin seuraamisen jos se päätyy Qatarille.
- Qatar ei ole parempi kuin Saudi-Arabia: olen toistuvasti verrannut näitä keskenään. Molemmat ovat pahimman sortin rikollisvaltioita.
- Ihmisoikeustilanteen takia olen tällä kannallani. Mitä ihmettä selität, oikeasti? Jos sulta jäi huomaamatta, kuten näköjään on jäänyt jokainen sadoista aiheeseen liittyvistä viesteistäni, niin juurikin noiden karmeiden orjuutukseen, heitteillejättöihin, vangitsemisiin yms. asioihin perustuen jätin mm. MM-kisat kokonaan väliin. En siis katsonut niitä sekuntiakaan ihan puhtaasti koska koko asia ällötti niin tavattomasti. Suhtautumiseni Qatarin United-omistajuuteen on vielä monikymmenkertaisesti jyrkempi.

Jos yllä oleva herättää vielä jotain arveluja siitä, saattaisinko sittenkin olla hieman Qatar-myönteinen, niin tässä sulle muutama viestini aiheesta:
FIFA on siitä paska lafka, ettei siltä voi realistisesti odottaa minkäänlaista interventiota sen enempää lähi-itäläiseen mahtailuun kuin muuhunkaan ihmisoikeusperseilyyn jota varsinkin Qatar ja Saudi Arabia harrastavat.
Kuumuus, rasitus, pitkät työpäivät, heikko ravitsemus ja olematon terveydenhuolto ovat joka tapauksessa pääsyitä kuolemille. Tässä kokonaisuudessa on minusta herttaisen yhdentekevää, mikä lopulta on ollut kuolleen kuolinsyy tai ammatti. Qatarin ihmisoikeusrikollisuus on sitä, että se käyttää köyhien maiden ihmisiä orjinaan eli resurssina joka ei maksa juuri mitään tai lopu kesken. Qatarin jalkapallotapahtuman myöntämisen kokonaisvaltainen ällöttävyys taas johtuu paitsi tällaisen orjatyövoiman lisääntymisen aiheuttamisesta, myös siitä, että tapahtuma tällaiselle valtiolle ylipäätään annettiin - ja vieläpä lahjuksien avulla.
Minun näkökulmastani Qatarin tapahtumasta keskustelu jalkapallonäkökulmasta on yksiselitteisesti väärin. Siinä, missä MM-kisat ovat tyypillisesti urheilukarnevaali, Qatarissa jalkapalloilu on väline. Se ei siis ole tuossa tapahtumassa itseisarvo. Se, että tätä MM-kisoiksi verhoiltua tapahtumaa käytetään verhoilemaan nimenomaan tällaista rikollisvaltiotoimintaa, tekee mielestäni täysin moraalittomaksi sen, että puhuttaisiin jalkapalloilusta.

Sivumennen sanoen, on jossain määrin irvokasta, että sama nimimerkki, joka on vähätellyt Qatarin siirtotyöläisten kuolemia on nyt avannut oikein roppakaupalla uusia ketjuja jalkapallokeskustelua varten. Tuo on ihmisoikeuksia vastustavien rikollisten propaganda-airuena toimimista. Pienessä määrin, mutta kuitenkin.
Se oli odotettavissa, että nämä huhut nousevat heti pinnalle. Qatar, Saudi-Arabia ja Abu Dhabi omistavat jo seuran, joten tuolta suunnalta jäljelle jäävät vaihtoehdot ovat luultavasti mainittu Dubai sekä sitten Bahrain ja Kuwait. Jos noista pitäisi valita, niin kahdella jälkimmäisellä ei ole tiedossa olevaa osuutta esim. jemeniläisten lahtaamiseen. Silti karmea ajatus kaiken kaikkiaan.
Pelottaa aivan helvetisti Qatarin käsiin joutuminen. Se olisi itselleni ylitse pääsemätön asia.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Se toiveikkuus, oljenkorsi ja unelma:

INEOS on mukana kisassa. Tarjouksen arvo ei ole tiedossa / huhuissa, mutta Ratcliffen mukaan he haluavat laittaa Manchesterin takaisin Manchester Unitediin. Minusta tuo on hyvä teema: Manchester ensin, sitten Eurooppa, sitten maailma.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winners
Anteeksi että tiedustelen, mutta oletkohan mahdollisesti humalassa?
Anteeksi jos vastaan, että en ole humalassa. Mutta en ymmärrä miksi hyökkäät minua kohtaa tuollaisilla syytöksillä ja keräät omia viestejäsi tukemaan ihan simppeliä kysymystä mitä esitin? Eli ei ole huolta siitä, että ManU päätyisi likaisiin käsiin? Entäs jos näin pääsisi käymään?
 

Steeger#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kovalchuk, Zinovyev, Morozov, Zherdev & Versteeg
Anteeksi jos vastaan, että en ole humalassa. Mutta en ymmärrä miksi hyökkäät minua kohtaa tuollaisilla syytöksillä ja keräät omia viestejäsi tukemaan ihan simppeliä kysymystä mitä esitin? Eli ei ole huolta siitä, että ManU päätyisi likaisiin käsiin? Entäs jos näin pääsisi käymään?

Kyseinen käyttäjä pelkää sitä, että United päätyy Qatarin käsiin ja jos päätyy lopettaa seuraamisen.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mutta en ymmärrä miksi hyökkäät minua kohtaa tuollaisilla syytöksillä ja keräät omia viestejäsi tukemaan ihan simppeliä kysymystä mitä esitin?
En hyökännyt mitään, vaan ihan vain tiedustelin, kun jatkoit ihmeellisesti ja täysin epäloogisesti väittämääsi siitä, että olisin jollain tavalla Qatarin puolella, keksimällä selityksiä tms.

Eli ei ole huolta siitä, että ManU päätyisi likaisiin käsiin? Entäs jos näin pääsisi käymään?
On suuri huoli. Paljon sellainen kauppa tulisi herättämään vastustusta, mutta ei se välttämättä mitään estä. Oljenkorsia kuitenkin on. Jos Qatar päätyy omistamaan Unitedin,
- se on minulle henkilökohtainen kriisi (jo toinen, koska Jokerit meni pilalle samalla tavalla. Suosikkiseuroja olisi jäljellä tasan nolla.)
- Manchesterin derbystä tulee Qatarin ja Arabiemiirikuntien poliittisen vihanpidon jatke
- Valioliigassa on kolme jättiseuraa, jotka ovat poliittisen valkopesun välineitä
- omistajuutta käytetään pehmeänä valtana epäkohtien hälventämiseen jnejnejne.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winners
En hyökännyt mitään, vaan ihan vain tiedustelin, kun jatkoit ihmeellisesti ja täysin epäloogisesti väittämääsi siitä, että olisin jollain tavalla Qatarin puolella, keksimällä selityksiä tms.


On suuri huoli. Paljon sellainen kauppa tulisi herättämään vastustusta, mutta ei se välttämättä mitään estä. Oljenkorsia kuitenkin on. Jos Qatar päätyy omistamaan Unitedin,
- se on minulle henkilökohtainen kriisi (jo toinen, koska Jokerit meni pilalle samalla tavalla. Suosikkiseuroja olisi jäljellä tasan nolla.)
- Manchesterin derbystä tulee Qatarin ja Arabiemiirikuntien poliittisen vihanpidon jatke
- Valioliigassa on kolme jättiseuraa, jotka ovat poliittisen valkopesun välineitä
- omistajuutta käytetään pehmeänä valtana epäkohtien hälventämiseen jnejnejne.
Eniten itseäni huolettaa se, että milloin United myydään pois...Itsehän olen mulkku ja toivon, että Arsenal myötäisiin näille kivoille sedille joku päivä. Ja tämä oma toiveeni perustuu vain ihan pikkuisen historiaan ja tulevaisuuten. Itse olen jo menättänyt toivoni jo ajat sitten kaikenmaailman jeesusteluun ihmisoikeuksia puolustavista ihmisistä jotka on ihan pihalla jos niistä ihmisoikeuksista ruvetaan puhumaan. Kaikki on ostettavissa tänä päivänä pois.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös