Vain elämää – kovimmat vedot?

  • 173 185
  • 730

Vain elämää – kovimmat vedot?

  • Kaduilla tuulee (Cheek)

    Ääniä: 17 7,9%
  • Rakastuin mä luuseriin (Cheek)

    Ääniä: 13 6,0%
  • Levoton Tuhkimo (Cheek)

    Ääniä: 16 7,4%
  • Tinakenkätyttö (Cheek)

    Ääniä: 28 13,0%
  • Giving Up! (Cheek)

    Ääniä: 10 4,7%
  • Puhelinlangat laulaa (Cheek)

    Ääniä: 34 15,8%
  • Unta en saa (Erin)

    Ääniä: 9 4,2%
  • Nahkatakkinen tyttö (Erin)

    Ääniä: 23 10,7%
  • Mitä tänne jää (Erin)

    Ääniä: 52 24,2%
  • Vapaa (Erin)

    Ääniä: 23 10,7%
  • Jos menet pois (Erin)

    Ääniä: 19 8,8%
  • Vasten auringon siltaa (Erin)

    Ääniä: 12 5,6%
  • Pariisi-Helsinki (Kaija Koo)

    Ääniä: 4 1,9%
  • Vanha sydän (Kaija Koo)

    Ääniä: 10 4,7%
  • Mennään hiljaa markkinoille (Kaija Koo)

    Ääniä: 7 3,3%
  • Won't Let Go (Kaija Koo)

    Ääniä: 6 2,8%
  • Katson sineen taivaan (Kaija Koo)

    Ääniä: 3 1,4%
  • Bum Bum Bum (Neumann)

    Ääniä: 7 3,3%
  • Tuhlaajapoika (Neumann)

    Ääniä: 8 3,7%
  • Tuulikello (Neumann)

    Ääniä: 6 2,8%
  • Moment of Our Love (Neumann)

    Ääniä: 7 3,3%
  • Anna mulle tähtitaivas (Neumann)

    Ääniä: 11 5,1%
  • Valkeaa unelmaa (Katri Helena)

    Ääniä: 7 3,3%
  • Vanha nainen hunningolla (Katri Helena)

    Ääniä: 9 4,2%
  • Jos mä oisin sä (Katri Helena)

    Ääniä: 7 3,3%
  • Kuka keksi rakkauden? (Katri Helena)

    Ääniä: 3 1,4%
  • Still Alive /Elossa taas (Katri Helena)

    Ääniä: 15 7,0%
  • Satulinna (Jonne Aaron)

    Ääniä: 12 5,6%
  • Syytön (Jonne Aaron)

    Ääniä: 7 3,3%
  • Rio Ohoi (Jonne Aaron)

    Ääniä: 13 6,0%
  • Jippikayjei (Jonne Aaron)

    Ääniä: 16 7,4%
  • Kylmä ilman sua (Jonne Aaron)

    Ääniä: 54 25,1%
  • Lintu ja lapsi (Jonne Aaron)

    Ääniä: 22 10,2%
  • Teflon love (Jari Sillanpää)

    Ääniä: 7 3,3%
  • Sinä ja minä (Jari Sillanpää)

    Ääniä: 11 5,1%
  • Liekeissä (Jari Sillanpää)

    Ääniä: 69 32,1%
  • Kaunis rietas onnellinen (Jari Sillanpää)

    Ääniä: 18 8,4%
  • Jealous Sky (Jari Sillanpää)

    Ääniä: 10 4,7%
  • Nuoruus on seikkailu (Jari Sillanpää)

    Ääniä: 16 7,4%
  • MUU, Mikä siinä on - Kaija Koo, Satasen laina - Neumann tai Autiotalo - Katri Helena

    Ääniä: 8 3,7%

  • Äänestäjiä
    215

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Arja Koriseva olisi kiva nähdä joskus tässä ohjelmassa. Jotenkin on hänestä muodostunut aika symppis mielikuva ja musaakin löytyy reilusti. Pilkettä silmäkulmassa, muttei mikään Kaija Koon tyylinen turvonnut siideri-Seija vaan kohtalainen karisma kuitenkin on. No, enpä ole kyllä häntäkään hirveästi seurannut, joten voihan se olla täysi mulkkukin.
Eikös Arja ole ihan kuuluisa siitä, että on tehnyt pitkän uran mutta vain yhden edes semihitin, Enkelin silmin. Eihän tietysti hittimateriaalin runsaus mikään ehdoton edellytys ole, mutta saisi olla sitten edes laaja valikoima itsetehtyjä biisejä, tai taitava laulaja. Koriseva ei kai ole kumpaakaan.

Haloo Helsingillä on ainakin ollut linja, että kukaan bändin jäsen ei edusta yksinään vaan aina on vähintään kaksi jäsentä antamassa haastatteluja tms, ja tähän sopisi aika huonosti yhden jäsenen Vain Elämää esiintyminen.
Noin yleisesti voisi toivoa että painotus olisi nimenomaan taitavissa musiikintekijöissä eikä niinkään hittibiisien esittäjissä tai tanssilavakonkareissa. Kela hyvänä esimerkkinä. Tai käy tietysti sekin että laulajan takana on taitava tuottaja vetelemässä naruista kuten Tuiskun Jurek. Vaikka en mä tiedä onko hän näissä Vain Elämää vedoissa ollut taustapiruna mutta uskoisin niin. Koska hiukan tylsää olisi roudata porukka Hirvensalmelle laulelemaan Leri Leskisen sovituksia toistensa biiseistä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eikös Arja ole ihan kuuluisa siitä, että on tehnyt pitkän uran mutta vain yhden edes semihitin, Enkelin silmin. Eihän tietysti hittimateriaalin runsaus mikään ehdoton edellytys ole, mutta saisi olla sitten edes laaja valikoima itsetehtyjä biisejä, tai taitava laulaja. Koriseva ei kai ole kumpaakaan.
No joo, nyt kun aloin ihan miettiä, niin enpä osaa Korisevan omia biisejä mainita juurikaan, vaan mieleen tulee lähinnä joululauluja tai muuten vain ihan ok tulkintoja muiden tsipaleista. Vaan ihan kivan oloinen mamma kuitenkin, oli ainakin lapsuudessani ja mä vedänkin nostalgiakortin esiin! Onkin ehkä parempi, ettei Arja mene tuhoamaan sitä tuohon ohjelmaan.

Hiukan ohi, mutta spin offista kun on kyse niin otan esille sen mahdollisen urheilijoiden VA:n, jota on huhuiltu kevätkaudelle. Onko kellään tarkempia tietoja kuin Selänteen Twitter-tili? Asiaa oli ilmeisesti kysytty Neloselta, eikä ainakaan selkeää tyrmäystä tullut. Miten ne esittää toistensa biisejä? Litmanen pelaa Naganon puolivälierät uudelleen? Nieminen häviää olympiakullan sadasosalla ja Selänne kaatuu Münchenissä?
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Ja vielä lopuksi suoraan Sannille: jos et halua, että sulle tullaan vittuilemaan lyriikoista "Netflix-sarjoja syön purkista", niin kirjoita paremmin. Tuo nimittäin kuulostaa ihan miten vain laulettuna juuri siltä, että syöt Netflix-sarjoja purkista. "Katson Netflix-sarjoja, syön purkista" ei kuulostaisi. Ilmainen vinkki.

Itse asiassa ilman pilkkua kuulostaa paremmalta. Taiteilijan tehtävä on kuvata maailmaa ja mahdollisia maailmoja uudella tavalla. Taiteilija voi jopa luoda uusia sanoja, jotka mahdollistavat tavan katsoa asiaa uudesta vinkkelistä. Ja silloin ei voi tyytyä konventionaalisiin ratkaisuihin. MInulle "Netflix-sarjoja syön purkista" yhdistää uuden ja vanhan, nykyisen ja tulevaisuuden, vanhuksen ja nuoren. Netflix kuvaa nuorten maailmaa tällä hetkellä, ja purkki taas vanhusten todellisuutta ja arkea tällä hetkellä. Millainen on nykynuorten eli tulevaisuuden vanhusten elämä vuonna 2080? Sitä emme tiedä ja emme voikaan tietää, mutta voimme yrittää tavoittaa sitä metaforisesti ja analogisesti, oikein muuta keinoa meillä ei edes ole. 2080-luvulla maailma voi olla senkaltainen, että pillereitä syömällä tavoitamme tajunnassamme sen narratiivin, todellisuuspaon, jota tällä hetkellä joudumme tavoittelemaan tylsästi perinteisten aistien avulla ruudun kautta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mielestäni on aika ihmeellistä, jos nuo Sannin sanoitukset menevät jollain niin yli hilseen, että ei muka tajuta, mitä nainen haluaa sanoa. En rohkene edes ajatelle, miltä jotkut Zen Cafen sanoitukset "pihoineen ilman sadettajia" kuulostavat näiden korviin.
 

Byvajet

Jäsen
Eikös Arja ole ihan kuuluisa siitä, että on tehnyt pitkän uran mutta vain yhden edes semihitin

Muusikoita voi tietenkin arvioida monella tavalla, mutta kun googlettaa Korisevan verotietoja, niin syntyy vaikutelma, että kyseessä on nainen, joka elättää itsensä mukavasti musiikkibisneksellä. Näitä ihmisiä ei Suomessa suurta määrää ole.

Tähdenlennosta vuosikymmeniä itsensä mukavasti elättäväksi muusikoksi on pitkä matka. Pahoin pelkään, että Sannin narinasta ei ole kymmenen vuoden päästä jäljellä kuin muisto.
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Mielestäni on aika ihmeellistä, jos nuo Sannin sanoitukset menevät jollain niin yli hilseen, että ei muka tajuta, mitä nainen haluaa sanoa. En rohkene edes ajatelle, miltä jotkut Zen Cafen sanoitukset "pihoineen ilman sadettajia" kuulostavat näiden korviin.

PIha ilman sadettajaahan kertoo biseksuaalin elämisestä jatkuvassa epätietoisuudessa. Kysymys ei siis ole sinällään laulu seksuaalisuudesta vaan universaalista elämästä välitilassa, limbossa. Putron laulussa nainen jättää tai on jättämässä jannun, jonka seksuaalinen identiteetti on häilyvä tai liukuva. Liukuva tai liukuvoide on siis se pointsi johon juurikin tämä anal-ogia 'Piha ilman sadettajaa' intertekstuaalisesti viittaa. Jos siis nainen jättää tämän jannun, niin hän kääntyykin tai uhkaa kääntyä miehiin päin - siihenhän viittaa laulan riimit tyyliin "kylmä kaivo", "nuoltu puu" ja "palanut maa". Jäin tämän viimeisen riimin myötä kuitenkin miettimään josko viisu sittenkin kertoisi Rane Korven ajan Tapparasta, joka suosi kuuluisaa poltetun maan taktiikkaa, mutta ei ehkä kuitenkaan.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
MInulle "Netflix-sarjoja syön purkista" yhdistää uuden ja vanhan, nykyisen ja tulevaisuuden, vanhuksen ja nuoren.
Minulle ei. Minulle se kuulostaa siltä, että tässä kertoja syö Netfilx-sarjoja purkista. Enkä tajua miten niitä voi syödä. Jotkut sanovat ahmivansa katseellaan jotakin, mutta tuskin tässä on sitäkään haettu.

Ja jos tämä
Mielestäni on aika ihmeellistä, jos nuo Sannin sanoitukset menevät jollain niin yli hilseen, että ei muka tajuta, mitä nainen haluaa sanoa. En rohkene edes ajatelle, miltä jotkut Zen Cafen sanoitukset "pihoineen ilman sadettajia" kuulostavat näiden korviin.
oli minulle tarkoitettu, niin nuo Sannin sanoitukset menevät kyllä yli hilseen, jos niiden on tarkoitus olla jotain muuta kuin maailman- ja elämäntuskaa potevan teinitytön angstisia päiväkirjajulkaisuja.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja vielä lopuksi suoraan Sannille: jos et halua, että sulle tullaan vittuilemaan lyriikoista "Netflix-sarjoja syön purkista", niin kirjoita paremmin. Tuo nimittäin kuulostaa ihan miten vain laulettuna juuri siltä, että syöt Netflix-sarjoja purkista. "Katson Netflix-sarjoja, syön purkista" ei kuulostaisi. Ilmainen vinkki.
Minusta tuo on ihan tyylikäs kikka, että voidaan jättää itsestäänselvä sana pois ja kaikki tajuaa silti mistä on kysymys, eli
(Katson) netflix-sarjoja
syön (jäätelöä) purkista
.
Eihän tuota nyt voi ymmärtää väärin kuin tahallaan.
Muutenkin pidän kyllä Sannia kovemmassa arvossa kuin mitä palstan konsensus näyttää olevan. Minusta selvästi lahjakas musiikintekijä, vaikka toki laulajana ei kummoinen olekaan.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Eihän tuota nyt voi ymmärtää väärin kuin tahallaan.
En tiedä onko kukaan sitä väärin ymmärtänyt. Minä en ainakaan. Olen kyllä käynyt lukion äidinkielen kurssit ja kirjoitellut vastaavaa paskaa aineisiin ja saanut niistä 85+-pisteitä. Se vain kuulostaa todella tyhmältä. Mutta taidan tämän mielipiteeni kanssa olla vähemmistössä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
oli minulle tarkoitettu, niin nuo Sannin sanoitukset menevät kyllä yli hilseen, jos niiden on tarkoitus olla jotain muuta kuin maailman- ja elämäntuskaa potevan teinitytön angstisia päiväkirjajulkaisuja.

Tuskin niiden tarkoitus on muuta ollakaan, mutta mitäs väärää tässä on.(?) Nuoren ihmisen maailma on monimutkainen, uskoisin Sannin sanoitusten osuvan kuuntelijoidensa hermoon.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ellen nyt aivan väärin muista, niin tuossa netflixin ja purkista syömisen välissä on jonkinmoinen tauko.

Netflix-sarjoja.
Syön purkista.

Kaksi toteamusta, jotka liittyvät toisiinsa, mutta eivät ole suoraa jatkumoa. Sorry, en ala kaivelemaan ammattimaisempia termejä noille, mutta hommahan on aivan selvä. Ehkä se on vain kova pala joillekin, että padisukupolvesta nousee jo biisintekijöitäkin.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Ellen nyt aivan väärin muista, niin tuossa netflixin ja purkista syömisen välissä on jonkinmoinen tauko.

Netflix-sarjoja.
Syön purkista.

Kaksi toteamusta, jotka liittyvät toisiinsa, mutta eivät ole suoraa jatkumoa. Sorry, en ala kaivelemaan ammattimaisempia termejä noille, mutta hommahan on aivan selvä. Ehkä se on vain kova pala joillekin, että padisukupolvesta nousee jo biisintekijöitäkin.
Niinhän se onkin, että siinä on tauko. Kuunnellessa sitä ei kyllä siinä huomaa.

Eikä se niinkään koville ota, että Sanni on menestynyt. Harmittaa vain, että on niin menestynyt, että hänen biisejään soitetaan mm. Radio SuomiPopilla, jota silloin tällöin kuuntelen. Saahan radion hiljemmalle, ei sillä. Ja ehdottoman hienoa on, että jotkut saavat noista jotain irti. Musiikkimaailman pitää olla monipuolinen. Minä en pidä mistään tietystä genrestä yli muiden enkä mitään erityisemmin vihaa (dubstepiä ehkä). Sannin biisit ovat erityisen ylituotettuja ja autotune tekee niistä kuuntelukelvottomia. Muuta vikaa niissäkään ei ole. Muiden laulamina ihan kuunneltavia kappaleita, kuten viime perjantaina kävi ilmi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mä tiedän Sannilta tasan kaksi biisiä vielä perjantain jälkeenkin, vaikka useampi niitä tuolloin kuultiin. Ei jäänyt mieleen. En pidä sen äänestäkään. Mutta jos menestyy niin sitten menestyy, ei siinä mittään. Eikä tuo mun kommenttini pelkästään sulle ollut, vaan enemmänkin puolivillainen yleistys.
 

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oon tykännyt hemmetisti tästä kaudesta. Jaksosta toiseen hyviä vetoja ollut useampia ja oheistoiminta laulujen ympärilläkin on ollut ihan katsomisen arvoista. Varsinkin huomattavasti bilemäisemmästä meiningistä peukkua täältä, ei sitä viime syksyltä tuttua teennäistä tunteilua olisi enää jaksanut hetkeäkään.

En ole aiempia tuotantokausia seurannut läheskään näin suurissa määrin, joten en myöskään muista, miten tuo biisien julkaiseminen Spotifyn ynnä muihin kanaviin on tuolloin toteutettu. Julkaistaanko kaikki biisit vasta tuon levyn julkistamisen yhteydessä vai heti tuon Paven päivän jälkeen, joka tällä viikolla olisi vuorossa. Kovat halut olis jo päästä kuuntelemaan Spotifyn välityksellä Kelan 2080-luvulla ja Sannin Kran Turismoa sun muita tulevia radiohittejä.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
En ole aiempia tuotantokausia seurannut läheskään näin suurissa määrin, joten en myöskään muista, miten tuo biisien julkaiseminen Spotifyn ynnä muihin kanaviin on tuolloin toteutettu. Julkaistaanko kaikki biisit vasta tuon levyn julkistamisen yhteydessä vai heti tuon Paven päivän jälkeen, joka tällä viikolla olisi vuorossa. Kovat halut olis jo päästä kuuntelemaan Spotifyn välityksellä Kelan 2080-luvulla ja Sannin Kran Turismoa sun muita tulevia radiohittejä.
Sinne julkaistaan joitakin biisejä jakson lähetyksen jälkeen. Nyt siellä on tämän kauden osalta kuusi kappaletta. Sitä en tiedä tuleeko esimerkiksi Spotifyn puolelle kaikkia biisejä. Viime kaudella ei tullut kuin ne biisit jotka päätyivät levylle.
 
Minulle ei. Minulle se kuulostaa siltä, että tässä kertoja syö Netfilx-sarjoja purkista. Enkä tajua miten niitä voi syödä. Jotkut sanovat ahmivansa katseellaan jotakin, mutta tuskin tässä on sitäkään haettu.
Purkista syömisellä viitataan elokuvataiteessa usein nähtyyn kohtaukseen, eräänlaiseen länsimaisen kulttuurin meemiin, jossa rakkaudentuskaa tunteva sinkkunainen linnoittautuu yksin sohvalleen, ja syö television äärellä niin paljon jäätelöä yhdellä istumalla, ettei sitä ole tarkoituksenmukaista annostella annoksittain tarjoiluastioihin. Kun "netflix-sarjoja syödään purkista", tarkoitetaan sillä tietenkin, että niitä suurkulutetaan tuntikausien annoksina, enemmän kuin mitä sosiaalisen normistomme mukainen ihailtava käytös edellyttäisi.
 

Koge

Jäsen
Kun "netflix-sarjoja syödään purkista", tarkoitetaan sillä tietenkin, että niitä suurkulutetaan tuntikausien annoksina, enemmän kuin mitä sosiaalisen normistomme mukainen ihailtava käytös edellyttäisi.
Englannin kielessähän tuolle on nykyään oma terminsä, binge-watching. Tai kääntyyneehän se suomeksikin esimerkiksi maratonkatseluksi.

Vain elämää -sarjaan tämä viesti liittyy siten, että kyseistä sarjaakin voi maratonkatsella, en ole kuitenkaan itse kokeillut.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onko muuten aiemmilla kausilla yhtä paljon korjailtu noita "live-esiintymisten" ääniraitoja? Mielestäni ei ole. Ehkä vaikuttaa sekin taustalla, että tällä kaudella epäpuhtaasti laulavia on mukana useampiakin artisteja.

Anyways, vähän liiankin paljon mielestäni vehkeilty äänen kanssa tällä kaudella, niin paljon ettei enää jää edes pienen pientä illuusiota siitä, että vetäisivät livenä.

Tuossa Kelan Anssilta ihan kiinnostava kirjoitus aiheesta, kun oli nähnyt siitä keskusteltavan ja halusi korjata joitain olettamuksia:
Muusikoiden.net - Keskustelu - Vain elämää - uusi musiikkiohjelma (16/16)
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Minulle ehdottomia toiveita olisivat kyllä Suvi Teräsniska ja Samuli Putro

Kokeneemman kaartin solisteista on jo vaikea keksiä siedettävää, samoin tuo puhemusiikki on minulle vaikeasti siedettävää. Robin voisi ehkä läpäistä jonkun kokeen. Jos jotain rokimpaa haluaa, ehdottomasti Ville Valon tulkinta kelpaisi. Kaarle Viikate hallitsee rautalangan, joten siinäkään ei mikään paha vaihtoehto.

Ohjelmahan on hauskan kaksipiippuinen. Esim. Toni Wirtanenhan ei toisten biiseistä liian hyviä versioita tehnyt, mutta Tonin päivänä ei kukaan onnistunut kovin pahasti biisejä pilaamaan. Kovin päivä ehkä tähän astisista jaksoista kaiken kaikkiaan. Sannin päivää oli siedettävä katsoa, koska en siedä tuota musiikkia yhtään, uudet versiot piristivät kummasti.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Tätä joutuu välillä puolipakolla kuuntelemaan kotona. Tuo Anssi Kelan veto viime viikolta oli kyllä kieltämättä kova. En erityisemmin tykkää Kelan biiseistä ja vielä vähemmän Sannin mutta yhdessä tuntui toimivan hienosti.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Paven päivästä Antti Tuiskulle suuri kehu. Elämän nälkä suuri suosikkini Pavelta, ei ainakaan pilalle mennyt.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En katsonut koko jaksoa, mutta pari esitystä näin. Henkilökohtaisella tasolla tärkeä Ikävä Anssi Kelan versioimana oli yllättävän jees, vaikka ei toki Paven tulkinnalle pärjännytkään. Ensin se falsetti ärsytti, mutta näin jälkikäteen arvioituna se oikeastaan sopi hyvin kokonaisuuteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös