Vain elämää – kovimmat vedot?

  • 173 131
  • 730

Vain elämää – kovimmat vedot?

  • Kaduilla tuulee (Cheek)

    Ääniä: 17 7,9%
  • Rakastuin mä luuseriin (Cheek)

    Ääniä: 13 6,0%
  • Levoton Tuhkimo (Cheek)

    Ääniä: 16 7,4%
  • Tinakenkätyttö (Cheek)

    Ääniä: 28 13,0%
  • Giving Up! (Cheek)

    Ääniä: 10 4,7%
  • Puhelinlangat laulaa (Cheek)

    Ääniä: 34 15,8%
  • Unta en saa (Erin)

    Ääniä: 9 4,2%
  • Nahkatakkinen tyttö (Erin)

    Ääniä: 23 10,7%
  • Mitä tänne jää (Erin)

    Ääniä: 52 24,2%
  • Vapaa (Erin)

    Ääniä: 23 10,7%
  • Jos menet pois (Erin)

    Ääniä: 19 8,8%
  • Vasten auringon siltaa (Erin)

    Ääniä: 12 5,6%
  • Pariisi-Helsinki (Kaija Koo)

    Ääniä: 4 1,9%
  • Vanha sydän (Kaija Koo)

    Ääniä: 10 4,7%
  • Mennään hiljaa markkinoille (Kaija Koo)

    Ääniä: 7 3,3%
  • Won't Let Go (Kaija Koo)

    Ääniä: 6 2,8%
  • Katson sineen taivaan (Kaija Koo)

    Ääniä: 3 1,4%
  • Bum Bum Bum (Neumann)

    Ääniä: 7 3,3%
  • Tuhlaajapoika (Neumann)

    Ääniä: 8 3,7%
  • Tuulikello (Neumann)

    Ääniä: 6 2,8%
  • Moment of Our Love (Neumann)

    Ääniä: 7 3,3%
  • Anna mulle tähtitaivas (Neumann)

    Ääniä: 11 5,1%
  • Valkeaa unelmaa (Katri Helena)

    Ääniä: 7 3,3%
  • Vanha nainen hunningolla (Katri Helena)

    Ääniä: 9 4,2%
  • Jos mä oisin sä (Katri Helena)

    Ääniä: 7 3,3%
  • Kuka keksi rakkauden? (Katri Helena)

    Ääniä: 3 1,4%
  • Still Alive /Elossa taas (Katri Helena)

    Ääniä: 15 7,0%
  • Satulinna (Jonne Aaron)

    Ääniä: 12 5,6%
  • Syytön (Jonne Aaron)

    Ääniä: 7 3,3%
  • Rio Ohoi (Jonne Aaron)

    Ääniä: 13 6,0%
  • Jippikayjei (Jonne Aaron)

    Ääniä: 16 7,4%
  • Kylmä ilman sua (Jonne Aaron)

    Ääniä: 54 25,1%
  • Lintu ja lapsi (Jonne Aaron)

    Ääniä: 22 10,2%
  • Teflon love (Jari Sillanpää)

    Ääniä: 7 3,3%
  • Sinä ja minä (Jari Sillanpää)

    Ääniä: 11 5,1%
  • Liekeissä (Jari Sillanpää)

    Ääniä: 69 32,1%
  • Kaunis rietas onnellinen (Jari Sillanpää)

    Ääniä: 18 8,4%
  • Jealous Sky (Jari Sillanpää)

    Ääniä: 10 4,7%
  • Nuoruus on seikkailu (Jari Sillanpää)

    Ääniä: 16 7,4%
  • MUU, Mikä siinä on - Kaija Koo, Satasen laina - Neumann tai Autiotalo - Katri Helena

    Ääniä: 8 3,7%

  • Äänestäjiä
    215

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
_Jos_ tästä vielä uusi tuotantokausi tehdään, niin kyllähän mukaan pitäisi saada esimerkiksi Chisu ja Mariska. Kumpikaan ei varsinaisesti kuulu omiin ykkössuosikkeihini, mutta jostain syystä kiinnostaisi kuulla mitä nimenomaan nämä kaksi em. artistia saisivat aikaan muiden tuotannosta. Sitä en sitten tiedä, että meinasiko Chisu miten kovaa keikkarundia ensi vuonna viettää ja onko täten aikaa (tai edes kiinnostusta) mukaan tällaiseen touhuun lähteä.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
_Jos_ tästä vielä uusi tuotantokausi tehdään, niin kyllähän mukaan pitäisi saada esimerkiksi Chisu ja Mariska. Kumpikaan ei varsinaisesti kuulu omiin ykkössuosikkeihini, mutta jostain syystä kiinnostaisi kuulla mitä nimenomaan nämä kaksi em. artistia saisivat aikaan muiden tuotannosta. Sitä en sitten tiedä, että meinasiko Chisu miten kovaa keikkarundia ensi vuonna viettää ja onko täten aikaa (tai edes kiinnostusta) mukaan tällaiseen touhuun lähteä.
Chisua on kysytty mukaan joka kaudelle, mutta tähän mennessä aikataulu ei ole koskaan sopinut. Aikataulun ja muiden artistien ollessa sopivat, kiinnostusta lähteä mukaan kuitenkin olisi.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En juuri seuraa tätä ohjelmaa, mutta nyt sattuu telkkari olemaan auki, kun Vain Elämää tulee ilmeisesti uusintana. Jumalauta tää parhaillaan tuleva Virve Rostin veto muutti käsitykseni ko. artistista. Äskeinen VilleGallen veto oli ihan vitun väsynyt, mutta tämä Viki Rostin veto menee kyllä tunteisiin. Hieno artisti.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Arvelinkin, että näistä Sannin biiseistä muut saa siedettäviä versioita.

Virve Rostilta ehdottomasti hyvä veto tällä viikolla. Hämmennyin.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Ihan hyviä hakuja, mukana saattaisi olla seuraavalla kerralla myös jo mainitun Elli Haloon lisäksi
Niin ja onhan siellä vielä sellaisia nimiä kuin esimerkiksi Suvi Teräsniska, Irina, Katri Ylander, Jippu, Laura Voutilainen, Timo Rautiainen, Olli Lindholm, Mikki Kauste, Stig(kävisi räppäristä) ja Arttu Wiskari reservissä. Suomireggaen "naistähti" Aurora voisi olla yllätysveto tuolle urbaanin musiikin edustajan paikalle.

Itse toivon sydämeni pohjasta, että Elli Haloo EI ole mukana. Hänen huutamisensa on uskomattoman rasittavaa kuunneltavaa.
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mites toi Anssin 2080-luvulla? Mun korvaan kuullosti, että oli sämplännyt sinne taakse love boatin tunnarin. Voi olla kyllä, että mulla vaan viiraa ...
 
miksi Anssi ei enää kiinnosta ketään.

Kävin Wikipediassa. Siellä sanottiin näin:
Kela julkaisi uuden albumin Anssi Kela[11]maaliskuun 22. päivä 2013.

Levyn ensimmäinen single, "Levoton tyttö", julkaistiin helmikuussa 2013[12], ja siitä tuli vain muutamassa viikossa yksi Anssi Kelan uran suurimmista hiteistä. Levoton tyttö olikin vuonna 2013 radioiden soitetuin kappale[13], minkä lisäksi kappaleen musiikkivideo keräsi YouTubessa lyhyessä ajassa satoja tuhansia katseluita.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Ihanan hehkeä "vammainen ei osaa kävellä, hakataan se" -meininki. Ville on about joka kerta sanonut ettei osaa laulaa yhtään eikä muuta kuin tuutata agren kautta energisesti. On sentään oma itsensä eikä esitä muuta.
Kuuntelin tänään ensimmäistä kertaa tuon "Prinsessoja ja astronautteja" -biisin alkuperäisen version. Kyllä VilleGalle siitä teki 100 kertaa paremman, huusi tai ei. Jollain perverssillä tavalla pidän JVG:stä, ehkä se johtuu biisien aiheista. Lätkä ja konsolipelaaminen on lähellä sydäntä, niistä kuuntelee mielellään biisejäkin. Joku Poju ei kyllä uppoa, mutta se taisikin jäädä yhden hitin ihmeeksi.

Vicky Rosti veti hienosti ja Pave oli varma. Muut olivatkin sitten tasoa meh. Sannin päivässä parasta oli futis. Hienon maalin Kurkisuo latasi.

Sellainen tuli mieleen, että koska Sanni on niin lahjakas musiikintekijä, niin voisiko hän keskittyä tekemään biisejä muille? Tosin aiheita pitäisi siinä tapauksessa löytyä lisää. Tuollainen teinitytön angsti autotunella ei oikein sovi muiden artistien suuhun. En kyllä pidä siitä Sanninkaan laulamana. Ei ole tarttumapintaa.

Ja vielä lopuksi suoraan Sannille: jos et halua, että sulle tullaan vittuilemaan lyriikoista "Netflix-sarjoja syön purkista", niin kirjoita paremmin. Tuo nimittäin kuulostaa ihan miten vain laulettuna juuri siltä, että syöt Netflix-sarjoja purkista. "Katson Netflix-sarjoja, syön purkista" ei kuulostaisi. Ilmainen vinkki.
 

Ferris

Jäsen
Samaa ei voi sanoa esimerkiksi soul-hevi-svengi Kelasta joka käy epätoivoisen laskelmoidusti läpi kaikki mahdolliset genret. Lahjakkuuden ohella on avautunut myös se miksi Anssi ei enää kiinnosta ketään. Villen onetrickeilylle vittuilussa huvittaa myös se että Anssia lukuunottamatta kaikilla muilla on tasan kaksi tapaa esittää biisinsä.

Voitko avata tätä vähän lisää? Eli Kela ei ole hyvä kun tekee monipuolisesti erilaisia versioita (eli on juuri oma itsensä), ja muut ovat taas huonoja kun pystyvät vain kahdella tavalla esittämään biisinsä? Ja sitten VilleGalle taas puolestaan on hyvä kun omana itsenä vetää kaikki biisit kärjistetysti sanottuna yhdellä ja samalla tavalla? Eli VilleGalle saa olla oma itsensä, mutta Kela ei?

Ei pitäis varmaankaan lähteä tähän mukaan, mutta eittämättä tulee mieleen, että kuinka hyvin olet perehtynyt Anssi Kelaan artistina? Aikaisempaan uraan ja nykytilanteeseen? Sen verran kävi pahasti korvaan tuo Anssin haukkuminen laskelmoivaksi, että uskaltaisin epäillä ettet ole miestä paljoa seurannut? Tai sitten olet etkä vaan tykkää kaverista. Itse myönnän laskevani itseni jonkintasoiseksi AK-faniksi. Tykkäsin aikanaan Nummela-levystä, koska oli erilaista mitä Suomessa oli siihen aikaan tehty. Sen jälkeen oli pitkä tauko, kunnes aloin seurata kaveria mielenkiintoisten Youtube-(huumori/soitto)videoitten myötä ja myöhemmin hänen FB-julkaisujen kautta. Ei ole tullut vastaan suomalaisista artisteista toista, joka somen kautta olisi päivittäin niin paljon faniensa kanssa tekemisessä kuin AK. Totta kai mies tiedostaa sen potentiaalisen vaikutuksen omaan suosioonsa, mutta se on se rehellinen tapa, jolla AK some-hommaa on tehnyt jo vuosia, mikä mielenkiinnon pitää yllä. Ja tämä tyyli on alkanut jo ennenkuin tämä uusi suosiopiikki sai alkunsa. Kelalla ei varmasti ole minkäänlaista tarvetta tehdä laskelmoidusti erilaisia biisejä VE:ssä saadakseen lisää suosiota. Viime vuosien suosio kun on tullut juuri sillä, että kaveri on tehnyt niitä asioita mistä itse on tykännyt (ei välttämättä levy-yhtiö) ja sellaisia asioita joilla ei käytännössä olisi pitänyt suosiota tulla (comeback-levynä kasarimusaa täynnä oleva levy). Meni aika paljon fanittamisen puolelle, mutta niinhän siinä aina tuppaa käymään kun joku väittää Kelan toimia laskelmoiviksi.

Sitten takaisin itse ohjelmaan.

Olen oppinut pitämään VilleGallesta persoonana ohjelman kautta vaikkei musiikkinsa olekkaan sitä mitä itse tulee vapaaehtoisesti kuunneltua. Kaverin aikaisempiin VE-biiseihin verrattuna Sanni-cover oli mielestäni heikko. Tuli vaikutelma, että se oli vähän sinnepäin vain rykäisty. Aikaisemmat biisit ovat olleet huomattavasti toimivampia, varmaankin sen takia että niistä on pystynyt helpommin tunnistamaan alkuperäisin. Itselleni tuli joistakin Sannin ilmeistä etenkin alkupuolella mieleen, että hänkin taisi olla aika hämillään VG:n versiosta kun mitään tuttua ei meinannut löytyä. Loppua kohden sitten ilmeisimmin tuli sinuiksi version kanssa. Näin minun silmilläni nähtynä.

Vickyn versio oli hyvä, vaikka lähinnä iskikin meikään vain vahvan loppunsa ansiosta. Luin täältä hehkutuksen ennen ohjelman katsomista ja odotukset olivat versiosta korkealla. Biisin alusta tuli mieleen elävästi viime kausi ja Veskun laulaminen, anteeksi, tulkinta. Ihan kuin olisi kuunnellut naispuolisen Veskun tulkintaa, koska laulaminen oli lähempänä sanojen pudottelua kuin laulamista. Loppua kohden sitten tosiaan lähti paremmin liikenteeseen ja tuli niitä odotettuja kylmiä väreitä. Latausta selvästi oli esiintyjällä.

Vilkkumaa veti mielestäni hyvän ja energisen version. Samoin Lapin Antti. Pavella ois ollu eväät Vickymäiseen suoritukseen, mutta ei vaan lähtenyt kuin paikoitellen. Ammattimaisen tasokas veto toki.

Kaikin puolin oli mielestäni hyvä jakso johtuen varmaankin siitä että nämä lainaversiot olivat enemmän sellaisia tyyliltään, joita itse tykkäisi kuunnella. Ja toki rehellisyyden nimissä jokainen versioija on kokeneempi ja taitavampi laulajana (VG poislukien laulun osalta) kuin Sanni. Hittitason matskua ex-futari osaa kuitenkin selkeästi kirjoittaa.
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Nummela ja Suuria kuvioita löytyy hyllyltä. Helvetin kovia levyjä molemmat. Lahjakas muusikko ja minut on yllättänyt millainen huumorimies Anssi on kaiken lisäksi. Olen jo aiemmin sanonut että kokonaisuudessaan porukan kuningas.

Kuittini liittyi lähinnä tuohon Villestä räksyttämiseen. Mielipiteensä ja makunsa kullakin, mutta minusta yhden kikan ihmeily ei ole kirosana kahden kikan ihmeilyn rinnalla tai sen että singer-songwriter käy läpi kaikki mahdolliset genret. Ilmaisin itseäni vain todella huonosti. Tämä tästä, koska minulle tämä on kuitenkin the kausi eikä pettymyksiä ole juurikaan näkynyt.
 

Ferris

Jäsen
Nummela ja Suuria kuvioita löytyy hyllyltä. Helvetin kovia levyjä molemmat. Lahjakas muusikko ja minut on yllättänyt millainen huumorimies Anssi on kaiken lisäksi. Olen jo aiemmin sanonut että kokonaisuudessaan porukan kuningas.

Kuittini liittyi lähinnä tuohon Villestä räksyttämiseen. Mielipiteensä ja makunsa kullakin, mutta minusta yhden kikan ihmeily ei ole kirosana kahden kikan ihmeilyn rinnalla tai sen että singer-songwriter käy läpi kaikki mahdolliset genret. Tämä tästä, koska minulle tämä on kuitenkin the kausi eikä pettymyksiä ole juurikaan näkynyt.

Ok, asia vilpitön!

Itse olen myös pitänyt tästä kaudesta. Syynä varmaan (Kelan lisäksi) se, että nyt on aika tasainen porukka kasassa eli yhtään ns. ylikylän legendaa ei ole mukana palvottavana. Yhtälailla se, että porukassa on toisilleen tuntemattomia artisteja tekee kattauksesta mielenkiintoisemman. Mielestäni oli mm. virkistävää kuulla Vickyn rehellistä kommentointia Sannista ja ennakkoasenteestaan.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Ensi kauden pohdintoihin sanoisin, että tuskin silloinkaan mukana on ketään englanniksi laulunsa laulanutta. Tämä on toisaalta sääli, sillä todellakin olisi kliffaa nähdä joku/jotkut mukana vaikkapa joukosta Ville Valo - Lauri Ylönen - Teemu Brunila - Redrama - Alexi Laiho jnejne. mutta toisaalta sitä tankeroa voisi olla vähän liian vaikeaa kuunnella. Miettikää nyt vaikka jotain Arja Korisevaa laulamassa englanniksi...

Omat veikkaukseni/toiveeni seuraavalle kaudelle voisivat olla jotakuinkin tällaista: Robin, Elli Haloo, Stig, Tommy Lindgren (aivan huikea! ja tätä nykyä myös suomenkielistä musaa), Paula Vesala... Voi että jos Aki Sirkessalo olisi elossa, voisi olla aika tajuntaa laajentava sälli tähän formaattiin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Voi että jos Aki Sirkessalo olisi elossa, voisi olla aika tajuntaa laajentava sälli tähän formaattiin.

No jos tuolle linjalle lähdetään, niin Junnu Vainio, Tapio Rautavaara, Reino Helismaa... Gösta ei tietysti voisi tulla tähänkään formaattiin, kun vaatii esiintymistä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Omat veikkaukseni/toiveeni seuraavalle kaudelle voisivat olla jotakuinkin tällaista: Robin, Elli Haloo, Stig, Tommy Lindgren (aivan huikea! ja tätä nykyä myös suomenkielistä musaa), Paula Vesala...
Vissiin tarkasti olet seurannut, Paula Vesalahan tuolla oli jo vuosi sitten.
 
No jos tuolle linjalle lähdetään, niin Junnu Vainio, Tapio Rautavaara, Reino Helismaa... Gösta ei tietysti voisi tulla tähänkään formaattiin, kun vaatii esiintymistä.

Mä ymmärsin tuon heiton lähinnä siten, että olisi mielenkiintoista kuulla Sirkesalon tulkintoja muiden kappaleista. Mä en näe, että Junnu Vainiolla, Göstalla ja Juicella olisi sillä sektorilla hirveästi tarjottavaa, sillä heidän vahvuutensa ei minusta ollut musiikin esittämisen vaan biisien kirjoittamisen puolella.

Tapsa Rautavaara tulkitsemassa Jonne-Kallen, Cheekin tai Elastisen kipaleita olisi toki äärimmäisen kovaa kamaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mä ymmärsin tuon heiton lähinnä siten, että olisi mielenkiintoista kuulla Sirkesalon tulkintoja muiden kappaleista. Mä en näe, että Junnu Vainiolla, Göstalla ja Juicella olisi sillä sektorilla hirveästi tarjottavaa, sillä heidän vahvuutensa ei minusta ollut musiikin esittämisen vaan biisien kirjoittamisen puolella.

Tapsa Rautavaara tulkitsemassa Jonne-Kallen, Cheekin tai Elastisen kipaleita olisi toki äärimmäisen kovaa kamaa.

Minun mielestäni etenkin Tapsa Rautavaara oli myös loistava esiintyjä. Junnu viihdytti tv:ssä live-yleisöjä lauluilla ja kupleteilla kauan ennen kuin nämä nykyiset tyypit olivat edes syntyneet.

Tietty jos Junnu olisi ohjelmassa, niin idea olisi se, että hän tekisi omat sanansa biiseihin, nasevat ja ajankohtaiset sellaiset.
 
Minun mielestäni etenkin Tapsa Rautavaara oli myös loistava esiintyjä..

Niin olikin. Siksi en häntä tuossa ensimmäisessä kappaleessa maininnutkaan. Siinä oli miehellä ääni, toisin kuin Junnulla, Juicella ja Göstalla.

Junnu viihdytti tv:ssä live-yleisöjä lauluilla ja kupleteilla kauan ennen kuin nämä nykyiset tyypit olivat edes syntyneet.

Niin viihdytti ja kyllä minäkin tykkään edelleen kuunnella Junnua. Ranskan koriskisoissa meillä soi hänen kappaleensa Aina mielessä joka päivä moneen kertaan, kun yksi kaveri siitä niin innostui. Etenkin kohdasta "kun kuulin tämän tuomion, sun määränpääsi Suomi on...".

Mutta eihän sitä Junnua hääppöiseksi laulajaksi voi väittää.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...Niin viihdytti ja kyllä minäkin tykkään edelleen kuunnella Junnua. Ranskan koriskisoissa meillä soi hänen kappaleensa Aina mielessä joka päivä moneen kertaan, kun yksi kaveri siitä niin innostui. Etenkin kohdasta "kun kuulin tämän tuomion, sun määränpääsi Suomi on...".

Mutta eihän sitä Junnua hääppöiseksi laulajaksi voi väittää.

Niin, olen samoilla linjoilla, mutta eihän Loirikaan osaa laulaa. Junnua kuunneltaisiin muista syistä, tulkinta ja sanoitus.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Vissiin tarkasti olet seurannut, Paula Vesalahan tuolla oli jo vuosi sitten.
Haha. Totta, sekoitin niiden nimet keskenään, tarkoitin sitä toista, eli Mira Luotia. En tosin tiedä olisiko se vähän dorkaa laittaa saman bändin toinen laulaja mukaan kisaan, mutta toisaalta PMMP:llä oli tosin paljon tuotantoa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Ensi kauden pohdintoihin sanoisin, että tuskin silloinkaan mukana on ketään englanniksi laulunsa laulanutta.
Miten niin silloinkaan? Olihan avauskaudella mukana Jonne Aaron, jonka Negative-yhtye lauloi englanniksi. Ja kakkoskaudella nähtiin Anna Abreu, hänkin lauloi pitkään englanniksi.

Eli ei olisi mitenkään tavatonta, jos ohjelmassa nähtäisiin pääosin englanniksi levyttänyt.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Täällä spekuloidaan jo uudella kaudella, mutta jos VE all-stars -kausi joskus tulisi niin minusta siinä pitäisi olla

Elastinen
Paula Vesala
Juha Tapio
Pauli Hanhiniemi
Erin
Antti Tuisku
Anssi Kela

Ihan ei sukupuolet mene "tasan", eikä legendaedustustakaan ole, mutta nämä ovat minua eniten säväyttäneet. Juuri listan alle jäi Toni Wirtanen ja Cheek.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Miten niin silloinkaan? Olihan avauskaudella mukana Jonne Aaron, jonka Negative-yhtye lauloi englanniksi. Ja kakkoskaudella nähtiin Anna Abreu, hänkin lauloi pitkään englanniksi.

Eli ei olisi mitenkään tavatonta, jos ohjelmassa nähtäisiin pääosin englanniksi levyttänyt.
Kieltämättä ei ollut tiedossa näiden tyyppien mukanaolo, sillä vastustin pilkallisesti ohjelmaa vielä noihin aikoihin :) Jotenkin vain kauhistuttaa sellainen ajatus, että sinne tuodaan joku keski-ikäinen iskelmätähti laulamaan englanniksi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Arja Koriseva olisi kiva nähdä joskus tässä ohjelmassa. Jotenkin on hänestä muodostunut aika symppis mielikuva ja musaakin löytyy reilusti. Pilkettä silmäkulmassa, muttei mikään Kaija Koon tyylinen turvonnut siideri-Seija vaan kohtalainen karisma kuitenkin on. No, enpä ole kyllä häntäkään hirveästi seurannut, joten voihan se olla täysi mulkkukin.

Sillanpää ja Tuisku ovat kyllä homokovia esiintyjiä molemmat. Kummankaan musa ei mahdu omaan valikoimaani, vaikka hitit toki tunnistan, mutta kunnioitan molempia siinä, että hyvän show'n sai aikaan Jari ja nyt Ana lykkii samoja latuja. Ekaa kautta katsoin hyvin satunnaisesti, mutta tsekkailin myöhemmin joitain vetoja läpi, joten Jarin kokonaiskuva ei ehkä ole niin eheä mulla, mutta myöhemmin Tähdet, tähdet -ohjelmassa ei kovin paskasti mennyt siinäkään tuon esiintymisen kanssa, joten uskallan väittää em. tavalla.

Puhemusan paras on ollut mielestäni Elastinen. Jukka-Poika oli hauska persoona ja VilleGalle on myös ihan symppis häröilijä, Keekistä ei ole juuri mielikuvaa, koska kuten edellä mainitsin, en ekaa kautta juurikaan katsellut kokonaisten jaksojen edestä. Syy on sama kuin @V-G- :llä eli pidin ohjelmaa ihan paskana. No ei ole, vaan ihan pikkukivaa viihdettä arkiviikon päätteeksi ja siinä sivussa myös joitain tarinoita tulee eteen musanteon taustoista. Sekä ihan jees tulkintoja myös. Räp/hiphop yms. genren jannuilla tuntuu olevan rajoitteena se, ettei oikea laulaminen tunnu hirveästi sujuvan, ja siksi alkuperäisiä biisejä on räplättävä puhuttavaan formuun. No, toisaalta se kai heidän tyylilajinsa idea onkin osaltaan, joten en pahoita mieltäni. Tekee vain hiukan yksiulotteiseksi touhun. Paula Vesala, Juha Tapio ja Anssi Kela noin muutoin ovat iskeneet eniten. Lahjakkaita muusikoita ja heittäytymiskykyisiä esiintyjiä.

Joku metallimies tuonne olisi kyllä saatava roudattua, enkä tarkoita Timo Rautiaista. Hänen etunaan olisi toki suomenkielinen tuotanto, ja sinänsä asiallinen jannu on kyseessä. Musa on kuitenkin niin samaa tuubaa, että saisi Leskinen kaivaa kokonaan uuden sateenkaaripaletin takataskustaan, jotta koko jengi ei masennu Timon päivän päätteeksi. Olisihan se tietysti hauska kuunnella Tomi Metsäkedon esittämänä joku Lumessakahlaajat. Tai ehkä ei. Metallijannun pitäisi ehkä olla vähemmän yhteiskunnallisesti orientoitunut, joku hassuhessu, kuten Laiho. Tämä siksi, että kolmoskauden itkijä-Edelmann oli tolkuttoman rasittava, varsinkin Loirin parina. Siihen vielä sitten Koivuniemi luomaan dramaattisia katseita jokaisesta Loirin ähkäisystä, vittu varmaan pierustakin, ja Edelmann purskahtaa itkuun. Jenni Vartiainen heiluttelee käsiään taustalla. Ela on silleen, että mitä vittuu, mutta varmaan ihan hyvä meininki.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Arja Koriseva olisi kiva nähdä joskus tässä ohjelmassa. Jotenkin on hänestä muodostunut aika symppis mielikuva ja musaakin löytyy reilusti. Pilkettä silmäkulmassa, muttei mikään Kaija Koon tyylinen turvonnut siideri-Seija vaan kohtalainen karisma kuitenkin on. No, enpä ole kyllä häntäkään hirveästi seurannut, joten voihan se olla täysi mulkkukin.
...
Ei Arja täysi mulkku ole, ei suinkaan, mutta yllättävän vähän noinkin kokeneella ja hyvällä laulajalla oli annettavaa oman mukavuusalueensa ulkopuolella "Tähdet tähdet" -pläjäyksessä viime keväänä. Tietysti, jos vetää kaikki sillä omalla tyylillään kuten nyt tuo siideri-Seija Rösti. Kaija Koo sen sijaan osoitti tässäkin formaatissa, kuinka helevetin hyvä laulaja ja esiintyjä hän oikeastaan on.

Mitä metalli-puolen kavereihin tulee, ihastuin Jarkko Aholan käsittämättömän huikeaan ääneen juurikin tuossa mainitussa Tähdet tähdet -ohjelmassa, mutta tuskinpa hänkään viitsii enää tähän formaattiin lähteä - ja hyvä ehkä niin. Jos joku ei nähnyt Aholaa viime keväänä, kannatta katsoa tämä hänen esityksensä, "Nessun Dorma", klassisen musiikin jaksosta, siinä Pavarottikin joutuu tutisemaan...
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Onko muuten aiemmilla kausilla yhtä paljon korjailtu noita "live-esiintymisten" ääniraitoja? Mielestäni ei ole. Ehkä vaikuttaa sekin taustalla, että tällä kaudella epäpuhtaasti laulavia on mukana useampiakin artisteja.

Anyways, vähän liiankin paljon mielestäni vehkeilty äänen kanssa tällä kaudella, niin paljon ettei enää jää edes pienen pientä illuusiota siitä, että vetäisivät livenä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös