Vahvistuneet kaupat ja sopimukset kaudella 2013–2014

  • 305 300
  • 646

Kental

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
En minä oikein tiedä, mihin ihmeeseen perustat sellaisen väittämän, että olisi aivan kauhean epätodennäköinen sellainen skenaario, että Islanders sijoittuisi tällä kaudella vaikka sitten sijalle 20. ja ensi kaudella jäisi yhtäältä pudotuspeleistä pois. Taidamme totisesti mieltää Islandersin tason hieman erilaiseksi, koska itse en näe sitä sellaisena täysin pomminvarmana pudotuspelijoukkueena.

Kyllä selvästi joku näkemysero on tasostakin, mutta olennaisempaa on se, ettet nyt tainnut lukea viestiäni ollenkaan jos väität että väittämäni ovat nuo. Islanders ei ole pomminvarma pudotuspelijoukkue, ainoastaan niistä viimeisistä paikoista taistelevista jengeistä yksi vahvimmista. En myöskään väitä että tuollainen skenaario olisi "kauhean epätodennäköinen" (en toki itse niin odota käyvän, mutta se ei ole oleellista), väitän että tuollainen skenaario on epätodennäköisempi kuin se, että joukkue jäisi kerran liigan peräpäähän (no daa-a). Yllättävää kyllä, on todennäköisempää heittää yhdellä nopalla vähintään haluttu silmäluku kuin kahdella nopalla kummallakin vähintään ko. silmäluku. Täten tämän väännön aloittanut näkemyksesi, että tuo varausvuoron siirto-oikeus on Buffalon kannalta hyvä asia, on varsin erikoinen, ellet sitten usko että NYI on joukkueena joku täydellinen heittopussi. Jos näin niin sitten vain agree to disagree.

Mutta tämä tästä, ei viitsi enempää rautalankaa väännellä ja täyttää ketjua jos vastauksena laitetaan vain sanoja suuhun.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Kyllä selvästi joku näkemysero on tasostakin, mutta olennaisempaa on se, ettet nyt tainnut lukea viestiäni ollenkaan jos väität että väittämäni ovat nuo. Islanders ei ole pomminvarma pudotuspelijoukkue, ainoastaan niistä viimeisistä paikoista taistelevista jengeistä yksi vahvimmista. En myöskään väitä että tuollainen skenaario olisi "kauhean epätodennäköinen" (en toki itse niin odota käyvän, mutta se ei ole oleellista), väitän että tuollainen skenaario on epätodennäköisempi kuin se, että joukkue jäisi kerran liigan peräpäähän (no daa-a). Yllättävää kyllä, on todennäköisempää heittää yhdellä nopalla vähintään haluttu silmäluku kuin kahdella nopalla kummallakin vähintään ko. silmäluku. Täten tämän väännön aloittanut näkemyksesi, että tuo varausvuoron siirto-oikeus on Buffalon kannalta hyvä asia, on varsin erikoinen, ellet sitten usko että NYI on joukkueena joku täydellinen heittopussi. Jos näin niin sitten vain agree to disagree.

Mutta tämä tästä, ei viitsi enempää rautalankaa väännellä ja täyttää ketjua jos vastauksena laitetaan vain sanoja suuhun.

Puhuitko jotain sanojen suuhun laittamisesta? Mitä jos ensi alkuun lukisit edes vähää siitä, mitä on keskusteltu. Tunnut olevan sellainen perinteinen vaahtosuu, jolle jonkinlainen rinkirunkkaus-päteminen menee prioriteeteissa vain tällaisen pienen seikan ohitse.

Minä olen sanonut, että siirto Buffalon kannalta on hyvä asia, jos on varteenotettava mahdollisuus sille, että tuo pick olisi lottery pick (johtuen McDavidista). Se pick ON lottery pick, jos Islanders ei pääse pudotuspeleihin. Mahdollisuus sille, että Islanders jää ulos playoffeista vuonna 2015 on varteenotettava, jos tämä meneillään oleva kausi menee siten, että joukkue on parhaimmillaan vain 20. (näitä syitä olen eritellyt jo aiemmin). Minkä lisäksi, kuten jo todettua aikaisemmin, niin vuoden 2015 draft tulee olemaan ennakolta huomattavasti kovatasoisempi niin kärjen kuin syvyyden suhteen kuin 2014 vuoden draft. Jos osaisit lukea edes hitusen, ymmärtäisit, että en ole puhunut yhtään missään siitä, että Islanders olisi kaksi kertaa jokin "täydellinen heitto pussi".

Ja puheesi siitä, että joukkueiden sijoittuminen olisi samanlaista täysin puhdasta arpaa nopanheiton kanssa, on jo aika priceless. Ei itseään nyt aivan noin ole tarpeellista suolata, vaikka siihen kova halu tuntuukin olevan.

Pistä muutes minulle vielä yksityisviestillä ne viestit, joissa olen puhunut siitä, että Islanders olisi jokin heittopussi minään kautena - tai edes jotain sinne suuntaavaa (tähän kelpaa myös sellaiset lausumat, jotka edes etäisesti implikoisivat minulla olevan tällainen käsitys). En lupaa tosin pidätellä hengitystäni, koska lopputuloksena saattaisin olla kovin sininen.

Minua tosin vieläkin naurattaa se lauseesi, että on täysin poissuljettua Islandersin olevan tänä kaudella korkeintaan sijalla 20. Eikä vähiten sen vuoksi, että Islandersin sijoittuminen tuolle sijalle on koko skenaarion pyörittelyn looginen välttämättömyys.
 
Minua tosin vieläkin naurattaa se lauseesi, että on täysin poissuljettua Islandersin olevan tänä kaudella korkeintaan sijalla 20.

Kental ei ole noin kirjoittanut missään vaiheessa. Sinällään ihan hienoa, että fanilla on niin kova usko omiin, että kaikki mahdollinen pystytään kääntämään "oman" seuran eduksi. Jos Buffalo saisi itse päättää, minä vuonna varauksensa käyttää, olisi noille puheille vähän enemmän perusteitakin.
 
Viimeksi muokattu:

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Kental ei ole noin kirjoittanut missään vaiheessa. Sinällään ihan hienoa, että fanilla on niin kova usko omiin, että kaikki mahdollinen pystytään kääntämään "oman" seuran eduksi. Jos Buffalo saisi itse päättää, minä vuonna varauksensa käyttää, olisi noille puheille vähän enemmän perusteitakin.

Olisit nyt vain pitänyt sen kirjoituksesi alkuperäisenä, niin oltaisiin taas huomattu, kuinka se fokus kiinnitetään siihen oleelliseen.

Jos lähtökohta on se, että joukkue sijoittuu alempaan kolmannekseen, jopa kuudennekseen...

Vaan kun se ei missään nimessä ole se lähtökohta, niin nuo muut spekulaatiot ovat aika turhia.

Aika vaikea tuota on yhtään mitenkään muuten tulkita. Voit toki tarkentaa asiaa halutessasi.

Minkä lisäksi en ole missään tapauksessa sanonut, että nykyinen järjestely, jossa päätäntävalta on pelkästään Islandersilla on parempi kuin vastaava, jossa se olisi Buffalolla (haloo?). Olen perustanut mielipiteeni sille, että olisin suoraan ottanut vuoden 2015 pickin, ja skenaario, jossa tuo pick siirtyisi, tarkoittaisi myös todennäköisemmin sitä, että lottery pick pamahtaisi vuodelle 2015 (johtuen siis pickin siirtymisen edellytyksistä ja näiden edellytysten täyttymisen aikaansaaneen asiaintilan todennäköisillä muilla seurauksilla). Olen erikseen sanonut, että tilanne, jossa Islandersin pick olisi top-5 tänä vuonna ja joukkue pääsisi playoffeihin seuraavana vuonnna, ei tietenkään olisi ideaali.

Tällä palstalla on toisinaan viitteitä kyllä sellaisesta hyvin oksettavasta heimomeiningistä.

***

Ihan sopimusuutisiakin. Sedinit jatkavat seuraavat 4 vuotta Vancouverissa 7 milj. caphitilla per naama. Mielestäni pituudeltaan erittäin hyvät sopimukset, eikä tuo hintakaan molemmissa nyt aivan mahdoton ole.
 

Ronning

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Vancouver Canucks, Cliff Ronning
Canucks ja Sedinit sopivat 4 vuoden jatkosta. Hienoa että sopparit saatiin aikaisessa vaiheessa kasaan, nyt voi keskittyä olennaiseen.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs

Lainaan nyt vain sinua, mutta tämä koskee myös Kentalia.

Näin sivustaseuraajana, mun mielestä te olette molemmat oikeassa, mutta väännätte periaatteessa eri asioista.

Ymmärrän Dissonanssin pointin tuosta varausvuoron siirtymisestä seuraavalle vuodelle. Olettaisin, että pointtina tässä on se, että vuonna 2015 on selkeästi parempi mahdollisuus saada joukkuetta (Buffaloa) hyödyntävä pelaaja (McDavid) kuin tänä vuonna (Ekblad?). Korjaa jos ymmärsin pointtisi väärin.

Siinäkin asiassa on helppo asettua Dissonanssin kannalle, että ei tuo Islanders mitenkään varmasti tule pääsemään pudotuspeleihin kummallakaan kaudella. Toki se sijoitus lienee siinä viivan tuntumassa, mutta on hyvinkin todennäköinen skenaario, että joukkue ei kummallakaan kaudella jatka runkosarjasta eteenpäin. Toki ennustin samaa mm. Coloradolle kesällä, ja tällä hetkellä näyttäisi että metsään menee ennustukseni...

Siinä kyllä olen taas Kentalin kannalla, että yleisesti ottaen tuo mahdollisuus pickin swappaamiseen on kyllä Islandersin etu, eikä suinkaan Sabresin. Tässähän tosiaan Isles varmisti selustansa ainakin osittain. Jos oletetaan, että Islanders jää tänä vuonna jumboksi (tai siis voittaa lotteryn), niin tuon swap-pykälän myötä on ainakin teoreettinen mahdollisuus "kävellä kuivin jaloin ulos tilanteesta". Jos treidissä olisi siirtynyt "kiinteä" 2014 1st rounder, saattaisi pikkaisen vituttaa lotteryvoiton hetkellä. Voihan se toki olla, että Islanders on kahtena seuraavana vuonna lotteryvoittaja, jolloin käytännössä tilanne muuttuu sitten tuohon Dissonanssin esittämään "parempi Sabresin kannalta"-teoriaan.

Loppukaneettina sanottakoon, että itsehän uskon edelleenkin Buffalon voittaneen tuon kaupan. Onhan Vanek toki parempi pelaaja kuin Moulson, mutta itse en näe äijää NOIN paljon parempana. Lottovoittohan tuo on Sabresille, jos Islandersin pick sijoittuu (jompana kumpana vuonna) TOP-10:n sakkiin.
 
Aika vaikea tuota on yhtään mitenkään muuten tulkita. Voit toki tarkentaa asiaa halutessasi.

Onko seuraavien virkkeiden merkityssisältö sama:
1. Lähtökohta ei ole se, että Islanders sijoittuu alakolmannekseen, jopa kuudennekseen.
2. Islandersin sijoittuminen sijoille 20-30 on täysin poissuljettua.

Ei pitäisi olla kovin vaikea huomata eroa, jos suomea äidinkielenään puhuu. Se, että joku ei ole todennäköistä, ei tee siitä mahdotonta.

Jos Sabres saisi valita, minä vuonna varauksensa käyttää, olisi valinnan mahdollisuus lähtökohtaisesti etu Sabresille. Kun valinnan tekee Islanders, on valinnan mahdollisuus lähtökohtaisesti etu Islandersille. Ei se sen monimutkaisempaa ole.

Olettaisin, että pointtina tässä on se, että vuonna 2015 on selkeästi parempi mahdollisuus saada joukkuetta (Buffaloa) hyödyntävä pelaaja (McDavid) kuin tänä vuonna (Ekblad?).

Jos vuoden 2015 draft on tasoltaan lähtökohtaisesti valtavasti kovempi, niin eiköhän Islanderskin ole asiasta tietoinen.
 
Viimeksi muokattu:

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jos vuoden 2015 draft on tasoltaan lähtökohtaisesti valtavasti kovempi, niin eiköhän Islanderskin ole asiasta tietoinen.

Varmasti on. Mutta sillähän ei sinänsä ole merkitystä Dissonanssin mielipiteen kanssa. En nimittäin usko, että Dissonanssi olisi taustavaikuttajana Islandersissa... :)
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Onko seuraavien virkkeiden merkityssisältö sama:
1. Lähtökohta ei ole se, että Islanders sijoittuu alakolmannekseen, jopa kuudennekseen.
2. Islandersin sijoittuminen sijoille 20-30 on täysin poissuljettua.

Ei pitäisi olla kovin vaikea huomata eroa, jos suomea äidinkielenään puhuu. Se, että joku ei ole todennäköistä, ei tee siitä mahdotonta.

Kuka tuossa nyt puhuu todennäköisyyksistä mitään? Jos nyt huomioidaan konteksti, niin tuo alakolmannes tässä yhteydessä loogisesti tarkoittaa noita sijoja 20-30 (ja jos tässä nyt on kyse siitä, että tarkalleen tuo haarukka on 30-21, niin luovutan ihmiskunnan suhteen). Koko spekulaatio Islandersin sijoituksesta ensi kauden suhteen on täysin järjetön Buffalon pickin suhteen, jos Islanders sijoittuu paremmin kuin alakolmannekseen, kun pickin päätyminen Buffalon haltuun edellyttää Islandersin sijoittumista tuohon alakolmannekseen.

Välillä kyllä tuntuu, että ihmiset heittäytyvät ihan täysiksi toopeiksi ihan vain vänkääkseen vänkäämisen ilosta.

Jos Sabres saisi valita, minä vuonna varauksensa käyttää, olisi valinnan mahdollisuus lähtökohtaisesti etu Sabresille. Kun valinnan tekee Islanders, on valinnan mahdollisuus lähtökohtaisesti etu Islandersille. Ei se sen monimutkaisempaa ole.

Onkos joku nyt väittänyt jotain muuta? Ei se silti ole ristiriidassa sen kanssa, että itse pidän Buffalon kannalta parempana tuota vuoden 2015 pickia.

Varmasti on. Mutta sillähän ei sinänsä ole merkitystä Dissonanssin mielipiteen kanssa. En nimittäin usko, että Dissonanssi olisi taustavaikuttajana Islandersissa... :)

Tämän ymmärtäminen tuntuu olevan monelle aika vaikeaa. Keskustelupalstan funktio olisi aika erikoinen, jos kaikki mielipiteet täytyisi jotenkin olla samassa linjassa organisaatioiden sikariportaan kanssa.

Ja Noppa10 on ainakin omalta osaltani jäljillä viestinsä perusteella siitä, mitä koko kirjoituksella hain takaa. Osalla vaan taitaa olla se halu ymmärtää väärin suurempi kuin kyky. Tai näin joku saattaisi ainakin toivoa.
 

Ektar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Boston Bruins
En tiedä kuuluuko waivers asiat tänne, mutta Patrick Kaleta on laitettu waivers listalle. Flyers?

@FriedgeHNIC: Sabres have put Patrick Kaleta on waivers
RT by Antti Mäkinen

@TSNBobMcKenzie: WPG claims Keaton Ellerby on waivers from LA. BUF puts Patrick Kaleta on waivers.

@TSNBobMcKenzie: CGY also puts G Joey MacDonald on waivers.
 
Viimeksi muokattu:

Mounir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
En tiedä kuuluuko waivers asiat tänne, mutta Patrick Kaleta on laitettu waivers listalle. Flyers?

@FriedgeHNIC: Sabres have put Patrick Kaleta on waivers
RT by Antti Mäkinen

@TSNBobMcKenzie: WPG claims Keaton Ellerby on waivers from LA. BUF puts Patrick Kaleta on waivers.

@TSNBobMcKenzie: CGY also puts G Joey MacDonald on waivers.

Oilersilla olisi ainakin Kaletalle käyttöä ja pitää ihmetellä jos MacT ei yritä poimia. Sopimuksissakin vielä 2 kappaletta tilaa.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
@TSNBobMcKenzie: CGY also puts G Joey MacDonald on waivers.

Luulisi MacDonaldin kelpaavan jollekin, kelpo luukkuvahti kuitenkin kyseessä. Islanders nappaa Nabbyn aisapariksi? En usko että Poulinista on seuran pitkäaikaiseksi ykköseksi. Myös Oilersia saattaisi kiinnostaa, LaBarbera ja Bachman eivät juuri luottamusta herätä kakkosvaihtoehtoina.
 
Luulisi MacDonaldin kelpaavan jollekin, kelpo luukkuvahti kuitenkin kyseessä. Islanders nappaa Nabbyn aisapariksi? En usko että Poulinista on seuran pitkäaikaiseksi ykköseksi. Myös Oilersia saattaisi kiinnostaa, LaBarbera ja Bachman eivät juuri luottamusta herätä kakkosvaihtoehtoina.

Mutta onko MacDonaldista tuomaan Islesille tai Oilersille yhtään mitään mitä heillä ei jo olisi? Minusta ei ja siksi en usko minkään joukkueen tarttuvan kiinni. MacDonald on ennen muuta epävarma ja kelvollinen kakkonen, mutta ei sen enempää. En oikein näkisi, että Edmonton vahvistuisi MacDonaldin hankinnalla kun ei hän Dubnykia tai välttämättä edes LaBarberaa parempi ole.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Mutta onko MacDonaldista tuomaan Islesille tai Oilersille yhtään mitään mitä heillä ei jo olisi? Minusta ei ja siksi en usko minkään joukkueen tarttuvan kiinni. MacDonald on ennen muuta epävarma ja kelvollinen kakkonen, mutta ei sen enempää. En oikein näkisi, että Edmonton vahvistuisi MacDonaldin hankinnalla kun ei hän Dubnykia tai välttämättä edes LaBarberaa parempi ole.

On totta, että varsinaisesti Oilersin ongelma on Dubnyk. He tarvitsisivat kunnon ykkösvahdin. Mutta pidän MacDonaldia parempana kakkosena kuin LaBarberaa. Tähän vaikuttaa sympatiat Detroitin ajoilta ja hieno tarina. Teki monta vuotta kovaa duunia Grand Rapidsissa ja pääsi vihdoin isoon liigaan 27-vuotiaana. Pari vuotta myöhemmin oli jopa Islesin ykkösvahtina 49 pelillä. Hänen ansiotaan on myös tuo Detroitin toissa kaudella tullut kotivoittoputki-ennätys, kun Howard loukkaantui. MacDonald oli maaginen ja piti putken yllä. Sen lisäksi LaBarbera on ollut tällä kaudella (neljän pelin otannalla) melko onneton, kun taas MacDonald nappasi hetkeksi aloittavan veskarin paikan Rämöltäkin kun sai voittoja alle heti kauden alkuun. Ehkä Oilers ei ollut osuvin esimerkki, varsinkin kun Bachman on esittänyt pelaamissaan kahdella pelissä ihan hyviä otteita. Jospa sitten luottavat siihen että täydellinen arpa on riittävä kakkonen, miksei voisi olla. Viime kauden näytöt Dallasista eivät ole lupaavia mutta varsinkin backupeilla nuo otteet heittelevät paljonkin peräkkäisillä kausilla.

Islanders voisi sen sijaan olla kiinnostunut varmasta luukkuvahdista jolle uskaltaa antaa useammankin pelin luottoa, on vielä tuttu mies organisaatiossa. Kevin Poulin ei ole useampaan kauteen juuri lupausta esittänyt, edes AHL:ssa ja Nabokovin otteet alkavat heitellä siihen malliin että hänen taakkaansa olisi hyvä keventää. Parempi heillekin olisi tietenkin hankkia kunnon tähtivahti kuten Miller/Hiller, mutta jos päättävät mennä vielä tämän kauden Nabbylla (ts. eivät saa sovittua tyydyttävää kauppahintaa) niin silloin olisi hyvä olla edes se varma backup. Vetäisivät Nabby-MacD-kaksikolla kunnes viimeistään siirtotakarajalla sitten hankkivat sen Millerin ja dumppaavat Macin.

edit. nyt kun katson niin viestiäni niin MacD ei varsinaisesti olisi vastaus kummankaan joukkueen varsinaiseen ongelmaan, vain pieni paikkaus. Tähän hätään en kyllä pysty parempaankaan, täytyy mennä nukkumaan.
 

ipaz

Jäsen
Manny Malhotra on tehnyt pari päivää sitten sopimuksen Hurricanesin kanssa. Hienoa että aloitusspesialisti saa vielä näytönpaikan NHL:ssä, vaikka parin vuoden takainen silmävamma on varmasti vienyt terävyyttä pelistä. Hurricanes kyntää myös syvällä neljän peräkkäisen tappion myötä ja kärsii loukkaantumisista, joten veteraanipelaaja tuo varmasti oman mausteensa pukukoppiin, sillä tehoja ei välttämättä ole odotettavissa. Malhotra pelasi alkukaudesta 8 peliä AHL:n Checkersissä tehoin 0+0, -2 ja 17 PIM.
 
Oho aika iso uutinen itse asiassa tuo Sedinien jatko.
Vähän odottelin josko olisivat vaihtaneet maisemaa, mutta eihän ne olisi mahtuneetkaan oikein minnekään, paitsi johonkin sellaiseen paikkaan missä joukkue on heidän varassaan, kuten on Vancouverissakin.
Aika mieto cap hit edelleen, vrt Semin, Giroux, Kessel. Vaikka ikääkin tulee lisää, viimeinen kausi 37-vuotiaina. Pitkät urat Canucksissa.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Roman Horak & Laurent Brossoit --> Oilers
Ladislav Smid & Olivier Roy --> Flames
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mitäs järkeä tuossa oli Oilersin kannalta? Ei siellä kai puolustuksessa varsinaisesti runsaudenpulaa ole pakeista, ainakaan Smidin tasoisista. Lisää treidejä tulossa? Huhuttu treidi Flyersin kanssa?
 

Mounir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Roman Horak & Laurent Brossoit --> Oilers
Ladislav Smid & Olivier Roy --> Flames

Molemmat Flamesin prospectit on sellasia mistä pidin, mutta aika suolanen hinta, siirtorajalla Smidista olisi varmaan saanut paremman hinnan (riippuen kka tahtoo tuon sopimuksen ottaa). Noh Dreger vielä huhilee että Bryz olisi aika lähellä Oilers sopparia ja nyt vapatettiin massia. Katsotaan sitten miten ilta päättyy.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Mitäs järkeä tuossa oli Oilersin kannalta? Ei siellä kai puolustuksessa varsinaisesti runsaudenpulaa ole pakeista, ainakaan Smidin tasoisista. Lisää treidejä tulossa? Huhuttu treidi Flyersin kanssa?

Samaa ihmettelin ens alkuun, mutta ilmeisesti tuossa nyt tehtiin cap-tilaa Bryzgaloville.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös