Vaatimus - Pubi kotiin!

  • 22 908
  • 92

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Liikkeellä olevien tietojen/huhujen mukaan Jan Caloun on halukas pelaamaan HIFK:ssa loppukauden. Samalla on kuitenkin myös ollut esillä koutsi Jalosen suusta ilmoitus, ettei HIFK:hon enää oteta uusia pelaajia.

Pubi pelasi HIFK:ssa kolme fantastista kautta 1997-2000. Hänen pelikäsityksensä oli jotain sellaista, mitä en ole sitten Hakin parhaiden päivien nähnyt.

HIFK:lla olisi nyt loistava tilaisuus antaa Pubin päättää hieno uransa kotikaukalossa. Samalla voitaisiin korjata Pentin häpeällinen päätös antaa Pubille potkut.

Hoidetaan Honza DDR:lle!
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Hänen pelikäsityksensä oli jotain sellaista, mitä en ole sitten Hakin parhaiden päivien nähnyt.
Hankitaan mieluummin Hakki takaisin!

Samalla voitaisiin korjata Mobergin häpeällinen päätös antaa Hakille potkut.

Kaiken muun hyvän lisäksi Hakilla on sentään HIFK:n punainen naamakin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi?

IFK kaipaa tällä hetkellä lähinnä maalivahtivalmentajaa ja riittävän kusipäistä kakkosvalmentajaa. Sen lisäksi puolustuskalustomme tarvitsee rightilta pelaavaa kiekollista vahvistusta.

Kerro minulle, millä logiikalla Pubi olisi ratkaidu tähän ongelmaan.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Taasko HIFK tylyttää KooKoota? Syksyllä jo varmat tiedot veivät Young Calounin Kouvolaan eli selvästi mies takaisin Suomen maaperälle kaipaa..

Kookoon riveihin saapuu lauantaina tuore tsekkihyökkääjä hallilla liikkuneiden huhujen perusteella. Jucca Suutari kehui jo viikonloppuna nimeltämainitsemattomassa ravintolassa, "Tsekki löydöstään". Jan Caloun oli Nevillessä syömässä, ja kuuleman mukaan hänen sopimus on puumerkkiä vaille valmis. Näin sitä pitää Romo (vai Juccaako pitäisi kiittää), kookoo kaipaa juuri Calounin kaltaisen hyökkääjän rosteriinsa.

Eipä silti, hieno pelaaja sekä selkeä oma suosikki lukioaikana. Koulun sabajoukkueessakin piti pelata selässä #11 ja liimakirjaimilla CALOUN. Ja oranssi takkien Hockey Nightissa nähty maalin-takaa-veskarin-takaraivon-kautta-sisään-vippi toimi ko. lajissakin yllättävän monta kertaa..
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Kerro minulle, millä logiikalla Pubi olisi ratkaidu tähän ongelmaan.

Pubi ei ole ratkaisu mainitsemiisi ongelmiin. True.

Niiden 18 kauden aikana, kun olen samalla paikalla istunut, kukaan ei vain ole tehnyt minuun sellaista vaikutusta kuin hän teki. Hänelle on aina paikka minun IFK:ssa. Pubin ulostamisesta jäi paska fiilis, joka olisi nyt mahdollista korjata ja antaa äijälle arvoisensa mahdollisuus päättää uransa IFK:ssa. Kuka ties - ehkäpä yv:mme juuri kaipaa rightin pelaajaa?

Hacker ulos - Pubi sisään.
 
Ei Honza varmaan enää olisi mikään joukkueen johtavin pelaaja, mutta kaikkiaan toisi joukkueen laituriosastolla (varsinkin jos Kibe ei tosiaan enää pelaa) taitoa, jota ei taida löytyä yhdeltäkään muulta laituriltamme, toisi joukkueeseen kymmenen kertaa enemmän kuin Hacks. Se nostalgia, joka tunkeutuisi mieleeni legendaarisen #11 luistellessa kentälle (sori Hacks, numero vietäisiin), olisi jotain uskomatonta, jäisi aika puhtaasti kakkoseksi se edellinen kotiinpaluu. Varsinkin tiukoissa pudotuspeleissä ylivoimalla mies paikallaan. Olisi muuten koko joukkueen ainoa pelaaja, joka olisi ikinä ollut ratkaisevassa roolissa mestarijoukkueessa (?), joten voisi sillä saralla tuoda jotain sellaista joukkueeseen, mitä siitä ei ennestään löydy.

Itse tein päätöksen jättää seuraavia otteluita väliin mielenosoituksena HIFK:n (Nybondasin) valehtelusta faneja kohtaan, mutta Calounin tullessa lupaan järjestää työvuoronikin uusiksi, jotta pääsen paikan päälle katsomaan vanhaa legendaa, edellisen mestaruuden takuumiestä jäälle! Enkä varmasti ole ainoa, joka muuttaisi päätöksensä olla lähtemättä matsiin. Edes pariin ensimmäiseen otteluun about 1000 "ylimääräistä" katsojaa toisi jo HIFK:n lipun hinnoilla 25000€ kassaan.

Edit: Ei ole siis se suuri puuttuva palanen, mutta väitän Jampan maksavan itsensä jo lähes pelkillä lipputuloilla takaisin, lisäksi olisi tosiaan huomattavasti Hackeria parempi pelaaja.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Koska tämä kausi menee taas jokatapauksessa vituiksi, niin voisivat edes sitten antaa yleisölle jotain riemun aihetta. Eli allerkirjoitan tämän vetoamuksen, Hacker ja Walsh voidaan siirtää syrjään Calounin tieltä, vaikka siivoomaan tai chearleadereiksi, ihan sama.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se nostalgia, joka tunkeutuisi mieleeni legendaarisen #11 luistellessa kentälle (sori Hacks, numero vietäisiin), olisi jotain uskomatonta,
Siinä olisi sitten lisää nostalgiaa, kun jäällä kaartelisi turhautunut ja kiukutteleva primadonna, joka ei enää pärjää nykypäivän SM -liigassa.

Caloun oli aikoinaan hieno pelaaja, yksi parhaista, ja ei nyt pilata niitä hienoja muistoja toisella comeback -sekoilulla. Nostalgiatrippejä voi järkätä muutenkin.
 

Dale Cooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Mother Nature Hockey
Allekirjoitan.

Olisi edes joku syy tulla taas (ainakin) muutamaksi kerraksi hallille. Selväähän tuntuu olevan, että torstain "murskavoitto" Kärpistä oli vastustajan huonoutta ja kerran-elämässä -taistelua koko jengiltä.
 

Paha Elvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Hankitaan mieluummin Hakki takaisin!

Samalla voitaisiin korjata Mubegin häpeällinen päätös antaa Hakille potkut.

Kaiken muun hyvän lisäksi Hakilla on sentään HIFK:n punainen naamakin.

Tähän korjausta tai ainakin tarkennusta. Hakin potkujen takana oli herra nimeltä Matikainen, Pena Matikainen. Samalla ovenavauksella lähti Tony Arima. IFK:n sielu ja sydän kertaheitolla helvettiin. Siitä alkoi IFK:n alamäki, mestaruuskahinoista keskinkertaisuuteen. Pena halusi nuorennusleikkausta valmentamaansa joukkueeseen, Moberg suostui vastahakoisesti. Muistan ihan liian hyvin kun luin sen otsikon Hakin lähdöstä, järkytykseni oli suunnaton. Olen vihannut Penttiä siitä asti.

Itse aiheeseen, Pubi oli tähti mutta tuskin enää vahvistus - voisi toki nostaa fiilistä pariin kotimatsiin. Nostalgiaa kaipaaville. Olihan Pubi IFK:n uuden nousukauden tärkeitä hahmoja. Nousukauden, joka katkesi Penan valtakauteen. Tästä syystä Vihaan vieläkin Penaa. Miksi se päästettiin takaisin? Ja jotta ei menisi ihan aiheen vierestä, Pubi voi tulla koska tahansa takaisin, pelata huonosti ja kaikki epäonnistumiset annetaan anteeksi.

Calounin comebackia tuskin tulee tapahtumaan ja hyvä niin. Pidetään ne kauniit muistot hienoista maaleista ja myötähäpeää aiheuttaneista kaatuiluista. Morituri Te Salutant.
 

Helmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koska tämä kausi menee taas jokatapauksessa vituiksi, niin voisivat edes sitten antaa yleisölle jotain riemun aihetta.

Näillä perusteilla allekirjoitan.
Siellä hallilla istun kuitenkin. Mikäs siinä olis Calounia katellessa, kyllä hän vielä nyky sm-liigassa pärjää sekä 'kuolevan joutsenen esityksillä' kuin myös pelisilmäkin riittää oikein hyvin. Tänne vaan.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siinä olisi sitten lisää nostalgiaa, kun jäällä kaartelisi turhautunut ja kiukutteleva primadonna, joka ei enää pärjää nykypäivän SM -liigassa.

Menee siellä muiden pärjäämättömien joukossa aivan hyvin. Mehän ollaan jo luovutettu tää kausi, joten pelilliset perusteet eivät enää päde. Viihdearvoa löytyy, joten kelpaa.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Jengi valittaa miten koko IFK on täynnä asennevammaisia löysäilijöitä. Tämän päivän Caloun on juuri sellainen kaveri, joka ei välttämättä ole niitä pidetyimpiä jätkiä kopissa. Vuosi -98 meni jo koitetaan nyt päästä jo siitä yli. Mestaruus oli hiton mukava juttu, Caloun oli todellinen superpelaaja, mutta se aika meni jo.

Se Caloun joka tykitti ison kasan pisiteitä pienellä tshekki-egolla kelpaa, mutta nykyinen 36- vuotias Caloun ei.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jengi valittaa miten koko IFK on täynnä asennevammaisia löysäilijöitä. Tämän päivän Caloun on juuri sellainen kaveri, joka ei välttämättä ole niitä pidetyimpiä jätkiä kopissa. Vuosi -98 meni jo koitetaan nyt päästä jo siitä yli. Mestaruus oli hiton mukava juttu, Caloun oli todellinen superpelaaja, mutta se aika meni jo.

Se Caloun joka tykitti ison kasan pisiteitä pienellä tshekki-egolla kelpaa, mutta nykyinen 36- vuotias Caloun ei.

Komppaan. Tohon muutenkin asennevammaiseksi todettuun jengiin ei enää tarvita yhtä primadonnaa. Calounin aika on jo ohi, jopa HIFK:ssa.
 

Pure

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Mitä tämä ketjunavaus hyödyttää? Olemmehan jo saaneet selväksi ettei Nybondas lue näitä foorumeita..
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Caloun, ei kiitos! Viimeisimmistä kunnon näytöistä on jo turhan pitkä aika ja on melkoinen uhka joukkuehengelle. Ja eiköhän Espoosta ole asiat kantautunut myös Helsinkiin - kukaan voi ottaa sellaista riskiä, että Espoon kaltaiset tapahtumat tai jotain vastaavaa tapahtuu Helsingissä. Muistan kun Holtari totesi jotain tyyliin: " Joukkueen pelaajat olivat yksimielisiä,että Caloun ei voi jatkaa joukkueessa"...
 

cauphaap

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jan Calounilla on aina paikka minun joukkueessani.
Omiin muistoihin on painunut ikiajoiksi kaverin mestarillinen taituruus
jota oli todellakin ilo katsella.
En koskaan anna Penalle anteeksi Calounin potkuja.

Pubi takas ja sopimus miehen loppu uran ajaksi.
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Miksi?

Täysin odotetusti on tullut perusteluja sekä puoleen että vastaan. Ymmärrän hyvin vastustajienkin näkemyksiä, mutta itse haluaisin vielä kerran nähdä IFK:n punaisen nutun nro 11 ainoan oikean pelaajan päällä.

Listaan vielä syyt, miksi minä haluan Pubin kotiin:
1) Pubi haluaa itse IFK:hon ja huhujen mukaan ei olisi lähitulkoonkaan mahdoton taloudellinen uhraus;
2) Minun silmissäni Pubi oli meidän viimeisimmän mestaruuden takuumies, joka ansaitsee mahdollisuuden päättää uransa Nordiksella;
3) Pubin potkiminen pois jengistä oli samaan aikaan sekä tyylitön että idioottimainen, joka olisi nyt mahdollista korjata;
4) Vaikkakaan minulla ei ole tarkkaa tietoa Pubin päivän kunnosta, pidän todennäköisenä, että hän toisi varsinkin ylivoimapeliin puukäsien sekaan niitä käsiä, joita IFK:sta selkeästi puuttuu;
5) Kille loppukauden poissa (?), maalintekijää tarvitaan;
6) IFK:ssa on tällä hetkellä kaksi ulkomaalaista ala-arvoista pelaajaa, jotka eivät varmasti tuo sitä lisäarvoa, mitä Pubi toisi;
7) Uskon kiinnostuksen IFK:hon kevääksi nousevan, jos Pubi signataan.

Tällä kaudella ei ole enää mitään hävittävää, joten miksi emme antaisi Pubille tätä mahdollisuutta. Hän on kuitenkin todellisuudessa aina ollut IFK:n mies (tsekkiläisyydestä huolimatta), vaikka kävikin harharetkellä Espoossa, kiitos Pentin.

Mikä estää esimerkiksi tekemästä 5 matsin try-outia Pubin kanssa? Mitä hävitään?
 
Viimeksi muokattu:

roskis

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Detroit Red Wings
Caloun oli aikoinaan hieno pelaaja, yksi parhaista, ja ei nyt pilata niitä hienoja muistoja toisella comeback -sekoilulla. Nostalgiatrippejä voi järkätä muutenkin.

Ainoa vaihtoehto Janin takaisintuomiseen olisi Hackerin ja Walshin ulostaminen, joka pitäisi tapahtua muutenkin, mutta turhaa me penkitetään yhtä ulkkaria, vaikka nää nyt saikulla onkin. Aika kultaa muistot, antaa niiden elää sisällä. Turha niitä on tahria ottamalla viiden pelin tryout-fiasko.
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Aika kultaa muistot, antaa niiden elää sisällä. Turha niitä on tahria ottamalla viiden pelin tryout-fiasko.

Mistä sinä tiedät, miten ne 5 matsia kulkisivat, kuten en minäkään? Norman tuli tänne täysin keskenkuntoisena ja dominoi nopeasti kenttää. SM-liigan taso on vain niin huono, että kovalla pelikäsityksellä varustettu pelaaja pärjää lähtökohtaisesti hyvin.

Minun muistoni eivät tämän mahdollisuuden antamisesta tahriintuisi.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Poissa.
Caloun, ei kiitos! Viimeisimmistä kunnon näytöistä on jo turhan pitkä aika ja on melkoinen uhka joukkuehengelle. Ja eiköhän Espoosta ole asiat kantautunut myös Helsinkiin - kukaan voi ottaa sellaista riskiä, että Espoon kaltaiset tapahtumat tai jotain vastaavaa tapahtuu Helsingissä. Muistan kun Holtari totesi jotain tyyliin: " Joukkueen pelaajat olivat yksimielisiä,että Caloun ei voi jatkaa joukkueessa"...

Haha!

Muistat väärin! Hole vaikutti tuolloin vielä JYP:ssä ja meillä scouttauksen hoiti tuo Porilainen perkele C.Ruuttu. Oi niitä aikoja, kun pelaaja sanoi valmentajalle että nyt on mun vuoro pelata yv:tä ja oli kans.... ;)

Itse aiheeseen senverran, että olettekos muut palstaveljet huomanneet sellaisen kaikkia IFK:n kriisejä jatkiksessa yhdistävän tekijän kun kriisi on syvimmillään, niin Caloun on saatava takaisin hinnalla millä hyvänsä. :)
Lähes jokakeväinen keskustelunaihe siis...
 

fakiiri

Jäsen
Pubi oli hieno pelaaja kentällä, tuskin pukukopissa, mutta ei hänen peräänsä kannata enää haikailla. Tuskin Pubi tuo mitään olennaista tuohon hyökkäysosastoon. Pidetään mielummin hyvät muistot hänestä.

Ja se taisi olla keväällä 2001 Pubi itse, joka ilmoitti Föönille ettei pelaa enää IFK:ssa. Pubi suuttui verisesti, kun Fööni lemppasi hänet ennen kauden 2000-2001 huipennusta ulos kokoonpanosta. Mälkiä halusi Pubin jatkavan syksyllä 2001, mutta herra itse ei nähnyt IFK:ta enää vaihtoehtona.

Ja eikö kannattaisi Calounin sijaan haikailla Bednaria? Kaveri on 32-vuotias ja ilmeisen hyvässä tikissä. Pisteitä on Slavian paidassa tälläkin kaudella tullut.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Olihan Pubi IFK:n uuden nousukauden tärkeitä hahmoja. Nousukauden, joka katkesi Penan valtakauteen. Tästä syystä Vihaan vieläkin Penaa. Miksi se päästettiin takaisin?

Honza teki minuunkin lähtemättömän vaikutuksen HIFK:ssa ollessaan. Nyt alkaa kuitenkin jo ikä painaa ja tuo roseri kaipaisi kipeästi juuri niitä paria pakkia. Usko tai älä, mutta minäkin olen vihannut syvästi The Penttiä. Kun hänen uudesta tulemisesta organisaatioon ilmoitettiin, niin jäi kausari uusimatta. Vieläkään en ole nähnyt mitään tarvetta sen uusimiselle. Pelkkää väsynyttä paskaa vuodesta toiseen!
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Kyllä mä Pubin näkisin mielelläni vielä Nordiksella, täytyy myöntää. Yksi ikisuosikeistani koskaan ikinä missään. =) Toki liittyyhän paluuseen paljon muttia, kuten esimerkiksi se, että riittäkö liike, minkälainen on motivaatio ja asenne, pilaako joukkuehengen? Siksi ensin tryoutille, ei siinä mitään menetäkään! Suostuuko mies tähän, onkin eri juttu... Jos ei, niin mennään riskillä sitten! Tää kortti olisi erittäin mielenkiintoista nähdä...

Ylivoimapeliin herra toisi kyllä PALJON lisää käsillään ja peliajatuksellaan rightin miehenä. Peluutettaisiin vaikka pelkissä ylivoimissa, jos ei muuta. =)) Mikäli huhut pitävät paikkansa, että herra haluasi palata takaisin "kotiin", niin en usko motivaation tai asenteenkaan olevan se pahin ongelma. Kuka nyt tieten tahtoen haluaa tulla tahraamaan omat kultaiset muistot ja vaan höntsäilemään. Ei edes Honza. =) Ja eikös jossain (muistan lukeneeni) ollut puhetta, että mies on ikääntyessä muutunut parempaan suuntaan tuon luonteensa kanssa... Ainoa mikä mua oikeasti huolettaa on se, että riittääkö miehen liike? Sen vuoksi olisi kiva ensin nähdä vaikka tuo viiden pelin tryout ja mies sellaiseen ketjuun, jossa on jalkoja(kin). Niin kuin täällä on jo aiemmin mainittu, meillä ei ole Killen poissaollessa yhtään snaiperia, joten tässä miehessä olisi.

Oli miten oli, mulla on yksi heikkous ja sen on Pubi... ; ) Ymmärrän aivan mainiosti, jos Honza ei Nordikselle saavu, mutta en myöskään osaa sanoa ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös