Vaasan Sport 2009–2010

  • 816 706
  • 2 673

Laarsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Taitaa Sportin momentum olla tältä erää ohi ja kalleimpien pelaajien myynti ainut keino pelastautua konkurssilta. Toivottavasti saatte kierteen katkaistua ennen sitä.
 
Joopa joo, homma ei olekaan ihan niinkuin täällä on kirjoiteltu.
Kanukit haluaisivat itse vaihtaa maisemaa(en tiedä miksi?), mutta heistä ei haluta päästää irti.
No pojillehan tuli sitten yhteinen "kuume/flunssa".
Sanoisinpa tähän, että tervemenoa vaan...todelliset joukkuepelaajat.
Ei tainneet olla ihan päästä keksittyjä jutut mitä Dickistä Kouvolan suunnalta kerrottiin?
Kohtahan sitä herrojen sopimus voidaan purkaa sopimusrikkeen verukkeella. Ei taida löytyä lääkärintodistuksia kuitenkaan? Ja sehän ei sitten maksa Sportille mitään.

Siitä miksi Immonen on poissa, ei ole tietoa. Ei kuitenkaan liity näiden kahden kuumeiluun.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Väitäkö sä tosissasi, että Sport kaatuu juuri näihin parin kaverin parin tonnin kuluihin? Jos pelaajat ovat nyt se suurin peikko taloudelle, niin sitten vaan pelaamaan ilman koko vitun rosteria.

Sportista en tiedä, mutta yleensä nuo ulkkarit pelaavat nettopalkalla, johon kuuluu kämpät ja autot yms. tarpeellinen. Kyllä tuosta tulee vähän enemmän kuin pari tonnia.

Tiedän tuskasi. JYP meni myös aikanaan melkein konkkaan samanlaisella järjettömällä taloudenpidolla. Seuraa on hiljalleen tervehdytetty ja tietysti ratkaisevin asia on ollut Jukka Seppäsen panos. Mies on laittanut omaakin rahaa haisemaan melkoisesti ja on lisäksi tehnyt muutamia peliliikkeitä, joista on jäänyt kivat provikat. Lisäksi JYP on osakkaana halliyhtiössä, joka hallinnoi uudistettua hallia.

Sportin tervehdyttäminen on pitkän ajan projekti.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Eiköhän nuo veljet vakuutuksineen ynnä muiden kulujen kanssa maksa Sportille melkein 15 000 kuukaudessa. Eli melkein 50 000 säästettäisiin myymällä pois. Vai kuinka pienellä palkalla he muka pelaavat?

Mitähän nappeja täällä on taas jaettu ja miksi mä jäin taas välistä? Onko jengille ruvettu jakaan rauhottavia keskussairaalasta, vai mistä näitä summia oikeen taiotaan? 15.000 x 10 = 150.000 EUR / mies. Oletko sä nyt aivan varmasti sitä mieltä, että Lou + Bryan, jotka ovat luotettavalta, eli Suutarin taholta ilmoitettu olevan halpoja pelaajia muodostavat puolet, siis p-u-o-l-e-t Sportin pelaajabudjetista. Nyt sit lepäämään ja katotaan huomenna uudestaan.

Loput 25 pelaajaako jakavat sitten jäljelle jääneen 300.000 EUR? Tekee muuten kovat likasta näille Takaloille, Suomalaisille, Sihvosille ja kumppaneille. No tasan ei mene onnenlahjat ja sori vaan pojat, te ootte todella köyhiä. Kannattas mennä nopeesti kortistoon, voisitte sanoa jopa tienaavanne jotain.
 

URM-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, TPS, URM
Joopa joo, homma ei olekaan ihan niinkuin täällä on kirjoiteltu.
Kanukit haluaisivat itse vaihtaa maisemaa(en tiedä miksi?), mutta heistä ei haluta päästää irti.
No pojillehan tuli sitten yhteinen "kuume/flunssa".
Sanoisinpa tähän, että tervemenoa vaan...todelliset joukkuepelaajat.
Ei tainneet olla ihan päästä keksittyjä jutut mitä Dickistä Kouvolan suunnalta kerrottiin?

Toi sama "flunssa" taisi iskeä Louelle viime keväänä Kouvolassa, joten se siitä joukkuepelaajasta. Jos kaveri olisi oikea urheilija, niin pelaisi tällä hetkellä Mikkelissä. Kai puhunut kaverinsakin mukaan mököttämään?
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Yle kertoo, että Pelsut ovat Loun perässä. Nyt McG:tä ollaan viemässä jo ulkomaille. YLE.
 

Focker

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Medveščak Zagreb, Alaska Aces
Eikös noilla kummallakin ole vähän reissumiehen maine, joukkueet vaihtuu kuin sukat.

Nippa nappa, onko sm-liigassa käyttöä. Kuitenkin kuilu sm-liigan ja mestiksen välillä on suuri. Tosiaan jos velat on miljoonaluokkaa niin 2 pelurin palkkameno siinä ei paljon paina. Ainoastaan ostetaan lisäaikaa muutamia päiviä.
 

rekufa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Pitää muistaa, että Dickensonin ja McGregorin peliminuutit vapautuu nyt jonkun muun käyttöön ja se tullee vaikuttamaan noiden pelaajien esityksiin positiivisesti. Siellä voi moni parantaa ja peliaika yhdistettynä Tammisen poissaoloon tekee toivottavasti eetvarttia. Pisteet korreloi aina myös roolin ja peliajan kanssa.

En ole pitänyt Sportin peluutuksesta missään vaiheessa tällä kaudella. Viime kaudella mentiin tasaisesti neljällä ketjulla, kukaan ei loistanut pistepörsseissä ja lopussa seisoi kiitos. En väitä etteikö Dicky ja Braikku olisi ansainneet peliaikaansa, mutta väitän, että moni muu olisi onnistunut paremmin isommalla roolilla.


Tässä minusta oikean suuntainen analyysi. Itse en jaksa käsittää muuten kuinka on mahdollista että teoriassa vahvemmalla porukalla tällä kaudella ei saada läheskään yhtä hyvää pelillistä tulosta kuin viime kaudella. Siispä uskon että käytännössä koko muu joukkue tavallaan on näiden supermiesten yksilösuoritusten varjossa tuloksettomampia kuin viime kaudella. Vaikka pelaajien pistetilastossa meillä on nyt paremmat sijoitukset kokonaisuus kusee. Nyt ollaan sijalla olikose 8 tai 7. Siis aivan alle arvostelun. Uskon että valmennuksen vaihduttua ja vaikka Dickin ja Macin myynninkin jälkeen pelit voivat lähteä aivan uuteen nousuun tai sitten ei. Tosi asia on että nuo 2 mainittua eivät ole tuoneet joukkueelle koknaisuutena menestystä vaikka itse ovatkin pörsissä hyvin.

Huvittuneena seuraan esim Paten ja joidenkin muiden kende-huntereiden tekstejä. Aivan kuin tyypit olisivat vasta nyt tulleet sivuille. Siis haloo. Yleisesti on tiedetty 2 vuotta että kiville ollaan menossa talouden kanssa. Nyt viimeinkin hallitus näyttäisi ottavan lusikkaa kauniiseen käteen: ovat kertoneet ettei konkurssi ole vaihtoehto. Minä kuulen tämän niin että he itse vastaavat veloista siltä osin kun eivät saa niitä muuten leikattua, hoidettua. Nyt ois syytä vetää henkeä ja uskoa siihen että he osaavat laskea mikä on taloudellisesti paras ratkaisu. Ei luulisi että tiivisti palstoilla viihtyneille tämä talouskurimuksen loppu olisi tullut yllättäen. Luulen että hallistus harkitsee tarkkaan jos on odotettavissa että saadaan lisäpelejä esim Dickenson pitämällä.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Hyvin alkoivat pelit Sportin uusitulla kokoonpanolla Mikkelissä. Sport paransi peliään loppua kohti. Jatkoaika oli täysin Sportin hallintaa. Kuvaa joukkueen yhtenäisyyttä kanukkien lähdön jälkeen. Nyt on vain toivottava, että Tuomas Immonen jatkaisi Sportissa kauden loppuun saakka. Rossi jatkaa hyviä pelejään. Suomalainen voi laittaa itsensä rauhassa kuntoon, jolloin meillä on maalivahtiosasto sarjan paras.
 

kende

Jäsen
Suosikkijoukkue
sport
Huvittuneena seuraan esim Paten ja joidenkin muiden kende-huntereiden tekstejä. Aivan kuin tyypit olisivat vasta nyt tulleet sivuille. Siis haloo. Yleisesti on tiedetty 2 vuotta että kiville ollaan menossa talouden kanssa. Nyt viimeinkin hallitus näyttäisi ottavan lusikkaa kauniiseen käteen: ovat kertoneet ettei konkurssi ole vaihtoehto. Minä kuulen tämän niin että he itse vastaavat veloista siltä osin kun eivät saa niitä muuten leikattua, hoidettua. Nyt ois syytä vetää henkeä ja uskoa siihen että he osaavat laskea mikä on taloudellisesti paras ratkaisu. Ei luulisi että tiivisti palstoilla viihtyneille tämä talouskurimuksen loppu olisi tullut yllättäen. Luulen että hallistus harkitsee tarkkaan jos on odotettavissa että saadaan lisäpelejä esim Dickenson pitämällä.

En suoraansanottuna tiennyt, että viimekautisen menestyksen jälkeen yllättävät tuomarikustannukset painavat Sportin tuloksen kolmannesmiljuunaa pakkaselle. Itseasiassa odotin hillittyä n. 20-50 000 voittoa, joka olisi taannut suht leppoisat lähtökohdat tähän kauteen. (Tietenkin odotin, kun Saari lupailikin) Ja nyt siis, koska asiat paljastuivat kauden jälkeen meille kannattajillekin, niin on uskomatonta, että tän kauden joukkue silti rakennettiin tälläiseksi saatanan revi tästä -ilmoitustaulun lapuksi. Niemeä ei periaatteessa tarvittu mihinkään ja palkka on varmaan kiva. Ei tuollainen paskahousujen syljellä putsaaminen mua kiinnosta enää. Kauden alussa olisi pitänyt laittaa eri housut jalkaan. Nyt vaan haluaisin päästä näkemään tän stoorin loppu kaikkine rooleineen. Olen vain niin saatanan pettynyt, kun odotukseni olivat vielä viikkokin sitten todella korkeat. Olen varma, että Sport syttyisi tosipeleihin. Nyt olen todella epävarma, onko Sportilla tarvittavaa ratkaisuvoimaa pudotuspeleissä. Olen varma, että liigajoukkueenkaan huonoimmat pakit eivät olisi pysäyttäneet Dickyn menoa vasemmalla laidalla. Tottakai kaikki on tuollakin jengillä mahdollista, mutta ehkä ei.

Sportin odotuksia huonompi runkosarjasijoitus on kaikkein vähiten Dickyn ja Braikun syytä.
 

Puolikaspakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aito kilpailu ja rehellinen tuomaritoiminta
Mitähän nappeja täällä on taas jaettu ja miksi mä jäin taas välistä? Onko jengille ruvettu jakaan rauhottavia keskussairaalasta, vai mistä näitä summia oikeen taiotaan?

Maksat kolme tonnia bruttona pelaajalle (ja uskoisin ulkkareiden saavan enemmän) ja siitä tulee pikkaisen reipas viisi tonnia kuussa menoja työnantajalle. 2 pelaajaa x 3 kuukautta x 5000 euroa on pikkaisen enemmän kuin 15 600 euroa.

Koita vaikka laskimella jos et usko.

Tuohon päälle vielä muut kulut, joita sopimukseen on liitetty (ruuat, mailat jne...).

Kun työnantajalla on maksupäivänä 10 000 euroa tilillä rahaa, sillä on pirusti merkitystä onko laskuja 8000 euroa vai 12 000 euroa. Sen takia niistä "halvoista" kanukeista halutaan eroon.
 
Suosikkijoukkue
Entisen pääkaupunkiseudun oma joukkue
Hahhaa!

Rossi muuten kolmantena maalivahtipörsissä parasta aikaa. En tiedä mitä muut ajattelee, mutta ehkä ei tarvi Suomalaiselle paikkaajaa kun vielä huhut kertoo että Suomalainen on toipumassa. Onko meillä nyt ykkösmaalivahti vai vuorotellenkö he avaavat luukun tästä lähtien?
 
Itse en jaksa käsittää muuten kuinka on mahdollista että teoriassa vahvemmalla porukalla tällä kaudella ei saada läheskään yhtä hyvää pelillistä tulosta kuin viime kaudella.


Viime kaudella saattoi olla vapautuneempi fiilis. Jokainen voitto nosti itseluottamusta mestaruutta ja karsintapaikkaa tavoiteltaessa. Mahdollisesti tällä kaudella ollaan paasattu vain ja ainoastaan liiganoususta, joka varmasti pitemmän päälle luo ahdistavan ilmapiirin pelata. Hockey is a momentum game ja Sportin momentum kaatui Salmun housunkauluspomppuun.
Ehkäpä nyt hieman realistisemmalla aikataululla Sport lähtee rakentamaan tulevaisuuttaan. Harmi sinänsä, olisin mielelläni nähnyt Sportin liigassa, jonkun muun kuin Ässien kustannuksella.
Täksi kaudeksi hyvä ja realistinen tavoite voisi olla kotiedun saaminen play-offeihin ja siellä ekalta kierrokselta jatkoon.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Maksat kolme tonnia bruttona pelaajalle (ja uskoisin ulkkareiden saavan enemmän) ja siitä tulee pikkaisen reipas viisi tonnia kuussa menoja työnantajalle. 2 pelaajaa x 3 kuukautta x 5000 euroa on pikkaisen enemmän kuin 15 600 euroa.

Koita vaikka laskimella jos et usko.

A) Mitä sä olet laskenut?
B) Miksi otat kolme kuukautta?
C) Tuo 15600 oli vain alakanttiin laskettu heitto, kuten viestissäni mainittiin. Siitä puuttuu varmasti oheismyynnit ja muutamat mahdoliset pelijariottelut.
D) Vastasin viestiin, jossa pelaajien palkaksi oheiskuluineen oli heitetty 15000 EUR / kk / pelaaja

Lue ensin veistit kunnolla ja heitä sitten näitä näppäriä lukujasi uudelleen.

PS: Mua ei oikeasti edes kiinnota Sportin talous. Mua kiinnostaa sportin pelit. Toki, jos talous on heikossa kuosissa ja konkka tulee, ei ole pelejäkään, mutta kannattajana mun vastuulla ei ole taloudenhoito, enkä tästä alkaa edes vääntämään täällä tämän enempää. Mä nautin näistä Jukuri voitoista niin kauan, kuin ne on mahdollisia ja jos Sport tekee konkana, niin se tekee. Mä en asialle voi yhtään mitään, koska en ala omistani velkoja maksamaan. Vaikkakin pieniä summia ovatkin tollaset millit.
 
Viimeksi muokattu:

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
B) Miksi otat kolme kuukautta?

Jääkiekkoilijoilla on työsopimus, johon on merkitty sopimuksen kesto. Palkanmaksu ei siis lopu "silloin, kun pelitkin loppuvat", vaan sinä päivänä kun sopimuskin. Standardimallin sopparissa päättymispäivä taitaa olla 30.4.
 

Fordél

Jäsen
Oletko sä nyt aivan varmasti sitä mieltä, että Lou + Bryan, jotka ovat luotettavalta, eli Suutarin taholta ilmoitettu olevan halpoja pelaajia muodostavat puolet, siis p-u-o-l-e-t Sportin pelaajabudjetista. Nyt sit lepäämään ja katotaan huomenna uudestaan.

Loput 25 pelaajaako jakavat sitten jäljelle jääneen 300.000 EUR? Tekee muuten kovat likasta näille Takaloille, Suomalaisille, Sihvosille ja kumppaneille. No tasan ei mene onnenlahjat ja sori vaan pojat, te ootte todella köyhiä. Kannattas mennä nopeesti kortistoon, voisitte sanoa jopa tienaavanne jotain.

Uskotko tosiaan, että Sportin nykyinen joukkue on kasattu 300.000 eurolla? Kyllä Sportin kolme kalleinta pelaajaa eli Lou, McGeregor ja Suomalainen kustantavat Sportille yli 100.000 selvästi. Senkin jälkeen jää vielä koko pakisto (olkoonkin Immonen kuinka ilmainen tahansa), Sihvonen ja Kuusisto, jotka eivät ole halpoja pelaajia. Sport maksaa tunnetusti parasta palkkaa Mestiksessä, joten tuo 300.000 euroa ei riitä millään.
 

Fordél

Jäsen
Jääkiekkoilijoilla on työsopimus, johon on merkitty sopimuksen kesto. Palkanmaksu ei siis lopu "silloin, kun pelitkin loppuvat", vaan sinä päivänä kun sopimuskin. Standardimallin sopparissa päättymispäivä taitaa olla 30.4.

Juuri näin se menee. Huhtikuun loppuun asti nuo sopparit yleensä väännetään, joten kanukeista luopumalla säästetään kolmen kuukauden palkat ja muut työnantajalle aiheutuvat kulut. Se on Sportille iso summa kun säästöä on aivan pakko hakea joka puolelta. Muualta ei noin isoja summia helpolla saa.

Mutta kuten Pat kirjoittaa, ei häntä talous kiinnosta ja sen kyllä huomaa miehen kirjoituksista, joissa talouspuoli on kaikkea muuta kuin hanskassa. Turha siis hänen kanssaan näistä enempää jauhaa. Jos Sport menee konkkaan, on ainakin yksi nimimerkki siltikin tyytyväinen. Käsittämätön ajatuksen juoksu seuran fanilta, mutta se hänelle suotakoot.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko mahdollista säästää verotuksessa, jos koko kaudeksi tulleet pelaajat lähtisivätkin alle puolen vuoden jälkeen ulkomaille? Artistiveroahan käytetään paljonkin, mutta toimiiko se tällaisessa tilanteessa? En tosin tiedä, onko puolen vuoden raja jo muutenkin ylitetty.
 

reiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
kaikki
Näiden kanukkien palkka kuulemani (uskottavan) tiedon perusteella olisi 5000 euroa kuukaudessa nettona. Siihen verot ja vakuutukset ym päälle.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Joko kanukkien flunssa on paranemaan päin vai onko ainut lääke tähän pöpöön paikkakunnan/joukkueen vaihto? Onko sen suhteen uutta tietoa?
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Onko mahdollista säästää verotuksessa, jos koko kaudeksi tulleet pelaajat lähtisivätkin alle puolen vuoden jälkeen ulkomaille? Artistiveroahan käytetään paljonkin, mutta toimiiko se tällaisessa tilanteessa? En tosin tiedä, onko puolen vuoden raja jo muutenkin ylitetty.
Toimiihan se kun läsnäolo Suomessa on ratkaiseva tekijä.
Ulkomaalaisten nettosopimuksissa säästö kesken kauden myynnissä voi olla hyvinkin ratkaiseva kun erittäin harva on ollut tammikuun loppuun mennessä yli 6kk/183 päivää Suomessa.
Elokuussahan ulkomaalaiset yleensä tulevat Suomeen ja tällöin raja menee rikki helmikuussa.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Jos Immonen, Dickenson ja McGregor olivat eilen poissa protestina myyntiaikeille, hamekangasta koko porukalle. Sport ei voi myydä näitä pelaajia ilman näiden omaa suostumusta, joten mikä on ongelma? Jos jannut haluaa pysyä täällä niin miksi ei voi sitten pelata?

Alan ymmärtämään kouvolalaisten antipatiat Dickensonia kohtaan aina vain paremmin.

Jos kyse on aidosta flunssasta, vedän pahat sanani takaisin. Jos kyse on siitä, että kaupat (Sportin kannalta tietysti timanttisen hyvät) oltiin/ollaan lähellä lyömässä lukkoon, vedän pahat sanani takaisin.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Jos Immonen, Dickenson ja McGregor olivat eilen poissa protestina myyntiaikeille, hamekangasta koko porukalle. Sport ei voi myydä näitä pelaajia ilman näiden omaa suostumusta, joten mikä on ongelma? Jos jannut haluaa pysyä täällä niin miksi ei voi sitten pelata?

Tai sitten voi...riippuu pelaajien sopimuksesta ja sitähän me emme voi tai ainakaan minä en tiedä
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös