Vaasan Sport 2008-09

  • 600 782
  • 2 328

Teela

Jäsen
Joukkueen henki on ollut hyvä koko menneen kauden. Jostain Mikkelistä tai Porista huudellut päinvastaiset väittämät voivat todelliset Sportin kannattajat jättää täysin omaan arvoonsa.

Ei sais tarttua sun kirjoituksiin, mutta kuka porilainen täällä on käynyt huutelemassa Sportin huonosta joukkuehengestä? Mielestäni suurimmat huudot on kyllä tullut omien kannattajien joukosta.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Joukkueen henki on ollut hyvä koko menneen kauden. Jostain Mikkelistä tai Porista huudellut päinvastaiset väittämät voivat todelliset Sportin kannattajat jättää täysin omaan arvoonsa.

Hyvä, jos näin on. Sportin pelaajat on sitten valehdelleet. Toivotaan, että tuo hyvä henki pitää koko kauden.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Hyvä, jos näin on. Sportin pelaajat on sitten valehdelleet. Toivotaan, että tuo hyvä henki pitää koko kauden.

Niinhän sinä olet täällä toisen Jukurit-kannattajan, Jukka L:n kanssa, väittänyt pitkin syyskautta, että Sportin joukkuehenki on ollut huono. Milloin syynä on ollut Tamminen, milloin tähän mennessä huimimpana väitteenä kapteeni Markus Jämsä. Näitä teidän tuulesta temmattuja huhuja ovat sitten täällä määrätyt Sport-"kannattajat" ottaneet mielellään vastaan.

Ketkä ovat nämä Sport-pelaajat (monikossa!), jotka ovat sinulle kertoneet tämän kauden Sportin huonosta joukkuehengestä?
 

Jukka L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit
Niinhän sinä olet täällä toisen Jukurit-kannattajan, Jukka L:n kanssa, väittänyt pitkin syyskautta, että Sportin joukkuehenki on ollut huono. Milloin syynä on ollut Tamminen, milloin tähän mennessä huimimpana väitteenä kapteeni Markus Jämsä. Näitä teidän tuulesta temmattuja huhuja ovat sitten täällä määrätyt Sport-"kannattajat" ottaneet mielellään vastaan.
Ei pitäisi vastata rotsinkääntäjä trollille, mutta jos arvon Siffa sinun kirjoituksissa olisi joskus edes jotain kriitistä näkökantaa asioihin niin joku saattaisi jopa uskoa sinua.
Kirjoituksesi on aina vaan suitsutusta ja glooryä oli tilanne mikä tahansa. Eikö näiden forumien tarkoitus ole keskustelu, eikä yksipuolisen totuuden julistaminen?
Se on hyvä jos sinulla on 100% usko Tamin tekemiseen, kaikilla ei kuitenkaan ole, tajuatko sen? Omat mielipiteeni Jämsästä esitin kysymysmerkin kanssa, samaa asiaa oli pohtinut muutama muukin. Joukossa myös mielestäni eniten näkemystä Sportin asioista omaava nimerkki Mendieta.
Hauskaa uutta vuotta sinulle siffa, pidä tamiviiri korkealla keskiviikkoiltana.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Ei pitäisi vastata rotsinkääntäjä trollille, mutta jos arvon Siffa sinun kirjoituksissa olisi joskus edes jotain kriitistä näkökantaa asioihin niin joku saattaisi jopa uskoa sinua.
Kirjoituksesi on aina vaan suitsutusta ja glooryä oli tilanne mikä tahansa. Eikö näiden forumien tarkoitus ole keskustelu, eikä yksipuolisen totuuden julistaminen?
Se on hyvä jos sinulla on 100% usko Tamin tekemiseen, kaikilla ei kuitenkaan ole, tajuatko sen? Omat mielipiteeni Jämsästä esitin kysymysmerkin kanssa, samaa asiaa oli pohtinut muutama muukin. Joukossa myös mielestäni eniten näkemystä Sportin asioista omaava nimerkki Mendieta.
Hauskaa uutta vuotta sinulle siffa, pidä tamiviiri korkealla keskiviikkoiltana.

Kuka muu täällä on analysoinut Sportin pelikirjaa kuin minä? Olen kirjoittanut, että vielä en ole nähnyt sitä modernia hyökkäyspelirakennetta, mistä Tami on puhunut mm. MM-kisastudioissa. Sport ei ole pelannut viive- tai puolinopein lähdöin lyhytsyöttöpeliä keskustan kautta rintamahyökkäyksin kenttä leveänä (kolmelta kaistalta), hyökkäyksen ensimmäinen aalto suoraan maalille. Sen sijaan Sport on pelannut jatkuvasti nopeita lähtöjä ylöspäin ja usein hyökkäykset on vastustajan toimesta tukahdutettu iskemällä syötön kohteena olevaan laituriin. Sport on pelannut paljon päätykiekkojen kautta ja antanut painetta hyökkäyspäätyyn.
Minä kirjoitin myös todellisen syyn Sportin rentoon ja yleisöön menevään peliin D teamiä vastaan. Tamminen oli siihen syynä, kun sai joukkueen vireen nostettua harjoituksillaan. Tamminen kertoi pelin jälkeen JA:n raportin mukaan keskustelleensa henkilökohtaisesti jokaisen pelaajan kanssa 20 minuuttia. Sinä alennut etsimään syytä Sportin pelin parantumiseen kapteeni Markus Jämsän poissaololla joukkueen kokoonpanosta. Tälle näkemyksellesi sait sitten kannatusta tietyiltä Sport-kannattajilta.
Olennaista jääkiekkokeskustelua on käyty hyvin vähän. Sen sijaan täällä on vähintään 80%:sti keskustelu ollut Sportin johdon ja Tammisen solvaamista siitä lähtien, kun Tamminen Sportin johdon toimesta valittiin nostamaan Sport SM-liigaan. Minä annan kaiken tukeni Sportin ja Tammisen toiminnalle. Sportin hallitus on yksi kovimmista suomalaisessa jääkiekkoilussa taustaltaan, huomioiden SM-liiga joukkueetkin. Luotan uutena Sport-kannattajana Sportin johdon ja Tammisen ammattitaitoihin. Kouvolassa asuessani annoin jo Vaasan Sportille kunnian siitä, että se on osaavan johdon ansiosta nostettu Mestiksen mielenkiintoisimmaksi joukkueeksi, jonka otteluja käy katsomassa jatkuvasti yleisömäärä, mihin muualla Mestis-paikkakunnilla ei näytetä pääsevän lähimainkaan.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Minä annan kaiken tukeni Sportin ja Tammisen toiminnalle. Sportin hallitus on yksi kovimmista suomalaisessa jääkiekkoilussa taustaltaan, huomioiden SM-liiga joukkueetkin. Luotan uutena Sport-kannattajana Sportin johdon ja Tammisen ammattitaitoihin.

Tammisen antoi lausunnon että jos ei liigaan nousta niin ollaan konkurssissa.

Millaisen kuvan se antaa Sportin hallituksen kovuudesta Suomen tasolla? Tuet ilmeisesti tälläistä Kamikaze-toimintaa mikä saattaa tappaa yhden Mestiksen kovimmista brändeistä? Ja koska tuet tälläistä toimintaa niin kysyisin että olisiko kaikkien syytä ottaa tälläisiä riskejä kuin Tamminen ja Sportin hallitus on ottanut?
 

Nicotsein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Pittsburgh Penguins (Geno <3)
Tammisen antoi lausunnon että jos ei liigaan nousta niin ollaan konkurssissa.

Kannattaako noita Tammisen juttuja ottaa todesta? Eiköhän se Saarikin tainnut todeta että siinä oli pieni Tammis-lisä jutussa. Mikäli siis herra Dynamo itse luki tuota juttua, olisi myös sellainen saattanut sattua silmään.
 

Tepe#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport/Real Madrid
Tuossa jäähallilla käydessä huomasin että Jämsä jo otti luistemiin tuntumaa ja veti kiekkoja, ilmeisesti Sportin vapaavuorolla. Saa nähdä koska mies on täydessä pelikunnossa. Haluttiin sitä tai ei Eren pisteitä tarvitaan vielä kevät kaudella.

Tammisen puheista näytetään uskovan ne negatiiviset jutut. Ei kaikkea tarvi uskoa heiluvalta sedältä!
 

Fordél

Jäsen
Olen kirjoittanut, että vielä en ole nähnyt sitä modernia hyökkäyspelirakennetta, mistä Tami on puhunut mm. MM-kisastudioissa. Sport ei ole pelannut viive- tai puolinopein lähdöin lyhytsyöttöpeliä keskustan kautta rintamahyökkäyksin kenttä leveänä (kolmelta kaistalta), hyökkäyksen ensimmäinen aalto suoraan maalille.

Niin sanoiko Tami esimerkiksi tuossa MM-kisastudiossa tai muualla, että aikoo ajaa tätä "modernia hyökkäyspeliä" Sporttiin? Ja vielä tärkeämpää, oletko nähnyt minkään Tamin valmentaman joukkueen pelaavan tätä "modernia hyökkäyspeliä"?
 
Suosikkijoukkue
"Se joukkue joka ei pelaa Jääkiekon SM-liigassa"
Tammisen antoi lausunnon että jos ei liigaan nousta niin ollaan konkurssissa.

No ei, vaan sitä että Sportin tasoisella seuralla on oltava tavoitteena liiga, tai pitkällä tähtäimellä seuran toiminta kuihtuu. Vaikkakin Tami käytti dramatisoiden termiä "Hermeksen kohtalo". Tamihan ei puhunut että TÄLLÄ KAUDELLA on liigaan noustava tai muuten käy Hermekset.
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Muutenkin saatiin kentältä yksi surffari pois, ja tilalle varmasti innokkaampi ja vähemmän jäähyalttiimpi kaveri. Saatiin Jämsä pois myös yv:stä, ja sekin jopa toimi nyt hitusen paremmin. Mitä vähemmän mätiä omenoita joukkueessa tartuttamassa muita terveitä omenoita, niin sen parempi.

Loistava analyysi - Jämsä, tämä mätä omena pois ja johan alkoi Sportilla kulkea. Ei Jeesus mistä näitä kiekkoanalyytikkoja oikein tulee? Sport tulee tarviin kapteeniaan keväällä erittäin paljon. Jämsä on kykenevä omalla pukukoppiduunillaan nostamaan tämän joukkueen tappelemaan pleikkareissa vaikka aivan päätyyn asti kute tavotteena on. Musta meidän nörttiniilojen on aivan turha tulla tänne arvioimaan Sportin joukkueen henkeä kun meistä yksikään ei ole pelaavassa kokoonpanossa. Lopettakaa paskanjauhanta ja keskittäkää se tarmo Sportin kannustamiseen.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Aika helvetin jäätävä ja hyvä kommentti nimimerkki SPORTTIKOTKAlta.
Tätä ei voi, kuin kompata ja sanoa perään Amen!
 

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitospaidat
Onhan se pakko peesata SPORTTIKOTKAA sillä täällä perus negativistit ovat löytäneet syyn huonoihin peliesityksiin. Jämsän dissaajat voi vetää kölin alta. Laituri joka on suurella kotkasydämellä kapteenina hoitanut vaikeina aikoina pelinrakentajan hommaa(koska sellaista ei ole joukkueessa ollut PW:n jälkeen) ei voi muuta kuin nostaa hattua. Ja hyökkääjä joka palkkashekkinsä puolesta ei ole kahden ensimmäisen ketjun pelaajia ja tekee silti pirusti pisteitä, on ihan helmi pelaaja joka kelpaisi mihin tahansa muuhun mestisjoukkueeseen ykkösketjuun.

Mätiä kannattajia...
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Nyt kun kerran ollaan päästy/pääsemässä hymistelystä avoimeen ja kritiikkiä sisältävään keskusteluun niin miksi jarrutella? Itse en pitäisi mitään aihetta tabuna otsikon-Sport alla. No ehkä aihetta Westerbackin turhat jäähyt. Niitähän on ei simppelisti ole :).

Itse kritisoin Ere-casessa enemmän Tammisen tapaa nostaa joukkueesta esiin pelillisiä johtajia kuin Ereä, vaikka minut on tiettyjen nimimerkkien taholta nostettu esiin jonain Ere-dissaajana.

Oma mielipiteeni on se, että pelillisten johtajien tulisi nousta joukkueesta esiin itsestään ja heidän tulisi ansaita arvo ja vastuu peliesitysten perusteella. Nythän on käynyt niin, että Tamminen naulaa kiinni joukkueen tärkeimmät pelaajat, sillä hetkellä, kun joku hänen hankintansa laittaa nimen paperiin ja sen jälkeen vastuu on selviö, meni pelit miten meni. Näin kärjistettynä.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Lopettakaa paskanjauhanta ja keskittäkää se tarmo Sportin kannustamiseen.


Tämän saman prinsiipin heittäisin myös tähän case-Tammiseen.
Antakaa miehelle ja joukkueelle nyt jo se työrauha.

Tuomitaan vasta sitten keväällä, jos on tuomittavaa.
Heikkoja päiviä tulee keväällekin, se on varma. Niistä ei mielestäni voi silti yksin syyttää yhtä Ereä tai Tammista. Kyllä vastuuta pitää kantaa koko jengin.
Kun kyseessä on joukkuelaji, on paha mennä yksilöä pelkkien huhujen ja mutujen varassa tuomitsemaan.
 

Jääkone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekin punapaidat!
Tämän saman prinsiipin heittäisin myös tähän case-Tammiseen.
Antakaa miehelle ja joukkueelle nyt jo se työrauha.

Tuomitaan vasta sitten keväällä, jos on tuomittavaa.
Heikkoja päiviä tulee keväällekin, se on varma. Niistä ei mielestäni voi silti yksin syyttää yhtä Ereä tai Tammista. Kyllä vastuuta pitää kantaa koko jengin.
Kun kyseessä on joukkuelaji, on paha mennä yksilöä pelkkien huhujen ja mutujen varassa tuomitsemaan.

Annetaan toki Tamille työrauha, ainakin seuraavaan tappioon asti joka toivottavasti tulee vasta ensivuonna. Ja tottakai Tamille tulee paskaa niskaan
kaikkien konkurssipuheiden ja osaksi surkeiden kotipelien ansiosta ja kun vielä heilutaan sarjassa sijoilla 5-7 ja hommataan kaikenlaisia maailman luokan "vahvistuksia" (puukäsiä) Collins,Prudden...(aina vaan täälä!) niin kyllä
se se rupee vituttamaan! Ja Jämsää on tosiaan turha joukkueesta yksistään tuomita, kyllähän jääkiekossa joukkueena hävitään tai voitetaan.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Annetaan toki Tamille työrauha, ainakin seuraavaan tappioon asti joka toivottavasti tulee vasta ensivuonna. Ja tottakai Tamille tulee paskaa niskaan
kaikkien konkurssipuheiden ja osaksi surkeiden kotipelien ansiosta ja kun vielä heilutaan sarjassa sijoilla 5-7 ja hommataan kaikenlaisia maailman luokan "vahvistuksia" (puukäsiä) Collins,Prudden...(aina vaan täälä!) niin kyllä
se se rupee vituttamaan! Ja Jämsää on tosiaan turha joukkueesta yksistään tuomita, kyllähän jääkiekossa joukkueena hävitään tai voitetaan.

Pahoittelen aiempaa epäselvää viestiäni, mutta joskus kun ottaa päähän niin kuin nyt, niin ei jaksa mitään hirveitä miettiä vaan lataa vaan tulemaan. Kukaan ei täälä ole yksin Jämsän piikkin tappioita laittanut. Jos nyt Sportin pelejä tänä tai edellisvuosinakaan on yhtään nähnyt, niin kyllä mies on sen verran ylimielisesti kentällä käyttäytynyt pitkin matkaa, että kyllähän sen nyt tyhmempikin huomaa. Nämä jatkuvat turhat tyhmät jäähyt, esim. U20 matsissa vaihtoaition edessä nyrkillä päähän viisi minuuttia ennen loppua. Sitten vakioarsenaaliin kuuluvat hyökkäyspään koukut ja huitomiset. Sitten tämä ylimielinen asenne esimerkiksi aikalisiltä puolessa välisissä poistuminen päätä pyöritellen. Tai jotkut U20 junnujen alistus yritykset tilanteiden jälkeen. Tulipahan sekava viesti, mutta tuossa nyt jotain maistiaisia näistä Jämsän väläyksistä. Ja joo kaikille tulee joskus jotain, mutta on se kumma kun yhdelle äijälle niitä kertyy niin stnasti enemmän kuin muille.
 

rekufa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ihmettelen kyllä miksi kritiikkiä ei saisi esittää. Siffalle tiedoksi että tässä on oltu Sportin takana vuosikausia jokaisessa ottelussa hallissa, myös vieraspeleissä on käyty, on taputettu isoja käsiä ja kovaa. En ole hakenut alennuslippuja/muita taloudellisia alennuksia, kun olen ajatellut että rahat menee kuitenkin Sportin käyttöön. Ja itse olen ollut valmis maksamaan ja ajatellut että tulkoon joku muu ilmaislipulla ja jääköön koukkuun tähän ja Sportin tukijaksi. Itsekkin ekankauden jaksoin uskoa aika Siffamaisesti Tamiin. Nyt kuitenkin on silmät avautuneet ja mielestäni syiden haku näinkin vaatimattomalle menestykselle on paikallaan. Ei riitä että todetaan että pelikirjaa ei ole pystytty toteuttamaan. Huolimatta siitä että syitä etsitään uskon että useimmat arvostelijoistakin ovat valmiita ottamaan menestyksen vastaan jos Sport ja Tami siinä mukana sen saavat aikaan. Ei voi määrättömästi kritiikittömästi, ikäänkuin silmät suljettuina suitsuttaa, kun kuitenkin todellisuudessa tässä vaiheessa kautta olisi ollut realistisempaa olla muutaman pinnan karkumatkalla sarjassa, kuin taistella kotiedusta. On selvää ettei minulla ja monella muullakaan meistä ole selvännäkijän lahjoja tietää mitä todellisuudessa esim joukkuekemiassa on vialla, mutta kaippa se vika jossain siellä on oltava, kun materiaali on kova eikä paremmin olla menestytty. Minusta menestys voi tulla vasta rehellisen ja avoimen asioiden tarkastelun jälkeen. Meidän jutut täällä eivät paljoa ratkaise, mutta jos me ei täällä voida heittää avointajuttua, kuinkahan Tami/pelaajat keskenään. Joka tapauksessa tuo että Tami olisi pitänyt henkilökohtaisen keskustelun pelaajien kanssa on minusta hyvä asia, jo aikaisemmin kerrottiin olisko ollut n 1 kk sitten,että Westerback oli pelaajien kanssa palaveerannut avoimesti. Tuohon aikaan olin aika vakuuttunut että siinä yritettiin parantaa joukkuehenkeä ja samaa uskon Tamin viestin pelaaja keskusteluista myös tarkoittaneen. Joka tapauksessa D-team matsi osoitti kuinka joukkue sai yleisön aika-ajoin voimakkaasti mukaansa. Oli pitkästä aikaa tekemisen meininki ja voimallista kannustusta. Noin se olisi hyvä ollakkin että joukkue tekemisillään ansaitsee yleisön kannustuksen.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Ihmettelen kyllä miksi kritiikkiä ei saisi esittää. Siffalle tiedoksi että tässä on oltu Sportin takana vuosikausia jokaisessa ottelussa hallissa, myös vieraspeleissä on käyty, on taputettu isoja käsiä ja kovaa. En ole hakenut alennuslippuja/muita taloudellisia alennuksia, kun olen ajatellut että rahat menee kuitenkin Sportin käyttöön. Ja itse olen ollut valmis maksamaan ja ajatellut että tulkoon joku muu ilmaislipulla ja jääköön koukkuun tähän ja Sportin tukijaksi. Itsekkin ekankauden jaksoin uskoa aika Siffamaisesti Tamiin. Nyt kuitenkin on silmät avautuneet ja mielestäni syiden haku näinkin vaatimattomalle menestykselle on paikallaan.

Joka tapauksessa D-team matsi osoitti kuinka joukkue sai yleisön aika-ajoin voimakkaasti mukaansa. Oli pitkästä aikaa tekemisen meininki ja voimallista kannustusta. Noin se olisi hyvä ollakkin että joukkue tekemisillään ansaitsee yleisön kannustuksen.

Samanlaisia ajatuksia myös minulla. Ja tuosta tapaus Siffasta, niinkuin moni muukin on todennut niin kannattaa nuo hänen juttunsa jättää omaan arvoon. Tuossa yhden arvon veljen viitoittamalla tiellä älysin myös itse tuon ignore nappulan ja näin Siffa jäi lopullisesti omaan arvoonsa. Vaikkakin hän on uusi Sportin kannattaja / "Tami fani" on hänen hypetyksensä silti ollut jotain niin käsittämätöntä.

D-team matsi oli kyllä mukaansa tempaava matsi ja näin yleisökin syttyi. Yksi harvoista hyvistä peleistä tällä kaudella. Näitä täytyisi saada lisää. Tosin yleisöäkään on ollut vaikea saada syttymään noilla aijemmilla esityksillä.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
rekufalta paljon hyvää keskusteltavaa

Ihmettelen kyllä miksi kritiikkiä ei saisi esittää.

Kritiikin esittämiseen antaa luvan ainoastaan kulloinkin asianomainen kirjoittaja itselleen. Ei täällä kannata antaa kenenkään toisen mielipiteen vaikuttaa kritiikin esittämiseen.

Siffalle tiedoksi että tässä on oltu Sportin takana vuosikausia jokaisessa ottelussa hallissa, myös vieraspeleissä on käyty, on taputettu isoja käsiä ja kovaa.

Tästähän olen täällä kirjoittanut eri tilanteissa. Vaasan Sport on nostettu sen osaavan johdon toimesta Mestiksen mielenkiintoisimmaksi joukkueeksi. Tämä on ilmennyt jo vuosia siitä, että Sportilla on ylivoimaisesti runsaslukuisin ja uskollisin kannattajakunta. On hienoa ja arvostettavaa, että sinä kuulut tähän porukkaan, mikä tuo positiivista lisäväriä koko Mestikseen.

Itsekkin ekankauden jaksoin uskoa aika Siffamaisesti Tamiin. Nyt kuitenkin on silmät avautuneet ja mielestäni syiden haku näinkin vaatimattomalle menestykselle on paikallaan. Ei riitä että todetaan että pelikirjaa ei ole pystytty toteuttamaan.

Sportin tavoitteen toteutumisen Tamin ekakaudella Sportissa esti maailman huippujääkiekkoilijoiden vahvistama Kalpa. Paljon kehuttu Risto Dufva Jukureineen taipui pudotuspeleissä silloin uskomasi Tamin ja Sportin käsittelyssä. Eihän se Tamin ensivisiitti Vaasassa huono ollut, minkä ovat tunnustaneet täällä jopa muutamat KooKoo-kannattajat, jotka eivät Aurinkokuningasta muuten arvosta minkään vertaa. Mikko Manner jatkoi sitten hyvin Tamin työtä Sportissa ja vei sen hopealle ja pronssille seuraavina vuosina. Minun mielestäni Sport pärjäsi vähintään hyvin noina kolmena vuotena Mestiksessä.
Tämän kauden lopullinen arviointi tehdään keväällä. Mikäli Sport ei ole toinen SM-liigaan karsiva joukkue, on se iso pettymys minulle.
Sport on toteuttanut Tamin pelikirjaa koko syyskauden ajan. Kuka muu sen suunnittelusta ja toteuttamisesta voisikaan vastata? Minä olen kahteen kertaan kirjoittanut täällä siitä, että Sportin pelikirja ei ole vastannut ainakaan toistaiseksi niitä ajatuksia ja odotuksiani, joista Tamminen on ansiokkaasti kommentoinut MM-kisastudioissa ns. modernista hyökkäyspelistä. Voi olla, että Tami menee tämän kauden tutuksi tulleilla "vanhoilla" pelisysteemeillään.

Minusta menestys voi tulla vasta rehellisen ja avoimen asioiden tarkastelun jälkeen. Meidän jutut täällä eivät paljoa ratkaise, mutta jos me ei täällä voida heittää avointajuttua, kuinkahan Tami/pelaajat keskenään.

Tarkastelu tuleekin olla rehellistä ja avointa. Itse puutuin täällä viimeksi arviointeihin siitä, että Sportin peli parani heti, kun kapteeni Markus Jämsä joutui polvileikkaukseen. Minä pidin ja pidän sitä ala-arvoisena ja täysin asiantuntemattomana väittämänä. Minun mielestäni pelaajien vapautuneeseen peliin ja hyvään liikkeeseen vaikutettiin Tammisen valmennuksellisin keinoin, joista kirjoitin aiemmin. Kumpi on avointa ja rehellistä tarkastelua täällä, sen päättäköön jokainen tykönään. Minä sain tuon tarkasteluni jälkeen hienoa kritiikkiä nimityksellä "trotsinkääntäjä trolli", mitä en pane pahakseni ollenkaan.

Kiitos rekufa asiallisesta lähestymistavastasi.
 

rekufa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Onneksi meissä faneissakin on eroja ja on tärkeää, että löytyy tukijoita, kun osalta usko on liian kovalla koetuksella.
Tamin tavassa tukeutua "avain pelaajiin" näen ongelman, onko tämä aikansa elänyt tapa, jolla nuoria pelaajia on vaikea saada motivoitua.
Tästä voisi keskustella paremmalla ajalla myöhemmin,työt painaa.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Sport ei ole pelannut viive- tai puolinopein lähdöin lyhytsyöttöpeliä keskustan kautta rintamahyökkäyksin kenttä leveänä (kolmelta kaistalta), hyökkäyksen ensimmäinen aalto suoraan maalille.

Vastaapa kerrankin, siffa hyvä, yksinkertaiseen kysymykseen: miksei ole?
 

Fordél

Jäsen
Vastaapa kerrankin, siffa hyvä, yksinkertaiseen kysymykseen: miksei ole?

Jep, ja siffa voisi vastata myös allekirjoittaneen esittämiin kysymyksiin tuolla ylempänä, joista itseäni eniten kiinnostaa se, että onko jokin Tamin joukkue joskus pelannut tätä hänen mainostamaansa "modernia hyökkäyspeliä"?
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Siffa ei vastaa ikinä missään eikä koskaan kritiikiin. Poliitikon uraa pukkaa...

Nyt on 1.1 ja haluaisin tietää jos kalliit jenkit jatkavat. Mikä on stretegia? Aiotaanko tällä porukalla nouste liigaan? Anna minun hymyillä!
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Jep, ja siffa voisi vastata myös allekirjoittaneen esittämiin kysymyksiin tuolla ylempänä, joista itseäni eniten kiinnostaa se, että onko jokin Tamin joukkue joskus pelannut tätä hänen mainostamaansa "modernia hyökkäyspeliä"?

Pelikirjakeskustelu käynnistyi penkkiurheilijoille kohdistettuna informaationa vajaa viisi vuotta sitten Urheilulehden toimesta. Sitä ennen pelikirjatuntemus oli valmentajien hallussa. Seurasin Tammisen valmentamien Kärppien ja Sportin pelejä Kouvolassa, mutta pelikirja-asioihin en ollut silloin perehtynyt enkä näin ollen pysty sanomaan Tamin silloisista pelikirjoista mitään. Muistan vaan ne huikeat tunnelmat ja taistelut, kun Tamminen Kouvolassa vieraili. Kannatin silloin henkeen ja vereen KooKoota ja Tami oli se pahin mahdollinen "vihollinen" Dufvan ohella minun KooKoolleni.
Tamminen tuli Sportin valmentajaksi muistaakseni noin vuosi sitten, kun olin jo muuttanut Seinäjoelle ja olin Sportin kannattaja. Modernin hyökkäyspelin elementtejä en ole havainnut Sportin pelistä, mistä olen jo pariin ottaen täällä kirjoittanut.
Vastaus kysymykseesi on, että minä en ole sinä aikana, kun olen oppinut peliä analysoimaan myös pelikirjamielessä, nähnyt modernia hyökkäyspeliä Tamin Sportissa. Tami luottanee aiemmin hyviksi koettuihin pelisysteemeihinsä, joilla hän on nostanut TuTon ja Kärpät SM-liigaan ja Sportinkin kanssa eteni aivan SM-liigan kalkkiviivoille saakka keväällä 2005.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös