Värilaseria hankkimassa

  • 2 264
  • 12

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oma virhehän se oli kun aikanaan tulostinta (musteruisku) hankkiessani päädyin HP-laitteeseen. Ei laitteessa sinällään vikaa ole, mutta kun siihen ei saa mistään noita halpiskasetteja. Ei oikein jaksais kovin tiheään kantaa noita kolmenkympin kasetteja kaupasta. Eikä kasettien kanssa räplääminen muutenkaan mitään juhlaa ole. Omat tulostukseni toki saan töissäkin tulosteltua, mutta kun tässä allekirjoittaneen taloudessa asuu tuon opettajavaimon lisäksi viisi opiskelijaa/koululaista niin tulostinta tarvitaan aika paljon.

Nyt olenkin tuossa katsellut noita halpoja värilasereita joita nykyisellään saa jo reilustikin alle kahdensadan euron.

Elikkäs arvon jatkoaikalaiset - onkos teillä kokemusta näkemystä tuollaisista kotikäyttöön tarkoitetuista halvoista värilasereista? Kaikki kokemukset ovat tervetulleita.

Hinta? Tulostuksen laatu? Tulostimen koko? Äänekkyys? Tulostusnopeus? Ylläpitokustannukset (kasetin kestävyys ja hinta)? Mitä muuta?

Old TJ
 

J.Petke

Jäsen
Old TJ kirjoitti:
Oma virhehän se oli kun aikanaan tulostinta (musteruisku) hankkiessani päädyin HP-laitteeseen. Ei laitteessa sinällään vikaa ole, mutta kun siihen ei saa mistään noita halpiskasetteja. Ei oikein jaksais kovin tiheään kantaa noita kolmenkympin kasetteja kaupasta. Eikä kasettien kanssa räplääminen muutenkaan mitään juhlaa ole. Omat tulostukseni toki saan töissäkin tulosteltua, mutta kun tässä allekirjoittaneen taloudessa asuu tuon opettajavaimon lisäksi viisi opiskelijaa/koululaista niin tulostinta tarvitaan aika paljon.

Nyt olenkin tuossa katsellut noita halpoja värilasereita joita nykyisellään saa jo reilustikin alle kahdensadan euron.

Elikkäs arvon jatkoaikalaiset - onkos teillä kokemusta näkemystä tuollaisista kotikäyttöön tarkoitetuista halvoista värilasereista? Kaikki kokemukset ovat tervetulleita.

Hinta? Tulostuksen laatu? Tulostimen koko? Äänekkyys? Tulostusnopeus? Ylläpitokustannukset (kasetin kestävyys ja hinta)? Mitä muuta?

Old TJ

Itse olin juuri auttamassa vanhempiani tulostimen hankinnassa. Nimeltämainitsemattomassa Mustassa Pörssissa asiantunteva myyjä kertoi hieman näistä mustesuihkun ja laserin eroista. Suurimpana erona on kuulemma se että värilaser ei pysty sekoittamaan värejä juurikaan, eli keltainen on keltainen eikä siitä mihinkään muutu. Eli mustesuihku on kuulemma kotikäytössä todella hyvä koska omaa paljon laajemman väriskaalan ja esimerkiksi valokuvien tulostamisessa on mustesuihku ehdoton. Jos tarkoituksesi on tulostaa vain tekstiä ja simppeleitä mainoslappuja ja arkistointiin tarkoitettua materiaalia niin laser on siihen parempi kuin hyvä.

Tämä nyt näin nopeella tuntumalla.

http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/26219 tuossa hieman hintoja.
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
J.Petke kirjoitti:
Eli mustesuihku on kuulemma kotikäytössä todella hyvä koska omaa paljon laajemman väriskaalan ja esimerkiksi valokuvien tulostamisessa on mustesuihku ehdoton. Jos tarkoituksesi on tulostaa vain tekstiä ja simppeleitä mainoslappuja ja arkistointiin tarkoitettua materiaalia niin laser on siihen parempi kuin hyvä.

Jeps. Kaikki tuo on totta. Eli noilla halvoilla värilasereilla ei todellakaan tulostella laadukkaita valokuvia verrattuna mustesuihkuun. Toisaalta valokuvien tulostus on halvempaa kuvalabroissa. Oma tarve siis erilaisiin esitelmiin ja vastaaviin jolloin laser kyllä kykenee tekemään tarpeeksi laadukasta jälkeä.

Old TJ
 

St. Pat

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NUFC, Les Canadiens
Suurilla tulostusmäärillä, joissa kuvien laadulla ei ole merkitystä on laser parempi vaihtoehto. Kustannus yhtä tulostetta kohden on huomattavasti pienempi kuin mustesuihkulla operoitaessa. Lisäksi musteen kuivumista ei laserissa tapahdu, mustesuihkulla kun tulisi tulostaa vähintään kerran viikossa, jotta muste ei kuivu tulostuspäähän.

Valokuvien kotitulostus on mielestäni rahan haaskausta. Kunnollista jälkeä hyvälle paperille saa edullisesti valokuvaamoista, etenkin jos teettää kerralla suuremman määrän. Joku 10 snt/kpl (100 kpl minimitilaus) on jo ihan yleinen hinta kymppikuvalle, eikä itse tarvitse muuta kuin viedä valitut kuvat tallennusmedialla kuvakehittämöön joka hoitaa väritasapainot ja muut.
 

scholl

Jäsen
Old TJ kirjoitti:
Nettitutkiskelulla olen nyt silmäni iskenyt tuollaiseen 270€ maksavaan vekottimeen:
http://www.samsung.com/fi/products/printers/colorlaser/clp_510.asp

Pitää jatkaa tutkivaa journalismia.

Old TJ

Mulla on himassa Samsungin CLP 500 sarjan tulostin. En muista tarkkaan sitä mallia, mutta maksoi alle 400 euroa Verkkokauppa.comissa kun sen hankin. Täytyy sanoa, että tyytyväinen olen siihen ollut. Halpa, hyvä, toimintavarma perustulostin, jota järeämpää laitetta harva himakäytössä tarvitsee.

Mustesuihkupelleily ei ole nykyaikaa.

edit: niin ja todettakoon, että tosiaankaan en mitään valokuvia tulostele, vaan käytän tulostinta ihan jokapäiväisessä peruskäytössä tulostaen kaikkea sitä, mitä yleensä työhuoneessa tulostetaan
 

lihaani

Jäsen
Old TJ kirjoitti:
Nettitutkiskelulla olen nyt silmäni iskenyt tuollaiseen 270€ maksavaan vekottimeen:
http://www.samsung.com/fi/products/printers/colorlaser/clp_510.asp

Pitää jatkaa tutkivaa journalismia.

Old TJ

Kaverilla on tämä vehje. Yllättävän hyviä valokuvia se tulostaa. Värikasetit pitää ravistella hyvin ennen paikoilleen panoa, muuten tulee raitaisuutta kuviin.

Isoja ja meluisia rohjakkeita nämä ovat, mutta paljon tulostavalle huomattavasti halvenpi ratkaisu kuin helvetin kalliita väripatruunoita syövät mustesuihkukoneet..
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Älä nyt ainakaan sellaisia sinisiä hanki jotka Mikko Alatalolla on. Naurettavan näköiset minun mielestä.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Viimeksi muokattu:

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
J-Ko kirjoitti:
Älä nyt ainakaan sellaisia sinisiä hanki jotka Mikko Alatalolla on. Naurettavan näköiset minun mielestä.

:tuoppi:

Ihan hauska juttu, mutta taisi käydä pieni kämmi otsikkoa lukiessa?
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
J-Ko kirjoitti:
Älä nyt ainakaan sellaisia sinisiä hanki jotka Mikko Alatalolla on. Naurettavan näköiset minun mielestä.

Tää oli hieno! Lupaan vakaasti olla hankkimatta samanlaista sinistä lasertulostinta kuin mitä Alatalon Mikolla on! (Anteeksi - pakko oli kuitata. Sen verran hämmentävä oli viesti.)

Old TJ
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös