Väkivallanteot ja terrori-iskut meillä ja maailmalla

  • 957 244
  • 6 311

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
12:13 p.m. - Riverside police dispatchers have broadcast a general advisory that the suspects involved in the shootings in San Bernardino may have fled in a black GMC Yukon, heading northbound on Waterman Avenue, roughly 40 minutes ago.

The broadcast indicated there were unconfirmed reports the suspects were male and of Middle Eastern origin, “armed with AK-47s and wearing body armor.”

Oisko se nyt ullatus sitten kuitenkin!
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Oisko se nyt ullatus sitten kuitenkin!

Siltä se tuntuu- jos tuntomerkit pitävät paikkansa. Juuri kun sitä luulee, etteivät ns. lähi-itäläiset terroristit kykene alemmaksi vajoamaan, niin taas lyödään pohjat. Kehitysvammaisten murhaaminen lienee taas joku Allahin suuri suunnitelma. Ei sikäli, että Jumalan nimeen vannovat, aborttiklinikalla riehuvat punaniskat sen parempia perusteluissaan ovat, mutta mokomat eivät sentään yleensä suunnittele mitään globaalimpaa.
 

hiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Ei kai ne isisläiset vammaisiakaan hyväksy joten en yhtää ihmettele vaikka olisivat tämänkin takana.

Kyllä pistää ihmetyttämään tuo iskupaikka. Näitä vammaisiako tapettiin?
 

Ihmiskuula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mun nähdäkseni toi "body armor" + paikka ei ole mitenkään mediaseksikäs viittaisi enemmän johonkin äärioikeisto-kusipäihin.

Jihadistit tykkäävät räjäyttää ittensä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyllä pistää ihmetyttämään tuo iskupaikka. Näitä vammaisiako tapettiin?

Eihän tässä ole vammaisiin tähdätty erikseen. On vain valittu paikka missä on löysä vartiointi.

Kaikkea ei voi loputtomasti vartioidakaan aivan peloissaan, mutta onhan maailma täynnä helppoja kohteita. Sitä olen ihmetellyt miksei ruotsinlaivoille isketä. Siksi, kun niitä on muitakin kohteita ja jono on pitkä.
 
Onhan tuolla ainakin 14 kuollut. Ei aivan huono suoritus, ketkä sitten lienee asialla.
 
Yes we're freaks but they can't touch us out west
In San Bernardino


Eagles of Death Metal - San Berdoo Sunburn

Saa nähdä onko toiminut innoittajana. Jonkin sortin terrorismistahan tässä on joka tapauksessa kyse, tuskinpa siellä pohjakassaakaan olivat luotiliivein ja automaattiasein varustautuneina ryöstämässä. Veikkaan, että ovat kotimaahansa pettyneitä yksityisiä isis-symppaajia, Pariisin teatteri-iskun copy cateja.
 
Viimeksi muokattu:

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei kai ne isisläiset vammaisiakaan hyväksy joten en yhtää ihmettele vaikka olisivat tämänkin takana.

Kyllä pistää ihmetyttämään tuo iskupaikka. Näitä vammaisiako tapettiin?
Kohteena kokoussali, jossa terveydenhuoltoalan kokous.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Rauhan uskonnon pojat toteuttaneet ateistijumala Dawkinsin fantasioita keharivapaasta maailmasta.

Odotan Donnien seuraavaa puheenvuoroa.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
San Bernardino: 14 killed in shooting; 2 suspects ID'd - CNN.com kahden epäillyn nimet Syed Farook ja Tashfeen Melik uutisten mukaan Syed oli tullut uskonnolliseksi muslimiksi noin pari vuotta sitten, paljon rukoilua ja parran kasvatusta. Ei varmaan liity tapaukseen, vaimokin tuli mukaan ammuskeluun ihan hyvää hyvyyttään.
Itse olin lukevinani, että ampuja oli itse duunissa ko. paikassa. Että olisiko saman sarjan islamisti, kuin se ranskalainen muslimi, joka leikkasi inhoamansa pomon pään irti ja keksi syyksi uskonnon?

edit. lisäsin sanan muslimi, ettei kukaan luulisi minun sumuttavan yklsityiskohdissa
 
Amerikassa on kuitenkin noin 3 miljoonaa muslimia ja tämä on vasta ensimmäinen isompi isku, tai miksi ikinä sitä haluaa kutsua, isisin nousun aikana. Aseiden pelottavan helppo saatavuus mahdollistaa kyllä melkoiset aseelliset hyökkäykset, jos joku saa koottua suuren sekopäiden lauman jonnekin, missä ei ole paljon poliiseja lähistöllä.
 

sem

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyseessä oli kuluvan vuoden 355. neljä tai yli kuolonuhria vaatinut ammuskelu USA:ssa (lähde: Washington Post https://img.washingtonpost.com/blogs/wonkblog/files/2015/12/mass_shootings.png ) eli uhreja näissä on tullut kuluvana vuonna vähintään 1400.

Hysteerikoilla joulu etuajassa kun ampujat olivat lähi-itä taustaisia. Motiivista ei tietoa mutta ISIS ja rauhanuskonto vetäisty jo hihasta. Voihan ne taustalla olla mutta aika moisen kirin saa jihadistit ottaa jos meinaavat päästä niskan päälle kuolonluvussa USA:n sisäisessä kisassa tänä vuonna.
 

Beergenheim20

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Jokerit, OJ
Itse olin lukevinani, että ampuja oli itse duunissa ko. paikassa. Että olisiko saman sarjan islamisti, kuin se ranskalainen muslimi, joka leikkasi inhoamansa pomon pään irti ja keksi syyksi uskonnon?

edit. lisäsin sanan muslimi, ettei kukaan luulisi minun sumuttavan yklsityiskohdissa
Ilmeisesti siellä oli jokin joulujuhla menossa, johon ampujakin osallistui. Lähti kuitenkin vihaisena pois. Liekö suvivirttä laulettu?
 
Kyseessä oli kuluvan vuoden 355. neljä tai yli kuolonuhria vaatinut ammuskelu USA:ssa (lähde: Washington Post https://img.washingtonpost.com/blogs/wonkblog/files/2015/12/mass_shootings.png ) eli uhreja näissä on tullut kuluvana vuonna vähintään 1400.

Hysteerikoilla joulu etuajassa kun ampujat olivat lähi-itä taustaisia. Motiivista ei tietoa mutta ISIS ja rauhanuskonto vetäisty jo hihasta. Voihan ne taustalla olla mutta aika moisen kirin saa jihadistit ottaa jos meinaavat päästä niskan päälle kuolonluvussa USA:n sisäisessä kisassa tänä vuonna.
Muslimeja on USA:n väestöstä 0,9% ja se suhteessa 1400 uhriin on 12,6, joten tällä yhdellä iskulla saadaan muslimien tekemien mass shootingien uhriluvuksi suurempi kuin mitä heidän osuutensa väestöstä. Lukuja voi esitellä monella tavalla.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kyseessä oli kuluvan vuoden 355. neljä tai yli kuolonuhria vaatinut ammuskelu USA:ssa (lähde: Washington Post https://img.washingtonpost.com/blogs/wonkblog/files/2015/12/mass_shootings.png ) eli uhreja näissä on tullut kuluvana vuonna vähintään 1400.

Ei pidä paikkansa. Pistin jo vastauksen, mutta poistin sen vielä yhden puolueettoman tahon lukujen tarkituksen ajaksi. USA:ssa on tänä vuonna kuollut toistaiseksi noin 450 ihmistä ns. massamurhissa, joten neljää tai useampaa kuolonuhria x 355 ei ole missään. Itse asiassa linkissäsi ei sellaista väitetäkään.
 

sem

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei pidä paikkansa. Pistin jo vastauksen, mutta poistin sen vielä yhden puolueettoman tahon lukujen tarkituksen ajaksi. USA:ssa on tänä vuonna kuollut toistaiseksi noin 450 ihmistä ns. massamurhissa, joten neljää tai useampaa kuolonuhria x 355 ei ole missään. Itse asiassa linkissäsi ei sellaista väitetäkään.

Jep. Kaivelin itsekkin lukujen taustoja niin väärinymmärrys omassa päässä. Uhri ei tarkoita noissa Mass Shooting Tracker luvuissa kuolleita vaan kuolleita ja haavoittuneita. Itse sivusto näyttäisi olevan nurin juuri nyt (vissiin joku muukin koittaa vilkuilla dataansa) mutta Washington Postin jutussa ( The San Bernardino shooting is the second mass shooting today and the 355th this year - The Washington Post ) mainitaan myös että FBI käyttää vielä massa-ampumisen kriteerinä "neljä tai useampia kuolonuhreja".
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rauhan uskonnon pojat toteuttaneet ateistijumala Dawkinsin fantasioita keharivapaasta maailmasta.
Taas hyvä esimerkki kuinka perussuomalaiset eivät anna faktojen häiritä mielipiteidensä muodostamista. Onhan se paljon helpompaa kehitellä erilaisia julistuksia kun keksii tapahtumia omasta päästään. Toki ei yllätä että tämänkin mielipiteen toi julki Kreatonisti-Lauran kannattaja.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Miespuolinen tekijä "radikalisoitunut". Oma teoriani on se, että ensisijainen kohde oli joku muu (isompi ja näkyvämpi), mutta firman pikkujouluissa naksahtanut päässä ja toiminut impulsiivisesti. Sen jälkeen amatöörimäinen pakoyritys ts jäi alueelle pyörimään.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Yhdysvalloissa on jo vuosia käyty keskusteluja näistä aselaeista. Mitään ei oikein tapahdu suuntaan taikka toiseen, ja oikeus aseenkantoon on USA:ssa niin keskeinen perustuslaillinen kansalaisoikeus, että kovin helpolla rajoittavat lait tuskin menevät ainakaan kongressissa läpi. Oikeuksistaan pitävät sitkeästi kiinni konservatiivien radikaalimpi siipi (nk. "constitutionals" -porukka). Heille kyse on "kauhun tasapainosta". Aseistettu kansa ikäänkuin valvoo parhaiten liittovaltion säilymistä demokraattisena. Never give up your firearms on heidän mottonsa.

En tosin ymmärrä miten he uskovat haulikon tai käsiaseen suojelevan heitä maailman edistyneimmältä armeijalta. Jos oman maan hallitus nyt päättäisikin, että joku tyyppi pitää poimia parempaan talteen niin eipä siinä omat pyssyt hirveästi auta. No, kaippa se on periaate, mihin liittyy hieman harhainen käsitys vallasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös