Väkivallanteot ja terrori-iskut meillä ja maailmalla

  • 938 012
  • 6 226

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Ihan samalla tavalla ei kannata ajatella, että Kouvolassa kaikki alueet ovat samanlaisia tai ylipäänsä persläpiä.
Eivät varmasti olekaan. Itse en sieltä ole vaan muita kuin persläpiä tähän saakka löytänyt.
Kukaan silti tuskin voi kiistää sitä, etteikö Itäkeskus olisi yksi Helsingin epäviihtyisimpiä paikkoja.
No joo, ei varmasti ainakaan viihtyisimpiä asuinalueita. Toisaalta tuohon Itäkeskukseen taidetaan laskea myös Marjaniemen asuinalue, joka on erittäinkin viihtyisä asuinalue merenrannassa. Tai no, varmaan johonkin peruspiiriin kuuluu, mutta johonkin kaupunginosaan taas ei. En tiedä, enkä jaksa tarkastaa. Mutta siinä kyljessä se kuitenkin sijaitsee.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Todella vastenmielinen hyökkäys. Oma arvaus on, että huuteluista huolimatta kyseessä oli yksittäinen, ehkä syyntakeeton sekopää. Eli että motiivi ei ole ”oikeasti” poliittinen, vaan enemmänkin pään viiraus ja ehkä jonkinlainen alkoholismi-sekakäyttö.

Tsemppiä Benille.

Sen sanon, minkä sanoin vaimollenikin heti kuultuani päällekarkauksesta: miksi vitussa kukaan järkevä ihminen menee Itäkeskukseen?

Pipo oli valitettavasti blurrattu, mutta kovasti näytti Ipan pipolta.
Ei ollut, oli Wu-Tang Clanin logo.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Todella vastenmielinen hyökkäys. Oma arvaus on, että huuteluista huolimatta kyseessä oli yksittäinen, ehkä syyntakeeton sekopää. Eli että motiivi ei ole ”oikeasti” poliittinen, vaan enemmänkin pään viiraus ja ehkä jonkinlainen alkoholismi-sekakäyttö.

Tsemppiä Benille.

Sen sanon, minkä sanoin vaimollenikin heti kuultuani päällekarkauksesta: miksi vitussa kukaan järkevä ihminen menee Itäkeskukseen?


Ei ollut, oli Wu-Tang Clanin logo.
Hauska, että on yritetty blurrata myös pipossa näkyvä logo, joka ei kyllä ole mikään yleinen käytäntö ollut koskaan. Mitäköhän tälläkin blurraamisella on haettu? Wu-Tang Clan ja Protect Ya Neck.
 

Liitteet

  • 20230325_192652.jpg
    20230325_192652.jpg
    129 KB · kertaa luettu: 159

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Siellä alkanee vielä pari pykälää isommat rähinät tässä lähiviikkoina, kun koittavat peijakkaat nostaa eläkeikää 62:sta peräti 64 vuoteen asti.
Sen enempää en halua vääntää, mutta ei ne siitä iästä hulinoi, vaan lain muusta sisällöstä ja siitä, että se survottiin (tai yritetään survoa) läpi ohi parlamentin hyväksynnän. Mutta juu, on vähän kovemmat keinot ja perinteet tässä aktivismissa kuin härmässä.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mikä meitä suomalaisia vaivaa?

Tämä kysymys nousi mieleen, kun tätä Zyskowicziin kohdistunutta päällekarkausta vähän enemmän olen pohtinut. Asialla saattaa toki olla vain yksittäinen surullinen tapaus, mutta olen todella harmissani, mikäli poliittinen kulttuurimme on menossa suuntaan, missä kansanedustajat ja ministerit eivät voi enää tavata kansaa ilman turvallisuushenkilöiden näkyvää preesensiä.

Vaikka itse lukeudunkin Benin "faneihin", pystyn sinänsä käsittämään, etteivät hänen tunnetusti oikeistolaiset näkemykset miellytä kaikkia. Väkivalta ei kuitenkaan pidä olla ratkaisu erimielisyyksien ratkaisemiseen.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Mikä meitä suomalaisia vaivaa?

Tämä kysymys nousi mieleen, kun tätä Zyskowicziin kohdistunutta päällekarkausta vähän enemmän olen pohtinut. Asialla saattaa toki olla vain yksittäinen surullinen tapaus, mutta olen todella harmissani, mikäli poliittinen kulttuurimme on menossa suuntaan, missä kansanedustajat ja ministerit eivät voi enää tavata kansaa ilman turvallisuushenkilöiden näkyvää preesensiä.

Vaikka itse lukeudunkin Benin "faneihin", pystyn sinänsä käsittämään, etteivät hänen tunnetusti oikeistolaiset näkemykset miellytä kaikkia. Väkivalta ei kuitenkaan pidä olla ratkaisu erimielisyyksien ratkaisemiseen.

Mielenterveystyö on tärkeämpää kuin ihmiset luulee. Meillä on legioonittain avohoitosotureita "tuolla ulkona". Jos joku potilas sattuu tapaamaan jonkun tutun naaman julkisella paikalla, niin on mahdollista, että jotain voi tapahtua. Mutta, haluan sanoa painavasti, että se on ERITTÄIN harvinaista. Jengi ei yleensä tee kärpäsellekään pahaa, vaan pikemminkin vetäytyy omiin oloihinsa, varsinkin jos on jotain harhanpoikasta.
 

lihaani

Jäsen
Hyökkäys arvostettua kansanedustaja kohtaan on hyökkäys demokratiaa kohtaan, oli tästä edustajasta mitä mieltä hyvänsä.
Mutta en ole koskaan vasemmistossa kohdannut suurempaa juutalaisvastaisuutta. Päinvastoin. Israelin lebensraumhankkeiden vastustaminen ei ole mitään juutalaisvihaa.
Sen sijaan äärioikeistossa esiintyy joskus hyvin 30-lukulaista suhtautumista juutalaisuuteen.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Hyökkäys arvostettua kansanedustaja kohtaan on hyökkäys demokratiaa kohtaan, oli tästä edustajasta mitä mieltä hyvänsä.
Mutta en ole koskaan vasemmistossa kohdannut suurempaa juutalaisvastaisuutta. Päinvastoin. Israelin lebensraumhankkeiden vastustaminen ei ole mitään juutalaisvihaa.
Sen sijaan äärioikeistossa esiintyy joskus hyvin 30-lukulaista suhtautumista juutalaisuuteen.
Eiköhän ne aina mene siellä ääripäissä, eli henkilö on jo muutenkin syvällä ja pihalla asioista sen lisäksi, että on mahdollisesti pahojakin mielenterveysongelmia.

Juutalaisviha vasemmistossa kumpuaa nimenomaan Palestiinan tilanteesta sekä USA/Jenkit yhteydestä. Myös osalla muslimeista on tietenkin tällaista vihaa liittyen jo tuhansien vuosien tilanteeseen Lähi-Idässä ja tämä ei tietenkään kosketa kaikkia muslimeita.

Silti, en nyt lähtisi tästä vasemmistoa tai mitään puoluetta syyttämään vaan nimenomaan tarkastelemaan mielenterveysongelmien hoitoon lisää työkaluja. Oma vastuunsa on myös kaikilla puolueilla itsellään ja sillä vastakkainasettelulla, mitä luodaan.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Hyökkäys arvostettua kansanedustaja kohtaan on hyökkäys demokratiaa kohtaan, oli tästä edustajasta mitä mieltä hyvänsä.
Mutta en ole koskaan vasemmistossa kohdannut suurempaa juutalaisvastaisuutta. Päinvastoin. Israelin lebensraumhankkeiden vastustaminen ei ole mitään juutalaisvihaa.
Sen sijaan äärioikeistossa esiintyy joskus hyvin 30-lukulaista suhtautumista juutalaisuuteen.

Eipä setä Stalinkaan kovin sympaattinen ollut juutalaisten suuntaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Mikä meitä suomalaisia vaivaa?

Tämä kysymys nousi mieleen, kun tätä Zyskowicziin kohdistunutta päällekarkausta vähän enemmän olen pohtinut. Asialla saattaa toki olla vain yksittäinen surullinen tapaus, mutta olen todella harmissani, mikäli poliittinen kulttuurimme on menossa suuntaan, missä kansanedustajat ja ministerit eivät voi enää tavata kansaa ilman turvallisuushenkilöiden näkyvää preesensiä.

Vaikka itse lukeudunkin Benin "faneihin", pystyn sinänsä käsittämään, etteivät hänen tunnetusti oikeistolaiset näkemykset miellytä kaikkia. Väkivalta ei kuitenkaan pidä olla ratkaisu erimielisyyksien ratkaisemiseen.
Todella vastenmielinen tapaus ja raukkamainen hyökkäys eduskuntavaaliehdokasta kohtaan. Odotetaan kuitenkin rauhassa poliisin tutkintaa tapauksesta ja tekijän lopullista motiivia väkivaltaiselle hyökkäykselle, ennen kuin aletaan sijoittamaan tekijää tietyn blokin edustajaksi.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mikä meitä suomalaisia vaivaa?

Tämä kysymys nousi mieleen, kun tätä Zyskowicziin kohdistunutta päällekarkausta vähän enemmän olen pohtinut. Asialla saattaa toki olla vain yksittäinen surullinen tapaus, mutta olen todella harmissani, mikäli poliittinen kulttuurimme on menossa suuntaan, missä kansanedustajat ja ministerit eivät voi enää tavata kansaa ilman turvallisuushenkilöiden näkyvää preesensiä.
Ei tehdä tästä isompaa suomalaista ongelmaa. Korona-aika jos jokin osoitti, että me itse asiassa olemme vahva yhteiskunta. Anna Lindhin kuolemasta tulee tänä vuonna kuluneeksi 20 vuotta, eikä Suomessa ole vieläkään nähty samaa. Tehdään kaikkemme, ettei nähdä tulevaisuudessakaan.

Suojelupoliisin tutkan alla on aidosti poliittisia ääriajattelijoita ja on tärkeää erottaa ne mielenterveysongelmista kärsivistä.
 

rpeez

Jäsen
Todella vastenmielinen hyökkäys. Oma arvaus on, että huuteluista huolimatta kyseessä oli yksittäinen, ehkä syyntakeeton sekopää. Eli että motiivi ei ole ”oikeasti” poliittinen, vaan enemmänkin pään viiraus ja ehkä jonkinlainen alkoholismi-sekakäyttö.
En oikein osta tätä epäpoliittissekopää juttua, koska vastaavia on sattunut ennenkin. Eli tässä siis lyötiin Ben Z:ia, koska hän oli Ben Z.

Vähän aikaa sitten Sipilälle kävi samoin.

Sebastian Tynkkystä lyötiin Lahtelaisessa ravintolassa, koska hän oli Sebastian Tynkkynen. Nimi oikein varmistettiin ensin kysymällä.

Ikävä ilmiö, toivottavasti loppuu ja ihmiset tajuaa ettei tuossa ole mitään järkeä.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
En oikein osta tätä epäpoliittissekopää juttua, koska vastaavia on sattunut ennenkin. Eli tässä siis lyötiin Ben Z:ia, koska hän oli Ben Z.

Vähän aikaa sitten Sipilälle kävi samoin.

Sebastian Tynkkystä lyötiin Lahtelaisessa ravintolassa, koska hän oli Sebastian Tynkkynen. Nimi oikein varmistettiin ensin kysymällä.

Ikävä ilmiö, toivottavasti loppuu ja ihmiset tajuaa ettei tuossa ole mitään järkeä.

Tässä on varmaan se ero, että ennen hyökkäystä ei ole jokaisen kohdalla horistu jotain omia juttuja. Ben Z:n tapauksessa horistiin jotain sekavaa, jolloin on hyvä mahdollisuus, ettei kaikki ole ollut kotona. Toki itse olen vapaasti ajatellen sitä mieltä, että vakava väkivalta on usein jonkinlaisesta henkisestä alennustilasta johtuvaa.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Mikä meitä suomalaisia vaivaa?

Tämä kysymys nousi mieleen, kun tätä Zyskowicziin kohdistunutta päällekarkausta vähän enemmän olen pohtinut. Asialla saattaa toki olla vain yksittäinen surullinen tapaus, mutta olen todella harmissani, mikäli poliittinen kulttuurimme on menossa suuntaan, missä kansanedustajat ja ministerit eivät voi enää tavata kansaa ilman turvallisuushenkilöiden näkyvää preesensiä.

Yleisellä tasolla sanoisin, ettei meitä suomalaisia nyt mikään ihmeemmin vaivaa. Sikäli kuitenkin pieni huoli minussa on, koska poliittinen kulttuuri täälläkin on ottanut askelia vastakkainasettelun suuntaan, ottamatta huomioon tätä Zyscowich keissiä. Ei tuohon suuntaan tarvitsisi meidän lähteä kyllä ollenkaan, sillä sieltä on vaikeaa tulla takaisin. Kyllä se on tässä nähty katsomalla vaikka Yhdysvaltoja ja Iso-Britanniaa. Me emme täälläkään ole mitenkään immuuneja tuolle polarisaatiolle, ja onhan meillä siitä viime vuosisadaltakin suhteellisen murheellista näyttöä alla.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Benkun on varmaan syytä varmuuden vuoksi alkaa jatkossa käyttämään tämmöstä valeasua, jottei pölvästi-natsit tai jollain lievemmällä tavalla mielenvikaiset enää hyökkää hänen kimppuunsa.
 

Liitteet

  • 9E985ACA-319E-45DE-A544-C7657EBFA46B.jpeg
    9E985ACA-319E-45DE-A544-C7657EBFA46B.jpeg
    151,5 KB · kertaa luettu: 70

MegaForce

Jäsen
Itäkeskus on Itä-Helsingin etnisten jännitteiden keskus, kontulan lisäksi.
Toki en olisi odottanut jonkun käyvän Benin päälle.
Olisin ite veikannut jonkun SDP:n tai vassarien maahanmuuttajaehdokasta.
Poliittinen- sekä muukin väkivalta ja sillä uhkailu on tuomittavaa ja täysin perseestä. Kohdistui se Ben Zyskowicziin, Juha Sipilään, Timo Soiniin, Pekka Katajaan tai Suldaan Said Ahmediin. Kehen tahansa.

Tuollainen arvuuttelu on taas täysin junttia sekä perseestä myös.
 

lihaani

Jäsen
Eipä setä Stalinkaan kovin sympaattinen ollut juutalaisten suuntaan.
Mutkuttelua parhaimmillaan. Stalin oli vainoharhainen joukkomurhaaja. Juutalaisia teloitettiin siinä kuin muita ”kansan vihollisia”. Toisaalta Stalinin ei ollut kummempi rasisti, vaan joukkomurhissa prosentuaalisesti eniten tapettiin suomalaisia.
Sen sijaan Hitler teki juutalaisten tuhoamiseen oman viraston ja erittäin tehokkaan keskitysleiriverkoston.
Noin kuusi miljoonaa järjestelmällisesti tapettua juutalaista osoittaa saksalaisten tehokkuutta.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pointtini oli ennen kaikkea siinä, että vaikka tämän tapauksen voisikin ulkoistaa mielessään pelkäksi "surullisen yksilön hätähuudoksi", hyökättiin pitkän linjan ammattipoliitikon kimppuun motiivit ääneen sanoen, mitkä ilmeisesti siis olivat Zyskowiczin juutalaisuus ja Suomen Natoon liittyminen, mihin Zyskowicz on suhtautunut myönteisesti.

Vaikka Nato-jäsenyyden puolesta onkin laaja kansallinen konsensus, näkemyksensä toki sallitaan jäsenyyttä vastustavillekin, mutta Nato-myönteisen poliitikon kimppuun käyminen ei ole oikea tapa purkaa turhautumistaan asiaan. Zyskowiczin pahoinpiteleminen hänen juutalaisuutensa takia on yksiselitteisesti tuomittava asia. Antisemitismille ei pidä antaa sijaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös