Väkivallanteot ja terrori-iskut meillä ja maailmalla

  • 929 688
  • 6 190

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tämä ketju onkin ollut viileänä viikon verran, joten laitetaanpa uutinen Yhdysvalloista, jossa kolme poliisia ammuttiin kuoliaaksi Allenin pikkukylässä Kentuckyn osavaltiossa.




Ei tarvitse ihmetellä miksi jenkeissä poliiseilla on liipasinsormi kovin herkässä. Viet haastetta ja rupeaa lentämään luotia kohti. Ei tuolla voi luottaa keneenkään ja kaikilta löytyy aseet.
 

Polemos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nakkilan uimaseura Uivat Nakit
Ruumiita on tullut tässä Tanskan tapauksessa.

Useita ihmisiä on kuollut Kööpenhaminassa kauppakeskuksessa sattuneen ammuskelun seurauksena, kertoo kaupungin poliisi. Epäilty on poliisin mukaan tanskalainen 22-vuotias mies. Poliisi ei tässä vaiheessa voi sulkea terrorismin mahdollisuutta pois.

 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Miten vajakki pitää olla että menee ostarille ampuun muita. Toivottavasti ampuja jää kiinni
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Miten vajakki pitää olla että menee ostarille ampuun muita. Toivottavasti ampuja jää kiinni
Vaikka kuinka ottaisi päähän maahanmuuttajat, homoseksuaalit tahi ihan vaikka naapuri, niin väkivalta on aina viimeinen vaihtoehto. En vaan osaa pistää itseäni tuollaisen ihmispaskan saappaisiin, joten en tiedä, millainen ajatustoiminta hänellä oli tänä aamuna, mutta onhan tämä aivan karmea tapahtuma. Pikaista kiinniottoa toivon minäkin.
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Siis kyseinen tekijä otettiin kiinni paikan päältä heti tapahtumien jälkeen.

Vähän liippaa läheltä, kun oon ensi viikolla menossa Köpikseen osana euroopanmatkaa.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Onko tietoa paljonko on kuollut ja haavoittunut nyt Tanskassa? Ei ole tullut itselle vastaan. Huolestuttavaa, kun hetki sitten ammuttiin Oslossa ja nyt Kööpenhaminassa. Pohjoismaisissa hyvissä ja turvallisissa valtioissa voi myös tapahtua tämmöistä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko tietoa paljonko on kuollut ja haavoittunut nyt Tanskassa? Ei ole tullut itselle vastaan. Huolestuttavaa, kun hetki sitten ammuttiin Oslossa ja nyt Kööpenhaminassa. Pohjoismaisissa hyvissä ja turvallisissa valtioissa voi myös tapahtua tämmöistä.

Ei ole ainakaan vielä tullut vastaan minulla muuta tietoa, kuin se, että useita kuollut. Tekijä olisi 22-vuotias ja etnisesti tanskalainen.

 

Gneisenau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Metropolitans
Jos reddittiä on uskominen niin tekijä olisi huudellut mm "te ette ole todellisia" yms juttuja. Olisiko joku psykoosiin mennyt ihminen tämä tekijä, se jää nähtäväksi.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos reddittiä on uskominen niin tekijä olisi huudellut mm "te ette ole todellisia" yms juttuja. Olisiko joku psykoosiin mennyt ihminen tämä tekijä, se jää nähtäväksi.

Tällä hetkellä tuntuu tulevan "varmaa tietoa" joka muuttuu jatkuvasti virallisen tiedon lisääntyessä. Mitä itse seurasin hieman kotoista keskustelua, niin alkuun tuo "tiedettiin" varmaksi muslimien tekemäksi iskuksi. Sitten kun kerrottiin julkisuuteen, että tekijä on etnisesti tanskalainen, "varma tieto" oli, että kyseessä on äärioikeiston kosto maahanmuuttajia vastaan. Ja tätä väitettä tukemaan oli linkitetty mediassa olleista kuvista sellainen, missä useampi muslimi pakenee kauppakeskuksesta. Kuva "todisti" sen, että ostoskeskus sijaitsee alueella, jossa asuu käytännössä vain maahanmuuttajia. Sattumalta vain samasta paikasta otetut useat vastaavanlaiset pakenijoiden valokuvat, joissa valtaosa on tyypillisiä pohjoismaalaisten näköisiä, oli sivuutettu...

Eli tuntuu vähän siltä, että "varmaa tietoa" on paljon, mutta virallinen tieto on vähäistä. IS:n seurannassa kerrottiin tanskalaisen uutiskanavan puhuneen kahdesta kuolleesta ja kolmesta haavoittuneesta. Vaikka tuossakin on viisi liikaa, niin toivottavasti jäisi noinkin alas. Pahoin pelkään, että virallinen tieto on kuitenkin pahempi.
 

Hukkakaato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна / Jokerit 1992-2013 / Jokerit 2023-
Teko itsessään tietysti hirveä juttu, mutta lähes yhtä perseestä on Twitterissä heti alkaneet ämörikan GOP-vajakkien kokoontumisajot missä päivitellään kuinka asekontrolli ei vaan toimi kun Tanskassakin tapahtuu tällaista. Aivot sulaa noita lukiessa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Vähän liippaa läheltä, kun oon ensi viikolla menossa Köpikseen osana euroopanmatkaa.

Minäkin halusin tulla tänne kertomaan, että olen menossa Kööpenhaminaan. En kuitenkaan ensi viikolla, vaan vasta syksyllä.

Tästä huolimatta voitin liippaa läheltä -kilpailun, sillä olin eilen ampumisen aikaan kauppakeskuksessa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Minäkin halusin tulla tänne kertomaan, että olen menossa Kööpenhaminaan. En kuitenkaan ensi viikolla, vaan vasta syksyllä.

Tästä huolimatta voitin liippaa läheltä -kilpailun, sillä olin eilen ampumisen aikaan kauppakeskuksessa.
No et voittanut. Mä olen ollut Köpiksessä ja tuossa ko kauppakeskuksessa usein. Ex duuninantajan päämesta kun on tuossa vieressä.
Mitä mä saan palkinnoksi?

Mutta onhan tuo - ikävä sanoa usein - täysin käsittämätön juttu.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Teko itsessään tietysti hirveä juttu, mutta lähes yhtä perseestä on Twitterissä heti alkaneet ämörikan GOP-vajakkien kokoontumisajot missä päivitellään kuinka asekontrolli ei vaan toimi kun Tanskassakin tapahtuu tällaista. Aivot sulaa noita lukiessa.
Onneksi Jenkeissä asekontrolli toimii ja esim. taannoisessa Teksasin tapauksessa ampuja saatiin poliisin määrätietoisella toiminnalla aisoihin heti, toisin kuin Tanskassa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ampuja Chicagon itsenäisyyspäivän paraatin reitillä. Tämänhetkisen tiedon mukaan 5 kuollutta ja 16 sairaalassa.



Taas joku idiootti pilaa muiden juhlamielen. Mikä helvetin aivovaurio saa aikaan sen, että pitää lähteä lahtaamaan ihmisiä kuin jossain räiskintäpelissä? Ja vieläpä itsenäisyyspäivänä. Ei vaan mene jakeluun.

Ampuja olisi tehnyt palveluksen yhteiskunnalle, jos hän olisi tutustunut sellaiseen hienoon peliin kuin venäläinen ruletti. Sairasta touhua ja valitettavasti lisää on tulossa, veikkaan minä, sillä ei yhtä joukkosurmaa ilman toista tai kolmatta.
 

Polemos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nakkilan uimaseura Uivat Nakit
Ampuja Chicagon itsenäisyyspäivän paraatin reitillä. Tämänhetkisen tiedon mukaan 5 kuollutta ja 16 sairaalassa.




Twitter-keskustelut on mitä on, mutta se noissa Suntimesin ja Chicago Tribunen ketjuissa laittoi hiukan hymyilyttämään kun osa chicagolaisista haluaa tehdä selväksi, että tämä ei tapahtunut Chicagossa vaan Highland Parkissa. Ikään kuin Chicagon maine olisi tästä tapauksesta kiinni.
 

Liitteet

  • HPS.JPG
    HPS.JPG
    134,7 KB · kertaa luettu: 178

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ja vieläpä itsenäisyyspäivänä.
USA:n itsenäisyyspäivähän on just kaikkein todenäköisin päivä jollekin tällaiselle tapahtumalle. Näkyvyys ja symboolinen merkitys. Tosin, Jenkeissä taitaa olla joukkoampumisia melkeen joka päivä joten sikäli ei tässä mitään ihmeelistä ole. Valitettavasti.

Mutta samaa olen ihmetelley että mistä kumpuaa halu tappaa täysin tuntemattomia ihmisiä. Kuinka sairas pitää mieleltään olla että tommoseen ryhtyy. Ja miksi ihmeessä näitä tapauksia on niin paljon. Hiljaseksi vetää.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
USA:n itsenäisyyspäivähän on just kaikkein todenäköisin päivä jollekin tällaiselle tapahtumalle. Näkyvyys ja symboolinen merkitys. Tosin, Jenkeissä taitaa olla joukkoampumisia melkeen joka päivä joten sikäli ei tässä mitään ihmeelistä ole. Valitettavasti.

Mutta samaa olen ihmetelley että mistä kumpuaa halu tappaa täysin tuntemattomia ihmisiä. Kuinka sairas pitää mieleltään olla että tommoseen ryhtyy. Ja miksi ihmeessä näitä tapauksia on niin paljon. Hiljaseksi vetää.

Jenkeissä on paljon huonosti voivia ihmisiä ja aseita on helposti saatavilla. Tuntuu myös, että ammuskelut ovat vaan normalisoituja, kun niitä tapahtuu päivittäin ja niitä näkyy uutisissa jatkuvasti. Koko ajan todistetaan, kuinka paljon tuhoa aseilla saadaan aikaan, mikä varmaan motivoi toisia purkamaan pahaa oloa samalla tavalla. Ajatella, että tämänkin tapauksen jälkeen moni kieltää sen, että aseet olisivat se ongelma. En tiedä, mitä pitäisi tapahtua enää, että asiat muuttuisivat. Presidentit toisensa perään toitottavat näiden ammuskeluiden jälkeen, että pitää saada aseet pois kaduilta ja mitään ei tapahdu.

Täytyy sanoa, että nämä ammuskelut Yhdysvalloissa eivät järkytä lainkaan toisin kuin vaikka nuo ammuskelut Oslossa ja Kööpenhaminassa. USA:n kohdalla ajattelen vain, että huonosti käy kun leikkii tulella. Sääliksi käy niitä, jotka menettävät henkensä turhaan.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
USA:n itsenäisyyspäivähän on just kaikkein todenäköisin päivä jollekin tällaiselle tapahtumalle. Näkyvyys ja symboolinen merkitys. Tosin, Jenkeissä taitaa olla joukkoampumisia melkeen joka päivä joten sikäli ei tässä mitään ihmeelistä ole. Valitettavasti.

Mutta samaa olen ihmetelley että mistä kumpuaa halu tappaa täysin tuntemattomia ihmisiä. Kuinka sairas pitää mieleltään olla että tommoseen ryhtyy. Ja miksi ihmeessä näitä tapauksia on niin paljon. Hiljaseksi vetää.
Just luin, että tänä on vuonna on ollut vasta 310 vähintään neljä uhria vaatinutta ampumista.
Rebujen go to ratkaisu ratkaisu tähän sangen vittumaiseen ongelmaan on tietenkin lisätä aseita, koska aseet luo turvallisuutta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös