Väittelyä pikaruokaravintoloista

  • 353 415
  • 1 753

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+

Jälleen kerran tällainen vertailu on tehty ja jälleen kerran makuraadilla on erikoinen maku.
"– Tässä on vahva suolakurkku. Luultavasti tunnistan suolakurkusta, minkä brändin hamppari on kyseessä."
Tämä suolakurkusta puhuminen. Aaarrgh!!
Jos ei vittu tiedä mauste- ja suolakurkun eroa niin en todellakaan ota tosissaan, yllätys, en muutenkaan ota mitään iltapaskojen juttuja.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mua ihmetyttää miten Hesburgerin hamppari voi voittaa mitään vertailua, tietenkin jos haetaan mauttominta kokonaisuutta niin ehkä siinä. Ja kun ei ole mitään makua niin koitetaan sit hukuttaa se majoneesiin.

No kai se on hyvä et joku tykkää.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mua ihmetyttää miten Hesburgerin hamppari voi voittaa mitään vertailua, tietenkin jos haetaan mauttominta kokonaisuutta niin ehkä siinä. Ja kun ei ole mitään makua niin koitetaan sit hukuttaa se majoneesiin.

No kai se on hyvä et joku tykkää.
Maku se majoneesinkin maku on. Ja Hesen majoneesi on maultaan ihan jees.

Itse vihaan kuivia ja mauttomia hamppareita, mutta Hesen "majoneesiin hukuttaminen" toimii ihan ok. Ei ole kuivaa, eikä mautonta.

Burger Kingissä olen eniten törmännyt mauttomiin hamppareihin. Jos vaihtoehtoina on Mäkkäri, Hese ja BK, niin Mäkkäri on aina oma valinta, mutta jokainen näistä toimii. Ei ne mitään gourmeeta ole, mutta eipä ne sitä yritäkään olla.
 

Tuamas

Jäsen
Tähän on ihan selkeä vastaus.

Hampurilainen: McDonalds
Ranut: Burger King
Majoneesi: Hesburger

Paitsi että BK:n ja Hesen ranut ovat molemmat riisijauholla kuorrutettuja.

Mäkkäri on noista peruspikaruokapuljuista ainoa jonka raneissa on käytännössä vain perunaa (ja sen kyllä huomaa).
 

Liitteet

  • IMG_4116.jpeg
    IMG_4116.jpeg
    105,8 KB · kertaa luettu: 90
  • IMG_4114.jpeg
    IMG_4114.jpeg
    244,8 KB · kertaa luettu: 92

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Maku se majoneesinkin maku on. Ja Hesen majoneesi on maultaan ihan jees.

Itse vihaan kuivia ja mauttomia hamppareita, mutta Hesen "majoneesiin hukuttaminen" toimii ihan ok. Ei ole kuivaa, eikä mautonta.

Burger Kingissä olen eniten törmännyt mauttomiin hamppareihin. Jos vaihtoehtoina on Mäkkäri, Hese ja BK, niin Mäkkäri on aina oma valinta, mutta jokainen näistä toimii. Ei ne mitään gourmeeta ole, mutta eipä ne sitä yritäkään olla.
Itselleni se Hesen majoneesi ei toimi ollenkaan, sitä on liikaa ja se peittää kaiken muun maun jos sitä edes on ja muutenkin mielestäni Hesen kokonaisuus on kaikista mauttomin.

Itse tykkään eniten Burger Kingin Plant based Whopperista, jonne lisään vielä jalopenoja ja BBQ kastiketta tai sinappia. Myös Mäkkärin El Maco hamppari on mielestäni hyvä, se ei tarvitse mitään extraa. Parhaat ranut on mielestäni Mäkkärissä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Hesen majot ovat mielestäni hyvä - dippeinä. Burgereissa eivät toimi likellekään yhtä hyvin. Kurkkumajoneesi on liian makea (okei, sopii juustohampurilaiseen) ja paprikamajoneesi tosiaan peittää kaikki muut maut alleen.

Lisäksi ongelmana on se määrä; kerroshampurilaisessa on 33g majoneesia, mikä on ihan tolkuttoman paljon. Kokeilkaapa himassa miltä näyttää kulhossa 33 grammaa majoneesia. Sitten on tietysti megahampurilainen, jossa tuplat tuosta, eli 66g. Seurauksena on pelkästään majoneesin makuinen ja rakenteeltaan lähinnä majoneesimainen hampurilainen, josta putoilee syliin majoneesisia salaatinpalasia sotkien vaatteet.

Joillekin majoneesi on tosiaan se syy käydä Hesessä, mutta kokemuksesta tiedän, että se on myös ylivoimaisesti isoin hampurilaisia koskevan negatiivisen palautteen syy, ja määrä on tässä se keskeisin aihe.
 

Mauri-Antero

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Joillekin majoneesi on tosiaan se syy käydä Hesessä, mutta kokemuksesta tiedän, että se on myös ylivoimaisesti isoin hampurilaisia koskevan negatiivisen palautteen syy, ja määrä on tässä se keskeisin aihe.
Täällä nousee käsi. Silloin harvemmin kun Hesellä käydään, niin kyllä niitä majo- pusseja tulee otettua heti ainakin neljä mukaan. Ovat pirun hyviä leivän päällä tai ihan mihin vaan. Taitavat olla jonkinlainen firman käyntikortti.

Mulla on kaukainen muistikuva, että nimenomaan tuota majoneesia sai joskus kaupastakin hyvin lyhyen aikaa, vai tekeekö muistini nyt nilkkarallit alimpana pakkina?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mulla on kaukainen muistikuva, että nimenomaan tuota majoneesia sai joskus kaupastakin hyvin lyhyen aikaa, vai tekeekö muistini nyt nilkkarallit alimpana pakkina?
Kyllä tuli vähän nyt rimpulat heitettyä siihen siniviivalle, ja täältä mä nyt sit hyökkään ilman estelyitä kertomaan, että majojaan Hese ei ole kaupassa myynyt. Tämä siksi, että pelkäsivät hampurilaisten myynnin laskevan jos saisivat majoneesit muualta. (Sivumennen sanoen tämäkin kertoo siitä, että Salmela itsekin ajattelee hampurilaistensa ainoan mainitsemisen arvoisen osan olevan nuo kaksi majoa). Ne, mitä Hese myi pulloissa kauppojen hyllyiltä olivat salaattikastikkeet; Talon, Talon Kevyt, Valkosipuli ja olikohan joku neljäskin.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mä en ymmärrä minkälaiset kultaiset makunystyrät pitää olla, että maistaa BK:n pihvistä jonkun kaasun maun? Koska mä en maista, vaikka on herkkä makuaisti. Tai sitten käyn jotenkin vähäkaasuisemmassa BK:ssa (käyn yleensä aina samassa ravintolassa).

Mäkin pihvit aivan luokattomia ja Hese muuten vaan luokaton. Ei toimi oikein mikään, aina kun menen Heseen, joudun odottamaan annosta jonkun helvetin 40 minuuttia tai sitten koko tilaus on unohdettu. Kerran olin istunut autossa lähemmäs puoli tuntia odottamassa, jannu kävelee auton luo: ”niin mitä te tilasittekaan?”. Pahoitteluja riitti, sai senkin jälkeen odottaa sai helvetin kauan, mutta ei puhettakaan mistään hyvityksistä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mäkin pihvit aivan luokattomia ja Hese muuten vaan luokaton. Ei toimi oikein mikään, aina kun menen Heseen, joudun odottamaan annosta jonkun helvetin 40 minuuttia tai sitten koko tilaus on unohdettu. Kerran olin istunut autossa lähemmäs puoli tuntia odottamassa, jannu kävelee auton luo: ”niin mitä te tilasittekaan?”. Pahoitteluja riitti, sai senkin jälkeen odottaa sai helvetin kauan, mutta ei puhettakaan mistään hyvityksistä.
Hyvin harvoin joudun Hesburgeriin, mutta silloin kun sinne olen joutunut, niin aivan helvetin pitkään on tosiaan joutunut ruokaa odottamaan. Siellä on aina työntekijöitä ihan minimimäärä paikalla. Ei tee mieli tukea tuollaista.

Sitä en tiedä mitä mäkin pihveissä on luokatonta. Ylikypsää naudanjauhelihaa kuten näissä muissakin.
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Mä en ymmärrä minkälaiset kultaiset makunystyrät pitää olla, että maistaa BK:n pihvistä jonkun kaasun maun? Koska mä en maista, vaikka on herkkä makuaisti. Tai sitten käyn jotenkin vähäkaasuisemmassa BK:ssa (käyn yleensä aina samassa ravintolassa).
En ole kultakieli tms, mutta kyllä se mun suuhun tuo semmoinen sytytysnesteen vivahteen ja ei tosiaan maistu.
 

Jeffrey

Jäsen
Uudenvuodenyönä kävin väkipakosta Hesessä ja täytyy todeta, että olihan se kerroshampurilainen hyvin kehno tuote. Majoneesia liiaksi ja pihviä taas olematon määrä. Ranskalaisetkin olivat onttoja sisältä. Valitettavasti tuona ajankohtana Mäkkäri oli ammuttu täyteen, enkä osannut suunnistaa lähimmälle makkaraperunakojulle, joten Hese oli se ratkaisu. Meinasin päästä vielä tukkanuottasille erään toisen asiakkaan kanssa joka tuli poistetuksi ravintolasta huudeltuaan rasistisuuksia työntekijöille. Siinä ulko-ovella meinasi se käsikähmä yllättää tämän henkilön purettua mielipahaansa myös minulle. Minun ilmaistessa tälle, että suuta soukemmalle - kerrankin olen tuomarin kanssa samaa mieltä rangaistuksesta.

Hesen kanahampparia tekee välillä mieli, vaikka ei se enää ole niin hyvä kuin silloin ennen vanhaan.
 

penis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Vimpelin Veto
Uudenvuodenyönä kävin väkipakosta Hesessä ja täytyy todeta, että olihan se kerroshampurilainen hyvin kehno tuote.
Itsellä taas tuo on se syy miks Hesen kerroshamppari vie ainakin Mäkkärin Bigmacin, kun Bigmac tuntuu hieman kuivalta siihen verrattuna. Kuitenki Mäkkäriin tulee mielummin mentyä, kun yleensä Heset eivät ole niin viihtyisiä paikkoja ainakin omaan silmään, vähän kylmä ja joissakin paikoissa sellanen kaupan lattia. Mäkkärissä on enemmän tunnelmaa.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Muistan joskus vuonna nakki ja käpy (okei, olisiko ollut 2010) testanneeni Burger Kingiä ensimmäisen kerran Lontoossa. Silloin sai hyvin vastaavan kanahampparin kuin Heselläkin oli joskus (oi niitä pitkulaisia aikoja). Tuota pidin parempana kuin Hesen hampparia. Nykyään ei mikään ole enää hyvin. Ranuja harvoin enää edes syön. Jossain pubiravintoloissa burgereiden kyljessä parempia.
 

Mauri-Antero

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Kyllä tuli vähän nyt rimpulat heitettyä siihen siniviivalle, ja täältä mä nyt sit hyökkään ilman estelyitä kertomaan, että majojaan Hese ei ole kaupassa myynyt. Tämä siksi, että pelkäsivät hampurilaisten myynnin laskevan jos saisivat majoneesit muualta. (Sivumennen sanoen tämäkin kertoo siitä, että Salmela itsekin ajattelee hampurilaistensa ainoan mainitsemisen arvoisen osan olevan nuo kaksi majoa). Ne, mitä Hese myi pulloissa kauppojen hyllyiltä olivat salaattikastikkeet; Talon, Talon Kevyt, Valkosipuli ja olikohan joku neljäskin.
Joo noinhan se taisi mennä. Saattaa olla, että noita majoja joskus harkittiin myytäväksi kauppoihin, ja ylitti silloin uutiskynnyksen, josta sitten jäi muistijälki. Salaatinkastikeitahan on myyty jo pidempään kaupoissa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

Mauri-Antero

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Hesen kebabhampurilainen on toimiva tuote. Muutenpa ei Hesessä tule käytyä mutta jos kebabhampurilainen on taas listalla niin tulee käytyä.
Case kebabhampurilaisesta olikin juttua tässä joku aika sitten ketjussa. N. kolme viikkoa sitten olin vesi kielellä menossa hakemaan kyseistä tuotetta. Vittu, taas vedetty pois listalta!

Kyllä toi ketju on oikein pikaruoka ravintoloiden Salatut Elämät, kannattajia piisaa, vaikka tuote on ollut kauan paska.
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Case kebabhampurilaisesta olikin juttua tässä joku aika sitten ketjussa. N. kolme viikkoa sitten olin vesi kielellä menossa hakemaan kyseistä tuotetta. Vittu, taas vedetty pois listalta!

Kyllä toi ketju on oikein pikaruoka ravintoloiden Salatut Elämät, kannattajia piisaa, vaikka tuote on ollut kauan paska.
Et menettänyt paljon. Mä tuommosen otin kun muistin, että oli kelpo tuote aiemmin. Paska oli tällä kertaa. Mitä lie muuttaneet pihvissa tms, mutta enää en erehdy tuota ostamaan. Kanatortilla taitaa olla ainoa Hese mitä jatkossa ostan. Vielä kun muistaa ottaa paalin paperia alle ettei soosi valu syliin.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Huolimatta pienestä muutoksesta, onhan tuo kebabhamppari silti Hesen paras. Itsekin jopa pari kertaa kävin sen nyt syömässä, kun saatavilla oli. Toimi edelleen. Toinen oli muistaakseni Arizona, joka oli ok vaihtelua Hesen muista hamppareista, muttei ole kuulunut hetkeen.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Hesen suosikkiannokseni:
6 kpl kanafileitä + chlimajoneesi ateriana eli salaatti + juoma kylkeen. Salaattiin "kastikkeeksi" chilimajoneesi, jonka käytän kanafileisiin. Salaatin syön sellaisenaan.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
On muuten ihan jäätävän isoja eroja Burger Kingien välillä eri maissa ja lieneekö jopa samojen maiden eri ravintoloissakin?

Joskus kauan sitten melkein 20 vuotta sitten oli tapana käydä aina Lontoossa ensimmäisenä Burger Kingissä ja tuolloin se Double Whopper with Bacon oli aivan käsittämättömän kova pikaruokaburgeriksi - pettymys olikin aivan suunnaton, kun sitten Suomeen tuli Burger King (Turkuun?) ja se pursa olikin ihan kuiva käntty jollain elähtäneellä salaatinlehdellä ja hämmentävällä salaatinkastikkeella tms. Prahassa taas Burger King oli ihan helvetin kallis (suhteessa hintatasoon, siis) mutta myös sisältöä oli melko varmasti se 50% enemmän kuin muualla ja laatu vaikutti paikallisia mäkkejä selvästi paremmalta.

Nyttemmin täällä kotona ainakin Meilahden Burger Kingissä on hyvät purilaiset ja pesee kyllä mielestäni mäkkärit ja heset mennen tullen, mutta asiantuntijat ovat kyllä antaneet ymmärtää, että laatu vaihtelee ravintoloiden välillä. Tiedä sitten onko totta vai urbaanilegendaa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Burger Company on muuten hyvä paikka mutta ranskalaisa saa ihan helkkarin vähän.

Kolmesta isosta ketjusta taas käyn enää vain Burger Kingissä kun Hesburger ja McDonald's on boikotissa. Sriracha King oli suosikki bögö, mutta tais olla vaan kamppis tuote kun sitä ei saa enään lähi Kingistä.

Kun puhutaan pikaruokaloista niin on pistänyt jo todella pitkään silmään että erityisesti nuoret ei osaa pikaruokalaetikettiä. Osalle tarjottominen vieminen roskikselle on aivan liian haastava tehtävä, ja yleensä se paikka jossa ne on syönyt näyttää siltä että siinä on ollu porsaita. Lopetin rautatieaseman ja Kampin Bögö Kingeissä syömisen kun vitutti aina kun ympärillä oli niin paskasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös