Uusia pelaajia vielä tälle kaudelle?

  • 32 216
  • 219

Tökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tätä on spekuloitu jo hieman toisessa ketjussa, mutta ajattelin, että tämä tarvitsee oman ketjunsa. Itse en ole sitä mieltä, että uusia pelaajia tulisi vielä hankkia, mutta on hyvinkin mahdollista, että muutaman viikon päästä joukkueessa luistelee kovan luokan snaipperi ja kenties vielä puolustajakin. Summasen mukaan kovan luokan hyökkääjää tarvittaisiin, ellei hän sitten tarkoittanut että sellainen pitäisi löytyä omista riveistä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Oma mielipiteeni on, että mitään täytemiehiä ei tarvita, mutta esim. Machuldan tasoiselle kaverille voi sanoa kyllä. Onhan siinä tietenkin sekin puoli, että jos nyt Ilves ja Ässät esim. rupeaa pajatsoaan tyhjentämään, niin jonnekin ne pelaajat menevät, eli vastustajille, joten kyllä siinä hereillä pitää olla.

Sellainen asia pisti silmiin tänään Tepsi-ottelussa, että herrat Harkimo ja Virmanen loistivat poissaolollaan, joten siellä voipi olla jotain tekeillä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Uusia pelaajia tulee

Uusia pelaajia on tulossa. Haussa on yv-pakki ja snaipperi. Kiirettä ei ole, ei minkäänlaista. Toivottavasti satsataan todelliseen laatuun. Jos laadusta ei ei ole takeita, jätetäään toinen tai tarvittaessa molemmat hankkimatta.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Helvetin hyvä juttu!
Hankitaanhan vielä enemmänkin kuin kaksi, että saadaan koko 4-kenttää täyteen todellisia pelimiehiä, jotka pelaavat lyhyttä vaihtoa, lyövät kiekkoa päätyyn ja puolustavat kurinalaisesti valmentajallemme Raimo Summaselle.

Mee jo sinne vitun maajoukkueeseen..
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kiekollisen pelaamisen osaava pakki olisi mahtava yllätys nykyiseen joukkueeseen. Sellaista ei taida olla SM -liigassa vapaana, edes vuokralle. Mistä suunnasta siis, onko tietoa?

Myöskin Ramin peräänkuuluttaman "puhtaan snaipperin" rooliin ei löydy tällä hetkellä SM -liigasta vapaatan miestä. Tuttu Vallu -kuvio Lappeenrannasta on jäissä, Saipa menee tällä pelillä play-offeihin.

Ilmeisesti asialla ei ole VIELÄ kiire. Niukkoja voittoja tulee ja yleisöä on VIELÄ kohtuullisesti matseissa.

Suuntaa. Mistä suunnasta vahvistuksia on tulossa? Vai lämmitelläänkö näillä puheilla vain omia ukkoja panemaan parastaan pelipaikan menetyksen pelossa?

EDIT: Typ-O
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
No jaa, jos nyt katselee tarkemmin tuota Martin Strbak Kerhoon ketjua, voisi hätäisempi päätellä, että Järventie ei enää ole tyrkyllä Kerhoon, vaan ehkä Jokereihin. Näin olin sieltä rivien välistä ymmärtävinäni. Eikä siinä mitään. Saattaisi olla tähän paikkaan ihan hyvä vara-Koivisto. Ja edelleen jäisi ulkomaalaispaikkoja auki pilvin pimein.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Iceman


Suuntaa. Mistä suunnasta vahvistuksia on tulossa?

Ensisijaisesti Brittein saarilta, toissijaisesti Saksasta ja kolmanneksi tietysti Virosta... No, vakavammin, mitä ilmeisemmin homma toimii kuten on toiminut tähänkin asti. Eli uusia ukkoja ei (toivottavasti) roudata jostain hemmetin alasarjasta, vaan vahvistukset tulevat Suomesta ja SM-liigan sisältä.
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti Vakio
No jaa, jos nyt katselee tarkemmin tuota Martin Strbak Kerhoon ketjua, voisi hätäisempi päätellä, että Järventie ei enää ole tyrkyllä Kerhoon, vaan ehkä Jokereihin. Näin olin sieltä rivien välistä ymmärtävinäni. Eikä siinä mitään. Saattaisi olla tähän paikkaan ihan hyvä vara-Koivisto. Ja edelleen jäisi ulkomaalaispaikkoja auki pilvin pimein.

Tätä kuviota funtsin mutta en ole varma riittävätkö Järventien kädet kuitenkaan tuohon hommaan. Nykyiseen pakistoon toki selkeä vahvistus mutta todellinen kiekollinen pakki minusta Järventie ei ole. Näin fiilispohjalta.

Olisikohan ison veden takana ketään kyvykästä ja halukasta?
 

Banhammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Mystinen mies
Jos oletaan että kaveri on sm-liigasta, niin tässä jengit jotka ovat viivan alapuolella. Olen sieltä kerännyt nimiä, ketkä voisivat ajaa yv-pakin/sniperin virkaa.

Ilves:

Järventie
Viitakoski

Pelicans:

Latvala
Jääskeläinen

Ässät:

Tähtinen

TPS:

Nurminen

Tappara:

Tarvainen
Luoma
Mäntylä

Ps. Minullako tylsää?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Vakio

No jaa, jos nyt katselee tarkemmin tuota Martin Strbak Kerhoon ketjua, voisi hätäisempi päätellä, että Järventie ei enää ole tyrkyllä Kerhoon, vaan ehkä Jokereihin. Näin olin sieltä rivien välistä ymmärtävinäni.

Kyllä sen voisi tulkita niinkin, että Mara on ehkä siirtymässä HIFK:hon, nyt kun Kantorin lähtö näyttää varmalta.
 

Gosgari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Järventie olisi ihan mukava lisä narri paitaan mutta voisihan sitä apua lähteä hakemaan NHL:stäkin. Sellanen peluri jolla olis vyöllään tollaset 800 ottelua ja öpaut 500 tai enemmän pisteitä ni sellanen vois auttaa joukkuetta monellakin tavalla esim tuomalla lisää kokemusta ja sen tuomaa varmuutta joukkueeseen. Toinen vaihtoehto olis lähteä metsästämään esim Tshekin pääsarjasta sellaista huipputaitavaa ja maaliahnetta laituria joka voi auttaa tähän "maalinteko-ongelmaan".

Mitäs sanotte??
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Gosgari
Mitäs sanotte??

Sanon, että koko puhe mistään hyökkääjähankinnasta on ihan perseestä. Näin vaikka sieltä olisi tulossa itse Mario Lemieux.
Maalimääristä Summanen voi syyttää vain ja ainoastaan omaa pelisysteemiään ja lisähyökkääjän tulo tietää automaattisesti Laineen, Tomekin tai M.Ruudun joutumista ylimääräiseksi hyökkääjäksi.

Kukas sitä taas haluaa Raadon lisäksi? Jos sieltä pistetään joku jysky edestä pois, niin homma on ok, mutta Raato kun on itse jysky niin sitä ei tule tapahtumaan.
 

Gosgari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Mike
Sanon, että koko puhe mistään hyökkääjähankinnasta on ihan perseestä.

No mikäli hyökkääjälle ei olisikaan tarvetta niin Koivistomainen kiekollinen pakki olisi omasta mielestäni erittäin tervetullut.
Siinä en näe mitään väärää. Huhuavat toisissa ympyröissä että Hjalliksella olisi jo Järventie melkein taskussa mutta onko hän tarpeeksi hyvä sillä mitään "iha kohtis" pakkia ei kaivata vaan vastuutaottava ja tekninen ja hyvä YV-viivapelaaja jolla on hyvä pommi. Pariin otteeseen olen tällä kaudella katsellut kun pakeille menneet syötöt ovat jotenkin lipsahtaneet yli... Toivottavasti ei kohta enää.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Veikkaan, että molemmat mahdolliset hankinnat ovat ulkomaalaisia. Miksi ihmeessä jengiin ei pitäisi hankkia uutta verta? Kaikki valittavat pelin tylsyyttä ja yksi tsekkisnaipperi voisi kummasti muuttaa kuvioita. Summasen valmennustyylistä voidaan olla montaa mieltä, mutta ei Raato sentään maalintekoa ole kieltänyt pelaajilta.
Uutta verta kehiin vaan ja säpinää peliin!
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti PeteX
Veikkaan, että molemmat mahdolliset hankinnat ovat ulkomaalaisia. Miksi ihmeessä jengiin ei pitäisi hankkia uutta verta? Kaikki valittavat pelin tylsyyttä ja yksi tsekkisnaipperi voisi kummasti muuttaa kuvioita. Summasen valmennustyylistä voidaan olla montaa mieltä, mutta ei Raato sentään maalintekoa ole kieltänyt pelaajilta.
Uutta verta kehiin vaan ja säpinää peliin!

Jep. Mutta täytyy miettiä kenen kustannuksella hankitaan. Jos ollaan osteltu ensin tusinamiehiä viemään junnuilta pelipaikkoja, niin pitääkö korjata tilanne niin, että hankitaan huippujätkiä vielä lisäksi viemään ne vikatkin junnujen paikat ja annetaan tusinamiesten jatkaa joukkueessa?
Olen itse kanssasi samaa mieltä, että joku tsekki a.k.a. Pavel Rosa kelpaisi ihan koska tahansa, mutta Summasen tuntien edestä joutuu väistymään ihan vääriä miehiä ja se on perseestä - syvältä perseestä.

Se on ihan arvokysymys. Kuka on kaveri ja kuka ei. Kuka kuuluu yhteisöön ja kuka ei. Jokereilta on tämä homma nyt hukassa.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Ajatuksia

Viestin lähetti Mike
Sanon, että koko puhe mistään hyökkääjähankinnasta on ihan perseestä. Näin vaikka sieltä olisi tulossa itse Mario Lemieux.
Maalimääristä Summanen voi syyttää vain ja ainoastaan omaa pelisysteemiään ja lisähyökkääjän tulo tietää automaattisesti Laineen, Tomekin tai M.Ruudun joutumista ylimääräiseksi hyökkääjäksi...

Hyvinkin pitkälle juuri näin. Narreista löytyy jo nyt snaippereita ja 'snaippereita' keskikokoisen farmisarjan verran. 'Snaipperit' eivät ole tyylipuhtaita maalaajia, mutta sekin onnistuu.

Snaipperit ja 'snaipperit':

Nemirovski
Peltonen
Hentunen
Voutilainen
Vertala
Laine
Bergenheim
Aalto

Heiltä on maaleja lupa odottaa, ja Summasen mittakaavassa niitä tuleekin tasaisesti, eli vähän mutta tasaisesti.

Aivan eri asia on, keihin noista kavereista voi luottaa pleijareissa. Jokerit on ajanut itsensä siihen asemaan, että kaikki muu kaikki SM-kulta on alakanttiin. Siihen, onko tuo perseestä vai ei en ota kantaa, mutta niin se vain on ja sillä selvä.

Pleijareissa noista voi luottaa 100% ehkäpä Peltoseen. Hän tekee varmasti pari maalia. Muista en kertakaikkiaan osaa sanoa mitään. Voutilainen antoi viime keväänä aivan hyvää näyttöä, muut ovat kysymysmerkki.

Riskejä ei haluta/uskalleta/voida ottaa. Vähintään pari takuuvarmaa snaipperia halutaan rosteriin. Hyvinkin voi olla että Laine ja Bergenheim onnistuvat pleijareissa. Näyttää kuitenkin siltä että heihin ei uskalleta luottaa tarpeeksi. Onko luottamattomuus perusteetonta vai ei, sitä en tiedä.

Näillä mennään, mutta kuinka kauan?
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Re: Ajatuksia

Viestin lähetti Lapanen
Jokerit on ajanut itsensä siihen asemaan, että kaikki muu kaikki SM-kulta on alakanttiin. Siihen, onko tuo perseestä vai ei en ota kantaa, mutta niin se vain on ja sillä selvä.

Pleijareissa noista voi luottaa 100% ehkäpä Peltoseen. Hän tekee varmasti pari maalia.

No edellisessä viestissäni jo tätä sivusinkin, enkä toisessa tilanteessa (tai jos valmentaja peluuttaisi näyttöjen, ei nimien perusteella) olisikaan ollenkaan tätä vastaan, mutta nyt on kyllä pakko asettua omien jätkien puolelle.
Jos hankitaan takuuvarma maalintekijä, niin heivataan Vertalaa, Turusta ja Nemirovskya syrjään kun kerran luottoa ei löydy. Näinhän ei kuitenkaan tule tapahtumaan ja se on paha juttu se.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Mike

Se on ihan arvokysymys. Kuka on kaveri ja kuka ei. Kuka kuuluu yhteisöön ja kuka ei. Jokereilta on tämä homma nyt hukassa.

Valitettavasti katoavaista tuntuu olevan nykyään seurauskollisuus, lojaalisuus yms arvot. Hjallishan itsekin harmitteli liigassa tapahtuvan liikaa ns turhia pelaajakauppoja.

Arvostan Miken näkemystä omien kasvattien suosimisesta. Jos rinnakkain laitetaan keskiverto liigapeluri, joka vaihtaa seuraa vuoden välein ja oma, orastava kasvatti, en miettisi kahta kertaa kumpaa suosia. Kun miettii tulevia vahvistuksia, on aina hyvä pitää mielessä lähtijöiden / tupenpureskelijoiden nimiä. Junnut valitettavan usein kokevat sen kohtalon ja se on väärin. Siinä sitten on oman junnun seurauskollisuus taas kovilla.
 

Gosgari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Mike

Olen itse kanssasi samaa mieltä, että joku tsekki a.k.a. Pavel Rosa kelpaisi ihan koska tahansa, mutta Summasen tuntien edestä joutuu väistymään ihan vääriä miehiä ja se on perseestä - syvältä perseestä.

Katotaan sitte ensi kaudella miten Jorma hoitaa hommat. Jätkä on vottanut 5 mestaruutta 6 kauden aikana joten luulisi äijän osaavat metsästää pelajia. Miten se on mahdollista että joka kausi HPK tekee eniten tai ainakin toiseksi eniten maaleja kaudessa (paljon)??? Mulle on iha sama mitä Jokereiden johto tekee kunhan saataisiin kasaan joukkue joka takoo maaleja urakalla, vaikka sen kustannuksella että välillä menisi omiinkin reippaammin. Mä haluun maaleja jotka omalta osaltaan nostaa pelin luonnetta!
 

Gosgari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Senior
Jos rinnakkain laitetaan keskiverto liigapeluri, joka vaihtaa seuraa vuoden välein ja oma, orastava kasvatti, en miettisi kahta kertaa kumpaa suosia.

Tåssa mä oon iha samaa mieltä sun kanssas. Esim. seuraavassa ilves pelissä Rami voi tehdä yllätys vedon ja laittaa kaikki nuaret pelaavaan kokoonpanoon ja lepuuttaa paljon pelaavia pelaajia. Aika riskiä pelleillä pisteillä noin ehkäpä, mutta se toisi kaivattua näyttöä siitä mihin yhden ottelun ajaksi "nuorennettu" Jokerit pystyisi.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Viestin lähetti Senior

Arvostan Miken näkemystä omien kasvattien suosimisesta. Jos rinnakkain laitetaan keskiverto liigapeluri, joka vaihtaa seuraa vuoden välein ja oma, orastava kasvatti, en miettisi kahta kertaa kumpaa suosia. Kun miettii tulevia vahvistuksia, on aina hyvä pitää mielessä lähtijöiden / tupenpureskelijoiden nimiä. Junnut valitettavan usein kokevat sen kohtalon ja se on väärin. Siinä sitten on oman junnun seurauskollisuus taas kovilla.

Mielenkiintoinen kommentti. Ifkissä on kuusi (kohta viisi?) ulkomaalaista.
Ei helvetissä ruveta kesken kautta nuorentamaan jengiä, vaikka se olisi miten "muodikasta". Keväällä joka tapauksessa homma ratkaistaan ja ratkaisijat ovat AINA olleet kokeneesta kaartista, Lehtonen poikkeuksena.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Gosgari
Katotaan sitte ensi kaudella miten Jorma hoitaa hommat. Jätkä on vottanut 5 mestaruutta 6 kauden aikana joten luulisi äijän osaavat metsästää pelajia. Miten se on mahdollista että joka kausi HPK tekee eniten tai ainakin toiseksi eniten maaleja kaudessa (paljon)??? Mulle on iha sama mitä Jokereiden johto tekee kunhan saataisiin kasaan joukkue joka takoo maaleja urakalla, vaikka sen kustannuksella että välillä menisi omiinkin reippaammin. Mä haluun maaleja jotka omalta osaltaan nostaa pelin luonnetta!

Suoraan sanoen olen vähän skeptinen Jortikankin suhteen siinä mielessä vaikka voittaa osaakin, että ainakin näppituntumalla olisi sellainen kutina, että kovin montaa turkkulaista nuorta hyökkääjää ei hänen aikanaan noussut huipulle, ainakaan jos vertaa Jursin vastaaviin. Toki on muistettava rehellisyyden nimissä sekin, että Jortsulla ei ollut enää sitä loputonta pelaaja-armeijaa josta ammentaa.

Summasen näytöt tällä saralla ovat silti ihan omaa luokkaansa - surkeat. Voutilainen ja nuorin Ruutu sa(a)ivat vastuuta, mutta esim. ikäluokkiensa suurlupaukset Santala, Laine, Rita, Valtonen, Mäki, Bergenheim, Filppulat ovat kuuluneet koko ajan tupenpureskelija osastoon jos aina siihenkään.
Pakkien kanssa hän on tehnyt parempaa duunia josta nyt on omistakin esimerkkinä Niemi, Väänänen ja miksei Malmivaarakin + Brooksit, Gagnonit jne., mutta toisaalta sieltäkin hukattiin pitkä-aikainen junnukippari Antti Hulkkonen ja antipatian kohteeksi joutunut Tuomas Eskelinen.

Summanenkin osaa voittaa, se on nähty ja suuret kiitokset siitä, ja on kusipää, mitä ominaisuutta arvostan suunnattomasti, mutta arvomaailma ei ole seurajoukkueeseen sopiva - ainakaan minun mielestäni. Jokerihengen pitää aina olla ykkösenä, sen jälkeen tulee menestys.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti PeteX
Mielenkiintoinen kommentti. Ifkissä on kuusi (kohta viisi?) ulkomaalaista.

Miten Sä nyt löysit vastakkainasetteluun ulkomaalaiset ja IFKn? Tämähän on Jokeriketju, enkä ole kommentteineni nyt IFKn asialla, vaan kiinnostunut ihan kiekkomiehenä. Olen sitä paitsi sitä mieltä, että toivottavasti IFK lähtee ensi kauteen alle viidellä ulkomaalaisella.

Nuorten kasvatuksella ja suosimisella tarkoitan lähinnä pitkäjänteisyyttä, uskottavuutta ja jopa taloudellista omavaraisuutta ja kannattavuutta. Arvokysymyksiäkin, joissa ei liene oikeita vastauksia. Yksi suurimmista asioista, joita minä pidän arvossaan, on omien junnujen merkitys ja asema seurassa.
Investointeja, jotka tulevat usein korkojen kanssa takaisin.

Se, joka toivoo mestaruutta joka vuosi ja hedelmällistä junnukasvatusta, on usein asioista vähän epärealistinen. Junnujen korvaaminen lyhynäköisesti seuranvaihtoautomaateilla ei ole kovin pitkänäköistä. Siis minusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös