Uuden hallituksen uudet kujeet

  • 1 101 340
  • 2 463

PJx

Jäsen
Hieman ihmetyttää tämä tavaramerkkikohu. Sen ei olisi pitänyt tulla yllätyksenä, että tavaramerkki on ja luultavasti pysyy emo-Ilveksen hallussa. Aika kohtuutonta muuta odottaa, sillä Ilves ei ole pelkästään liigassa pelaava jääkiekkojoukkue.

Sekään ei ole salainen tieto, että OY:n ”pelioikeus” liigassa oli aikoinaan, ja saattaa olla vieläkin, Liiga Ilves Ry:n ”hallussa” velvoitteiden panttina. Aivan varmasti myös muita velvoitteita on aikanaan sovittu.

Pidän iltalypsynä sitä, jos yleisesti tiedossa olleista reunaehtoja, olivat ne mitä tahansa kohtuullista, ei haluta tässä kohtaa kunnioittaa. Raha on väline hoitaa asiat mallilleen ja luulisi, että se on huomioitu jo aiemmin neuvotellussa hinnassa.

Millään en jaksa uskoa, että aivan olematon asia olisi riitaisia taustaklikkejä yhdistänyt. Jonkun ison asian on täytynyt mennä olennaisesti toisin kuin alun perin oli sovittu tai ymmärretty sovitun. Paljon mahdollista, että tilanteen taustojen avaaminen hyvän maun puitteissa ja/tai oikeustoimet välttäen edellyttäisi lupaa melko monesta suunnasta.

Kovia faktoja ei tässä mediapelissä ole pöytään lyöty.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Mutta rehellisesti sanottuna, jotain epäilyttävää tässä hahmossa vaan on. Ihmisen vaistoa ei pysty huijaamaan vaikka olisi kuinka sujuvasanainen tahansa.

Valehtelisin, jos ei samoja ajatuksia olisi ollut täälläkin päässä. Riemun kiljahduksiin en osannut ryhtyä, kun esisopimus julkaistiin. Kuitenkin olen paremman tiedon puutteessa Sjöblomin puolella. Jos Markon taustoissa todella olisi jotain hämärää, Ilveksen johtoryhmä pystyisi ne helposti ampumaan julkisuuteen. Jos ei virallisesti, niin ainakin korvasta korvaan supisemalla. Näin ei kuitenkaan ole tapahtunut. Ainoastaan on pystytty "ei tiedotettavaa" -linjaan ja keräilemään väärin perustein listoja jonkun pikkusponsorin johdolla.

Niin kauan kun Ilves on kykenemätön selvittämään, että mitä Marko on tehnyt väärin pysyn Markon tukena. Vanha johtoporras ja sen kuppikuntien kyvyt on jo nähty, moneen kertaan.

Mutta tämä nykyinen lynch mob -mentaliteetti suorastaan kuvottaa minua.

Ymmärrän, että se herättää toisilla vastareaktion automaattisesti mutta tässäkin kohtaa voi johtoporras katsoa vain itseensä. Miksi Sjöblomin on annettu hallita mediakenttää?

Piti ihan katsoa, että mitä se Sjöblom sanoikaan tästä RY:n kanssa neuvotteluista ja mielestäni on aika rohkeaa väittää kummankaan valehtelevan.

Marko: "Hän sanoo neuvotelleensa ry:n edustajien kanssa, mutta siitä, että tavaramerkkioikeudet siirtyisivät Ilves Hockey Oy:lle, ei ole Sjöblomin mukaan keskusteltu." ja toinen: "Tällä hetkellä kukin jaosto tekee omia tuotteitaan ja myy niitä omilla hinnoillaan eteenpäin. Haluaisin keskittää sen. se on loogista, moni muukin iso brändi on tehnyt niin.Ei ole mitään järkeä, että kaikki juoksevat ympäriinsä. Keskittämisestä hyötyisivät kaikki, juniorijoukkueet ja edustus."

Ojala: "Ojalan mukaan hän on yrittänyt tavoittaa Sjöblomia, mutta huonolla menestyksellä.
– Sähköpostilla onnistuin saamaan vastauksen, ettei Hockeyllä ole varaa maksaa provisioita. Ikinä en ole miestä tavannut.
Maksamattomat provisiot ovat toki lähinnä muiden entisten ja nykyisten Ilves-pomojen kuin Sjöblomin kontolla."

"Hockey Oy:n toiminta on ollut aika hektistä. Olisimme valmiita neuvottelupöytään. Ehdoton vaatimuksemme on, että tavaramerkki pysyy Ry:llä, Ojala kommentoi."

Eli Marko sanoo keskustelleensa joidenkin edustajien kanssa ja Ojala ei ole saanut yhteyttä muuta kuin sähköpostitse. Ei toisiaan pois sulkevia vaihtoehtoja.

Se on kyllä naurettavaa, että Hockey Oy ei ole maksanut sovittuja provikoita. Lienee ry tarpeeksi helppo velkoja, että tiukassa tilanteessa on helppo jättää heille maksamatta. Eikös tätä fanimyyntiä ole kuitenkin viime aikoina pyröittänyt jonkun A-junnun äiti/äidit?
 

Heikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mutta tämä nykyinen lynch mob -mentaliteetti suorastaan kuvottaa minua.

Parhaiten käsitteeseen lynch mob pätee tässä farssissa ehkä kuitenkin se 30-niminen lista, jolla ollaan annettu tuomio (Vinnien vetäytyminen) ilman oikeudenkäyntiä (kuulematta Sjöblomin kantaa). Toki asiaa vähän laimentaa se, että suurin osa laumasta ei tiennyt siinä edes olevansa... :)

Tää meidän fanien isompi lauman on vähän niinku anti-lynch mob. Paha sheriffi ja roisto suurtilallinen ovat koetelleet Ilvesvilleä jo kyllin pitkään!
 

Janis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Millään en jaksa uskoa, että aivan olematon asia olisi riitaisia taustaklikkejä yhdistänyt. Jonkun ison asian on täytynyt mennä olennaisesti toisin kuin alun perin oli sovittu tai ymmärretty sovitun. Paljon mahdollista, että tilanteen taustojen avaaminen hyvän maun puitteissa ja/tai oikeustoimet välttäen edellyttäisi lupaa melko monesta suunnasta.

Kovia faktoja ei tässä mediapelissä ole pöytään lyöty.

Jos kaupat olisi peruuntuneet tuon tavaramerkkiasian vuoksi niin miksi ihmeessä tuohon nimilistaan on kerätty kaikki nimet joita siinä nyt on, ihan sponsoreita myöden? Miksei siitä olisi voinut tiedotteessa sanoa, että ongelma oli tämä.

Sen sijaan JJ lähtee hiljaa yllätteän VM:ia tapaamaan ja kukaan ei voi sanoa mitään. Kainulainenkin lähinnä nolasi itsensä eilen Aamulehdessä. Ollila on ainakin edes neuvotellut MS kanssa. Nevalaisesta kukaan ei ole kuullut mitään.

Kyllähän tästä Jääskeläisen ajasta yhden Da Vinci-koodin pystyisi joku kirjoittamaan. Kuka sitten ikinä syypää onkin, niin kyllä JJ toiminnallaan saa itsensä ainakin näyttämään syylliseltä.
 

Optimisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Ehkä se, että yksi näistä erilaisista huhuina levinneistä syytöksistä MS:ää kohtaan on nimenomaan ollut "neuvottelukyvyttömyys tai -haluttomuus".

Tuota ei oltu listattu ainakaan niissä "syytöksissä", joihin Sjöblomille oli annettu mahdollisuus vastata. En ole myöskään tuollaiseen huhuun törmännyt, vaikka asiaa olen (varmasti muiden Ilves-kannattajien tavoin) seurannut hyvin tarkkaan kaikista mahdollisista medioista ja sosiaalisessa mediassa. Olisiko sinulla antaa linkkiä tuohon nimenomaiseen huhuun, vai onko se kajautettu ilmoille "tammelantorilla"? Etäkannattajana pääsyni viimeksi mainittuihin tornareihin on ymmärrettävästi rajallinen.

Joka tapauksessa olisin Sjöblomina ennemmin mainostanut oikeasti käytyjä neuvotteluita vähemmän aroista aiheista, jos olisin halunnut lievittää neuvottelukyvyttömyyshuhuja. Eihän hän voisi edes Ilves-Hockey Oy:n pääomistajana toimia tässä tavaramerkkiasiassa missään sanelevassa roolissa vaan lopputulos pitäisi joka tapauksessa saavuttaa neuvottelujen kautta.
 

Mad Dog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eli Marko sanoo keskustelleensa joidenkin edustajien kanssa ja Ojala ei ole saanut yhteyttä muuta kuin sähköpostitse. Ei toisiaan pois sulkevia vaihtoehtoja.

Se on kyllä naurettavaa, että Hockey Oy ei ole maksanut sovittuja provikoita.

Taisi muuten olla Jääskeläinen joka jo ajat sitten keksi ettei Ry:lle tarvitse mitään maksaa...

Mutta pääasiaan - aina voi keksiä kaikenlaisia skenaarioita, mutta ihan toinen juttu on sitten se, kuinka uskottavia moiset mielikuvitusrakennelmat loppujen lopuksi ovat.

Ensinnäkin tällaisia asioita Ilves Ry:ssä hoitelee Ojala eikä kukaan muu. Hän oli useita kertoja yrittänyt ottaa neuvotteluyhteyttä omistajakandidaattiin (yhtä huonoin tuloksin kuin moni muu), ja mitä MS tekee?

Menee ja neuvottelee aivan jonkun muun kanssa. Kenen? Löysikö Tammelan kentän laidalta jonkun, jolla oli seitkytluvun ilves-pusakka päällä?

Näiden "neuvottelujen" jälkeen Marko Sjöblom sitten lähettää sähköpostia Ojalalle ja kertoo että Oy ei aio maksaa velkojaan.



Minä en sinänsä vastusta Marko Sjöblomia. Minä vastustan sitä perusteetonta henkilökulttia, joka hänen ympärilleen on parissa kuukaudessa syntynyt. Sille ei ole realistisia perusteita.

Mies on loistava käyttämään julkisuutta ja faneja omien etujensa ajamiseen. Siinä on kyse ainutlaatuisesta lahjakkuudesta. Sitä ei voi olla ihailematta.

Mutta se, että arvostelen Marko-palvontaa, ei estä minua kritisoimasta nykyjohtoa. Mikäli välit piti pistää kerrasta poikki - mitä rohkenen vakavasti epäillä - niin mitä järkeä oli vetää siihen perään se vanhojen ilves-patujen luokkakokouksen nimilista.

Ja kaikkein pahinta oli, että homman kanssa hosuttiin ja mukaan liitettiin pari tyyppiä, joilta oli joko unohdettu kysyä lupa tai selitetty asia vähän sinne päin.

Siihen tiedoksiantoon olisi allekirjoittajiksi riittänyt hallitus ja VM. Nyt tällä nimilistalla yritettiin vain hakea jonkinlaista selkänojaa vaikealle ratkaisulle, mutta siitä ei koskaan pääse mihinkään, että johtajan on tehtävä vaikeitakin päätöksiä - ja seisoa niiden takana. Horjumatta ja sivuilleen vilkuilematta.

Itse en tunne yhtään ilvesläistä, jolle olisi tärkeää että siellä on Hirvosen, Oksasen, Pajuojan, Toskalan tai ties kenen menneiden aikojen Ilves-pelaajan tai -pomon nimi.

Tämä tolvanoiden hölmöily antoi kuitenkin loputtomasti ammuksia Markon kannattajille.
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Samaa mieltä. Kiristyksellä tarkoitin sitä, jos ry:n puolella halutaan alkaa todella ikäviksi, niin he pystyvät ''kiristämään''. Muutamat kirjoittajat ovat antaneet ymmärtää, että tälläistä kiristystä tapahtuu, mutta minä en missään nimessä ole näin suoraan väittänyt.

Tänään Aamulehdessä ollut Ojalan haastettu ainakin varmisti sen, että ry ei ole ''kiristänyt'' ja tavaramerkistä makstettu korvaus (muutamia kymmeniä tuhansia usealta kaudelta rästissä) ei voi olla ongelmana Ilveksen menestymiselle kiekkopuolella.

Itsellä on melkoisen ristiriitaiset ajatukset koko myyntisaagasta. Sjöblom on näyttänyt hyvältä, mutta kuten nimimerkki Bronco kirjoitti, vähän liiankin hyvältä. Se on ainakin varmaa, että luomansa vaikutelman perusteella hän on juuri sellainen omistaja, mitä monet fanit haluavat, mikä myös selittää fanien parissa nauttimaansa kannatusta. Ja vaikka ns. luurankoja ei ole tullut esille, niin esimerkiksi ry:n Ojalan kommentit laittoivat Sjöblomin hieman hämärään valoon (toisaalta mahdollistahan on, että Sjöblomin tarkoituksena on ollut syvälliset ja vastavuoroiset keskustelut käydä ry:n kanssa maanantain kokouksen jälkeen, mihin ei koskaan tullut mahdollisuuksia). En usko, että tämä tavaramerkki-asia on ollut keskeisimpänä tekijänä kauppojen peruuntumisessa, mutta koska tähän ulkopuolisena on saanut kaikkein parhaiten tarttumapintaa, niin siksi esim. itse olen täällä tähän keskittynyt.

Toisaalta kolikon toinen puoli. En epäile hetkeäkään, etteikä esimerkiksi pikkusponsori ja surullisenkuuluisan nimilistan kerääjä Airila todella haluaisi Ilveksen menestymistä. Mutta, se Ilves mikä tällä hetkellä on Airilalle olemassa, on Ilves, johon hän ''kuuluu''. Menestyksen tullessa hän tuntee olevansa ''osa'' Ilvestä ja voisin spekuloida, että ulkopuoliseksi joutuminen aiheuttaisi tietynlaisen kriisin hänen ''Ilves-identiteetilleen''. Toisaalta ei hän ymmärrettävästi itse tietenkään koe, että olisi millään tavalla haitaksi menestymismahdollisuuksille (Airilaa käytetty tässä vain esimerkkinä ''sopan hämmentäjästä''). Toisaalta on selvä, että menestyvän organisaation tukena on oltava paikallisia pk-yrittäjiä muutenkin kuin seisomakatsomossa ostetun lipun kanssa (vrt. Bern), mutta kyllä tämä ''miellyttäminen'' pitää pystyä toteuttamaan muuten kuin tarjoamalla suoria vaikuttamismahdollisuuksia.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mutta, se Ilves mikä tällä hetkellä on Airilalle olemassa, on Ilves, johon hän ''kuuluu''. Menestyksen tullessa hän tuntee olevansa ''osa'' Ilvestä ja voisin spekuloida, että ulkopuoliseksi joutuminen aiheuttaisi tietynlaisen kriisin hänen ''Ilves-identiteetilleen''. Toisaalta ei hän ymmärrettävästi itse tietenkään koe, että olisi millään tavalla haitaksi menestymismahdollisuuksille (Airilaa käytetty tässä vain esimerkkinä ''sopan hämmentäjästä'').

Tässä on pitkin matkaa vuosien varrella peräänkuulutettu tuomaan julki ne klikit ja pienet toisiaan kampittavat piirit, ja kuitenkin vaikeneminen asian konkretisoimisessa on ollut käsin kosketeltavaa jopa anonymiteetin takaavan foorumin tasolla. Case Sjöblomin ansiosta nämäkin nostellaan mattojen alta esiin ja tällaisia Airilan kaltaisia "Ilveksen omistajia" sieltä siis pölähtelee.
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Näiden "neuvottelujen" jälkeen Marko Sjöblom sitten lähettää sähköpostia Ojalalle ja kertoo että Oy ei aio maksaa velkojaan.

En itse tulkitsi tätä asiaa näin jyrkästi. Ojalan haastattelusta ei selvinnyt konteksti, jossa sposti on lähetetty. Liittyykö tämä näihin ''neuvotteluhin'' vai onko kyseessä vain se, että Sjöblom sen hetkisenä Hockey Oy:n johtaja on ilmoittanut, että sori, juuri nyt ei ole varaa maksaa. Tietysti Sjöblomin tarkoituksen on ollut kehittää jokin hänen mielestään parempi ratkaisu kuin vuosittain maksettavat lisenssimaksut, mutta vaikea sanoa missä määrin hänen taktiikkanaan on ollut yksipuolinen sanelu ja mahdollista on myös se, että hän on käyttänyt Hockey Oy:n maksukyttömyyttä oman kantansa tukena yksipuolisesti sanellessaan miten asiat ovat ja miten niiden tulee olla. Vaikea sanoa...
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Taisi muuten olla Jääskeläinen joka jo ajat sitten keksi ettei Ry:lle tarvitse mitään maksaa...

Who would've thought.. Kummasti JJ:n nimi näissä negatiivisissa aina nouseee pinnalle.

Mutta pääasiaan - aina voi keksiä kaikenlaisia skenaarioita, mutta ihan toinen juttu on sitten se, kuinka uskottavia moiset mielikuvitusrakennelmat loppujen lopuksi ovat.

Totta, mutta yhtä kummallista olisi mielestäni se, että ihminen joka selkeästi hallitsee mediasuhteet lähtisi valehtelemaan asiasta, josta jää takuuvarmasti kiinni. Etenkin kun Ojala itsekin sanoi lehdessä, että tämä ei ollut mitenkään ratkaiseva asia myynnin kariutumisessa.

Näiden "neuvottelujen" jälkeen Marko Sjöblom sitten lähettää sähköpostia Ojalalle ja kertoo että Oy ei aio maksaa velkojaan.

Tässä on vedetty vähän mutkat suoriksi taas (paitsi jos sinulla on parempaa tietoa). Ensinnäkin, Ojalan mukaan sähköpostissa sanottiin, että Oy:llää ei ole varaa maksaa provisioita. Eihän tuon yhden kommentin perusteella voi sanoa, etteikö MS olisi valmis niitä maksamaan kun saa koko tunkion selvitettyä. Tällä hetkellä koko paletti on niin sekaisin, että tuskin siellä on oikein mitään varaa maksaa.

Virolaisen kommentti oli kyllä ihmeellisen vähättelevä, ikään kuin olisi normaalia, että laskujen maksu on myöhässä.

Minä en sinänsä vastusta Marko Sjöblomia. Minä vastustan sitä perusteetonta henkilökulttia, joka hänen ympärilleen on parissa kuukaudessa syntynyt. Sille ei ole realistisia perusteita.

----- klip klip

Mutta se, että arvostelen Marko-palvontaa, ei estä minua kritisoimasta nykyjohtoa. Mikäli välit piti pistää kerrasta poikki - mitä rohkenen vakavasti epäillä - niin mitä järkeä oli vetää siihen perään se vanhojen ilves-patujen luokkakokouksen nimilista.

Ja kaikkein pahinta oli, että homman kanssa hosuttiin ja mukaan liitettiin pari tyyppiä, joilta oli joko unohdettu kysyä lupa tai selitetty asia vähän sinne päin.

Lopun perin ollaan asioista melko lailla samaa mieltä. Tosin itse en näkisi tätä niinkään Marko-palvontana vaan vanhan johdon vastustamisena. Se nyt vaan henkilöityy Sjöblomiin, joka on ostajaehdokas ja tuonut positiivisia tuulia mukanaan. En minä ainakaan Sjöblomia tunne tarpeeksi hyvin sanoakseni hänen olevan puhdas pulmunen, mutta mikään ei tällä hetkellä anna aihetta epäillä miehen sanomisia. Tämänkin tosiaan olisi helposti voinut Hockey Oy:n jarrut muuttaa olemalla rehellisiä asioista.
 

lebak

Jäsen
Santtu Silvennoinen oli hyvin koonnut tämän hetken tiedettävän tilanteen lyhyesti. Mietin kyseista fiaskoa kuitenkin taas suuressa kuvassa.

Joku fiksu on joskus sanonut, että vastaavanmoisissa tilanteissa joku hyötyy aina, ja se vaikuttaa lopputulemaan. Nyt kun VM oli hakenut ostajaa tovin ja se oli löytynyt vihdoin niin miksi juuri hän käytti oikeutensa purkaa esisopimus? Organisaatiolla ei ole luottoa VM:ää kohtaan ja liiketaloudellisestikin Ilvestä ei ole enää kannattavaa pitää. Hän on myös ilmaissut halunsa myydä enemmistöosuutensa. Onko hänellä niin suuri Ilves sydän, että uhrasi "hyvän kaupan" jonkun suuremman idealogisen tieltä? Lupasiko joku maksaa enemmän kuin MS? Mikä ajoi VM:n tekemään tämän ratkaisun, ei ole avautunut itselleni.

Myöskin kohut uutta mahdollista enemistöomistajaa kohtaan aiheuttaa epäluottamusta, joka on nyt nähty. Jos kaupat syntyisivät, tarkoittaisi se myös ilmanpiirin puhdistusta eli organisaation reilua tuulettamista, jotta toimintaan uskottaisiin. Kenelle tämä kaikki lopulta on hyväksi/pahaksi ja kuka tästä ratkaisusta hyötyy?
Nämä ovat ulkopuolisen(minun) spekulaatioita, mutta asiat ovat pyörineet kahvipöytäkeskusteluissa täällä Tampereella sen verran usein ja saanut toveri Ilves-kannattajat turhautumaan, että väkisinkin pistää mietityttämään.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Siihen tiedoksiantoon olisi allekirjoittajiksi riittänyt hallitus ja VM. Nyt tällä nimilistalla yritettiin vain hakea jonkinlaista selkänojaa vaikealle ratkaisulle, mutta siitä ei koskaan pääse mihinkään, että johtajan on tehtävä vaikeitakin päätöksiä - ja seisoa niiden takana. Horjumatta ja sivuilleen vilkuilematta.

Itse en tunne yhtään ilvesläistä, jolle olisi tärkeää että siellä on Hirvosen, Oksasen, Pajuojan, Toskalan tai ties kenen menneiden aikojen Ilves-pelaajan tai -pomon nimi.

Tämä tolvanoiden hölmöily antoi kuitenkin loputtomasti ammuksia Markon kannattajille.

Juuri näin. Nythän ainoastaan annettiin noin 30 ihmiselle mandaatti kommentoida asiaa ja niitä kommentteja onkin sitten riittänyt aika mukavasti. Ja poikkeuksetta kommentit ovat syöneet ratkaisuja tehneen ja listaa keränneen väen uskottavuutta.

Sjöblomin osaamisessa median ja fanien kanssa on se erinomainen puoli, että sen avulla lyödään nykyjohtoon kovaa painetta sille, että aletaan lyödä todistetta ulosheiton puolesta pöytään. Aika hiljaista on ollut toistaiseksi. Pieniä palasia, joista mikään ei vaikuta riittävältä syyltä näin isoon ratkaisuun.

Petri Ojalan haastattelu Aamulehdessä toi kieltämättä vähän ironisia sävyjä tapaukseen. Siitä kun ei ole kovin kauaa kun Sjöblom valitteli sitä, miten vaikeaa Vincent Manngardiin on saada yhteyttä.
 

Optimisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Ensinnäkin tällaisia asioita Ilves Ry:ssä hoitelee Ojala eikä kukaan muu.

Oliko joku kertonut tämän Sjöblomillekin? Itse löysin ihan RY:n kotisivuilta kaikkien hallituksen jäsenten puhelinnumerot ja sähköpostiosoitteet. Minkä vuoksi Sjöblominkaan olisi pitänyt etsiä keskustelukumppaninsa Tammelan kentän laidalta?

Äkkiseltään luulisi, että alustavia kyselyjä/tunnusteluja kannattaisi tällaisessa asiassa tehdä siihen suuntaan, josta sympatioita jääkiekkoa kohtaan löytyy oletusarvoisesti enemmän. Esimerkiksi RY:n hallituksen jäsenen ja jääurheilujaoston puheenjohtajan Jarmo Huhtalan puhelinnumero saattaisi vaikuttaa hyvinkin houkuttelevalta.

[Ojala] oli useita kertoja yrittänyt ottaa neuvotteluyhteyttä omistajakandidaattiin (yhtä huonoin tuloksin kuin moni muu), ja mitä MS tekee?

Menee ja neuvottelee aivan jonkun muun kanssa.

Tuon Aamulehden artikkelin mukaan Ojala yritti tavoittaa Sjöblomia liittyen OY:n velkarästeihin, ei tavaramerkkiin liittyviin asioihin. Ojala ei myöskään ilmaise ihmetystään Sjöblomin väitteeseen, että tavaramerkistä oltaisiin käyty keskusteluja MS:n ja RY:n edustajien välillä. Maukas tilaisuus tähän olisi ollut tarjolla ja kuitti olisi ollut perusteltu - varsinkin kun myös Ojalan nimi tuolta the Listasta löytyy.

Minä en sinänsä vastusta Marko Sjöblomia. Minä vastustan sitä perusteetonta henkilökulttia, joka hänen ympärilleen on parissa kuukaudessa syntynyt. Sille ei ole realistisia perusteita.

Minä en sinänsä "fanita" juuri Marko Sjöblomia. Kannatan muutosta, jonka aika oli eilen, mutta aivan viimeistään tänään. Sjöblom nyt vain on sattunut antamaan tuolle muutokselle uskottavat kasvot ja konkretiaa.

Vielä muutama vuosi sitten olisi voitu todeta, että "vielähän tässä voidaan rauhassa katsella potentiaalisia ostajaehdokkaita". Ilveksen nykyjohto on vienyt tilanteen pisteeseen, jossa ei voida enää odotella. Ei Vincent Manngardin historialla, joka on peräytymistä kaupasta toisensa perään. Ei nykyjohdon tavalla hoitaa asioita, mikä pitää yhdessä edellisen toteamuksen kanssa yhtään täysipäisemmät ostajaehdokkaat kaukana Ilveksestä monta vuotta.

Täysin mihinkään sisäpiiriin kuulumattomalle kannattajalle Ilves-hallituksen ja Vincent Manngardin päätös näyttäytyy juuri tällaisena "odotellaan vielä ja katsellaan"-mentaliteettina. Tätä päätelmää tukee päätösajankohta joukkueen kovimmassa nosteessa sekä julkaistu strategiatyöryhmä, jonka kaikilla jäsenillä ei ollut aavistustakaan edes ryhmään kuulumisesta saati selkeätä visiota - miten omistus saadaan järjestettyä siten, että tavoitteet saavutetaan. Olisi ollut aivan eri asia, jos purkutiedotteen kera olisi ollut tarjota valmis vaihtoehtoinen ostajakandidaatti.

Muutoksen pitää tapahtua nyt. Kuljettava tie valittiin jo kesällä, ja se on nyt katsottava loppuun asti. Taka-askeliin ei ole enää varaa. Vincent Manngardilla on muutenkin jo täyttämättömien lupausten piikki terävintä kohtaansa myöten täynnä.
 

Mad Dog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Parahin Optimisti. Älä viitsi keksiä näitä vaihtoehtoisia tarinoita. Ei niistä ole oikein saduiksikaan. Toimistolla kyllä tiedetään kenen kanssa tästä Ilves-tavaramerkistä pitäisi neuvotella, niin ettei Markon tarvitse lähteä puhelinluetteloa selaamaan.
 

Optimisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
MD: Varmasti tiedetäänkin. Tosin kyllä minäkin etsisin hedelmällisempiä maaperiä keskustelulle kuin Ojalan "ehdoton vaatimuksemme on, että tavaramerkki pysyy Ry:llä" (lähde: Aamulehti 17.10.2013). Näiden hedelmällisempien maaperienkin etsimiseen toimisto on varmasti tarjonnut paremmat vinkit kuin minä ikinä pystyisin. "Puhelinluettelo"-vetoni olikin lähinnä vastine sinun "Tammelan kentänlaita"-kärjistyksellesi.
 

V8350

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minä en sinänsä vastusta Marko Sjöblomia. Minä vastustan sitä perusteetonta henkilökulttia, joka hänen ympärilleen on parissa kuukaudessa syntynyt. Sille ei ole realistisia perusteita.

Mies on loistava käyttämään julkisuutta ja faneja omien etujensa ajamiseen. Siinä on kyse ainutlaatuisesta lahjakkuudesta. Sitä ei voi olla ihailematta.

Mutta se, että arvostelen Marko-palvontaa, ei estä minua kritisoimasta nykyjohtoa. Mikäli välit piti pistää kerrasta poikki - mitä rohkenen vakavasti epäillä - niin mitä järkeä oli vetää siihen perään se vanhojen ilves-patujen luokkakokouksen nimilista.

Ja kaikkein pahinta oli, että homman kanssa hosuttiin ja mukaan liitettiin pari tyyppiä, joilta oli joko unohdettu kysyä lupa tai selitetty asia vähän sinne päin.

Siihen tiedoksiantoon olisi allekirjoittajiksi riittänyt hallitus ja VM. Nyt tällä nimilistalla yritettiin vain hakea jonkinlaista selkänojaa vaikealle ratkaisulle, mutta siitä ei koskaan pääse mihinkään, että johtajan on tehtävä vaikeitakin päätöksiä - ja seisoa niiden takana. Horjumatta ja sivuilleen vilkuilematta.

Itse en tunne yhtään ilvesläistä, jolle olisi tärkeää että siellä on Hirvosen, Oksasen, Pajuojan, Toskalan tai ties kenen menneiden aikojen Ilves-pelaajan tai -pomon nimi.

Tämä tolvanoiden hölmöily antoi kuitenkin loputtomasti ammuksia Markon kannattajille.

Tässähän tämä on hyvin tiivistettynä. Ihmeen helpolla porukka lähtee näiden liikemiesten kelkkaan, tulee ne sitten Monacosta tai Singaporesta. Kyllä tosiaan nykykuvioissakin on tuulettamista, toivottavasti esim. JJ osti vain menonmatkan New Yorkiin, näin Ilveksen kannalta ajateltuna.

Mutta näkisin, että nyt siellä olisi oikeasti valoa näkyvissä ja taustalle tulisi varmasti Ilves-henkisiä tekijöitä, joilla ei olisi mitään tarvetta olla siellä vain patsastelemassa sen takia, että ollaan sisällä "piireissä". Mutta ei käy kiistäminen, etteikö tuossakin tiessä olisi ongelmia mutta toivottavasti ne on ratkaistavissa.
 

lebak

Jäsen
Esa Tikkanen puhuu suoraan, kun Ilves ei siihen kykene:

ILTV: Rahaa tiskiin, Sjöblom!

Tikkanen nyt ei taida ymmärtää kuviota lainkaan yhtiöoikeudellisesti eikä uskottavuutta ainakaan paranna väärien termien käyttäminen.

MTV3:n tiedotteen mukaan lopullinen sopimus tehdään esisopimuksen mukaisesti 6kk:n siirtymäkauden aikana. Tikkasen mukaan vastapuoli on närkästynyt, kun kauppoja ei ole syntynyt vaikka edes edellä mainittu 6kk:n siirtymäkausi ei ole umpeutunut.

Jos rahaa tarvittaisiin pikaisesti lisää(ilmeisesti palkat pystytään maksamaan), niin tämän hetkiset omistajat esim. VM ja Lumme voivat sitä sitten halutessaan pumpata.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Esa Tikkanen puhuu suoraan, kun Ilves ei siihen kykene:

ILTV: Rahaa tiskiin, Sjöblom!
Huvittavaa on, että suuri osa asiaa mediassa kommentoivista ei tiedä eikä hallitse edes suurien yrityskauppojen perusteita.

Tikin kommentointi asiaan liittyen vastaa likimain samaa, kuin Kartingin Kaakkois-Suomen aluemestari neuvoisi Mika Häkkistä ajamaan F1-autoa.

Onneksi näitä "mielipiteen omaavia" tulee mediaan lisää jatkuvasti, sillä ainakin täällä on vielä poppareita paljon jäljellä. Viihdearvo näillä on ainakin tarjota, jos ei juurikaan mitään muuta.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Edmonton
Voi herranjestas tuo Tikkanen on pihalla. Täysi tietämätömyys asian sisällöstä yhdistettynä erittäin heikkoon suomen kielen ulosantiin on karmeaa kuunnella.

"Ei Ilves pysty Vinnien kanssa mennä, kun Vinnie ei ole täällä paikan päällä."

Milloinkas Manngard on asunut Tampereella?
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
On toi Tiki tosiaan yössä. Pelien kommentaattorina tuon voi ottaa vielä viihteen kannalta, mutta en ymmärrä miten edes Iltalehti kehtaa tollasta paskaa laittaa näkyville.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Esa Tikkanen puhuu suoraan, kun Ilves ei siihen kykene:

ILTV: Rahaa tiskiin, Sjöblom!
Ensimmäisen minuutin aikana kävi ilmi, ettei Tikillä ole hajuakaan siitä mitä tuossa yrittää höpöttää. Ainakaan ensimmäiseen kolmeen minuuttiin ei ole pystynyt puhumaan mistään muusta kuin rahasta. Höpöttää vain jotain epämääräistä osingoista suun muuta paskaa. Aivan nollatason juttu, eikä kannata tärvätä aikaansa tuon katsomiseen.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Toimistolla kyllä tiedetään kenen kanssa tästä Ilves-tavaramerkistä pitäisi neuvotella, niin ettei Markon tarvitse lähteä puhelinluetteloa selaamaan.

Niin, tutut tietää ja tuntee... ei se kyllä niin mene, vaan jos vastaa jostain, vastaa siitä ihan julkisesti. Mistäs esim mää olisin saanu tän tiedon, jos mulla ois ollu ry.lle asiaa logosta? Kyllä taitaisin Jamalaisen puoleen kääntyä, kun on ainoa nimi jonka tuntee.

Ylipäätään, ry.n omistusosuus on 300 osaketta ja sitten vielä valtaa käyttelee potkupallomiehet. Vrt Share 270 osaketta ja jäsenet lätkäjoukkueen faneja. Toinen on sähläämässä amatöörimäisesti tiedotteita Ilveksen pääomistajan kauppoihin liittyen, kun toinen on sivuutettu edes informoinnista.

Laittasivat ry.n puolelta lätkämiehen asialle, niin olisi edes jotain uskottavuutta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös