Uuden espoolaisen joukkueen nimi

  • 117 407
  • 532

Mikä pitäisi olla uuden joukkueen nimi?


  • Äänestäjiä
    372
  • Poll closed .

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
BJR:llä voi olla edessä koko nimen vaihto ja paluu Jäähongaksi ja/tai EJK:ksi, eli vitkastelulla alkaa kohta olemaan ihan hyvät mahdollisuudet räjäyttää junnupuolen yhteys edustusjoukkueeseen ja pirstaloittaa viimeinkin pari vuotta sitten yhtenäiseksi ja Blues-logoa kantavaksi saatu junnupuoli.
Muistaakseni Muukkonen sanoi jossain, tai ainakin jonkun tiedon mukaan, että BJR tulee jatkamaan samalla nimellä, tuli edustusjoukkueen nimeksi mikä tahansa. Eli tuskin nimenvaihtohärdelliin joudutaan ainakaan ensi kauden osalta. Jos edustusjoukkueen nimeksi tulee United tai mikä tahansa muu kuin Blues, junnujen omat nimivaihdokset ja erilaiset erkanemiset tapahtuvat varmaan vasta seuraavalla kaudella. Silti olen samaa mieltä siitä, että nimiasia olisi syytä saada selville mahdollisimman pian, oli lopputulos mikä tahansa.. Kyllä kausari- ja sponsorimyyntiä pitäisi saada käyntiin viimeistään ennen juhannusta, koska suomalaisethan ovat tunnetusti vielä mökillä, kun sarjat jo alkavat...
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Piiskuri kirjoitti hyvin. Nyt se Blegi nimeksi ja kiima olisi taattu kesäksi kauden alkua odotellessa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Näin julkisesti väitän että Espoossa pelataan ammattikiekkoa myös jatkossa Espoo Blues nimellä. Ei mitään tietoa asiasta, perustan väitteeni vain siihen että kaikki muut olisi perseilyn jatkumisen maksimointia enkä usko että Salonoja tätä mokaa tekisi. KEspoo - Blues oli jo aikamoinen identiteettikriisi, nyt ei ole varaa mihinkään United-pelleilyyn.

Nimioikeudet saadaan konkurssipesältä sitten joskus.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Näin julkisesti väitän että Espoossa pelataan ammattikiekkoa myös jatkossa Espoo Blues nimellä. Ei mitään tietoa asiasta, perustan väitteeni vain siihen että kaikki muut olisi perseilyn jatkumisen maksimointia enkä usko että Salonoja tätä mokaa tekisi. KEspoo - Blues oli jo aikamoinen identiteettikriisi, nyt ei ole varaa mihinkään United-pelleilyyn.

Nimioikeudet saadaan konkurssipesältä sitten joskus.

Joukkueen nimi voisi olla Espoon Oilers, sijaitseehan Nesteen pääkonttori Espoossa. Minusta tämä olisi luonnollista jatkumoa noille lainatuille NHL-nimille.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Joukkueen nimi voisi olla Espoon Oilers, sijaitseehan Nesteen pääkonttori Espoossa. Minusta tämä olisi luonnollista jatkumoa noille lainatuille NHL-nimille.[Oilers on varattu.
Oilers on varattu. Eiköhän toi spedeily noiden nimien kanssa olisi jo syytä lopettaa. Vaihtaminen oli virhe, uusi vaihtaminen olisi jo tehdyn virheen toistamista.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Joukkueen nimi voisi olla Espoon Oilers, sijaitseehan Nesteen pääkonttori Espoossa. Minusta tämä olisi luonnollista jatkumoa noille lainatuille NHL-nimille.

Oletko se sama konsultti joka vaihtoi TBK:n nimen Tapparaksi kun vanha nimi ei ollut tarpeeksi houkutteleva?
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Otetaan tämä nyt esille tässä, kun uusia ääniä luultavasti enää montaa tule.

Alle viikko äänestys aikaa jäljellä. Tämän sekä ei-äänestyksen yhteistulokset näyttävät nyt tältä (+ ja - äänet laskettuna yhteen):
Kiekko Espoo +211 -10 = 201
Blues +90 - 8 = 82
United +23 -49 = -26

Odotetusti United on tyrmätty täysin ja Kiekko-Espoo taas tuntuu kiinnostavan palstalaisia eniten. En lähtenyt perkaamaan mitä kunkin joukkueen kannattajat ovet äänestäneet, mutta veikkaisin, että listan yläpäästä löytyy enemmän espoolaisia ja ehkäpä sitten vähän vähemmän nuorta porukkaa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
En lähtenyt perkaamaan mitä kunkin joukkueen kannattajat ovet äänestäneet,
Kun kattelin noita äänestäneitä nimimerkkejä ja niiden valintoja, niin kyllä tässä tajuaa miksi vaaleissa on äänestysalueet. Onhan se ihan kiva että muiden jengien faneilla on mielipide asiasta, mutta eipä ne sitten jotuis sen päätöksen kanssa elämään jos tämä äänestys olisi sitova.

Sikäli mua ei yllätä että Kiekko-Espoo nimi johtaa kun muiden jengin fanit on sitä Blues nimeä muoviseksi haukkunut. On mullakin mielipide siitä että Pelicansin pitäisi ottaa perinteinen Reipas nimi käyttöön tai että Kärppien pitäisi vaihtaa pelipaitansa väri vaaleanpunaiseen, mutta tuskinpa kyseisten jengien fanit mun kanssa samaa mieltä asiasta ovat. Mutta jos noista asioista järjestettäs täällä Jatkoajassa äänestys niin saataisipa mun ehdotukset saadaa suurempaa kannatusta kuin mitä kyseisten jengien fanit asiasta äänestäs.

Mutta ois kyllä oikeasti hyvä tietää mitä Blues-fanit ajattelee asiasta. Tai siis ne ihmiset jotka oikeasti käy niissä matseissa ja rahottaa tätä toimintaa. Niillehän tätä hommaa kai loppupeleissä tehdään ja niiden (taloudellistakin) tukea ensi kaudella tarvitaan.

Itselle käy Blues ja Kiekko-Espoo nimet, mutta kyllä mä olen miettinyt että kuinka paljon sitten Blues-faneja tippuis kyydistä jos nimeksi tulee Kiekko-Espoo. Ihan hirveesti ei ois faneja varaa menettää jos siihen 1500-2000 yleisökeskiarvoon koitetaan päästä. Kuitenkin noissa matseissa käy sitten ne Blues/Kiekko-Espoo fanit kun taas ne jotka haluaa nauttia hyvästä/tasokaasta lätkästä suuntaa sitten Hartwalille tai Nordikselle.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Joukkueen nimi voisi olla Espoon Oilers, sijaitseehan Nesteen pääkonttori Espoossa. Minusta tämä olisi luonnollista jatkumoa noille lainatuille NHL-nimille.

Aika lähelle meni arvaus. Fanikamat on jo myynnissä ja tänään tuli itsekin ostettua [liite]t-paita[/liite].
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    951,8 KB · kertaa luettu: 603

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Onko kenelläkään mulla sellaista fiilistä että vois jo pikkuhiljaa tehdä jotain päätöksiä tän asian suhteen? Tai edes tiedottaa ylipäätänsä JOTAIN tästä seurasta.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tällä tai ensi viikolla on tultava jotain konkretiaa. Juhannuksen jälkeen Suomi hiljenee ja jengiä kiinnostaa ihan jotkut muut asiat. Loma-ajan jälkeen aletaan olla jo lähellä harjoitusotteluita ja silloin on myöhäistä synnyttää hypeä seuran ympärille.
 

Physical Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
Onko kenelläkään mulla sellaista fiilistä että vois jo pikkuhiljaa tehdä jotain päätöksiä tän asian suhteen? Tai edes tiedottaa ylipäätänsä JOTAIN tästä seurasta.

Jep. Soppareita on varmasti tekemättä, mutta nimi ja pelaajarunko (Hirso?) pitää olla ennen juhannusta, muuten koko edellisten viikkojen herättämä kiinnostus valuu hukkaan.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Eiköhän se ole Espoo United - ainakin niin pitkään kunnes toisin ilmoitetaan. Todennäköisimmin se EI tule olemaan Espoo Blues
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Tottakai se on United kunnes toisin kerrotaan, mutta mihin perustat näkemyksesi siitä, että se tuskin on Blues?
Oma huono veikkaus, joka ei perustu mihinkään muuhun kuin mutuun tai sitten pelkkä provo. Tämä oli oma veikkaus.

Blues lienee se todennäköisin nimi ja uskon, että sillä mennään, vaikka itse äänestinkin Kiekko-Espoota. Molemmat käy minulle.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Miten mulla on sellainen Bon Voyage -fiilis Jussin aikaisemmasta aikakaudesta... kukaan ei tiedä mitään mistään, taustalla puuhaillaan jotain, ja toimistolla huudellaan yhteisöllisyyden perään.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Tottakai se on United kunnes toisin kerrotaan, mutta mihin perustat näkemyksesi siitä, että se tuskin on Blues?
Ei se perustu oikeastaan yhtään mihinkään. Mutta noin asiaa makustellessa olisi parempi jos ei ryhdyttäisi mihinkään kirjanpitoteknisiin kikkailuihin vaan annettaisiin Blyysin olla kuopattuna konkurssin myötä ja palautetaan sitten ennemmin vaikka Kiekko-Espoo tai pelataan tällä United-nimellä tai keksitään joku ihan uusi nimi (vaikka Tapiola Jazz :p )
 

Scoooore!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Ei se perustu oikeastaan yhtään mihinkään. Mutta noin asiaa makustellessa olisi parempi jos ei ryhdyttäisi mihinkään kirjanpitoteknisiin kikkailuihin vaan annettaisiin Blyysin olla kuopattuna konkurssin myötä palautetaan sitten ennemmin vaikka Kiekko-Espoo tai pelataan tällä United-nimellä tai keksitään joku ihan uusi nimi (vaikka Tapiola Jazz :p )
Bluesin nimellä ja logolla jatkaminen ei vaadi mitään kikkailuja. Itselleni nykyinen nimi olisi kyllä se mieluisin ja sille toivoisin jatkoa jo perhesiteidenkin (BJR) takia :) Ja olisihan se hienoa päästä vielä huutamaan: Se on Espoo Blues, MEIDÄN oma Espoo Blues.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Miten mulla on sellainen Bon Voyage -fiilis Jussin aikaisemmasta aikakaudesta... kukaan ei tiedä mitään mistään, taustalla puuhaillaan jotain, ja toimistolla huudellaan yhteisöllisyyden perään.
Johtunee sun luonteesta ja taipumuksesta haistaa piikittelyn paikka aina kun kyseessä on Jussi. Kun ottaa huomioon lähtökohdat ja sen, että nyt aletaan rakentaa uutta joukkuetta myöhäisemmällä aikataululla kun kilpakumppanit, on mielestäni parempi, että suunnataan kaikki fokus tekemiseen, ja turha niitä tekemisiä on esitellä näyteikkunassa, ennen kuin on kuviot täysin selvillä. Tietämättömyys tietenkin ahdistaa, mutta kyllä tämä "jännite" on luonut positiivista kiinnostusta Espoon kiekkokuvioiden suuntaan.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Johtunee sun luonteesta ja taipumuksesta haistaa piikittelyn paikka aina kun kyseessä on Jussi. Kun ottaa huomioon lähtökohdat ja sen, että nyt aletaan rakentaa uutta joukkuetta myöhäisemmällä aikataululla kun kilpakumppanit, on mielestäni parempi, että suunnataan kaikki fokus tekemiseen, ja turha niitä tekemisiä on esitellä näyteikkunassa, ennen kuin on kuviot täysin selvillä. Tietämättömyys tietenkin ahdistaa, mutta kyllä tämä "jännite" on luonut positiivista kiinnostusta Espoon kiekkokuvioiden suuntaan.

Ei mulla ole mitään henkilökohtaista Jussia vastaan ja oikeasti sydämestäni toivon, että homma saadaan toimimaan. Espoolainen junioriorganisaatio ansaitsee väylän huipulle asti. Eikä mulla ole mitään tarvetta piikitella ketään. Jotenkin vaan omaan silmään näyttää, että Jussi ei ole oppinut virheistään yhtään mitään, ja kaikki mediassa olleet jutut on ihan pelkkää sanahelinää.

Ja jotenkin vaan hieman alkaa nyppimään se, että Jussi huutelee yhteisöllisyyden perään julkisuudessa, mutta yhteisöllisyyden luomiseen ehkä kriittisimmät viiteryhmät - tällä hetkellä esimerkiksi BJR ja BFC - tuntuu olevan aika täysin pimennossa asioista. Jos haluaa yhteisön tuen ja avun, pitää olla avoin näiden samaan yhteisöön kuuluvien kriittisten viiteryhmien suuntaan. Netin keskustelupalstoilla tai Facebookissa ei ole järkeä lähteä mitään huutoäänestyksiä järjestämään, mutta jos puuhastellaan yhteisölliseksi haluttavan kokonaisuuden sisällä omia yksinään, ei ole mikään ihme, jos kritiikkiä julkistusten hetkellä tulee niin sisältä kuin ulkoa.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eikä mulla ole mitään tarvetta piikitella ketään. Jotenkin vaan omaan silmään näyttää, että Jussi ei ole oppinut virheistään yhtään mitään, ja kaikki mediassa olleet jutut on ihan pelkkää sanahelinää.
Ja mitähän virheitä se on nyt taas tehnyt? Ja mitä medialle antamia lupauksia se on pettänyt?

Ja jotenkin vaan hieman alkaa nyppimään se, että Jussi huutelee yhteisöllisyyden perään julkisuudessa, mutta yhteisöllisyyden luomiseen ehkä kriittisimmät viiteryhmät - tällä hetkellä esimerkiksi BJR ja BFC - tuntuu olevan aika täysin pimennossa asioista.
Onko siis BJR ja BFC kritisoineet Jussia siitä, että heidät on jätetty pimentoon asioista, kun yritetään kiireaikataululla rakentaa uutta seuraa pystyyn? Se on mennyt minulta ohi. Ja jos nämä viiteryhmät tässä tilanteessa, kiukuttelevat informaation puutteesta, niin laskee molempien osakkeet ainakin mun silmissä.

Se mitä olen itse median kautta tihkuvia tietoja liimaillut kokoon, niin pikku hiljaa, soppari sopparilta asiat ovat edenneet. Mutta varmistuneiden sopparien määrää kun katselee, niin en yhtään ihmettele, ettei vielä ole tultu torvia töräytellen julkisuuteen esittelemään ensi kauden joukkuetta (jolla ei ole vielä nimeä). Ja kuka sitä edes näiden futiksen EM-kisojen alla huomaisi, vaikka olisivat tulleet. Sun mielestä ehkä virhe, mutta jos itse olisin päätöksiä tekemässä, niin en minäkään tulisi julkistamaan vajaamiehistä ensi kauden joukkuetta tässä EM-kisojen aikana. Ymmärrän, että "kaikkimulletässähetinyt"-luonteita asia ahdistaa suuresti, mutta asioita kannattaa tarkastella pitemmällä tähtäimellä.

Netin keskustelupalstoilla tai Facebookissa ei ole järkeä lähteä mitään huutoäänestyksiä järjestämään, mutta jos puuhastellaan yhteisölliseksi haluttavan kokonaisuuden sisällä omia yksinään, ei ole mikään ihme, jos kritiikkiä julkistusten hetkellä tulee niin sisältä kuin ulkoa.
Jälleen asia jossa olemme täysin eri mieltä. Nimiäänestykset ovat olleet erittäin hyvä idea, ja keränneet nostetta seuraavaa kautta varten. Näin paljon ei yhteisö ole koskaan päässyt vaikuttamaan espoolaisen jääkiekkoseuran asioihin. Mutta toisia ei vaan voi miellyttää. Ensin kritisoidaan, että Jussi tekee asiat oman mielensä mukaan, eikä kuuntele muita. Ja sitten kun se yrittää kuunnella muita - vieläpä isoimpia some-kanavia käyttäen, niin siinäkään ei ole mitään järkeä.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ilokseni voin ilmoittaa, että sen verran on saatu asioita nytkähtämään eteenpäin että ensi viikolla Blueskannattajat/BFC pääsevät tapaamaan Jussin (ja erään vielä julkistamattoman henkilön) kanssa. Lisätietoa sitten, jos jotain kerrottavaa on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös