Uskallatko sanoa tätä HIFK:sta?

  • 125 058
  • 336

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Joskus olen miettinyt, kuinka paljon IFK:n kannattajien joukossa on hiljaista oppositiota ja valtavirrasta poikkeavia näkemyksiä mm. pelitapaa ja joukkueen kokoamista koskevissa asioissa. Viime päivien aikana on toki käynyt ilmi, että esim. suhtautuminen tappeluihin ja kostamisen tarpeellisuuteen vaihtelee melko paljon. Mutta uskallatko todella uida vastavirtaan?

Avaan pelin:

Mielestäni...

- Alpo Suhonen ei ole lähimainkaan huonoin valmentaja viimeisten 30 vuoden ajalta
- Roman Vopat oli turhake
- neppailuhopeakin on parempi kuin ryminäpronssi. Ryminäpronssit ovat häviäjiä ja selittelijöitä varten.
- Teppo Kivelä oli paljon mainettaan parempi pelaaja, samoin Mika Nieminen
- Askeyn myynti ei ollut virhe, koska hän ei pystynyt syrjäyttämään edes Lunkkaa
- oikeanlaisen kovuuden parhaita ilmentymiä ovat olleet mm. J-P Haataja ja Jerry Ahtola
 

Kinkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kiffen
- Teppo Kivelä oli paljon mainettaan parempi pelaaja, samoin Mika Nieminen
Nieminen ja koko joukkue kärsi Jan Calounin tulosta, joka sotki mainion ketjun Bednar, Nieminen, Kortelainen. Mainettaan paljon parempia pelaajia on ollut HIFK:ssa aina Seppo Pakolasta (pudotuspelien plusmiinusvoittaja mestaruuskaudella) tai Kari Jalosen pitkistä kalsareista lähtien, väittäisin myös Janne Laakkosta paremmakisi kuin tällä palstalta sai lukea. Nythän Somervuori saa samaa kuraa niskaansa.
 

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä tuo listauksesi niin järin kerettiläinen ole. Neppailuhopesta en niin perusta mutta Roman Vopatista olen samaa mieltä. Mielestäni tarjosi enemmän odotusta ja lupausta sirkushuvista kuin mihin oikeasti pystyi. HIFKissä on pelannut yksi oikea hiljaista kunnioitusta herättävä pelote: Tom Laaksonen. Ei uhonnut, uhkaillut eikä pelleillyt. Tompan tiivis tuijotus otsalle valahtaneen kypäränreunan alta hillitsi tuppuraiset ja tappuraiset. Summanenkin arvosti tuolloin miestä huutaen pukukopissa paskaksi pelaajaksi ja jolla on vain yksi tehtävä jengissä...
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Uskaltaisin kyllä väittää, ettei sellaista asiaa olekaan mitä ei uskaltaisi HIFK:sta sanoa. Kannattajat ovat toki fanaattisia, mutta myös äärimmäisen kriittisiä. Edes voitot ei kelpaa, jos ne voitetaan väärin.
Vaikka kaikki joukkueen takana seisookin, niin armoa ei anneta kenellekään. Hyvä näin.
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
- neppailuhopeakin on parempi kuin ryminäpronssi. Ryminäpronssit ovat häviäjiä ja selittelijöitä varten.
Varsinkin kun sitä pronssiakaan hyvin harvoin tulee. Ryminäpronssi lienee vähän samalainen ilmestys kuin hampaaton kanukki. Paljon puhutaan, koskaan sitä ei näe.
 

Carlos

Jäsen
Joskus olen miettinyt, kuinka paljon IFK:n kannattajien joukossa on hiljaista oppositiota ja valtavirrasta poikkeavia näkemyksiä mm. pelitapaa ja joukkueen kokoamista koskevissa asioissa.

Jaa, kyllä minä ainakin (ja uskoakseni suurin osa muistakin) kertoo aina reippaasti oman mielipiteensä, olkoon se sitten valtavirran mukainen, sen kanssa risteävä, tai sen vastainen. Eihän täällä muuten edes keskusteltaisi juuri mistään.

Kertaakaan en itse muista saaneeni käkättimeen sen ansiosta, tosin hiljattain eräs moderaattoriksi itseään väittävä narrifani ihan innostui uhkailemaan, kun menin sanonaan SBA:ta velllihousuksi. SBA on kuulemma oikein haastanut Sami Heleniuksen. *huutonaurua* Dorkia on moneen lähtöön. Ja pieniä vehkeitä. Minkäs sille mahtaa sitten jos jollakulla ei ole elämää ja ottaa vähän liian vakavasti nämä jutut.

No ehkä ainoa valtavirran vastainen asia mistä en ole tainnut koskaan puhua on Nordis. Mun mielestä se riittää hyvin nyky-Hifkillekin, se että siellä on näkyvissä liikaa betonia ja vessat haisee kuselle ei haittaa yhtään. Harvoin sekään täyteen myydään. Uusi halli saattaa jopa tappaa Hifkin perinteikkään olemuksen, jos vertaa vaikka johonkin Jaffalaan niin eihän se tunnu edes jäähallilta!
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Sen verran voisin täsmentää ilmeisesti sekavaa ketjunavaustani, että tarkoituksenani oli herättää keskustelua sellaisista asioista, joista harvoin keskustellaan. Esim. siitä, onko Eero Somervuori sopiva pelaaja, on keskusteltu paljon enemmän kuin siitä, oliko Roman Vopat mitenkään hyödyllinen. Näin on tapahtunut siitäkin huolimatta, että Vopat on lievästi sanottuna enemmän tunteita herättävä pelaaja kuin Somervuori.

Lisätään vettä myllyyn:

IFK:n kaksikielisyys ja suomenruotsalaisuus eivät merkitse minulle mitään. Kannattaisin IFK:ta aivan samalla tavalla, vaikka se olisi täysin umpisuomenkielinen tai -ruotsinkielinen.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
HIFKissä on pelannut yksi oikea hiljaista kunnioitusta herättävä pelote: Tom Laaksonen.

Itse en oikein ymmärrä tätä Tom Laaksoseen liittyvää "kovin ikinä missään"-kulttistatusta. Muutama mylly urallaan lähinnä jotain B-tason liigajyriä vastaan, that's it. Vaikkei showpainit hirveästi nappaakaan, niin kyllähän esim. Brennan, Doyle ja jopa Mäkiaho ovat huomattavasti meritoituneempia näissä hommissa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avaan pelin:

Mielestäni...

- Alpo Suhonen ei ole lähimainkaan huonoin valmentaja viimeisten 30 vuoden ajalta
- Roman Vopat oli turhake
- neppailuhopeakin on parempi kuin ryminäpronssi. Ryminäpronssit ovat häviäjiä ja selittelijöitä varten.
- Teppo Kivelä oli paljon mainettaan parempi pelaaja, samoin Mika Nieminen
- Askeyn myynti ei ollut virhe, koska hän ei pystynyt syrjäyttämään edes Lunkkaa
- oikeanlaisen kovuuden parhaita ilmentymiä ovat olleet mm. J-P Haataja ja Jerry Ahtola

- Samaa mieltä. Sopan kausi hakee vertaistaan. Alpo sentään avautui teeveessä, Soppa oli siinäkin ihan tuhnu.

- Vopat ei ollut turhake koska sen ajan HIFK oli koottu(as usual) päin naisen elintä ja sentään jotain huvia saatiin. Mutta kukin määrittelee turhakkeen itse. Mulle sellaista edustaa parhaiten kukkosen lasse.

- En allekirjoita. Neppailu ei sovi mun HIFK:n leimaan ellei sillä tuoda Kanisteria(silloin saa monta asiaa anteeksi). Ryminäpronssi on kyllä täysin turha koska pronssimitali on muutenkin absoluuttisen naurettava ajatus.

- Samaa mieltä Kivelästä.

- Askeyn myynti oli virhe vain jälkeenpäin ajateltuna. Jälleen kerran silloin oli Pena era joten lähes kaikki oli vituillaan. Itse en olisi kuitenkaan myynyt.

- Samaa ja eri mieltä. Nuo em. pelaajat edustaa tiettyä aspektia kovuudesta mitä HIFK:ssa haluan nähtävän. Kumpikaan noista ei kuitenkaan ole kuittiosaston jäbä ja niitä pitää olla mun HIFK:ssa.

Omalta osuudelta heitän yhden:

HIFK:n on vaikea myöntää olevansa 'tietyllä tavalla' loistavan brändinsä vanki.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ryminäpronssin nimeen vannovia lienee aika perkeleesti. Tai sitten se vain vaikuttaa siltä. Viimeistään parin vuoden takaisen mestaruuskevään jälkeen olen ehdottomasti sitä mieltä, että neppailuhopea hakkaa ryminäpronssin rymisten. Onhan se nyt saatana ihan eri asia pelata finaaleissa ja vaikka sitten hävitä, kuin mennä pakkopullapronssipeliin ja voittaa tuo kahden väsyneen ja motivaationsa menettäneen joukkueen vääntö. Finaalisarja on finaalisarja, kävi miten kävi.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Kyllä ainakin omasta mielestäni HIFK-fanit ovat keskimäärin kriittisempiä omaa jengiään kohtaan kuin esimerkiksi jokerifanit joiden sokeus oman seuransa tai Hjalliksen toimintaa kohtaa näkee vertaistaan. Varsinkin tuo synkkä 2000-luku penailuineen on mielestäni aiheuttanut sen että joskus HIFK:n toimintaan suhtaudutaan fanien toimesta välillä liiankin kriittisesti.

Itselle tuo HIFK:n suomenruotsalaisuus on jossain määrin hyvin kiehtova asia, vaikka pakkoruotsia vastustankin enkä erityisesti RKP:stä pidä. Fyysinen pelityyli satunnaisine ylilyönteineen ja tietynlainen suomenruotsalainen/stadilainen ylimielisyys yhdistettynä hienoihin peliasuihin olivat syitä miksi alunperin minusta HIFK-fani tuli, vaikka tuo ylimielisyys aika usein onkin enemmän haitta.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Ryminäpronssin nimeen vannovia lienee aika perkeleesti. Tai sitten se vain vaikuttaa siltä. Viimeistään parin vuoden takaisen mestaruuskevään jälkeen olen ehdottomasti sitä mieltä, että neppailuhopea hakkaa ryminäpronssin rymisten. Onhan se nyt saatana ihan eri asia pelata finaaleissa ja vaikka sitten hävitä, kuin mennä pakkopullapronssipeliin ja voittaa tuo kahden väsyneen ja motivaationsa menettäneen joukkueen vääntö. Finaalisarja on finaalisarja, kävi miten kävi.

Ei kait siitä olekkaan kyse etteikö finaalissa olisi ehdottomasti siistimpää olla mukana kuin jossain väsyneessa pronssipelissä. Kyse onkin enemmän siitä millaisella pelillä noihin peleihin on päästy. Jonkin sortin palstatotuutena on pidetty että pronssi on maksimisuoritus jonka voi sillä tötinää ja tutinaa -pelillä saavuttaa.
Täällä JAssa on varmaankin jostain naftaliinista kaivettavissa myös ketju jossa asiaa on puitu enemmänkin.
Itse tykkään kyllä enemmän katsella ryminää kuin esim. viime kauden peruuttelua (tosin ei sillä menestytty), joten jos noiden tyylien välillä pitäisi valita niin ottaisin paljon mielummin sen väsyneen pronssin kuin peruuttelulla voitetun mestaruuden.
Mutta onneksi maailma ei ole noin mustavalkoinen, vaan esim viimeinen mestaruus tuli kuitenkin ihan aktiivisella pelillä, varsinkin puolivälieräsarja Jokereita vastaan oli erittäin viihdyttää kiekkoa.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Täällä JAssa on varmaankin jostain naftaliinista kaivettavissa myös ketju jossa asiaa on puitu enemmänkin.

HIFK - Tähän on tultu-ketju löytyi naftaliinista. Googlaamalla kyseisessä ketjussa on ainakin osittain käyty ryminäpronssi vs. neppailukulta-keskustelua.

Oma ajatukseni:

-Baxterin aikana matseissa viihtyi, mutta menestys valitettavasti puuttui.

-Dave Stathos oli mainettaan parempi maalivahti. Ikävä kyllä mieleen jäi vain jäätyminen 2004 pudotuspeleissä.

-Viimeisten 15 vuoden aikana on ollut helvetisti kausia, jolloin on tiennyt jo ennen kautta, ettei tästä mitään tule.

-Mieluummin Juuso Puustinen kuin Joonas Vihko. Mieluummin Rico Fata kuin Ville Viitaluoma. Mieluummin Tony Salmelainen kuin Niklas Hagman.

Viimeisessä oli kyllä aika paljon sellaista, joka ei tähän ketjuun ehkä kuulu, mutta menkööt.
 

Jester79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, Toronto Maple Leafs
Ajattelin tarttua lyhyesti tohon Somervuori täkyyn ja avata omaa näkemystä hänestä.

Somervuorella alkaa nyt 3 kausi IFK:ssa. Kaksi edellistä kautta #33 on tehnyt IFK:lle 104 pelissä 68 pistettä.
Sen aikana #33 pelannut 1-4 kentässä, eli kaverin on voinut istuttaa mihin tahansa rooliin.
Olen ollut aika lailla kaveria vastaan narri taustansa takia. Mutta kun katson #33 pelejä, niin se ei paista sieltä mitenkään ulos. Välillä tulee flegu pelejä, mutta niinhän niitä tulee kaikille.

Olen käynyt katsomassa 3 harkkapeliä tänä vuonna ja kaikissa katsomissani peleissä #33 painaa niin perkeleesti joukkueen eteen.
Tulevana kautena näen #33 sopivan erittäin hyvin joukkueeseen 3 kentässä ja välillä stunttaamassa kakkosessa. varmat 30-40 pistettä tiedossa.

Tästä kaverista ollaan varmasti montaa mieltä, mutta tämä on minun näkemykseni Eero Somervuoresta.

P.S. Haluan nähdä #33 liigassa, Ramin valmentamassa joukkueessa. (pelasi viime kauden lopussa, mutta joukkue oli jo aika sekaisin sopan jäljiltä)
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse tykkään kyllä enemmän katsella ryminää kuin esim. viime kauden peruuttelua (tosin ei sillä menestytty), joten jos noiden tyylien välillä pitäisi valita niin ottaisin paljon mielummin sen väsyneen pronssin kuin peruuttelulla voitetun mestaruuden.
Totta helvetissä ryminä voittaa aina peruuttelun. Eikä varsinkaan peruuttelemalla mitään voitetakaan. Ryminääkin on aina monenlaista ja juurikin viime kausi oli hämmentävä monin tavoin. Soppa-kiekosta puuttuivat esim. taklaukset ihan tyystin. Jopa Lennu, joka alkukaudella haki IFK:sta vauhtia NHL:ään, oli kuin varjo entisestään, kun taklauspeliä katsottiin.

Sitten on näitä sinänsä viihdyttäviä tapauksia, kuten hyökkäysketju Nielikäinen-Kautonen-Hucko, joilla ei myöskään saavuteta tuloksellisesti yhtään mitään. Fyysinen pelihän vaatii toimiakseen hyvän liikkeen ja sitä on ainakin tällä kaudella tarjolla, joten eiköhän sitä myöten taklauksiakin nähdä mukavasti.

IFK:n menneisyyteen liittyen juuri se on ollut häiritsevä epäkohta, että koskaan meillä ei ole ollut lähtökohtaisesti liigan nopeinta joukkuetta jalkeilla. Maineensa vanki sikäli, että jotenkin on ollut "pakko" hommata isoja ja samalla kankeita pelaajia. Paskadiesel on sitten hyytynyt aina keväällä. Nyt onkin sitten mielenkiintoista nähdä, mihin nykyjengi - jossa on lähtökohtaisesti todella nopeita jalkoja - pääsee alkavalla liigakaudella.
 

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en oikein ymmärrä tätä Tom Laaksoseen liittyvää "kovin ikinä missään"-kulttistatusta. Muutama mylly urallaan lähinnä jotain B-tason liigajyriä vastaan, that's it. Vaikkei showpainit hirveästi nappaakaan, niin kyllähän esim. Brennan, Doyle ja jopa Mäkiaho ovat huomattavasti meritoituneempia näissä hommissa.

Pointti sisältyy tavallaan jo vastaukseesi. Tomppa ei ollut showpainija ollenkaan, eikä hän hakenut tappeluja tai haasteita. Hän keskittyi nimenomaan poliisina ja pelotteena olemiseen. Kyllä kanssapelaajat aivan hyvin tiesivät että nyrkkiä tulee ja kovaa eikä Laaksosen sitä tarvinnut todistaa mitenkään. Ne harvat tappelut olivat ansaittuja kurinpidollisia toimenpiteitä suoraan syylliseen kohdistuen. En muista koskaan missään matsissa vastapuolen pelaajien tai fanien naureskelleen Tompalle samalla lailla kuin sittemmin nielipuolikaisille, tai ajellun kuten Vopatia joskus ajeltiin. Tällaisia poliiseja kaipaisin, en hulluja showpainijoita (joka ei ollutkaan pointtisi).
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Pointti sisältyy tavallaan jo vastaukseesi. Tomppa ei ollut showpainija ollenkaan, eikä hän hakenut tappeluja tai haasteita. Hän keskittyi nimenomaan poliisina ja pelotteena olemiseen.

Ok, pointti sinällään ymmärretty, mutta en siltikään aivan täysin osta ajatusta siitä, että kyseessä olisi yksi kovimmista poliiseista tai pelotteista ikinä. Totta on, ettei hakenut tappeluita eikä varmaan tarvinnutkaan, mutta en oikein ymmärrä minkälainen peloite voi olla jos kovimmat työnäytteet rajoittuvat Tuomas Grönmaniin ja Timo Willmaniin.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Ok, pointti sinällään ymmärretty, mutta en siltikään aivan täysin osta ajatusta siitä, että kyseessä olisi yksi kovimmista poliiseista tai pelotteista ikinä. Totta on, ettei hakenut tappeluita eikä varmaan tarvinnutkaan, mutta en oikein ymmärrä minkälainen peloite voi olla jos kovimmat työnäytteet rajoittuvat Tuomas Grönmaniin ja Timo Willmaniin.

Se Grönmanin kimppuun hyökkääminen oli muuten joku junnupelissä tapahtuneen kosto. Tomppa oli silloin sanonut että kun seuraavan kerran kohdataan niin saat turpaasi. Grönman taisi teloa Tompan polven junnupelissä.
 

Viivapelote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen aina ihmetellyt miksi fyysinen peli on niin suuressa osassa IFK:ssa. Johtaako juurensa ihan Brewerin ajoista? Itseä ainakin vituttaa jos joukkue ottaa fyysisellä pelillä turpaan illasta toiseen. Fyysinen peli on mielestäni vasta plussana kiekollisen pelin lisänä. Eli jos kiekollinen peli ei ole kunnossa on aivan yhden tekevää taklaako joukkue vai ei. Toki optimaaliseen pelaamisen kuuluu molemmat hyvin edustettuina, mutta en ymmärrä tätä "pakko saada ainakin fyysinen peli" -ajattelua.

Ihan selvyyden vuoksi vielä kysyisin, että mitä tällä peruuttelu/neppeilu termillä tarkoitetaan. Meinataanko ns. KalPan mikkihiiri kiekkoa vai pelkkää kilpparia ala Hanlonin Jokerit? Valitsen milloin tahansa mikkihiiri kiekon esim. Baxterin kausien tilalle.
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Muutamia ajatuksia:

- Brändi on kuollut. Se ei ole enää edes hauska vitsi.

- IFK:ssa ei nähdä juurikaan nykyhetkeä pidemmälle. Tämä konkretisotuu mm. 1) joukkueen rakentamisessa (runkopelaajien pitkien sopimuksien puuttuminen), 2) itse ottelutapahtumissa, joista nuorten kannattajien sukupolvi hinnoitellaan ulos tai piilotetaan yläparven ylänurkkaan.

- Hallin tunnelma on monelta osin yliarvostettu. Asiasta keskusteltaessa vastaukseksi saa turhan usein puhdasta selittelyä. Fanit ovat seuralle monilta osin pakollinen paha, ja häiritsevät huutelullaan katkarapuleipäkansaa.

- Uusi hallihanke on täysin utopistinen, varsinkin aikataulunsa osalta.

IFK:sta pitää uskaltaa sanoa asioita. Kaikista epäkohdista on poikkeuksetta aina kyettävä keskustelemaan, ja vastakkainasettelu luo parhaat puitteet keskustelulle. Ei ongelmia, liittyivätpä ne sitten mihin tahansa, pidä lakaista maton alle vaan ne tulee nimenomaan nostaa pöydälle. Mihinkään ei tule koskaan olla tyytyväinen, koska silloin kehityksen pyörät pysähtyvät. IMHO.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Muutamia ajatuksia:

- IFK:ssa ei nähdä juurikaan nykyhetkeä pidemmälle. Tämä konkretisotuu mm. 1) joukkueen rakentamisessa (runkopelaajien pitkien sopimuksien puuttuminen)

Uskoisin, että runkopelaajien kanssa tehtäisiin pitempiä sopimuksia mikäli nämä vain haluaisivat. Monilla varsinkin tasonsa osoittaneilla pelaajilla on tavoitteena lähteä rahastamaan ulkomaille, jolloin pitkät sopimukset eivät tule kysymykseen ja silloinkin löytyvät kaikki maailman pykälät jolloin todellisuudessa sopparit eivät välttämättä jää kuin vuoden mittaisiksi.

Omasta mielestäni toiminta on pitemmällä aikavälillä paljon terveemmällä pohjalla kuin esim 5 vuotta sitten.

2) itse ottelutapahtumissa, joista nuorten kannattajien sukupolvi hinnoitellaan ulos tai piilotetaan yläparven ylänurkkaan.


- Hallin tunnelma on monelta osin yliarvostettu. Asiasta keskusteltaessa vastaukseksi saa turhan usein puhdasta selittelyä. Fanit ovat seuralle monilta osin pakollinen paha, ja häiritsevät huutelullaan katkarapuleipäkansaa.

Itsekin näen nuo lipunhinnat suurena ongelmana, enkä usko oikeastaan sen muuttuvan ennen kuin saadaan uusi halli. Tunnelma jää väkisinkin huonommaksi kun fanikatsomo on sen verran huonossa paikassa. Tämä taas on raha-asia, kun HIFK tekee liikevaihtonsa hyvin pitkälti lipuilla, alentamalla lipunhintoja nykyisessä hallissa todennäköisesti jouduttaisiin vähentämään pelaajabudjettia jne.


- Uusi hallihanke on täysin utopistinen, varsinkin aikataulunsa osalta.

Aikataulu voikin olla utopistinen, hanke muuten ei, koska muuten ei sen suhteen olisi tultu julkisuuteen näinkään paljoa. Lisäksi toisin kuin Hartwall Areena tai Barona, Helsinki Garden ei ole vain pelkkä jäähalli.
 

Channe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
- Hallin tunnelma on monelta osin yliarvostettu. Asiasta keskusteltaessa vastaukseksi saa turhan usein puhdasta selittelyä. Fanit ovat seuralle monilta osin pakollinen paha, ja häiritsevät huutelullaan katkarapuleipäkansaa.

Tähän oli pakko tarttua ja yhtyä täysillä. Usein puhutaan että Nordiksella on vastustajan vittumaista pelata, infernaalinen meno jne, ei pidä paikkaansa. Ehkä siinä F1-katsomon keskellä on lauantaisin kiljupäissään railakas meno, mutta koko halli syttyy vasta kun pelataan ratkaisevia finaaleja tai noustaan narreja vastaan pudotuspeleissä ahdingosta voittoon. Normaalit arkipäivän ottelut ovat ihan tasan yhtä hiljaista tuubaa mitä muuallakin, meillä on vaan muutama ihminen siellä enemmän huutamassa jo ihan pelkästään kaupungin väkiluvunkin takia. Ei siellä mitään juhlaa vietetä illasta toiseen. Tiedän, koska been there done that. Muutama jannu siellä virittelee uskollisesti lauluja ja yrittää saada jengin mukaan, mutta seisomakatsomoon pesiytyneet tusinakatsojat nauttivat halvimmista paikoista istuen ja taputtavat välillä jos hieno niitti näkyy.

Toinen asia mikä kaivertaa, on tämä meidän helvetin PERHE. On toki kivaa että on yhteenkuuluvuuden tunnetta, mutta minä en sitä asiaa noin näe. Ihan tasan yhtä persposkisia, sammaltavia ja änkyränaamaisia vittupäitä meillä on joita tulee vastaan lähijunassa, en itse ainakaan koe mitään muuta yhteenkuuluvuuden tunnetta kuin samanväriset pelipaidat. Jos poisluetaan tuttavat joiden kanssa hallilla on, ei kenelläkään "meikäläisistä" ole sen enempää arvoa minulle kuin vaikka Tapparan kannattajalla. Toki kaljahuuruissa sitä saattaa heittää innoissaan yläfemmat sporassa jonkun kohtalotoverin kanssa jos on takana maukas voitto, mutta muuten tämä "HIFK-perhe" on minulle täyttä utopiaa. Kaunis ajatus, mutta ei mulle vaan kolahda. Mutta jos sillä pari uutta nuorta fania saadaan pysymään hallilla ja muutama raittiusleiriltä paluunsa tehnyttä punaposkista densoa saa sillä lämpöä talvi-iltaan, nauttikoot siitä.

Mä rakastan tätä jengiä, mutta nykymeno sekä katsomossa että jäällä ei läheskään aina vastaa sitä mihin mä skidinä rakastuin.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toinen asia mikä kaivertaa, on tämä meidän helvetin PERHE. On toki kivaa että on yhteenkuuluvuuden tunnetta, mutta minä en sitä asiaa noin näe.

Perhe-käsitettä on käytetty jo kymmeniä vuosia. Se liittyi pelaajiin ja henkilökuntaan ensin, mutta käsittää nykyisin kannattajatkin. Jokaisessa perheessä on ainakin yksi 'musta lammas'. Mitä isompi perhe, sitä enemmän niitä on :)


Mäkin sanon yhden tabun: Kalsong-Jalosen mukana hävisi IFK:n 'mean streak'.
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tähän oli pakko tarttua ja yhtyä täysillä. Usein puhutaan että Nordiksella on vastustajan vittumaista pelata, infernaalinen meno jne, ei pidä paikkaansa. Ehkä siinä F1-katsomon keskellä on lauantaisin kiljupäissään railakas meno, mutta koko halli syttyy vasta kun pelataan ratkaisevia finaaleja tai noustaan narreja vastaan pudotuspeleissä ahdingosta voittoon. Normaalit arkipäivän ottelut ovat ihan tasan yhtä hiljaista tuubaa mitä muuallakin, meillä on vaan muutama ihminen siellä enemmän huutamassa jo ihan pelkästään kaupungin väkiluvunkin takia. Ei siellä mitään juhlaa vietetä illasta toiseen. Tiedän, koska been there done that. Muutama jannu siellä virittelee uskollisesti lauluja ja yrittää saada jengin mukaan, mutta seisomakatsomoon pesiytyneet tusinakatsojat nauttivat halvimmista paikoista istuen ja taputtavat välillä jos hieno niitti näkyy.

Toinen asia mikä kaivertaa, on tämä meidän helvetin PERHE. On toki kivaa että on yhteenkuuluvuuden tunnetta, mutta minä en sitä asiaa noin näe. Ihan tasan yhtä persposkisia, sammaltavia ja änkyränaamaisia vittupäitä meillä on joita tulee vastaan lähijunassa, en itse ainakaan koe mitään muuta yhteenkuuluvuuden tunnetta kuin samanväriset pelipaidat. Jos poisluetaan tuttavat joiden kanssa hallilla on, ei kenelläkään "meikäläisistä" ole sen enempää arvoa minulle kuin vaikka Tapparan kannattajalla. Toki kaljahuuruissa sitä saattaa heittää innoissaan yläfemmat sporassa jonkun kohtalotoverin kanssa jos on takana maukas voitto, mutta muuten tämä "HIFK-perhe" on minulle täyttä utopiaa. Kaunis ajatus, mutta ei mulle vaan kolahda. Mutta jos sillä pari uutta nuorta fania saadaan pysymään hallilla ja muutama raittiusleiriltä paluunsa tehnyttä punaposkista densoa saa sillä lämpöä talvi-iltaan, nauttikoot siitä.

Mä rakastan tätä jengiä, mutta nykymeno sekä katsomossa että jäällä ei läheskään aina vastaa sitä mihin mä skidinä rakastuin.

sorry lainaan koko jutun.

Ehdottomasti vahva sama.
Ainut kerta kun yhteenkuuluvuuden tunnetta on saanut kokea on kevät 2011 ja sekin jostain sattuneesta syystä. Mutta näen siihen syynä suomalaisen mentaliteetin yhdistettynä "fanikulttuuriin" ei täällä näe ottelu päivänä faneja kulkemassa pelipaidat päällä kaupungilla tai mitään muutakaan, jengi tulee hallille vähän myöhässä ja lähtee vähän etukäteen pois ettei jää auton kanssa jumiin muuten niin helvetin hyvälle parkkipaikalle. En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä ketkä näin tekevät, ostakaa kanavakortti ja kattokaa himassa jos se ei hallilla nappaa. Mutta joo rakastan tätä seuraa, olen aina rakastanut mutta en kutsuisi tätä perheeksi. Tai sit mä oon vaan niin kaukasta sukua että tää perhe ei muista Mua... Sniff.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:n slangilla mainostaminen ärsyttää. Sanotaanhan se jo joukkueen nimessä mistä se tulee. Pitääkö sitä alleviivata skaffaa, böndee, sjungaa jargonilla jota puhekielessä käyttää enää muutamät Hesarin liepeillä asuvat sekakäyttäjät sekä "stadilaisiksi" itsensä mieltävät lähiölapset metroradan varrelta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös