URHOtv, siellä se lätkä on...

  • 3 639 269
  • 11 960

LittiPeukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Urhon webbiTV:n näkyminen ulkomailla?

Osaako joku valaista onko nettilähetyksiä mahdollista katsoa ulkomailla?
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
No mitenkäs muuten selität nykimättömän kuvan kakkkoskoneellani

Voi kuule, kyllä näitä videoita on katseltu ja ihmetelty aika monella erilaisella kokoonpanolla ja tulos on tasalaatuista paskaa. Eikä ihme, sillä kyse on aivan 100% varmasti siitä, että lähetys lähtee Urholta huonolaatuisena.

Ja selityksiä? Löytyyhän niitä. Ensimmäiseksi ehdottaisin käyttäjävirhettä, ts. et vain huomaa ongelmaa kakkoskoneellasi. Syynä tähän voi olla vaikka heikkolaatuisempi tai erilaista näyttötekniikkaa käyttävä monitori.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minä veikkaan suurimmaksi syyksi läppärin luokkaa paska näyttöä. Kun sen näyttö nyt on hidas ja kökkö ja pienellä resoluutiolla jo muutenkin, niin sitä nykimistä ei huomaa. Toisaalta taas moni koneelta katsova omaa jo luokkaa 20-24" monitorin ja resoluutiot huitelee HD luokassa niin tuollainen nykiminen pistää silmiin ja pahasti.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Syynä tähän voi olla vaikka heikkolaatuisempi tai erilaista näyttötekniikkaa käyttävä monitori.

Ymmärtääkseni keskustelette pääosin tietsikoilla katseltavista nettilähetyksistä, mutta tavallaan siihen liittyen koin yllättävän jutun kun oma Soneran UrhoTotal ekat kaksi viikkoa vain pätki ja pätki. Kun lopulta pääsin tekniikan ihmisten kanssa jutuksiin, alkoi homma parantua ja nyt olen jo pari viikkoa katsonut töllöstä matseja ilman ongelmia ja silti on voinut olla samaan aikaan netissäkin.

Taloon tuli Soneran tuomana 24megaa ja silloin homma pätki. Mutta vanhat puhelinjohdot kun ilmeisesti eivät ehdi siihen mukaan ja niinpä sitten pudotettiin vauhti puoleen niin nyt kaikki toimii ihan kunnolla. Ja toimii nettikin ilman ongelmia. Eli kysymys voi olla myös näistä yhteensopivaisuuksista.

Ennen lisäpulinoita mainitsen vain, että viime talvena katsoin Welhon adsl:n 5-megaisella ihan hyvin läppärillä pelejä, joitain pieniä pätkimisiä lukuunottamatta.

Kokonaan luku erikseen on kuvaus ja selostukset. Mistäpä luulette Suomen kokoisessa maassa löytyvän yhtäkkiä tusinan päteviä selostajia ja muutama kymmenen tekniikan kavereita, jotka ovat vapailla markkinoilla vain odotellen milloin joku urtsi tulee kysymään niitä töihin?

Minua ei häiritse kuvakulmat eikä selostajat. Minä nautin nyt kun näen kaikki HIFKin matsit, pelattiin ne sitten Nordiksella tai muualla. Ja tänään voin katsoa kun Kerho saa huolella turpiinsa, samalla kun katson Suomelle käyvän potkupallossa samoin.
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyväuskoisena palvelun kehittymiseen menin kuluttamaan 9 sisulla, verellä ja kyynelillä ansaitsemaani euroa urhon nettilirpakkeeseen.

Sähköpostini ei ole vastaanottanut mitään koodia eikä tilitapahtumasta napatut 2kpl erilaisia numerosarjoja aiheuta minkäänlaista toivottua sykkimistä osoitteessa urhotv.fi.

Minua vituttaa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Olen ostanut nyt yhden ottelun omana lippunaan, ja sitten ostin viiden ottelun sarjakortin jota hyödyntäen olen katsonut yhden matsin. Molemmat pelit (JYP-Blues, Pelicans-Blues) näkyivät ilman yhtäkään bufferointia ja nykiminenkin johtui siitä, että tein jotain muuta samaan aikaan. Edelleen ihmettelen, miten kokemukset eroavat näin suuresti ilmeisesti eri paikkakuntien välillä..
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Toisaalta taas moni koneelta katsova omaa jo luokkaa 20-24" monitorin ja resoluutiot huitelee HD luokassa niin tuollainen nykiminen pistää silmiin ja pahasti.

Itse ostin tänään ensimmäistä kertaa tuon TPS - Ilves pelin. Ajattelin että täällä porukka on lähinnä liioitellut tuosta näytön nykimisestä.
Mutta onhan toi ihan uskomatonta paskaa! Tekis melkein mieli pyytää rahat takaisin.
Itsellä on 24" full HD led näyttö. Ilmeisesti mitä suurempi näyttö sen enemmän tuo nykiminen pistää silmään.
Noh, noilla hinnoilla ei tartte toista kertaa peliä katsoa ellei tuohon tule jotain parannusta.
Ps. Ja kyseessä ei siis ole mikään bufferointi vaan juurikin tuollainen alhaisesta fps:sta johtuva kuvan nykiminen.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Jos puhutaan hieman kommentaattoreista, niin Kai Nurminen on hyvä jätkä siinä hommassa. Toivottavasti Nurminen jaksaisi tai viitsisi kiertää pääotteluissa mukana mahdollisimman paljon.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Minä veikkaan suurimmaksi syyksi läppärin luokkaa paska näyttöä.

Sama, rehellisesti sanoen. Mutta eri ihmiset näkevät lagia eri tavoilla.

Eli kysymys voi olla myös näistä yhteensopivaisuuksista.

No, juu ja ei, mutta oikeastaan ei :) Se on totta että jos talossa on vanhaa kuparia tai vielä merkittävämmin paskat liitännät, verkkoyhteys tökkii ja katkoo linjaa, mutta eivät ne tähän Urhon ongelmaan sinänsä liity.

Minun asunnostani vaihdettiin pistorasiat jo pari vuotta sitten, talon sisäiset johdot on uusittu ~viisi vuotta sitten ja Soneran tukiasemaan on matkaa ~50 metriä. 24 megabitin yhteyteni saa todellisuudessa yhteyden noin 21 megabitin nopeudella ja toimii katkomatta, eli ongelma ei ole siinä.

Henkilökohtaiset ongelmat voivat toki pahentaa kaikenlaisia nettiongelmia (jos Urhon lähetys tökkii ja oma yhteys vielä katkoo kerran minuutissa niin eihän sitä kestä Jeesuskaan), mutta eivät ne tämän paskan takana ole.

Itsellä on 24" full HD led näyttö. Ilmeisesti mitä suurempi näyttö sen enemmän tuo nykiminen pistää silmään.

Toki. Lähetys on resoluutioltaan matala ja laadultaan huono. Jos sitä katsellaan pienellä näytöllä, sitä tarvitsee venyttää vähemmän kuin 24" FullHD-näytöllä, jolla kuva todellakin on kamala.
 
Viimeksi muokattu:

Tuljakov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, PaKa
Entäs kun siitä joutuu maksamaan sen melkein kympin (9€) joka pelistä? Maksaisitko?

Enpä maksaisi vaan tyytyisin peruslähetyksiin kuten viime kaudella. Toisaalta jos asuisin esimerkiksi Espoossa niin sijoittaisin tuon 9€ matkailuun ja elämyksiin vierashalleista. Ainahan sekään ei toki onnistuisi.

Kovat on hinnat nettilähetyksillä, siitä ei pääse mihinkään.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Nyt meni oikeasti *ttu hermot.
Siis Urho toimii kyllä ihan hyvin (soneran total), mutta mä oon nyt kattonut about kaikki matsit paitsi ehkä kaksi, ja mä oon nähnyt tän saman STANAN kesä reeni pätkän nyt 4 kertaa.

Mitä *ttua!!
Onks tossa se taso mitä Urho saa aikaiseksi erätauoille? Taidan jättää tilaamatta vuodenvaihteen jälkeen, kyllä sitä kuuli peliä ratiostakin ja saunassa istuskellessa oli kiva kuunnella. Tää alkaa oikeasti kyrsimään tää toiminta! Yhtään maalia en ole nähnyt muilta paikkakunnilta tai muutakaan päivitystä, mutta samaa juttua ne keksii pyöritellä uudestaan ja uudestaan.

ps. sori sensuroidut kirosanat.
 

Lare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kotitv:n kautta katselen Urho Totalia, mutta ongelma on, että kanavan valinnan jälkeen kuva ja ääni ovat ok ~10 sekuntia, jonka jälkeen kuva alkaa tökkimään, ääni lähtee pois ja jonkun ajan päästä tuo nettidigiboxi pistää alkuvalikon päälle. Kun valitsen uudestaan kanavan, toistuu sama homma. Välissä saattaa mennä kuitenkin jopa minuutteja tai kymmeniäkin minuutteja, että kuva näkyy ongelmitta.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kotitv:n kautta katselen Urho Totalia, mutta ongelma on, että kanavan valinnan jälkeen kuva ja ääni ovat ok ~10 sekuntia, jonka jälkeen kuva alkaa tökkimään, ääni lähtee pois ja jonkun ajan päästä tuo nettidigiboxi pistää alkuvalikon päälle. Kun valitsen uudestaan kanavan, toistuu sama homma. Välissä saattaa mennä kuitenkin jopa minuutteja tai kymmeniäkin minuutteja, että kuva näkyy ongelmitta.

Onko siulla jotain ulospäinmenevää liikennettä? Itse huomasin tuon, että jos ulospäin lähettää paljon tavaraa samaan aikaan kun katsoo tekee samaa, muuten ei mitään ongelmia. Varmaan oma kaista ei riitä, josta aiheutuu katkeilua..?
 

Jeffrey

Jäsen
Itse olen myös kiinnittänyt huomiota tuohon nykimiseen. Edellisen kerran kun peliä katsoin (Kärpät-Jokerit) lainasin faijan uutta ilmeisen hyvää läppäriä, ihan vaan testatakseni, että pätkiikö silläkin. Kytkin totutusti RGA piuhalla 40" HD telkkariin ja kyllähän se vaan pahati pätki. Senverta pahasti, että mielummin ottelua katsoi läppärin ruudulta, jolta kuva oli siedettävä.

Toisen erän aikana sitten huomasinkin, että tässä uudemmassa läppärissä on ihan HDMI liitäntä. Satuin osumaan Kaisaniemen Anttilan loppuunmyynneissä elektroniikka osastolla -70% hyllyyn josta tarttui mukaan pari Haman älyttämän hyvää HDMI -kaapelia. Tällä kaapelilla kuva oli sitten jo telkkaristakin ihan pätevä.

Eri asia tietenkin on se, että oliko ihan 9e arvoinen, ehkä pleijareissa sitten seuraavan kerran...
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eilen oli ekat ongelmat urhon nettilähetyksessä. Kaks ekaa erää Kalpa-Ässät oli vielä hyvin pelaava mutta kolmas oli järkyttävää. Minuutti peliä, puoli minuuttia lataamista ja kun kuva palasi, hyppäs se hetken päästä sen puoli minuuttia eteenpäin. Lähetin urholle s-postia, saas nähdä tarjoavatko mitään hyvitykseksi.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko kukaan koittanut katsoa Urhon netti-tv:tä megan masiinalla ja jos on, niin onko toiminut nykimättä?
 

Lyijy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ainoa merkittävä ero on Flash playerin versio joka läppärissä on 10.0.45.2. Pöytäkoneessa versio oli uusin, mutta päivittelin sen toissapäivänä alemmas samaan versioon. Illalla nähdään onko vaikutusta.
Ja selain oli Firefox.

Nykiminen parantui selvästi, mutta oli kuitenkin vielä häiritsevää. Ehkä vika on silmissä, ehkä ei, mutta läppärissä kuva näytti sulavalta, eikä nykimistä esiintynyt.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Kotitv:n kautta katselen Urho Totalia, mutta ongelma on, että kanavan valinnan jälkeen kuva ja ääni ovat ok ~10 sekuntia, jonka jälkeen kuva alkaa tökkimään, ääni lähtee pois ja jonkun ajan päästä tuo nettidigiboxi pistää alkuvalikon päälle. Kun valitsen uudestaan kanavan, toistuu sama homma. Välissä saattaa mennä kuitenkin jopa minuutteja tai kymmeniäkin minuutteja, että kuva näkyy ongelmitta.

Tappelin saman ongelman kanssa melkein pari viikkoa, kunnes sain yhteyden Soneran propellipäihin. ADSL- taloudessa Sonera yritti työntää 24megaa, mutta eihän se tullut vanhoja piuhoja pitkin läpi. Nyt nopeus on puolitettu, ja adapteri (norm.puhelinpistoke=>RJ-11) vaihdettu parempaan, ja kas kummaa matsit näkyy ihan ok. Vaikka olisi netissä samaan aikaan. Tosin mitään isoja lataamisia ei kyllä kestä samaan aikaan, mutta enpä minä juuri mitään latailekaan.
 

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Onko kellään tietoa, mitä otteluita Urho lähettää kaapelin kautta?

Eli tänäänkin on kaapelin otteluohjelmaan merkitty korismatsi LrNMKY-Namika Lahti sekä Jyp-Pelicans. Lienee tulee tuo korismatsi, vai?

Samaten esim ensi torstaiksi ja lauantaiksi on merkitty kaikki liigapelit. Itsellä näkyy siis kaapelin kautta normi Urho ilman mitään Totaleja.

Helvetin vaikee lukuiset sivut.

EDIT: sitä pitikin näemmä klikata itse peliä, sieltähän sen näkee. Taidanpa olla itte Urpo.
 

huihai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko kellään tietoa, mitä otteluita Urho lähettää kaapelin kautta?

Eli tänäänkin on kaapelin otteluohjelmaan merkitty korismatsi LrNMKY-Namika Lahti sekä Jyp-Pelicans. Lienee tulee tuo korismatsi, vai?

Samaten esim ensi torstaiksi ja lauantaiksi on merkitty kaikki liigapelit. Itsellä näkyy siis kaapelin kautta normi Urho ilman mitään Totaleja.

Helvetin vaikee lukuiset sivut.

EDIT: sitä pitikin näemmä klikata itse peliä, sieltähän sen näkee. Taidanpa olla itte Urpo.

Katsoo tuosta linkistä:

http://www.urhotv.fi/?miniepgchannelselect=chanset3

Tulevat lähetykset URHOtv -kanavilla-rivillä pitää valita valikosta kohta URHOtv-Kaapeli ja Satelliitti. Vihreällä ympyrällä merkityt ovat ilmeisesti suorat lähetykset.

Klikkaamalla valikosta Katso viikon ohjelmat> aukeaa Suorat lähetykset-taulukko, josta voi päätellä seuraavan viikon valitsemalla myös seuraavan viikon lähetykset kaapeli-Urpolla: lähetettävät ottelut ovat ne, jotka on merkitty lähetettäviksi myös uusintoina.
 
Viimeksi muokattu:

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yritin 2.10. ostaa itselleni 25 ottelun sarjakortin ja tätä aiemmin olin vielä yrittänyt ostaa 2 kertalippua aikaisemmalla kierroksella, tuloksetta. Kertaliput korvattiin koodeilla pari päivää myöhemmin ja nyt oli jälleen aika olla yhteydessä Urhoon sarjakortin tiimoilta. Tässä näyte lafkan asiakaspalvelusta:

Minä 2.10. kirjoitti:
Hei! Yritin juuri ostaa itselleni 25 ottelua kattavaa sarjakorttia Play-palveluunne ja maksoinkin tästä lystistä. Palvelu siis veloitti summan ilosesti, mutta palattuani myyjän palveluun, ei pelitililläni näy merkkiäkään siitä, että olisin juuri ostanut tuotteen. Elin siinä toivossa, että viimekertainen (yritin ostaa kahdesti kertalipun ja sama homma) oli vain huonoa tuuria, mutta näköjään tämä on tapa, jolla palvelunne toimii. Kuulisin mielelläni, mistä nämä ongelmat johtuvat ja miksi näin keskinkertaista palvelua pidetään yllä? Tämä tuottaa asiakkaalle varsinkin viikonloppuisin kamalasti päänvaivaa, kun asiakaspalvelulinja aukeaa 15 minuuttia ennen lähetyksen alkua ja linjat ovat ymmärtäenkin tupaten täynnä, kun muillakin on samoja pulmia. Kun puolen tunnin jonotuksenkaan jälkeen ei pääse läpi, peli jää näkemättä ja kaiken lisäksi jonotus on maksullista, mikä on käsittämätöntä, alkaa kylmähermoisemmankin asiakkaan käpy palaa näin luokattomasta palvelusta.
Urho aspa 4.10. kirjoitti:
Hei! Pahoittelemme tapahtunutta. Lisäämme sarjakorttisi tunnuksille mahdollisimman pian.
Ahaa, mihinkään kysymyksiin ei vastata, mutta kortti luvataan sentään toimittaa mahdollisimman pian. No, antaa olla, kunhan se kortti tulisi.


Vaan ei näy, ei kuulu.

Minä 6.10. kirjoitti:
Hei. Mitähän mahtaa tarkoittaa "mahdollisimman pian"? Yritin ostaa sarjakortin tarkoituksenani katsoa haluamiani otteluita haluamiltani pelikierroksilta, en odottaakseni kortin saapumista Urhon aikataulun mukaan. Pari pelikierrosta ja mielenkiintoista ottelu on jo mennyt sivu suun odottelun seurauksena. Eikö UrhoTV:n käytäntöihin kuulu minkäänlainen korvausten antaminen toimimattomasta palvelusta, muuten kuin tietysti korvaamalla se vastaavalla tuotteella? Aiemmin minulta veloitetut, mutta pelitililleni saapumatta jääneet kaksi kertalippua korvattiin kahdella koodilla pari päivää myöhemmin. Nyt ostamani, mutta toimittamatta jäänyt 140 euron arvoinen sarjakortti ilmeisesti korvataan toimittamalla kyseinen tuote "mahdollisimman pian". Mitään ylimääräisiä korvauksia esimerkiksi puolen tunnin tuloksettomasta puhelinjonotuksesta, näkemättä jääneistä peleistä tai siitä, että olen joutunut joka oston jälkeen olemaan asiakaspalveluun yhteydessä sähköpostitse, ei ole tarjottu. Onko tällainen siis mielestänne ihan OK ja kuitattu niukkasanaisella pahoittelusähköpostilla, vai olisikohan mahdollisesti aika uudelleenarvioida puljun käytäntöjä? En todella haluaisi olla jatkuvasti sinne päin yhteydessä, mutta ikävä kyllä palvelun laatu ei jätä juuri vaihtoehtoja.
Urho aspa 7.10. kirjoitti:
Hei, Olemme välittäneet asian ylläpitoomme tutkittavaksi. Pyrimme korjaamaan katseloikeuksien aktivoinnin mahdollisimman nopeasti. Tarjoamme hyvityksenä kaksi aktivointikoodia vapaasti käytettäväksesi:

Vuodatukseeni vastataan jälleen jollain tyyliin automaattiviestillä ja tällä kertaa sain oikein kaksi aktivointikoodiakin hyvityksenä, kun itse asian otin aika tiukkasanaisesti esille. Noh, jospa se sarjakortti pian ilmestyisi tilille.


..... anybody home?

Minä 12.10. kirjoitti:
On nyt kulunut 10 päivää siitä, kun yritin ostaa itselleni sarjakortin, mutta tuotetta ei vieläkään näy tai kuulu pelitililläni. Niukkasanaisilla viesteillä lupailette korjaavanne asian mahdollisimman pian, mutta mitään ei tapahdu ja pelejä menee jatkuvasti sivu suun. En mielelläni tunge teille 140 euroa hyvää hyvyyttäni, vaan odotan saavani rahoilleni vastinetta. Mikä maksaa?
Urho aspa 13.10. kirjoitti:
Hei. Nyt on teille lisätty 25 sarjakortti

Herranjumala! Se saapui vain 11 päivää myöhässä ja kaikesta päätellen oli varmaan ihan vitun iso duuni lisätä se kortti sinne pelitilille.

Jättää kyllä mainion kuvan firmasta, kun mikään ei toimi ja mihinkään ei vastata, hyvitystä ei tarjota muuten kuin sitä suorastaan vaatimalla ja missään vaiheessa mitään rahat takaisin-optiota ei ole myöskään tarjottu.
 

Mogilni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pronssilla
Enää herää kysymys, miten tähän ketjuun voi edelleen tulla viestejä? Kuka näitä palveluita edelleen ostaa?
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Enää herää kysymys, miten tähän ketjuun voi edelleen tulla viestejä? Kuka näitä palveluita edelleen ostaa?

Ei minulla ainakaan ole ollut mitään ongelmia. Ostin 25 matsin sarjakortin ja aina on tähän mennessä kaikki toiminut. Okei, kuva voisi olla parempi mutta ei toi reilu 5€ matsista ole paha hinta minulle, kun enemmän maksaa pelkästään polttoaine kotimatseissakin käydessä.
 

mfish

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Enää herää kysymys, miten tähän ketjuun voi edelleen tulla viestejä? Kuka näitä palveluita edelleen ostaa?

No niinpä! Itse lopetin pelien ostamisen heti siihen paikkaan, kun eivät enää suostuneet vastaamaan mitään, saati korvaamaan. Mutta tiedän kyllä sen fiiliksen. Tahtoisi niin kovin nähdä oman suosikkijoukkueen pelin. Se on se mikä saa ihmiset ostamaan tätä paska palvelua kerta toisensa jälkeen. Tunne ajaa järjen edelle, vai pitäisikö sanoa tyhmyys?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös