URHOtv, siellä se lätkä on...

  • 3 639 295
  • 11 960

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Kun täällä on jonkin verran avauduttu siitä, ettei kaikilla ole välttämättä kotona välineet kunnossa, jos urho tökkii, niin on tullut itsekin epäiltyä omaa kokoonpanoa. Meinaa jonkin verran kuva mulla tökkii, vaikkei kovin usein bufferoinniksi mene. Nyt kun väijyn ilmaista lähetystä Caroline Hurricanesin ja SKA Pietarin välillä, niin on kyllä epäilyt oman kokoonpanon riittävyydestä hälvenneet. On meinaa kuvan laatu jotain aivan muuta, kuin urholla. Linkki ko otteluun (4.10.10 klo 18:30 lähtien), joka ilmeisesti vie nhl:n sivuille.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse kokeilin Urhon nettipalvelua ensimmäisen kerran viime lauantaina. 10 megainen kaapelimodeemi käytössä ja lähetys bufferoi ainoastaan kerran koko ottelun aikana. Muutenhan kuva "nykii" jatkuvasti, eli lähetys on yksinkertaisesti liian huonolaatuinen miellyttävään katsomiseen, eikä se ole mistään koneesta kiinni. Ei kai Urholta nyt olisi merkittävä lisäkustannus laittaa nopeammille yhteyksille parempilaatuinen streami ja hitaammille heikkolaatuisempi? Monilla on jo nyt HD-tasoisen kuvan vastaanottamiseen tarvittava kone ja netti. Eikä kuvan edes tarvitsisi olla HD-laatua, mutta nykyinen on 9 euron hintaan todella surkea.

Toinen ihmettelyn aihe on, miksei Urhon sivuilla ole minkäänlaista testivideota, jotta laadusta ja yhteyden riittävyydestä voisi päästä jonkinlaiseen tietoisuuteen.

Puhun tässä vain Urho play -palvelusta, joten iptv:n kautta katsovien ei kannata näihin pointteihin tarttua.
 

Migron

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vähän kyllä ihmetyttää kun plustv:n asiakkaana pystyy noi lähetykset mitä kaapeli- ja ilmeisesti satelliitti-talouksiin lähetetään katsomaan, mutta minkä ihmeen takia nuo uusintamatsit pystyy katsomaan vain silloin kun se telkkarissakin näytetään. Lisäksi ilmeisesti kuvaa vielä striimataan lennossa uusintaankin koska välillä aina tapahtuu puskurointia. Olisi minusta ainakin jos 9 euroa noista maksaisin kohtuullista, että pystyisin katsomaan uusinnan mihin kellonaikaan tahansa sinä päivänä kun se sinne laitetaan ja lisäksi sen videon voisi valmiiksi tallentaa sinne sivuntiedostoihin, ettei tarvitsisi uudestaan lähettää samaa matsia.
 

Maranello

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen ainakin täysin tyytyväinen urhototaaliin ja urhon web-palveluun. Totaalissa kuva on todella hyvä ja lähetykset ovat pelittäneet mallikkaasti. Ainut missä on toivomisen varaa olisi saada kunnollista kuvaa myös noihin web-lähetyksiin. Ne ovat nimittäin aika hirvittävää katsottavaa.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Ei kai Urholta nyt olisi merkittävä lisäkustannus laittaa nopeammille yhteyksille parempilaatuinen streami ja hitaammille heikkolaatuisempi? Monilla on jo nyt HD-tasoisen kuvan vastaanottamiseen tarvittava kone ja netti. Eikä kuvan edes tarvitsisi olla HD-laatua, mutta nykyinen on 9 euron hintaan todella surkea.

Ei, ei olisi. Se on onnistunut lukemattomilta muilta firmoiltakin. Urhon porukkaa ei vain taida paljon napata. Nykyinen roskakin tuo tarpeeksi asiakkaita ja sille löytyy vielä innokkaita puolustajiakin.

Sanon ihan suoraan että jos nykyisillä hinnoilla saisi ostettua hyvälaatuista nettistreamia luotettavalla teknologialla tuettuna, ostaisin tältä istumalta kausikortin Tepsin peleihin.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Olen tässä pohtinut, ettei vaan SM-liigallakin olisi sanansa sanottavana näissä kuvalaatu-asioissa, kun jos netistä saa ostettua huippukuvanlaadulla varustettuna jokaikisen SM-liigamatsin, kuka vaivautuu kohta enää hallille? Itse olen siinä mielessä tyytyväinen, että jokainen peli on ostettavissa, ja peruskanava näyttää neljä peliä viikossa. Hirveän suuri parannus vaikkapa maikkarin yksi peli viikossa-tahtiin, josta ei ole kuitenkaan edes kovin montaa vuotta. Yleiskuva UrpoTV:stä on kuitenkin pahasti miinuksella, eli en puolustele heitä ihan täysin. Mietin vaan, että olisiko Canal+, Nelonen tai MTV3 koskaan ajatellutkaan näin massiivista pelitarjontaa?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kuka muuten selostaa IFK:n kotimatsit Urho Playlla ja onko siellä joku kommentaattori?

Eihän niillä kai ole kiinteitä selostajia, vaihtelevat tarpeen mukaan. Kommentaattoreita ei ole missään muussa kuin kierroksen ns. päälähetyksessä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kommentaattoreita ei ole missään muussa kuin kierroksen ns. päälähetyksessä.

Niinkö, Turo Järvinen oli kyllä viime la Ässät-matsissa kommentaattorina ja to-pelissä Kuopiossa oli joku nevöhööd piristämässä selostusta, joka oli muuten kuollettavan väsynyttä. Helsingin matseissa ja Tampereella HIFKin matseissa on ollut aina sama selostaja.
 

Lyijy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse kokeilin Urhon nettipalvelua ensimmäisen kerran viime lauantaina. 10 megainen kaapelimodeemi käytössä ja lähetys bufferoi ainoastaan kerran koko ottelun aikana. Muutenhan kuva "nykii" jatkuvasti, eli lähetys on yksinkertaisesti liian huonolaatuinen miellyttävään katsomiseen, eikä se ole mistään koneesta kiinni. Ei kai Urholta nyt olisi merkittävä lisäkustannus laittaa nopeammille yhteyksille parempilaatuinen streami ja hitaammille heikkolaatuisempi? Monilla on jo nyt HD-tasoisen kuvan vastaanottamiseen tarvittava kone ja netti. Eikä kuvan edes tarvitsisi olla HD-laatua, mutta nykyinen on 9 euron hintaan todella surkea.

Toinen ihmettelyn aihe on, miksei Urhon sivuilla ole minkäänlaista testivideota, jotta laadusta ja yhteyden riittävyydestä voisi päästä jonkinlaiseen tietoisuuteen.

Puhun tässä vain Urho play -palvelusta, joten iptv:n kautta katsovien ei kannata näihin pointteihin tarttua.

Itsellä pelit toimii nykimättä läppärillä, mutta pöytäkoneessa kuva nykii juuri tuolla kuvaamallasi tavalla. Harmi tosiaan että mitään testikuvaa ole saatavillla, kun ei pelin aikana viitsi etsiä eroavaisuuksia koneista.

Edit. Ainoa eroavaisuus oli VLC-playerin Mozilla ja ActiveX Plug-in. Poistin moisen ja illalla nähdään onko vaikutusta.
 
Viimeksi muokattu:

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onko pelsujen kotipelejä selostanut joku vakioääni urhoplaylla?
Tuskin voi olla pahempi kuin Turkka Talonen?

Pelicansilla on ollut yksi kotipeli tähän mennessä, joten vakioäänestä on paha mennä sanomaan. Tappara-pelin selostajan nimestä ei ole mitään muistikuvaa, mutta ihan ok hoiti homman. Virheitä jonkin verran nimissä ja oli kyllä kotijoukkueen puolella, joten ilmeisesti tämän takia Tapparan fanit eivät selostuksesta pitäneet.

Kotijoukkueen kannattajan korvin ihan pätevä kaveri.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Varmaan kysyttykin jo täällä mutta en nyt jaksa selailla hirveesti... Eli onkohan nuo Urpon sarjakortit voimassa vain tän kauden vai esim. tasan vuoden verran vai mitenkä? Ei ainakaan tuossa Sarjakorttien pääsivulla lue asiasta mitään tai sitten olen sokea. Säästöhän se olis pienikin säästö ostaa edes tuo viiden pelin paketti, tai sitten isompikin mikäli tosiaan ovat voimassa pidempäänkin.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Sain vastauksen yhteen reklamaatioon ja rahat pitäisi kohta olla tilillä. Tuo nyt ei kiinnosta ketään, mutta seuraava saattaa kiinnostaa. Alla suora pätkä reklamaatiosta

...
Kelpuutan hyvityksenä mahdollisuuden kokeilla palvelua uudelleen
(arvokoodeja tms.) sen jälkeen kun tiedotatte, että frameratea on
lisätty. Mikäli teillä ei ole aikomusta parantaa palvelun tasoa,
joudun pyytämään maksamani summan takaisin.

...

Urho siis päätti mieluummin antaa rahat takaisin kuin nostaa palvelun tasoa.
 

JPL

Jäsen
Tuhlasin sitten 1. kertaa tälle kaudelle 9€... Tuli 2 kertaa samalla iskulla (ensimmäinen ja viiminen nimittäin). Ei tuo roska kyllä 9€ arvoista ole. Olisi kyllä aika jollain isommalla medialla nostaa asiaa vähän esille.

Loppuu aika äkkiä maksajat, jos taso ei nouse tuosta pikaisesti.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itse olen laittanut nyt kahdesti tämän viikon aikana sähköpostitse reklamaatiota Urpoille, mutta vähemmän yllättäen minkäänlaista vastausta ei ole tullut.

"Jännityksellä" jäämme odottamaan mitä soopaa sieltä suolletaan, mikäli joskus onnistuvat opettelemaan tuon sähköpostien avaamisen ihmeellisen taidon.
 

J.Petke

Jäsen
Itse olen laittanut nyt kahdesti tämän viikon aikana sähköpostitse reklamaatiota Urpoille, mutta vähemmän yllättäen minkäänlaista vastausta ei ole tullut.

Onhan tänään jo Keskiviikko.

Mikäli yhtään olen osannut asioita tulkita niin heillä taitaa olla aikamoinen jono noita palautteita/reklamaatioita jo valmiiksi ja niiden käsittelyyn ei ole oikein aikaa/ihmisiä. Ja tuskin enää antavat niin helposti noita ilmaiskoodejakaan kun tietävät, että eivät ihmiset niitä juttuja lähde pidemmälle viemään. Lisäksi noita ilmaiskoodeja ollaan pyydetty usein myös väärin perustein joten ehkä he myös katsovat ketkä jaksavat ottaa tuon elämäntehtäväkseen niin heille jotain korvaavat.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onhan tänään jo Keskiviikko.

Niin, päätin kirjoittaa joka päivä kunnes saan vastauksen. Aiempiin yhteydenottoihini ko. firma ei ole vastannut näet mitenkään.

Mutta liekö joku Urhon työntekijä tälläkin palstalla, äsken tuli vastaus. Olen rehellisesti sanottuna yllättynyt.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jännä juttu, mutta meikäläisellä on ollut tasan 1 kerran ongelmia tuon urhon nettilähetyksen kanssa. Viime maaliskuussa yksi peli meni plörinäksi. Siitäkin sain rahat takaisin ja parikin koodia vielä hyvitykseksi, joten ihan tyytyväinen olen ollut. Pelejä kuitenkin katsottuna varmaan parisenkymmentä. Tänäkin syksynä 3 peliä jo takana urhon nettipalvelusta, eikä kertaakaan mitään ongelmia. Eilenkin Tappara-JYP toimi moitteetta, vaikka ensimmäistä kertaa koetin toimivuutta wlanin läpi. Hyvin pelasi niinkin.

Viime vuonna minulla oli käytössä 100/10 megan netti ja 5 vuotta vanha kannettava, tänä syksynä puolestaan ollut käytössä Soneran 2 megan netti ja uuden uusi kannettava. En usko, että muilla yhtään tuon huonommat vehkeet tai paremmatkaan on. Taitaa olla arpapeliä ja mulla on aina voittanut. Tosin olen myös muutaman pelin ollut kavereilla katsomassa, ja heidänkin luonaan on aina toiminut.

Ainoa miinus tulee korkeahkosta hinnasta (10 pelin sarjakortti on minulla tällä kaudella käytössä eli pelit á 7e) ja siitä, että nettipelien kuvanlaatu ei ole kovinkaan kummoinen. Telkkariin kun kuvan siirtää, niin aika puuroa on. Frameratea ylös kiitos!

Mutta loppujen lopuksi olen ollut tyytyväinen. Näin etäfanina pääsee mukavasti seuraamaan suosikkijoukkueen matseja.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Ja tuskin enää antavat niin helposti noita ilmaiskoodejakaan kun tietävät, että eivät ihmiset niitä juttuja lähde pidemmälle viemään. Lisäksi noita ilmaiskoodeja ollaan pyydetty usein myös väärin perustein joten ehkä he myös katsovat ketkä jaksavat ottaa tuon elämäntehtäväkseen niin heille jotain korvaavat.

Itse sain ilmaiskoodin sillä perusteella, kun ilmoitin, että sarjakortin ostaminen ei ollut mahdollista maksamisessa ilmenneiden ongelmien takia. Mitään en siis pyytänyt enkä vaatinut, mutta niin vain päättivät ilmaisen katseluoikeuden lahjoittaa.

Viime keväänä tuli myös rahat takaisin yhdellä sähköpostiviestillä, vaikka aikaa siihen menikin melkein pari kuukautta...
 

PES

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO, Kärpät, ManC, R.Nadal, Ronnie O'Sullivan
4- matsia kaapeliverkossa?

Taisipa mainostettu 4- ottelua kaapeliverkossa jäädä historiaan kun ei tällä viikolla näytä tulevan kuin 3- peliä ja telkku.comin mukaan ei myöskään seuraavalla viikolla. Urhon sivuiltahan ei näe kuin ensi tiistain otteluun saakka mitä pelejä on. Naurettavaa säätämistä. Muutenkin perjantai näköjään pyhitetään koripallolle sm- liigan sijaan. Kiitos urpo!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös