URHOtv, siellä se lätkä on...

  • 3 639 351
  • 11 960

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei tämä näin voi mennä, että Jussi Saarinen on vuodesta toiseen suuri naurunaihe englantinsa kanssa, kun kuunteli tänään Urhon lähetystä. Huikeaa englantia erätauolla Yetmanin haastiksessa. Ensimmäisestä kysymyksestä ei käytännössä saanut mitään selvää. Yetman ei tajunnut ekalla kuulemalla ja toisella ilmeisesti veti varakeinona jargonit peliin. Parissa seuraavassa kyssärissä, jos oikein tarkkaan keskittyi ehkä jotenkin tajusi mitä siellä yritettiin kysyä. Nyt kyse ei ollut mistään ns. huonosta lausumisesta tai kieliopista, vaan tuossa oli ripaus aivan puhtaasti Kari "Obstacle" Hiltusen jalanjäljissä vetämistä. Eli aivan puhdasta siansaksaa.
 

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
nykimiseen auttaa flash playerin poistaminen ja uudelleenasennus, mutta sillä erotuksella että uudelleenasennuksessa pitää asentaa vanhempi versio flash playeristä,
Tässä kannattaa olla varovainen. Vanhan Flash-version asentaminen voi olla tietoturvariski. Itse olen Flashin aina päivittänyt uusimpaan ja lähetykset toimineet ongelmitta. Toki tuo Flashin päivitys vanhempaan saattaa joillain jotain parantaa...
 

Irtolapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Niämise Ville, Gill,Forss ja Pospisil
Alla Urhotv:n vastaus, kun reklamoin useampaan otteeseen lähetyksen nykimisestä, toivottavasti on jotain apua...


Hei,

nykimiseen auttaa flash playerin poistaminen ja uudelleenasennus, mutta sillä erotuksella että uudelleenasennuksessa pitää asentaa vanhempi versio flash playeristä,

- poista nykyinen Flash Player (Windowsissa ohjauspaneelin lisää/poista sovellus)

- lataa vanhempi versio osoitteesta http://kb2.adobe.com/cps/142/tn_14266.html

- valitse ladattavaksi versio 10.0.xx (ei missään nimessä versiota 10.1.xx)

- kun lataus on suoritettu loppuun, tuplaklikkaa tiedostoa, niin se purkaa tiedostot automaattisesti samaan kansioon

- valitse puretuista tiedostoista tiedostonimi 10r45 ja tuplaklikkaa sitä. Flash Player asentuu koneellesi automaattisesti

2. seuraavat toimenpiteet kannattaa myös kokeilla:

Modeemin ja/tai reitittimen uudelleenkäynnistys mahdollisten jumien varalta, sammuta samalla myös tietokone

selaimen välimuisti kannattaa myös tyhjentää ennen kuin avaat palvelun uudelleen

lähetys tulee ulkomaiselta serveriltä, jolloin video-streami reitittyy useita eri polkuja matkalla suomeen,
jos joku näistä streameista vioittuu matkalla siihen auttaa modeemin uudelleekäynnistys.
Modeemi kannattaa pitää virrattomana useita minuutteja esim: erä-tauolla. Kun modeemin sitten käynnistää uudelleen,
internet-yhteys hakee uuden ip-osoitteen , jolloin kone saa paremman streamin (video-kuvan)


Ystävällisin terveisin,

URHOwebtv:n asiakaspalvelu/

URHOLLE en aio laittaa enää minkäänlaistä palautetta, koska vika on minun molemmissa koneissa...totta helvetissä.
Eilenkin Kalpa-Lukko pelissä kuva oli ihan ok kaksi ensimmäistä erää. Sitten alkoikin armoton vitutus jälleen kolmannessa erässä, kuva pätki ja pysähteli moneen otteeseen. Aivan sama mitä ne vitun URPOTV:n porukka täällä selittelee. Jos 5 eurosta hinta nousee 9 euron hintaan/peli pitäisi saada jo palvelua.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miksi urheilukanavalle pitää tunkea jotain klassikkoelokuvia? Tälläistä roskaohjelmistoa ovat jo SuomiTV, JIM ja kumppanit aivan täynnä. Tuon lähetysajan voisi käyttää esimerkiksi vanhojen pelien uusimiseen. Vai eikö Urho sitten halua profiloitua pelkäksi kotimaiseksi urheilukanavaksi?

Tuo SM-liiga Higlights -ohjelma oli muuten jälleen mukava pettymys. Käytännössä siis vain näytetään otteluiden maalit hengästyneen ukkelin laukoessa siihen päälle itseääntoistavaa jargonia. Ei eroa Nelosen nettikoosteista mitenkään.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Ajattelin ensimmäistä kertaa kokeilla UrhoPlayta kun tuo Kärpät-Jokerit vallan kiinnostaisi. Kertokaa kokeneemmat, kannattaako nykymenolla ottaa se yhdeksän euron riski?
Miten kävi? Itse olen 9 euron riskin ottanut noin 10 kertaa tällä kaudella ja 90% on ollut diaesitystä! Hienoo kerrassaan!
 
Miksi urheilukanavalle pitää tunkea jotain klassikkoelokuvia? Tälläistä roskaohjelmistoa ovat jo SuomiTV, JIM ja kumppanit aivan täynnä. Tuon lähetysajan voisi käyttää esimerkiksi vanhojen pelien uusimiseen.

Tuo SM-liiga Higlights -ohjelma oli muuten jälleen mukava pettymys. Käytännössä siis vain näytetään otteluiden maalit hengästyneen ukkelin laukoessa siihen päälle itseääntoistavaa jargonia.

Kun kohta tulee sarjapelitön jouluaika, niin eikun ruutuun Totalilla pelkästään aiemmin esitettyjä matseja. Jouluajaksi joku valkatkoon parhaat klassikkopelit klassikkopotpuriksi. Vielä parempaa olisi, jos olisi esitettäväksi tosi wanhoja pelejä alkaen 1950-luvulta, mutta lieneekö tekijäinoikeussyistä edes mahdollista?

Joku viisas sanoi joskus, että konsepti, missä "näytetään kaikki maalit ja Ässiltä paras tilanne", on niin rautainen, että sillä pärjää.
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
Olen katsellut itse nyt pari peliä Urholta ja todennut, että hyvin toimii. Outoa, että joillakin on suuria ongelmia ja joillakin ei mitään =/
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuinkas kauan tuolta Urpolta kestää vastata s-posteihin? Lähettänyt jo kaksi kertaa mailia tosta 23.11 Ässät - Pelicans ottelusta mutta eipä olla vastattu mitään. Kyllä kyrsii kun tällänen lafka kusee näinkin hyvän idean.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kuinkas kauan tuolta Urpolta kestää vastata s-posteihin? Lähettänyt jo kaksi kertaa mailia tosta 23.11 Ässät - Pelicans ottelusta mutta eipä olla vastattu mitään. Kyllä kyrsii kun tällänen lafka kusee näinkin hyvän idean.

Riippuu miten kirjoitat. Mulle on parhaimmillaan vastattu seuraavana päivänä. Luulisin että jos kirjoitat perinteisiä itku-potku-raivareita niin sieltä ei kukaan viitsi edes vastata...

Hyvityskoodeja en tosin itse viimeksi saanut vaan viestin että vika on omissa laitteissani :(
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Riippuu miten kirjoitat. Mulle on parhaimmillaan vastattu seuraavana päivänä. Luulisin että jos kirjoitat perinteisiä itku-potku-raivareita niin sieltä ei kukaan viitsi edes vastata...

Hyvityskoodeja en tosin itse viimeksi saanut vaan viestin että vika on omissa laitteissani :(

No lähetin saman sähköpostin mitä edellisellä kerralla, vaihtaen vaan pelin ja päivämäärän. Edelliseeen vastattiin päivässä, nyt pian odoteltu 2 viikkoa. Toi on kyllä härskiä väittää, että vika teidän päässä kun monella samalla hetkellä ongelmia. Täytyis boikotoida mutta sitten ei nää mistään peliä eikä viitti Poriin ajaa jatkuvasti.
 

kyllvaan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool, EA-Sports, Perttulan Riento RY
URHOLLE en aio laittaa enää minkäänlaistä palautetta, koska vika on minun molemmissa koneissa...totta helvetissä.
Eilenkin Kalpa-Lukko pelissä kuva oli ihan ok kaksi ensimmäistä erää. Sitten alkoikin armoton vitutus jälleen kolmannessa erässä, kuva pätki ja pysähteli moneen otteeseen. Aivan sama mitä ne vitun URPOTV:n porukka täällä selittelee. Jos 5 eurosta hinta nousee 9 euron hintaan/peli pitäisi saada jo palvelua.

Joo, alun perin reklamoin koska aiemmat kolme peliä toimi hyvin, mutta neljäs peli oli diaesitys. Laittoivat samaa jargonia että minulla on jotain häikkää...
Kokeiltu on täälläkin kahdella eri koneella, toinen vielä pakasta vedetty kannettava, ei vaikuttanut mitään...
Johon vastasin että miten sitten aiemmat pelit toimivat, jos minulla on omassa päässäni jotain "pielessä". Ja pyysin yksityiskohtaiset ohjeet mitä pitää tehdä, että saadaan homma toimimaan.

Lopulta sitten laittoivat tännekkin välittämäni ohjeet.

No tein heidän ohjeittensa mukaisesti pikku säädöt, vaihdoin Flash Playerin jne. ja maksoin taas "tyhmänä" eilisestä pelistä. Kävi samanlailla kuin Sinulla, eli kolmas erä oli täyttä paskaa.

Se on tosiaan ihme homma kun joillain toimii hyvin...mutta kyllä mielestäni olisi jo kuluttajaviranomaisten tähän puututtava. Yksinkertaisesti ei voi tuollaista palvelua tuottaa ja pyytää siitä vielä kohtalaisen korkeaa hintaa.
Kyllä heidän palvelun tuottajana täytyy pystyä kertomaan muutakin kuin "palvelu tarvitsee toimiakseen vähintään 1Mbit. nettiyhteyden" koska ongelmia tuntuu olevan yhdellä jos toisellakin.

Itselläni on 8 megan yhteys...niin ja se oli sitten viimeinen 9 euron "uhraus"
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Veikkauksen sivuilla tämän päivän sm-liiga Tonight -ohjelmassa keskustellaan jääkiekon näkyvyydestä. Keskustelemassa Mikko Grönman, joka on näemmä Urhon studioisännän hommien lisäksi myös kiekkolähetysten tuottajana, ja Mika Kortelainen. Eipä tuossa mitään erikoista sinällään ollut. Tekniset viat tuotiin esiin, mutta rahasta ei puhuttu mitään. Olisi voinut keskustelua piristää joku Urhon mokailuun hermonsa menettänyt kuluttaja.

Tuo oli mielenkiintoinen ja erinomainen keskustelu. Grönmanilta hyvä pointti tuo miten teknisistä asioista tulee valtavasti palautetta, mutta sisällöstä aivan liian vähän. Heijastuu hyvin tässäkin ketjussa.

Kyllähän Grönman tuossa aika suoraan paljasti, että puhtaita aloittelijoita on puikoissa vähän joka osa-alueella.

En ole ikinä pitänyt Kortelaisesta kommentaattorina ja oli hieman huvittavaa, kun hän suurena ammattilaisena analysoi hyviä selostajia ja kertoi miten selostajan pitää ymmärtää myös peliä. Yhtäkkiä ollaan niin sihvoslaisuuden kelkassa, vaikka miehen oma anti kommentaattorina on aika ohutta. Myös Saukkosen väkinäinen kehuminen oli kiusallista. Tosin Kortelainen osoitti yllättävää kovuutta, kun hieman dissasi Urhon teknisen laadun heikkoutta.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Urhon omien sivujen lähetysten laatu on surkeaa, kaikkihan se tietävät. Mutta oletteko juntit kokeilleet ostaa ottelut Soneran nettisivuilta

Oman kokemukseni perusteella nuo Soneralta ostetut lähetykset toimivat huomattavasti paremmin. Itse asiassa kertaakaan en ole ollut tyytymätön Soneran lähetysten laatuun. Joten aika helvetin tyhmää tulla joka kerta tänne kiroamaan Urhon toimivuutta, jos ei ole Soneraa kokeillut.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Urhon omien sivujen lähetysten laatu on surkeaa, kaikkihan se tietävät. Mutta oletteko juntit kokeilleet ostaa ottelut Soneran nettisivuilta

Oman kokemukseni perusteella nuo Soneralta ostetut lähetykset toimivat huomattavasti paremmin. Itse asiassa kertaakaan en ole ollut tyytymätön Soneran lähetysten laatuun. Joten aika helvetin tyhmää tulla joka kerta tänne kiroamaan Urhon toimivuutta, jos ei ole Soneraa kokeillut.

No olipas hyödyllinen tieto. Kaivas nyt junteille vielä jostain Soneralta sama sarjakorttitarjous kuin Urholla on, niin katsotaan sitten. Ja joka tapauksessa samaa lähetystä ja streamia nuo kummatkin käyttävät, joten ei se itse lähetyksessä olevia ongelmia miksikään muuta. Eri asia sitten löytyykö Soneralta esim. vähemmän ruuhkaiset palvelimet, mikä voisi tuota bufferointia vähentää (vaikka Urhon ulkoistetussa aspassa jaksavatkin aina käyttäjiä siitä syyttää).
 

TheT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Leijonat, Montreal Canadiens
Urhon omien sivujen lähetysten laatu on surkeaa, kaikkihan se tietävät. Mutta oletteko juntit kokeilleet ostaa ottelut Soneran nettisivuilta

Oman kokemukseni perusteella nuo Soneralta ostetut lähetykset toimivat huomattavasti paremmin.

Yhdyn edelliseen, ainoastaan yksi tällä kaudella UrhoTotalin kautta katsottu ottelu tökki hieman, kun kuva pysähtyi muutamaksi sekunniksi noin kahden minuutin välein. On tullut katsottua matseja ympäri Suomea, milloin mistäkin hallista ja hyvin toimii. Selostuksesta on useimmiten jotain valitettavaa, mutta ei jaksa, selostajat ajavat ihan kohtuullisesti asiansa ja ovat onneksi hiljaa erätauoilla.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Onko tietoa onko kaapeliin syksyllä saadulle ilmaiselle Totalille tullut jatkoa? Mielestäni piti loppua Marraskuun lopussa ja ainakin vielä eilen näkyi.

Ajatus oli tilata tuo Total, mutta pihinä miehenä ei ole raskinut kun ilmaiseksi näkyy. Kauhuskenaariona tietenkin se, että illalla istuu popparit kulhossa ja kärppäviiri kädessä kotikatsomossa ja lähetys katkeaa. Kuinkahan nopeasti systeemi kytkeytyy päälle jos tilaa tekstarilla?

Ehkä pitäisi vaan maksaa turvallisuuden tunteesta...
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No olipas hyödyllinen tieto. Kaivas nyt junteille vielä jostain Soneralta sama sarjakorttitarjous kuin Urholla on, niin katsotaan sitten. Ja joka tapauksessa samaa lähetystä ja streamia nuo kummatkin käyttävät, joten ei se itse lähetyksessä olevia ongelmia miksikään muuta. Eri asia sitten löytyykö Soneralta esim. vähemmän ruuhkaiset palvelimet, mikä voisi tuota bufferointia vähentää (vaikka Urhon ulkoistetussa aspassa jaksavatkin aina käyttäjiä siitä syyttää).

Se nyt vaan on ihan empiirisesti havaittu minun ja monen muun toimesta että samalla koneella Soneran lähetykset toimivat paremmin kuin Urhon. Äsken puolestaan TheT vahvisti asian.

En ole nörtti, en tiedä mistä se johtuu eikä ole tarvetta yrittää päteä. Mutta näin se vaan on ollut.

Mutta pidättäydy toki tarjouksen takia Urhon omien sivujen lähetyksissä ja tule aina tänne kiroamaan toimimattomuutta. Kunhan vain ehdotin ratkaisua, jos haluat katsoa toimivaa lähetystä.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Soneralla on oma jakelukanava ja -kaista omassa netti-tv:ssään. Sonera myös luultavasti yrittää edes vähän alusta suojella oman firman imagoaan, joten palvelu ei voi olla aivan täysin kuraa.

Urholla sen sijaan on jo valmiiksi imago paskimpana "tv-yhtiönä" koskaan. Jakelukapasiteetti on luultavasti ostettu ulkomaisilta palvelimelta tyylillä "mistä vaan halvimmalla saa, toimintavarmuduella ei nyt niin väliä."

Hirvittävän kauaa ei ainakaan itselläni mene kun pitää pohtia kummaltako nettistreamin ostaisi. Tietenkään tämä ei lämmitä niitä kuluttajia, jotka ovat jo Urho-nettitv:n sarjakortteja ostaneet.

UrhoTV:n selitykset käyttäjien koneiden ongelmista ja ohjelmien vääristä versioista on ihan huuhaata. Jos palveluun panostetaan ja se tehdään kunnolla, niin se toimii. Esimerkiksi ESPN:ltä kun ostaa NHL-streamin niin kaikki toimii HD-tasoisella kuvanlaadulla täysin moitteetta, ei oikeastaan koskaan ole ollut mitään ongelmia. Ja samanaikaisia käyttäjiä taatusti 1000 kertaa enemmän kuin Urholla. Tietenkin resurssit ovat aivan eri luokkaa, mutta jos leikkiin lähtee niin palveluun on satsattava.

Kaiken mielestäni kruunaa tämä uusi ilmiö että Urhon aspa syyllistää asiakkaita. Aluksihan nuo jakelivat toimimattomien lähetysten jälkeen illmaiskoodeja ja ilmeisesti joskus joku on ihan rahatkin saanut takaisin. Nyttemmin syytetään asiakkaiden koneita ja ehdotetaan esimerkiksi flashin poistamista ja vanhan tietoturvariskin sisältävän flash-pluginin asentamista. Osalla asiakkaista varmasti on koneidenkin kanssa ongelmia, mutta ei tuollaisen höpöhöpö-laadun streamin pyörittämiseen oikeasti mitään erikoisia vaatimuksia ole. Ja jos muka on niin selvät minimispeksit Urhon nettisivuille ja testausjärjestelmä "riittääkö koneeni nettikatseluun". Mutta eihän tällaista kannata laitaa, helpompaa ja taloudellisempaa syyllistää asiakasta.

Myös itse lähetysten taso on tällä kaudella romahtanut. Kuva nyt on (ainakin pääkaupunkiseudulla) ollut vielä siedettävällä tasolla, mutta äänityöskentely on ollut aivan käsittämättömän huonoa. Ei kuulu yleisön/kentän äänet yhtään, mikkipiuhat paskana, hirveet rätinät ja selostajatkin joutuvat huutamaan lähetyksen yli ohjaamoon ohjeita - eikä siltikään mikään muutu. Ei hyvää päivää.

En edes viitsi aloittaa Urhon tiettyjen paikkakuntien selostajien arvostelua. Todettakoon nyt vain, että Urhon maksamat selostuspalkkiot ovat kuulemani mukaan mallia vitsi, joten mitään ammattimaisempaa otetta selostuksiin on aivan turha odottaa.

Veikkaanpa ettei UrhoTV tule kanavana elämään kovin pitkään. Pulju tekee valtavaa tappiota eikä parannusta ole kyllä tällä menolla näkyvissä. Itse toivon että pulju menisi mahdollisimman nopeasti nurkin ja Nelonen ostaisi oikeudet koko liigaan. Eipä vaan taida olla tuollakaan kanavalla tarpeeksi nappulaa kokonaispakettiin. Pahin mahdollinen skenaario tietysti on, että Urho menee nurin eikä oikeuksia voi/pysty ostamaan kukaan. Ollaan sitten ilman tv-lätkää.
 

mfish

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ostin juuri ekaa kertaa pelin tuolta soneran sivuilta. Hieman meni monimutkaiseksi, mutta parin valikon alta löytyi oikea paikka ja tässä nyt odotellaan, että kello lyö 18.20. Ainakin olen nyt saanu koodin ja sekin näyttäisi toimivan. Luksusta, kun ei tarvitse heti oston jälkeen soittaa aspaan ja maksaa siitä jonotuksesta. Toivottavasti itse pelin lähetys sujuu yhtä hyvin. Hifk - Jokerit siis pelinä. Kiitos tästä soneran linkistä.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hyvin toimi Soneran nettipeli. Jatkossakin sitä kautta ostelen kyllä.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Onko tietoa onko kaapeliin syksyllä saadulle ilmaiselle Totalille tullut jatkoa? Mielestäni piti loppua Marraskuun lopussa ja ainakin vielä eilen näkyi.
Se kampanjahan kestää vuoden loppuun asti (siis jos katsot Soneran KotiTV -palvelun kautta). Eli sinne asti näkyy ilmaiseksi. Kun jatkat tilausta, niin pistä harkintaan myös MTV MAX -paketti. Soneralla tällä hetkellä tarjous, että kumpikin yhteensä 16,95 e/kk, ensimmäinen kuukausi ilmaiseksi ja vuoden diili. Pelkkä Urho Total maksaa yksin 15,07 e/kk.

Itse juuri tilasin tuon tarjouksen ja samalla poistin tuosta kampanjapaketista ylimääräiset kanavat. Soneralla sanottiin, että pieni katko voi tulla vuodenvaihteessa. Kaikki kanavat poistuu hetkeksi ja sen jälkeen maksetut rupeavat näkymään.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Se kampanjahan kestää vuoden loppuun asti (siis jos katsot Soneran KotiTV -palvelun kautta). Eli sinne asti näkyy ilmaiseksi. Kun jatkat tilausta, niin pistä harkintaan myös MTV MAX -paketti. Soneralla tällä hetkellä tarjous, että kumpikin yhteensä 16,95 e/kk, ensimmäinen kuukausi ilmaiseksi ja vuoden diili. Pelkkä Urho Total maksaa yksin 15,07 e/kk.

Kiitti vinkistä. Ehdin jo tilata tuon urhon jonka sai 12,95/kk tarjouksena, mutta pitää yrittää soittaa asiakaspalveluun jos saisi vaihdettua. Voisi tuosta MAXista sen 5e maksaa vaikka muuten sitä ei varmaan tulisi tilattua.

En katso KotiTVn kautta ja eilen näytti kanavat pimenneen. Tuo marraskuun loppuun kestävä ilmainen näkuvyys taisi olla kaikille kaapelikortin omistajille.

Paljon tuosta Urhosta on valitettu ja onhan lähetyksissä tosiaan toivomisen varaa, mutta kaikkiaan tuo Total on aivan loistava juttu. Uskon, että nuo tekniset jutut ja mm. ohjaajien ja selostajien laatu paranee ajan myötä. Ihan hyvä, että toteutus pidetään sen verran kevyenä, että hommalla on jatkuvuutta.

Erätaukojen ohjelmaa voisi ehkä parantaa ihan pikkujutuilla. Insertit voivat olla samat kaikilla kanavilla kunhan ei tarvitse jääkonetta katsella. Ehkä myös erätaukohaastattelu olisi mahdollista toteuttaa luureilla siten, että selostaja kysyy muutaman kysymyksen ja haastateltavat on sovittu ennen ottelua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös