Urheilulehti – maan johtava kiekkomedia?

  • 127 464
  • 449

Hyytiäinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KeuPa & Ottawa
Niin, jos kerran em. lehti on paska-aviisi omalla sarallaan, niin mikä saman saran lehti on sitten laatuaviisi?

-varastit mun kysymyksen! ;) Veikkaajan tilaus lakkas yhdistymiseen keltasen lehdistön kanssa ja Jääkiekkolehteä olen pitänyt jo ilmestyttyään kuukauden vanhana sarjakuvalehtenä.

Jatkan Urheilulehden tilaamista niin kauan kuin parempaa ei ole tarjolla ja Urheilulehti käsittelee jutuissaan nimensä mukaisesti useampaa urheilulajia joita itsekin SEURAAN.
 

Shelter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
- Jatkan Urheilulehden tilaamista niin kauan kuin parempaa ei ole tarjolla ja Urheilulehti käsittelee jutuissaan nimensä mukaisesti useampaa urheilulajia joita itsekin SEURAAN.


Täsmälleen sama. Urheilulehtihän on itseasiassa ihan perseestä, mutta valitettavasti tästä maasta ei löydy parempaa urheilua laaja-alaisesti käsittelevää lehteä, joten tähän on tyytyminen.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jääkiekkoilullisesta näkökulmasta katsottuna Urheilulehdestä on kehkeytynyt Lahden Pelicansin pää-äänenkannattaja. Tänään ilmestyneessä numerossa kannessa on Hannu Aravirta, hänet on UL valinnut kaikkien aikojen parhaaksi suomalaiseksi jääkiekkovalmentajaksi. Yllätys tosin oli suuri, kun huomasin ettei juttua ole kirjoittanut Esko Seppänen. Hänen expertiisiinsähän kuuluvat nämä Lahti-aiheiset artikkelit UL:ssä. On saatu lukea Vili Sopasesta, Mikko Rämöstä, Matias Lopista ja välillä jopa lahtelaisesta koripalloilusta. Kuinka paljon näitä on vielä tulossa?

Noin muuten samoilla linjoilla monen muun kanssa. Urheilulehti on huonoa lukuviihdettä, mutta valitettavasti maasta ei tällä hetkellä löydy parempaakaan. IS Veikkaaja tosin on ihan samalla viivalla.
 

sozzy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelikaani
Jääkiekkoilullisesta näkökulmasta katsottuna Urheilulehdestä on kehkeytynyt Lahden Pelicansin pää-äänenkannattaja. Tänään ilmestyneessä numerossa kannessa on Hannu Aravirta, hänet on UL valinnut kaikkien aikojen parhaaksi suomalaiseksi jääkiekkovalmentajaksi. Yllätys tosin oli suuri, kun huomasin ettei juttua ole kirjoittanut Esko Seppänen. Hänen expertiisiinsähän kuuluvat nämä Lahti-aiheiset artikkelit UL:ssä. On saatu lukea Vili Sopasesta, Mikko Rämöstä, Matias Lopista ja välillä jopa lahtelaisesta koripalloilusta. Kuinka paljon näitä on vielä tulossa?

Noin muuten samoilla linjoilla monen muun kanssa. Urheilulehti on huonoa lukuviihdettä, mutta valitettavasti maasta ei tällä hetkellä löydy parempaakaan. IS Veikkaaja tosin on ihan samalla viivalla.

Totta, Seppäsen vakinaistamisen jälkeen on saatu lukea FC Lahdesta, Pelicansista tai Namikasta vähintään joka toinen viikko. Itseäni ei toki haittaa ;) Käsittääkseni mies suorittaa nämä "syvähaastattelut" viikonloppuisin Onnelan tiskillä eli helppo tapa yhdistää työ ja huvi. Etenkin Jeppe Saarinen on näkynyt lehden palstalla tiuhaan, kalakavereita kun ovat.

En ole lukenut vielä tämänpäiväistä, oliko Aravirta-juttu Sihvosen käsialaa..?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Sen verran puolustelisin UL:n Pelicans-juttuja, että joukkue on todella sensaatio tämän kauden sarjassa.

Hannu Aravirta on näyttänyt kuinka keskinkertaiselta näyttävä pelaajamateriaali voidaan valmentaa liigakärkeen, Antti Niemi on noussut maajoukkueen maalivahdiksi, Jesse Saarinen on liigan paras maalintekijä 11 maalillaan tällä hetkellä, Matias Loppi on noussut yhdeksi liigan johtavista senttereistä jne. Pitää hehkuttaa silloin, kun on hehkuttamisen aika. Esim. viime kauden Pelicansista vastaavat jutut olisivat olleet ihan naurettavia, samoin tämän kauden HPK:sta tai esim. HIFK:sta.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Sen verran puolustelisin UL:n Pelicans-juttuja, että joukkue on todella sensaatio tämän kauden sarjassa... Pitää hehkuttaa silloin, kun on hehkuttamisen aika.
Näin on! Jollei nyt ole aihetta kirjoittaa Pelicansista paljonkin niin koskas sitten tai mistä muusta joukkueesta?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Sen verran puolustelisin UL:n Pelicans-juttuja, että joukkue on todella sensaatio tämän kauden sarjassa.
Sama. Mielummin hehkutusta nyt, kun siihen on aihetta, eikä ikuista pessimististä analysointia siitä, koska Pelicansien notkahdus tapahtuu. Kaiken positiivisen julkisuuden Pelicans on todellakin ansainnut.

Tokihan en itse lehteä lue, joten pieni varaus, jos siellä ei enää muusta kirjoiteta ollenkaan.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Täytyy myös muistaa että näitäkin lehtiä tehdään kuitenkin aika rajallisin resurssein. Ei siellä ole mitään Katkoajan kaltaista maanlaajuista toimittajaverkostoa kirjoittamassa juttuja ilmaiseksi, pakkohan siellä on tehdä valintoja ja painotuksia expertiisin ja jopa asuinpaikan mukaan.
 
Aebischer Luganon maalille


NHL:n Phoenix Coyotes on sopinut HC Luganon kanssa, että maalivahti David Aebischer vahtii jatkossa sveitsiläisseuran maalilla. Aebischer siirtyy Luganoon periaatteessa lainalle, mutta Lugano ottaa harteilleen koko maalivahdin palkanmaksun tältä kaudelta......Suomalaispelaajista Luganon paidassa pelaa tällä kaudella vain Jukka Hentunen, joka on tehnyt joukkueelleen tehot 5+9=14. Lugano on Sveitsin A-liigan seitsemäs. Liigaa johtaa Bern. www.urheilulehti.fi




Hyvää kiekkotietämystä Urheilulehdessä....Hentunen on kuitenkin ollut jo aika kauan Kazanissa...
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Kaivetaanpa tätä ylös ja tällä kertaa osittaisten kehujen kera. Uusimmassa Urheilulehdessä on nimittäin erittäin lukemisen arvoinen, pitkä juttu Matti Pullin mietteistä koskien urheilua kaikenkattavasti.

Juttu on lehden parhaan äijän, Jari Kupilan käsialaa, enkä ole varma onko jutun hyvyys enemmänkin Pullin kuin Kupilan ansiota, mutta nykäsmasan koutsilla on kyllä ajatus kohdillaan! Urheilulehdelle kuitenkin pisteet vähintäänkin siitä, että osasivat kaivaa Pullin esiin.

Lehden pitkähkö juttu Kimi Räikkösestä taas ei kolise ainakaan minulle. Ja ehei, tällä kertaa pensselin varressa ei ole Erkki Mustakari, vaan Antti J. Peltonen. Jutussa muun muassa päivitellään, kuinka tavallinen ihminen enää jaksaa edes kiinnostua roska-aviisien kirjoittamista Kimin toilailuista ja heti seuraavissa neljässä kappaleessa kerrotaankin ehkä nuo tunnetuimmat kohu-uutiset noin vaan muistin virkistykseksi. Muutenkaan jutun juoni ei lopulta aukea minulle mitenkään, ainakaan mitään uutta tietoa tai näkökulmaa ei Kimistä minulle avaudu.

Top 100 -urheilijarankkauksista on parempi pitää mölyt mahassaan, mutta sen verran on mainittava, että ainakin UL:n Suomi Top 100 -listalla oli muutama hmmm... mielenkiintoinen rankkaus. Onneksi näillä ei ole mitään merkitystä minkään suhteen, toisin kuin Nico Rosbergin rankkauksella sijalle 36. Saksa, Suomi, saksalainen, suomalainen. Mikä helvetti siinä on, että tuota pitää edelleen vääntää ja vielä "ammattitoimittajien" toimesta?
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Top 100 -urheilijarankkauksista on parempi pitää mölyt mahassaan, mutta sen verran on mainittava, että ainakin UL:n Suomi Top 100 -listalla oli muutama hmmm... mielenkiintoinen rankkaus. Onneksi näillä ei ole mitään merkitystä minkään suhteen, toisin kuin Nico Rosbergin rankkauksella sijalle 36. Saksa, Suomi, saksalainen, suomalainen. Mikä helvetti siinä on, että tuota pitää edelleen vääntää ja vielä "ammattitoimittajien" toimesta?

Näitä listojahan on mahdoton tehdä, sillä lailla, että jokainen olisi tyytyväinen. Tosin näitä listoja pari kolme vuotta seuranneena en ymmärrä, että ne on tehty siten että esim. maailman rankingissa katsotaan ensiksi isot urheilutapahtumat, ja sitten otetaan finaaleista joku pelaaja, joka on juuri siinä tehnyt ratkaisevan pisteen tai pelannut muuten hyvin. Esim. Boston Red Soxien syöttäjä Josh Beckett on laitettu maailman rankingissa 2007 sijalle 23, perusteena se, että mies syötti Red Soxin World Seriesin mestaruuteen. Silti kuitenkin saman seuran Mike Lowell valittiin 2007 World Seriesin MVP:ksi. Ei näy listoilla... Logiikka ei oikein pelaa. Tuntuukin, että lista on tehty "näennäisesti" fiksusti. Heitelty sinne hieman tuntemattomien lajien pelaajia sekaan, jotta näyttäisi hyvältä, vaikka ko. lajeista löytyy paremminkin vuonna 2007 menestyneitä pelaajia.

Huomattavaa on myös lehden jalkapallomyönteisyys. Vai miten on selitettävissä, että yhden vuoden 2007 ylivoimaisimmista urheilijoista lajissaan (Tiger Woods) edelle on sijoitettu 14 jalkapalloilijaa. (Kaka, Christian Ronaldo, Messi, Ibrahimovic, Drogba, Fabregas, Rooney, Dani Alves, Gerrard, Casillas, Totti, Tevez, Deco, Ramos). No ehkä nämä kokonaisuudessaan olivat vuonna 2007 "parempia urheilijoita". Ainakin päätoimittajan mielestä.

Mutta helppohan se on arvostella, kun ei tarvitse omaa listaa tehdä. Hauskahan noita on katsella, ja Suomen ranking oli aika lähellä omaani (Räikkönen, Selänne, Kuitunen, Pitkämäki, Jääskeläinen). Ja jottei oma mielipiteeni jäisi epäselväksi, niin itse pitän Urheilulehteä varsin hyvänä lehtenä.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Huomattavaa on myös lehden jalkapallomyönteisyys. Vai miten on selitettävissä, että yhden vuoden 2007 ylivoimaisimmista urheilijoista lajissaan (Tiger Woods) edelle on sijoitettu 14 jalkapalloilijaa. (Kaka, Christian Ronaldo, Messi, Ibrahimovic, Drogba, Fabregas, Rooney, Dani Alves, Gerrard, Casillas, Totti, Tevez, Deco, Ramos). No ehkä nämä kokonaisuudessaan olivat vuonna 2007 "parempia urheilijoita". Ainakin päätoimittajan mielestä.

Mutta helppohan se on arvostella, kun ei tarvitse omaa listaa tehdä. Hauskahan noita on katsella, ja Suomen ranking oli aika lähellä omaani (Räikkönen, Selänne, Kuitunen, Pitkämäki, Jääskeläinen). Ja jottei oma mielipiteeni jäisi epäselväksi, niin itse pitän Urheilulehteä varsin hyvänä lehtenä.
Kylläpä on saman vuoden lapsella samat ajatukset kuin minulla. Tuohon vielä lisäisin vain sen, että Urheilulehti älysi rankata Mikko Ilosen kuudenneksi (toisin kuin "urheilutoimittajat") joka sentään teki jotain mikä on aina lähes 20 vuotta kestäneen golfurani aikani tuntunut täysin mahdottomalta, eli voitti European Tourilla ja vieläpä kaksi kertaa. Urheilulehden toimituksessa ollaan sentään aika paljon avarakatseisempia kuin Vuoden Urheilija äänestyksessä.

Tuota Siivu-Leevin mainitsemaa Kimi-juttua ihmettelin itsekin. Eihän siinä ollut päätä eikä häntää. Pullin juttua en ole vielä ehtinyt lukemaan mutta pitää ilmeisesti tutustua.

Minulla oli syksyllä taas hieman harkinnassa tilauksen katkaisu, mutta kun ei ole vielä tullut parempaa julkaisua vastaan tällaiselle aika laajasti urheilusta pitävälle niin jatkoin tilausta. Kesäisin lehti on monesti yhdellä vessareissulla luettu kun käsitellään vain pesäpalloa ja futista, mutta silloinkin yleensä löytyy jotain luettavaa jostain lajista joka minua jollain lailla kiinnostaa. Ensi syksynä harkitsen taas uudestaan tilaukseni jatkamista, mutta toisaalta jo Sihvosen jutut saavat minut aina vaan tilaustani jatkamaan.
 

JiiTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Huomattavaa on myös lehden jalkapallomyönteisyys. Vai miten on selitettävissä, että yhden vuoden 2007 ylivoimaisimmista urheilijoista lajissaan (Tiger Woods) edelle on sijoitettu 14 jalkapalloilijaa. (Kaka, Christian Ronaldo, Messi, Ibrahimovic, Drogba, Fabregas, Rooney, Dani Alves, Gerrard, Casillas, Totti, Tevez, Deco, Ramos). No ehkä nämä kokonaisuudessaan olivat vuonna 2007 "parempia urheilijoita". Ainakin päätoimittajan mielestä.

Täysin sama.

Käsittämätöntä tuo ainainen jalkapalloilijoiden suosiminen listalla. Onko joku oikeasti sitä mieltä, että esimerkiksi Dejan Stankovic (71.) on Virpi Kuitusta (79.) parempi urheilija? Tai vaikkapa David Albelda (97.) Tero Pitkämäkeä (98.)?

Ja pakko on vielä puuttua hiukan tuohon Suomen parhaiden listaan. On aika hupaisaa, että kaksinkertainen maailmanmestari Riitta-Liisa Roponen on jäänyt listalta pois, mutta esimerkiksi lähes kokonaiset neljä (4) peliä vuoden aikana uurastanut Jari Litmanen on rankattu sijalle 79. Kaikki kunnia Kuninkaalle, mutta tällä kertaa hänen mukanaolonsa listalla on vähintäänkin kyseenalaista, kun maali- ja syöttösarakkeessa taitaa lukea molemmissa 0 (harhasyöttöjä sitäkin enemmän). Ja kaikkihan ovat tietysti samaa mieltä lehden kanssa että Jari Viuhkola on parempi urheilija kuin Saku Koivu..

On selvää että tämänkaltaiset listaukset saavat aina kritiikkiä osakseen, mutta kyllä minä ainakin odottaisin maan johtavalta urheiluaiheiselta lehdeltä edes hiukan enemmän asiantuntemusta ja suhteellisuudentajua.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Täysin sama.

Käsittämätöntä tuo ainainen jalkapalloilijoiden suosiminen listalla. Onko joku oikeasti sitä mieltä, että esimerkiksi Dejan Stankovic (71.) on Virpi Kuitusta (79.) parempi urheilija? Tai vaikkapa David Albelda (97.) Tero Pitkämäkeä (98.)?

Minä olen. Pelkästään Stankovicin joukkueesta Interistä löytyy kymmenkunta näitä kahta parempaa urheilijaa Stankovicin lisäksi. On ihan eri asia olla huipulla maailman harrastetuimassa urheilulajissa kuin olla dopingista kärähtänyt kestävyysurheilija lajissa, jota harrastaa tosissaan max. 300 ihmistä maailmassa.
 

JiiTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minä olen. Pelkästään Stankovicin joukkueesta Interistä löytyy kymmenkunta näitä kahta parempaa urheilijaa Stankovicin lisäksi. On ihan eri asia olla huipulla maailman harrastetuimassa urheilulajissa kuin olla dopingista kärähtänyt kestävyysurheilija lajissa, jota harrastaa tosissaan max. 300 ihmistä maailmassa.

"Dopingista kärähtänyt kestävyysurheilija"? Pikemminkin ylivoimaisin urheilija koko maastohiihtosirkuksessa. Kuitunen voitti maailmancupin suvereenisti, vei Tour de Skin, ja nappasi kolme kultamitalia ja yhden pronssin MM-kisoista. Mainittakoon, että mitaleita tuli sekä 30km:n matkalta, että sprintistä.

Jos Stankovic on sen perusteella parempi urheilija kuin Kuitunen, koska jalkapallo on paljon suositumpi laji maailmalla, niin miksi ihmeessä listalla ei ole yhtään baseballin pelaajaa? Koripalloilijoiden ja lentopalloilijoidenkin lukumäärä listalta on laskettavissa yhden käden sormilla, vaikka ne ovat jopa harrastetumpia lajeja kuin jalkapallo. Onko jalkapalloilijat tosiaankin niin kovia ja urheilullisia jätkiä, että ansaitsevat n. 30% maailman urheilijoiden top 100-listalta, vai olisiko kuitenkin niin, ettei Urheilulehdellä ei ole yksinkertaisesti tarpeeksi laajaa tietämystä eri lajeista. Veikkaisin jälkimmäistä.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
"Dopingista kärähtänyt kestävyysurheilija"? Pikemminkin ylivoimaisin urheilija koko maastohiihtosirkuksessa. Kuitunen voitti maailmancupin suvereenisti, vei Tour de Skin, ja nappasi kolme kultamitalia ja yhden pronssin MM-kisoista. Mainittakoon, että mitaleita tuli sekä 30km:n matkalta, että sprintistä.

Kyllä, ja kärähti dopingista.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Onneksi italialaisessa jalkapallossa ei ole koskaan käytetty kiellettyjä aineita.
 

JiiTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä, ja kärähti dopingista.
Niin teki. Mutta ei tietääkseni viime kauden päätteeksi. Voit tietenkin jatkaa epä-analysointiasi.

Minun silmissäni se vain nostaa suorituksen arvoa, että Kuitunen on noussut doping käryn tuoman totaalisen häpeän keskeltä yhdeksi kansan suursuosikiksi ja maailman parhaaksi (nais)hiihtäjäksi.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Niin teki. Mutta ei tietääkseni viime kauden päätteeksi. Voit tietenkin jatkaa epä-analysointiasi.

Minun silmissäni se vain nostaa suorituksen arvoa, että Kuitunen on noussut doping käryn tuoman totaalisen häpeän keskeltä yhdeksi kansan suursuosikiksi ja maailman parhaaksi (nais)hiihtäjäksi.
Käry on häpeä, käyttö ei. Näinhän se tosiaan menee.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Koripalloilijoiden ja lentopalloilijoidenkin lukumäärä listalta on laskettavissa yhden käden sormilla, vaikka ne ovat jopa harrastetumpia lajeja kuin jalkapallo.
Paitsi että eivät ole, jalkapallo on ykkönen lähes kaikilla kuviteltavissa olevilla tavoin mitattuna. Harrastajien määrä on yli miljardin:
http://wiki.answers.com/wiki.phtml?...rtitle=What_is_the_most_played_sport_in_world
Tokihan tuolla sanotaan että uintia harrastaa 1.5 miljardia ihmistä, mutta jos tuolle idioottilinjalle lähdetään, niin samalla voidaan perustellusti väittää että kävelyä harrastaa 6-7 miljardia ihmistä maailmassa.

Ainoa oikea, arvoneutraali tapa mitata urheilijoiden paremmuutta onkin arvioida heitä kuten muidenkin työntekijöitä; heidän ansioidensa perusteella. Jos urheilijalla on mahdollisuus valita kahden lajin välillä, niin tokihan hän valitsee sen mistä ansaitsee enemmän. Jos joku ei pärjää jääkiekossa ja alkaa pelaamaan esim. salibandyä, niin se tee hänestä parempaa urheilijaa vaikka hän siinä urheilullisesti pärjäisikin. Jari Korhonen on sitä vastoin parempi urheilija rivi-jääkiekkoilijana kuin kaukalopallotähtenä.

Toki joidenkin Kournikovien kohdalla pitää erikseen arvioida että minkä osan he ansaitsevat urheilemalla ja minkä osan esiintymällä kuvissa, jossa melkein vilahtaa tisu tai peba.

Onhan se kieltämättä ärsyttävää myöntää, että jotkut F1 brömbröm miehet nousevat listalla ylös pitkältikin vain siitä syystä, että autoteollisuus on niin iso business maailmassa. Ehkä Autourheilu pitäisikin jättää kokonaan tarkastelun ulkopuolelle sen teknisen luonteensa takia.

Monilla muilla(kin) lajeilla on ristinään elitismi. Golfissa, Alppihiihdossa, Tenniksessä ja monissa muissa ansiot nousevat korkeiksi johtuen enemmän harrastajien keskimääräisestä varakkuudesta kuin lajin laajasta suosiosta. Toisaalta voidaan perustellusti sanoa, että joku pieni säälittävä viiden miljoonan Suomi tuottaa enemmän oikeita huippu-urheilijoita kuin 800-1200 (heitto) miljoonan Pakistan, sillä täällä on huomattavasti paremmat edellytykset kehittyä ja toimia kilpaurheilussa.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Niin teki. Mutta ei tietääkseni viime kauden päätteeksi. Voit tietenkin jatkaa epä-analysointiasi.

Minun silmissäni se vain nostaa suorituksen arvoa, että Kuitunen on noussut doping käryn tuoman totaalisen häpeän keskeltä yhdeksi kansan suursuosikiksi ja maailman parhaaksi (nais)hiihtäjäksi.

Tämä on tietenkin yksinomaan arvomaailman painotuskysymys. Itse olen dopingin suhteen tylsä ja ennalta-arvattava fundamentalisti: kerran kiinni jäänyt on silmissäni aina dopingurheilija. Vaikka muussa elämässäni pyrin parhaani mukaan noudattamaan vapaamielisyyden ja anteeksiannon oppeja, eivät nämä ajatukset kanna urheiludopingiin, eivät edes ns. "harmaalle alueelle" asti.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minä olen näiden harmaiden alueidenkin suhteen niin fundamentalisti että pidän kaikenlaista harjoittelua, venyttelyä ja lämmittelyä suorituksen keinotekoisena parantamisena eli määritelmällisestikin dopingina. Samoin koulussa pidin myös oppikirjoista oikeiden vastausten katsomista lunttaamista riippumatta siitä että tapahtuiko tuon ennen vai jälkeen tenttejä taiko niiden aikana.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
"Dopingista kärähtänyt kestävyysurheilija"?

Show me the asiavirhe.

Kuitunen veti aineita, sen jälkeen koitti kieltää kaiken ja vierittää syyt toisten niskoille, lusi tuomionsa ikinä esittämättä mitään julkista katumusta ja nyt takaisin ympyröissä ylivoimaisena. Tämän kun olisi tehnyt joku norjalainen niin nämä samat lajiniilot olisivat räjäyttäneet tämänkin serverin paheksunta viesteillään. On todella häpeällistä, että vuoden urheilijapysti melkein annettiin tälle naiselle. Arvostan paljon enemmän urheilijana vaikka näitä krokettimiehiä Turengista.
 

timosusi

Jäsen
Minä olen. Pelkästään Stankovicin joukkueesta Interistä löytyy kymmenkunta näitä kahta parempaa urheilijaa Stankovicin lisäksi. On ihan eri asia olla huipulla maailman harrastetuimassa urheilulajissa kuin olla dopingista kärähtänyt kestävyysurheilija lajissa, jota harrastaa tosissaan max. 300 ihmistä maailmassa.

Show me the asiavirhe.

Tätä jäätävää logiikkaa seuraillen pitää ihmetellä miten on kovempi urheilija olemalla hikisesti n. 300:ksi paras lajissaan - jota ei juuri kukaan ilmeisesti edes harrasta niin tosissaan että vetäisi satsia - kuin olla maailman paras lajissa jossa ilmeisen tunnetusti kilpailu on niin kovaa että kaikki kortit katsotaan.
Huvittavana yksityiskohtana lainauksesta todettakoon vielä kestävyyslajien ilmeinen sijoittaminen suoraan korkeintaan B-luokkaan.


Se että Urheilulehden lista on pullollaan jalkapalloilijoita tuskin yllättää ketään. Ihmisillä on tunnetusti tapana nähdä tavanomaista suurempaa gloriaa fanittamansa lajin tähdissä. Kyllähän tälläkin palstalla useampikin nimimerkki on ilmeisen tosissaan väittänyt Teemu Selänteen olevan varteenotettava ehdokas Vuoden Urheilijaksi. Naurettavaksihan Urheilulehden homman tekee se mitä joku jo mainitsikin. Hankitaan semi-uskottavuutta tiputtelemalla listalle marginaalilajeista nimiä jotka joku toimituksessa on sattunut joskus kuulemaan.
 

Seti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se että Urheilulehden lista on pullollaan jalkapalloilijoita tuskin yllättää ketään.

No ei.

Oliko Jukka "thierryhenriii" Röngän valinta tänakin vuonna mahdollisesti Thieerry Henry ?

Olivatko kolme parasta tänäkin vuonna ?
Thierryyyy Aaaanrii
Thierryyyy Aanri
Thierry Henry
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös